♨️ نفوذ تا حد مرجعیت
🔹 استاد رحیم پور ازغدی:
امام خمینی (ره) معتقد بودند که مراقب نفوذ در حوزه تا حد مرجع سازی باشید.
🔸 باید بدانیم بعضی از روحانیون، نفوذی دشمن هستند و قصد دارند با اقداماتی از قبیل: مرجع سازی، ایجاد تشکل و مجمع سازی برای رسیدن به مقاصد و ترغیب به فساد در درون جامعه هدف، جایگاه روحانیت را تخریب کنند.
🔻دشمنان میخواهند فردی در حوزه علمیه به عنوان #مرجع مطرح شود و مرید و شاگرد تربیت کند، تا فتوا بدهد و نتیجه فعالیت و بیانات او نفوذ و تخریب جایگاه روحانیت و نظام باشد.
🔺هدف این مارهای خوش خط و خال ایجاد بدعت و انحراف در دین است. آنان به هر شکلی ورود پیدا میکنند تا فضلای حوزوی از آرمان های انقلاب اسلامی فاصله بگیرند.
📝حوزه سکولار
🦊 @antirobah
به نقل از روزنه:
مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی
گزیده ای از #پرونده_ویژه #روزنه پیرامون بررسی «فعالیت رسانههای حوزوی در مبارزه با شبهات و شایعات الاهیاتی در ماجرای #کرونا در ایران
[صفحه 1 از 3]
چندی پیش گزارشی تفصیلی پیرامون فعالیت رسانه های معاند در گسترش شبهات الاهیاتی مربوط به کرونا به منظر مخاطبان ارجمند #روزنه ارائه شد. در آن متن دیدیم که رسانه های دشمن با کیفیت پیچیده و کمیت فراوان به الاهیات کرونا پرداخته اند و شواهد حاکی از آن است که برنامه مفصلی برای این مباحث دارند. از همان زمان این سؤال مطرح بود که #حوزه_مقدسه_قم با برخورداری از امکانات فراوان و نیروی متخصص متراکم، تا چه اندازه توانسته در مقابل این هجمه معرفتی و فکری ایستادگی کند و آیا از نظر کمی و کیفی، کارنامه و عملکرد نهادهای حوزوی در این مبارزه پیچیده و چند وجهی، قابل قبول است یا آنکه ضمن صحه بر نقاط قوت، باید عاجلا برای پوشش دادن نقاط ضعف برنامه ریزی گسترده ای شکل بگیرد؟
- این نوشتار به کیفیت و کمیت فعالیت نهادهای حوزوی (که ذاتا متولی دفاع از دین و مکتب تشیع هستند) پرداخته است و در اینجا سعی داریم گزارشی اجمالی از کمیت و کیفیت فعالیت این نهادهای حوزوی ارائه دهیم تا در عین حال که زمینه تقدیر از زحمات را فراهم می کند، تلنگری باشد نسبت به کاستیهای موجود و اندیشیدن برای مواجهه بهتر با حمله های فکری فرهنگی تمام عیار دشمنان اسلام ناب محمدی.
- بنابر فرمایش #مقام_معظم_رهبری مسئولیت دین داری مردم به عهده حوزه علمیه است. صد البته نهادهای حوزوی مربوطه مسئولیت بسیار سنگینی در این امر به عهده دارند. شیوع کرونا باعث شد که هجمه سنگینی به مرز های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی انجام شود. به اهم نهاد های حوزوی که می توان از آنها به عنوان مسئول مرزداری در برابر این هجمه ها دانست ، در ذیل اشاره میکنیم:
- شورای عالی حوزه علمیه
- #دفتر_تبلیغات_اسلامی( و نهادهای وابسته مثل پژهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و ...)
- سازمان تبلیغات اسلامی
- مجمع جهانی اهل بیت(ع)
- جامعة المصطفی
- حوزه علمیه خواهران
- مؤسساتی مثل موسسه امام خمینی(ره)، موسسه امام صادق علیه السلام، موسسه امامت، موسسه حکمت اسلامی ، انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه قائمیه اصفهان، و...
