eitaa logo
پایگاه جریان‌شناسی اسباط
696 دنبال‌کننده
594 عکس
30 ویدیو
3 فایل
"اسباط"، پایگاه تخصصی جریان‌شناسی حوزه و روحانیت، وابسته به موسسه مطالعات راهبردی بعثت 💻 asbaat.ir 🔸 eitaa.com/asbaat_ir 📷 www.instagram.com/asbaat_ir 💠 @Asbaatadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ، تمامیت دربرابر تمامیت 🔺 بی شک انقلاب اسلامی ایران که از منظر (ره) ماهیتش از ماهیت همه انقلاب‌های دیگر جهان جدا بود و امام، توده‌های میلیونی آن را از ملت در عصر پیامبر (ص) و و در عهد امام علی (ع) و حسین‌بن علی (ع) بهتر می‌دانستند؛ تنها انقلابی بود که در معرض تهاجم مجموعه‌ای از اولیای کفر و شرک و نفاق و فساد و در یک کلمه «» قرار گرفت. 🔺 به نحوی که علاوه بر تلاش دو بوک و در براندازی این نظام توسط عمال خود، چه از طریق کودتا و تحریم و چه کمک به دشمنان؛ از سوی گروه‌های اجتماعی فاسد و منحرف نیز مورد تعرض قرار گرفت. 🔺 چرا که آنچه به دنبال آن بود، احیای «معروف»‌ها و امحای «منکرات»، در همه عرصه‌ها و در همه حوزه‌ها بود. همین نگاه و همین مشی امام و حرکت بود که اندیشمندان بزرگ جهان اسلام در عصر حاضر را بر آن داشت که رویارویی و تقابل نظام اسلامی را با جهان، رویارویی تمامیت اسلام با تمامیت بدانند. 🔺 رویارویی همه جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی چپ‌گرا و راست‌گرا؛ حتی آن دسته که نام دین و مذهب را یدک می‌کشیدند و به و در برخی از سیاست‌ها قائل بودند؛ نشان داد که انقلاب اسلامی حاضر نشد «منکری» را امضا و یا از حاکمیت «معروفِ» در عرصه و اجتماع چشم پوشی کند. 🔺 این رویکرد، بر شیوه و سیره امام راحل مبتنی بود که چه در دوران و چه در دوره انقلاب و چه در استمرار حرکت نظام، حاضر نشدند از رسالتی که برعهده‌ی خود داشتند عقب نشینی کنند. 🔺 امام این رویه و روحیه را تا چشم فروبستن از عالم خاکی ادامه دادند؛ تا جایی که در خود، مردم و رهبران آینده این نظام را به استمرار این حرکت فراخواندند. ✍️ استاد 📚 کتاب «امر به معروف و نهی از منکر احزاب» ص 84-83 🆔 @asbaat_ir
🔖 بررسی شخصیت #شیخ_علی_تهرانی/ بخش ششم 🔰 گرایش به #سازمان_مجاهدین_خلق 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 بررسی شخصیت / بخش ششم 🔰 گرایش به 🔺 شیخ علی تهرانی تحت تأثیر اندیشه‌های اقتصادی و چه بسا با تأثیرپذیری از کتاب اقتصاد مجاهدین خلق، آثاری در اقتصاد اسلامی نوشته بود. 🔺 تهرانی از اواخر سال ۱۳۵۸ به این سو به تدریج به سمت هواداری از جریان‌های مخالف انقلاب کشیده شد و تقریبا مواضع مشترکی با داشت. 🔺 با جدا شدن صفوف، تهرانی متمایل به مجاهدین خلق شد. وی در بهمن ماه ۱۳۵۸ ضمن نگارش متنی که در نشریه «» به چاپ رسید، به انتقاد از عملکرد (ره) پرداخت. 🔺 تندترین مصاحبه وی که با حمایت از برخی از هواداران سازمان مجاهدین خلق تحت عنوان «» مشهد انتشار یافت، حاوی برخوردهای تند وی بر ضد رهبران و شخص امام خمینی (ره) بود. 🔺 تهرانی پس از آغاز تحمیلی عراق علیه ایران موضعی مخالف جمهوری اسلامی اتخاذ کرد و در اوج حملات ، با سخنرانی‌های غیرمسئولانه خود به تضعیف شخصیت‌های انقلابی پرداخت. 🔺راو ابتدا سازمان مجاهدین را ناآگاه به مسائل اسلامی می­دانست و سپس به صورت غیر منتظره به حمایت از آنان پرداخت. او حتی فتوایی را در مورد وجوب قتل هواداران حزب جمهوری اسلامی صادر کرد. 