8.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊 شکرگزاری
🌱 خدایا شکرگزارم بابت تکتک سلولهای بدنم، بابت تکتک تپشهای قلبم و بابت تکتک نعمتهایت.
#شکرگزاری
https://eitaa.com/joinchat/3346071849Ccef539ba16
╰━✧❁🍃🕊🌸🕊🍃✧❁━╯
🌿
❇️ زیارت ائمه بقیع علیها السلام در روز سهشنبه
🔸خواندن این زیارت نامه فقط یک دقیقه زمان میبرد .
🌴 @asheghanegy
#راهبازشدنرحمتخاصهخدا۰۰۰☝️
#ذکرروز "سه شنبه"﷽"
"۱۰۰مرتبه"
✨یا ارحم الراحمین✨
✨ای مهربان ترین مهربانان✨
🌙دیگرگناه نمی کنم #آقابیا🌙
#اللهم_عجل_الوليك_الفرج🌻
#نماز_سه_شنبه
✅هرکس نمــازسهشنبه را
بخواندبرایش هزاران شهرازطلا
دربهشت بسازند↯
دورکعت؛
درهر رکعت بعدازحمدیک بارسوره
تین توحیدفلق ناس
🌴 @asheghanegy
#اندکی_تفکر
۱۱۸۰ سال است که حسینِ زمان ما در غربت و تنهایی به سر میبرد،
شاید حسین علیه السلام بیشتر از ما هر سال عاشورا برای این تنهایی و غربت، بر سر و سینهی خود میکوبد...
همین امروز
فرصت پیوستن به آن امامِ زندهای است؛
که چون حسین
هر روز فریاد هل من ناصر سر میدهد...
بگذریم از "یا لیتنا کنا معکم" ها،
امروز را دریابیم، غربتش را...
که امروز همان زمانِ معیت و همراهی است!
#امام_حسین علیه السلام در روز #عاشورا یکبار فرمودند "هل من ناصر ینصرنی"؟
اما مولای غریبِ ما هر روز...
آیا کسی هست از این عاشوراها درس بگیرد و به ندای حجت ابن الحسن علیه السلام لبیک بگوید؟؟
🌴 @asheghanegy
❇️ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
✨ با کسی نشست و برخاست بکنید که همین که او را دیدید به یاد خدا بیفتید، به یاد طاعت خدا بیفتید؛
⚠️ نه با کسانی که در فکر معاصی هستند و انسان را از یاد خدا باز می دارند!
📚 بهسوی محبوب، ص۹۴
🌴 @asheghanegy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙علامه جوادی آملی:
🌕 سیدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبایی از مرحوم آقای قاضی (رضوان الله علیه) نقل میکردند که وجود مبارک سیّدالشهداء سالی یکبار برای اهل بهشت تجلّی میکند.
مگر میشود هر وقتی او را دید؟
💎 در سجده زیارت «عاشورا»، آدم حشر با او را میخواهد، پس میشود با ایشان محشور شد
تودهی بهشتیها سالی یکبار وجود مبارک سیّدالشهداء برای آنها تجلّی میکند...
اینجور نیست که هر وقت بخواهند بتوانند وجود مبارک اباعبدالله علیه السلام را ببینند..!
#امام_حسین
#محرم
🌴 @asheghanegy
▪️ 🏴🖤
🔰 چرا روز شهادت #امام_حسین (علیه السلام ) و یاران اش را عاشورا گفته اند؟
⏳ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته اند که چون “عشر” و"عاشر” از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم…
و بر همین قیاس “تاسوعا” را نیز که با “تسع” و “تاسع” شباهت ظاهری دارند را روز نهم ماه محرم گفته اند.
❌ اما این معنای به دلایل زیر اشتباه است:
1- آیا واژه عاشورا را برای دهم ماه های دیگر نیز بکار می رود مثلا آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
2- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت.
3- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم، عاشورا و نهم محرم، تاسوعا می گفته اند. در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
4- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند بطور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول –ثانی- ثالث- رابع …… و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و… چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل تاسوعا –عاشورا – ثامونا – سابوعا- . اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.
لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
⚠️ اما تفسیر و معنای ما از عاشورا و تاسوعا؟؟
“عشر” به کسر عین و عشرت, به معنای “معاشرت” و “مصاحبت” است. “معاشر” به ضم میم یعنی “مصاحب” و “عاشر” اسم فاعل “عشر” است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر “عشرت” می باشد .
خداوند می فرماید وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ)"نسا19 ) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق – وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ( حج13 - چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.
“العاشور” از ریشه “عشر"به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد. “العاشوراء” جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می کنند. و “عاشوراء” مبالغه است از میل به معاشرت.
یعنی روزی که میل معاشرت ورفاقت با امام به شدت بالا می رود.
با خارج شدن #عاشورا از سلسله اعداد عدد بودن تاسوعا نیز مورد ترید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.
“اتسع” به فتح الف یعنی گروههای 9 نفره شدند . اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن – گشاد شدن – بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظزقیت شان برای عبور خون زیاد باشد. “التاسوع” چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد. و بالاخره “التاسوعا” یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایحاد کرد.
و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی , وسعت می باد.
???? این دو نام از ابداعات امام سجاد(ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبراکرم(ص) از عاشورا گفته شده است اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبلا از امام سجاد(ع) لغت تاسوعا بکار برده شده باشد. و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلي مشفقانه است.
🌴 @asheghanegy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ #امام_حسین (علیهالسلام) :
🔻 اگر کسی در گوش راستم مرا دشنام دهد و در گوش چپم عذرخواهی کند ، گذشت میکنم ؛
☑️ به این دلیل که پدرم علی از جدم رسول خدا روایت کرده که : کسی که عذرخواهی دیگران را نپذیرد ، چه عذرش موجّه باشد چه ناموجّه ، بر حوض کوثر وارد نخواهد شد ، و به شفاعت من نمیرسد .
📚 احقاق الحق ، ج ۱۱ ، ص ۴۳۱ .
🌴 @asheghanegy