- خبرگزاری های حوزوی مثل خبرگزاری حوزه، رسا و...
- درگاههای جواب به شبهات اعتقادی وابسته به بیوت مراجع و فضلاء
- شبکه جهانی اهل بیت(ع)
- پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
- پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
- بیوت و رسانه های حوزه علمیه نجف
و غیره.
🦊 @antirobah
آنتی روباه
به نقل از روزنه: مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی گزیده ای از #پرو
مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی
[صفحه 2 از 3]
بررسی چگونگی مواجه نهاد های حوزوی در این بحث را به بررسی کمی و کیفی تقسیم می کنیم:
بررسی کمی
بررسی کمی دو مرحله دارد. در ابتدا اصل ورود ویژه و رسانه ای بررسی می شود. مرحله بعدی بررسی میزان جذابیت و بازدید رسانه های مختص به این نهاد ها است.
بررسی ها نشان می دهد که از لیست آدرس هایی که در بالا آوردیم فقط نهاد های زیر وارد این عرصه شده اند:
- #مرکز_ملی_پاسخگویی به سوالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی
- #سایت_بلاغ وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی
- مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه وابسته به شورای عالی حوزه علمیه قم
- پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
- #موسسه_امام_خمینی
- شبکه ولایت
- انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه
بررسی های آماری انجام شده تمامی این مراکز بر اساس سایت الکسا و تعداد اعضای کانال های این رسانه های در شبکه های اجتماعی، نشان می دهد که از بازدید و جذابیت پایینی برخورد هستند. بهترین آمار در این بین به مرکز ملی پاسخگویی و مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات اختصاص دارد که به تفصیل به آمار های آن در زیر می پردازیم. در کنار این دو مرکز، یک سایت و یک کانال تلگرامی را نیز اضافه می کنیم تا با مقایسه آنها به نتایج واقع بینانه تری برسیم:
1-سایت تحلیلی " #زیتون " که به شاخه روشنفکران دینی ضد انقلاب اختصاص دارد که ظاهرا از پرسنل بالایی برخورد دار نیست. این سایت فیلتر بوده و در بین عموم مردم شناخته شده نیست و جنبه تخصصی دارد..
2-کانال تلگرامی "قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات" این کانال، به گفته ادمینش به طور مستقل و آتش به اختیار فعالیت می کند و با وجود کانال های مشابه اش اعضای قابل توجهی دارد.
مرکز ملی و مرکز مطالعات با پرسنل و بودجه فراوان نسبت به دو مورد دیگر از جهت محبوبیت و بازدید، برابر و حتی پایین تر از آن دو قرار گرفته اند. جالبتر اینکه مرکز ملی پاسخگویی که اصلی ترین نهاد حوزوی در پاسخ به شبهات و سوالات دینی است از لحاظ رتبه بندی بین سایت روند کاهشی داشته است و بنابر اعلام مسئولان فضای مجازی مرکز، 4 سال قبل رتبه الکسای درگاه " اسک دین" وابسته به مرکز ملی رتبه 346 را داشته است و هم اکنون رتبه 2900 رسیده است. دیگر رسانه های حوزوی نام برده - به جز خبرگزاری ها - وضعیت بهتری از این ندارند.
در مقایسه ساده بین کانال های پاسخگویی به شبهات که مستقلا کار می کنند با کانال های نهاد های گفته شده می توان بالا بودن یا برابری کردن بازدید و اعضای کانال های مستقل پی برد.
بعضی از وب سایت ها به صورت تخصصی در فضای مجازی فعالیت می کنند. مثل :" اشراق" متعلق به معاونت فضای مجازی ، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و " تبیان" متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی. با اینکه این سایت ها ظرفیت بالایی دارند در این مسئله ورود نداشته اند.
