🔰 شرایط جنگ و حجم لجستیک دشمن :
❗️امسال بودجه نظامی آمریکا #یکونیمتریلیوندلار شده.بودجه نظامی ایران فقط #۱۰میلیارددلارهست.
➕️آمریکا در سراسر دنیا شش مرکزفرماندهی در زمین داره که ما فقط با مرکز فرماندهی سنتکام و کمی کمک از بقیه مرکز فرماندهیها جنگیدیم.
➕️آمریکا حدود هشت ناوگروه برای قسمتهای دریایی دنیا داره که ما فقط با ناوگروه پنجم نیروی دریایی امریکا و کمکی کمک از ناوگروه ۶ و ۷ جنگیدیم.
شاید موضوع زیر براتون سوال بشه ؛
فرق پنتاگون با سنتکام در چی هست؟
➕️پنتاگون
پنتاگون ساختمان مرکزی وزارت دفاع ایالات متحده است.
وظیفه:مرکز تصمیمگیری، سیاستگذاری و مدیریت کل نیروهای مسلح آمریکا (ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی، مارینز و گارد ملی).
محدوده عملیاتی:در سطح کل جهان و سیاست دفاع ملی.
➕️سنتکام (CENTCOM):
فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (U.S. Central Command).
وظیفه:هدایت و هماهنگی عملیات نظامی در یک منطقه جغرافیایی مشخص یعنی خاورمیانه، آسیای مرکزی و جنوب غرب آسیا.
📍لجستیک نظامی ، تکنولوژی ، پول ، نهادهای بینالمللی و هرآنچه فکرکنید دراختیار دشمن هست و خیالتونم راحت تمامی ندارد.
✔️اما یک مسئله مهمی وجوددارد؛
ما چگونه توانستیم دشمن رو علاوه برقدرت خودش ، باتمام پشتیبانی اسراییل ، ناتو ، اروپا ، اعراب و غیره شکست بدیم؟
فقط دومورد بوده؛
1️⃣خدا و اهلبیت
2️⃣اتحاد مسئولین و وحدت مردم
ما هرآنچه فکرکنیم در قالب مادیات و دنیا یک در میلیون از دشمن عقبتر هستیم ولی آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل استکبار شده ، پشتیبانی اهل بیت ، زعامت ولی فقیه ، اتحاد مسئولین و حمایت مردم هست.
اگرجایی کمکاری یا ضعف درداخل میبینیم ، نباید با طعنه ونیش رفتار کنیم.
✔️مطالبه با تخریب و تهمت کاملا متفاوت است.دقت کنیم دراین جنگ نابرابر بجای مطالبات درست ، اقدام به تخریب و بیاعتمادی در نظام رو ترویج نکنیم.
™ @antisaloosion
🔺یادداشت شهید لاریجانی از متن مناجات امام حسین(ع) در دعای عرفه
🔹اللّٰهُمَّ اجْعَلْ غِناىَ فِى نَفْسِى، وَالْيَقِينَ فِى قَلْبِى، وَالْإِخْلاصَ فِى عَمَلِى، وَالنُّوْرَ فِى بَصَرِى، وَالْبَصِيرَةَ فِى دِينِى
خدایا قرار ده، بینیازی را در روح و روانم و یقین را در دلم و اخلاص را در عملم و نور را در دیدهام و بصیرت را در دینم
🔹وَاجْعَلْ لِى يَا إِلٰهِى الدَّرَجَةَ الْعُلْيا فِى الْآخِرَةِ وَالْأُولىٰ
و برایم معبودا در آخرت و دنیا درجهای برتر قرار ده
🔹إِلٰهِى أَغْنِنِى بِتَدْبِيرِكَ لِى عَنْ تَدْبِيرِى، وَبِاخْتِيارِكَ عَن اخْتِيارِى، وَأَوْقِفْنِى عَلَىٰ مَراكِزِ اضْطِرارِى
معبودم به تدبیرت نسبت به من مرا از تدبیرم و به اختیارت از اختیارم بینیاز گردان و مرا به جایگاههای بیچارگیام آگاه کن
🔹مَاذا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَمَا الَّذِى فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ؟
کسی که تو را گم کرده چه یافته؟ و چه گم کرده، کسی که تو را یافته؟
™ @antisaloosion
کانال بیداری ملت که بیانات رهبری رو انقد🤏 تغییر میداد که شهید رئیسی رو کاملا ناخواسته تضعیف کند به ماها نگه وفاقی کی بگه؟
ما به فرمان امام شهید وفاقی شدیم این شاید چند وقتی با تحمیق مخاطب ننگ جلوه کنه ولی شاید در آخرت برای وفاقی شدن ضجه خواهید زد
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ
™ @antisaloosion
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️دیگه تهران که هیچ، مردم کف برلین آلمان هم پهلویچی میبینن سیفون رو میکشن روشون...
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماینده ولیفقیه در سپاه: نقشه دشمن این است که ما را مقابل هم بگذارد
🔹هم کسانی که مذاکره نمیپسندند و هم کسانی که مذاکره را یک مبارزه میدانند بدانند که دشمن میخواهد ما را درگیر مسائل داخلی کند.
🔹اختلافنظر همیشه وجود دارد اما وقتی فرمانده بالادستی یک فرمانده واحد است همه از او فرمان میبرند.
™ @antisaloosion
MP3 Recorderتفاهم هنوز نهایی نشده.mp3
زمان:
حجم:
6.8M
❌️🚫چرا تفاهم احتمالی پیروزی بزرگ ایران است؟
🎙#علیرضا_تقوی_نیا
🚫🚫پیروزی بزرگ نظام رو بخاطر جناحبازی شکست جلوه ندهید‼️
⚠️نکته: هنوز تفاهم نهایی نشده چون آمریکا هنوز برخی از شروط ایران را نپذیرفته
آنتی سالوسیون
❌️🚫چرا تفاهم احتمالی پیروزی بزرگ ایران است؟ 🎙#علیرضا_تقوی_نیا 🚫🚫پیروزی بزرگ نظام رو بخاطر جناحباز
ایشان تحلیلگر مورد وثوق جریان موسوم به سوپر انقلابیست
🔻 شورای امنیت روسیه برای چهارمین بار در یک ماه نیم گذشته هشدار داد که آمریکا و غرب درحال آماده سازی برای حمله به ایران هستند...
🔻 صدا و سیما شرط جدید ایران برای توافق با آمریکا را اعلام کرد
🔹پرداخت غرامت ۳۰۰ میلیارد دلاری از سوی آمریکا به ایران
🔻 در پی رد لغو تحریمهای ایران از سوی دونالد ترامپ، بازار سهام ایالات متحده در عرض تنها ۲۰ دقیقه، ۲۳۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد.
🔻 اعتراف ناخواسته شبکه صهیونیستی اینترنشنال به ابرقدرتی ایران؛ اکنون در تمام دنیا و خیابانهای اروپا صحبت از ایران است
🔻 برآورد جدید از زمان لازم برای بازسازی ذخایر تسلیحاتی آمریکا
🔹به گفته این اندیشکده، آمریکا در جریان جنگ با ایران بیش از هزار موشک تاماهاوک شلیک کرده و بازگرداندن ذخایر این موشکها به سطح پیش از جنگ ممکن است تا اواخر سال ۲۰۳۰ طول بکشد.
🔹در حال حاضر، سالانه کمتر از ۲۰۰ فروند تاماهاوک تولید میشود، هرچند شرکت ریتیون اعلام کرده قصد دارد ظرفیت تولید را به بیش از هزار موشک در سال افزایش دهد.
❌دعای دفع دشمن
❇️ امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه برای پیروزی مرزداران و دفع دشمنان دعا میفرمایند: «... اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِکَ عَدُوَّهُمْ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ، وَ فَرِّقْ بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ أَسْلِحَتِهِمْ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ، وَ بَاعِدْ بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ أَزْوِدَتِهِمْ، وَ حَیِّرْهُمْ فِی سُبُلِهِمْ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ، وَ اقْبِضْ أَیْدِیَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَکِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ، وَ اقْطَعْ بِخِزْیِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ، وَ یَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِی قَطْرٍ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِی نَبَاتٍ ...:
🔹ترجمه:
خدایا، به سبب آن امور، دشمنانشان را درهمشکن و دست قدرت آن نابکاران را از ایشان جدا ساز و بین دشمن و جنگافزارشان فاصله انداز و بندهای دلشان را از جا بر کن و میان آنان و آذوقههایشان دوری انداز و در فنون جنگیشان سرگردانشان ساز و از مقصدشان گمراهشان کن و کمک را از آنان بِبُر و از تعدادشان بکاه و دلشان را از بیم و ترس پر کن و قدرتشان را از فعّالیّت بر ضد مرزداران باز دار و زبانشان را از سخن علیه آنان ببند و با شکستخوردنشان گروه پشت سرشان را پراکنده ساز و شکست آنان را مایه عبرت دیگران کن و با خواری و زبونی آنان، آرزوهای کسانی را که پس از آنهایند قطع کن. خدایا، زنانشان را عقیم ساز و صلب مردانشان را خشک کن و نسل چهارپایان و گاو و گوسفندشان را قطع فرما، به آسمانشان اجازه باریدن و به زمینشان رخصت روییدن مده»
✅ این دعا مستقیم برای دفع دشمن و درخواست برای دفع شرّ، کاستن از دشمنی و رفع خطر است
همراه با دعا برای دفع شر دشمن و بازوان خارجی و داخلی متظاهر و غیر آن و مناففین و اعوان و انصارشان
اصول حاکم بر کنش دیپلماتیک ایران
✍🏻 مهدی محمدی - ۴ خرداد ۱۴۰۵
آنچه در ادامه میآید، نه متن یک توافق نهایی، که تحلیلی مقدماتی از اصول حاکم بر کنش سیاسی و میدان مذاکرات است. تأکید میکنم این ارزیابی شخصی و غیررسمی است. هنوز توافق مدونی وجود ندارد و اختلافات کلیدی باقی است. شش اصل تحلیلی:
1️⃣ فقدان توافق و اصل عدم عقبنشینی
برخلاف شایعات، توافقی امضا نشده و مذاکرات ادامه دارد. در هندسۀ فعلی، این آمریکاست که باید کوتاه بیاید. بهتعبیر دبیر شورای عالی امنیت ملی، «عقبنشینی» در قاموس ایران جایی ندارد. متون ردوبدلشده غیرمتعهدآور است. اگر اصول ایران تأمین نشود، توافقی شکل نمیگیرد و اعلام رسمی منوط به نهاییشدن همۀ جزئیات است.
2️⃣ مذاکره به مثابه تاکتیک در میدان جنگ
توهم صلح نکنید. فضای جنگی تمامعیار و وضعیت «آستانهای» ادامه دارد. حتی در صورت توافق، حداکثر شاهد یک «آتشبس تاکتیکی» چندماهه خواهیم بود، نه پایان خصومت. رویکرد تصمیمسازان، نگاه به توافق بهعنوان «ابزاری جنگی» برای خرید زمان، کسب منابع مالی و ترمیم آسیبهای داخلی است. هدف، تقویت موضع برای رویاروییهای آتی و کاهش بسترهای اغتشاش و ضربۀ نظامی دشمن است. صلحی در کار نیست؛ این صرفاً مانوری در دل جنگ مستمر است.
3️⃣ اجماع سیاسی و اشراف کامل حاکمیتی
کشور دچار ازهمگسیختگی یا تصمیمسازی پنهانی نیست. تحلیل معاملۀ زیرزمینی بر سر تنگۀ هرمز یا مسائل راهبردی، از اساس بیاطلاعی است. سازوکار نظام بهگونهای است که پس از مباحثات کارشناسی، تصمیم نهایی در عالیترین سطح گرفته و برای همه فصلالخطاب میشود. این اشراف راهبردی، بهویژه در مسائل نظامی-امنیتی، تضمینکنندۀ وحدت رویه است.
4️⃣ عدم تکرار تجربۀ برجام
این تحلیل که برجام تکرار میشود، به دو دلیل مردود است:
نخست آنکه تیم امروز از جنس مدیران میدان نبرد است، نه معتقدان به صلح با آمریکا. اینان آمریکا را «دشمنی شیطانصفت» و بدعهد میدانند و در پی عادیسازی روابط نیستند، بلکه آمادۀ شهادتاند.
دوم آنکه بیاعتمادی به آمریکا، فرمت مذاکرات را تغییر داده است. برخلاف گذشته، این ایران نیست که اقدام اعتمادساز انجام دهد؛ این آمریکاست که باید نخست گامهای اعتمادساز بردارد. پیش از آن، دهان ایران در پروندۀ هستهای بسته است.
5️⃣ بحران اجرا و تداوم چالشها
توافق نقطۀ پایان نیست، که تازه ابتدای چالش اجراست. دشمن از ساعات اولیه به دنبال نقض خواهد بود، اما سناریوهای مقابل طراحی شده. رژیم صهیونیستی با آگاهی از ضرر راهبردی، در لبنان به دنبال معادلات جدید است. آنچه تغییر کرده، فهم قدرت ایران است؛ ایرانی که دو بار جنگیده، طرحهای نظامی را خنثی کرده و تنگۀ هرمز را در مشت دارد. امروز ترامپ التماس مذاکره میکند، اما جرأت تهدید نظامی ندارد.
6️⃣ هستهای؛ خط قرمز به تأخیر افتاده
مذاکرات فعلی غیرهستهای است. تا واشنگتن تعهدات یکجانبۀ اعتمادساز را اجرا نکند، ایران وارد فاز هستهای نخواهد شد. خروجی مراحل بعدی نیز باز و منوط به حفظ خطوط قرمز و مصالح نظام است. اگر اقدام اعتمادساز انجام نشود، پروندۀ هستهای بسته میماند.
🔸 اصول حاکم بر هر توافق احتمالی
(چارچوب اعتمادساز معکوس)
اگر توافق شود، مبنا الزام دشمن به عقبنشینی است. ایران سند پیروزی در جنگ را با این اصول تخلفناپذیر تنظیم کرده:
🔹توقف عملیات نظامی در همه جبههها با ضمانت آمریکا؛ هر حملۀ اسرائیل به مقاومت، نقض توافق از سوی کاخ سفید است.
🔹تنگۀ هرمز به روش سابق باز نمیگردد؛ تردد منوط به پروتکل ایران (مسیر ورود و خروج، هزینه خدمات و منع حمل تهدیدات) است.
🔹رفع کامل محاصره و بازگشت عبورومرور بنادر به وضع پیش از جنگ.
🔹آزادسازی همزمان داراییهای بلوکهشده در حسابهای مورد تأیید تهران.
🔹تعلیق تحریمهای نفتی و صادرات آزاد نفت.
تنها با اجرای این پنج گام، ایران ممکن است وارد مذاکرۀ هستهای شود و تا آن زمان هیچ محدودیتی اعمال نشده و نخواهد شد. این چرخش تاریخی قدرت است؛ امروز ماییم که برای دشمن «اقدامات اعتمادساز» تعیین میکنیم. اگر دشمن تمکین کرد، پیروزی تاریخی ملت ایران رقم خورده، و اگر نکرد، بر مواضع قدرت استواریم و جنگ برای تقویت بنیۀ نبرد قهرمانانه ادامه مییابد.