eitaa logo
نشریه فرهنگی تحلیلی آرمان گرا
116 دنبال‌کننده
1هزار عکس
187 ویدیو
26 فایل
به دنبال آرمانگرایی هستیم یکی از چیزهائی که ما از دانشجوها توقع داشتیم ؛ بنده هم اصرار داشتم که این حالت در دانشگاه زنده بماند ، مسئله‌ی آرمان‌گرائی است . امام خامنه ای -رمضان 1433 @arman_gera
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سمیرا خطیب زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادی کنیم از بوسیدن پرچم ایران توسط دانش‌آموز خوزستانی از دید دوربین‌های مدار بسته مدرسه‌ای‌ دخترانه در شهرستان لالی محروم‌ترین شهر خوزستان فرزندان ایران این‌ها هستن نه چهارتا نخاله‌ای که پرچم ایران رو آتش میزنن @Dr_khtibzadeh
✅ برای نوجوانان دنبال کتاب مناسبی؟! ┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈ 1️⃣کتاب «۳۵ کیلو امیدواری» گرگوری، پسری ۱۳ ساله و ۳۵ کیلوگرمی است که دست‌های ماهری دارد. دست‌هایی که چیزهای نو می‌آفرینند، تعمیر می‌کنند، باغبانی می‌کنند و... جذابه. 2️⃣کتاب نامه های خط خطی، عرفان نظرآهاری، با این کتاب نوجوان نازنین‌تون به قرآن علاقمند میشه. 3️⃣دور دنیا در هشتاد روز، ژول ورن، ترجمه هژبر، با این کتاب تخیل و دنیای نوجوان تقویت می‌شود. 4️⃣کتاب خمره، هوشنگ مرادی، نویسنده مورد علاقه نوجوانان. این کتاب دانش‌آموز را به سمت حل مشکل می‌برد. 5️⃣رفاقت به سبک تانک، داودآبادی، خاطرات جنگ را به زبان طنز و جذاب نوشته. 6️⃣کتاب حکایت زمستان و خاکهای نرم کوشک آقای عاکف که اولی اراده و دومی معنویت نوجوان را تقویت می‌کند. 7️⃣سقای آب و ادب از سیدمهدی شجاعی، با این کتاب عاشق حضرت عباس میشه، که اگر بشه چی میشه☺️ 8️⃣کتاب «آن بیست و سه نفر» هم طنز هم جذابه ماجرای تعدادی از نوجوانان اسیر هست. 9️⃣پسرک فلافل فروش داستان شهید ذوالفقاری از مدافعان حرم، جوانی نسل جدید که نوع لباس پوشیدن و برخورد و گفتار و رفتار او همه دوستان را به یاد شهید ابراهیم می‌انداخت. 🔟زیرتیغ سرگذشت شهید محسن حججی هم کتاب خوبیه.
🔻دربارۀ حالِ کنونیِ عزت‌الله ضرغامی 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ما با یک «نسلِ مدیریّتیِ فرسوده» مواجه هستیم که خسته شده‌اند، کم آورده‌اند، بیش از این نمی‌توانند، و شاید نمی‌خواهند مسیر انقلاب را ادامه بدهند. ازاین‌رو، «تظاهر به روشنفکری» می‌کنند تا شاید بدنۀ اجتماعی بیابند و کیسه‌ای برای آیندۀ سیاسی‌شان بدوزند. تصوّر کرده‌اند که مسیر قدرت، از رهگذر «چنگ‌کشیدن به چهرۀ ارزش‌ها» می‌گذرد و هرچه که «سیمای منتقدانه» از خود بتراشند و سخن باطل ببافند، بازار مخاطب‌شان، داغ‌تر و پُررونق‌تر خواهد شد. همان راهی را می‌روند که عدّه‌ای رفتند و چند صباحی بر کرسی قدرت تکیه دادند و اینک خانه‌نشین و متروک و مطرود هستند. مثال عینی‌اش علی لاریجانی. عاقبت خوش‌رقصی‌هایش برای جریان غیرانقلابی جز این شد که اکنون خاکسترنشین است و ورشکسته سیاسی به شمار می‌آید؟! ۲. اینان به این اندازه از حضور در قدرت، راضی نیستند. بیشتروبیشتر می‌خواهند. دیدید که چگونه صف کشیدند برای ریاست‌جمهوری. گویا بازنشستگی ندارند؛ اگرچه در قدرت هم که بودند، «نشسته بر کرسی» بودند، نه «ایستاده در میدان». چرخۀ باطل ساخته‌اند و سیری ندارند. معدۀ قدرت‌خواهی‌شان، بی‌اندازه اتساع‌پذیر است. اگر آیت‌الله خامنه‌ای از «چرخش قدرت» سخن نمی‌گفت و در بیانیۀ گام دوّم انقلاب، «جوانان مؤمنِ انقلابی» را به