بررسی کیفی
به طور کلی از بازدید کم این نهاد ها در فضای مجازی به ضعف کیفی آنها نیز می توان پی برد. البته ناگفته نماند بدنه کارشناسان حوزوی در مسئله الاهیات کرونا وارد شده اند و هر چه در توان داشته اند ارائه داده اند. این در پرونده ی ویژه ای که مرکز ملی پاسخگویی برای این مسئله ایجاد کرده است مشهود است. اما به نظر می رسد که از جهت مدیریتی مشکلاتی وجود دارد. اشکالات روشی و کیفی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
- #برخورد_انفعالی و تدافعی با هجمه های رسانه ای:
این نهاد ها بیشتر آرایش تدافعی به خود می گیرند و با هجمه رسانه ای به عنوان یک سوال علمی یا شبهه اعتقادی برخورد می کنند. در حالی که در عرصه جنگ رسانه ای حالت تدافعی از ابتدا محکوم به شکست است.
- #مسئلهپذیری به جای مسئله سازی:
این نهاد منتظر هستند که دشمن برای دین مسئله سازی کند تا به آنها پاسخ علمی بدهند. در حالی که مسئله سازی از طرف نهاد های دینی علیه نهادی غیر دینی و ملحد باید صورت بگیرد. در واقع دین نباید در مقام پاسخگو قرار بگیرد بلکه باید از نهاد های فکری جهان غرب در قبال فرهنگ و مدیریت حاکم بر جهانی مطالبه و بازخواست کند.
- #جذابیت_ضعیف رسانههای این نهاد ها در برابر رقبای سر سختی که به نشر افکار و سبک زندگی غربی می پردازند.
- #مخاطبشناسی_ضعیف و عدم ارائه پاسخهای تخصصی:
شیوه پاسخگویی این مراکز به سوالات و نیاز مندی های مخاطبان و شبهات فضای مجازی روند یکسانی دارد. شیوه پاسخگویی به صورت کتابی است و مخاطب احساس می کند که کتاب دینی دبیرستانش را با شکل و شمایل دیگر می شنود یا می خواند. در حالی که رسانه های حرفه جهان از شیوه ها و تکنیک های بسیار متنوع و پیچیده ای برای القای مفاهیم مورد پسند خود می کنند و شبیه آن را در هالیوود دیده ایم.
🦊 @antirobah
آنتی روباه
مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی [صفحه 2 از 3] بررسی چگونگی مواج
مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی
[صفحه 3 از 3]
- تفاوت عرصه #جنگ_رسانهای با عرصه گفتگو:
میدان درگیری جهان غرب با اسلام صرفا میدان درگیری فکری نیست. بلکه درگیری رسانه ای شدیدی در این میان هست. حوزه علمیه و نهاد های مربوط آن حاضر نیستند به این درگیری رسانه ای تن بدهد و صرفا دوست دارند در عقب جبهه به تدارک چی بودن کفایت کنند و یا بصورت کج دار و مریض در میدان حضور داشته باشند. خط شکنی، عبور از میدان های مین خطرناک فرهنگی، هدف قرار دادن نقاط ضعف دشمن، طراحی عملیات مختلف رسانه ای و فکری و ... مسئولیت هایی است که باید حوزه علمیه به عهده بگیرد. چرا که غیر از حوزه علمیه هیچ نهادی نمی تواند این مسئولیت ها را درست انجام دهد.
- توجه صرف به ابعاد علمی بحث:
رسانه های دشمن مباحث در هم تنیده بیان می کنند. مسائل اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، فقهی، خبری و حتی اخبار روزمره زندگی را با بیانی شیوا، ژورنالیستی، جذاب و قابل فهم برای اقشار مختلف جامعه ارائه می کند. اما در مقابل، پاسخگویی ها صرفا جهت علمی و دینی آن را با ادبیات کتابی را بیشتر برجسته می کنند.
