⚫️متحجران، مارهای خوش خط و خال
▪️متحجران بیشتر از دیگر گروههای منحرف در حوزه هستند اما چون افرادی نا آگاه از وضع زمانه و به تعبیری، انسانهای دوران گذشته و از مد افتاده هستند، در حوزههای علمیه جایگاهی ندارند. البته بعضی از این افراد به جایگاه استادی در حوزه دست یافتهاند و همین امر برای حوزهها بسیار خطر آفرین است.
▪️به تعبیر حضرت امام(ره):«این مارهای خوش خط و خال، مروّج اسلام آمریکاییاند» و از همین رو آن بزرگوار هشدار میدهند که :«باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست از لایههای تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند»
🖋مصطفی اسکندری
#متحجران
🦊 @antirobah
🌒نگاهی به عقاید شیخ احمد احسایی، مؤسس فرقۀ #شیخیه
🔻شیخ احمد احسایی برای سنخیّت بخشیدن به تشیّع و فلسفه به گمان خود چارهای اندیشید و آش شلم شوربایی ساخت که با معدۀ هیچ تفکری همخوانی نداشت. او در تلفیق فلسفه و تشیع، پای تأویل را تا حدی که میشد و میتوانست باز کرد و در فلسفه شیعی با تشیع فلسفی طرحی نو در انداخت.
❗️برای مثال میگفت: علل اربعۀ افلاطون را باید به تأویل برد که نتیجهاش این میشود: «علل اربعه، همان آفریده شدن امامان ما میباشند.» و در تفسیر آن میافزود «آفرینندۀ این جهان امامان بودهاند، روزی دهنده و گرداننده نیز آنها هستند؛ خداوند رشته کارها را به دست آنان سپرده است»
🖋معصومه اسماعیلی
🦊 @antirobah
🔳انجمن حجتیه و مخالفت با ولایت فقیه
☣از اندیشههای انحرافی انجمن حجتیه، تمسک به مرجعیت برای تضعیف ولایت فقیه بود. انجمنیها همواره دلایل سکوت خود و عدم شرکت در مبارزات را تقلید از فلان مرجع تقلید میدانستند. سید عباس نبوی میگوید: انجمنیها از اسم امام میترسیدند. همیشه میگفتند اسم امام را مطلقاً نبرید، خودشان هم نمیبردند... افرادی که من از بدنه این جریان میشناسم، هیچ وقت نام او را به عنوان امام ذکر نکردند. همیشه تعبیر به آقای خمینی میکردند...
❎ساواک از آنها خواست: آقا! مرجعی را که میخواهی معرفی کنی، از ایران بیرون ببرید و این که آقای خمینی را معرفی نکنید!
🖊 حیدر معصومی
#انجمن_حجتیه
🦊 @antirobah
❌نگاهی به کارنامۀ سیاه #انجمن_حجتیه
▪️به دلیل گرفتن تعهد کتبی مبنی بر عدم مبارزه و عدم دخالت در امور سیاسی از اعضا بود که انجمن حجتیه، نه تنها از جانب رژیم منحوس پهلوی کوچکترین تهدیدی نشد، بلکه بعضاً مورد حمایت آنان نیز قرار گرفت!
▪️انجمن در ابتدا که عراق به ایران حمله کرد، هیچ گونه عکس العملی مانند کلیه گروهکها و مجامع بین المللی از خود نشان نداد و پس از مدتی شروع به محکوم کردن جنگ در زمان غیبت امام زمان(عج) کردند.
▪️از اندیشههای انحرافی انجمن حجتیه، تمسک به مرجعیت برای تضعیف ولایت فقیه بود. انجمنیها همواره دلایل سکوت خود و عدم شرکت در مبارزات را تقلید از فلان مرجع تقلید میدانستند.
🖋 حیدر معصومی
🦊 @antirobah
🔰مقدّس نمایان احمق(انجمن حجتیه)
🖊حیدر معصومی
🔶از دیگر زمینههای شکل گیری انجمن حجتیه میتوان به شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوره اشاره کرد. پس از کودتای 28 مرداد 1322 که به شکست نهضت ملی نفت انجامید، بسیاری از مبارزان سیاسی و مذهبی از ادامه فعالیت باز ماندند. شرایط دوران به گونهای بود که راه را بر هر گونه فعالیت علیه حکومت بسته بود و به اضافه آن بسیاری از افراد هم دچار نا امیدی شده و خانه نشین بودند.
