⚫️متحجران، مارهای خوش خط و خال
▪️متحجران بیشتر از دیگر گروههای منحرف در حوزه هستند اما چون افرادی نا آگاه از وضع زمانه و به تعبیری، انسانهای دوران گذشته و از مد افتاده هستند، در حوزههای علمیه جایگاهی ندارند. البته بعضی از این افراد به جایگاه استادی در حوزه دست یافتهاند و همین امر برای حوزهها بسیار خطر آفرین است.
▪️به تعبیر حضرت امام(ره):«این مارهای خوش خط و خال، مروّج اسلام آمریکاییاند» و از همین رو آن بزرگوار هشدار میدهند که :«باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست از لایههای تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند»
🖋مصطفی اسکندری
#متحجران
🦊 @antirobah
🌒نگاهی به عقاید شیخ احمد احسایی، مؤسس فرقۀ #شیخیه
🔻شیخ احمد احسایی برای سنخیّت بخشیدن به تشیّع و فلسفه به گمان خود چارهای اندیشید و آش شلم شوربایی ساخت که با معدۀ هیچ تفکری همخوانی نداشت. او در تلفیق فلسفه و تشیع، پای تأویل را تا حدی که میشد و میتوانست باز کرد و در فلسفه شیعی با تشیع فلسفی طرحی نو در انداخت.
❗️برای مثال میگفت: علل اربعۀ افلاطون را باید به تأویل برد که نتیجهاش این میشود: «علل اربعه، همان آفریده شدن امامان ما میباشند.» و در تفسیر آن میافزود «آفرینندۀ این جهان امامان بودهاند، روزی دهنده و گرداننده نیز آنها هستند؛ خداوند رشته کارها را به دست آنان سپرده است»
🖋معصومه اسماعیلی
🦊 @antirobah
🔳انجمن حجتیه و مخالفت با ولایت فقیه
☣از اندیشههای انحرافی انجمن حجتیه، تمسک به مرجعیت برای تضعیف ولایت فقیه بود. انجمنیها همواره دلایل سکوت خود و عدم شرکت در مبارزات را تقلید از فلان مرجع تقلید میدانستند. سید عباس نبوی میگوید: انجمنیها از اسم امام میترسیدند. همیشه میگفتند اسم امام را مطلقاً نبرید، خودشان هم نمیبردند... افرادی که من از بدنه این جریان میشناسم، هیچ وقت نام او را به عنوان امام ذکر نکردند. همیشه تعبیر به آقای خمینی میکردند...
❎ساواک از آنها خواست: آقا! مرجعی را که میخواهی معرفی کنی، از ایران بیرون ببرید و این که آقای خمینی را معرفی نکنید!
🖊 حیدر معصومی
#انجمن_حجتیه
🦊 @antirobah
❌نگاهی به کارنامۀ سیاه #انجمن_حجتیه
▪️به دلیل گرفتن تعهد کتبی مبنی بر عدم مبارزه و عدم دخالت در امور سیاسی از اعضا بود که انجمن حجتیه، نه تنها از جانب رژیم منحوس پهلوی کوچکترین تهدیدی نشد، بلکه بعضاً مورد حمایت آنان نیز قرار گرفت!
▪️انجمن در ابتدا که عراق به ایران حمله کرد، هیچ گونه عکس العملی مانند کلیه گروهکها و مجامع بین المللی از خود نشان نداد و پس از مدتی شروع به محکوم کردن جنگ در زمان غیبت امام زمان(عج) کردند.
▪️از اندیشههای انحرافی انجمن حجتیه، تمسک به مرجعیت برای تضعیف ولایت فقیه بود. انجمنیها همواره دلایل سکوت خود و عدم شرکت در مبارزات را تقلید از فلان مرجع تقلید میدانستند.
🖋 حیدر معصومی
🦊 @antirobah
🔰مقدّس نمایان احمق(انجمن حجتیه)
🖊حیدر معصومی
🔶از دیگر زمینههای شکل گیری انجمن حجتیه میتوان به شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوره اشاره کرد. پس از کودتای 28 مرداد 1322 که به شکست نهضت ملی نفت انجامید، بسیاری از مبارزان سیاسی و مذهبی از ادامه فعالیت باز ماندند. شرایط دوران به گونهای بود که راه را بر هر گونه فعالیت علیه حکومت بسته بود و به اضافه آن بسیاری از افراد هم دچار نا امیدی شده و خانه نشین بودند.