🔺 پس از تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی شورای انقلاب که منجر به درگیری بین موافقان و مخالفان انقلاب شد، تهرانی طی به امام خمینی (ره) گروه‌های سیاسی حمایت شونده از سوی بعضی از اعضای شورای انقلاب را عامل این درگیری‌ها ذکر کرد. 🔺 در اردیبهشت همان سال پس از آشوب در دانشگاه فردوسی مشهد به همراه طاهر احمدزاده و محمدتقی شریعتی بیانیه‌ای منتشر کرد. سپس در اقدامی دیگر طی نامه‌ای سرگشاده به آیت الله ضمن حمله به او از مواضع مجاهدین خلق حمایت نمود. 🔺 بدین ترتیب در سال ۱۳۶۰ ناچار دستگاه کشور وی را فاقد صلاحیت‌های لازم برای تصدی مسئولیت‌های کشوری و دینی اعلام داشت. 🔺 در نتیجه در همین سال و با انتشار علامیه‌ای به حزب جمهوری اسلامی حمله کرد. در ادامه این فعالیت‌ها به اتهام حرکت‌های ضدانقلابی و حمایت از منافقین به حکم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد دستگیر شد. 🔺 در ۳ آبان ۱۳۶۰ در کتاب عبور از بحران درباره توبه على تهرانی می‌نویسد: «آخر شب، همراه منزل آمدیم. بازداشت شیخ علی آقا تهرانی مطرح شد، ایشان اعتراف کرده که اشتباه کرده و بریده است و حاضر به مصاحبه شده، ولی هنوز می‌خواهد دو پهلو صحبت کند» 🔺 هاشمی رفسنجانی در کتاب عبور از بحران در بیان خاطرات روز ۶ مرداد سال ۱۳۶۰ از ارتباط تهرانی با ملی – مذهبی‌ها پرده بر می‌دارد: «آقای مهندس [مهدی] ، برای آقای شیخ علی تهرانی – که در مشهد بازداشت شده کمک می‌خواست.» ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4083 🆔 @asbaat_ir
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | منبر انقلاب 💠 : فراموش نکنیم و از یاد نبریم [آیت الله ] مرد بزرگ، مرد ، مرد اهل قلم و [بود]. ایشان بایستی همیشه در یادها زنده باشد. اولین کسی بود که در در موضع ایستاد و کاری که می خواست بکند، کرد. 🗓 به مناسبت 10 آبان سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبائی 🆔 @asbaat_ir
🔰 زمینه سازان و حاملان #التقاط_اسلام_و_اومانیسم/ بخش هفتم ♦️ بنیانگذار فراموش­خانه یا #فراماسونری در ایران 🔸 #میرزا_ملکم_خان 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 زمینه سازان و حاملان / بخش هفتم ♦️ بنیانگذار فراموش­خانه یا در ایران 🔸 🔹 نخستین رویارویی اندیشه‌گران ایرانی با تقریباً در دوره اتفاق افتاد. احساس عقب ماندگی و ضعف فکری این اندیشه‌گران در برابر غرب، اولین رگه‌های شکل‌گیری تجددگرایی در ایران را ایجاد کرد. 🔹 میرزا ملکم خان از مهمترین نمایندگان در ایران اسلامی است. ملکم خان اندیشه‌گری است که شالوده اندیشه و عمل معاصر را در کنار نخستین ایران بنیان نهاده است ملکم خان از لفافه اسلام و مسلمانی برای بیان تفکرات و پیش برد منافع شخصی خود بهره برده است. 🔹 وی متولد ۱۲۴۹ قمری و در گذشته‌­ی سال ۱۳۲۶ قمری است. او از روشن­فکران برجسته عصر قاجار به شمار می­‌رود و روزنامه‌نگاری، سیاست­مداری و را در کارنامه خود دارد. 🔹 ملکم در جلفا از محلات# اصفهان متولد شد و پدرش میرزا یعقوب سنگ تراش از ارامنه جلفای اصفهان بود که اسلام آورده بود. گفته می‌شود اسلام او و پسرش ملكم، ظاهری بوده است. 🔹 آنان هر دو بر دیانت مسیحی زندگی کردند و درگذشتند. همچنین میرزا یعقوب پرونده برای نیز داشته است. میرزایعقوب با زبان و فرهنگ فرانسه و دانش مدنیت غرب آشنایی داشت. 