eitaa logo
🏴دانشنامه نظامی🏴
13.8هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
549 فایل
آدرس کانال کتابخانه در ایتا👇 @armybook ارتباط ناشناس https://harfenashenas.ir/message.php?name=armyqom1
مشاهده در ایتا
دانلود
یه نکته بگم خدمت دوستان عملیاتی که در برخی موارد پهپاد شکار شده در نزدیکی محل حضور اونا سقوط میکنه حتما دقت کنید و حواستون باشه تا حدود نیم ساعت بعد از سقوط به هیچ وجه نزدیک محل سقوط پهپاد نشین فقط یک منطقه امن تشکیل بدین که کسی نزدیک نشه اگه بلافاصله به پهپاد نزدیک بشین چند احتمال جون شمارو به خطر میندازه 1.احتمال حملات هوایی دشمن برای از بین بردن کامل پهپاد که در جنگ ۱۲ روزه هم چندین بار این اتفاق افتاد 2.بوی شدید باروت سوخته به حد وحشتناکی ریه های شما و مجاری تنفسی شمارو میسوزونه و تاثیرات منفی شدیدی رو عملکرد تنفسی شما تا مدت ها میزاره 3.احتمال فعال شدن مهمات تایمر دار پهپاد در اثر ضربه پس لطفا قبل از رسیدن تیم های تخصصی به محل هیچ اقدام خودسرانه‌ای انجام ندین. مطلب رو به دقت بخونین و برای همرزمان عملیاتی خودتون بفرستین. ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️کسی که دست ولی رو باز کنه درسته خیلی از بسیجیای ما دچار بی‌عملی شدن؛ چرا؟ تو میخوای مسئولیت همه کارها تو بندازی گردن آقا! هی آقا اجازه، آقا اجازه! تو فضا رو فهم کن، حرفت رو بزن! فوقش حرفت اشتباهه. چرا رو صندلی آقا می‌شینی؟! تو باید برای ولی بسط ید ایجاد کنی، نه اینکه خودت رو پشت ولی قایم کنی! ● حجت الاسلام قاسمیان ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇
برادران عزیز در وزارت اطلاعات که به ما پیامک میدید که به سربازان گم نام امام زمان در شناسایی افراد ضد انقلاب که به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا فعالیت میکنند به شما کمک کنیم و آنها را به این سازمان گزارش دهیم بسم‌الله اینم گزارش ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برادران زحمت‌کش امنیتی و قوه قضائیه! تشکر از زحمات شما ولی انتشار این فیلم‌ها بدون انتشار فیلم محاکمه و اجرای حکم اعدام خائنین و وطن‌فروشان، تأثیری در توقف خیانت خائنین دیگر ندارد فقط مردم را بیشتر عصبانی می‌کند. وقتی وسط جنگیم‌، خیانت کردند، محاکمه ۶ ماه دیگر خائن فایده ندارد. وقتی بازدارندگی دارد که دادگاه صحرایی و فوری را برپا، حکم اعدام را اجرا و فیلم آن را منتشر کنید. نتایج بازدارندگی آن را خواهید دید. ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇
ارزیابی سناریوی دشمن در خلیج فارس آنچه مشخص است، دشمن آمریکایی در تدارک یک تشدید جنگی جدید است که نشانه آن، گسیل نفرات و تجهیزات جدید به منطقه و از سویی بازی فریب و خرید زمان ترامپ است. همانطور که قبل تر بحث کردیم، دشمن توان فرسایش تشدید شونده را نداشته و به دنبال طراحی و اجرای عملیات‌های سریع و قاطع جهت کسب پیروزی عینی است. در این زمینه، سناریوهایی از قبیل هلی برن، اقدام زمینی و تصرف جزایر مطرح شده است. سناریوی هلی برن که به طور خاص اشاره به انهدام برخی تاسیسات موشکی مهم و همچنین حمله به ذخایر اورانیوم دارد، موضوع این بحث نیست بلکه موضوع در خصوص سناریوهای جنگی در منطقه خلیج فارس و جنوب کشور است. دشمن آمریکایی مشخصا سه هدف عمده از حمله به جنوب ایران خواهد داشت: اول. باز کردن تنگه هرمز دوم. حصر اقتصادی کشور با قطع دسترسی