عرصۀ حکمرانی فرانمی‌خواند، بیش از اینها گرفتار این جماعتِ تکراری و تمام‌نشدنی می‌بودیم. ۳. کم‌کم دارند «ریزش» می‌کنند. چیزهای که می‌گویند، نشانگر «اتّفاقات باطنی»‌اشان است. امّا مسأله این است که سقوطِ «خودشان» را به «جامعه» نسبت می‌دهند و در لفافۀ «جانبداری از جامعه»، آن را «متهم» می‌کنند؛ متهم به عبور از ارزش‌های دینی و تفکّر انقلابی. می‌گویند جامعه، دیگر کشش انقلابی ندارد و از راه رفته، بازگشته؛ می‌گویند جامعه، دچار تغییر ارزشی شده؛ می‌گویند جامعه با انقلاب، زاویه پیدا کرده است. حال آن که این اوصاف و احکام، جملگی بازگویی حال درونیِ خودِ اینان است و نه جامعه. «خودشان» را توصیف می‌کنند، امّا رندانه و زیرکانه، سقوط و ریزش خودشان را به «جامعه» نسبت می‌دهند. شده‌اند «زبان جامعه». می‌هراسند از این‌که بگویند «ما» استحاله شده‌ایم. می‌خواهند جامعه را نیز در انحطاط فکریِ خویش، «سهیم» و «شریک» کنند تا هم خود را توجیه کنند و هم دستاویزی برای فشار بر حاکمیّت بیایند. همان سخن حجاریان است؛ فشار از پایین ... . ۴. هنوز درنیافته‌اند که مردم، الگوی مدیریّتیِ «حاج‌قاسم سلیمانی» را می‌پسندند که با وجود حضور چهل‌ساله «در قدرت»، هیچ‌گاه «بر قدرت» نشد و ایدئولوژی‌ انقلابی‌اش رقیق نگشت. نمی‌فهمند «عیان‌سازی وابستگی به ارزش‌ها»، فضیلت نه نقطۀ ضعف. البتّه حتّی برای توجیه خویش، دست تصرّف و تحریف به سوی حاج‌قاسم نیز دراز کردند تا او را «غیرانقلابی» و «منتقد» جلوه بدهند، امّا در همان آغاز راه، آیت‌الله خامنه‌ای برآشفت و گفت عدّه‌ای سعی نکنند وی را «زاویه‌دار با انقلاب» و «بریدۀ از ارزش‌ها» نشان بدهند؛ چراکه وی یک «انقلابی اصیل و ریشه‌دار» بود. حاج‌قاسم، آکندۀ از «محبّت» و «خوش‌بینی» و «ملاطفت» بود، امّا برای «جذب مخاطب به سوی ارزش‌ها»، نه برای «سیّال‌سازی ارزش‌ها» و «نسبی‌کردن مرزهای انقلابی». درونِ حاج‌قاسم، سرشار از «جزمیّت» و «قطعیّت» بود، ولی در عین حال، «گفتگو» و «مدارا» می‌کرد و اهتمام بر «جذب» داشت. در آنجا نیز که حس می‌کرد کسانی به‌طور عامدانه در پی «تقابل با انقلاب» هستند، ابرو در هم می‌کشید و چشم می‌دراند و با عتاب و تلخی سخن می‌گفت؛ چنان‌که با حسن روحانی چنین کرد و او را به عقب راند. حاج‌قاسم سلیمانی، هم «دافعه» داشت و هم «جاذبه». ۵. جمله‌ای که ضرغامی نوشته، وی را در وادی «خواص اغواگر» نشانده است. می‌خواهد «واقعیّت اجتماعی» را تحریف کند؛ همان واقعیّتی که مردم در متن آن زندگی می‌کنند؛ آن هم در اوج جنگ روایت‌ها. در واقع، مرتکب خیانت جنگی شده و از پشت، خنجر زده است. چون می‌داند «بازی روایت»، کارساز و فتنه‌افکن است، بر آن است که «بازی‌سازی» کند و خود را به «دیگری‌های گذشته»، نزدیک سازد. در پی «جایابیِ جدید» است برای آینده‌ای که دور نیست. نیاز دارد به چهرۀ تازه و متفاوت با گذشته. این «نیاز سیاسی»‌اش را درک می‌کنم، و نه‌فقط من، که هر مخاطبی می‌فهمد او در چه مداری و با چه هدفی به حرکت درآمده است. ازاین‌رو، کسی او را «باور» نخواهد کرد و این مواضع، حاصلی نخواهد داشت جز فروغلتیدن در مرداب انزوای سیاسی و حاشیه‌نشینیِ اجتماعی. گوارای وجودش این‌همه بی‌تدبیری در تدبیر خویش. ۶. بسیجی‌ها و انتظامی‌ها در خطّ مقدّمِ نبرد، مظلومانه در خون خویش غوطه‌ور می‌شوند و اینان در پشت جبهه، گرای پیشروی و نقطه‌زنی به رسانه‌های دشمن می‌دهند. آقای رئیسی، قصد عزلِ این منصوبِ نابجا را نداری؟!
🔰 *پیشنهاد به صدا و سیما:* 🔹 علی دایی رو بیارید شبکه یک پخش زنده بگید مشخصات اون دختری که تو اردبیل کشته شده رو بده بعد پدر مادر اون دختره رو هم بیارید رو در رو کنید اینجوری هم علی دایی آبرو حیثیت نمی مونه براش و مردم میفهمن این سلبریتی ها چقدر شوتن، هم خیلی از شبهه ها برطرف می شود .
راه عبور از فتنه‌ها .mp3
9.76M
🔈 🎙 حجت الاسلام استاد 🔍راه عبور از فتنه‌ها ◀️ راه عبور از فتنه‌های تاریخی و اجتماعی، شناخت مسئلهٔ ولایت در قرآن است. «مَنْ لَمْ يَعْرِفْ أَمْرَنَا مِنَ الْقُرْآنِ لَمْ يَتَنَكَّبِ الْفِتَنَ». «مواضع اولیای الهی» و «میدان‌های درگیری» و «مسیری که طی می‌شود تا غلبۀ اولیای حق بر اولیای طاغوت واقع شود»، در قرآن کریم بیان شده است. ◀️ واضح شدن حقیقت در عالَم، در فتنه واقع می‌شود. با بَدر و اُحُد و عاشوراست که جبهه حق پالایش می‌شود. یعنی در کورۀ امتحانات، تفکیک اتفاق می‌افتد و امام الهی است که محور ایجاد تفکیک است. وقتی امیرالمؤمنین(ع) کورۀ جنگ را داغ کردند، از یک طرف مالک اشتر و عمار و... تربیت شدند و از آن طرف، خوارج و شمر و... بیرون رفتند. عالَم ما هم همین‌گونه است. ◀️ دستگاه فقاهت به محوریت فقیه پرچمدار (ولایت فقیه)، محور حجیّت در عصر غیبت است و هر کاری که در خارج از این مدار انجام شود هیچ خاصیت و ارزشی ندارد، حتی اگر انسان جانش را بدهد. @gam_dovvom
اینجا است / به خوش آمدید... . ♦️ مستهلک کردن ایران با "تروریسم شهری" ؛ حقیقتی که هیچکس هیچ وقت فرصت نمی‌کند به آن فکر کند. [آیا زنگ حساب نزدیک است؟] . 🔺 ناآرامی‌های اخیر و همینطور رخدادی که در آبان ۹۸ رخ داد را یک بار از زاویه‌ای دیگر مرور کنیم. به عددهایی که گفته می‌شود دقت کنید: 🔸 جراحت ۴ هزار نفر، اعم از نیروی حافظ امنیت و آتش نشان و امدادگر و رفتگر و ... 🔸 ۲۵ شهید 🔸 آتش گرفتن ۴۵ اتوبوس (در تهران) 🔸 در آتش سوختن ده ها آمبولانس 🔸 در آتش سوختن ساختمان چند بانک و ... این بخش بسیار بسیار کوچکی از خسارت ناآرامی های اخیر است. 🔺 فرض کنید شما می‌خواهید به یک کشور خسارت بزنید. باید چند را با موفقیت شلیک کنید تا چنین خسارتی تحمیل شود؟ خروجی چنین عملیاتی چیست؟ مردم آن کشور همدل تر میشوند. متحد میشوند. اختلافات کنار میرود. آن کشور به شما ضرباتی دردناک میزند و تلافی میکند. آیا راه بهتری برای خسارت زدن به یک کشور وجود دارد؟ به این دو جمله توجه کنید: 1️⃣ تجمع شهری 2️⃣ تروریسم شهری یک بار عددهای فوق که به عنوان خسارت نوشتم را مرور کنید. در کدام کشوراروپایی یک تجمع را می‌توانید نام ببرید که چنین خسارتی برجا گذاشته باشد؟ بارها رخدادهای خشنی رخ داده اما چنین خسارتی را شاهد نبوده‌ایم. آنچه در دارد رخ می‌دهد متفاوت‌تر است. 🔸 به این میگویند: تروریسم شهری 🔺 تروریسم شهری می‌کوشد با آموختن روش‌های نبردهای چریکی (در فضای میدانی) به شهروندانی که مخاطبِ صفحاتِ مروجِ می‌شوند آنها را به عنصر پیش برنده‌ی "تروریسم شهری" علیه کشور خود تبدیل کند. ایرانیان باید بپذیرند که کشور آنها در سال‌های اخیر درگیر تروریسم شهری شده است. تروریسم شهری را با کار فرهنگی نمی‌توان جمع کرد. این بخش نیاز به کار دارد. (نه اکنون، بلکه زمانی که فضای شهر آرام است و سرویس‌ها در حال جذب و آموزش نیرو هستند. نیروها را در آب نمک می‌خوابانند تا در پروژه‌ی تروریسم شهری بعدی علیه ایران به کار بگیرند...) نبردی که اخیرا علیه ایران رخ داد هزار و یک انگیزه داشت اما تا همینجای کار و با در نظر گرفتن همین چند مورد می‌توان دریافت که اگر "تروریسم شهری" علیه کشوری عملی شود، حتی اگر هیچ یک از اهداف را محقق نکند، خساراتی سنگین (فراتر از حمله موشکی) می‌تواند روی دست شهروندان بگذارد... . 🔺 امروز ایران بطور رسمی به عربستان سعودی اعلام کرد که به زودی هزینه ی استفاده از رسانه‌های خود را پرداخت خواهد کرد. علت این صراحت چیست؟ علت همانی ست که مرور کردیم. وقتی یک بستری برای حضور شد یعنی هدف آشوب آفرینی در کشور نیست، بلکه هدف پیشبرد پروژه‌ی در کشور هدف از طریق جرات دادن به تجزیه طلب‌ها و گستاخ کردنِ "شهروندان احمق" است. 🔺 آنچه علیه ایران رخ داده حتی آشوب هم نیست. "تروریسم شهری" ست که رسانه‌ها در رخ دادنش نقش داشته‌اند. رسانه‌های وابسته به عربستان که به مرکز تجمع تجزیه طلبان تبدیل شده‌اند. 🔸 ایران به زودی خسارت‌های اخیر را برای سعودی فاکتور خواهد کرد... .
استاد میرباقری 🔍راه عبور از فتنه‌ها ◀️ راه عبور از فتنه‌های تاریخی و اجتماعی، شناخت مسئلهٔ ولایت در قرآن است. «مَنْ لَمْ يَعْرِفْ أَمْرَنَا مِنَ الْقُرْآنِ لَمْ يَتَنَكَّبِ الْفِتَنَ». «مواضع اولیای الهی» و «میدان‌های درگیری» و «مسیری که طی می‌شود تا غلبۀ اولیای حق بر اولیای طاغوت واقع شود»، در قرآن کریم بیان شده است. ◀️ واضح شدن حقیقت در عالَم، در فتنه واقع می‌شود. با بَدر و اُحُد و عاشوراست که جبهه حق پالایش می‌شود. یعنی در کورۀ امتحانات، تفکیک اتفاق می‌افتد و امام الهی است که محور ایجاد تفکیک است. وقتی امیرالمؤمنین(ع) کورۀ جنگ را داغ کردند، از یک طرف مالک اشتر و عمار و... تربیت شدند و از آن طرف، خوارج و شمر و... بیرون رفتند. عالَم ما هم همین‌گونه است. ◀️ دستگاه فقاهت به محوریت فقیه پرچمدار (ولایت فقیه)، محور حجیّت در عصر غیبت است و هر کاری که در خارج از این مدار انجام شود هیچ خاصیت و ارزشی ندارد، حتی اگر انسان جانش را بدهد.