🔶در چنین شرایطی بخشی از نیروهای مذهبی به فعالیتهای غیر سیاسی و به خصوص فرهنگی و مذهبی (بدون جنبه سیاسی آن) روی آوردند. انجمن حجتیه از بدو تأسیس خود به هیچ وجه داعیه مبارزه با طاغوت را نداشت، به همین دلیل حکومت وقت، منعی برای تشکیل چنین انجمنی نمیدید. و بلکه از جهاتی هم به نظر میرسید مایل به تشکیل چنین سازمانهایی باشد.
#انجمن_حجتیه
🦊 @antirobah
آنتی روباه
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۳) 🎙گفتاری از سردار حسین نجات 🔖توصیههایی که رهبری در مو
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۴)
🎙گفتاری از سردار حسین نجات
۱. فضای هیئت
دربارهی فضای جلسات، حضرت آقا معتقدند که باید تلفیقی از عنصر «منطق» و «عاطفه» باشد.
ایشان معتقدند اساس حرکت تشیع بر «منطق قوی» و «عواطف» استوار است. یعنی اگر جلسهای باشد که بحثهای استدلالی آن زیاد باشد، اما بحثهای محبتی و عاطفی آن کم باشد، این جلسه معمولاً نمیتواند مخاطب را جذب خودش کند.
افراد معمولاً سراغ جلسهای میروند که بخشی از آن استدلال باشد و بخشی هم عاطفه. این امتزاج عاطفه و استدلال همیشه مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است.
ایشان فرمودهاند: «اولاً اساس حرکت عمومی تشیع علاوه بر منطق قوی بر عواطف بود. از روز اول تا امروز در کنار عقل، عشق حضور جدی داشت؛ برای همین هم حرکت تشیع نابود نشد یعنی از بین نرفت و الا باید صد مرتبه در امواج متلاطم سیاستهای متعرض و عنانآلود نابود شده بود.
منطق قوی است. یعنی صرف عواطف نیست، اما منطق تنها هم نیست. عواطف هم با آن درآمیخته است. این از آنجاهایی است که عقل و عشق با هم میسازد.» (۱۳۸۱/۷/۲۰)
#هیأت_تراز_انقلابی
#هیأت
🦊 @antirobah
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۵)
۲. منبر
ایشان در جلسهای در جمع فعالان هیئتهای رزمندگان اسلام دربارهی اهمیت و کارکرد منبر در هیئت فرمودند: هیئتهای مذهبی باید کلاس درس باشد.
یعنی اینطور میفرمایند که اگر کسی ۱۰ جلسه یا یک دهه رفت پای منبری نشست، آخر دهه احساس کند یک مطلب را فهمیده است.
مثلاً فهمیده باشد که خواص و عوام عاشورا چه کسانی بودند و چه موضوعاتی موجب شد تا عدهای در برابر امام معصوم علیهالسلام قرار بگیرند و او را به شهادت برسانند.
لذا ایشان در مورد بحث منبر میفرمایند که عزاداری را واقعاً به معنای حقیقی کلمه باید به صورت کلاس درس دربیاوریم. این حالت را ما الان کم میبینیم، بهخصوص در هیئتها کم مشاهده میشود.
این جزو نقصهای کار کنونی کشور ما است. این همه مجالس عزا و این همه مناسبتهای مربوط به وفات و شهادت و موالید ائمه علیهمالسلام که اجتماعات مردم را به صورت طبیعی به وجود میآورند یک فرصت بسیار بزرگی است و فرمودند از این فرصتها باید شما استفاده کنید. (۱۳۸۶/۸/۲)
#هیأت_تراز_انقلابی
#هیأت
🦊 @antirobah
🚨نسخه جعلی شیعه
🔻از اصلیترین اهداف تشیع انگلیسی میتوان به تحریف مبانی تشیع و بدعت در احکام دین اشاره کرد.
#تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah
🔎روایتی از امام رضا علیهالسلام درباره "فتنه" آمده است که میفرمایند:
🖇"همانا از کسانی که مدعی مودت ما اهل بیت هستند، کسی هست که در فتنهگری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است.
🖇(راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) گفت: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته شود و مؤمن از منافق بازشناخته نشود."
📖وسائل الشیعه، جلد ۱۶، صفحه ۱۷۹
#حدیث
🦊 @antirobah
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۶)
🎙گفتاری از سردار حسین نجات
۳. هیئت نباید سکولار باشد
🔆در جلسهای که سال گذشته اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام خدمت حضرت آقا رسیدند، بنده صحبت کردم و اشاره داشتم که ما در هیئتها به شعرا و سخنرانان خودمان گفتیم که باید به دغدغههای نظام اسلامی که دغدغهی مردم هم هست پرداخته شود و از این جلسات باید برای بصیرتافزایی استفاده شود.
#هیأت_تراز_انقلابی
#هیأت
🦊 @antirobah
آنتی روباه
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۶) 🎙گفتاری از سردار حسین نجات ۳. هیئت نباید سکولار باشد
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۶)
🎙گفتاری از سردار حسین نجات
۳. هیئت نباید سکولار باشد
🔆در جلسهای که سال گذشته اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام خدمت حضرت آقا رسیدند، بنده صحبت کردم و اشاره داشتم که ما در هیئتها به شعرا و سخنرانان خودمان گفتیم که باید به دغدغههای نظام اسلامی که دغدغهی مردم هم هست پرداخته شود و از این جلسات باید برای بصیرتافزایی استفاده شود.
📌ایشان هم بعداً در خلال صحبت خود به همین موضوع اشاره کردند و فرمودند: «یک نکته هم همین مطلبی است که آقای نجات اشاره کردند که درست هم هست. هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم!
📮هرکس علاقهمند به امام حسین است، یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است.
⭐️اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است.»
🚨یعنی هیئت این نیست که به سیاست کاری نداشته باشد؛ چون بعضی سخنرانها عادت کردند که میگویند ما سیاسی نیستیم. رهبر انقلاب معتقدند این عبارت، عبارت صحیحی نیست.
🔦ایشان فرمودهاند: «یکی از خصوصیات ائمهی طاهرین این بوده که همهی آنها مبارزین و مجاهیدن فیسبیل الله بودند. یکی از ائمهی طاهرین را سراغ ندارید که اینها در موضع مجاهدت و مبارزه قرار نداشته باشد.» (۱۳۸۲/۸/۲)
🕹این آموزه و این خط همان عاملی است که موتور محرکهی شیعه را به کار انداخته است و ما بعد از ۱۳۰۰ سال از ظهور اسلام، شاهد هستیم پرچم شیعه در مناطقی از جهان اسلام بلند شده و این مسأله باعث عصبانیت سیاسیون، متعصبین و متحجرین منطقه و جهان شده است.
🔻ما قبل از انقلاب با تمسک به همین آموزهها مبارزه میکردیم. شهادتطلبیها و مبارزهی ما با طاغوت از همین منبرها شروع شد.
⭕️یعنی اینکه حضرت امام رحمهالله عصر روز عاشورای سال ۴۲ تشریف میبرند به مدرسهی فیضیه و آن منبر معروف خود را میروند و خطاب به شاه میگویند که ای جناب شاه! من به تو نصیحت میکنم، دست از این اعمال و رویه بردار، من میل ندارم که اگر روزی اربابها بخواهند تو بروی، مردم شکرگزاری کنند؛ من نمیخواهم تو مثل پدرت بشی و شروع میکنند به شاه نصیحت کردن.
💢بنابراین حضرت امام در برهههای مختلف از عاشورا و تاسوعا و اربعین و محرم و صفر استفاده کردند برای پیروزی نهضت علیه رژیم. این یعنی هیئت #سیاسی.
#هیأت_تراز_انقلابی
#هیأت
🦊 @antirobah
به نقل از روزنه:
💥اعتراقات جک استراو نسبت به خیانتهای انگلیسیها علیه ایرانیان
▪️جک استرا در دور اول مذاکرات هسته ای (سالهای 2001-2006) مذاکره کننده ارشد انگلیسی ها بود.
