eitaa logo
هیأت اصحاب الحسین (ع)
4.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
471 ویدیو
91 فایل
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران 📞ارتباط‌با‌ما: @Ir_Ashabolhossein 🌐وبسایت،آپارات ashabolhossein.ir 📱روبیکا،سروش،بله و دیگر پیام رسان ها @ashabolhossein_ir ✅اهدای‌نذورات: ashabolhossein.ir/donate 📨اطلاع‌ازمراسمات:ارسال‌عدد۱به۵۰۰۰۴۰۰۰۷۲۷۲
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🎬 نماهنگ « » 👤 " حاکمیت مردم، یَد واحده ... " 🚩  کاری مشترک از گروه رسانه هیأت ثارالله زنجان و هیأت اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران [[ @mahdirasuli_ir ]] [[ @sarallah_zanjan ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
💠 مقاله ششم  [مقصد سوم] در باب تصدیق و جُحود 👤 حجت الاسلام 📆 خلاصه ای از جلسه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ 🔹بعد از ایمان و کفر امام صادق(ع) تصدیق و جُحود را بیان می‌فرمایند: تصدیق از جنود عقل است و جُحد یا جُحود به معنای انکار از جنود جهل است. تصدیق یعنی اعتقاد راسخ به چیزی داشتن. تصدیق و جحود ارادی نیستند، بلکه آنها نتیجه امور دیگری هستند که آن امور ارادی هستند. 🔹تصدیق نتیجه عقل نظری است؛ یعنی انسان عقلش به مرتبه ای از بلوغ و رشد برسد که یک حقیقتی را دریابد. تصدیق مقدم بر ایمان است. ایمان یعنی انسان حقیقتی را عاقلانه و حکیمانه دریابد و به آن دل ببندد و اطمینان کند. 🔹فارابی سعادت اخلاقی را مقدم بر دیگر سعادت ها میداند. یعنی اینکه شما ملکات رذیله را از خودتان و قلبتان دور کرده باشید و عادات حسنه را جایگزین عادات زشت کرده باشید. در واقع علم، فعل نفس است و وقتی که نفس معیوب باشد، حقیقت علم هم در آن تحقق پیدا نمی‌کند. 🔻در حدیث عنوان بصری هست که محضر امام صادق(ع) رسیده؛ از ایشان استدعا دارد که حقیقت علم را به او بیاموزند. امام(ع) می‌فرمایند که: «لَیسَ العِلمُ بِالتَّعلیمِ و التَعَلُّم»؛ محضر استادی برویم و استفاده بکنیم؛ یک‌ سطحی از علم را به دست می‌آوریم ولی حقیقت علم این‌گونه به دست نمی‌آید. در ادامه می‌فرمایند: «العِلمُ نورٌ یَقْذِفُهُ اللّهُ فی قلبِ مَن یَشاءُ مِن عِبادِهِ»؛ علم نوری‌ست که خدا آن را قرار می‌دهد در دل هر یک از بندگانش که بخواهد. در دل چه کسانی؟ می‌فرمایند: حقیقت علم با عبودیت به دست می‌آید. 🔻وقتی نفس یک حقیقت نورانی باشد، علم هم یک حقیقت نورانی خواهد بود و می‌تواند راه را نشان دهد. اینجاست که تزکیه‌ی باطن بر کسب علم و معرفت و عقلانیت تقدم دارد. 🔹مقدمات ارادی تصدیق: 🔻تزکیه‌ باطن: اینکه نفس من یک نفس به سامانی باشد نفس متعادلی باشد. 🔻باید یک مقدمه‌ی علمی برای خود بسازیم که با عقل نظری به دست می‌آید. 🔻باید ذهن (عقل نظری) را مودب کنیم. یعنی ذهن را تمرین بدهیم تا از آنچه غیر عقلانی است دور شود. 🔹امام سجاد(ع) می‌فرمایند:«یا طالب العلم انّ للعالمِ ثَلاثَ علاماتٍ: العِلم و الحِلم و الصَمت»؛ ای دانشجو! دانشمند سه نشانه دارد: اول دانش، که این ظاهر است؛ اما دو ویژگی دیگر هم دارد که ممکن است به آنها توجه نکنیم. آن‌ها مقدمه اند برای ویژگی اول. آن دو کدام اند؟ حلم (خویشتن داری) و سکوت. وقتی سکوت باشد، در شنیدن هم عمیق می‌شنویم. آن وقت است که اگر یک رهاورد علمی در سخن گوینده باشد، آن را از دست نمی‌دهیم متن کامل [[ Ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
🖼 🚩 مراسم‌هفتگی‌ هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع) 💠 علم، حقیقتی نورانی 👤 حجت الاسلام 📆 سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد دانشگاه تهران   [[ ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
🖼 🚩 مراسم‌هفتگی‌ هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع) 💠 تصدیق 👤 حجت الاسلام 📆 سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد دانشگاه تهران   [[ ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
