eitaa logo
آنتی‌ سالوسیون➋
131 دنبال‌کننده
191 عکس
205 ویدیو
7 فایل
کانال فعال @antisaloosion
مشاهده در ایتا
دانلود
سه ماه پیش : حمله کنیم ایران رو تجزیه کنیم و یا لاقل رژیم ایران عوض کنیم اکنون : حمله کنیم که ایران ازمون عوارض نگیره
واشنگتن در آستانه آزمونی دیگر؛ چرا گزینه‌های نظامی علیه تهران محکوم به شکست است؟ ✍🏻 مهدی محمدی - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ اینک مرز میان میدان نظامی و عرصه سیاسی-دیپلماتیک عملاً محو شده است. آنچه در صحنه می‌بینیم، معادله‌ای درهم‌تنیده است که ابعاد آن را نمی‌توان از هم جدا کرد. 🔹آمریکا در «آستانه درگیری»؛ اما نه با اطمینان از پیروزی آرایش نیروها، مانورها و انباشت تجهیزات نشان‌دهنده وضعیتی «نزدیک به درگیری» است. اعلام حمله و انصراف ترامپ، یک واقعیت را روشن کرد: ابزار نظامی، اهرم تحقق اهداف راهبردی آمریکا در برابر ایران نیست. 🔹جنگ ۴۰ روزه یک پیام داشت: آمریکا می‌تواند ضربه بزند، اما به هدف نمی‌رسد حتی اگر هدف، فقط ایجاد انعطاف در مذاکره باشد، ضربات نظامی نه‌تنها موضع ایران را تغییر نمی‌دهد، بلکه آن را سرسخت‌تر می‌کند. پاسخ ایران گزینه‌هایی روی میز می‌آورد که در محاسبات دشمن نیست. 🔹ساعت شکل‌گیری یک محاسبه تاریخی ارزیابی دشمن از ایران، همین حالا در حال شکل‌گیری است. دشمن کینه‌توز است، اما آن‌قدر که نشان داده هوشمند نیست. درک ناقص از فضای داخلی ایران و خطاهای محاسباتی، سابقه‌دار است. اگر این بار هم اشتباه کند، باید هزینه آن را بپردازد. انتظار عقلانیت شاید زیاد باشد، اما حداقل می‌تواند هزینه‌هایش را افزایش ندهد. گزینه‌های نظامی علیه ایران؛ یک‌یک شکست‌خورده ۱. ترور رهبران: توهمی که دیگر تکرار نمی‌شود دسترسی گذشته به مقامات ایران دیگر وجود ندارد. ضربه اول شکست می‌خورد و همان کسانی که قصد حذفشان را دارند، با قدرت بیشتر وارد صحنه می‌شوند. سیستم ایران با حذف افراد متوقف نمی‌شود؛ چه‌بسا قوی‌تر می‌شود. ۲. حمله به زیرساخت‌ها: فاجعه‌ای راهبردی برای خودشان آسیب‌های جنگ ۴۰ روزه به صنایع فولاد، پتروشیمی و گاز در حال جبران است. جامعه ایران روحیه مقاومت و تاب‌آوری بالایی دارد. حمله به زیرساخت‌های ایران = زیرساخت‌زدایی در کل منطقه + بسته شدن تنگه هرمز. در درگیری آینده، دلیلی برای مراعات همسایگان وجود ندارد. ۳. پروژه نارضایتی اجتماعی: شکست خورده مردم ایران از همه اقشار در خیابان‌ها حاضرند و فهمیده‌اند صلح و رفاه را باید خود حفظ کنند. «بازدارندگی اجتماعی» جدید، پروژه‌های امنیتی دشمن را ناکام می‌گذارد. ۴. بازگشایی نظامی تنگه هرمز: نبرد با جغرافیا ارتش آمریکا نمی‌تواند بر جغرافیا پیروز شود. تنگه هرمز فقط با پذیرش شروط ایران باز می‌شود. ۵. تعرض به تأسیسات هسته‌ای: فاجعه کامل سناریوهای سینمایی به قدری احمقانه است که حتی ترامپ هم زیر بار نرفته. دست دشمن به مواد هسته‌ای ایران نخواهد رسید و هزینه تعرض در همین حوزه، بسیار سنگین خواهد بود. 