⚠️❌️فرق مذاکرات برجام با مذاکرات فعلی چیست⁉️
🚫نگاهی که میخوام به این قضیه بکنم حاصل بغض نسبت کسی نیست بلکه مشاهداتم رو میگم
🔷️در دوره روحانی و ظریف چند طرز فکر اشتباه در مسئولان ما وجود داشت :
🔸️۱)خیال میکردند ریشه خصومت آمریکا ،در رفتار ماست میگفتن چون ما مرگ بر آمریکا میگیم چون ما با اسرائیل تقابل داریم اونا ما رو تحریم میکنن وتقابل میکنن‼️
🔸️۲)میگفتن اگر ما اعتمادسازی کنیم و با خوشرویی باهاشون رفتار کنیم کم کم اونا میفهمن ما خطرناک نیستیم ‼️
🔸️۳)فک میکردن مثلا امضای مسئول رده بالای آمریکا پای توافق باشه سنده این یعنی اونا رو معتبر میدونستن 🤦♀
❌️متأسفانه این تفکر در اون زمان تفکر غالب مردم ما شده بود برای همین رهبری فرصت تجربه ی مذاکرهی مستقیم اما کنترل شده دادند تا جامعه خودش به آگاهی برسد
🔷️اشتباه دیگر تیم ظریف این بود که مولفه قدرت رو سرکوب میکرد، بجای اینکه از میدان برای پر شدن دست خودشون استفاده کنند از لبخند برای اعتماد سازی استفاده کردند و حتی روحانی با حرفایی که به سپاه و مخالفان خودش میزد باعث جری شدن غرب شدند و در نهایت بقیه اتفاقات جلوی چشم همه هست افتاد
🚫همون تجربه باعث شد اتمام حجت شود و رهبری دیگر هرگز اجازه مذاکره مستقیم را ندادند هر جا رهبری با مذاکره مخالفت میکنند مذاکره مستقیم را میگویند
🔶️ رهبری باب مذاکره غیر مستقیم را نبستند کما اینکه مذاکره غیرمستقیم در دولت شهید رییسی هم انجام شد و تا پای توافق هم پیش رفت و اسرائیل مانع شد
🔷️مزیت مذاکره غیر مستقیم این است که متنها در داخل کشور تدوین و بررسی میشود به رویت رهبری هم میرسد بنابراین دیگر فرانچسکویی نمیتواند کلمه ای بیشتر از متن توافق شده به آن اضافه کند .
🔶️اما در مذاکرات فعلی نه تنها دیپلماسی مانع میدان نبود بلکه میدان پشتیبان دیپلماسی و دیپلماسی کمک حال میدان برای رد و بدل پیامها و اخطارها به کشورها بود و وزارت خارجه مکمل عملیات های میدان جنگ برای جلوگیری از اقدامات قانونی علیه کشورمان در سازمانهای بینالمللی تلاش فراوانی انجام داده است
🔷️در دوره برجام ظریف حتی بخاطر نوشتن شعار بر روی موشک سخت گیری میکرد اما در این دوره موشکهای ما در حین مذاکرات پایگاههای آمریکا در منطقه و مرکز اسرائیل را هم هدف قرار دادند
🔶️در آن زمان حاج قاسم را محدود میکردند اما این دوره به پشتیبانی از حزبالله مذاکره را متوقف و به اسرائیل موشک زدیم
🔷️این مذاکرات کاملا با اقتدار انجام شده و البته اهداف پنهان تری هم دارد که کشور نمیخواهد درباره آن سخن بگوید
🔶️در برجام ابتدا ما به تعهد عمل کردیم و بعد از مدتی امریکا یک طرفه خارج شد اما اینبار گام به گام است
و اینبار امریکا ضرب شصت ما را چشیده و از ابزار تنگه هرمز، باب المندب و ... هم اطلاع دارد و در صورت خروج باید فشار افکار عمومی دنیا را به جان بخرند
🚫خوب است حتی اگر مخالف مذاکره هستید منصف باشید و این موارد را ببینید
🇮🇷 @agahanee 🇮🇷
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاقلانه انقلابی باشیم؛
دوست دانای انقلاب باشیم!
ترامپ به زودی درباره توافق ایران کنفرانس خبری برگزار میکند
خبرنگار فاکسنیوز:
🔹انتظار میرود ترامپ همزمان با انتشار جزئیات جدید درباره توافق دولت با ایران، از جمله بندی که به تهران اجازه میدهد فروش نفت را فوراً از سر بگیرد، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.
ترامپ: توافق با ایران به دلایل زیادی خوب است، از جمله جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هستهای، و باز شدن تنگه هرمز تا دو روز اینده
ترامپ درباره توافق ایران: متن نهایی نیست؛ این یک یادداشت تفاهم است!
اگر از آن خوشم نیاید، دوباره به بمباران سرشان باز خواهیم گشت.
همچنین اگر آنها رفتار مناسبی نداشته باشند، ما دوباره به بمباران باز خواهیم گشت
گزارشگر: گزارش شده است که این توافق شامل صندوقی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار برای ایران است.ترامپ: نه، این دروغ است. ما سرمایهگذاری نمیکنیم. مردم میتوانند تصمیم بگیرند که این کار را انجام دهند، اما این به خودشان بستگی دارد.
آیا میخواهید بگویم که هیچکس هرگز مجاز نیست در یک کشور سرمایهگذاری کند؟
ترامپ: قابلیت پرداخت فقط یک حقه دیگر است. آنها کلمه «قابلیت پرداخت» را ساختند
ترامپ: فراموش نکنید، هیچکس هرگز به اندازه من با ایران سختگیر نبوده است.
این کار باید توسط کلینتون و باراک حسین اوباما انجام میشد. این کار باید توسط بایدن، بوش و بسیاری از افراد دیگر انجام میشد.
ترامپ درباره اوباما و ایران: هیچکس نمیتوانست این توافق را انجام دهد.
برجام توسط اوباما انجام شد؛ او ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد سبز از بانکها به آنها داد، آن را در یک بوئینگ ۷۵۷ گذاشت و به ایران پرواز داد. و آنها کنار هواپیما ایستادند. من عکسهایی از آن دارم: «وای خدای من. نگاه کن به این پولی که به ما میدهد.»
او تلاش کرد با رشوه راه فرار پیدا کند. من این کار را نکردم. هیچکس به این اشاره نمیکند.
و میدانید ایرانیها چه کردند؟ به اوباما خندیدند و گفتند: «او یک پسر احمق لعنتی است.»
🔹بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: تفاهمنامه نیازی به تصویب مجلس ندارد/ ایران دانش هستهای را رها نمیکند
ترامپ:
دلیل پایین ماندن قیمت نفت این است که ما هر شب کشتیهایی را که شما حتی از آنها خبر نداشتید، از آب میگرفتیم.
دو روز پیش، سه روز پیش، یک ماه پیش، ما ۲۲ کشتی را از آب بیرون کشیدیم. ما به طور متوسط ۱۵ تا ۲۵ کشتی در هر شب داشتیم. هیچ کس این را نمیدانست.
نیروی دریایی ما کار بزرگی انجام داد. هیچ کس نمیدانست چه اتفاقی دارد میافتد.
به همین دلیل است که قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه نرسید؛ به ۱۲۵، ۱۵۰ دلار رسید.
الان ۷۲، ۷۳ دلار است. شنیدهام که الان از این هم پایینتر است.
صدراعظم آلمان، فریدریش مرز، درباره تولید سلاحها: من بسیار سپاسگزارم که رئیسجمهور ترامپ و کل هیئت آمریکایی تمایل بالایی به همکاری نشان دادهاند.
همه ما مشکل این را داریم که در حال حاضر تولیدمان بسیار کم است.
این مشکل میتواند از طریق توافقهای مجوز با شرکتهایی که ظرفیت تولید لازم را دارند جبران شود، و این شرکتها هم شرکتهای اروپایی و هم شرکتهای اوکراینی هستند.
وزیر خارجه ترکیه: ترامپ به اعتراضات عسرائیل در موضوع توافق با ایران گوش نداد
امیدواریم که مذاکرات فنی هر چه زودتر پایان یابد و صلح در منطقه برقرار شود
اکونومیست :پایان جنگ ایران، عسرائیل را با چیزی شبیه به “شکست باشکوه” تهدید میکند.