- نبود #نگاه_جریانی و تاریخی به منابع تولید شبهه:
جنگ روانی، جنگی است پیچیده که از اتاق فکر ها و جریان تاریخی ریشه دار بیرون می آید. دستگاه ها و تشکلات های تولید شبهه، تردید، ، سوال و ضد فرهنگ شناسنامه دار هستند. افشا کردن این جریان ها و دستگاه ها از جهت عملکرد، تاریخ شکل گیری و اهداف و انگیزه ها در پاسخ دادن به نیاز های مخاطبان تاثیرات زیادی دارد. اما می بینیم که نهاد های حوزوی متولی توجه کمی به این ابعاد از ماجرا دارند و یا کمتر این ابعاد برجسته می کنند. در حالی که رسانه های دشمن به اینها بسیار توجه دارند و در پرداختن به مسائل دینی همیشه، ریشه های تاریخی و سیاسی و اجتماعی مسئله را برجسته می کنند. به طور مثال اعتقادات مذهبی را به شدت به مباحث سیاسی، جریان حاکم در جمهوری اسلامی و ریشه های تاریخی آن در انقلاب اسلامی می پردازند.
البته در بین نهاد های حوزوی پاسخ ها و فعالیت هایی نیز دیده می شود که به پیچیده گی کار پی برده اند و تقابل متناسبی را در حد وسع خودشان انجام می دهند که می توان به فعالیت های اساتید موسسه امام خمینی(ره) در فضای مجازی اشاره کرد. اما این عزیزان نیز بیشتر به حیثیت تخصصی مسئله می پردازند و از حیثیت رسانه ای و جذابیت ضعیف عمل کرده اند.
گذشته از #مرکز_ملی_پاسخگویی که از نظر کثرت کارشناسان و سرعت در پاسخگویی، عملکرد خوبی داشت البته کیفیت پاسخ ها و وجهه استدلالی آن قابل نقد است و اشکالاتی که قبلاگفتیم به این مجموعه نیز وارد است. گذشته از موارد مذکور، #نخبگان_حوزوی دیگری نیز بودند که در حد وسع خود به تناسب بین جنگ روانی دشمن و مبارزه اعتقادی توجه داشتند و محصولاتی ارائه داده اند. در اینجا لازم است که به دو جزوه مهم و قابل تقدیر تولید شده توسط فضلای حوزه علمیه اشاره کنیم. گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی (ره) جزوه "باور های دینی و چالش های کرونایی" در 104 صفحه تهیه کرده است و نویسندگانی مثل حجت الاسلام دکتر جواد گلی دبیر آموزشی و پژوهشی فلسفه دین موسسه امام خمینی(ره) دست به قلم برده اند. جزوه دیگر توسط مرکز ملی مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه با عنوان " مهمترین شگردهای خبررسانی در جنگ روانی دشمن، پیرامون « #کرونا » " تهیه شده است. این جزوه حاوی 58 تکنیک عملیات روانی است که رسانه های معاند از آنها برای جنگ رسانه ای استفاده کرده اند.
حال لازم است این نوع مواجهه با #شبهات_دینی را با یک مواجهه تاریخی بین حوزه علمیه و روشنفکران عصر پهلوی مقایسه کنیم. امام خمینی(ره) در مقابله با انحراف افکنیهای یکی از روشنفکران عصر پهلوی(که سابقه حوزوی نسبتا پررنگی نیز داشت) دست به انتشار کتابی زدند که در تاریخ ماندگار شد.
سخن آخر
شیوع کرونا مجال خوبی بود حوزه علمیه ظرفیت و کاستی های خود بشناسد. این گزارش در صدد این بود که با تصویر آرایش جنگی دشمنان دین حساسیت مسئله را نشان دهد و غیرت دینی نخبگان حوزوی را متوجه هجمه قریب الوقوع رسانه ای دیگری بکند. قسمت دوم گزارش به دنبال این بود که از عملکرد و کاستی های نهاد های حوزوی مسئول در قبال این هجمه بگوید و به بازنگری در شیوه ی مدیریت این نهاد ها کمک کند.
