eitaa logo
آنتی‌ سالوسیون➋
131 دنبال‌کننده
191 عکس
205 ویدیو
7 فایل
کانال فعال @antisaloosion
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 همزمان با مذاکره برای پایان جنگ دست نیروهای مسلح بر ماشه است 1-درگیری شب گذشته در جنوب کشور بین ایران و آمریکا آمادگی و قاطعیت نیروهای مسلح ایران را همزمان با جریان دیپلماسی نشان میدهد. 2-همان گونه که در جریان مذاکرات اسلام آباد دشمن تلاش کرد با سوء استفاده از فضای آتش بس، اقدامی نمادین برای اثبات قدرت نظامی خود با هدف فشار بر مذاکرات انجام دهد، طی شبهای گذشته نیز دشمن تلاش کرد با انجام تحرکات تحریک آمیز تهدیدی را متوجه دیپلماسی ایران کند تا مسیر مذاکرات را به سود خود تغییر دهد اما با واکنش سریع و قاطع نیروهای مسلح روبرو شد. 3-حمله هوایی شب گذشته ارتش تروریست آمریکا به مناطقی از بندرعباس و نیز شناورهای کوچک در تنگه هرمز اقدامی واکنشی به اقدام قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود. 4-دشمن با اقدامات تحریک آمیز در صدد سنجش دو متغیر است: میزان آمادگی نیروهای مسلح ایران از سویی و میزان قاطعیت و انگیزه برای درگیری و حجم و شدت آن از سوی دیگر. 5-سنجش رفتار ایران در برابر اقدامات تحریک آمیز دشمن نمایی از میزان جدیت و قاطعیت و اعتماد به نفس ایران در مذاکرات است و اینکه ایران چه تصوری از خود و دشمن دارد. اقدام قاطع نیروهای مسلح در برخورد با تحرکات تحریک آمیز دشمن محاسبات او را در خصوص آمادگی، انگیزه و اعتماد به نفس ایران را تصحیح کرد. 🔻 با حل و فصل مسائل باقیمانده در مورد پیش شرطهای ایران برای پایان جنگ، نتایج اولیه ابرقدرتی ایران نمایان میشود 1-همزمان با تبادل پیام ها بین ایران و آمریکا در مورد پیش نویس تفاهم نامه پایان جنگ، تغییر رفتار برخی قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای نشان می دهد این سند کاملا در راستای تقویت قدرت ایران است. 2-اعلام آمادگی کشورهای منطقه برای تقویت ارتباطات با کشورمان و عرضه امتیازاتی قابل توجه با این هدف نشانه های آغاز دوران ابرقدرتی ایران است. 3-ضعف آمریکا در دفاع از خود و پایگاه های خود در زمان جنگ و به تبع آن ناتوانی آمریکا در حفاظت از متحدان خود در برابر حملات ایران، درستی موضع راهبردی ایران را که سالها بر آن تاکید می کرد برای کشورهای حوزه خلیج فارس اثبات کرده است. پیش بینی می شود حرکت این کشورها بسوی ایران و اراده آنها برای تقویت روابط با تهران شامل ارتباطات دفاعی و امنیتی خواهد شد. 4-برای خنثی سازی این شرایط جدید و با هدف دور کردن کشورهای منطقه از ایران در دوره پس از جنگ، ترامپ آنها را وادار به پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونی موسوم به طرح ابراهیم کرده است. تردید یا مخالفت برخی از این کشورها با این موضوع نشانه دیگری از ضعف رو به تزاید آمریکا و قدرت و نفوذ آن پس از ناکامی در جنگ تحمیلی سوم می تواند باشد. دشمن تحقیر شده حتی در صورت پایان جنگ به سود ایران، به دشمنی های خود به شکلهای دیگر ادامه خواهد داد 1-حقارت و ضعفی که