28.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شهادت مقامه ، اما اگر مسئولیتش ادا شود... 🎙️ حجت الاسلام و المسلمین 🕰️ جمعه ۳ آذر ماه ۱۴۰۲ « شب دوم » 🏴 مراسم عزاداری 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) [[ @sharifian_org ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
📌 دسته عزاداری 🏴 🎙 با مداحی: کربلایی مصطفی اللهیاری 📅 زمان: دوشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔰 مکان: تهران،میدان انقلاب اسلامی،دانشگاه تهران << ورود برای عموم از درب خیابان شانزده آذر و قدس آزاد است >> هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) [[ @mostafa_alahiary ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
بی مردم.mp3
13.41M
نماهنگ | 🎙 بانوای: 📝شاعر: محمد رسولی 🎞 تنظیم و میکس: شهاب‌ شوشتری 🏴 ویژه ایام سلام‌الله‌علیها 🔻 تولید شده در "قرارگاه رسانه شهید آوینی علیه‌السّلام زنجان" با همکاری هیئت محترم دانشگاه تهران [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ] [ @ashabolhossein_ir ]
هدایت شده از حاج مهدی رسولی
بسم الله الرحمن الرحیم قطعه‌ی بی‌مردم بیش از آن که برای مردم خوانده شده باشد، برای آنانی خوانده شده است که امروز در حکومت اسلامی، جای حکمرانان و فرمانداران و مسئولانِ حکومت أمیر المؤمنین علیه السّلام نشسته‌اند. این قطعه بیش از این که از مردم دعوت کند خود را در اداره‌ی سرنوشت خویش شریک کنند -که این کار را هم می‌کند-، مطالبه‌ای مبتنی بر تاریخ از مسئولین است که از سرانجام کنار گذاشتن مردم عبرت بگیرند. اهل سقیفه می‌خواستند بین حکومت و مردم فاصله بیندازند؛ اما نتوانستند و جریان تاریخ به سمت علی برگشت که حکومتش سراسر مردم‌سالاری بود. حال این ما هستیم که در نقش امام و امت، در همان امتحانی قرار گرفته‌ایم که مردم زمان أمیر المؤمنین علیه السّلام قرار گرفتند: آیا ما متفاوت عمل خواهیم کرد؟ آیا بر خلاف روزگار شهادت صدیقه‌ی طاهره، ما مردم برای اداره‌ی بهتر جامعه، در کنار امام خود و نایبش می‌مانیم؟ آیا بر خلاف حاکمان روزگار شهادت صدیقه‌ی طاهره، زعمای ما، مردم را در کنار خویش نگه می‌دارند؟ در روزگار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مردم بودند که میدان را رها کردند و سرنوشت تاریخ به محاق رفت؛ ای کاش در روزگار ما، مسئولین مردم را رها نکنند و ما مردم نیز امام خود را رها نکنیم تا سرنوشت تاریخ یک بار دیگر به محاق نرود. مردم در حکومت اسلامی همه‌کاره‌اند؛ هم هدفند و هم وسیله. این، مهم‌ترین درس اجتماعی فاطمیه است. توپ تاریخ، امروز در زمین ماست. مردم را جدی می‌گیریم یا آن‌ها را کنار می‌گذاریم؟ طرف علی و فاطمه می‌ایستیم یا کنار دشمنانشان؟ [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ] [ @ashabolhossein_ir ]
29.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ | 🎙 بانوای: 📝شاعر: محمد رسولی 🎞 تنظیم و میکس: شهاب‌ شوشتری 🏴 ویژه ایام سلام‌الله‌علیها 🔻 تولید شده در "قرارگاه رسانه شهید آوینی علیه‌السّلام زنجان" با همکاری هیئت محترم دانشگاه تهران [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ] [ @ashabolhossein_ir ]
هیأت اصحاب الحسین (ع)
﷽ #ببینید نماهنگ | #بی_مردم 🎙 بانوای: #حاج_مهدی_رسولی 📝شاعر: محمد رسولی 🎞 تنظیم و میکس: شهاب‌ شو
📌‌مشاهده قطعه تنظیم دیجیتال " " با کیفیت Full-HD از کانال رسمی یوتیوب حاج مهدی رسولی ✅ https://youtu.be/NzJ9HIpV97I?si=Pk9Hp246UCRyZWYy 📥 مشاهده و دریافت قطعه تنظیم دیجیتال " " با کیفیت Full-HD از کانال رسمی آپارات هیأت اصحاب الحسین(ع) ✅ https://www.aparat.com/v/ISCmZ 🎤 🎥 | 🏴 ویژه ایام شهادت سلام الله علیها 🔻 تولید شده در "قرارگاه رسانه شهید آوینی علیه‌السّلام زنجان" با همکاری هیئت محترم دانشگاه تهران
[ASHABOLHOSSEIN.IR]1402092101.mp3
50.72M