به پایانه های نفتی سوم. قطع حملات موشکی - پهپادی به کشورهای عربی و پایگاه های آمریکایی در صورت نیل به این اهداف دشمن هم می تواند یک برگه پیروزی عینی برای ارائه به همه داشته باشد و هم روحیه داخلی کشور را تضعیف کند. اکنون مشخص شده که حمایت کشورهای عربی خصوصا دو کشور امارات و عربستان سعودی در این زمینه وجود دارد. جزایری که آنها احتمالا برای هر گونه عملیات مدنظر داشته باشند، دو جزیره خارک و لاوان جهت نیل به هدف سوم و جزایر اطراف تنگه هرمز همچون لارک، هنگام، هرمز و حتی قشم در راستای کسب هدف اول است. با توجه به حضور جدی کشورهای عربی، تهاجم به سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نیز جهت راضی کردن آنها، افزایش تسلط و همچنین گروگان گیری سیاسی نیز جزو گزینه های اصلی به شمار می رود. سناریوهایی مانند پیشروی در ساحل نیز مطرح است که می‌تواند موضوع نوشته ای جدا باشد. در این بین، دشمن قطعا اقدام به بمباران شدید خطوط ساحلی و همچنین عمق پشتیبانی کشور خواهد کرد و مشابه عملیات شب گذشته، رژیم صهیونیستی وظیفه اخلال در فرماندهی و کنترل ایران با گزینه ترور را پیگیری خواهد کرد. از روزی که تصویر نتانیاهو با نقشه‌ای از خلیج فارس منتشر شد، مشخص شده بود که پای موساد به این قضیه نیز باز شده است‌ اما نکاتی در خصوص این سناریوی جنگی دشمن وجود دارد: ۱. از هم اکنون مشخص است که دشمن ولو در صورت کنترل بر جزایر نخواهد توانست اهداف فوق را محقق سازد. در عمل، افزایش تنش در جنوب که قطعا محدود به جزایر نبوده و کشتی ها را نیز در بر می‌گیرد، باعث افزایش ناامنی تنگه هرمز و حرکت ایران به سمت انسداد بلندمدت آن خواهد شد، جدای از اینکه باب المندب نیز بسته خواهد شد. حتی در صورت کاهش آتش از ایران بر کشورهای عربی(زیرا قطع حتی برای رژیم صهیونیستی نیز رخ نداد)، این موضوع می تواند با ورود گروه های مقاومت عراقی و یمنی جبران شود. همچنین هرگونه تاثیر بر قطع صادرات نفت ایران همانطور که از پیش اعلام شده باعث قطع صادرات نفت همه کشورهای منطقه خواهد شد. ۲. از ابتدای این جنگ، بنا به دلایل متعددی، امکان کشته گیری انبوه از سربازان آمریکایی فراهم نبوده است. اجرای سناریوهای فوق این امکان را در اختیار ما قرار خواهد داد و در صورت تحقق، خواسته ترامپ مبنی بر ارائه کارت پیروزی واضح را واژگون خواهد کرد. ۳. اگر این جنگی است که در نهایت، همه چیز قرار است در آن مشخص شود، دشمن نیز باید حداقل از کارت های اصلی خود استفاده کرده و عدم امکان یا عدم تحقق آن ها را ببیند. ترامپ، یک قمار باز است. وی کارتی را هر چقدر هم پرریسک باشد روی میز می اندازد و منتظر نتیجه می ماند. اگر طرف مقابل جا خورده و عقب بکشد، مشخصا وی پیروز است اما کلید شکست این روش، در ایستادگی و پاسخ است. ۴. مواردی همچون عواقب حمایت کشورهای عربی و ... نیز همگی در رسانه ها و توسط تحلیلگران متعددی بررسی و اعلام شده است. اما نکته مهم اینجاست که با حمله زمینی به جنوب ایران(چه جزایر و چه سواحل)، زد و خورد در حوزه زیرساخت‌ها نیز بخواهیم یا نخواهیم فعال می‌شود. ۵. در برابر الگوی حملات سریع و قاطع و غافلگیری حریف که احتمالا این بار نیز اجرا خواهد شد، الگوی ایران تا کنون جذب ضربه، سازماندهی مجدد و واکنش افزایشی با تاکتیک های پیچیده بوده که البته موفق نیز عمل کرده و علی رغم موفقیت های عملیاتی دشمن، آن ها را از نیل به نتایج استراتژیک ملموس باز داشته است. این ویژگی نیروهای مقاومت با انعطاف پذیری، سازگاری و استقامت است. ۶. برخی تحلیلگران عقیده دارند عملیات احتمالی آمریکایی‌ها در جزایر، قطعا پایان بخش جنگ خواهد بود زیرا با هدف خروج ترامپ از جنگ طراحی می‌شود، با این حال به زعم نگارنده لزوماً چنین نیست و این مسئله بستگی به نتایج آن و صحنه و چشم انداز عملیاتی منطقه دارد.محلل محل درج نظر👇