دشمن در پی ناکامی در جنگ اخیر و شکست او در تحمیل و تحقق اهدافش دچار آن شده است به معنای عقب نشینی دائمی از اعمال فشار علیه کشورمان نیست. بلکه دشمن تلاش می کند از مسیرهای دیگر و استفاده از روشهای دیگر و در صورت فراهم آمدن فرصت دوباره، اقدامات خصمانه خود را علیه کشورمان تکرار کند. 2-حتی گزینه بازگشتن دشمن به جنگ نظامی را در همین شرایط باید جدی گرفت. دلایل آن می تواند شامل محاسبه ضرر و زیان ناشی از پذیرش پیش شرطهای ایران برای پایان جنگ در مقایسه با ریسکهای جنگ دوباره و یا تشدید فشار بر میز مذاکره و دیپلماسی از طریق وارد آوردن یک ضربه نظامی دیگر باشد. 3-حتی در صورت نهایی شدن توافق پایان جنگ به سود ایران و تحقق خواسته های ایران، دشمن در ادامه مسیر با انگیزه بیشتری برای خنثی سازی و جبران این شکست راهبردی دوباره به اشکال دیگر اعم از جنگ نرم یا سخت یا ترکیبی اقدامات خصمانه خود را علیه کشورمان ادامه خواهد داد. 4-توافق پایان جنگ در صورت حصول و حتی به نفع ایران نه برای آمریکا انتهای خط است نه برای ایران. آمریکا با هدف بازسازی توان خود در جهان و نیز با هدف برطرف کردن برچسب شکست خورده بر پیشانی اش و البته بازگرداندن برتری خود در برابر ایران و ایران با هدف تکمیل پیروزی ها و تثبیت دستاوردهای خود در این میدان باید کارهای بیشتر و مهمتری انجام دهند. 5-نتیجه نهایی پذیرش پیش شرطهای ایران برای پایان جنگ توسط دشمن در هر حال تا اینجای کار تا حدود بسیار زیادی به نفع ایران و به ضرر آمریکا است. توان دیپلماسی، تاب آوری دولت و کشور در شرایط طولانی مذاکره و فضای نه جنگ نه صلح می تواند سندی محکمتر و قوی تر در راستای منافع ایران فراهم کند. اما با توجه به نسبی بودن همه این عوامل هیچگاه شاید نتوان منافع صد در صدی را برای کشور تامین کرد. قضاوت کامل تر در باره نتایج توافق احتمالی البته در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و باید آثار آن در دراز مدت بررسی شود.
🔹 اصول حاکم بر کنش دیپلماتیک ایران ✍🏻 مهدی محمدی آنچه در ادامه می‌آید، نه متن یک توافق نهایی، که تحلیلی مقدماتی از اصول حاکم بر کنش سیاسی و میدان مذاکرات است. تأکید می‌کنم این ارزیابی شخصی و غیررسمی است. هنوز توافق مدونی وجود ندارد و اختلافات کلیدی باقی است. شش اصل تحلیلی: 1️⃣ فقدان توافق و اصل عدم عقب‌نشینی برخلاف شایعات، توافقی امضا نشده و مذاکرات ادامه دارد. در هندسۀ فعلی، این آمریکاست که باید کوتاه بیاید. به‌تعبیر دبیر شورای عالی امنیت ملی، «عقب‌نشینی» در قاموس ایران جایی ندارد. متون ردوبدل‌شده غیرمتعهدآور است. اگر اصول ایران تأمین نشود، توافقی شکل نمی‌گیرد و اعلام رسمی منوط به نهایی‌شدن همۀ جزئیات است. 2️⃣ مذاکره به مثابه تاکتیک در میدان جنگ توهم صلح نکنید. فضای جنگی تمام‌عیار و وضعیت «آستانه‌ای» ادامه دارد. حتی در صورت توافق، حداکثر شاهد یک «آتش‌بس تاکتیکی» چندماهه خواهیم بود، نه پایان خصومت. رویکرد تصمیم‌سازان، نگاه به توافق به‌عنوان «ابزاری جنگی» برای خرید زمان، کسب منابع مالی و ترمیم آسیب‌های داخلی