eitaa logo
آنتی‌ سالوسیون➋
131 دنبال‌کننده
191 عکس
205 ویدیو
7 فایل
کانال فعال @antisaloosion
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 متن معنادار سخنگوی وزارت خارجه از توافق رومیان با ساسانیان «در ذهن رومیان، روم مرکز بی‌چون‌وچرای جهان به شمار می‌رفت. اما ایرانیان این تصور را در هم شکستند؛ زمانی که مارکوس ژولیوس فیلیپوس، مشهور به فیلیپ عرب، برای جنگ با ایران به شرق لشکر کشید، این نبرد به پیروزی روم ختم نشد، بلکه با صلحی پایان یافت که بر اساس شروط ساسانیان شکل گرفت؛ تا جایی که امپراتور روم ناچار شد با ایران به توافق برسد».
💢 جو کنت، مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا: ▪اعلام خبر توافق احتمالی صلح از سوی رئیس جمهور ترامپ خبر بسیار خوبی است. ▪برای اینکه این توافق مؤثر واقع شود، باید در مورد اسرائیل واقع‌بین باشیم. ▪باید بدانیم که هر نوع توافق صلحی با ایران، توسط اسرائیلی‌ها به‌عنوان یک تهدید وجودی برای اهدافشان تلقی خواهد شد؛ بنابراین آن‌ها به دنبال خنثی کردن این توافق خواهند بود. ▪برای جلوگیری از کارشکنی اسرائیل در برابر یک توافق احتمالی صلح، باید حمایت نظامی‌ای که در اختیارشان قرار می‌دهیم و به آن‌ها امکان اقدامات تهاجمی علیه ایران می‌دهد را قطع کنیم و همچنین روشن سازیم که اگر به لبنان حمله کنند، حمایت‌های بیشتری نیز از آن‌ها سلب خواهد شد.
🚨 کانال 14 رژیم صهیونیستی مدعی شد: توافق انجام شده و دو طرف در حال آماده‌سازی برای اعلام رسمی آن هستند
گزارش تند و تهدید آمیز سی‌ان‌ان علیه فرمانده سپاه، ساعاتی پس از توئیت ترامپ درباره نتایج مذاکرات در گزارش CNN آمده سرتیپ احمد وحیدی که، پس از کشته شدن محمد پاکپور در حملات آمریکا و اسرائیل، به فرماندهی کل سپاه پاسداران رسید؛ چهره‌ای است که هم تحت تحریم آمریکاست و هم به اتهام نقش داشتن در انفجار مرکز یهودیان بوئنوس‌آیرس در سال ۱۹۹۴ با ۸۵ کشته، تحت تعقیب اینترپل قرار دارد. گزارش می‌گوید وحیدی از مخالفان سرسخت هرگونه مصالحه با واشنگتن است و حتی از پاکپور نیز رادیکال‌تر توصیف می‌شود. به نوشته CNN، در دوران فرماندهی او، سپاه تردد در تنگه هرمز را عملاً مختل کرده و تهران در مذاکرات، خواسته‌هایی فراتر از دورهای قبلی مطرح کرده است. دنی سیترینوویچ، مقام پیشین اطلاعات نظامی اسرائیل، گفته: «بدون عبور از وحیدی نمی‌توان روی هیچ توافقی حساب کرد.» خود وحیدی هم هشدار داده در صورت حمله دوباره، جنگ از مرزهای منطقه فراتر خواهد رفت.
