eitaa logo
آرامش
85 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
350 ویدیو
16 فایل
با سلام و ارادت خدمت اعضا محترم مخصوصا اساتید معظم و معزز کانال آرامش در خدمت شماست. احکام ، اخلاق ، مطالب مربوط به آرامش تقدیم می شود. ارادتمند شما مالک رجبی دارابی لینک آرامش https://eitaa.com/joinchat/1860763669C17664b1fee
مشاهده در ایتا
دانلود
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 8⃣3⃣ ✅..درس هایی که می توانیم از زیارت عاشورا بگیریم، مواردی را اشاره کردیم 8⃣- نکوهش و محکوم کردن قتل و خشونت علیه انسانیت و بشریت 👈قتل و خشونت از دیدگاه اخلاق دینی امری ناپسند و ضد انسانی❌ است که در چندین موضع از زیارت عاشورا به شدت محکوم می شود و عاملین آن مورد لعن و انزجار💥 قرار می گیرند «وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتالِكُمْ» 9⃣- آشتی پذیری و منش مسالمت آمیز با خوبان 💠فرهنگ دینی بر منش اخلاقی، جاذبه و محبت ورزی نسبت به خوبان تأکید دارد، چرا که این فضیلت🌷 ارزشمند ویژگی انسان های بزرگ است. در زیارت عاشورا در این خصوص می خوانیم ✨«إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ» 👌یعنی عملا باید آشتی پذیری و منش مسالمت آمیز با خوبان را داشته باشیم اخلاق نیکو، رفتار خوب. و بتوانیم در بینش ها و منش ها و 📑فرهنگ سازی در جامعه یک فرهنگ دینیِ با اخلاق و با محبت را داشته باشیم و امروزه هم نسبت به امام زمان🌟 خودمان که امام خوبی‌هاست ما هم بتوانیم منش امام خوبی ها را در زندگی داشته باشیم. 🔟- آموختن کرامت در پرتو معرفت امام حسین (ع) 🔸کرامت از بزرگترین و عالی ترین سجایای اخلاقی است که دستیابی به آن کار سخت و نیازمند واقعا یک مجاهدت علمی📚 و عملی فراوانی است، چرا که منشاء همه ی خطاهای انسان لئامت و احساس حقارت و یا کوچک انگاری خودش است. 💭شهید مطهری می فرماید؛ در اخلاق اسلامی یک موضوعی است که می‌‌توان آن را پایه و محور همه ی تعلیمات اخلاقی اسلامی قرار بدهیم. ⤵️لذا کسب این فضیلت اخلاقی راه های متعددی دارد که زیارت عاشورا یکی از مهمترین راه های آن را ″شناخت و معرفت امام حسین و پیروی از ایشان″ مطرح می‌کند ✨«فَأَسْأَلُ اللّٰهَ الَّذِی أَكْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِكُمْ وَمَعْرِفَةِ أَوْلِيَائِكُمْ» و در جای دیگر می‌فرماید «فَأَسْأَلُ اللّٰهَ الَّذِی أَكْرَمَ مَقامَكَ، وَأَكْرَمَنِی بِكََ»✨ 💢یعنی عملا بیاموزیم کرامت را، آن هم در پرتو معرفت به امام حسین و امروزه معرفت نسبت به امام زمان را، که پیامبر (ص) می فرماید: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً» ان شاءالله معرفت عمیق پیدا کنیم. 1⃣1⃣- دوست شناسی و دشمن شناسی ☝️یکی از لوازم اخلاقی برای طی مسیر حق در زندگی و مصونیت از انحراف، شناخت دوست و دشمن است.⚠️ 🔻زیارت عاشورا در این خصوص نیز با محور قرار دادن محبت و پذیرش ولایت امام حسین (ع)✨ معیار انتخاب دوست و شناخت دشمن را در اختیار زائرین سیدالشهداء قرار داده و می فرماید «وَوَلِیٌّ لِمَنْ والاكُمْ وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» 2⃣1⃣- اعلام نارضایتی از ظلم ظالمین 📖زیارت عاشورا به ما می آموزد اگر کسی به جنایات و ظلم دشمنان خدا و اهل بیت راضی باشد❌ در عمل آنها شریک است و زائر برای اعلام عدم رضایت و بلکه خودش را دوری بدهد از آنها، می گوید آنها را لعن کنیم. لذا باید نسبت به ظلم ظالمین نارضایتی خود را رسما اعلام کنیم. ۳۸ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 9⃣3⃣ 🌀...درس هایی که می توانیم از زیارت عاشورا بگیریم مواردی گفته شده است 3⃣1⃣- نصرت امام و سایر مظلومان 🔹یاری امام و دفاع از مظلوم گرچه در حد نیت و آرزو هم باشد، امری ارزشمند و اخلاقی و قابل تحسین است. زیارت عاشورا به ما می آموزد که با پرورش آرزوی یاری آن حضرت در 💓دل خودمان این سجیه اخلاقی را در خودمان به یک باور برسانیم. وقتی تقاضا می کنیم، آرزو می کنیم، 👌ان شاءالله در عمل هم عادت کنیم که در هر موضع بتوانیم امام و مظلومین را یاری بدهیم «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ وَوَلِیٌّ لِمَنْ والاكُمْ» 4⃣1⃣- آمادگی برای انتقام از مظلوم 🔸بی تفاوت بودن در برابر ظلم قبیح است و قابل سرزنش است و آمادگی داشتن برای رویارویی با ظالمان و انتقام از آنهاست، آن هم انتقام از کسانی که در حق مردم 👥 و امام ظلم کردند. تلاش می‌کنیم در رکاب پیشوای معصوم بتوانیم خودمان را به فضیلتی اخلاقی و ستودنی نزدیک کنیم زیارت عاشورا به این درس اخلاقی هم اشاره 📖 دارد «أَنْ يَرْزُقَنِی طَلَبَ ثارِكَ مَعَ إِمامٍ مَنْصُورٍ» 🔰یعنی تلاش می کنیم، دعا می کنیم که در آن مسیری باشیم که در رکاب امام باشیم و آماده باشیم در رکاب امام زمان ان شاءالله انتقام⚔ خون سیدالشهداء و یارانشان را بگیریم و عملا باید خودمان را آماده کنیم انتقام هر مظلومی را از ظالم بگیریم. 