است. هدف، تقویت موضع برای رویارویی‌های آتی و کاهش بسترهای اغتشاش و ضربۀ نظامی دشمن است. صلحی در کار نیست؛ این صرفاً مانوری در دل جنگ مستمر است. 3️⃣ اجماع سیاسی و اشراف کامل حاکمیتی کشور دچار ازهم‌گسیختگی یا تصمیم‌سازی پنهانی نیست. تحلیل معاملۀ زیرزمینی بر سر تنگۀ هرمز یا مسائل راهبردی، از اساس بی‌اطلاعی است. سازوکار نظام به‌گونه‌ای است که پس از مباحثات کارشناسی، تصمیم نهایی در عالی‌ترین سطح گرفته و برای همه فصل‌الخطاب می‌شود. این اشراف راهبردی، به‌ویژه در مسائل نظامی-امنیتی، تضمین‌کنندۀ وحدت رویه است. 4️⃣ عدم تکرار تجربۀ برجام این تحلیل که برجام تکرار می‌شود، به دو دلیل مردود است: نخست آنکه تیم امروز از جنس مدیران میدان نبرد است، نه معتقدان به صلح با آمریکا. اینان آمریکا را «دشمنی شیطان‌صفت» و بدعهد می‌دانند و در پی عادی‌سازی روابط نیستند، بلکه آمادۀ شهادت‌اند. دوم آنکه بی‌اعتمادی به آمریکا، فرمت مذاکرات را تغییر داده است. برخلاف گذشته، این ایران نیست که اقدام اعتمادساز انجام دهد؛ این آمریکاست که باید نخست گام‌های اعتمادساز بردارد. پیش از آن، دهان ایران در پروندۀ هسته‌ای بسته است. 5️⃣ بحران اجرا و تداوم چالش‌ها توافق نقطۀ پایان نیست، که تازه ابتدای چالش اجراست. دشمن از ساعات اولیه به دنبال نقض خواهد بود، اما سناریوهای مقابل طراحی شده. رژیم صهیونیستی با آگاهی از ضرر راهبردی، در لبنان به دنبال معادلات جدید است. آنچه تغییر کرده، فهم قدرت ایران است؛ ایرانی که دو بار جنگیده، طرح‌های نظامی را خنثی کرده و تنگۀ هرمز را در مشت دارد. امروز ترامپ التماس مذاکره می‌کند، اما جرأت تهدید نظامی ندارد. 6️⃣ هسته‌ای؛ خط قرمز به تأخیر افتاده مذاکرات فعلی غیرهسته‌ای است. تا واشنگتن تعهدات یکجانبۀ اعتمادساز را اجرا نکند، ایران وارد فاز هسته‌ای نخواهد شد. خروجی مراحل بعدی نیز باز و منوط به حفظ خطوط قرمز و مصالح نظام است. اگر اقدام اعتمادساز انجام نشود، پروندۀ هسته‌ای بسته می‌ماند. 🔸 اصول حاکم بر هر توافق احتمالی (چارچوب اعتمادساز معکوس) اگر توافق شود، مبنا الزام دشمن به عقب‌نشینی است. ایران سند پیروزی در جنگ را با این اصول تخلف‌ناپذیر تنظیم کرده: 🔹توقف عملیات نظامی در همه جبهه‌ها با ضمانت آمریکا؛ هر حملۀ اسرائیل به مقاومت، نقض توافق از سوی کاخ سفید است. 🔹تنگۀ هرمز به روش سابق باز نمی‌گردد؛ تردد منوط به پروتکل ایران (مسیر ورود و خروج، هزینه خدمات و منع حمل تهدیدات) است. 🔹رفع کامل محاصره و بازگشت عبورومرور بنادر به وضع پیش از جنگ. 🔹آزادسازی هم‌زمان دارایی‌های بلوکه‌شده در حساب‌های مورد تأیید تهران. 🔹تعلیق تحریم‌های نفتی و صادرات آزاد نفت. تنها با اجرای این پنج گام، ایران ممکن است وارد مذاکرۀ هسته‌ای شود و تا آن زمان هیچ محدودیتی اعمال نشده و نخواهد شد. این چرخش تاریخی قدرت است؛ امروز ماییم که برای دشمن «اقدامات اعتمادساز» تعیین می‌کنیم. اگر دشمن تمکین کرد، پیروزی تاریخی ملت ایران رقم خورده، و اگر نکرد، بر مواضع قدرت استواریم و جنگ برای تقویت بنیۀ نبرد قهرمانانه ادامه می‌یابد.
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 انیمیشن لگویی جنگ تحمیلی سوم!
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اپوزیسیون دیگه رسما اعتراف می‌کنن که چقدر ناکارآمدن! والا ما می‌گفتیم شما این‌کاره نیستید باورتون نمیشد
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌متن شایعه👇 سخنان عجیب پزشکیان‼️ پزشکیان : ابوسفیان و معاویه برادر ماست!!! یعنی همون لحظه که تسلیم شدن دیگه برادر مان!!!!😒 با این تفکر هیچ کس دشمن نیست و ما بی خود با شیطان در جنگ هستیم 😡 دوستان حتما شبها تو تجمعات حضور پیدا کنید والا جریان سازش با ترامپ و نتانیاهو هم برادری میکنه!! 📌پاسخ به شایعه👇 ⛔️ لعنت خدا بر جاهلان بی‌بصیرتی که با دروغ و تحریف و تقطیع در این شرایط جنگی می‌خواهند رئیس جمهور کشورمان را تخریب کنند. اینها خواسته یا ناخواسته اهداف دشمن صهیونیستی را دنبال می‌کنند. ✂️☝️☝️قسمت تقطیع شده و اصلی یک کلیپ منتشرشده 👆 احتمالاً این کلیپ رو در برخی کانال‌ها دیده باشید. لطفا تا انتها ببینید. ✅ رهبر شهید انقلاب بعد از حوادث دی‌ماه 1404 فرمودند:«من از اینکه به رؤسای کشور، به رئیس‌جمهور و دیگران در یک ‌چنین شرایط مهمّ بین‌المللی و داخلی اهانت بشود، بشدّت پرهیز می‌کنم و نمی‌گذارم و منع می‌کنم، نهی میکنم کسانی را[که به آنها اهانت می‌کنند]؛»📚(بیانات رهبر شهید انقلاب در 27 دی 1404)     
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رابرت کیگان، پژوهشگر ارشد اندیشکده بروکینگز: 📍تنگه باز خواهد بود، اما تحت مدیریت ارتش ایران/تهران به کشتی‌های کشورهایی که آن‌ها را «متخاصم» می‌داند، دسترسی نمی‌دهد/ایران بر تک‌تک کشورهای جهان اهرم فشار خواهد داشت.
15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وکیل آمریکایی: نتانیاهو ترامپ را هدایت می‌کند «استنلی کوهن» وکیل و مدافع حقوق بشر آمریکایی: 🔹چنانچه ترامپ حمایت خود از اسرائیل را متوقف کند، نتانیاهو سلطه او بر کنگره ایالات متحده را به چالش کشیده و تضعیف خواهد کرد 🔹ترامپ از این مسئله هراس دارد و نتانیاهو، همانند یک عروسک‌گردان، هدایت او را در دست دارد.
