eitaa logo
آرامش
86 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.5هزار ویدیو
40 فایل
با سلام و ارادت خدمت اعضا محترم مخصوصا اساتید معظم و معزز کانال آرامش در خدمت شماست. احکام ، اخلاق ، مطالب مربوط به آرامش تقدیم می شود. ارادتمند شما مالک رجبی دارابی لینک آرامش https://eitaa.com/joinchat/1860763669C17664b1fee
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
قسمت پنجم حُسنِ خِتام ، تبریک مکرر در مکرر محضر صاحب الامر و الزمان و شیفتگان به آن بمناسبت ولادت حضرت ڪریم آل طاها ✅ : ای تو با قلبم صمیمی یا حسن تو کریم بن کریمی یا حسن ✅ : داری از زهرا نشان یا مجتبی مهربانی، دل رحیمی یا حسن ✅ : جُستی بر امام هُمام امام کریم ۱ : امام حسن(ع)، از چهره‌های برجسته اخلاقی است که رفتار و کردارش ۲ : روشنگر راه هدایت است. ۳ : انجام بيست و پنج سفر حج به صورت پیاده از ويژگی های مهم رفتاری اوست. از جمله درباره سفرهای حج آن حضرت که پیاده انجام شده، آمده است که: «إِنِّی لَأَسْتَحْیِ مِنْ رَبِّی أَنْ أَلْقَاهُ وَ لَمْ أَمْشِ إِلَی بَیْتِهِ، فَمَشَی عِشْرِینَ مَرَّةً مِنَ الْمَدِینَةِ عَلَی رِجْلَیْهِ» (من شرم دارم که خداوند را ملاقات کنم در حالی که پیاده به خانه او نرفته باشم ۴ : بذل و بخشش در راه خدا، ۵ : سه بار و هر بار نیمی از دارای خود را در راه خدا بخشیده است. ۶ : ارتباط امام با كوفیانی كه براي حج به حجاز می آمدند، نشانه پذيرش امامت آن حضرت، از سوی آنان است. همچنین پيامبر(ص) در سخنانی ضمن اظهار علاقه به آن حضرت، دیگران را به دوست داشتن ايشان ترغيب می کند. ۷ : امام حسن(علیه السّلام) در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری به دنیا آمد. آن حضرت شباهت زیادی به جدش رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) پس از شهادت پدر بزرگوارش، ایشان رهبری شیعیان را عهده‌ دار شدند. ۸ : رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) در سخنان زیادی تعبیرهایی نظیر: «اَللّهُمَّ إِنِّی قَدْ أَحْبَبْتُهُ فَأُحِبُّهُ وَ أُحِبُّ مَنْ یُحِبُّهُ» «مَنْ أَحَبَّنِی فَلْیُحِبُّهُ وَ لِیَبْلُغِ الشَّاهِدُ مِنْکُمْ الْغَائِبَ» «مَنْ أَحَبَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ فَقَدْ أَحَبَّنِی وَ مَنْ أَبْغَضَهُمَا فَقَدْ أَبْغَضَنِی «مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی سَیِّدِ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلْیَنْظُرْ إِلَی الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ» حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۱۹ اردیبهشت ۹۹
هدایت شده از  احکام یک دقیقه ای
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحيم 🌸 🌸 ✅ اگر روزه دار فراموش کند غسل جنابت بگیرد و پس از چند روز یادش بیاید آیا باید کفاره هم بدهد؟ ✏ پاسخ:کفاره ندارد - فقط باید نمازها و روزه آن چند روز را قضا کند. 📚 براساس رساله ها، سامانه های پاسخگویی و پایگاه های اطلاع رسانی مراجع تقلید 🔴 در بسیاری از احکام فتواهای همه مراجع یکسان است مگر در بعضی از موارد آنجاهایی که تفاوت دارد آن را بیان خواهیم کرد @ahkam_ir1 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
هدایت شده از  احکام یک دقیقه ای
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحيم 🌸 🌸 ✅ کسی که مدتی نماز خوانده و روزه گرفته است بعد از مدتی متوجه شد که جنب بوده در این صورت تکلیف چیست؟ ✏ پاسخ:اگر متوجه اصل جنابت نبوده، روزه های او صحیح است فقط باید نمازهایی را که خوانده قضا کند 📚 براساس رساله ها، سامانه های پاسخگویی و پایگاه های اطلاع رسانی مراجع تقلید 🔴 دقت شود این شماره با شماره 15فرق دارد در شماره 15 فرد می دانست جنب شده و غسل بر او واجب شده است ولی فراموش کرده است غسل انجام دهد. اما در شماره 16 شخص اصلا متوجه اصل جنابت نبوده است. @ahkam_ir1 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
هدایت شده از نصوری
🎤 سرود صوفیه در ماه رمضان تواشیح «الاسماء الحسنی» که پیش از اذان پخش می شود و سالها است در میان ما رایج شده؛ نخستین بار توسط شیخ سید محمد نقشبندی (1976-1920) اجرا شده است. چنان که از نام این شخص روشن است؛ منتسب به فرقه صوفیه نقشبندیه می باشد. سید نقشبندی در طهطا قرآن را نزد شیخ احمد خلیل حفظ کرد و نکته جالب این که خوانندگی مذهبی را در حلقات ذکر صوفیه نقشبندیه آموخته است. پدر سید نقشبندی از مشایخ طریقه نقشبندیه و حافظ اشعار ابن فارض، صوفی مشهور بوده است و جد او نیز سید محمد بهاء الدین نقشبندی می باشد. شکی نیست که سید نقشبندی تواشیح «الاسماء الحسنی» را به سبک صوفیه اجرا کرده است؛ زیرا اساساً او خوانندگی را نزد صوفیه نقشبندیه آموخته است. متن این تواشیح چنین است: «نسئلک یا من هو الله الذی لا إله إلا هو الرحمن الرحیم الملک القدوس السلام المؤمن المهیمن العزیز الجبار المتکبر الخالق البارئ المصور الغفار القهار الوهاب الرزاق الفتاح العلیم القابض الباسط الخافض الرافع المعز المذل السمیع البصیر الحکم العدل اللطیف الخبیر الحلیم العظیم الغفور الشکور العلی الکبیر الحفیظ المقیت الحسیب الجلیل الکریم الرقیب المجیب الواسع الحکیم الودود المجید الباعث الشهید الحق الوکیل القوی المتین الولی الحمید المحصی المبدئ المعید المحیی الممیت الحی القیوم الواجد الماجد الواحد الصمد القادر المقتدر المقدم المؤخر الأول الآخر الظاهر الباطن الوالی المتعالی البر التواب المنتقم العفو الرءوف مالک الملک ذو الجلال والإکرام المقسط الجامع الغنی المغنی المعطی المانع الضار النافع النور الهادی البدیع الباقی الوارث الرشید الصبور الذی لیس کمثله شی ء و هو السمیع البصیر اللهم صلّ افضل صلاة على اسعد مخلوقاتك سيدّنا محمد و على آله و صحبه و سلّم عدد معلوماتك و مداد كلماتك كلّما ذكرك الذاكرون و غفل عن ذكرک الغافلون.» صلواتی که در آخر متن آمده و به رسم سنیان مشتمل بر ذکر صحابه است؛ منتسب به شافعی از ائمه چهارگانه سنیان می باشد. عدم تناسب این اذکار با شیوه خواندن نقشبندی، با اندک تأملی آشکار می شود. چرا باید اسماء شریف خداوند را به این شیوه قرائت کرد؛ در حالی که کاملاً از معنا دور است؟! خداوند فرموده است: -وَ اذْكُرْ رَبَّكَ في‏ نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَ خيفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ وَ لا تَكُنْ مِنَ الْغافِلينَ‏ (الأعراف، 205) -ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدينَ‏ (الاعراف، 55) -أَ لَمْ يَأْنِ لِلَّذينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ (الحدید، 16) -اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَديثِ كِتاباً مُتَشابِهاً مَثانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلينُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُمْ إِلى‏ ذِكْرِ اللَّهِ ذلِكَ هُدَى اللَّهِ يَهْدي بِهِ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ هادٍ (زمر، 23) نه تنها این شیوه خوانندگی هیچ تناسبی با ذکر خداوند ندارد و خالی از هر گونه خشوع و سازگاری با معنا است؛ بلکه بدون شک غِنا و حرام است. به راستی اگر این گونه خوانندگی غنا و حرام نباشد؛ غنا چیست؟! طرب و لحن اهل فسق و ترجیع اهل نوح و رهبانیت چیست؛ که در روایات به شدت نهی شده است؟! پر واضح است که این تواشیح از مصادیق بارز غنا و لحن حرام است که ریشه ای جز در خوانندگی ها و برجستن ها و سماع صوفیه ندارد. به امید آن که قاریان شیعه به جای تقلید از قاریان فاسد المذهب، فاسق و جاهل مصری به موازین فقه شیعه و روایات اهل بیت علیهم السلام روی آورند و آداب قرائت را از ایشان بیاموزند.
☎️ شماره تماس دفتر بعضی از مراجع بزرگوار تقلید 📞 دفتر مقام معظم رهبری: 📞 02537474 📞02537746666 📱 دفتر آیةالله مڪارم: 📱 02537743110 📞02537473 📞 دفتر آیةالله سیستانی:‌ 📞 02537741415 - 9 📱 دفتر آیةالله بهجت : 📱 02537476 📞 02537740219 📞 دفتر آیةالله تبریزی: 📞 02537733419 📞 02537744286 📱 دفتر آیةالله شبیری زنجانی: 📱 02537740321 📞 دفتر آیةالله سبحانی: 📞 02537743151 📱 دفتر آیةالله صافی: 📱 02537715511 - 6 📞 دفتر آیةالله نوری همدانی: 📞 02537741850 📱 دفتر آیةالله وحیدخراسانی: 📱 02537740611 📞 دفتر آیةالله فاضل لنڪرانی: 📞 02537720500 - 2 📱 دفتر آیةالله جوادی آملی: 📱 025337751199 📞 دفتر آیةالله مظاهری: 📞 02537739026 💬 پاسخ به مسائل شرعی از طریق پیامڪ(sms:) 💬 دفتر مقام معظم رهبری (هرگونه سوالی) 💬 30001619 💭 دفتر آیةالله مڪارم شیرازی (فقط احڪام) 💭 10000100 💬 دفتر آیةالله مصباح (پاسخ به هرگونه سوال فقهی ، اعتقادی ، روانشناسی و ...) 💬 1000222333 💭 مؤسسه در راه حق (هرگونه سؤالی) 💭 10000222333444 📞 مشاوره وپاسخ به مسائل شرعی 📞 09650 📞 09640 💸 تماس ازتلفن ثابت، رایگان است.
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
سلام علیکم شرح کوتاه بر نغمه روزانه(۱۶) دردعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان سه در خواست از خدا داریم بسم الله الرحمن الرحیم ۱ : اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرار خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیکان ِ ۲ : وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ و دورم دار در آن از رفاقت بَدان ۳ : وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِكَ الى دارِ القَرارِ و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش ✅ : بالهِیّتَكِ یا إلَهَ العالَمین به خدایى خودت اى معبـود جهانی شرح کوتاه ✅ : قسمت اول ۱ : اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرار در دعاى امروز از خدا می خواهیم که ما را با ابرارموافق کند و به ما توفیق بدهد که هماهنگ با ابرار باشیم،یعنى مثل آنها باشیم و اعمال و افکار ما همچون اعمال وافکار ابرار باشد ابرار (نیکان) و اشرار (بدان)، همان دسته‌بندی اهل حق و باطل است. ✅ : ممکن است کسی در جمع نیکان باشد، اما خودش از آنان نباشد و یا در جمع بدان باشد، در محیط نامناسب باشد، اما خودش از آنان نباشد. ✅ : پس مهم این است که «موافق» با کدام گروه می‌باشد؟ موافق هر گروهی که باشد، خودش نیز از آنان است. لذا بسیار در موافقت‌ها و مخالفت‌های قلبی و زبانی و عملی خود دقت کنیم. گاهی انسان در جمعی و در صحنه‌ای حضور مستقیم ندارد، اما چون موافق آنهاست، خودش نیز از آنان است. همان گونه در نماز، حتی اگر فرادا بخوانیم نیز می‌گوییم: «ایاک نعبد و ایاک نستعین»، ضمیر جمع به کار می‌بریم و خود را از گروه اهل عبادت حق می‌خوانیم. در این دعا از خداوند منّان، توفیق موافقت ابرار و مرافقت اشرار را مسئلت نموده‌ایم، به دلمان رجوع کنیم، آیا چنین است، اگر نیست یا گاه تمایلاتی مخالف دارد، با توکل به او قلب را اصلاح و منقلب نماییم. ادامه دارد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجه حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۲۱ اردیبهشت ۹۹
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
قسمت دوم شرح کوتاه بر نغمه روزانه ( ۱۶ ) ✅ : در بند دوم دعاى روز شانزدهم چنین می ‏گوید ۲ : «وجنبنى فیه مرافقةالاشرار» ✅ : طلب ایمنى از شر اشرار در بند پیشین دعا درباره ابرار گفتیم: خدایا ما راتوفیق بده که موافقت با ابرار داشته باشیم. «موافقت»یعنى، همکارى، همراهى و همرنگى، معنایش این است‏که ما مى‏ خواهیم همسان ابرار باشیم، ولى اینجا مى‏ گوییم: «و جنبنى فیه مرافقةالاشرار»، مرافقت غیر از موافقت ‏است. «رفیق» به معناى همنشین است و «مرافقت» معناى‏ معاشرت و همنشینى و دید و بازدید را دارد. ممکن ‏است انسان با کسى مرافقت داشته باشد ولى عقیده وعملش مثل او نباشد. یک آدم مؤمنى نماز خوان است،روزه بگیر است، همه عبادات را بجا می ‏آورد ولى رفیقی ‏دارد که آن رفیقش اهل این کارها نیست و از بدان ‏است، ولى او کار خودش را می کند، کارش مثل کار آن‏ رفیقش نیست گرچه با او همنشینى میکند. می‏بینیم دراین دعا نمیگوید که ما را مثل اشرار قرار نده، یا ما راموافق اشرار قرار نده، در حالی‏که آنجا می‏گفت ما راموافق ابرار قرار بده، چون واضح است که آدم مؤمن ‏نمی خواهد با اشرار همکارى بکند. لذا مى ‏گوید: مرا حتی ‏از رفاقت و دوستى و همنشینى با اشرار هم دور بدار، یعنى ‏جورى باشد که من با بدان و اهل شر معاشرت وهمنشینى و همکارى نداشته باشم. لذا می‏گوییم خدایااعمال و افعالمان را مطابق نیکان و اهل (بِر) قرار بده و مارا از رفاقت و همنشینى و رفت و آمد و دوستى با اشراردور بدار. یقیناً اگر این امر تحقق پیدا بکند، انسان از اهل ‏بهشت است. براى اینکه نص صریح قرآن کریم «ان‏الابرار لفى نعیم» خدا وعده داده است که ابرار، دربالاترین درجات بهشت هستند. پس اگر خداوند دعاى ‏ما را مستجاب بکند که ما موافقت با ابرار داشته باشیم،جایگاه‏ مان بهشت است. ✅ : این است که مى ‏گوید: در بند سوم دعای ماه ۱۵ رمضان می خوانیم ۳ : «و اونی فیه برحمتک الى دارالقرار». «اونى» یعنى ماوى و مسکن‏بده مرا در محل آرام و ثابت خودت؛ «ماوى» به معناى‏ مسکن است. آرامش و قرار منحصر به بهشت ✅ : دارالقرار جایگاهى است که انسان در آنجا همیشه‏ ثابت خواهد بود. یک وقت است که شما در این منزل به ‏عنوان مسافر، آمده‏ اى تا یک روز یا دو روز در آن منزل ‏بکنى و بروى: این مسکن، قرارگاه شما نیست. قرارگاه حقیقى و همیشگى بشر دار آخرت است. و الاّ دار دنیا، دارى است که باید از آن عبور بکند، قرار درآن نیست، همانگونه که امیرالمومنین – سلام‏الله علیه -می ‏فرماید: ✅ : «انماالدنیا دار مجاز والاخره‏دار قرار» دنیا جاى عبور کردن و رفتن است، جایى نیست که ‏انسان همیشه بماند. دار مجاز محل عبور است، ولی آنجایى که قرارگاه انسان است و باید بماند، دار آخرت‏ است. در پایان این دعا مى‏گوییم: «بالهیتک یا اله‏العالمین». در اینجا «اله» به معناى معبود است،(به مقام ‏خدایى تو اى خداى عالمیان) به حق خدایى تو ، تو را قسم ‏مى ‏دهم که این دعاهاى مرا مستجاب بفرمایی حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۲۱ اردیبهشت ۹۹
🌹احادیثی پیرامون ارزش خانه داری زنان ...🌹 1. هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی را از جایی به جای دیگر ببرد خداوند به او نظر رحمت میکند.. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) 2. در هربار شیر مکیدن نوزاد خداوند ثواب آزاد کردن یک بنده را به زن میدهد. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) 3. جهاد زن خوب شوهرداری کردن است.(امام علی علیه السلام) 4. بهترین زنان زنی است که برای شوهرش خوشبو باشد. (امام صادق علیه السلام) 5. چند گروه از زنان با حضرت زهرا در قیامت محشور میشوند. یکی از انان زنانی هستند که بر بداخلاقی شوهر خود صبر میکنند. (امام صادق علیه السلام ) 6. هیچ چیز برای زن در شب اول قبر بهتر از رضایت شوهرش نیست. (امام محمد باقر علیه السلام) 7. یک لیوان آب دست شوهر دادن بهتر از یک سال نماز شب خواندن و روزه گرفتن است. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) 8. چون زنی به شوهر خود آب گوارایی دهد خداوند 60 گناه او را میبخشد. (پیامر اکرم صلےالله علیه وآله) 9. هیچ زنی نیست که دیگ غذایش را بشوید مگر آنکه خدواند او را از گناهان وخطا ها می شوید. (فاطمه سلام الله علیها) 10. هیچ زنی نیست که هنگام نان پختن عرق کند مگر آنکه خداوند بین او و جهنم هفت خندق قرار دهد. (فاطمه سلام الله علیها) 11. هیچ زنی نیست که لباس ببافد (بدوزد) مگر آنکه خداوند برای هر نخی صد حسنه می نویسد وصد گناه محو می کند. (فاطمه سلام الله علیها) 12. هیچ زنی نیست موی فرزندان خود شانه بزند ولباس آنان را بشوید ، مگر آنکه خداوند برای هر مویی حسنه ای بنویسد و برای هر موی گناهی را پاک کند واو رادر چشم مردم زینت دهد.(فاطمه سلام الله علیها) 13. بهتر وبرتر از همه اینها رضای خدا ورضای مرد از همسرش است .رضای همسر رضای خدا وغضب همسر غضب خدا می باشد. (فاطمه سلام الله علیها) 14. هیچ زنی نیست که با اطاعت همسرش بمیرد مگر آنکه بهشت بر او واجب میشود. (فاطمه سلام الله علیها) 15. هيچ زنى نيست که شوهرش را يکبار آب دهد (يک ليوان) مگر اينکه اين رفتار براى او از عبادت يک سال که روزهايش را روزه بگيرد و شبهایش به شب زنده دارى مشغول باشد بهتر است وخداوند در عوض هر بار که شوهرش را آب دهد ، شهرى در بهشت براى او بنا مى کند وشصت گناه از او می آمرزد. (امام صادق علیه السلام) 📘منبع احادیث کتاب وسائل الشیعه ج 2ص39 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨✨
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
سلام علیکم شرح کوتاه بر نغمه روزانه ( ۱۷ ) بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد ۱ : اللَّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصَالِحِ الْأعْمَال خدایا! مرا در این روز به شایسته ترین اعمال راهنمایی کن ِ ۲ : وَاقْضِ لِی فِیهِ الْحَوَائِجَ وَالْآمَال و آرزوها و حاجتهای مرا برآور َ ۳ : یَا مَن لاَ یَحتَاجُ اِلَی التَّفسِیرِ وَالسُّؤالِ . ای کسی که احتیاج به بیان و درخواست نداری ✅ : یَا عَالِماً بِمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ ای دانا به آنچه که در سینه هاست ✅ : صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ بر محمد و آل پاکش درود فرست شرح کوتاه ۱ : اللَّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصَالِحِ الْأعْمَال خدایا! مرا در این روز به شایسته ترین اعمال راهنمایی کن غنی بالذّات امروز حاجات این فقیر بالذّات را عنایت کن فقر مختص بشر است و غنی بودن شایسته الله. خداوند نیاز به شرح و تفسیر ندارد، اما بشر باید چگونه دعا کردن و موانع استجابت دعا را بلد باشد تا دعایش مانعی برای استجابت نداشته باشد. قسمت اول دعای امروز پیامهای فراوانی دارد ما به چهار پیام اکتفاء می کنیم اولین پیام ( اِهْدِنی) هدایت هدایت چیست؟ مرجع عالیمقام در ج ۱ ص ۳۸ تفسیر نمونه می گوید کلمه ی «هدایت» در قرآن به دو معنی بازگشت می‌کند: ۱- «هدایت تکوینی» و منظور از آن رهبری موجودات به وسیله ی پروردگار، زیر پوشش نظام آفرینش و قانونمندی‌های حساب شده جهان هستی است. ۲- «هدایت تشریعی» که به وسیله ی پیامبران و کتاب‌های آسمانی انجام می‌گیرد و انسان‌ها با تعلیم و تربیت آن‌ها در مسیر تکامل پیش می‌روند. چرا هدایت قرآن ویژه‌ی پرهیزکاران است؟ مسلماً قرآن برای هدایت همه‌ی جهانیان نازل‌شده، ولی چرا در آیه‌ی دوم سوره‌ی بقره، هدایت قرآن مخصوص پرهیزکاران معرفی شده است؟ علت آن این است که تا مرحله‌ای از تقوا در وجود انسان نباشد (مرحله‌ی تسلیم در مقابل حق و پذیرش آنچه هماهنگ با عقل و فطرت است)، محال است انسان از هدایت کتاب‌های آسمانی و دعوت انبیاء بهره بگیرد.«زمین شوره زار، هرگز سنبل بر نیارد، اگر چه هزاران مرتبه باران بر آن ببارد». سرزمین وجود انسانی نیز تا از لجاجت و عناد و تعصّب پاک نشود، بذر هدایت را نمی‌پذیرد و لذا خداوند می‌فرماید «قرآن هادی و راهنمای متقیان است» ادامه دارد حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۲۲ اردیبهشت ۹۹
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
قسمت دوم از تشریح کوتاه نغمه روزانه ( ۱۷ ) در ادامه مبحث قسمت اول (پیام اول ) (اِهْدِنی) فرق هدایت تشریعی و تکوینی خلاصه اشاره میکنم. هدایت تکوینی فراگیر بوده و همه عالم آفرینش را پوشش می‌دهد، در حالی که هدایت تشریعی مختصّ موجودات مختار و با اراده‌ای است که قدرت گزینش داشته باشند. هدایت تکوینی چون فعل مستقیم خداست، تخلف‌ناپذیر و قطعی است. لذا در مقابل هدایت تکوینی عام، ضلالت صدق نمی‌کند؛ زیرا خدا در آفرینش و تدبیر و ربوبیت هرگز خطا نکرده و کسی را به انحراف نمی‌برد. اما در هدایت تشریعی اختیار و اراده انسان هم دخالت دارد و بدون گزینش و انتخاب او تحقق پیدا نمی‌کند، و لذا قطعی نبوده و ممکن است به مرحله اجرا و تحقق نرسد؛ و در مقابل آن ضلالت و گمراهی وجود دارد و آن در جایی است که انسان به اراده خود، به غیر قانون و برنامه الهی تمسّک جوید. هدایت تکوینی را خدا با آفرینش و خلق موجودات و خصوصیاتی که در خلقت آنها قرار داده انجام می‌دهد؛ امّا هدایت تشریعی از طریق وحی و فرستادن کتابهای آسمانی و بعثت انبیا اعمال گشته و تحقّق می‌یابد و مهم‌ترین فلسفه بعثت انبیا و شرایع وحیانی ابلاغ پیام آسمانی است . پیام دوم : ( لصالح الاعمال ) ✅ : اعمال صالح چیست ؟ این است که عمل خالص استواری که با نیت خالص و با پرهیزگاری و هدفداری ،انجام پذیرد، ارزشمند و گرانبهاست ، هرچند اندک باشد و عمل تهی از صلاح و خلوص و استواری و آمیخته به ریا و تظاهر، هرچند زیاد باشد، چیزی محسوب نمی‌شود، پس چیزی که به عمل ،ارزش و کرامت می‌بخشد و آن را بالا می‌برد، جوهره و کیفیت آن است . و آنچه که به عمل انسانی شکل می‌دهد نیت اوست که از اعتقاداتش برمی‌خیزد، قرآن می‌فرماید: «کل یعمل علی شاکلته » آثار اعمال صالح الف- آثار اخروی عمل صالح: ۱.پاداش آنان در نزد خداست  ۲.پاداش نیکو برای آنان است  ۳. امنیت از ترس های قیامت  ۴.آنها داخل بهشت می شوند  ۵.امید است از رستگاران باشند  ۶.پاداش مضاعف  ب- آثار دنیوی عمل صالح: ۱.تکامل ایمان  ۲.زندگی پاکیزه  ۳. نورانیت و روشنی  ۴. محبوبیت در دل مردم  ۵.مایه آمرزش گناهان  ۶. ترفیع درجه و توفیق  ۷. خلافت در زمین  ۸. استجابت دعا   چهارعامل برای توفیق انجام عمل صالح: ۱.یاد خدا ۲.توبه ۳.صبر ۴.روزی حلال  موانع انجام عمل صالح: ۱. پیروی هوای نفس  ۲. استکبار  ۳. شرک عبادی  ۴.حب دنیا ادامه دارد حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۲۲ اردیبهشت ۹۹
مشترکه 👈اول : غسل است ( مقارن غروب آفتاب ، که بهتر است نماز شام را با غسل خواند ) 👈دوم : دو رکعت نماز است که در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند وبعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَاَتوبُ اِلَیهِ ودر روایتی است که از جای خود بر نخیزد تا حقتعالی او وپدر ومادرش را بیامرزد. 👈سوم : قرآن مجید را بگشاید وبگذارد در مقابل خود وبگوید : اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِوَمافیهِاسمُکَالاَکبَرُو،اَسماؤُکَ الحُسنی وَیُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار پس هر حاجت که دارد بخواند 👈چهارم : مصحف شریف را بگیرد وبر سر بگذارد وبگوید :👇 اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَبِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَبِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِعلیٍّ ده مرتبه: بِفاطِمَةَ ده مرتبه: بِالحَسَنِ ده مرتبه: بِالحُسَین ِ ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ مُوسی ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِالحُجَّةِ. پس هر حاجتی داری طلب کن . 👈پنجم : زیارت امام حسین (ع) است؛ که در خبر است که چون شب قدر میشود منادی از آسمان هفتم ندا میکند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین (ع) آمده . 👈ششم : احیا داشتن این شبها است که در روایت امده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان وسنگینی کوهها وکیل دریاها باشد . 👈هفتم : صد رکعت نماز کند که فضیلت بسیار دارد ، وافضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مزتبه توحید بخواند . 👈هشتم: بخواند:👇 اللَّهُمَّ إِنِّی أَمْسَیْتُ لَکَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعا وَ لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِکَ عَلَى نَفْسِی وَ أَعْتَرِفُ لَکَ بِضَعْفِ قُوَّتِی وَ قِلَّةِ حِیلَتِی فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِی مَا وَعَدْتَنِی وَ جَمِیعَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَیَّ مَا آتَیْتَنِی فَإِنِّی عَبْدُکَ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ الضَّعِیفُ الْفَقِیرُ الْمَهِینُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِی نَاسِیا لِذِکْرِکَ فِیمَا أَوْلَیْتَنِی وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِکَ فِیمَا أَعْطَیْتَنِی وَ لا آیِسا مِنْ إِجَابَتِکَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّی فِی سَرَّاءَ [کُنْتُ] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِیَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ ✨و این دعا را کفعمى از امام زین العابدین علیه السلام روایت کرده که در این شبها مىخوانده در حال قیام و قعود و رکوع و سجود و علامه مجلسى رحمة الله علیه فرموده که بهترین اعمال در این شبها طلب آمرزش و دعا از براى مطالب دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان خود و برادران مؤمن زنده و مرده ایشان است و اذکار و صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام آنچه مقدور شود . 👈نهم: و در بعضى از روایات وارد شده است که دعاى جوشن کبیر را در این سه شب بخوانند -----------*✨🌹✨*----------
هدایت شده از 445566
مریم کوچکی نژاد استاددانشگاه نورت وسترن آمریکا ودانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف جزو ۴۰ دانشمند برتر زیر ۴۰ ساله دنیا انتخاب شد. این انتخاب ازبین بیش از۲۰۰۰ نامزد برای ۱۲۰ استاد رشته مدیریت از سراسر دنیا انجام شده است. اما این خبر هیچ گاه درصد اخبار قرار نمی گیرد. چون نباید یک بانوی باحجاب به عنوان الگوی زن ایرانی برجسته شود!