✋
شماره تماس دفاتر مراجع عظام تقلید - قم
📞 دفتر مقام معظم رهبری:
02537474 و 02537746666
📞 دفتر آیت الله مکارم:
02537743110 و 02537473
📞 دفتر آیت الله سیستانی:
02537741415 - 9
📞 دفتر آیت الله صافی:
02537715511 - 6
📞 دفتر آیت الله وحید خراسانی:
02537740611
📞 دفتر آیت الله نوری:
02537741850
📞 دفتر آیت الله شبیری زنجانی:
02537740321
📞 دفتر آیت الله سبحانی:
02537743151
📞 دفتر آیت الله جوادی آملی:
025337751199
📞 دفتر آیت الله مظاهری:
02537739026.
🔴 #درسی_از_ادابازی
💠 همهی ما با سرگرمی #ادابازی آشنا هستیم. یک نفر تلاش میکند با حرکات بدن و بدون تکلّم، منظور خود را به دیگران برساند و دیگران باید از حرکات اعضای بدن و ایما و اشارهی او مفهومی را که در ذهن اوست تشخیص دهند. و جالب این است که گاهی با یک ادای کوچک و #ساده، هم تیمیهای او به سرعت به یک مفهوم یا معنای #سخت و طولانی پی میبرند و با بازگو کردن آن برنده میشوند.
💠 زن و مرد باید بدانند در زندگی مشترک گاه رفتارها، عکسالعملها و حالات #ظاهری همسر، معنا و مفهومی عمیق دارند که باید با دقّت و توجّه، به مفاهیم و #معانی آنها پی برده و عکسالعمل متناسب و مطلوب را از خود نشان دهند. برایمان سوال شود چرا همسرم #اخم کرده، چرا ناراحت است، چرا بیحوصله است، چرا درشتگویی میکند، چرا گوشهگیر شده است، چرا به فکر فرو رفته و #چرا....؟
💠 مهم آن است از کوچکترین عکسالعملها، رفتارها، حالات، ایما و اشارهی همسر نباید به #سادگی گذشت چرا که در پشت آنها مقصود، معنا، نیّات و حرفهایی #پنهان است که عدم توجّه به آنها شما را از همسرتان دور کرده و باعث سردی روابط میشود.
💠 و البته باید به حال #خوش همسر و رفتارهای بانشاط او نیز دقّت کرد و ریشهی آن را جستجو کرد تا بدانیم چه عاملی سبب حال خوش او شده تا در آینده زمینه را برای تکرار و #تداوم آن مهیّا کنیم.
🆔
♣️انا لله و انا الیه راجعون♣️👇👇
♠️ باخبر شدیم پدر بزرگوارِ اخوان حجج اسلام آقا شیخ مهدی رمضانی و آقاشیخ هادی رمضانی بعد از تحمل درد و رنج طولانی، دار فانی را وداع و به دیار باقی شتافتند.
از این جهت فوت مشهدی محمود رمضانی را به فرزندانِ آن مرحوم آقا شیخ مهدی و آقا شیخ هادی و به آقا موسی و داماد و صبیه ارجمندشان عرض تسلیت گفته . و از خدا صبر عظیم و اجر جزیل برای آنها خواستاریم و رحمت و غفران الهی را در آن روز آخر ماه عزیز و رمضان و فیوضات عید فطر ، برای آنمرحوم مسالت داریم.
#اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا#
حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی _ 23 اردیبهشت 00
🌷🌷🌷
برای هیچ چیز در زندگی، غمگین مباش*👌😊
1_ کار سختی که تو داری :
*آرزوی هر بیکاری است .
2_ فرزند لجبازی که تو داری: *آرزوی هر کسی است که بچه دار نمیشوند
3_ خانه ی کوچکی که تو داری:
*آرزوی هر کرایه نشینی است .. .
4_ و دارایی کم تو:
*آرزوی هر قرض داری است
5_ سلامتی تو:
*آرزوی هر مریضی است .
6_ لبخند تو:
*آرزوی هر مصیبت دیده ای است
7_ پوشیده ماندن گناهانت:
*آرزوی هر کسی است که گناهش فاش شده است
می گویند ای کاش گناهمان فاش نشده بود و دیگر انجامش نمی دادیم
۸- *حتی گناه نکردنت آرزوی بعضی از گناهکاران است ، می گویند ای کاش ما هم می* *توانستیم دست از گناه برداریم ...
*و تو خیلی چیزها داری که مردم آرزویش را دارند !!
*بیشتر به داشته هایت بیندیش تا نداشته هایت و بخاطرشان خدا را شکر کن*
خدایا شکرت 🙏
🌷🌷🌷
✨﷽✨
#قدر_یکدیگر_را_دانستن
💠 آیت الله احمدی میانجی ميفرمودند در اطراف آذربایجان شخصی به نام شیخ محمد طاها زندگی میکرد. آدم فوقالعادهای بود. آیت الله محل بود خانمی هم داشت که به او محبت و خدمت میکرد. شیخ محمد طاها معمولاً مشغول درس و بحث و عبادت و کارهای دیگر بود. یک روز مشکلی در خانه پیش آمد. سابق معمولاً از چاه آب میکشیدند. خانم شیخ محمد طاها از دست آقا ناراحت شده بود و دلو و ریسمان را مخفی کرده بود. شیخ محمد طاها سحر برای نماز شب بلند شد. همیشه آفتابه پر از آب برای او آماده بود ولی آن شب میبیند نه از آفتابهی آب خبری است نه از دلو و ریسمان. اطراف را میگردد و دلو ریسمان را پیدا میکند. دلو را در چاه مياندازد و میبیند خیلی مشکل است. پیرمرد است و توان ندارد از چاه آب بکشد. بهسختی دلو آب را از چاه بالا میکشد ولی از دستش ميافتد. زار زار شروع میکند گریه کردن. خانم دلش به حالش ميسوزد میگوید اینکه گریه ندارد من برایت آب میکشم. میگوید من برای آب گریه نمیکنم؛ گریه من برای این است که تو چهل سال برای من آب كشيدي و من قدر تو را نميدانستم و اصلاً توجهی به این کارت نداشتم.
📙محبت به زنان و کودکان در سیره پیامبر اکرم، حجتالاسلام فرحزاد،ص ۹۲
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸رزق و روزی🔸
🔺 رزق، مثل ظرف آب مرغداریهاست. آب خوری آنها این طور است که کمی بالاتر از لبه ظرفی را سوراخ کرده و آن را پر از آب میکنند و روی یک ظرف بشقاب مانند، بر میگردانند و آب توی بشقاب زیرین میآید.
🔺 وقتی آب در بشقاب جمع شد و مقابل سوراخ رسید متوقف میشود و جوجهها از آبها میخوردند.
🔺 یعنی وقتی مصرف شد تولید میشود نه این که تولید میشود تا مصرف شود. روزی همیشه با مصرف همراه است نه تولید.
🔺 اگر ده جوجه آب بخوردند، آب بیشتری بیرون میآید و اگر پنج جوجه بخورند، آب کمتری بیرون میآید.
🔺 روزی انسان این چنین است. اگر کسی هزینه چند خانواده را تأمین کند، مصرف آنها، موجب زیاد شدن درآمد میشود زیرا هرکس روزی خودش را میخورد و نمیتواند روزی شخص دیگری را بخورد.
🔺 اگر انسان این معنی را بداند، وقتی کسی از او کمکی بخواهد؛ خوشحال میشود و میفهمد که بناست خداوند به او روزی بیشتری بدهد. اما اگر سفرهاش را بست و جلوی مصرف دیگران را گرفت، روزی هم بند میآید.
✌جنبش مردمی حلالزادهها
عنه عليه السلام
إنَّ الشَّيطانَ يُسَنِّي لَكُم طُرُقَهُ ، و يُريدُ أن يَحُلَّ دِينَكُم عُقدَةً عُقدَةً ، و يُعطِيَكُم بالجَماعةِ الفُرقَةَ ، و بالفُرقَةِ الفِتنَةَ .;
امام على عليه السلام
همانا شيطان راههاى خود را براى شما آسان و هموار مى گرداند و مى خواهد گره هاى دين شما را يكى يكى بگشايد و به جاى اتحاد، پراكندگى به شما دهد و بر اثر پراكندگى فتنه.;
نهج البلاغة : الخطبة 121.
تخریب قبور مطهر ائمه بقیع، نمادی از بغض آل سعود به آل الرسول (ص)
بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. هشتم ماه شوال المکرم، یاد آور تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع (ع) توسط عُمّال حکومت آل سعود می باشد. ضمن عرض تسلیت به محضر شریف امام زمان (ع) و همه دلدادگان به آل الرسول (ع)، نکاتی را در این راستا یاد آور می شوم:
نکته اول) : اگرچه از زمان وقوع این حادثه غمبار (8 شوال 144ق) تا کنون، نزدیک به یک قرن می گذرد؛ اما ضریب زخم برآمده از این حادثه به قدری شدید بوده است که سوز آن هنوز تازه می باشد؛ اینست که می بینیم: با فرارسیدن این روز سراسر حزن و اندوه، چشمهای زیادی اشکبار، و قلب ها بیشماری داغدار است؛ چه زیبا سرود «امام یحیی» پادشاه وقت یمن؛ آنجا که گفت:
وسوف تکون فاتحة الرزایا اذ لم نصح من هذا الهجوع
این مصیبت مقدمه و آغاز مصیبتهای بزرگتری خواهد بود اگر از این خواب غفلت، دیر برخیزیم»؛
نکته دوم: قطعا هرگونه ابراز احساسات مشروع و معقول توسط محبان آل الرسول (ص) در این راستا، اقدامی نیک محسوب می شود؛ امید آن می رود صاحبان آنها، از پاداش های مذکور در روایات ائمه (ع) برای گریه کنندگان بر مصائب وارده بر آل الرسو (ص) بهره مند گردند؛ در یکی از روایات امام رضا (ع) آمده است: «مَنْ تَذَکَّرَ مُصَابَنَا وَ بَکَی لِمَا ارْتُکِبَ مِنَّا کَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ مَنْ ذُکِّرَ بِمُصَابِنَا فَبَکَی وَ أَبْکَی لَمْ تَبْکِ عَیْنُهُ یَوْمَ تَبْکِی الْعُیُونُ وَ مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحْیَا فِیهِ أَمْرُنَا لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوب؛ هرکس مصیبتهای ما را بهیاد آورد و برای ظلمهایی که به ما شده، بگرید یا دیگران را بگریاند، در قیامت با ما خواهد بود و کسیکه برای مصائب ما گریان شود، در روزی که تمام چشمها گریان است، چشمش گریان نخواهد بود و هر کس در مجلسی بنشیند و در آنجا امر ما را زنده کند، قلبش در روزی که قلبها میمیرد، نخواهد مرد.» [شیخ صدوق، امالی، ص 73]؛
نکته سوم: قدم مهمتر در جهت مقابله با عاملان با عاملان این جنایت، اقدامات معرفتی و بالابردن ظرفیت آگاهی خود و دیگران نسبت به انحرافی بودن اندیشه وهابیون، و شناسائی شبهات آنان در این حوزه و پاسخ دهی به آنها می باشد؛ اقدامی که از همان هفته ها و ماه های اول پس از وقوع این جنایت، توسط عالمان فرهیخته دینی شروع شده است؛ و هم اکنون نیز ادامه دارد؛ از باب نمونه :
1) : علامه محمدحسین کاشف الغطاء، در نامهای خطاب به «عبدالله ابن بلیهد» (قاضی القضات وقت وهابیان)، ضمن بیان مراتب باور شیعیان به توحید، او را به گفتگوی علمی فراخوانده و عدم پاسخگویی را به منزله ضعف استدلال دانسته است؛
2) : علامه سید محسن امین، در پی تخریب اماکن مقدس اسلامی به حجاز سفر کرد و به تألیف کتاب «کشف الارتیاب» پرداخت تا وهابیت، تاریخ آن و اقدامات آنان را شرح دهد؛ کتاب مذکور همچنین شامل بیان اعتقادات وهابیان و مطالبی در رد عقاید آنان است و با عنوان «تاریخچه نقد و بررسی وهابیها»، به فارسی ترجمه شده است؛
3) : علامه محمدجواد بلاغی در کتاب «الردَ علی الوهابیة»، با اتکا به احادیثی از پیامبر اسلام (س)، امام علی (ع)، امام صادق (ع) و...، و نیز با اتکا به سنت متداول میان مسلمانان از صدر اسلام، به ردّ عقاید وهابیت در این باره پرداخته و احادیث مورد استناد آنان را غیرمرتبط با مقصود آنان دانسته است؛ وی در رساله «رد الفتوی بهدم قبور الائمة فی البقیع»، به نقد مبانی اندیشه وهابیان درباره تخریب اماکن مقدس پرداخت؛ و در کتاب دیگری با عنوان «دعوة الهدی الی الورع فی الأفعال و الفتوی»، به فتوای تخریب بقعههای متبرکه واکنش نشان داد.
(دانشگاه مجازی المصطفی – ص-، حوزه علمیه قم، سید حسین شفیعی دارابی : روز پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400ش= 8 شوال 1442ق)
دیدن ملکی در وقت سحر توسط یکی از اولیا خدا
از مرحوم شالچی نقل شده که فرمودند :
شبی از شب ها به علت خستگی زیاد ناشی از کار روزانه ، برای برخاستن جهت نماز شب در ساعت مقرّر ، توانی در خود ندیدم و خواب بر من سنگینی می کرد.
ناگهان دیدم صدایی ظریف مرا می خواند که : " میرزا عبدالله ! وقت ِ نماز شب است."
سراسیمه برخاستم و در بیداری و نه در خواب ، مشاهده کردم مَلَکی از ملائکه حقّ ، با لبخندی ملیح و نمکین از پس پنجره ی اطاقم مرا می خواند که برای نماز شب برخیزم.
بی درنگ برخاستم و وضو گرفته و به راز و نیاز با معبود مشغول شدم.
آن شب مناجات با دوست چنان لذتی داشت غیر قابل توصیف.
💢همسر حضرت علامه طباطبایی:
🔸۱۴سال و نیم با ایشان زندگی کردم یک دفعه اتفاق نیفتاد که تشر بزنند یا عصبانی بشوند . اگر هم یک وقتی یک چیز ناقص می دیدند می گفتند : این طور بکنید خوب نیست!؟
مرحوم آیتالله حاج سید علی قاضی طباطبایی:
بر شما باد به قرائت قرآن کریم در نافله های شب که انسان را حرکت داده سیر او را سریع می نماید و برای او بسیار مفید است. تغنّی به قرآن انسان را به خدا نزدیک می کند! به خلاف غنای محرم که آدمی را به لهو می کشاند. پس تا می توانید در شب ها قرائت قرآن کنید چرا که قرائت قرآن شراب مؤمنین است.
🌿 #آیت_الله_بهجت (ره) :
⭕️هرجا گرفتاری و بلایی و عذابی بر سر ما آمد، بدانیم جلوتر از آن، زمینه گره و گرفتاری و ابتلا را خود فراهم کردهایم؛ یا با ترک واجب، و یا با ارتکاب کار حرام، و یا ترک مستحبِ خیلی شدید و مؤکد، و یا با انجام شبهات. اگر ما الآن بهحسب ظاهر همین که بدانیم تارک واجب یا فاعل حرام نیستیم، جا دارد کلاهمان را از شادمانی به هوا بیندازیم.
📚در محضر بهجت ج۱ ص ۳۵۸