War report46 mohammadi 173405.mp3
زمان:
حجم:
9.2M
گزارش بهروزرسانی وضعیت جنگ - شماره 46 (معنای مذاکره به عنوان بخشی از مبارزه چیست؟)
مهدی محمدی - 17 خرداد 1405
#مهدی_محمدی
#تحلیل_سیاسی
«از سطح خبر تا عمق تحلیل»
🔻تهاجم هوایی دشمن صهیونیستی به شرکت پتروشیمی کارون ماهشهر
استانداری خوزستان:
دقایقی پیش شرکت پتروشیمی کارون ماهشهر مورد تهاجم هوایی و اصابت پرتابههای دشمن صهیونیستی قرار گرفت و بخشی از آن آسیب دید.
قالیباف به عاصممنیر گفت شصت و پنج سال سن دارم برای پنج سال بیشتر زیر بار حرف زور آمریکا در مذاکرات نمیروم آن هم وقتی که مقابل قاتل رفقا و امام شهیدم ایستادهام
آبرو! محمدباقر قالیباف وقتی ماموریت اسلامآباد را پذیرفت آبرویش را کف دستش گرفت و سوار هواپیما شد، مثل هزاران بار قبل که ماموریتی به او واگذار شد، ماموریتی که لزوماً باب میلش نبود، اما یکی از وظایف سرباز همین است؛ آنها دستورات را اجرا میکنند.
چه کسی نمیدانست حرف خواهد خورد؟
قالیباف که در صف مذاکره نایستاده بود، مرد میدان در میدان بود.
آن عاشقان میکروفون به سرباز کشورشان تهمت علاقه به مذاکره میزنند. دشمن میگوید ایرانیها کوتاه نمیآیند اما برخی باز هم تکرار میکنند که ایران کوتاه میآید. ترامپ چند بار دیگر بگوید توافق کردیم، دروغش آشکار شود و شما بازهم دروغهایش را باور کنید؟
باید شان کلمات را حفظ کنیم و با کسی حرف بزنیم که گوش شنیدن دارند. مردم مبعوث شده، مردم کف خیابان، مردم شریف ایران، اجازه بدهید با شما صحبت کنم. با شما که خورشید روشن هستید در شبهای تاریک نبرد؛ شما که گوشی برای شنیدن، چشمی برای دیدن و ارادهای برای تفکر دارید.
عاصم منیر که به تهران آمد خیلی بر امضای توافق اصرار داشت، میگفت اگر امضا نکنید دوباره نبرد میشود. هشدار نبود، خبر میداد که آمریکاییها (به خیال خودشان) پر آمدهاند!
مرد رزمنده با آن چشمهای آبی، در چشمهایش نگاه کرد و گفت من و تو ژنرال هستیم و من شصت و پنج سال از خدا عمر گرفتهام، برای پنج سال زندگی بیشتر زیر بار حرف زور نمیروم. آن هم وقتی آقای ما شهید شده، رفقایم رفتهاند و قاتل آنان روبه روی من ایستاده است.
مردم! مردمی که ۱۰۰ شب است خیابان را رها نکردهاید، قالیباف ، حاج باقر است.
دستور نبرد است و فعلا این بار در میدانی دیگر. بازگشت به نبردی فراگیر قطعی است، مراقب باشید آنها که منتظرند تیرهای دشمن شلیک شود و کف و هورا بکشند که «دیدید ما گفته بودیم»، این را به عنوان پیشبینی به شما نفروشند.
این شبها زخمهای سرباز کشورتان را بشمارید و به آنکه میداندار نبرد تحمیلی دوم و سوم بود قوت قلب دهید. بدانید آنکه داد میزند، منطق قویتری ندارد.
✍مهدی باقری؛ فعال رسانهای
🚨۷ فروند موشک کروز هواپرتاب اسرائیل پیش از رسیدن به تهران توسط پدافند هوایی رهگیری شدند
❌دشمن جایی رو میزنه که براش ضرر داره و بدبختش کرده
درست مثل دانشگاه هوافضای سپاه
🔹خبرگزاری فارس: ایران در حملات شب گذشته خود به شمال سرزمینهای اشغالی از موشکهای نسل جدیدی به نام خیبرشکن استفاده کرد. سرعت این نوع موشکهای بالستیک هنگام شیرجه زدن به حدود ۹ ماخ میرسد که نابودی آنها توسط سیستمهای گرانقیمتی مانند سیستم تاد و پیکان را بسیار دشوار میکند. ترکیبی از موشکهای عماد، قدر اف و خیبرشکن در حملات ایران در روز دوشنبه به کار گرفته شد.
🔹کانال ۱۲ اسرائیل:تاکنون، ایران بین ۲۲ تا ۲۴ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است
🔹هشدار دادستانی کل کشور درباره انتشار تصاویر محل اصابت پرتابههای دشمن: با متخلفان برخورد قاطع قانونی صورت میگیرد
🔹آکسیوس به نقل از رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارتش خود را برای چندین روز درگیری در ایران و احتمال بازگشت به یک نبرد طولانیمدت آماده میکند
🔹ارتش اسرائیل گزارش میدهد که حملات به ایران تنها توسط اسرائیل انجام شده است و هیچ مشارکتی از سوی آمریکا نبوده است
🔹منبع ارشد امنیتی ایران به المیادین:
ما قاطعانه تأیید می کنیم که معادله قبلی «زیرساخت در مقابل زیرساخت»، همچنان معتبر است
https://eitaa.com/joinchat/3384411667C5212e4d6a8