🔹 نوشته­‌های بازمانده از او مانند «رساله افزایش ثروت» و همچنین رساله‌­ای که به صورت عریضه به ناصرالدین شاه نوشته و در آن، او را به تأسیس کنسطيطوسیون یعنی استقرار دولت بر پایه قانون برانگیخته است، از سطح آگاهی او خبر می­‌دهد. 🔹 او همچنین طرح اسلامی را مطرح و تبلیغ می‌­کرده است. میرزا یعقوب، پسرش میرزا ملکم را در ده سالگی برای تحصیل روانه پاریس کرد و او نیز باتوجه به هوش و استعداد بالایش به خوبی زبان فرانسه را آموخت و با آموختن علوم طبیعی و مطالعه آثار فیلسوفان و متفکران انقلاب فرانسه همچون ولتر، روسو، منتسکیو، حتی ستایش وزیر امور خارجه را نیز بر انگیخت و در بازگشت از این سفر، با سمت مترجم در وزارت خارجه استخدام شد و سال بعد پس از تأسیس مدرسه ، کار مترجمی معلمان اروپایی و همچنین تدریس ریاضی را در آنجا بر عهده گرفت. 🔹 در کارنامه فعالیت ملکم، مجموعه متضادی از ترویج افکار آزادی­خواهانه و سوء استفاده مالی و زدوبندهای سیاسی دیده می­‌شود. او را بنیانگذار فراموش­خانه یا در ایران نامیده­‌اند. 🔹 از مهمترین فعالیت­‌های او علاوه بر تأسیس اولین فراموش­خانه در ایران، می­‌توان به انتشار روزنامه «» و مشارکت در اجرای قرارداد رویتر با بارون ژولیوس رویتر بریتانیایی اشاره کرد. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4166 🆔 @asbaat_ir
📌 🔟 پرسش دهم: 🔹جایگاه در تا چه میزان دارای اهمیت است؟ 🔹 ائمه جمعه چگونه می‌توانند در رسیدن به اهدافش تاثیرگذار باشند؟ 🔹 امام جمعه علاوه بر اقامه ، چه کارکردهای دیگری باید داشته باشد؟ 🔹 چه راهکارهایی برای تقویت ائمه جمعه می‌توان پیشنهاد داد و وظیفه و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در این زمینه چیست؟ ✍️ منتظر پاسخ‌های و شما هستیم. 🔖 لطفا پاسخ‌های خود را به آیدی @Asbaatadmin ارسال كنيد. 🆔 @asbaat_ir
📌 اختصاصی #اسباط: 🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش دوم 🔰 سابقه حضور در #انجمن_حجتیه 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
📌 اختصاصی : 🔖 | روحانیون در گذر زمان 6️⃣ / بخش دوم 🔰 سابقه حضور در 🔺 در تبعید به سر می‌برد و مردم ایران با اعلامیه‌های ایشان در جریان امور سیاسی کشور قرار می‌گرفتند و فشار بر رژیم می‌آوردند تا اینکه رژیم منحوس به اصطلاح خودش دست به ابتکار عمل زد و در یکی از مطبوعات حکومتی آن زمان مقاله‌ای در توهین به حضرت امام منتشر کرد. 🔺 این مقاله که به عنوان در 17 دی 1356 در منتشر شد باعث جوش و خروش مردم انقلابی شد و حادثه عظیم 19 دی رقم خورد. 🔺 غرویان در آن زمان جوانی 18 ساله بود و به گفته خودش پای درس رشد و نمو داشت. وی با اینکه در انجمن حجتیه پرورش یافته بود باز همراه مردم بر علیه به مبارزه برخاسته بود و شعار و برعلیه نظام شاهنشاهی بر سر دست می‌گرفت. 🔺 وی آن دوران را اینگونه بیان می کند: «امام خمينی (ره) در خارج از كشور در ، و تبعيدگاه‌های ديگر سخنرانی می‌كردند و از طريق شاگردان‌شان اطلاعيه‌های پنهانی می‌دادند و مخفيانه نوارهايی پر می‌كردند. اينها را می‌آوردند و پخش می‌كردند و مردم می‌دانستند كه يك آيت‌الله خمينی وجود دارد كه با شاه مخالف است. 🔸 اين جريان‌ها رسيد به جايی كه من به خوبی خاطرم هست مقاله‌ای عليه امام در روزنامه اطلاعات چاپ كردند و به ايشان اهانت كردند. عنوان آن مقاله در روزنامه اطلاعات «ارتجاع سرخ و سياه» (ايران و استعمار سرخ و سياه) بود. 