🔸جمع‌بندی حتی اگر حمله نظامی رخ دهد، تمام سناریوهای آن از پیش شکست‌خورده است. ایران همان‌گونه که از دو جنگ ۱۲ روزه و ۴۰ روزه قدرتمند بیرون آمد، از جنگ بعدی نیز با قدرتی به مراتب بیشتر خارج خواهد شد. ملت ایران مطمئن و آرام باشند؛ کشور آماده است و دشمن گزینه بهینه‌ای برای ضربه نظامی در اختیار ندارد. ✍🏻مهدی محمدی
🔴 الجزیره شوک‌های اقتصادی ناشی از جنگ علیه ایران را در چهار موج تحلیل کرد: - موج اول: جهش فوری قیمت نفت، گاز طبیعی، هزینه‌های حمل‌ونقل و تورم جهانی انرژی. - موج دوم: آسیب‌های ساختاری و ماندگار به نظام تجارت بین‌الملل و تغییر دائمی مسیرهای تجاری. - موج سوم: بحران در کشورهای جنوب جهانی شامل سقوط ارزش پول ملی و کمبود مواد غذایی و کود شیمیایی. - موج چهارم: بی‌ثباتی سیاسی و فرسودگی قراردادهای اجتماعی به‌دلیل فشارهای معیشتی انباشته شده.
37.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕰 ویژه ساعت شهادت 🖤 شهید خامنه‌ای 🏴 نگاهی به قاب‌های به‌یادماندنی از دیدارهای رهبر شهید انقلاب 🕰 انتشار به مناسبت ساعت ۰۹:۴۰ صبح شنبه؛ ساعت شهادت حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای رضوان‌الله‌علیه 🖥 Farsi.Khamenei.ir
🔻مجری انگلیسی: جای تعجب نیست که اعتبار «اسرائیل» در سراسر جهان در حال سقوط است ▫️«پیرس مورگان»، مجری سرشناس انگلیسی خطاب به بن‌گویر نوشت: تو یک بیمار روانی هستی. با وجود افرادی مثل تو در دولت «اسرائیل»، جای تعجب نیست که اعتبار آنها در سراسر جهان در حال سقوط است.
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 بعد از گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد گزینه آمریکا و اسرائیل برای جانشین رهبری بوده، سوژه جدیدی برای مجریان طنز آمریکایی فراهم شده :)
دست نوشته ی شهید امیر عبداللهیان در مورد مذاکره
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دوران جدید خلیج فارس آغاز شده رهبر شهید انقلاب: تنگه‌ی هرمز نه متعلّق به آمریکا است و نه به هیچ یک از طاغوت‌ها و زورمداران جهان... آن ‌که باید پایش قطع بشود از اینجا آمریکا است، نه جمهوری اسلامی. به همراه سخنرانی تازه منتشرشده شهید سپهبد سلیمانی دربارۀ فراهم بودن سازوکار ایران برای مقابله با دشمنان در آب‌های سرزمینی کشور
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلفات سنگین اخیر اسرائیل در جنوب لبنان، صدای کارشناس حامی نتانیاهو را هم در آورد! 🔹"هلل بیتون روزن" تحلیلگر نظامی و امنیتی شبکه ۱۴ رژیم (کانال وابسته به حزب حاکم):اگر از رزمنده‌ها بپرسی می‌گویند از این وضع خسته شدند! رسوایی موجود در جنوب لبنان از دوران گروگان‌ها در غزه هم بیشتر است!
