eitaa logo
گزیده خبرها
49 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
6.2هزار ویدیو
265 فایل
یک مؤمن برای در امان ماندن از آفات پیچیده آخرالزمان، در کنار دغدغه تدبیر معیشت، دغدغه ولایت پذیری را نیز دارد. این کانال، سعی دارد در جهت عمل به دستور رهبری، مبنی بر مهاجه با امیدزدایی دشمن و مخفی کردن نقاط امید، به نشر اخبار امید افرین و بصیرت زا بپردازد
مشاهده در ایتا
دانلود
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان کمتر شنیده شده دکتر جلیلی درباره انصراف دولت از صد حقوق طبیعی ایران در برجام که در فضای مجازی دست به دست می‌شود... 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
شب و روز عرفه👆👆 پيامبر اکرم صلى‏ الله ‏عليه ‏و‏ آله: ما مِن يَومٍ أكثَرَ أن يُعتِقَ اللّه‏ُ فِيهِ عَبدَا مِنَ النّارِ مِن يَومِ عَرَفَةَ ؛ خداوند در هيچ روزى به اندازه روز عرفه ، بندگان را از آتش دوزخ نمی رهاند. 📘صحيح مسلم جلد ۴ صفحه ١٠٧ روز عرفه هموزن شبهای قدر است. دعا🙏 ➖➖➖➖➖➖➖ ما را به دوستان خود معرفی کنید در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
⭕️فضیلت و عظمت والای روز عرفه در روایات/ عملی که پاداش روزه ۱۵۰ سال را به انسان می‌بخشد 🔸حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹روز عرفه در معارف دینی ما به نام عیدالله اکبر یا عید اعظم نامگذاری شده و یکی از روز‌های بسیار با عظمت است. 🔹پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در روایات فرموده اند، اگر کسی نتوانست از برکات و فضائل ماه مبارک رمضان بهره‌مند شود، صبر کند تا به روز عرفه برسد. 🔹عرفه طبق روایات آنقدر با عظمت و فضیلت است که می‌تواند جبران غفلت ۳۰ شبانه روز ماه رمضان و شب‌های قدر را بکند. 🔹یکی از اعمالی که برای این روز در روایات آمده، روزه است که پاداش آن برابر با روزه ۱۵۰ سال است. 🔹 پایان نامه ابی عبدالله دعای عرفه است که حضرت در روز عرفه ارائه داد و در روز عاشورا از آن دفاع کرد. 👉 yjc.ir/00VDSW 🆔 @YjcNewsChannel
آیا دومین صندوق ETF تا پایان مردادماه عرضه می‌شود؟ در روزهای گذشته شایعاتی مبنی عرضه مرحله دوم صندوق‌های ETF در تاریخ ۱۰ مردادماه مطرح شد که مسوولان سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس ضمن تکذیب این خبر، از عرضه این صندوق‌ها تا پایان مرداد ماه خبر دادند
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸سبک تفسیر ابن عربی، تفسیر به رأی نیست/ داستان های قرآن، داستان «انسان» هستند🔸 راه آموزش قرآن اين است که انسان، کلّ جريان انسانیت را در يک داستان قرآن مطالعه کند. اگر هر کس اين چنين به قرآن نگاه کند قرآن براي او هدايت کننده است. محی الدین عربی مسائل را در ارتباط با «عقل» و «نفس» می بیند. از این جهت در ذیل آیه ی «قالَ یا بُنَیَّ إِنِّی أَرى‌ فِی الْمَنامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ ...» می گوید: : «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس». این تفسیر کسی است که انسان را با حدود قرآنی می‌شناسد. مرحوم شهید مطهری می گوید: این، «تفسیر به رأی» است. تأویل است. نه! در این مورد، حق با محی الدین است. بیخود نیست امام در نامه به گورباچف اسم محی الدین را می برد. دیدید حضرت امام در تفسیری که می‌فرمود، در همان جلسۀ اول از محی‌الدین عربی یاد کرد؟ امام هرجا نگاه کنید همه ی تکیه اش بر اسلام و انسان بود. [همیشه] می گفت: اسلامی، انسانی. همیشه بین این دو عطف می کرد. محی الدین هم در مسائل همهاش روی «انسان» تکیه می کند که انسان این است، انسان آن است. اگر انسان بتواند دقیق بفهمد که قران دربارۀ «خصوصیات انسان» صحبت می کند، آن وقت می بیند که چه قدر مطالب قرآن پربار میشود! چه قدر مطالب، عام می شود! چقد خود انسان در فهم مسائل اسلامی از زندان این تعلقات درمی آید! [اینکه قرآن این قصه ها را بیان می کند،] بهانهاش است. به این بهانه می خواهد «انسان» را شرح بدهد و چیزی دربارة «انسان» بگوید. این نه تفسیر به رأی است، نه تفسیر بمالا یرضی صاحبه است و نه انحراف در مسئله است. فقط این است که انسان التفات پیدا کند به ایماها و اشارههای قرآن. قصه های قرآن، قصه همه انسان ها در تمام زمان ها و در تمام مکان هاست. از دید محی الدین، هدف قرآن، قصه و «اساطیر اولین» نیست. هدف قرآن، تذکره و بیدار کردن است. سعدی مثل محی الدین است. چه زیبا بیان می کند: ما کشته نفسیم و بس آوخ که برآید از ما به قیامت که چرا نفس نکشتیم محی الدین، مسئله را در «انسان» می بیند و این دیدگاه صحیحی است. یعنی وقتی ابراهیم مطرح می شود، در واقع همه انسان ها مطرح می شوند و ابراهیم، مظهر عقل و فطرت انسانی است. ایشان در آیه ی «إذ قال ابراهیم» تفسیر می‌کند به: «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس». آیه، دربارۀ آنچه ابراهیم کرده است صحبت می‌کند؛ اما ایشان این‌گونه معنی می‌کند که ابراهیمِ عقل به اسماعیلِ نفس گفت: من تو را ذبح می‌کنم. اسماعیل گفت: پدر، انجام بده آنچه به آن مأموری، من را از صابران خواهی یافت. لطافت کار محی‌الدین اینجاست که می‌گوید مردم فکر می‌کنند که ابراهیم فرزند خودش را سر می‌برد و می‌دانید که خدای تعالی قبل از اینکه فرزند را ذبح کند، به او گفت: ابراهیم، مأموریتت را انجام دادی و از ذبح اسماعیل معاف شدی. محی‌الدین می‌گوید: ذبح صورت گرفت اما شما نفهمیدید؛ چون در آیه می‌گوید: وَنَادَیْنَاهُ أَنْ یَا إِبْرَاهِیمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیَا ما ندا کردیم به ابراهیم، ابراهیم آن رؤیا و مأموریت را تصدیق کرد و انجام شد. ابراهیم در خواب دیده بود که فرزندش را ذبح می‌کند، درصورتی‌که دستور یافت کار را متوقف کند و اگر کار متوقف شده باشد، ذبحی صورت نگرفته است [و رؤیای او هم تصدیق نشده]. محی‌الدین می‌گوید: ذبحی صورت گرفت و شما نفهمیدید! آن چیزی که بنا بود ذبح شود، ذبح شد و آن تعلقاتش بوده است. قرار نبود که خون اسماعیل ریخته شود؛ بلکه بنا بود ابراهیم «آزاد» شود. هدف این بود که ابراهیم با اطاعتی که از فرمان الهی می‌کند، از تمام علاقه‌ها و تعلقات خود که در اسماعیل تبلور پیدا کرده بود، آزاد شود. قرآن درست می‌گوید که گفت:...قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیَا : ذبح انجام شد. ذبح این بود که ابراهیم تعلقات خود را ذبح کند و کرد. وقتی ابراهیم کارد را بر گلوی اسماعیل می‌کشد، کارد را بر تمام روابط خود با اسماعیل می‌کشد؛ کارد را بر تعلقات خودش می‌کشد. ازاین‌جهت قرآن این‌گونه بیان می‌کند: فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِینِ: وقتی «هر دو»، هم پدر و هم پسر تسلیم شدند ... می‌گوید: شما فکر کردید ما گفتیم بکش و بعد دلمان نیامد و گفتیم نکش و کار را نیمه‌تمام رها کردیم؟ دستوری دادیم و آن امر را انجام‌نشده نسخ کردیم؟ شما متوجه نشدید آنچه بنا بود کشته شود، کشته شد. ابراهیم آزاد شد. اسماعیل از تعلق به خود آزاد شد. ابراهیم از تعلق به اسماعیل آزاد شد. ازاین‌جهت در «اذ قال ابراهیم لاسماعیل» می‌گوید: «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس...» که اسماعیل جنبۀ تعلقی ابراهیم است. آنکه یک مقدار انسان را شناخته است، وقتی می‌خواهد آیات را تفسیر کند، متوجه این لطافت‌ها می‌شود؛ یعنی قرآن برای این فرد مزۀ دیگری دارد، معنی دیگر و رسایی دیگری دارد. @haerishirazi
بهترین عمل در شب و روز عید قربان 🔹بر اساس آموزه‌های دینی، برترین عمل در شب و روز عید قربان، زیارت امام حسین علیه‌السلام است. fna.ir/eyv8ju @Farsna
8.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نماهنگی درباره بیانات رهبر انقلاب در خصوص حج fna.ir/eyvfmr @Farsna