* 💥طبق پیگیری‌ها، این اکانت فیک است. ای کاش مسئولان متوجه باشند، نظارت بر فضای مجازی فقط به فیلترینگ محدود نمی‌شود؛ با اکانت‌های جعلی که با نام مسئولین باعث تفرقه می‌شوند هم باید برخورد شود. ♦️از سوی دیگر، چند اشتباه آشکار در متن نشان می‌دهد این نوشته نمی‌تواند کلام آن فرمانده باشد:* ۱. مذاکره، بیعت نیست؛ بیعت یعنی تبعیت و فرمانبرداری، اما مذاکره یعنی گفت‌وگو و تعامل. ۲. در عرصه بین‌المللی، آنچه اهمیت دارد دیپلماسی فعال و تلاش برای توافق‌های برد-برد است؛ و در کنار آن، آمادگی مستمر نظامی می‌تواند ضامن اقتدار و امنیت کشور باشد. و رویکرد نیروهای مسلح در همراهی با عرصه دیپلماسی نشان می‌دهد که این فرمانده عزیز نیز قائل به وحدت میدان و دیپلماسی در این شرایط هستند. ✍️مهدیه شادمانی @drshadmani
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مهم🔻 آمریکا فکر کرد که ایران شبیه است، اما... (اعتراف رسمی متخصص ضد جاسوسی آمریکا به دست بالای ایران در جنگ با آمریکا!) افسر پیشین تفنگداران دریایی آمریکا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی:👇 ۱.آمریکا عملاً وارد یک بن‌بست استراتژیک شده که اتفاقاً به نفع تهران است. ۲. واشنگتن با تصورِ ایرانِ شبیه چین و روسیه، دچار یک اشتباه محاسباتی بزرگ شد؛ در حالی‌که ساختار قدرت در ایران کاملا متفاوت است. ۳.در وضعیت امروز تنگه هرمز، دست برتر با ایران است و ناتوانی آمریکا در بازگشایی آن با وجود تهدیدهای مداوم ترامپ، این واقعیت را تأیید می‌کند.»
2.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماینده ولی‌فقیه در سپاه: در طول جنگ می‌توانستیم اقدامات سنگین‌تری علیه آمریکا در منطقه انجام دهیم اما چون مردم خاورمیانه آسیب می‌دیدند رهبری موافقت نکردند.
🟪 «ایران در جنگ پیروز شد، ترامپ و نتانیاهو اکنون باید حساب پس بدهند!» ♦️دیوید هرست، سردبیر پایگاه خبری «میدل ایست آی» در قطر که قبلا حدود سه دهه خبرنگار روزنامه ایندیپندنت در خاورمیانه بوده، در یادداشت مفصلی با عنوان «ایران در جنگ پیروز شد. ترامپ و نتانیاهو اکنون باید حساب پس بدهند» به تحلیل جنگ اخیر پرداخته است. تحلیل او بر چند محور استوار است: ۱. شکست راهبردی آمریکا و اسرائیل او معتقد است صرف نظر از نتیجه مذاکرات کنونی، آمریکا ششمین شکست خود در ۲۵ سال اخیر در خاورمیانه را متحمل شده است. ایران برگ‌های برنده‌ای از جمله تنگه هرمز، توان بازدارندگی موشک‌ها و پهپادها، و تهدید بستن باب‌المندب را در اختیار دارد، در حالی که ترامپ هیچ برگ برنده‌ای ندارد. ۲. فریب ترامپ توسط نتانیاهو ترامپ بر اساس اطلاعات نادرستی که موساد (به ریاست دیوید بارنیا) ساخته بود به ایران حمله کرد، نه اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی خودش. نتانیاهو ترامپ را قانع کرد که حکومت ایران پس از وقایع ژانویه ۲۰۲۵ (دی ماه ۱۴۰۴) چنان ضعیف است که با ترور رهبری، حداکثر چند روز دوام می‌آورد. هرست می‌نویسد: «نتانیاهو که آرزوی تمام عمرش را در آستانه تحقق می‌دید، سخت‌تر