✳️ غضنفرهای بی پروا.... ویدئویی از جناب غضنفری، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی را برایم فرستادند، چند بار گوش کردم آنقدر آن را مشمئزکننده، بی‌منطق، توهین‌آمیز، تهمت‌آلود و ناآشنا با ساختار جمهوری اسلامی یافتم که ابتدا احساس کردم بر اساس هوش مصنوعی است، اما وقتی که از صحت آن یقین حاصل کردم به این نتیجه رسیدم که قبل از آنکه آن را از دریچه سیاست بفهمیم باید درک روانشناسانه از محتوا داشته باشیم. نگارنده به پزشکیان رأی نداده‌ام، اما مطمئن هستم مهم‌ترین رسالت امام خمینی در تشکیل نظام اسلامی وارد کردن اخلاق در سیاست بود. از رهبر شهید آموختیم که «در حق دشمنان‌تان هم انصاف را رعایت کنید»، از شهید عارف، دکتر چمران آموختیم که «کسی که انصاف ندارد شرف ندارد» و از امام به عنوان مرجع تقلیدمان شنیدیم که «حرف‌های‌تان را جزو اعمال‌تان حساب کنید». بر همین اساس در مناظره‌ای که با جناب زیدآبادی در آبان ۱۴۰۱ در فضای زن، زندگی، آزادی در دانشگاه شریف داشتم، ایشان گفتند حرف مثل باد است و بنده پاسخ دادم خیر، حرف در نگاه امام جزو اعمال محسوب می‌شود. البته در این وجیزه، جناب غضنفری بهانه و نقطه عزیمت است. باید برای این روند در کشور فکر اساسی کرد و قبل از ورود به محتوای بحث ایشان، از همه نیرو‌های مؤمن به انقلاب اسلامی ملتمسانه می‌خواهم وارد گود شوید و این شیوه و بساطی را که باعث پراکندگی مردم از اطراف نیرو‌های انقلاب و نهایتاً نظام اسلامی می‌شود، جمع کنید. چرا از روند‌های گذشته درس نمی‌گیریم و هرکس را که تندتر، گنده‌تر و بی‌تقواتر باشد در صدر می‌نشانیم و چرا این روند اقلیت‌ساز را انقلابی‌گری می‌نامیم؟ به میدان بیایید و هزینه دهید و از مارپیچ سکوت عبور نمایید. سخنان غضنفری قبل از اینکه اتهام به پزشکیان باشد توهین به رهبری است، در عین حال می‌دانم ایشان حاضر است برای رهبری سر بدهد، به همین دلیل رویکرد روانشناسانه به مطلب را مهم‌تر از رویکرد سیاسی می‌دانم. آقای غضنفری در جایی می‌گوید: «جناب پزشکان چرا بدون اجازه رهبری آتش‌بس را پذیرفتید.» متأسفانه عده‌ای هم از این سخنان خوش‌شان می‌آید و برای گوینده این سخنان انگیزه مضاعف ایجاد می‌کنند. برای نمونه اینجا سؤال این است که پزشکیان طبق قانون اساسی در خصوص آتش‌بس چه کاره است؟ مگر طبق اصل۱۱۰ قانون اساسی «جنگ و صلح و بسیج نیروها» با رهبری نیست؟ پزشکیان شخصاً آتش‌بس را پذیرفته است یا مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است؟ اگر مصوبه شورا بوده است بدون تأیید رهبری قابلیت اجرا پیدا کرده است و بقیه اعضا خصوصاً اعضای حقیقی که منتسب به دولت نیستند، در این موضوع سکوت کردند؟ و سؤال سوم اینکه فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا یا فرمانده سپاه، فرمانده کل قوا را کنار گذاشتند و دستورات پزشکیان را اجرا می‌کنند؟ یا مثلاً از استعفای پزشکیان ترسیدند و رهبری را در حاشیه گذاشتند و با پزشکان علیه او شده‌اند؟ آیا فرماندهان سپاه چنین سیره‌ای داشته و دارند؟ در جای دیگری گفته‌اند: «چرا جلوی دستور حمله به اسرائیل را گرفتید؟» با چه مکانیزمی جلوی آن را گرفته‌اند؟ پزشکیان فرمانده کل قواست یا نیرو‌های مسلح فرمانده بالاسر خود را گم کردند؟ نمی‌دانم شاید به آقای غضنفری مشاوره دادند که اتهامات را در قالب سؤال طرح کن تا راه فرار حقوقی داشته باشی، لذا به روش سؤالی ده‌ها اتهام را مطرح می‌کند. در جایی گفته‌اند «برخلاف ادعای شما اکثریت مردم با مذاکره با شیطان مخالفند»، آیا مذاکره بدون اجازه رهبری انجام می‌شود؟ اصلاً چنین امکانی در ایران وجود دارد و اکنون قالیباف خودسرانه وارد این گود شده است؟ از قضا آنچه آقای غضنفری و دوستان هم‌جناح خود و همچنین جریان اصلاحات باید پاسخگو باشند، اینکه دو جریان سیاسی کشور نتوانستند پس از چرخش چندباره در قدرت مشکلات را حل کنند؛ لذا مردم به سمت مذاکره گرایش یافتند؛ همان مردمی که مثلاً ۶۰ درصد موافق مذاکره‌اند، در عین حال ۷۵ درصد خواهان حفظ دستاورد‌های هسته‌ای و ۸۰ درصد خواهان حفظ صنعت موشکی هستند و تشخیص می‌دهند که مذاکره به معنای تسلیم نیست، اما مشمئزکننده‌ترین بخش سخن ایشان آنجاست که خطاب به پزشکیان می‌گوید شما گفته‌اید «ما اهل جنگیم و قایم نمی‌شویم» و از این عبارت نتیجه گرفته است که شما به رهبری تکه انداخته‌ای و «قصدتان تحریک رهبری است که بیرون بیاید و ترور شود!» ببینید چطور بین یک جمله پزشکیان با رهبری ارتباط بی‌ربطی برقرار می‌کند و چطور رهبری را تحقیر می‌کند که با یک جمله پزشکیان تحریک می‌شود و تن به ترور می‌دهد! لذا ببینید که چقدر بحث بی‌منطق و بی‌ربط است. واقعاً اگر مصونیت مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی برای نماینده مردم چنین حرف زدن است، این مدل، مدل دینی نیست. در مدل دینی نقد در قالب امر به معروف و نهی از منکر می‌آید و ابتدا به خود فرد گفته می‌شود. اگر فرد شأن حکومتی داشت و بر راه غلط خود اصرار👇
✳️👆کرد، سپس آن را به رسانه می‌کشانند. جناب غضنفری نمونه‌ای در این زمینه است و سابقه دارد که به جای نقد عملکرد، بار‌ها به شخصیت افراد پرداخته است. نظیر جاسوسی، بهایی، ساواکی، یهودی... اینها نقد نیست، که نابودکننده تقوای فردی است و روح و روان جامعه را می‌ساید و تولید تنفر می‌کند و متأسفانه عمده ما با نقد بیگانه‌ایم و با برچسب آشنا و متأسفانه در این زمینه بعضاً صدای کف و سوت هم تهییج‌مان می‌کند. قبلاً چنین فرهنگ و چنین آسیبی نداشتیم که اگر فردی از جایگاه حقوقی‌اش نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و مطالبی را در حوزه کاری خودش یادآور شد یا نظری خواست، او را متهم به خیانت و توطئه و همسویی با دشمن و نفوذ بکنیم، به طور مثال وقتی آقای محسن رضایی در پایان جنگ نامه نوشت که ادامه جنگ مستلزم این امکانات است، کسی او را خائن ندانست. کسی او را اهل اینکه از جنگ ترسیده است، ندانست. آن موقع چنین فرهنگی نداشتیم. متأسفانه اگر کسی در حوزه کاری خودش نظر کارشناسی بدهد، او را متهم به خیانت و توطئه می‌کنیم. بنابراین باید به خدا پناه برد. پذیرفته نیست، اگر یک مسئولی به رهبری نامه‌ای بنویسد یا نظرات کارشناسی بنویسد، یا راه‌حل بخواهد یا موضوعی را یادآور شود، ما او را خائن بدانیم. البته بعد از اینکه رهبری تدبیر خود را در آن موضوع ارائه کردند، اگر رئیس‌جمهوری همچنان بر مسیر خود اصرار دارد، طبیعی است که آن موقع ملت جلوی او خواهند ایستاد. همان‌گونه که جلوی بنی‌صدر ایستادند. اما آنجایی که دستوری از رهبری می‌آید و رئیس‌جمهور تمکین می‌کند و خودش را تابع می‌داند و این را رسماً اعلام می‌کند، ما نباید به صورت مشکوک با مسئله برخورد بکنیم. آقای پزشکیان را صاحب خصلت ایستادن مقابل رهبری نمی‌دانم. شاید در عرصه مدیریت کشور رئیس‌جمهور اشکالاتی داشته باشد - که حتماً دارد-، اما او «من» ندارد، نفاق ندارد و شأنی برای خود قائل نیست. امثال غضنفری ظاهراً باید رئیس‌جمهورشان حسن روحانی باشد تا از سر تا پای نظام را به سخره بگیرد و متلک بیندازد. شاید آن روز قدر امثال پزشکیان و ایضاً شهید رئیسی دانسته شود. ✍ عبدالله گنجی
🔹 اسرائیل هیوم: ترامپ به ۳ دلیل ناامید و سرخورده است سرخوردگی اول: جنگ برای ترامپ به یک نتیجه ملموس و معنادار در میز مذاکره تبدیل نشده است. به جای اینکه آمریکا به عنوان فاتح و ایران به عنوان مغلوب وارد میدان شوند، ایرانی‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار آن‌ها تعیین‌کننده شروط هستند و آمریکا باید تسلیم شود. سرخوردگی دوم: ترامپ به جای پرداختن به مسائل دیگر، هنوز درگیر پرونده ایران است. او می‌خواست به کوبا یا گرینلند برسد، غنایم و سودهای اقتصادی پس از جنگ را از طریق امضای قراردادها توزیع کند، و مهم‌تر از همه، خود را برای جام جهانی فوتبالی آماده کند که قرار بود جام «او» باشد. ولی به جای اینها در باتلاق ایران گیر کرده است. سرخوردگی سوم: او هیچ طرح و نقشه خوبی در دست ندارد. ژنرال‌هایش نمی‌توانند یک دستاورد سریع و قاطع را به او تضمین کنند و او می‌ترسد که به جای یک پیروزی سرنوشت‌ساز، گرفتار یک جنگ فرسایشی و باتلاقی شود که بحران را عمیق‌تر کرده و محبوبیت او را از نقطه کنونی هم پایین‌تر بیاورد.
🔹 هیل: ترامپ با فشار فزاینده‌ای مواجه است که به هر شکل ممکن تنگه هرمز باز شود ترامپ در جبهه‌های متعدد با فشار فزاینده‌ای برای اقدام جهت بازگشایی تنگه هرمز، مواجه است، زیرا مردم آمریکا با بالاترین قیمت بنزین در نزدیک به چهار سال گذشته روبه‌رو هستند. نظرسنجی‌ها به وضوح بد هستند. قیمت‌های انرژی این هفته افزایش یافته است. واکنش نامطلوب بازار سهام و اوراق قرضه به وضعیت موجود هم شروع شده است.
🔹 امریکا در متن پیش‌نویس موجود توافق با ایران، برای نخستین بار پذیرفته از جانب رژیم اسراییل تعهد بدهد که عملیات نظامی و هر نوع تهدید علیه تمامی جبهه‌های مقاومت از جمله لبنان را متوقف خواهد کرد. این امر به معنای خنثی‌سازی راهبرد کلان امریکا در منطقه مبنی بر ‘جدا نگه داشتن رژیم از هر نوع توافق’ و ‘حفظ آزادی عمل رژیم’ در مقابل ایران و مقاومت است. اگر این متن نهایی شود این یک امتیاز بی‌سابقه و به معنای شکست راهبردی امریکا و رژیم در جنگ با ایران خواهد بود. ✍ مهدی محمدی
🔹 الجزیره: کمبود مهمات ارتش آمریکا یکی از دلایلی است که ترامپ به دنبال توافق با ایران است...
18.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انسان از دیدن بی انصافی عده‌ای شوکه میشود ! آب برای سرباز نمی‌آورید ! چراکوزه‌اش را میشکنید؟ به فرمانده ای که دشمن را در نبرد جنگ رمضان نبرد مذاکرات نبرد جنگ رسانه ناکام گذاشته و از طرفی درمیدان مسئولیت های کشوری در ایام جنگ بوده و هست و اخیرا همزمان برای اجرایی شدن قرارداد ۲۵ ساله با چین مامور شده... تهمت نمیزنند !خداقوت میگویند پروردگارا ! این چنین سردار لایق ایرانی را از تیر سران آپستین/ گزند سایه و دسیسه خوارج_وطنفروشان برای ملت مبعوث ایران حفظ بفرما...🙏🇮🇷
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مرندی:نه به توافق با ترامپ امیدوار باشید، نه نگران توافق نشدن باشید!