وزیر خارجه اسپانیا: از اعلام تفاهم میان امریکا و #ایران استقبال میکنم و تلاشهای میانجیها را ارزشمند میدانم.
وزیر امنیت ملی اسرائیل: توافق ترامپ ما را ملزم نمیکند اسرائیل یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است و تابع امریکا نیست.
ترامپ:کنار آمدن با نتانیاهو فوقالعاده دشوار است و او باید از ما بسیار سپاسگزار باشد، زیرا اگر #ایران سلاح هستهای داشت، اسرائیل وجود نداشت.
ترامپ: اگر توافق هستهای شکست بخورد، حملات نظامی را از سر خواهیم گرفت یا در ازای ۲۰٪ از درآمدهای منطقه، واشنگتن را به عنوان نگهبان منطقه قرار خواهم داد.
وزیر دفاع اسرائیل:من نتانیاهو، سیاست شفافی را پیش میبریم که بر اساس آن، ارتش اسرائیل برای محافظت از مرزها و شهرکهای اسرائیلی در برابر عناصر جهادی، بدون محدودیت زمانی در مناطق امنیتی لبنان، سوریه و غزه باقی خواهد ماند
وزیر دفاع اسرائیل:ما با خروج ارتش اسرائیل از لبنان، علیرغم تمام فشارهای موجود و فشارهایی که در آینده خواهد آمد، مخالفیم.
💢 تحلیلگر نظامی آمریکایی:
این یک شکست استراتژیک برای آمریکاست
🔰 دنیل دیویس، سرهنگ بازنشسته آمریکایی و تحلیلگر سیاسی:
📌 یادآوری سریع و دردناکی که ترامپ بهدنبال جشن گرفتن آن بهعنوان پیروزی است:
● قبل از اینکه ما تصمیم به شروع جنگی بگیریم که برای امنیت ملی ما ضروری نبود و نمیتوانستیم در آن پیروز شویم تنگه هرمز باز بود
● ایران هیچ یک از داراییهای مسدود شده خود را آزاد نکرده بود، همه تحریمها برقرار بود و نمیتوانست برای عبور نفتکشهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از خلیج فارس هزینهای دریافت کند.
● ۱۳ آمریکایی که در این جنگ کشته شدند هنوز زنده بودند، ۴۰۰ زخمی در سلامت کامل بودند و ۲۰ پایگاه ما کاملاً عملیاتی بودند.
● همه اینها اکنون تمام شده و طبق یک نسخه از شرایطی که رئیس جمهور ترامپ امضا کرده است، ما باید از بیشتر منطقه خارج شویم.
● به هر حال، اگر بخواهید به آن نگاه کنید، این یک شکست استراتژیک عمیق برای آمریکا است.