از هر کسی اصرار داشت که فقط یک هل نهایی لازم است. اکنون او بزرگترین بازنده است.» ۳. نظم جدید منطقه‌ای و شکست ائتلاف آمریکا-اسرائیل-امارات سه دولت آمریکا (دولت اول ترامپ، بایدن و دولت فعلی ترامپ) به دنبال عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل و تثبیت هژمونی اسرائیل در منطقه بودند. تنها متعهد واقعی این طرح، محمد بن زاید (حاکم امارات) بود. با پیروزی ایران، ائتلاف جدیدی شکل گرفته: عربستان، پاکستان، ترکیه، قطر و عمان (به نظر می‌رسد کویت نیز به سمت پاکستان متمایل شود). ۴. ظهور قدرت‌های جدید میانجی در اوج جنگ، کشورهای عربی دریافتند چتر نظامی آمریکا نمی‌تواند از آنها محافظت کند، بنابراین به ترکیه و پاکستان روی آوردند. فرمانده ارتش پاکستان، عاصم منیر، ناگهان به یک بازیگر کلیدی تبدیل شد. واکنش امارات به نقش‌آفرینی پاکستان جالب توجه بود: درخواست بازپرداخت فوری ۲ میلیارد دلار وام! اما عربستان به پاکستان پول داد تا بدهی را بپردازد. قطر نیز بدون غافلگیری به عنوان میانجی ظاهر شد و ترامپ در پست‌های خود از مقامات قطری نام برد. ۵. تأثیر پیروزی ایران بر جنبش‌های مقاومت حزب الله که پس از ترور رهبرانش تضعیف شده بود، با نسل جدیدی از جنگجویان و سلاح جدید (پهپادهای FPV) بسیار مؤثرتر از دولت لبنان از این کشور دفاع می‌کند. هرست می‌نویسد: «پیروزی ایران پیام قدرتمندی به جهان عرب دارد: با اراده کافی و تحمل درد بالا، قدرت‌های متوسط خاورمیانه می‌توانند در برابر سلطه استعماری آمریکا و اسرائیل مقاومت کرده و پیروز شوند.» ۶. تغییر موازنه جهانی و شکست تاریخی آمریکا نویسنده اشاره می‌کند که دیدن ترامپ در حال تملق گویی خطاب به شی جین پینگ (در حالی که رئیس‌جمهور چین به صراحت آمریکا را در مورد تایوان تهدید می‌کرد) برای بسیاری دردناک بود. فرانسیس فوکویاما به درستی گفته است که اکنون نوبت آمریکاست که به عنوان یک حکومت سرکش (rogue state) در نظر گرفته شود و چین صدای ثبات و مرکز موافقت‌نامه‌های بین‌المللی آینده است. چین تنها قدرت بزرگی است که در ۲۵ سال گذشته جنگی نکرده است. ۷. پیش‌بینی آینده و سرنوشت نتانیاهو و ترامپ نتانیاهو پس از آتش‌بس، حملات به لبنان و غزه را با شدت بیشتر از سر می‌گیرد تا شکست در ایران را پنهان کند، اما با این کار قبر سیاسی خودش را خواهد کند. ترامپ نیز محاصره کوبا را تشدید خواهد کرد تا توجه‌ها را از شکست منحرف کند. نویسنده یک هشدار هم برای حاکمان امارات دارد: «اگر من حاکم ابوظبی بودم، دیگر نمی‌پرسیدم چه زمانی حکومت ایران تغییر می‌کند. می‌پرسیدم: من تا کی می‌توانم در قدرت بمانم؟!!»
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴️عصبانیت خبرنگار صهیونیستی اینترنشنال از قدرت تهاجمی ریزپرنده‌های حزب‌الله! 🔹این ریزپرنده‌ها برای عسرائیل بسیار گران تمام می‌شوند. ما شاهد این هستیم که یک ریزپرنده بسیار ابتدایی با تکنولوژی ساده موجب کشته‌شدن سربازان عسرائیلی می‌شوند. همچنین شمال اسرائیل در آرامش نیست و هرلحظه آژیر خطر به‌صدا درمی‌آید!