🖇او اخیرا کتاب #the_english_job (کار انگلیسی) را نوشته است. این اثر توسط علی مجتهد زاده با عنوان «کار کارِ انگلیسی هاست» ترجمه شد و در سال 98 توسط کتاب پارسه منتشر شده است.
◽️جک استراو در یادداشتی به تاریخ 22 جولای 2019 (31 تیرماه 98) در دیلی میل به ریشه یابی علل دشمنی ایرانیان با غرب (خصوصا آمریکا و انگلیس) پرداخته است.
📌نقد صریح سیاستهای استعماری انگلیس در ایران و اعتراف به خیانتها و جنایتهای آنان، از شاخصه های این یادداشت است.
💡نکات وی آنچنان مهم است که به گفته مترجم این یادداشت (مهدی بازرگانی) اگر فردی ایرانی به نگارش آن مبادرت می کرد، حتما به #توهم_توطئه و #دائی_جان_ناپلئونیسم متهم می شد!
▪️جک استراو در این یادداشت ماجرای نگارش کتاب #کار_انگلیسی را شرح داده و اعتراض مستند چند بسیجی در ابرقو(ابرکوه) علیه جنایات انگلیس _در جریان سفر پرحاشیه استراو به ایران در اکتبر 2015_ را عامل اصلی و جرقه اولیه نگارش این کتاب معرفی می کند!
▪️ترجمه این یادداشت کوتاه و خواندنی با عنوان « چرا ایرانی ها هرگز به انگلیسی ها اعتماد نخواهند کرد؟» در شماره دهم مجله دیلمان، صص 55-58 درج شده و حاوی سرفصل های مهمی از جنایات انگلیس در ایران است. از اشغال ایران در جنگ جهانی اول و قحطی بزرگ گرفته تا اشغال پنج ساله ایران در جنگ دوم جهانی و کودتای شهریور 20 و کودتای 28 مرداد 32 تا حمایت از شاه در دهه پنجاه و واپسین تلاش ها برای بقا و سرکوب انقلاب اسلامی، و حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، همه و همه در این یادداشت کوتاه ذکر شده است!
▪️در بخشی از این یادداشت، جک استراو به اقدامات #سردار_سلیمانی اشاره دارد و چنین می نویسد:
«قدرتمندترین چهره نظامی در ایران، سرلشکر قاسم سلیمانی است. مردی که پشت مصادره کشتی نفتکش بریتانیایی توسط سپاه پاسداران است. دیدگاه جهانی سلیمانی در آزمون سخت جنگ با صدام، ساخته شده است.»
🔶حاشیه
انتشار این یادداشت به فاصله شش ماه قبل از شهادت سردار سلیمانی، بسیار حائز اهمیت است.
اعترافات انگلیسی ها هم در خاطرات کارگزاران سیاسی و هم در اسناد برجای مانده، به وفور قابل دستیابی است اما مجامع نخبگانی ایران کمتر سراغ آن رفته اند.
کتاب #قحطی_بزرگ دکتر محمدقلی مجد، تنها یک نمونه از روایت مستند جنایات انگلیس در ایران است. کتاب #زرسالاران عبدالله شهبازی نمونه دیگر از تبیین سیاست ورزی چندلایه محافل سری غربی (خصوصا انگلیسی) و ده ها نمونه دیگر.
به راستی #حوزه_علمیه چقدر از این جنایات اطلاع دارد و کارگزاران و سیاستگذاران عالی این مجموعه، چقدر برای بازسازی حافظه تاریخی طلاب و روحانیون بر اساس اسناد، اقدام نموده اند؟
چرا انگلیسی ها هنوز در ایران جای پا دارند و کدامین جریان در عرصه سیاسی، در عرصه هنری، در عرصه حوزوی، و... به انگلیسی ها نزدیک است؟
چه کسی باید دم این روباه مکار را بگیرد و به درخت مجازات و عبرت بیاویزد تا شر این افریته شیطانی از سر ملت عزیز و نظام مقدس ایران کم گردد؟
#اخراج_سفیر_فتنه_گر قطعا در مجازات انگیسی ها کافی نیست؛ مجازات واقعی آن است که ماهیت اقدامات خرابکارانه آنان در 200 سال اخیر افشا شود و شبکه داخلی متصل به آنها به مردم معرفی و از مناصب حذف شوند.
