eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
776 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
19 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
سردرگمی ما انگار ما انقلابیون هم به مرض دودلی دچار شده‌ایم. دوستانی که پیشتر به صراحت و روشنی ننگ‌نامه را نقد می‌کردند، اکنون لابلای نقدها تمجید هم می‌کنند. تمجیدهای رفقای انقلابی از کجا می‌آید؟ همه‌ش ترجمه است. فلان روزنامه‌ی غربی نوشته ترامپ شکست خورد، فلان سایت غربی گفته ایران پیروز شد، فلان تحلیل‌گر غربی گفته دهن اسرائیل با مذاکرات سرویس شد. اگر جواد ظریف چنین‌ حرف‌هایی بگوید رفقای انقلابی به درستی توی دهنش می‌زنند؛ ولی اگر غربی‌ها بگویند، حقیقت مسلم شمرده می‌شود. هیچ حقیقتی توی حرف غربی‌ها نیست. یکم اینکه بسیاری از این «تحلیل‌گران» به‌وضوح از نقصان دانش و اطلاعات در رنج‌اند. برای مثال خیلی‌شان نمی‌دانند دولت مستقر ایران غربزده است یا نمی‌دانند جنوب لبنان هنوز تحت اشغال است. دوم اینکه بخش دیگری از این تحلیل‌گران وابسته به حزب دمکراتند و بنابه رقابت‌های حزبی می‌خواهند دولت جمهوری‌خواه را ضایع کنند. به همین دلیل ادعا می‌کنند ترامپ شکست خورده است. سوم اینکه بخشی دیگر از تحلیل‌گران وابسته به صهیونیسم هستند و جز با کشتار همه‌ی ایرانیان ارضا نخواهند شد. آنان نیز دم از شکست ترامپ می‌زنند تا به جنگ ترغیبش کنند. شما نمی‌توانید فرض کنید تحلیل این سه گروه بی‌طرفانه است؛ غرض‌شان کاملا از پس کلمات‌شان هویداست. یک تحلیل واقع‌بینانه می‌گوید که نه فقط متن تفاهم‌نامه، بلکه فرامتن و زیرمتن‌اش هم استعماری‌اند. جنبه‌های استعماری متن: امکان دخالت آمریکا در مورد نحوه‌ی بازسازی خرابی‌ها، در مورد نحوه‌ی مدیریت تنگه هرمز، در مورد نحوه‌ی کار صنعت اتمی بومی‌مان جنبه‌های استعماری فرامتن: دولت دست‌نشانده و‌ کودتاچی پاکستان، عملا بیش از دولت و ملت و مجلس خودمان در امضای این تفاهم‌نامه نقش دارد جنبه‌های استعماری زیرمتن: جنوب لبنان هنوز زیر ضرب متجاوزان است. جدی گرفتن تفاهم‌نامه در این شرایط به معنای مشروعیت‌بخشی به اشغال است غربزده نباشیم حتی اگر اسکات ریتر هم گفت ننگ‌نامه به نفع ایران و مقاومت بوده است، باور نکنیم و حرفش را با افتخار منتشر نکنیم
فوری/ تهدید کوبنده امشب قالیباف در دنیای فرضی پس از نقض مکرر توافق و اصرار صهیونیستها بر ادامه تجاوز به لبنان خلاف توافق: «‌تجاوز صهیونیستها بار دیگر نشان داد آمریکا اراده برای اجرای تعهدات خود ندارد. با چراغ سبز نشان دادن به رژیم نمی‌توانید امتیاز بگیرید. سخن گفتن از ادامه مسیر ممکن نیست» ✍️سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 afra_eco 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
تا سرگرم فوتبالید عرض کنم لبنان همچنان زیر آتش و توافقی که یکی از بندهایش خاتمه جنگ در لبنان است برقرار میباشد! ✍️سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 afra_eco 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