🔴دریادار سیاری: آماده خلق بیت‌المقدس هستیم 🔹رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پیامی به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال کشور، مهیای خلق بیت‌المقدس‌هایی دیگر در برابر هر فتنه و جنگ تحمیلی است
🔺تازه‌ترین اخبار از جزئیات مذاکره: اگر آمریکا انعطاف نشان ندهد، مذاکره شکست می‌خورد 🔹یک منبع آگاه و نزدیک به تیم مذاکره‌کننده: آمریکایی‌ ها اگرچه از رویکردهای اولیه خود عقب‌نشینی کرده‌اند و بسیاری از مواضع ایران را پذیرفته‌اند اما همچنان ۳ موضوع اختلافی جدی پابرجاست که اگر حل نشوند مذاکره انجام نخواهد شد. 🔹اول: موضوع هسته‌ای؛ ایران اعلام کرده که در این دوره وارد مذاکره درباره موضوع هسته‌ای نمی‌شود. تنها در صورتی که طرف مقابل شرایط اعتمادساز را اجرا کند، در دور بعد درباره مسائل هسته‌ای صحبت خواهد شد. 🔹دوم: پول‌های بلوکه‌شده؛ پول‌‌های بلوکه‌شده باید واریز شود؛ شرط دوم و اساسی برای ورود ایران به مذاکره این است که پول‌های بلوکه‌شده ایران ابتدا واریز و آزاد شوند. بدون این اتفاق، اساساً وارد مذاکره نمی‌شویم. 🔹سوم؛ کنترل ایران بر تنگۀ هرمز؛ اختلاف دیگر بر سر نحوه عبور کشتی‌ها در تنگۀ هرمز است. آمریکا تأکید دارد که تنگه باید کاملاً به شرایط پیشین بازگردد، اما ایران می‌گوید فقط خود را متعهد می‌کند که تعداد کشتی‌ها به وضعیت قبل بازگردد. 🔹معنای این حرف آن است که ایران با مدل ایرانی خود، تعداد کشتی‌های مجاز برای عبور را تعیین می‌کند و تنها به تعدادی که خود می‌پذیرد اجازه تردد می‌دهد. این بدان معناست که کشتی‌ها باید تحت مدیریت ایران و دقیقاً از مسیری که ایران تعیین می‌کند عبور کنند./ فارس
🔺مطابق خبری که فارس به نقل از یک منبع نزدیک به هیئت مذاکره کننده منتشر کرده، اختلاف با آمریکا اکنون فقط بر سر ۳ موضوع مهم است. یک: بحث هسته ای دو: دارایی های بلوکه شده سه: کنترل ایران بر تنگه هرمز 🔹اگر این خبر دقیق باشد، به این معنا است که آمریکا مواردی مانند خروج نیروهایش از همسایگی ایران، توقف جنگ در همه جبهه ها، برداشتن تحریم ها، و پرداخت غرامت را پذیرفته است. 🔹با تاکید مجدد بر این جمله که "اگر این خبر درست باشد" و آمریکا این مقدار را پذیرفته باشد، با پافشاری جمهوری اسلامی ایران، میتواند مابقی آیتم ها را نیز بپذیرد؛ مگر اینکه مذاکراتش از اساس نمایش بوده باشد، که البته واقعیت های میدان بیش از هر چیزی نیاز مبرم ترامپ به توافق را نشان میدهد! 🔹در اینکه اولویت اول آمریکایی ها بدست آوردن امتیاز و بدعهدی در مذاکرات است شکی نیست؛ اما معتقدم اگر با سرسختی ایران مواجه شود مجبور است امتیاز را بدهد تا از مخمصه نجات پیدا کند اما در اینجا سعی میکند حداقل به یک پیروزی تبلیغاتی برسد! 🔹همانطور که قبلا هم گفته ام، ایران حتی قصد ندارد اجازه پیروزی تبلیغاتی را هم به ترامپ جنایتکار بدهد؛ جمهوری اسلامی میخواهد یک شکست فضاحت بار به او تحمیل کند و این قمارباز را به عبرتی برای جهان تبدیل کند تا دیگر هیچکس جرات گستاخی به ایران و ایرانی را نداشته باشد. 🔹با این وجود ترامپ فقط در یک چیز میتواند اعلام پیروزی کند، و آن هم این است که اعلام کند ایران در مذاکرات متعهد شده به سلاح هسته ای دست پیدا نکند، که این امر نیز اساسا نیاز به تلاش ترامپ ندارد، چون ایران به سلاح هسته ای نه اعتقاد دارد و نه میخواهد آن را داشته باشد! عبدالرحیم‌انصاری