⭕️ لغو تحریم،بدون مذاکره 🔺شرکت نفت هند برای نخستین بار در ۸ سال اخیر،درخواست خرید گاز مایع (LPG) از ایران نموده و ایران به صورت محدود و تک محموله با این درخواست موافقت کرده است! 🔻هند از بزرگترین مصرف کنندگان گاز مایع در جهان است که تاکنون گاز مصرفی خود را از قطر خریداری می کرد و بدنبال توقف تولید گاز در قطر و قطع صادرات آن،با کمبود شدید گاز مایع (که سوخت اصلی مصرف خانوار در هند است) روبرو شده و به ناچار با زیر پا گذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مجبور به خرید گاز از ج.ا شده است! 🔻وقتی قدرتمند باشی همه موانع را از پیش پا برمی داری! چه تحریم و چه هر مانع دیگر! حتی می توانی دیگرانی که تو را تحریم کرده و یا در تحریم تو مشارکت داشته اند را هم گوشمالی بدهی! ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇
اسرائیل رسما در حال حملات سنگین به زیرساخت‌های کشور است قبلا هم گفتیم اگر میخواهید حمله به زیرساختها تکرار نشود، دست از این خویشتن‌داری افراطی بردارید دفعه‌ی قبل گفتیم وقتی تهدید کردند، شما حمله کنید، ما وسط جنگیم، چرا انقدر انفعالی پاسخ میدهیم گفتند تعیین تکلیف نکنید خب الان همین وعده‌ی عراقچی را مطالبه میکنیم، این بار به هیچ عنوان خویشتن‌داری نکنید، به درخواست‌های کاهش تنش هم پاسخ ندهید تمام زیرساخت‌هایشان را بزنید حداقل به وعده‌ی خودتان عمل کنید ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇
از هواگرد های ساقط شده دشمن به این لایه که ساختار لانه زنبوری داره دقت کنید. ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇
این ساختار یکی از روش هایی برای جذب امواج رادار هست که طراحی میشه و باعث کاهش بازتاب اون امواج میشه ، حالا با جنس های مختلف متریال همین نوع ساختار و همچنین سایز و ارتفاع لانه زنبور ها که زیر پوسته اصلی خارجی هواگرد هستن خاصیتش می‌تونه بیشتر یا کمتر باشه ولی در کل خود این نوع ساختار موثر هست. ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇
عبور ایمن کشتی های حامل کالاهای بشر دوستانه: ایران با درخواست سازمان ملل برای عبور ایمن کشتی های حامل کالاهای بشردوستانه از تنگه هرمز موافقت کرد ✍احیانا سارمان‌ملل در برابر اقدامات تروریستی ضد بشری در ایران به غیر از "ابراز نگرانی" موضعی ندارد؟ آیا آمریکا و رژیم صهیونیستی هم به توصیه های این سازمان توجه میکنند؟ برفرض تصمیم شما هم برای این اجازه درست؛ سوال اینجاست آیا اساسا امکانی برای صحت سنجی و بازرسی بار کشتی هایی که مدعی حمل کالاهای بشر دوستانه باشند، هستید؟ نخیر اقایان! با این چپ و راست کردن فرمانِ مدیریت تنگه هرمز و این شل کن سفت کن دراوردن ها و توجه به توصیه سازمانی که حالا فقط توالتش قابل استفاده‌ست، راه به جایی نخواهیم برد. دنیای قبل از رهبر شهید ما با دنیای بعد از رهبرشهید ما باید برای جهانیان متفاوت باشد. ---------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3237544062C7bccc80046 محل درج نظر👇