🦊 @antirobah
شما که جانتان به مالتان گره خورده
و دینار، خدای واحدتان است،
چگونه میتوانید جان و مالتان را
به پای خدای من بریزید؟
⭐️ اولین جشنواره ملی هنر های گرافیکی #مقدسنما
❗️زمان شرکت در جشنواره هنرهای گرافیکی مقدسنما تمدید شد.
📝به گزارش دبیرخانه شورای سیاستگذاری اولین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی مقدس نما که در تاریخ ۱۵ خرداد ماه برگزار شد، نظر به استقبال و همچنین درخواست هنرمندان برای تمدید زمان جشنواره، زمان شرکت در سه بخش جشنواره تا تاریخ ۱۴ تیرماه تمدید و به تصویب رسید.
📌براین اساس، مخاطبین و هنرمندان گرامی میتوانند آثار خودرا در سه بخش پوستر ،موشن و کاریکاتور از طریق:
💻سایت:
www.moghadas-nama.com
🤖 ربات تلگرام به آدرس:
@moghadas_nama1_bot
🗓 تا تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ارسال نمایند.
👁🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است!
🦊 @antirobah
🔴با اجازه ساواک!
👈به نقل از کانال جشنواره مقدسنما
مهندس سجادی یکی از اساتید با سابقه و مسئولین فعلی انجمن میباشد. وی در شهریور۴۲ در فضای ملتهب بعد از قیام ۱۵خرداد، طی یک سخنرانی مورد بدگمانی ساواک واقع شده و دستگیر میشود. اما طبق دستور ریاست ساواک خراسان، پس از دادن تعهد، آزاد میشود:
«در تحقیقات بعدی که بعمل آمده برای ساواک مسلّم شد جلسات مشارالیه صرفا جنبه دینی داشته و هیچگونه بحث سیاسی دربین نبوده و از طرفی نامبرده فوق تعهد نمود تشکیل جلسات بعد را با اجازه و اطلاع سازمان امنیت و شهربانی متشکل نماید. علیهذا خواهشمند است دستور فرمائید شخص فوق الذکر را بدون قید و شرط آزاد نمایند.»
مهندس سجادی در آینده ثابت میکند که نه تنها حاصل تحقیقات ساواک مبنی بر سیاسی نبودن جلسه او کاملاً صحیح بوده، بلکه به تعهدی که به ساواک میدهد نیز کاملاً پایبند بوده. در سند دیگری که مربوط به آذر۴۵ است، آمده:
❗️«نامبرده جلساتی تشکیل میدهد و درآن برعلیه بهائیان بحث میکند ولی در امور سیاسی به هیچوجه دخالتی نمینماید ساواک از تشکیل جلسات مرتب بااطلاع است»
🦊 @antirobah
🔴نظر امام تغییر کرد، چون انجمن تغییر کرد!
از آنجا که در رژیم پهلوی بهائیّت رشد روزافزون داشت و یکی از اصلی ترین اهدافش انحراف عقیدتی جامعه بود، مبارزه انجمن حجتیّه با بهائیّت در نگاه اوّل پسندیده به نظر میآمد.
❗️امّا به تدریج و به خصوص از حوالی آغاز دهه پنجاه، انحرافات فکری سران انجمن نسبت به مبارزه با رژیم شاه، آشکار و بیشتر میشد و اخبار آن بیش از گذشته به گوش میرسید.
بر اساس این روند بود که حضرت امام خمینی(ره) نیز در ابتدا به انجمن اجازه استفاده از وجوهات دادند(صحیفه امام،ج۲،ص۲۹۹)، امّا پس از کمتر از یک سال آن را پس گرفته و در پاسخ به نامه آیت الله گرامی نوشتند:
📌 « ... راجع به شخصى که مرقوم شده بود جلساتش ضررهایى دارد از وقتى مطلع شده ام، تأییدى از او نکرده ام و انشاءاللَّه تعالى نمیکنم.» (صحیفه امام، ج۲،ص۳۵۷)
🦊 @antirobah
به نقل از پونز:
💠 از جذب بدون مدیریت و ساختار به چه چیز رسیدیم؟
⭕️ زمانی که یک نهضت برای خود چارچوبی را اتخاذ میکند و ساختاری را ترسیم مینماید، در آن چارچوب لازم است تا رویشهایی را برای خود برگزیند اما دقیقا این رویشهای تازه از جبهه مقابل را باید در کجا قرار داد؟
⭕️ مثلا در جنگ هشت سال دفاع مقدس، با وجود اینکه نیروهای اطلاعاتی ما میدانستند که شیعیان عراقی مخالف جنگ با ایران هستند، اما به زور وارد میدان شدند و اسیر میشدند، سپاه چه طرحی برای سازماندهی آنها داشت؟
⭕️ آیا جریان سپاه بدر، تریبوندار نهضت امام خمینی شد یا در اندازه خود و در جایگاه خود تلاش کرد تا به اسلام و انقلاب خدمت کند و در همین میان نیز شهدای بزرگواری را تقدیم اسلام نمود.
⭕️ آیا در عرصه فرهنگی نیز باید با همین تاکتیک هوشمندانه حرکت کرد یا اینکه #سپاه ، #مشعر ، #خاتم و نهادهای متکثر دیگر به بهانه جذب جریان انقلابی را منکوب کنند و در فضای دیگر به دنبال جذب باشند؟
⭕️ مهمترین ویژگی تشکیلات انقلابی، هیئت انقلابی و مداح طراز انقلابی چه چیزی است و آیا برای جذب افراد به یک ساختار و سازوکار رسیدید یا با برداشتهای شخصیتان پیش میرود؟
⭕️ آیا خودتان را رجال و عقول درجه یک میدانید و هر کسی را که خلاف شما فکر کرد، امر برایتان مشتبه میشود؟
⭕️ جریان مداحانی که این روزها هیئتها را تبدیل به پارتی کردند، تا چه اندازه با شما همراه شدند؟ کسی نیست که میکروفون از بعضی مداحان خوش صدا ولی خارج از مسیر اهل بیت بگیرد و بگوید که خواندن بلد نیستی، نخواندن که بلدی!
⭕️ این روزها بستر تشکیلات انقلابی به سمت ضعف میرود، چرا که هیچ کسی متولی نیست و همه فراموش کردهاند که جریان انقلاب نیاز به شبکه و تشکیلات درست دارد.
⭕️ آقایان مسئول! شما عرضه مدیریت نیروهای انقلابی را نداشتید، شما هنوز نتوانستید بچههای انقلابی را دور یک میز جمع کنید، جذبتان پیش کش! مگر اینکه دنبال کیف کش و کفش جفت کن باشید که باید پناه به خدا برد!
⭕️ بسیج کرور کرور نیروهای انقلابی را از دایره خود بیرون میکند، هیچ امکانات اولیهای در اختیار این نیروها قرار نمیدهد اما به یک مداح مسئلهدار تریبون میدهد و شروع این قصه با هیئت فاطمیون کلید خورد و ریشههای آن قطعا به ماجرای نفوذی میرسد که ما در مدرسه توحید شاید بدان برسیم.
⭕️ سوال اینجاست! بچههایی که دلشان در گرو انقلاب است، چرا در مقابل اتفاقات مختلف ساکت نشستند و امربه معروف نمیکنند؟ آینده فکری و فرهنگی فرزندانمان را دریابیم.
#انقلابی_درجه_دو
#انقلابی_درجه_یک
🦊 @antirobah
🔴هر که میخواهی باش!
شهید آیت الله دستغیب(ره): «هرعمامه سری ڪه از رهبر مڪرم فاصله بگیرد، لعنت خدا برش باد. تمام عمامه به سرها همه باید مطیع یڪ رهبر. امام یڪی نائب امام هم یڪی. دیگری هیچ تقدّم ندارد. همه باید فرمان ببرند..
یڪ نفر میزان است. تعدّدذغلط است. مکرر گفتهام حسن(ع) وحسین(ع) یڪیشان امام بود. حسن(ع) امام، حسین(ع) مأموم. هیچ وقت حسین(ع) تا حسن(ع) بود در عرض نبود، تابع تابع. هر چه بهش میگفتند، میگفت هرچه حسن(ع) بفرماید. دو تا امام نمیشود. دو تا نائب امام هم غلط است، دو تا رهبر غلط است. رهبری یڪی و آن هم معیّن است..
وای به ملّتی ڪه از رهبر الهی خود فاصله بگیرد. هلاڪ و طعمه دشمن است. الآن آمریڪا و انگلیس و شوروی در ڪمیناند..
ڪیست ڪه این ناله مرا به گوش عمامه به سرها برساند؟ هر ڪسی میخواهی باش! خودت را مجتهد میدانی؟ مقدمات خوان میدانی؟ برتو واجب است امروز تبعیت از یڪ نفر. تو حق نداری مقابل رهبر حرفی بزنی. تمام باید تبعیّت ڪنند.
دانشجویان عزیز، مواظب باشید گرگها شما را از رهبر الهی جدایی نیندازند. شما را طعمه خودشان قرار ندهند. تمام این تفرقهها وسیله پیشرفت دشمن است.»
(شاهد یاران، ش۵۳، ص۱۰۰)
🦊 @antirobah
🔴گاهی ما طلبهها اشتباه میکنیم؛ قطبنمای ما درست کار نمیکند...❗️
اینکه ما میگوییم روحانیون - حالا روحانیونی که درگیر کار سیاسی هم نیستند؛ روحانی است، مدرّس است، پیش نماز است، مشغول یک شأنی از شئون روحانی است - سیاسی باشند، یعنی چه؟
این، آن نکتهی اساسی است؛ یعنی قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد.
من همیشه به دانشجوها و طلبهها میگویم، به شما هم عرض میکنم، و این به همهی روحانیت مربوط میشود: باید سیاسی باشید؛ منتها نه به معنای ورود در باندها و جناحهای سیاسی؛ نه به معنای ملعبه و آلت دست شدن این یا آن حزب یا گروه سیاسی، یا سیاستبازان حرفهای؛ این مطلقاً مورد نظر نیست؛ بلکه به معنای آگاهی سیاسی، قدرت تحلیل سیاسی، داشتن قطبنمای سالم سیاسی که جهت را درست نشان بدهد.
گاهی ما طلبهها اشتباه میکنیم؛ قطبنمای ما درست کار نمیکند و جهتیابی سیاسی را درست نشان نمیدهد. این، چیزی نیست که به خودی خود و یک شبه به وجود بیاید؛ نه، این مُزاولت در کار سیاست لازم دارد؛ باید با مسائل سیاسی آشنا شوید، حوادث سیاسی کشور را بدانید و حوادث سیاسی دنیا را بدانید. طلبهها امروز به اینها نیاز دارند.
یک گوشهای نشستن، سرخود را پایین انداختن، به هیچ کار کشور و جامعه کاری نداشتن و از هیچ حادثهای، پیشآمدی، اتفاق خوب یا بدی خبر نداشتن، انسان را از جریان دور میکند. ما مرجع مردم هم هستیم؛ یعنی مورد مراجعهی مردمیم و اگر خدای نکرده یک علامت غلط نشان بدهیم، یا یک چیزی که مطلوب دشمن است بر زبان ما جاری بشود، ببینید چقدر خسارت وارد میکند.
⚠️بنابراین، یک وظیفهی مهمی که امروز ماها داریم، ارتباط با سیاست است. کنارهگیری از سیاست درست نیست و کار روحانی شیعه نیست.
📚بیانات در دیدار روحانیون استان سمنان٨۵/٠٨/١٧
🦊 @antirobah