5⃣1⃣- درخواست سبک زندگی متعالی 🔹از جمله مشکلات انسان در این دنیا سرگردانی و تحیّر در انتخاب‼️ چگونه زیستن و سبک زندگی و حتی چگونه مردن است که زیارت عاشورا علاوه بر عنایت ویژه به داشتن یک سبک زندگی آن هم با نگاه الهی🌟، با معرفی بهترین سبک زندگی الهی زائر را ترغیب به درخواست چنین شیوه ای برای زندگی از خداوند می کند «اللّٰهُمَّ اجْعَلْ مَحْيایَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَمَماتِی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍٍ». 6⃣1⃣- بصیرت دینی و سیاسی 🔸بصیرت یعنی دیدن واقعیت در پس پرده های فتنه و شبهه و انتخاب راه درست از میان بیراهه های فراوان. زیارت عاشورا با نشان دادن راه از چاه، زائرین سیدالشهداء را به ✨نور بصیرت منوّر می‌کند. دشمنان پشت پرده ی فاجعه ی کربلا را رسوا می کند و با گذر از جنایتکارانی❌ که آلت دست سردمداران کفر و ظلم در حق اهل بیت بودند، سرنخ این طغیان گری را در دست افرادی مثل معاویه و امثال اینها می داند بلکه اول ظالم در حق پیامبر و آل پیامبر را جریان بنی امیه می داند. ✅همچنین در زیارت عاشورا به برخی از تذکرات بصیرتی برمی خوریم که عبرت های بسیاری📚 برای ما دارد که می توانیم تلاش کنیم که با نگاهی که به آن داریم، در زندگی خود انسانِ بصیر باشیم. پس معرفت کافی نیست! باید بصیرت هم داشته باشیم و بتوانیم 🤲ان شاءالله در مسیری قرار بگیریم که دشمن شنـاس خوبی باشیم. 👌لذا انسان در این مسیر باید سه نکته را رعایت کند: اینکه تا می تواند امام زمان شناس باشد. اگر امام زمان شناس باشیم کافی است⁉️ نه! باید زمان شناس هم باشیم. کافی است؟ نه! باید دشمن شنـاس هم باشیم و باز این را دقت کنیم که در مسیر امام (ع) بتوانیم در تمام شئونات دینی یعنی عقـایدمان، احکاممان و اخلاقمان با بصیرت ناب✨، هم معرفت خودمان را نگه داریم و هم به دیگران بشناسانیم. باید جامعه را طوری کنیم که مبادا دشمنان🚫 از این حرکتِ سستی ما سوء استفاده کنند. ان شاءالله پرتلاش و پرتوان باشیم. 7⃣1⃣- پایداری و مقاومت 🔹یکی از اصول مهم زندگی مؤمنین در حراست از ایمان فردی، خانوادگی، اجتماعی، اصل پایداری در مسیر حق و دچار نشدن به آفتی💥 چون توقف، ارتجاع و یا ارتداد از مسیر حق است. 📜زیارت عاشورا صبر و پایمردی در راه حق را از جمله عوامل ارتباط با امام حسین می داند و با الگو قرار دادن آن حضرت به زائرینش 👥 درس صبر و مقاومت می دهد «وَثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَأَصْحابِ الْحُسَيْنِ الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ‌السلام» ۳۹ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 0⃣4⃣ 🔸...درس هایی که از زیارت عاشورا می‌گیریم👇 8⃣1⃣- امید و دیدن آینده روشن 📜در زیارت عـاشورا انسان وقتی که می‌بیند امام حسین (ع) مظلومانه به شهادت می رسد😔، امیدش به این است که انتقام خون سیدالشهداء روزی گرفته می شود و عدالت را در پهنه ی گیتی امروزی می گستراند🌍. لذا زیارت عاشورا با بیان اخبار بسیار نوید بخش مبنی بر ظهور منتقم🌷 و پرورش آروزی جهاد در رکاب او برای زائرین امام حسین (ع) امید به آینده را به ارمغان می آورد «أَنْ يَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ» 👌یعنی انسانهای دوران امروزی وقتی می‌بینند ظلم و ‌فساد و بی بند و ‌باری در دنیا دارد شکل می گیرد نباید به آن سمت نگاه کنند⛔️، باید تلاش خودشان را تربیت انسانهای صالح بکنند و از طرفی امید داشته باشند که امام زمان (ع)✨ روزی می آید و‌ جهان را پر از عدل و داد می کند و منتقم ⚔ خون مظلومانی همچون امام حسین (ع) و یارانش می شود و مؤمنین را ان شاءالله به یک عزت و سربلندی در جامعه می رساند. 9⃣1⃣- پیروزی همیشگی حق ⚠️زیارت عاشورا با بیان پیروزی قطعی حق و نیروهای حق، قطعیت نابودی باطل و اهل آن را اعلام می کند. امام حسین✨ زنده است، یاران او ‌زنده هستند، مکتب او زنده است و این نیست جز اینکه ما بگوییم تفسیر سلام خدا بر آن‌ حضرت✨. و با قاطعیت فریاد می زنیم در زیارت عاشورا و لعن می کنیم آل بنی امیه را، چون مرده اند. دشمنان امام حسین نابود شدن و جز نام ننگی❌ از آنها چیزی باقی نمانده و ‌این نیست مگر تفسیر لعن خداوند💥 بر آنهایی که ظلم کردن به اهل بیت و لعن خدا بر آنها باد. ✅و درسی هست برای طول تاریخ که انسانهای ملعون و‌ انساهایی که فرهنگ مقابل اباعبدالله و اهل بیت را دارند مثل آل بنی امیه و امثال اینها.. نیست و نابود خواهند بود. 👈و درس بزرگ این است پیروزی همیشگی از آن حق خواهد بود. ۴۰ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 1⃣4⃣ 📕.. درس هایی که ما از زیارت عاشورا می‌توانیم در دوران امروز بگیریم، ان‌شاءالله آویزه ی گوشمان کنیم و در زندگی به آن عمل بکنیم👇 0⃣2⃣- توبه و درخواست مغفرت از خدا 💠از آنجایی که بلاخره روح انسان در این دنیا همچون جسم او در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرد، انسان واقعا نیازمند است تا با بکارگیری عوامل طهارت بخش 👈به تطهیر روح و تهذیب نفس بپردازد، که توبه و بازگشت به سوی خدا و طلب آمرزش مغفرت از درگاه او همین جمله است.🍃🌸 👌گرچه این برای جوانان زیباست، ما در روایات داریم «اَلتَّوبَةُ حَسَنٌ وَلكِنْ فِى الشَّبابِ اَحْسَنُ»✨ در جوانی اینکه انسان توبه را مد نظر خودش قرار بدهد و از خدا این طلب مغفرت را داشته باشد خیلی زیباست. گرچه شیطان🔥 وسوسه می کند و‌ هی به انسان می گوید حالا وقت داری پیر شدی آن موقع می توانی توبه کنی.. وقتی که انسان پیر می شود دیگر حال جبران مافات را ندارد، توان این را ندارد که بتواند با توجه به خدا عبارت درستی انجام بدهد❌، بسیار سخت است. 👤زائر سیدالشهداء در خلال زیارت و در کنار اشک ریختن بر مصائب😢 آن حضرت، از خداوند درخواست مغفرت و توبه و آمرزش خاص 🤲 دارد که در زیارت عاشورا به این نکته اشاره داریم «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی مَقَامِی هَذَا مِمَّنْ تَنَالُهُ مِنْكَ صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ». 1⃣2⃣- نگاه همزمان به دنیا و آخرت ⚠️زیارت عاشورا به ما می آموزد باید به دنبال عزت و وجاهتی باشیم که مقارنِ نگاه دنیا و آخرت را کنار هم داشته باشیم. به نوعی درخواست🌷 آرزوی های آخرتی داریم و به شرافت و‌ منزلت دنیایی نیز توجه بکنیم. 🔹به این معناست که مؤمن باید مسیر سعادت اخروی خودش را از عالم دنیا بگیرد🌈 و آن نیست مگر در پرتو تمسک به قرآن و توسل به 🌟اهل بیت. «وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ» یعنی آبروی دو عالم. و از این رو زائر در زیارت عاشورا عرضه می ‌دارد «اَللّهُمَّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ». ☑️ان شاءالله بتوانیم هم در دنیا زندگیمان بوی امام حسین و بوی امام زمان (ع) بدهد و آن دنیا هم جزو اصحاب و یارانی باشیم که امام حسین آنها را شفاعت می‌کند. ۴۱ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 2⃣4⃣ ☑️درس هایی که می توانیم از زیارت عاشورا بگیریم👇 2⃣2⃣- پرهیز از باند گرایی و‌ حزب های دنیا پرست و منحرف 🔹زیارت عاشورا با یاد دادن اینکه از احزاب، باندها، آل ها، فرقه های منحرفی که هر کدام بگونه ای در جنایت روز عاشورا سهیم بودن، به زائرین سیدالشهداء اعلام خطر⚠️ می کند، عاقبت فرقه گرایی را گوشزد می کند و به بصیرت افزایی شیعیان می پردازد و با لعن از این گروه ها نسبت به فرقه گرایی و فرقه های انحرافی هشدار📢 می دهد. ☝️و ما می بینیم امروزه چقدر ضربه هایی از بعضی افراد جاهل و نادان خوردیم‌ و چقدر ضربه ها خورد جامعه اسلامی از فرقه هایی ♻️ که متأسفانه به نام اسلام برنامه ها را جلو بردند، شما امروزه اگر امثال داعش را می بینید، آن زمان هم افرادی بودند به همین بهانه، جریاناتی مثل خوارج و جریاناتی مثل ❌شیعیانی که متأسفانه امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) را یاری نکردند ⤵️و در طول تاریخ همین بوده. انواع و اقسام فرقه ها مثل کیسانیه، زیدیه، جارودیه، ناوسیه، اسماعیلیه.. و تا به امروز که دوران غیبت🌤 دوران حیرت و سرگردانی مردم هست بعضی ها توجهاتی ندارند و ‌به مسیر گمراهی می‌روند. ❌امروزه آدم هایی هستند مثل احمد الحسن یمانی کذاب ادعا می کنند من زمینه ‌ساز ظهور امام زمان (ع) هستم😒 و برخی افراد دیگر که امروزه ما می بینیم در قالب ادعای ارتباط با حضرت و به دروغ ادعای ملاقات با امام زمان، زمینه های انحراف را فراهم می کند.⛔️ ⚠️کسی که در فرهنگ امام حسین متعهد می شود با خواندن زیارت عاشورا، باید حواسش را جمع بکند که پرهیز کند از مسائل فرقه گرایی و بخصوص فضای باند بازی ها و حزب های دنیا پرست و منحرف. چون انسانهای 👥 منحرفند که می توانند افراد زیادی را که بخصوص نگاه جهل و‌ نگاه بدعتی دارند به سمت خودشان جلب کنند.⚠️لذا باید دقت کنیم در آموزه های اعتقادی و دینی از عالم مطلب را بگیریم، از شخصیت هایی که متخصص در امور هستند📚 مطالب خودمان را بگیریم و پرهیز کنیم از مسائلی که زمینه هایی ایجاد می شود و باعث گمراهی مردم می‌شود.‌ 👈در زیارت عاشورا می بینیم احزاب و گروه ها و آل هایی که متأسفانه زمینه های بسیار، بسیار ناهنجاری💥 را ایجاد کردند و حتی بعد از جریان واقعه عاشورا در قالب بحث اعتقادی و دینی به نام دین تیشه به ریشه⛏ دین زدند لذا باید دقت کنیم هر تابلویی که به اسم دین بالا می رود باید متولی آن عالم دینی باشد، 👤عالمی که با ویژگی هایی که ما در روایات داریم نسبت به اخلاق و بحث توحید محوری، بحث نگاه به امام و بخصوص در مبانی باید منابع اصیل را بگوید📑 که براساس عقلانیت و براساس شریعت جلو برود. نه عقل ستیز باشد نه عقل گریز باشد و نه شریعت ستیز و شریعت گریز باشد. ☝️لذا باید دقت کنیم نسبت به این دو مقوله مسائل را در مسیری قرار ندهیم که باعث اختلاف و قرائت های مختلفی از دستورات دینی باشد و این زمینه بدعت را فراهم می کند، که وقتی امام زمان (ع) می‌آید «یأتی بامرٍ جدید» وقتی امور را اصلاح می کند، یک عده فکر💭 می کنند این امور را جدید حضرت آورده. در حالی که امور توسط برخی از انسانهای بدعت گذار❌، فرقه گرا، و‌ باندبازان در مسائل اعتقادی و دینی زمینه ی انحراف را فراهم کردند. لذا درس بزرگی که داریم باید پرهیز کنیم و فقط حزب الله🌟 را مد نظر قرار بگیریم و آن هم حزب اللهی است که در زمان غیبت در زیر پرچم ولایت فقیه پیش خواهد برد. و ما خودمان را دوشادوش ولی فقیه بدانیم، نه از ولی فقیه جلو باشیم نه از ولی فقیه عقب باشیم.⚠️ 👥 آدم هایی بودند در دوران اهل بیت از امام جلو بودند و عده ای از امام عقب بودند. امام جلو افتاده ها مثل خوارج هستند، شما می بینید امروزه مثل داعش هستند. از امام عقب افتاده ها معاویه و امثال اینها به وجود آمدند، 👌لذا باید دقت کنیم ما نگاه سلمان وار داشته باشیم🌷، نگاه مالک اشتر وار داشته باشیم همان جوری که امروزه برخی از شهدای ما مثل سردار سلیمانی و ‌امثال این داشتند. ان شاءالله که بتوانیم رهرو راه آنها باشیم و پرهیز کنیم از مسائل حزب های دنیا پرست و منحرف. ۴۲ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 3⃣4⃣ 🔰..درس هایی که می توانیم از زیارت عاشورا بگیریم: 3⃣2⃣- عبادت و دعا 🔹عبادت و عبودیت خدا از بزرگترین عوامل تقرب به خداست. خداوند در سوره ذاریات آیه ی [56] می فرماید: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»✨ انتظارم از شما این است که وقتی خلق شدید به یک مقامی به نام «عبودیت و بندگی» برسید. ✍برای رسیدن به مقام عبودیت و بندگی، نقشه ی ما قرآن📖 است و نقشه خوان ما اهل بیت هستند و زیارت عاشورا با داشتن دعاهای متعددش در عمل زائر را اهل دعا و مناجات با خدا✨ می کند و اباعبدالله (ع) به عنوان یک شخصیتی است که می تواند بلدِ راه باشد برای ما برای رسیدن به آن مقام عبودیت و بندگی. 🔷لذا می بینیم که زیارت عاشورا با نماز شروع می شود، با دعا ادامه دارد و سرانجام با لحظه ی زیبای سجده به پایان می رسد. انسان بتواند متواضع باشد، انسان👤 بتواند خودش را در مقام عبودیت و بندگی شبیه زندگی اهل بیت کند «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»✨ 4⃣2⃣- حمد و شکر الهی 🔸راضی بودن به رضای حقّ و تسلیم بودن در برابر تقدیرات الهی است. انسان را به نتیجه ی شیرین حمد و سپاس خدا می‌رساند. 👥 زائر در زیارت عاشورا می آموزد که علی رغم متحمل شدن مصائب بسیار نباید معترض بود بلکه باید برای خدا حمد و شکر الهی کند، در برابر قضای حق سر تعظیم فرود بیاورد و زیارت عاشورا این درس را در اوج خاکساری👌 در محضر خدا به زائرین سیدالشهداء در سجده ی پایانی می‌آموزد «اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ..»✨ 👆و این عبارت اشاره به آخرین کلام سیدالشهداء 💌 دارد که در لحظات آخر زندگی و در کوران سخت ترین مصائب، اینکه حضرت در مقام راز و نیاز با محبوب خودش فریاد می زند من راضی ام و معبودی جز تو ندارم. لذا می بینید که امام حسین (ع) از مردم خیلی گله کرد ولی هیچ وقت از خدا گله نکرد. 🔶ان شاءالله که بتوانیم در زندگی خودمان اگر مصائب و گرفتاری هایی دیدیم، همه را با خدای✨ خودمان معامله کنیم و صبر در مسائل و مشکلات داشته باشیم و مثل اباعبدالله صبور باشیم و بتوانیم در مقامی قرار بگیریم که رضای الهی🌷 را همیشه داشته باشیم. ان شاءالله زندگی توحید محور داشته باشیم و همیشه حمد و ثنای الهی و شکر خدا را بکنیم. ۴۳ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 4⃣4⃣ 📚درس هایی که می توانیم از زیارت عاشورا بگیریم: 5⃣2⃣- الگونمایی ⚠️یکی از مهمترین روش های تربیت دینی، روش الگونمایی و ایجاد انگیزه برای تبعیت از الگوهای آسمانی🔅 است، که قرآن از آن بهره برده و در همین راستا نبی اکرم (ص)، حضرت ابراهیم و پیروان راستین آنها را به عنوان الگو معرفی کرده است. ✅شما می بینید که پیامبر بزرگوار الگوی احسن معرفی شده است. حضرت ابراهیم الگوی فضای توحید محوری، مبارزه با شرک معرفی شده است. حضرت یوسف به عنوان الگوی انسان هایی که بخواهند حیا و عفت داشته باشند. یعنی در همه ی مسائل انسان می تواند الگوهایی را برای خودش داشته باشد و براساس آن الگوی خودش حرکت کند.👉 📘در زیارت عاشورا با استفاده از روش الگونمایی و طرح چهره و اسوه ی بزرگ انسانیت یعنی امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان راه تأسی و اقتداء به عموم خلق نشان داده می شود، که ‼️عجیب است انسان اینجا در همه ی مسائل می‌بیند امام حسین شخصیت هایی را در کربلا آورده از پیرغلام گرفته، حبیب بن مظاهر گرفته تا حضرت علی اصغر🍁 👌یعنی عملا این نگاه برای انسان ها وجود دارد که در برابر کفر و در برابر ظلم ظالمین باید انسان هر آنچه که در توان دارد بیاورد، و اینجاست که یک پا عقب نکشید و تا مقام شهادت خودش را نزدیک کرد و به آن مقام عظمی هم رسیده است ولی دست از 🤝بیعت با مسائل الهی و خدایی نکشیده و حاضر نشد با ظلم و تباهی و انسان های فاسد بیعت کند. لذا در فضایی که‌ ایجاد شده آدم‌ هایی هم که در کنار اباعبدالله الحسین (ع) بودند همه‌ ی آنها اهل تسلیم در برابر امام بودند، همه‌ ی آنها 👥 وفادار به امام بودند، همه‌ ی آنها اهل تصدیق بودند و همه ‌ی آنها هم در مسیری قرار گرفتند که هرچه که در توان داشتند، خدمت امام خودشان عرضه کردند. ⚠️ما هم باید امام حسین و یاران امام حسین (ع) را با تکیه بر جریان واقعه ی عاشورا و زیارت عاشورا الگوی خودمان قرار بدهیم. باید توجه ما این باشد که برای مسیر الهی سنگ تمام بگذاریم، در کارهایمان سمبل نکنیم. برای وفاداری از امام خودمان باید حرکتی انجام بدهیم، کاری انجام بدهیم. 🔹در دوران امروزی فقط ❌ننشینیم ذکر و دعا و مناجات بگوییم. ذکر و دعا و مناجات بخشی از کار است. بخشی از کار را باید جهاد بکنیم، جهاد با نفس! خودمان را بسازیم. جهاد با مال! موقوفاتی برای امام زمان (ع)✨ در جامعه به یادگار بگذاریم و فرهنگ مهدویت را در مسیری قرار بدهیم که مسیر درست باشد. همنوعان خودمان را کمک کنیم. حسن خُلق داشته باشیم و در فضای معرفت🌾 به امام هم خودمان و هم جامعه را رشد بدهیم. محبت به امام زمان را در جامعه ارتقاء بدهیم و روحیه ی اطاعت پذیری از امام را برای خودمان با اطاعت از ولی فقیه نشان بدهیم و مرحله بعدی فعالیت در مسیرِ در حمایت از امام زمان (ع) است. 👌لذا باید سنگ تمام بگذاریم و بتوانیم آن فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) که اجرای عدالت، اجرای جامعه ی توحید محور بود ان شاءالله در جامعه ی امروزی به نحو احسن داشته باشیم. زیارت عاشورا عملا برای ما این منشور📄 را نوشته و تدوین کرده و این را باید جلوی راه خودمان بگذاریم تا بتوانیم روحیه ی اطاعت پذیری از امام و روحیه ی مبارزه با ظلم و فساد و تباهی را به نحو احسن یاد بگیریم. ان شاءالله که بتوانیم رهرو راه اهل بیت باشیم. ۴۴ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 5⃣4⃣ 🔴عرفان در زیارت عاشورا 🔹عرفان به معنای معرفت عمیق نسبت به خداوند است. انسانهای کامل حقایق و اسرار عالم را تلاش می کنند به نحو احسن انجام بدهند تا بتوانند خودشان را به خدا نزدیک بکنند. عرفان به معنای شناخت عالم ملکوت و فرا رفتن از عالم جسمانی و روحانی شدن و بلکه روح شدن هست در زندگی.🕊 عرفان به معنای ذوب شدن در خداست، 👌یعنی عملا انسان آن مقام ادب و احترام را نسبت به امام زمان خودش باید در هر دورانی داشته باشد تا به والاترین درجاتی که امام رسیده آن 🌟مقام قرب الهی، انسان بتواند خودش را به امام نزدیک کند تا از جامعه ای که نسبت به او با حجت خدا و ولی خدا خودش را مقایسه کند. یعنی خودش را به امام خودش نزدیک کند تا بتواند معرفت به خدا را از او کسب بکند. چون او خلیفه خدا روی زمین است.‌ 🚩پرچم دار قافله ی عرفان ″ثاراللهی، ابا عبداللهی، وَجيهاً عِنْدَ اللهِ″ را باید طی بکند. علاوه بر آن هزاران هزار ره گم کرده را به سوی حق و سر منزل مقصود خودش رهنمون می کند. لذا باید توجه داشته باشد که در مسیر نگاه ✨معنویت و عرفان واقعی امام باید سرلوحه کارهای او قرار بگیرد. ◀️برخی از مظاهر عرفان در زیارت عاشورا👇 🔹سلام دادن زائر به امام حسین (ع) به نیابت از خدای تبارک و تعالی «عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ». 🔸درخواست مقام عنداللهی و وجیها عنداللهی از خدا در این زیارت بسیار با عظمت «اَللّهُمَّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ..». 🔹رسیدن به مقام‌ قرب الهی و اهل بیت علیهم السلام به واسطه ی توسل به سیدالشهداء «اِنّی اَتَقَرَّبُ اِلی اللَّهِ وَ اِلی رَسُولِهِ وَ اِلی امیرِالْمُؤْمِنینَ وَ اِلی فاطِمَةَ وَ اِلَی الْحَسَنِ وَ اِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ وَ بِالْبَراَّئَةِ.. مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ». 🔸رسیدن به مقام‌ بهره مندی از درود و رحمت و مغفرت الهی در مقام زیارت سیدالشهداء «اَللّهُمَّ اجْعَلْنی فی مَقامی هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ». 🔹درخواست بالاترین مقام در پیشگاه خدا برای خود «اَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ». 🔸درخواست مقام معیت با اهل بیت در دنیا و آخرت «اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ». 🔹درخواست میل به مقام عنداللهی «مَعَ الْحُسَیْنِ» در بهشت، در ذکر سجده زیارت عاشورا به آن اشاره دارد «وَ ثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ» 🔸نائل آمدن به مقام خاکساری در برابر خدا و فنا فی الله در پایان زیارت عاشورا و آن هم حالت بسیار معنوی سجده است. 👌ان شاءالله که به مقام معرفت عمیق و آن حقیقت اصلی معرفت به امام و خدای تبارک و تعالی در زندگی برسیم. ۴۵ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 6⃣4⃣ ✅ آموزش فرهنگ جهاد و شهادت طلبی در زیارت عاشورا 👌زیارت عاشورا زیارتی مجاهد پرور است که با ایجاد یک رغبت و علاقه به حماسه سازی و جانفشانی در راه خدا زائر را برای جریان سازی🌀 دینی و‌ آرمانی تربیت می کند. این زیارت افرادی که بی تفاوت باشند را به انسانهای مجاهد و‌ مسئولیت پذیر تبدیل می کند. 📖 مداومت بر این زیارت، هراس از مرگ را به اشتیاق✨ به شهادت تبدیل می کند و زائر را در آن درجه منازل حب به اهل بیت پیش می برد، 👈که نه تنها حاضر می شود خودش را فدای آرمانهای مکتب امام خودش بکند، بلکه حاضر هست عزیزترین کسان خودش یعنی پدر و مادرش🧔🏻🧕🏻 را نیز فدای ارزش‌های والای امام بکند و آرمانهای مقدس امام را در نظر قرار می گیرد و‌ در همین راستا در زیارت عاشورا عرضه می‌داریم «بِاَبی اَنْتَ وَ اُمّی». ⚠️اما نکته ای که وجود دارد این است وقتی ما می گوییم👇 ⬅️«اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» یعنی طلب مرگ شهادت گونه را انجام می‌دهیم، از جان خودمان می گذریم و روحیه جهاد و شهادت طلبی را به امام خودمان نشان می دهیم.🌷 ⬅️«اَنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ ...»✨ یعنی مجاهدت در رکاب امام مد نظر ماست. ⬅️«وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ ...» یعنی عملا ما در مرحله مبارزه هر چه داریم سکوت نمی کنیم می جنگیم و‌ نسبت به امام خودمان 📚دفاع می کنیم و روحیه ⚔جهاد خودمان را داریم. نمی‌نشینیم یک گوشه فقط ذکر و دعا و مناجات به زبان بگوییم دوستت داریم در عمل دفاع از امام را نشان💕 می دهیم. ⬅️«وَ اَنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثاری مَعَ اِمامٍ هُدیً ..» مطالبه‌ ی خون امام حسین با جهاد ممکن می شود. 🔸لذا این را راحت می توانیم بگوییم که ما فرهنگ جهاد و مبارزه با ظلم را از زیارت عاشورا یاد می گیریم تا بتوانیم تا پای جانمان در رکاب امام عصر خودمان به نحو احسن اظهار ارادت کنیم. ۴۶ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم سوگنامه حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام سردار بی یار در روز اول محرم 1444 ه ق السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین السلام علیک یا مسلم بن عقیل ایها العبدالصالح الطیع «مسلم بن عقیل» را بعد از دستگیری به مجلس«عبیدالله» آوردند. درحین ورود به مجلس، سلام نکرد: «فَقالَ له الحرسی، سَلَّم عَلی الأمیر، فَقالَ لَهُ اُسکُت وَیحَکَ! ما هُوَ لی بِأَمیرٍ؛ مأمورین گفتند: به امیر سلام کن، گفت: خاموش، او امیر من نیست». چون خبر شهادت حضرت «مسلم بن عقیل» و «هانی بن عروة» به سیدالشهداء(ع) رسید، قال الراوی: «وارتجّ الموضع بِالبُکاءِ لِقَتل مُسلِمِ بنِ عَقیلٍ و سالَت الدُّموعُ کُلَّ مَسیلٍ؛ همه یکپارچه برای مسلم گریه کردند و اشک ریختند». «سید باقر هندی» (ع) می فرماید: «رَمَوکَ مِنَ القَصر اذ أو ثَقُوک  فَهَل سَلُمَت فیک مِن جارِحة؛ تو را با دست بسته از بالای قصر پرتاب کردند، آیا جایی از بدن تو سالم مانده»؟! «أتَقضی و لَم تَبکِکَ الباکیات   أما لَکَ فِی المِصر مِن نائحة؛ ای مسلم آیا کشته می شود در حالی که زنان گریه کننده برای توگریه نمی کنند؟ آیا درشهر، برای تو نوحه کننده ای نیست»؟ «لئن تقض نحباً فکم فی زُرود   علیکَ العشیةٌ مِن صائِحة؛ اگر درکوفه کسی برای تو گریه نکرد، درعوض درمحل «زرود» که خبر شهادت تو به امام حسین(ع) رسید برایت گریه کردند». زرود» نام محلی است که خبر شهادت مسلم به امام حسین«ع» رسید. در بعضی از کتب مقاتل آمده است مسلم، دختری یازده ساله داشته به نام «حمیده» که همراه امام حسین«ع» به کربلا می آمده، چون خبر شهادت مسلم به امام(ع) رسید، به خیمه آمد و دختر را طلبید و او را نوازش کرد. دختر از این حرکت امام(ع) مطلبی را احساس کرد و گفت :« گویا پدرم شهید شده است». امام حسین(ع) نتوانست از گریه خودداری کند، فرمود:« دخترم! من، به جای پدرت و دخترانم خواهران تو هستند». اینجا بود که با منتشر شدن این خبر، ضجّه و ناله و گریه و صیحه در میان زن ها و فرزندان عقیل برخاست و همه مشغول عزاداری شدند.(معالی السبطین، ج۱ ،ص۱۶۳). ای خدا شب شده و من چه کنم؟          یک تن و این همه دشمن چه کنم؟ کوفیان هم، همه پیمان شکستند    چون نمک خورده، نمکدان شکستند صبح با من همه پیمان بستند                شب، درخانه به رویم بستند صبح بر دامن من چنگ زدند                    شام از بام، به من سنگ زدند . اما روز عاشورا وقتی که یاران امام حسین علیه السلام را به شهادت رساندند امام مسلم را صدا زد و فرمود فنادی یا مسلم بن عقیل دم آخر چو مسلم یاد شه کرد شه ام یادش میان قتلگه کرد چه خوش بب مهربانی هر دو سر بی که یک سر مهربانی درد سر بی و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون استفاده شده از کتاب الملهوف ص 30 منتهی الامال ج 1 ص 386 سفرتبلیغی دهه اول محرم 1444 ه ق مازندران بهشهر امام زاده عبدالحق مالک رجبی دارابی
بسم الله الرحمن الرحیم سوگنامه شب دوم محرم ( روضه ورود امام حسین علیه السلام به کربلا ) اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ امام حسين و خاندانشان امروز، يعني روز دوم وارد کربلا شدند. این دل ها را روانه کنیم کربلا کنار قبر ارباب بی کفن مان اباعبدالله که جن و انس، عرض و سماء، ما یری و لا یری برای او اشک ریختند. ناحت علیهاالانبیاءوالرسل                         بل العقول و النفوس و المسل بکا علیه ما یری و لایری                           والارض و السماء و اطباق الثری ما یری و لا یری» برای امام حسین اشک ریختند. روز دوم، روز ورود کاروان اباعبدالله به کربلا بود.  ابی مخنف می­نویسد وقتی که وارد کربلا شد، دید مرکب تکان نمی­ خورد. هرکاری كه کردند نمی­ رفت. مرکب دوم هم نمی­ رفت، مرکب سوم هم همين­طور. این تعبیر را دیدم که می­ گوید: “فلم یزل یرکب فرساً فرسا حتی رکب سته افرس” شش مركب عوض کرد، دید نمی­ روند. رو کرد و گفت: “ای موضع هذا” اینجا کجا است؟ همه اینها دقیقاً حساب شده بود. یکی گفت شاط الفرات، گفت نه اسم دیگری هم دارد؟ قاضریه، گفت نه اسم دیگری هم دارد؟ یکی گفت به آن کربلاء هم می­ گویند.. دارد: “فتنفس السعداء و بکی بکاءً شدیدا”، نفس راحتي کشید، به مقصدش رسید، امّا شروع کرد به گریه کردن، شدید گریه کرد. گفت: “و الله ارض کرب و بلا” بله به خدا قسم همین است، این زمین، زمین کربلاء است.. شروع کرد این جملات را گفتن: “هاهنا یقتل رجالنا” اینجا مردهای ما را می­ کشند، “هاهنا یذبح اطفالنا” اینجا بچه­ هایمان را سر می­ برند، نگفت می­ کشند. ببین کجا را هدف گیری کرده است. حتی خصوصیات را هم در جملاتش می ­آورد و می­ گوید، این اشاره به همان موقعی است که علی اصغرش را روی دست گرفته بود، طلب آب کرد؛ “فرماه حرمله بن کاهل الاسدی بسهم له ثلاث شعب فذبح الطفل من الااذن الی الاذن”.. سفر تبلیغی مازندران ، بهشهر امام زاده عبدالحق دهه اول محرم شب دوم محرم 1444 ه ق برابر با شب نهم مرداد. مالک رجبی دارابی التماس دعا
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم سوگنامه شب سوم محرم روضه حضرت رقیه علیهاالسلام اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ امشب برویم در خانه ناز دانه و سه ساله اباعبدالله علیه السلام که خیلی گره گشاست. افراد برجسته و درمانده می آیند از این دختر سه چهار ساله درمان می گیرند نذر می کنند. السلام علیک ِ یا سیدتی و مولاتی یا رقیه سلام الله علیها. یکی از دوستان نقل می کرد که در تهران آقایی روحانی بود منبری خوبی بود، منبر می رفت. ایشان را به خانه ای دعوت کرده بودند سید هم بود. این آقا بعد از روضه که بیرون آمد پیر زنی جلو آمد گفت: حاج آقا ما فردا بعد از ظهر نذر حضرت رقیه علیهاالسلام داریم می شود شما بیایید برای چند تا پیر زن روضه حضرت رقیه بخوانید؟ گفتم: باشد به او قول دادم. ساعت چهار بعد از ظهر فردا به این خانم وعده دادم. شب خانه آمدم یکی از دوستان بازاری من زنگ زد و گفت: فلانی بیا که نانت را پختم و آماده کردم. گفتم: چه خبره؟ گفت: تاجر ثروتمندی در بازار از دنیا رفته است من گفتم برای ختم، آقایش را من دعوت می کنم. پاکتش خیلی چرب است. فردا چهار بعد از ظهر ختمش است شما شرکت کن. گفتم: من به یک پیر زن قول دادم. گفت: سید عقلت قاطی کرده است خانه پیرزن چقدر به تو می دهند اینجا هزار برابر هم شاید بیشتر به تو بدهند. خلاصه این قدر به ما کوبید و ور رفت که گفتم: باشد می آیم به او قول دادم. گفت: شب خوابیدم خواب دیدم که آمدم همان کوچه ای که خانه آن پیرزن بود سر کوچه که آمدم دیدم آقا اباعبدالله(ع) سر کوچه آمدند. نگاهم که به آقا افتاد دیدم یک دختر ناز سه، چهار ساله دور آقا دارد می چرخد. گفتم: آقاجان این دختر کیست؟ فرمود: این دخترم رقیه است. گفتم: آقا اینجا چه کار می کنند؟ فرمود: این پیرزن برای دخترم روضه گرفته است می خواهم بروم در مجلسش شرکت کنم. آقا حرکت کردند و وارد خانه پیرزن شدند. این آقا گفت: از خواب بلند شدم ساعت دو نصف شب بود به آن بازاری زنگ زدم و گفتم: اگر همه عالم را طلا بکنی من فردا جلسه روضه شما نمی آیم. گفت :چرا؟ خواب را به او گفتم: او هم متغیر و منقلب شد. بیان استاد فرحزاد.. امام حسین علیه السلام در جلسه های باصفای بی سرو صدا شرکت می کند. خوشا به حال آن هایی که روضه امام حسین علیه السلام در خانه شان می گیرند. نمی دانم داغ این دختر با بی بی زینب و امام سجاد علیه السلام چه کرد. دختر بچه سه چهار ساله نیمه های شب بهانه پدر گرفته بودند. می گفت: من پدرم را می خواهم الآن من را رو زانو نشانده بود الآن من را نوازش می کرد. به یزید ملعون خبر دادند. گفت: برید سر بریده پدرش را برایش ببرید، شاید آرام بگیرد. یک وقت صدا زد عمه جان من که غذا نخواستم من بابایم را می خواهم. وقتی روپوش را کنار زد دید سربریده پدر است. کدام دختر طاقت دارد. با این دست های کوچکش سر پدر را به سینه چسباند وگفت: «يا أبتاه، من ذا الذي أيتمني على صغر سنّي؟ بابا جان کدام ظالمی در بچگی یتیمم کرد پدر بعد از تو محنت ها کشیدم بیابان ها و صحراها دویدم مرابعد از تو ای شـاه یگانه پرستاری نبود جـز تازیانه اما یک وقت دیدند سر یک طرف وبلبل حسین یک افتادند. اول فکر کردند خوابش برده است آرام شده است اما بعد دیدند ناز دانه ز فراق پدر جان داده است. «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم». مالک رجبی دارابی سفر تبلیغی مازندران ، بهشهر دهه اول محرم شب سوم محرم 1444 ه ق برابر با شب دهم مرداد 1401 ه ش التماس دعا