🔶در چنین شرایطی بخشی از نیروهای مذهبی به فعالیتهای غیر سیاسی و به خصوص فرهنگی و مذهبی (بدون جنبه سیاسی آن) روی آوردند. انجمن حجتیه از بدو تأسیس خود به هیچ وجه داعیه مبارزه با طاغوت را نداشت، به همین دلیل حکومت وقت، منعی برای تشکیل چنین انجمنی نمیدید. و بلکه از جهاتی هم به نظر میرسید مایل به تشکیل چنین سازمانهایی باشد.
#انجمن_حجتیه
🦊 @antirobah
آنتی روباه
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۳) 🎙گفتاری از سردار حسین نجات 🔖توصیههایی که رهبری در مو
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۴)
🎙گفتاری از سردار حسین نجات
۱. فضای هیئت
دربارهی فضای جلسات، حضرت آقا معتقدند که باید تلفیقی از عنصر «منطق» و «عاطفه» باشد.
ایشان معتقدند اساس حرکت تشیع بر «منطق قوی» و «عواطف» استوار است. یعنی اگر جلسهای باشد که بحثهای استدلالی آن زیاد باشد، اما بحثهای محبتی و عاطفی آن کم باشد، این جلسه معمولاً نمیتواند مخاطب را جذب خودش کند.
افراد معمولاً سراغ جلسهای میروند که بخشی از آن استدلال باشد و بخشی هم عاطفه. این امتزاج عاطفه و استدلال همیشه مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است.
ایشان فرمودهاند: «اولاً اساس حرکت عمومی تشیع علاوه بر منطق قوی بر عواطف بود. از روز اول تا امروز در کنار عقل، عشق حضور جدی داشت؛ برای همین هم حرکت تشیع نابود نشد یعنی از بین نرفت و الا باید صد مرتبه در امواج متلاطم سیاستهای متعرض و عنانآلود نابود شده بود.
منطق قوی است. یعنی صرف عواطف نیست، اما منطق تنها هم نیست. عواطف هم با آن درآمیخته است. این از آنجاهایی است که عقل و عشق با هم میسازد.» (۱۳۸۱/۷/۲۰)
#هیأت_تراز_انقلابی
#هیأت
🦊 @antirobah
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۵)
۲. منبر
ایشان در جلسهای در جمع فعالان هیئتهای رزمندگان اسلام دربارهی اهمیت و کارکرد منبر در هیئت فرمودند: هیئتهای مذهبی باید کلاس درس باشد.
یعنی اینطور میفرمایند که اگر کسی ۱۰ جلسه یا یک دهه رفت پای منبری نشست، آخر دهه احساس کند یک مطلب را فهمیده است.
مثلاً فهمیده باشد که خواص و عوام عاشورا چه کسانی بودند و چه موضوعاتی موجب شد تا عدهای در برابر امام معصوم علیهالسلام قرار بگیرند و او را به شهادت برسانند.
لذا ایشان در مورد بحث منبر میفرمایند که عزاداری را واقعاً به معنای حقیقی کلمه باید به صورت کلاس درس دربیاوریم. این حالت را ما الان کم میبینیم، بهخصوص در هیئتها کم مشاهده میشود.
این جزو نقصهای کار کنونی کشور ما است. این همه مجالس عزا و این همه مناسبتهای مربوط به وفات و شهادت و موالید ائمه علیهمالسلام که اجتماعات مردم را به صورت طبیعی به وجود میآورند یک فرصت بسیار بزرگی است و فرمودند از این فرصتها باید شما استفاده کنید. (۱۳۸۶/۸/۲)
#هیأت_تراز_انقلابی
#هیأت
🦊 @antirobah
🚨نسخه جعلی شیعه
🔻از اصلیترین اهداف تشیع انگلیسی میتوان به تحریف مبانی تشیع و بدعت در احکام دین اشاره کرد.
#تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah
🔎روایتی از امام رضا علیهالسلام درباره "فتنه" آمده است که میفرمایند:
🖇"همانا از کسانی که مدعی مودت ما اهل بیت هستند، کسی هست که در فتنهگری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است.
🖇(راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) گفت: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته شود و مؤمن از منافق بازشناخته نشود."
📖وسائل الشیعه، جلد ۱۶، صفحه ۱۷۹
#حدیث
🦊 @antirobah