🔹 سهامداران عزیز در رابطه با اصلاح روزهای اخیر سوال داشتند: 📈 همانطور که عزیزان در تصویر مشاهده می‌فرمایند، شاخص با رسیدن به اعداد رُند مانند ۵۰۰,۰۰۰ و ۱,۰۰۰,۰۰۰ واحد استراحت و نفس‌گیری کرده، به رشد خود ادامه داده. حال که به محدوده عدد رُند ۲,۰۰۰,۰۰۰ واحد رسیده‌، همین واکنش را نشان داده! ❤️ به امید خدا جای هیچ گونه نگرانی نیست و مثل تمام موارد قبلی؛ از این محدوده گذر کرده، به سمت اهداف بالاتر حرکت خواهد کرد.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸«جمهوری اسلامی»، از باب «عدم مخالفت قطعیه» است نه «موافقت قطعیه»🔸 خدا ما را از حکومت شاهنشاهی که با اسلام بود، نجات داد و آورد در جمهوری اسلامی که مخالفت قطعیه با اسلام نمی‌کند، اما هم نمی‌کند! «حکومت اسلامی»، موافقت قطعیه است! «جمهوری اسلامی»، مخالفت قطعیه با اسلام نمی کند اما موافقت قطعیه هم زورش نمی رسد، رسالتش در همین حد است. موافقت قطعیه با اسلام، در حکومت اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی محقق می شود. بعضی ها در «جمهوری اسلامی» دنبال «تمدن اسلامی» هستند! اشتباه می کنند. هی داد و بیداد می کنند و می گویند اسلام رفت و چطور شد و چطور شد. نخیر، «جمهوری اسلامی» نسبت به «حکومت شاهنشاهی»، بهشت است، جمهوری اسلامی «اَعراف» است، یعنی بین «جهنم» حکومت شاهنشاهی و «بهشت» تمدن اسلامی، این اَعراف است و در وسط قرار دارد. همین روز هایی که الآن داریم، دوره شاه آرزوی یک ساعتش را می کردیم! فرق بین «موافقت قطعیه» و «عدم مخالفت قطعیه» چیست؟ مثالی برایتان می‌زنم: ده تا لیوان داریم که یکی از آنها نجس است. من نمی‌دانم کدامش نجس است. «عدم مخالفت قطعیه» به این است که یک لیوانش را کنار بگذاری و بقیه اش (نه تای دیگر) را مصرف کنی. چرا مخالفت قطعیه نکرده ای؟ چون نمی‌توانی قسم بخوری که این لیوانی که مصرف کردی، قطعاً نجس بوده است. جمهوری اسلامی، این است. یقین به مخالفت با اسلام نداری. حکومت اسلامی، موافقت قطعیه با اسلام است. در حکومت اسلامی باید از همه اش اجتناب کنی. ده تا سیم است. در یکی‌اش برق است. تو می‌توانی یکی‌اش را بگذاری کنار و به بقیه دست بزنی؟ حکومت اسلامی این جوری است. دست به هیچ کدامش نمی‌توانی بزنی. ورع یعنی همین. @haerishirazi
🔺متقاضیان مشاغل خانگی تا ٥٠ میلیون تومان وام می‌گیرند 🔹براساس اعلام ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور، میزان وام برای متقاضیان مشاغل خانگی تا سقف ٥٠ میلیون تومان افزایش یافته است. 🔹میزان وام مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی قبلا ٢٠ میلیون تومان بود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و برای فعالیت‌های گروهی و شبکه‌ای و پشتیبانی نیز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است/ @Akhbarbazar
📌 سود نقدی سیتا از طریق سجام واریز نمیشود! 🔹سود نقدی به ازای هر سهم مبلغ 770 ریال تصویب شد. 🔹 سود سهامداران حقیقی از تاریخ 1399/09/01و از طریق سیستم بانکی پرداخت میشود. 🔷سهامدران باید اطلاعات ذکر شده را از طریق یکی از راه های ارتباطی به شرکت ارسال نمایند.
🎥 مالیات خانه خالی در سال اول به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان خواهد بود که در سال سوم هم، ۱۵۰ میلیون تومان خواهد شد سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: 🔸 مالیات خانه خالی در سال اول به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان خواهد بود که به طور متوسط ماهی ۴.۵ میلیون تومان برای خانه‌های خالی مالیات دریافت خواهد شد 🔸 مالیات خانه خالی برای سال اول ۶ برابر مالیات بر درآمد اجاره است که در سال دوم ۱۲ برابر و در سال سوم ۱۸ برابر می‌شود 🔸 البته اینها قیمت های منطقه بندی دارد و متناسب با مناطق قرار گرفتن خانه تغییر می‌کند @Akhbarbazar