🦊 @antirobah
🔆میانه روی، موجب اتحاد و انسجام امت
💠رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: بر شما باد میانه روی و رعایت اعتدال.
🔸زیرا قوم و مردمی که #میانه_روی را پیشه خویش ساختند هیچگاه دچار #تفرقه و جدایی نگردیدند.
📗فردوس الاخبار، جلد۱، صفحه۳۸۷
#ایام_فاطمیه
#حدیث
🦊 @antirobah
📄توصیههای رهبر انقلاب به هیأتهای مذهبی(۷)
🎙گفتاری از سردار حسین نجات
💡 #معرفتزایی و #شناخت باید از مهمترین کارکردهای هیئت باشد.
🖇رهبر انقلاب فرمودهاند: «فهمیدن قضیهی عاشورا فقط در تاریخ نیست، در هر زمانی باید دید عناصر تشکیلدهندهی هویت یزیدی کجا پیدا میشود؟ آنگاه در مقابلش باید عناصر تشکیل دهندهی هویت حسینی را به میدان آورد.
⚡️منبر باید انسانساز باشد، اندیشهساز باشد. روضه و نوحه و سینهزنی باید فضا را از مسائل زندهی حسینی، معرفت و آگاهی پر کند.»
⚠️همچنین پس از پیروزی انقلاب هم ما از این ظرفیت استفاده کردیم. یعنی ما در دفاع مقدس با تمسک به مبارزه و شهادتطلبی ائمه علیهمالسلام بود که رزمندگان خودمان را تشویق میکردیم.
#هیأت_تراز_انقلابی
#هیأت
🦊 @antirobah
📖مهار انحراف #قسمت_هشتم
📓نفوذ یهود در دستگاه حکومت پیامبر
📜الف. شخصيت پردازي
ابوبكر در بين مردم مكه صاحب نام بود و جايگاه ويژهاي داشت. روشن است كه مسلمانان از اسلام آوردن او خشنود شده باشند و او نيز براي انجام مأموريت خود، سعي داشت اين ذهنيت را همواره زنده نگهدارد؛ بنابراين در اين راستا دست به تلاشهايي چند زد:
2⃣كمكهاي مالي
📎اقدام ديگر ابوبكر، برآوردن نياز مالي اسلام و مسلمانان بود.
🖋با اين شيوه مسلمانان اعتماد كاملي به ابوبكر و حسن نيت او در تمامي رفتارهايش مييافتند.
📓براي نمونه، برخي معتقدند ابوبكر بلال حبشي را پس از اسلامش از صاحب او خريداري كرده است.[۱] بنابراين وقتي ابوبكر به حكومت ميرسد، تاريخ، مبارزهاي از بلال با
غاصبان حكومت ثبت نكرده است.
◾️نام بلال در زمره ياران ممتاز علي ابن ابيطالب علیه السلام
كه در خانه حضرت تجمع كردند، مشاهده نميشود؛ هر چند در ميان ياران غاصب خلافت نيز نام او مشاهده نشده است.
[۱]. سيرة النبي، جلد1 ،صفحه210؛ أسدالغابه، جلد1 ،صفحه206؛ الاصابه، جلد1 ،صفحه45
#پاراکتاب
#استاد_مهدی_طائب
#مهار_انحراف
#یهود
🦊 @antirobah
♨️دوستان نظرشون رو در رابطه با این عکس به آیدی زیر ارسال کنند.👇👇
" @mhasan_m "
🦊 @antirobah
آنتی روباه
♨️دوستان نظرشون رو در رابطه با این عکس به آیدی زیر ارسال کنند.👇👇 " @mhasan_m " 🦊 @antirobah
🔻نظر یکی از کاربران درباره مطلبی که در کانال کار شد.
#هیئت_میثاق_با_شهدا
🦊 @antirobah