♨️دکتر مرندی عضو تیم‌مذاکره کنندگان: 🔹۱) حماقت نتانیاهو بن‌بستِ مذاکرات را شکست. برخلاف برخی گمانه‌زنی‌ها، تا پیش از حمله جنایتکارانه او هیچ متن نهایی‌ای وجود نداشت. این حمله بود که ترامپ را وادار کرد خواسته‌های ایران، به‌ویژه در مورد لبنان، را بپذیرد. 🔹۲) حماقت نتانیاهو نتیجه معکوس داد. این یک عقب‌نشینی تاریخی از سوی «امپراتوری شر» است. هرگونه نقض توافق با پاسخی سخت و قاطع از سوی ایران و محور مقاومت مواجه خواهد شد ✍️اجازه بدید طور دیگری ببینیم. ترامپ گوشی را برمی‌دارد، به بی‌بی می‌گوید توافق امروز، درست در روز تولد من اعلام خواهد شد، تو هم آخرین حمله را به بیروت انجام بده. چند ساعت بعد، حمله انجام میشود. بلافاصله توافق اعلام میشود و جهان انتظار دارد ایران و مقاومت سکوت کنند، چون حالا دیگر توافق آماده شده و روی میزست. مشکل اینجاست که بعضیها توافق را پایان جنگ میبینند، در حالی که آمریکایی‌ها آن را ابزاری برای مدیریت جنگ میدانند. از نگاه دشمن توافق زمانی ارزش دارد که اولا بتواند دست مقاومت را ببندند و همزمان هزینه اقدامات رژیم صهیونیستی را هم کاهش دهند. (مثل الان که زد و پاسخ نگرفت) به هر حال زمان، بهترین قاضی این ماجرا خواهد بود. ما عجله‌ای برای قضاوت نداریم. می‌نشینیم و تماشا میکنیم. اما نه با هیجان ذوق‌زدگان همراه میشویم و نه با ناامیدی بدبینان. زمان نشان خواهد داد آیا این توافق، توافق‌ست یا یک توقف برای بازآرایی میدان و نبردی دیگر ✍️ فوری سراسری 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
‌ ♨️ ۱۱ میلیون دلار پنتاگون در آزمایشگاه‌های مرموز اوکراین 🔹اسناد تازه از طبقه‌بندی خارج‌شده اطلاعات ملی آمریکا نشان می‌دهد پنتاگون بیش از ۱۱ میلیون دلار برای طراحی، ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌های بیولوژیک در اوکراین هزینه کرده است. 🔹نکته مهم اینجاست که پول از بودجه نظامی آمریکا (پنتاگون) آمده، اما آن را به نام «کمک فنی» به وزارت بهداشت اوکراین داده‌اند؛ یعنی مجری نظامی، پوشش بهداشتی. 🔹روسیه بارها تأکید کرده است که این آزمایشگاه‌ها بخشی از یک برنامه تسلیحات زیستی با محوریت پنتاگون هستند. حالا اسناد فاش شده نشان می‌دهد پول از بودجه دفاعی آمریکا آمده، نه بودجه بهداشتی یا توسعه‌ای. ✍️ فوری سراسری 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ♨️ ادعای ونس: ذخایر اورانیوم ایران ازبین می‌رود 🔹 معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان بخشی از توافق اجازه بازگشت به ایران را خواهند داشت. 🔹او گفت یکی از بخش‌های کلیدی توافق این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آمریکا به ایران کمک می‌کنند تا ذخایر اورانیوم غنی‌شده با غنای بالا را از بین ببرد. ✍️ فوری سراسری 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
اخبار جنگ در لبنان: اولین روز نقض تفاهم‌نامه‌ی ننگین 1️⃣ رژیم صهیونیستی همانطور که مدعی شده بود و انتظار هم می‌رفت، مناطق مختلف لبنان را گلوله باران کرد. 2️⃣ کفرتبنیت، نبطیه بالا، کفررمان، حبوش، سجد، محمودیه، وادی السلوقی و ارتفاعات علی الطاهر از مناطقی بود که بمباران شد. 3️⃣ دشمن به این اکتفا نکرد و برخلاف توافق ادعایی که باید از کل خاک لبنان خارج شود، تلاش کرد در برعشیت پیشروی کند. 4️⃣ مقاومت ساکت ننشست و به توافق نامعلوم و بی تضمین، دلخوش نکرد، دشمن را زیر آتش گرفت. 5️⃣ نیروهای دشمن را طوری با موشک هدف قرار داد که در شهرکهای اشغالی مطله و کربلا شمونه موشک‌های پدافندی شلیک شد. 6️⃣ درحالیکه برخی مردم تلاش داشتند به منازل خود برگردند، ۳ نفر از جوانان روستای شهابیه، ناپدید شدند. آخرین بار در اطراف مجدل سلم تماس برقرار شده بود. احتمالا دشمن آنها را ربوده است. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