🔸 من خودم آن روزنامه را ديدم و مقاله را با قيچی بريدم و نگه داشتم. آن مقاله باعث شد كه ناگهان كبريتی به بنزين بيفتد و جامعه ايران و مذهبی‌ها و به خصوص مشتعل شود. طلبه‌ها و كه ديدند روزنامه اطلاعات وابسته به حكومت شاه به يك مرجع تقليد توهين كرده در خيابان‌ها ريختند و تظاهرات شروع شد. 🔸 از اين مقطع به بعد را ديگر خيلي خوب به خاطر می‌آورم. من در همان سال ٥٧ برای تحصيلات حوزوی به قم آمدم و در جريان حوادث و راهپيمايی‌های طلاب و بعد كشتار آنها و چهلم آنها در و و جهرم و آبادان و غيره قرار گرفتم. 🔸 خاطرم می‌آید که بعضی شعارها را از خودمان روی پلاکاردها می‌نوشتیم. دو تا چوب می‌زدیم طرفینش و در خیابان می‌چرخاندیم. من بعدها دیدم تصویر برخی از همین شعارهای ما و آن پرچم‌ها در کتاب‌های درسی هم چاپ شده است. 🔸 مثلا ما چند طلبه در بودیم که نوشتیم «تا حکومت مهدی قیام ادامه دارد، انقلاب ادامه دارد» و خلاصه به همین مضمون. ما آن زمان در انجمن حجتیه بودیم و تفکرات در ذهن‌مان غلبه داشت که این انقلاب را باید به حکومت امام زمان وصل کنیم.» ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 @asbaat_ir
💢 #شیطان_پرستی و عوامل ورود آن در ایران/ بخش ششم 🔰 شیطان‌پرستی در ایران 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
💢 و عوامل ورود آن در ایران/ بخش ششم 🔰 شیطان‌پرستی در ایران 🔸 شیطان‌پرستی در ایران رونق چندانی ندارد. در کشوری مانند ، چندان جاذبه‌ای برای ‌این‌گونه تفکر یافت نمی‌شود اما در عین‌حال چنین نیست که این تفکر باطل و هیچ طرفداری نداشته باشد. 🔸 برخی مستندها که توسط برخی نهادهای نظام تهیه شده‌اند، بیانگر گرایش برخی جوانان، به‌ویژه جوانان تحصیلکرده به این تفکر است. این مسأله را از برخی رفتارها، چهره‌ها، کتاب‌ها و علائم ویژه شیطان‌پرستان که در جامعه است، می‌توان مشاهده کرد. 🔸 برخی گزارش‌ها، حکایت از آن دارد که بیش از ۷۰ فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند. البته آمارهای غیر رسمی این تعداد را به ۲۰۰ فرقه رسانده‌اند. 🔸 شیطان‌پرستی در ایران، مانند بسیاری دیگر از تفکرات انحرافی، امری وارداتی است و عمدتاً هم از طریق نمادها و در قالب کلیپ‌ها وارد شده است، یا افراد در و جشن‌های غیرمتعارف جذب این تفکر شده‌اند. 🔸 آمارها نشان می‌دهد که حداقل ۹۰ درصد واردکنندگان محصولات شیطان‌گرایی به کشور، فاقد سالم هستند. این گروه‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند در حال جذب نیرو هستند. 🔸 عوامل متعددی در ورود شیطان‌پرستی به ایران دخالت داشته‌اند که شناخت آن‌ها نیازمند تحقیقات وسیعی است و از عهده این مختصر خارج است اما چند عامل شناخته شده عبارتند از: 1️⃣ رواج میل جوانان به استفاده از متالیکا و ساز گیتار (به‌صورت زیر زمینی و غیرمجاز) 2️⃣ اقدام تأمل‌برانگیز و ناشیانه وزارت ارشاد اسلامی ، در صدور مجوز برای گروه‌ها، آلبوم‌ها و کتاب‌های اشعار موسیقی متالیکا (هوی متال، بلک متال،گوتیک متال و چند سبک از موسیقی شیطانی متالیکا). 3️⃣ و شبیخون فرهنگی نیز نقش به‌سزایی در ورود و گسترش شیطان‌رستی در ایرن و در تمام دنیا دارند. ادامه دارد ... ✍️ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی اسکندری 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2065 🆔 @asbaat_ir
🔰 / بخش چهارم 📝 |تلاش معاويه برای حذف قرآن و سنت به عنوان دو محور سكولارستیزِ حكومت اسلامی 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir