رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیهای مشترک: ما از یادداشت تفاهم بین واشنگتن و تهران استقبال میکنیم و به همه میانجیگران، از جمله قطر و پاکستان، تبریک میگوییم
آسوشیتدپرس:تفاهم احتمالاً منطقه را به وضعیت پیش از جنگ بازمیگرداند؛ اما با این تفاوت که #ایران اکنون با توانایی خود در تأثیرگذاری بر کشتیرانی تنگهٔ هرمز، به اهرم فشار جدیدی دست یافته است.
سخنگوی وزارت خارجه: فاذا فرغت فانصب. هیچ وقت هم نباید خسته بشویم.وقتی از کار فراغت پیدا کردی، یعنی کارت تمام شد، تازه قامت راست کن، یعنی شروع کن به کار بعدی؛ توقف وجود ندارد.
صدراعظم آلمان:از توافق میان آمریکا و #ایران استقبال میکنم؛ این توافق یک دستاورد مهم دیپلماتیک است.
وزیر خارجه اسپانیا: از اعلام تفاهم میان امریکا و #ایران استقبال میکنم و تلاشهای میانجیها را ارزشمند میدانم.
وزیر امنیت ملی اسرائیل: توافق ترامپ ما را ملزم نمیکند اسرائیل یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است و تابع امریکا نیست.
ترامپ:کنار آمدن با نتانیاهو فوقالعاده دشوار است و او باید از ما بسیار سپاسگزار باشد، زیرا اگر #ایران سلاح هستهای داشت، اسرائیل وجود نداشت.
ترامپ: اگر توافق هستهای شکست بخورد، حملات نظامی را از سر خواهیم گرفت یا در ازای ۲۰٪ از درآمدهای منطقه، واشنگتن را به عنوان نگهبان منطقه قرار خواهم داد.