eitaa logo
محمد عرب صالحی
638 دنبال‌کننده
847 عکس
944 ویدیو
93 فایل
حجت الاسلام دکتر محمد عرب صالحی ◽️ استاد‌تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ◽️ پژوهشگر، نویسنده ◽️ مدرس سطوح عالی حوزه و دانشگاه 💠کانال معرفی کتب، مقالات، مصاحبه‌ 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/arabsalehi_m
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ آبان ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فریادهای جوانان حق طلب و خشمگین در برابر نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در زمان ترامپ که او را شریک در جنایات اسراییل و نسل کشی فلسطینی ها خطاب می کنند. @arabsalehi_ir
۲ آبان ۱۴۰۲
خلاصه_کتاب_پروتکل_های_دانشوران_صهیون.pdf
12.27M
🔺رهبر معظم انقلاب: از خواندن کتاب "پروتکل های دانشوران صهیون" غفلت نکنید. 🔹 فایل پی دی اف ‌خلاصه کتاب تقدیم عزیزان می شود. @arabsalehi_ir
۲ آبان ۱۴۰۲
«نقد عقل شبکه‌ای» منتشر شد/ کتابی درباره فلسفه اینترنت
۲ آبان ۱۴۰۲
محمد عرب صالحی
«نقد عقل شبکه‌ای» منتشر شد/ کتابی درباره فلسفه اینترنت
کتاب نقد عقل شبکه‌ای اثر یورگ فردریش با ترجمه دکتر محمد اخگری توسط انتشارات شب قلم راهی بازار نشر شد. این کتاب در 269 صفحه و در پنج فصل به فلسفۀ اینترنت می‌پردازد. یورگ فردریش، مؤلف کتاب که عنوان «نقد عقل شبکه‌ای» را برای آن برگزیده، تحصیلات و مطالعات دانشگاهی را نخست در زمینۀ فیزیک و فناوری پیش برده و سپس کلان‌پروژه‌های نرم‌افزاری را مدیریت کرده و در کنار آن به تحصیل در رشتۀ فلسفه پرداخته و مقالات و پژوهش‌های او بیشتردر حوزۀ فلسفۀ عملی است. ‌ فردریش، نامِ کتاب را همنوا با دو کتاب مهم فیلسوف مشهور آلمانی ایمانوئل کانت یعنی دو کتاب «نقد عقل محض» و «نقد عقل عملی» قرار می‌دهد و برمبنای همان پرسش‌هایی که کانت در نقد عقل عملی مطرح ساخته است، به عقل شبکه‌ای می‌پردازد. مؤلف، شبکه را اساس و بنیاد دنیای مدرن می‌داند که این جهان را دائماً و بیش از پیش پیچیده و غیرقابل درک می‌کنند. به همین سبب کتاب او به چالش‌های عقل در جهان شبکه می‌پردازد و در پی یافتن پاسخ برای پرسش‌های بزرگ فلسفی ایمانوئل کانت در جهان عقل شبکه‌ای است: - دانش ما چگونه به فناوری شبکه وابسته است و چرا اغلب به شبکه بیش از تجربیات خود باور داریم؟ - آیا هنوز می ‎ توان در یک شبکه بدون جهت عمل کرد و آیا می‌توان از آن خارج شد و خود را از تار و پود آن رها کرد؟ - آیا وب به ما دلیلی برای امیدواری می‌دهد و آیا دنیایی از ارتباطات فنی آرزوهای ما را برآورده می‌کند؟ - چه چیزی انسان شبکه‌ای را تعریف می‌کند، آیا شبکه ماهیت او را تغییر می‌دهد؟ فردریش برای یافتن پاسخ به پرسش‌های فوق کتاب را در چهار فصل اصلی تنظیم کرده است: انسان چه می‌داند؟ چه باید کرد؟ آیا امیدی هست؟ انسان چیست؟ نگاه فلسفی مؤلف به جهان شبکه و رسانۀ اینترنت موضوع این کتاب را به حوزۀ فلسفۀ رسانه نزدیک کرده است. @arabsalehi_ir