اندر عجایب صندوق سرمایه گذاری 300 میلیارد دلاری به یمن ایستادگی و مقاومت تیم مذاکره کننده، تمام مطالبات ما در زمینه خونخواهی و جبران خسارات جنگ، با یک صندوق ختم به خیر شد. فقط چند نکته کوچک وجود دارد: اول اینکه این غرامت نیست بلکه یک صندوق سرمایه گذاری است که به گفته معاون رییس جمهور آمریکا قرار است اگر شرکتهای غربی مایل بودند در ایران سرمایه گذاری میکنند. بنابراین ماجرا کسب سود است نه پرداخت غرامت! دوم اینکه ونس گفته استفاده از منابع این صندوق تخیلی منوط به انجام تعهدات از سمت ایران است. روز از نو روزی از نو! سوم اینکه خود غربی ها میدانند که نه خودشان نه سرمایه هایشان اینجا در امان نخواهد بود. بالاخره گربه جایی میخوابد که آب زیرش نرود! چهارم اینکه اجرایی شدن چنین سازوکاری نیازمند عادی سازی کامل روابط اقتصادی و بانکی است. عادی سازی هم معنایی جز استحاله کامل جمهوری اسلامی ندارد. چیزی شبیه سوریه جولانی! پ.ن در نسخه اصلی تفاهم نامه احتمالا ذکرشده: این بند فقط جهت مصرف داخلی در ایران و خفه کردن صدای منتقدان مذاکره گنجانده شده و هیچ ارزش دیگری ندارد! 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
درباره تیم ملی فوتبالی نیستم و نگاه نمی‌کنم. اما یادم است توی جام ملت‌های آسیا آقای رامین رضاییان یک سوال جالب پرسید: «چرا مسئولان با تیم ملی مشکل دارند و هر بار ما در تورنمنتی شرکت می‌کنیم برای مردم مشکل درست می‌کنند تا مردم از تیم ملی متنفر بشوند». حقیقتی توی حرف رامین رضاییان است، ولی حقیقتی وارونه. مسئولان با تیم ملی فوتبال مشکل ندارند. بلکه طبق دستور بانک جهانی خود را موظف می‌دانند تصمیمات ضدمردمی بگیرند تا بر ثروت انحصارگران افزوده شود. ایشان دربه‌در دنبال فرصتی می‌گردند که حواس جامعه پرت باشد تا بی‌سروصدا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. وقتی ما مردم همه‌ی حواسمان به بازی فوتبال است، سیاست‌مداران به زندگی و معیشت و آینده‌مان چوب حراج می‌زنند. به همین دلیل است که تقریبا اکثر شوک‌درمانی‌ها و گرانسازی‌ها و جنایات، مقارن با تورنمنت‌های بزرگ اجرایی می‌شوند. آقای رامین رضاییان واقعیت را دیده است، ولی وارونه و سروته! پ ن: در این دوره‌ی جام‌جهانی فعلا شوک‌درمانی نداشته‌ایم. ولی در عوض با یک «تفاهم‌نامه‌ی ننگین» به آینده‌ی کشورمان چوب حراج زده‌اند. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
درود بر شما ای ملت آگاه و بیدار برای آنکه «امام‌کشی» رسم نشود باید مقامات هم مثل مردم‌مان فهیم و دانا باشند 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
همراهي نمودند و پيمان بستند و پيروي كردند بر كشتن آن حضرت. خداوندا همه آنان را لعنت كن ... 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
19.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹نمایندگان: آماده‌ی فراخوان سراسری برای تجمع در تهران باشید! که برجام ۲ را بر ملت تحمیل کنید. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism