eitaa logo
آران مغان
3.3هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
50 فایل
پایگاه خبری آران مغان ارتباط با ادمین: @parsabad_moghan
مشاهده در ایتا
دانلود
افشای اطلاعات جدید از «نفر سوم» در پرونده خودروهای شاسی بلند /چطور ۲ دختر چوپان قرارداد ۳۰۰ خودرو را امضا کرده اند؟ 🔹احمد علیرضابیگی نماینده افشاکننده ماجرای خودروهای شاسی بلند: 🔹لیست دریافت کنندگان خودروهای شاسی بلند وجود دارد اما باید دید که اراده‌ای برای کشف حقیقت وجود دارد یا خیر. 🔹چطور ۲ دختر چوپان در کوهدشت، قرارداد ۳۰۰ دستگاه خودروی شاسی بلند را امضا کرده اند؟ 🔹۱۴۷ دستگاه خودرو با شماره ملی مشخص است که به چه کسانی تحویل شده اما ۱۵۳ دستگاه مشخص نیست که چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند. 🔹بعید است محموله های شاسی بلند در پارکینگ مجلس خالی می شود و رئیس مجلس در جریان نبوده باشد اگر هم در جریان نبوده اند باید شکایت می کردند. 🔹نفر سومی در پرونده خودروهای شاسی بلند و در شرکت خودروساز حضور دارد که با معاون منابع انسانی مجلس شریک است. 🔹فرد سوم، این دو خانم چوپان را پیدا و یکی‌شان را رئیس هیات مدیره و دیگری را مدیرعامل کرده است؛ خودش هم در همان شرکت سوم، با آن معاون مجلس شریک است. 🔹کمیسیون اصل ٩٠ در رسیدگی به پرونده خودروهای شاسی بلند کوتاهی کرد./خبرآنلاین 🅰 @aranmoghan
🏴 | تحرکات دو ارتش در حوزه قفقاز رصد می‌شود ▪️منابع محلی از پرواز پهپادهای شناسایی و مراقبت شاهد ۱۷۱ سپاه پاسداران در آسمان سیونیک و مرزهای ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان گزارش می‌دهند. 🅰️ @aranmoghan
🎥 جابجایی ادوات و تجهیزات سنگین ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز ایران همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها میان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بر سر آینده منطقه قره‌باغ کوهستانی این دو کشور روز پنجشنبه یکدیگر را به انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به نقاط مشترک مرزی متهم کردند. کانال پارتیزان نوشت:حدودا ۴ الی ۳ روز است که به شکل ممتد و منظم ویدئوهای بسیاری از جابجایی ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری آذربایجان منتشر می‌شود. همچنین پروازهای ترابری نظامی باکو به اسرائیل(تأمین کننده اصلی تسلیحات جمهوری آذربایجان) برقرار است. همچنین برخی اخبار از این حکایت دارد که ارتش ارمنستان در واکنش به تحرکات نظامی جمهوری آذربایجان، در حال استقرار واحدهای راکت‌انداز خود در مرز با باکو است. 🅰 @aranmoghan
| گناه راه‌بندان بیشتر از ثواب شبیه خوانی برگزاری آیین های عزاداری همچون شبیه خوانی در رسای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرهنگ ممتازی است که ما اهالی منطقه برای اقامه آن افتخار می‌کنیم و خوشبختانه مردم ما در بسیاری موارد این مرزهای ظریف واقعیت و غیر آن را تشخیص می‌دهند و همین نگاه دقیق و اصیل رمز ماندگاری عزاداری حقیقی امام حسین(ع) بوده که در طول تاریخ اسلام اصل عزاداری باقی مانده است. اما همانند بسیاری از سنت‌ها و باورها، به مرور زمان، موضوعاتی خارج از تاریخ و حماسه عاشورا به مراسم و حواشی عزاداری امام حسین(ع) وارد شده که اگر وعاظ ، خطبا و چه مردم عادی مراقب نباشند موضوعات فرعی وحاشیه‌ای و حتی مطالب غیر واقع به جای اصل می‌نشیند و مسیر حرکت و هدف الهی امام حسین(ع) را در افکار آیندگان منحرف خواهد کرد که این مساله چیزی نیست جز انحراف در نتیجه حرکت واقعی امام حسین(ع) که همان احیا امر به معروف ونهی از منکر بوده است. از جمله بخش‌هایی که در سالهای اخیر بعضا به انحراف کشیده شده و اصل راستین از سوگواری حضرت امام حسین را زیر سئوال می‌برد کارگردانان کثیر و چشم هم چشمی برگزاری مراسمات شبیه خوانی (از محرم تا اربعین) آنهم به فاصله چند صد متر از هم در جاهایی است که سبب آزار و اذیت دیگران می‌شود. یعنی یک کار خوب که در جای نامناسب انجام شود با انسداد و ایجاد راه‌بندان خیابان و معابر کار را به جایی می‌رساند که به هیچ وجه زیبنده عزای امام حسین نیست. کسی با شبیه خوانی مخالف نیست اتفاقاً در این ایام هر انسان آزاده‌ای می‌تواند در مراسم سالار شهیدان و اربعین حسینی کمی روحش را صیقل دهد، ولی واقعاً بستن خیابانها و معابر اصلی بسیار کار ناشایستی است. دوستی نقل می کرد که سال قبل همسایه ما یکباره حالش بد شد تا به بیمارستان برسد بسیار طول کشید و تمام راه درد شدیدی را تحمل ‌کرد. البته خدا را شکر مشکل حادی پیش نیامد ولی گاهی همین تاخیرها ممکن است جان یک نفر را به خطر بیندازد و آن فرد هیچ گاه سالم به خانه بر نگردد. البته ما که به شخصه از تماشای مراسم شبیه خوانی لذت می‌بریم و اصلاً متوجه راهبندان نمی‌شویم، ولی خوب همه که یک جور نیستند و این بستن معابر و خیابان ممکن است در دلهای عده ای نسبت به امام و طرفدارانش تنفر ایجاد کند و بعضاً حرف‌های ناشایستی بزنند که این توهین به امام عزیزمان می‌شود. ما هم می‌توانیم برای مظلومیت اماممان اقامه عزا کنیم هم برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنیم که معاندان در هر فرصتی می‌خواهند دین ما را زیر سوال ببرند و اسلام عزیزمان را تحقیر کنند. ما باید هر حرکتی که موجب زیر سئوال رفتن شئوناتمان می‌شود خودداری کنیم، بهتر است مراسمات عزاداری ما به سمت و سویی باشد که اولاً منظم باشند و در سطح خیابان پخش نشوند دوم اینکه همیشه حواسشان به باز بودن رفت و آمد خودروها باشد که نکند موجب آزار دیگران شود. بارها شنیدم که در ماشین‌ها عده ای حتی به بانیان مراسمات شبیه خوانی و هیئت ها، لعن و نفرین کردند که چرا راه را می‌بندند و موجب دیر رسیدن آنها می‌شوند. به این نکته باید توجه داشته باشیم که در دین اسلام به کسی مسلمان واقعی گفته می‌شود که همه مسلمانان واقعاً از او در امان باشند. این گفته پیامبرمان است. بنابراین برپایی و شرکت در مجلس عزاداری امام حسین(ع) اگر در جهت اصلاح امور فردی و جامعه در راستای احیا تکلیف الهی امر به معروف و نهی از منکر باشد مفید است و پیروان واقعی آن حضرت کسانی هستند که با خلوص نیت عزاداری می‌کنند. اگر نیت صادق و الهی باشد صاحبان و بانیان مجالس عزاداری امام حسین(ع) سعی می‌کنند بیش از ظواهر به محتوای مطالب توجه کنند، زیرا قطع طریق افراد ، مسافران و چه بسا بیماران در مسیر بیمارستان به هیچ وجه نمی‌تواند نام محب اهل بیت را برخود بگذارد. بزرگترین درس امام حسین (ع) تلاش برای اعاده حقوق الهی و انسانی بوده است در حالیکه قطع طریق مردم و چه بسا بیماران در مسیر بیمارستان از منکرات است، پس چه بهتر در اربعینی که پشت سر گذاشتیم، بانیان برگزاری مراسم شبیه خوانی تدابیری می کردند که خدای نکرده به ضرر مردم تمام نشود؛ چرا که مسدود کردن خیابان و گاهی چند ثانیه برای یک بیمار یا آنهایی که کار واجب دارند مسئله حیاتی است. 🅰 @aranmoghan
: ساعت کاری ادارات از فردا به حالت قبل برمی‌گردد 🔻کاظم دبیر، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل: با اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، ساعت کاری ادارات از فردا، شنبه ۱۸ شهریور به حالت قبل برمی‌گردد. بنابراین، ساعت فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۷ تا ۱۴:۳۰ بوده و در واحدهای صنعتی ۷ صبح خواهد بود. بر اساس این گزارش، زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک‌ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و ساعات حضور کارکنان در این ایام از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه خواهد بود. همچنین در روزهای پنج‌شنبه، زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و ساعات حضور کارکنان در شعب از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ خواهد بود. 🅰 @aranmoghan
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آسمان پارس آبادمغان پس از سه ماه گرمای طاقت فرسا بارانی شد نخستین باران تابستان در شهریورماه پارس آبادمغان که از بامداد امروز شنبه به صورت نم نم آغاز شده و همچنان ادامه دارد باعث تلطیف هوا و ایجاد امیدواری در کشاورزان این منطقه شده‌ است. به گفته مسوولان هواشناسی، گرمای امسال در پارس آبادمغان در چند سال اخير كم سابقه بوده و اين منطقه با كم بارانی مواجه است. پارس آبادمغان از شهرستانهای گرمسیر محسوب می‌شود که بیشتر ماه‌های سال با هوای بسیار گرم و شرجی روبرو است، مردم این شهرستان که تابستان پیش رو را با گرمای طاقت فرسا و طولانی سپری می کنند پس از روزها چشم انتظاری و امید به نزول رحمت الهی با اولین بارش تابستانی کولرهای گازی را خاموش کردند تا از هوای مطبوع بارانی در روزهای پایانی ماه تابستان بهره‌مند شوند. باتوجه به وضعیت جوی حاکم بر این منطقه و اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی استان، وضعیت بارندگی در روزهای پایانی هفته مناسب پیش بینی شده‌ است. 🅰 @aranmoghan
✅ فروش اقساطی ۱۸ ماهه لوازم خانگی (ال‌جی ، جی پلاس ، دوو و اسنوا) - بدون پیش پرداخت - سود و کارمزد ۴ درصد - بدون سپرده گذاری و معدل حساب - تحویل فوری کالا - بدون مراجعه به بانک - خرید برای عموم ✅ با تسهیلات بانک مهر ایران برای بازنشستگان تامین اجتماعی خرید بصورت کسر از حقوق و بدون تسهیلات خواهد بود. 📝 آدرس: پارس آباد - خیابان شهید رجایی، مابین آموزش و پرورش و ثبت اسناد (فروشگاه مرکزی ال‌جی و دوو) (نمایندگی: آقالو و نورآذر) ۳۲۷۳۳۸۸۸ 🅰 @aranmoghan
صدور هشدار نارنجی هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل 🔹اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، اصلاندوز، انگوت، مشکین‌شهر و نمین، از عصر شنبه ۱۸ شهریور تا صبح دوشنبه ۲۰ شهریور، هشدار سطح نارنجی صادر کرد. 🔹بر اساس این هشدار هواشناسی، وزش تندبادهای موقتی، رگبار باران همراه با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، انتظار می‌رود. 🔹آب‌گرفتگی معابر عمومی و رواناب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به‌دلیل بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود. 🔹اجتناب از اطراق در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقتی، اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، اجتناب کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است. 🅰 @aranmoghan
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 درخواست شهروندان از شهردار و شورای شهر پارس آباد اینجا پارس آباد، خیابان امام پیاده رو جلوی سرویس بهداشتی بازارچه شهید تیمورپور 🅰 @aranmoghan
♦️موضع‌گیری رئیس‌جمهور درباره تحولات قفقاز / رئیسی: تغییر ژئوپلتیک و مرزهای منطقه خط قرمز ماست معاون سیاسی رئیس جمهور گفته است: پاسخ رئیسی به گزارش تلفنی پاشینیان از اوضاع میدانی قفقاز به این شرح است: ۱- هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزهای منطقه خط قرمز ماست ۲- غیر از فرمت ۳+۳، همکاری با هر بیگانه، اجرای رزمایش با آنها و سفرهای مشکوک فقط اوضاع را پیچیده می‌کند ۳. ایران آماده هرگونه کمک به دو طرف برای حل و فصل موضوع است./تسنیم 🅰 @aranmoghan
بازگشت باران‌های سیل‌آسا به ایران 🔸مدل‌های جهانی هواشناسی از بازگشت بارش‌های سیل‌آسا به ایران خبر می‌دهد و طی ۱۰ روز آینده مناطقی از نوار شمالی و شمال‌غرب کشور درگیر بارندگی خواهند شد. 🔸بر اساس پیش‌بینی مرکز تحقیقات آب‌وهوایی دانشگاه کلمبیای ایالات متحده از بارندگی ۳ ماه آتی، ایران طی فصل پاییز پذیرای بارش فراتر از نرمال با احتمال بالای ۷۰ درصد است. البته مناطق جنوب و جنوب‌شرق با احتمال ۵۰ درصد شانس رخداد بارش زیر مقدار نرمال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد./فارس 🅰 @aranmoghan