▶️ 🚩 مراسم هفتگی هیأت (ع) 🗒 سلسله جلسات شرح حدیث جنود عقل و جهل « جلسه هشتم » 🎙 حجت الاسلام 📆 سه شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌دانشجویی‌اصحاب‌الحسین(ع) [[ ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
[ASHABOLHOSSEIN.IR]1402092102.mp3
38.68M
▶️ سلام الله علیها 🚩 مراسم هفتگی هیأت اصحاب الحسین(ع) 🗒 سلسله جلسات شرح حدیث جنود عقل و جهل « جلسه هشتم » 🎙 برادر ابوالفضل 📆 سه شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد هیأت‌دانشجویی‌اصحاب‌الحسین(ع) [[ ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
📸 مراسم هیأت اصحاب الحسین(ع) 📌سلسله‌جلسات با محوریت کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل « جلسه هشتم » 👤 حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌یقینی 👤 برادر ابوالفضل عبداللهی 🕰 سه شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌دانشجویی‌اصحاب‌الحسین(ع) آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله | دیگر پیامرسانها
هیأت اصحاب الحسین (ع)
﷽ #ببینید نماهنگ | #بی_مردم 🎙 بانوای: #حاج_مهدی_رسولی 📝شاعر: محمد رسولی 🎞 تنظیم و میکس: شهاب‌ شو
📝 👤 معظم انقلاب اسلامی بعد از مراسم شب اول ایام در حسینیه امام خمینی(ره) خطاب به حاج : " این مرثیه شما ( اشاره به قطعه ) کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر را با هم انجام داد " @khamenei_ir @mahdirasuli_ir @ashabolhossein_ir 🔗 مشاهده ویراست | دریافت قطعه
📌 دسته عزاداری 🏴 🎙 با مداحی: کربلایی مصطفی اللهیاری 📅 زمان: دوشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔰 مکان: تهران،میدان انقلاب اسلامی،دانشگاه تهران << ورود برای عموم از درب خیابان شانزده آذر و قدس آزاد است >> هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) [[ @mostafa_alahiary ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
💠 مقاله ششم - مقصد چهارم در باب رجاء و قنوط 👤 حجت الاسلام 📆 خلاصه‌ای از جلسه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ 🔹 رجاء یعنی امید. یعنی من ایمان دارم به یک حقیقت متعالی که می‌دانم که آن حقیقت متعالی در مواردی که من دچار محدودیت هستم، در مواردی که من دچار ناتوانی هستم، به فریاد من می‌رسد و کمک می‌کند. 🔹 قنوط کجاست؟ یأس کجاست؟ آنجایی که من به این قدرت متعالی ایمان ندارم و وجود و قدرتش را نپذیرفته‌ام. 🔹 شاید در برهان و استدلال برای من (قدرت لایتنهی) اثبات و عقل من قانع شده باشد. دیگر نمی‌توانم به این اشکالى وارد کنم، ولى مى‌بینم که وقتى به یک بن بستى می‌خورم، دچار ناامیدى و یأس می‌شوم. در اینجا عقل نظرى من قانع شده، ولی عقل عملى من نسبت به این امر اطمینان نیافته است؛ لذا رجاء و امید ندارم. 🔻وقتى رجاء نیست، توکل هم نیست. نتيجه نبودن رجاء چیست؟ یأس. ⬅️یأس ناشى از چیست؟ یأس یا ناشى از جهل در نظر است که می‌شود فقدان یک علم؛ یا ممکن است ناشی از این باشد که من تردید دارم که آیا ممکن است چیزی که من نیاز دارم یا آن چیزی که صلاح من از جانب حق تعالی هست، تامین شود یا نه؟ اینجا دیگر مشکل در عقل نظری من نیست، مشکل از عقل عملی من است. 🔻چیزی مربوط به عقل عملی است که اگر من اراده کنم محقق می‌شود و اگر اراده نکنم محقق نمی‌شود. در واقع همان ایمان است که وقتی این ایمان در پی تصدیق حقیقتا اتفاق افتاده باشد، نتیجه‌اش این خواهد بود که حسن ظن به پروردگار هم اتفاق می‌افتد. 🔹 شاید از من کسی بپرسد قدرت خدا بیشتر است یا قدرت رئیست بیشتر است؟ جواب واضح است، اما در عمل رفتاری که از من بروز پیدا می‌کند این است که آن کارفرما یا رئیس من قدرتش از خدا بیشتر است. این جهل رفتاری است که ناشی از یأس (قنوط) است و قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که اهل یأس و قنوط از پروردگار هستند، گمراه‌اند و در عمل کفر می‌ورزند. این می‌شود شرک خفی! متن کامل [[ Ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]