۲ آبان ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشیشی از آفريقای جنوبی در شهر پرتوریا به پيروانش گفته است علف حیاط کلیسا را بخورید تا معجزه حضرت مسیح را ببینید! پیروانش هم به توصیه او عمل کردند... جهالت تاکجا😔 @arabsalehi_ir
۳ آبان ۱۴۰۲
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌انقدر انسان باید شجاع باشه انقدر باید مسلط باشه انقدر باید تو مواضعی که داره محکم باشه که بشه مثل این شیردختر✌🏻✌🏻 🇮🇷 arabsalehi_ir
۳ آبان ۱۴۰۲
🛑📸 ۹ فضیلت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ▪️سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها تسلیت باد @arabsalehi_ir
۳ آبان ۱۴۰۲
🪴شعری به ترتیب حروف الفبا در وصف حضرت معصومه سلام الله علیها ا) ای خاک درت تاج سرم خواهر سلطان ب) بیمه شده با فیض دمت کشورِ ایران پ) پیوسته به پابوسِ تو آیند ملائک ت) تردید ندارم که توئی مریم دوران ث) ثابت قدمم کرده دعاهای تو بانو ج) جبریل برد سجده به خاکِ تو کماکان چ) چون بوسه زنم بر در و دیوار حریمت ح) حس میکنم اینجاست همان مرقدِ پنهان خ) خوبانِ جهان در حرمت جمله گدایند د) دم می زند از نام تو سلطانِ خراسان ذ) ذکرش همه دم نَقلِ کرامات تو گشته است ر) رَه یافته هر کس که در آن روضه‌ی رضوان ز) زوار تو آری همه از اهل بهشتند ژ) ژرف است کلامِ تو چنان آیه‌ی قران س) سائل نکند ثانیه ای رو به اجانب ش) شد زانکه نمک‌گیر تو ای حضرتِ باران ص) صحن تو جلا داده دل و دیده ی ما را ض) ضمنا شده حاتم ز کراماتِ تو حیران ط) طوفِ حرمت را ز خدا خواسته مریم ظ) ظاهر شده تا اینکه مقاماتِ تو بر آن ع) عمریست که از قلبِ محبانِ خود از لطف غ) غم برده‌ای ای مرجعِ تقلیدِ کریمان ف) فرمود چه خوش عالمی از جنس حقیقت ق) قم گشته ز فیض حرمت مرکز ایمان ک) کی دم بتوان زد ، زِ تو با مصرع شعری گ) گر إذن به شاعر ندهد خالقِ منان ل) لطف و کرم و جود تو هرگز مگذارد م) محشر بشود دیده ی ما چون همه گریان ن) نتوان که مرا خواند غلامِ تو یقینا و) وقتی که غلامانِ تو هستند بزرگان ه) هستیِ غریب الغربا ، عمه‌ی سادات ی) یک لحظه از این بی سر و پا روی مگردان ‌‌‌ @arabsalehi_ir
۳ آبان ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: از وجود مبارک امام سجاد سلام الله علیه سؤال شد که «مَا بَالُ الْمُتَهَجِّدِينَ بِاللَّيْلِ مِنْ أَحْسَنِ النَّاسِ وَجْهاً»، چرا آنها که نماز شب ميخوانند و مداوم بر اين کارند، اينها در بين ديگران از ديگران زيباترند؟ «قَالَ(عَلَيْهِ السَّلام): لِأَنَّهُمْ خَلَوْا بِاللَّهِ فَكَسَاهُمُ اللَّهُ مِنْ نُورِهِ»اينها سحر با خدای خود خلوت کردند و ذات اقدس الهی از نور خود به اينها چيزی داده است. گاهی ممکن است در ديد ديگران انسان زيبا جلوه کند، همان آبرومند بودن است، «وجيه عند الله» بودن است. @arabsalehi_ir
۴ آبان ۱۴۰۲