eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
5c2b9307a03ee2377dfcb3c3_-7954211576201501097.mp3
7.21M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰موضوع: "غیب عالم و امر ولایت محور امتحان و ابتلای الهی" / ابتلای ولی عصر در زمان غیبت/ امتحان تاخیر/ سرّ غیبت مخفیست/ رفع خیلاء و استکبار با امتحان به مجهولات/ حقیقت غیبت، سری از اسرار/ زیبائیهای ظهور/ ظهور، نصرت سیدالشهداء (ع)/ ظهور، مقدمه رجعت سیدالشهدا (ع) ⏰ مدت: ۵٣:٢٧ دقیقه 📶 حجم: ۶ مگابایت 🗓 تاریخ: ٢ فروردین ٩٣ حرم مقدس رضوی(ع) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 یـک شـهـر تـو را زِ یـاد بُـرده.... 🍃عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ "صلوات الله علیه" یَقُولُ:   صاحِبَ هذَا الأَمْر الشَّرِیدُ الطَّرِیدُ الْفَرِیدُ الْوَحِیدُ... اَلسَلام عَلَیکَ اَیُها الاِمامُ الْفَرِیدُ الْوَحِید؛ الغریبُ الغائب عَن اَهلِه 🍂اصبغ بن نباته گوید: از امیر المؤمنین "صلوات الله علیه" شنیدم که مى  فرمود: صاحب این امر همان تنهایِ رانده شده؛ کنار زده و بی همتایِ یگانه است؛ سلام بر تو؛ ای امامِ غریبِ تنهایِ دور از وطن؛ غایب از دیدگانِ کسانِ خویش 📚کمال الدین، ج٢ ص٣۶۱ ، ب٣۴ ، ح۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_581931209198666160.mp3
2.16M
❓پرسش و پاسخ تاریخی از رهبرانقلاب 🔴 روند "فاسدشدن دستگاه از درون" در تاریخ اسلام چه نمونه ای دارد؟ سیره سوءِ اصحاب و فرزندانِ اصحاب چه آسیبی به حکومت اسلامی زد؟ ⭕️ رهبر انقلاب: «بعد از آن‌كه اسلام، اشرافيت را به طور کلی؛ قلع و قمع كرده بود، يک طبقه‌ى اشراف جديد در دنياى اسلام به وجود آمد. عناصرى با نام اسلام، با سِمتها و عناوين اسلامى ؛ پسر فلان صحابى، پسر فلان يارِ پيغمبر، پسر فلان خويشاوند پيغمبر ؛ در كارهاى ناشايست و نامناسب وارد شدند، كه بعضى از اينها، اسمهايشان در تاريخ ثبت است. پسران صحابی‌هاى بزرگ، مثل مصعب ‌بن‌ زبير و از اين قبيل. ⭕️ وقتى مى‌گوييم "فاسد شدن دستگاه از درون" يعنى اين. يعنى افرادى در جامعه اسلامی پيدا شوند كه به تدريج بيمارى اخلاقى مُسرى خود ( دنيازدگى و شهوت‌زدگى ) را كه متأسفانه مُهلک هم هست، همين‌طور به #جامعه منتقل كنند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tamaddonzaii-yeshie.pdf
3.92M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "تمدن زایی شیعه" ✍مؤلف: استاد اصغر طاهر زاده 📘 موضوع این کتاب؛ سلسله مباحث «تمدن‌زایی شیعه»، حاصل پاسخ به سؤالاتی است که حدود سه‌سال متمادی و طی نُه جلسه‌ توسط عده‌ای از طلاب و دانشجویانی که مایل بودند در رابطه با موضوع تمدن اسلامی تحقیق کنند خدمت استاد طاهرزاده مطرح شده و پس از پیاده‌شدن جواب‌ها از نوار و تکمیل و تصحیح مطالب توسط استاد خدمت عزیزان ارائه می‌شود. 📘 جواب‌‌های استاد؛ دریچه‌های دقیق و عمیقی از فرهنگ مدرنیته از یک‌طرف و تمدن اسلامی از طرف دیگر را در مقابل سؤال‌کنندگان گشوده است که موجب احاطه‌ی نسبتاً کاملی به آن دو بشود. زیرا تا جایگاه هستی‌شناسی فرهنگ مدرنیته درست روشن نشود انسان‌ها متوجه نیستند در ظلماتی قرار دارند که راه به‌جایی نمی‌برند و از آن طرف اگر ذهن‌ها قانع نشود که خداوند برای زندگی زمینی بشر راه‌کاری ارائه داده که تمام ابعاد او شکوفا می‌شود، نمی‌تواند عزم عبور از فرهنگ مدرنیته را در خود پدید آورد. 📘 انقلاب اسلامی به دلیل رویکرد خاصش به «عالم غیب و غیب عالم» با مبانی نظریِ تمدن غرب که صرفاً نظر به ماده و مادیات دارد، در تعارض است، ولی متأسفانه بعضاً این تعارض را صرفاً در ابتذالات اخلاقی نظیر مشروبات الکلی و سکس و امثال آن می‌دانند و لذا غرب را در «جبهة مدنیت» پذیرفته‌اند و در نتیجه به شدت از توانایی‌ آرمان‌های انقلاب اسلامی در ساماندهی نظام مدنی مخصوصِ به خود غافل گشتند. این سلسله نوشتار درصدد تبیین این غفلت و توجه به راه‌کارهای تحقق تمدن اسلامی است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰فرهنگ در غرب اجباری است! 🔻تاثیر نظارت بر فرهنگ مردم غرب چقدر است؟! آیا فرهنگ غربی از فرهنگ ما غنی‌تر است؟! 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 چه کنیم نفس، ما را به آسانی به گناه نکشاند؟ ✍ استاد متفکر #شهید_مطهری 🔹 اگر انسان خیال را در اختیار خودش نگیرد یکی از چیزهایی است که انسان را فاسد می‌کند؛ یعنی انسان نیاز به تمرکز قوّه خیال دارد. اگر قوّه خیال آزاد باشد، منشأ فساد اخلاق انسان می‌‌شود. 🔹امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرمایند: النَّفْسُ انْ لَمْ تَشْغَلْهُ شَغَلَک؛ یعنی اگر تو نفس را به کاری مشغول نکنی، او تو را به خودش مشغول می‌‌کند. 🔹 یک چیزهایی است که اگر انسان آنها را به کاری نگمارد طوری نمی ‌شود، مثل یک جماد است. این انگشتر را که من به انگشتم می‌ کنم، اگر روی طاقچه‌ ای یا در جعبه‌ ای بگذارم طوری نمی‌ شود. 🔹 ولی نفس انسان جور دیگری است، همیشه باید او را مشغول داشت؛ یعنی همیشه باید یک کاری داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نماید و الّا اگر شما به او کار نداشته باشید، او شما را به آنچه که دلش می ‌خواهد وادار می‌ کند و آن وقت است که دریچه خیال به روی انسان باز می‌ شود؛ در رختخواب فکر می‌ کند، در بازار فکر می‌ کند، همین‌ طور خیال خیال خیال، و همین خیالات است که انسان را به هزاران نوع گناه می ‌کشاند. اما برعکس، وقتی که انسان یک کار و یک شغل دارد، آن کار و شغل، او را به سوی خود می ‌کشد و جذب می ‌کند. 📚 تعلیم و تربیت در اسلام، ص٢٧٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 توانایی ترک گناه در جوانی ✍ #امام_خمینی (ره) 📃 نامه‌ای است از پدری پیر فرسوده، که عمر خود را به مشتی الفاظ و مفاهیم به پایان رسانده، و زندگی خویش را در لاک خویشتن تباه نموده، و اکنون نفس‌های آخرین را با تأسف از گذشته خود می‌کشد، به فرزند جوانی که فرصت دارد تا چون عبادالله صالحین در فکر رهانیدن خود از تعلق به دنیا که دام ابلیس پلید است، باشد. 📃 پسرم! از من گذشته... لکن تو نعمتِ جوانی داری و قدرتِ اراده. امید است بتوانی راهی طریق صالحان باشی.  تو جوانی و با قدرت جوانی که حق داده است می توانی اولین قدم انحراف را قطع کنی و نگذاری به قدم های دیگر کشیده شوی که هر قدمی، قدم هایی در پی دارد و هر گناهی - گرچه کوچک - به گناهان بزرگ و بزرگتر انسان را می کشد به طوری که گناهان بسیار بزرگ در نظر انسان ناچیز آید. 📜ا شاره به حاج احمد آقا؛ به تاریخ ۱۷ شوال ۱۴۰۴ / ۲۶ تیر ۶۳ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 این خیانت است نه خدمت! ✍ استاد متفکر #شهید_مطهری 🔸 تفکر آزاد است، حالا که تفکر آزاد است؛ پس این آقای بت پرست باید آزاد باشد برای این که بت را بپرستد؛ یا نه؛ عقل و فکر این شخص اسیر است، لذا باید کاری کنیم که عقل و فکر او را از اسارت این عقیده آزاد کنیم، کاری را بکنیم که ابراهیم خلیل الله و بت شکن کرد. 🔸 حالا درباره این کار ابراهیم چه باید بگوییم؟ آیا ابراهیم کاری کرد بر خلاف آزادی عقیده ؟ یا کاری کرد در خدمت آزادی عقیده؟ کاری کرد در خدمت آزادی عقیده به معنی واقعی، یعنی آزادی اندیشه. ابراهیم (ع) می توانست مطابق همین فلسفه ای که اغلب فرنگی ها می گویند که "انسان هر عقیده را اتخاذ کند آن عقیده محترم است" بگوید چون این بتها مورد احترام میلیونها انسان هستند پس من هم به آنها احترام می گزارم. 🔸 در گذشته می گفتند ببینید کوروش چقدر مرد بزرگ بزرگواری بوده! که وقتی به بابِل رفت و آنجا را فتح کرد تمام بت خانه ها را محترم شمرد. آیا خود جناب کوروش به آن بت ها اعتقاد داشت؟ نه. کوروش چه فکر می کرد؟ می گفت این اعتقاد، این مردم را بدبخت کرده یا نه؟ بله. ولی در عین حال دست به ترکیب آنها نزد، چرا؟ چون می خواست که آنها در زنجیر بمانند. این خیانت بود نه خدمت. 📚کتاب آینده انقلاب اسلامی ، ص ۴۰ و ۴۱ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_1.mp3
8.19M
🎧 | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: " گفتمان تمدن نوین اسلامی" ❆ بررسی دین در مقیاس تمدن ساز / ❆ ارکان تمدن اسلامی / ❆ دعوت به توحید محور پیام انبیای الهی / ❆ بررسی حقیقت توحید در الوهیت/ ❆ رسیدن به محیط ولایت الله/ 1⃣ جلسه اول ⏰ مدت: ۶۰:۵٨ دقیقه 📶 حجم: ٧ مگابایت 🗓 در جمع نخبگان استان البرز ٢۰ خردادماه ٩۵ 🔍 بادقت بشنوید.... 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توسعه و تمدن غرب شهید آوینی.pdf
1.85M
📘پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "توسعه و مبانی تمدن غرب" ✍مؤلف: شهید سید مرتضی آوینی 📘 این کتاب مجموعه‌ی ۱۸ مقاله از سید شهیدان اهل قلم پیرامون مفهوم توسعه، مبتنی بر مبانی معرفتی و تاریخی تمدن غرب است. او در این کتاب به توسعه؛ آموزش، دانشگاه، اقتصاد، بانک و نظام آموزش غربی نگاه ویژه‌ای داشته‌ و از منظر فلسفی به ماهیت حقیقی هر یک از این معانی رسیده‌ است. 📖 برشی از کتاب: توسعه‌ی اقتصادی آرمان پر جاذبه‌ی عصری است که بشر خدا را فراموش کرده و از جاودانگی روح خویش غفلت کرده است. در تقسیم‌بندی ملل جهان به توسعه یافته و توسعه نیافته معیار و میزان چیست؟ توسعه‌ی اقتصادی. به اعتقاد حقیر آن بینش خاصی که جهان را با ماده معنا می‌کند می‌تواند بُعد اقتصادی حیات بشر را مبنای شناخت و تعریف او قرار دهد. در نظام اعتقادی ما آن توسعه‌ای معتبر است که بر تعالی روحی بشر تکیه دارد و تعالی روحی بشر نیز به پرهیز از فزون‌طلبی و تکاثر، و منع اسراف و تبذیر، و پیروی از یک الگوی متعادل مصرف منتهی می‌شود، نه به رشد اقتصادی محض. بنابراین، ما ابتدائاً جهان را به توسعه یافته و توسعه نیافته تقسیم نمی‌کنیم و این مبنا را هم برای تقسیم‌بندی قبول نداریم. 📘 مهمترین ویژگی محتوایی مطالب کتاب این است که خواننده با دقت در تعابیر و همراهی با سیر کلی مباحث ارائه شده به نگاهی نو و دیدگاهی جدید نسبت به مسائل پیرامون خود از جمله توسعه و مباحث مختلف غرب‌شناسی دست پیدا می‌کند که در کمتر آثاری می‌توان مطالبی از این دست یافت. 🆔 @ashora_karbala
🔰 برابری پیامبر(ص) و ولی فقیه در ولایت سیاسی ✍ امام خمینی (ره) درباره ی اختیارات حکومتی معصومان (ع) می فرماید: 🔹 این توَّهم که اختیارات حکومتی رسول اکرم (ص) بیشتر از حضرت امیر (ع) بود یا اختیارات حکومتی حضرت امیر (ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است.  البته فضایل حضرت رسول اکرم (ص) بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر (ع) از همه بیشتر است لکن زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزایش نمی‌دهد. 🔹 همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه، "صلوات الله علیهم" در تدارک و بسیج سپاه داشتند، تعیین وُلات و استانداران، گرفتن مالیات و صَرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است؛ منتهی شخص معینی نیست روی عنوان «عالم عادل» است. 🔹 وقتی می‌گوییم ولایتی را که رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) داشتند، بعد از غیبت، فقیه عادل دارد؛ برای هیچ کس این توَّهم نباید پیدا شود که مقام فقها همان مقام ائمه (ع) و رسول اکرم (ص) است زیرا اینجا صحبت از مقام نیست بلکه صحبت از وظیفه است. 🔹 ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است؛ نه اینکه برای کسی شأن و مقام غیر عادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر ببرد. به عبارت دیگر، ولایت مورد بحث، یعنی حکومت و اجرا و اداره، برخلاف تصوری که خیلی از افراد دارند، امتیاز نیست بلکه وظیفه‌ای خطیر است.   📚 امام خمینی، ولایت فقیه، ص۴۰ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه "شرح حکمت ٧۵" 💠 اين گفتار حكيمانه اشاره به قانون كلى فلسفى است كه هرچيز تحت عدد در آيد محدود است و هرچه محدود است پايان پذير است و از آنجا كه عمر انسان ها نیز تحت عدد قرار مى گيرند؛ مثلا مى گوييم: عمر شصت ساله، يا هشتاد ساله. مفهومش اين است كه هر ساعتى كه بر انسان مى گذرد تدريجا از آن كاسته مى شود و اين سرمايه به سرعت رو به فنا مى رود. 🍃 لذا حضرت (ع) می فرمایند: "كُلُّ مَعْدُود مُنْقَض" هرچيز كه شمرده مى شود سرانجام پايان مى گيرد. آن گاه در ادامه مى فرمايد: "وَكُلُّ مُتَوَقَّع آت" و آنچه مورد انتظار است سرانجام فرا مى رسد. 💠 منظور از «متوقَّع» امورى است كه به طور قطع مى دانيم در آينده رخ مى دهد؛ مانند مرگ و پايان زندگى و قيام قيامت. اشاره به اين كه كسى كه به اين امور آگاه است بايد توجه داشته باشد كه روزى مرگ دامان او را مى گيرد و روزى در دادگاه عدل الهى حضور مى يابد. 💠آنچه امام(ع) فرموده است در واقع اشاره به دنیاى فانى و گذاران است، دنیایى که عمرش در برابر جهان آخرت بسیار ناچیز است، همان گونه که در حدیثى از پیغمبر اکرم(ص) مى خوانیم: "عمر دنیا در برابر آخرت مانند این است که یکى از شما انگشت خود را در دریایى فرو کند و سپس بیرون آورد، در این حال نگاه کند ببیند چه اندازه از آب دریا بر انگشت او باقى مانده. " 💠 این هشدارى است به همه دنیا طلبان و آنها که به آخرت و زندگى جاویدان پشت کرده اند تا بدانند چه چیز به دست مى آوردند و چه چیز را از دست مى دهند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ادعونی.... 🍃 روزی یکی از کودکانم؛ وقتی خیلی کـوچک بود، از یکی از دوستانم تقاضای پول کرد.  من بـی انـدازه از این قـصـه نـاراحـت شـدم و بـا خـودم گـفتـم که چرا این کودک با وجود من، نظر به غیر من کرده است؟  🍃 همانجا، از طرف خداوند نیز هـمین حالت را احـساس کردم، کـه او هم دوسـت نـدارد بـنـده اش بـا وجـود او ، نــظـر بـه غـیـر او بـیـانـدازد؛  و لذا می گوید: ای بنده ی من ، "ادعونی استجب لکم" ... بـخوانید تا اجـابت کـنم شمـا را. 📚 کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی؛ کتاب ترس و امید 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 افسار گسیختگی‏‎ ‎‏انسان‏ ✍ #امام_خمینی(ره) خطاب به حامد الگار متفکر مسلمان امریکایى 🔹‏‏انسان اولش یک حیوانی است، بدتر از حیوانات. اگر سر خود‏ باشد، همین طور بار بیاید، هیچ حیوانی مثل انسان نیست. در شهوت، در دَرَّندگی، در شیطنت. حیوانات دیگر حدود‏‎ شیطنتشان محدود است. حدود شهواتشان محدود است 🔹انسان چون یک موجودی است که به حسب خلقت‏‎ ‎‏از همۀ موجودات بالاتر هست. از آن طرفِ شهوت و‏‎ ‎‏غضب و طرفِ شیطنت و اینها می تواند تا تقریباً لامتناهی برود،‏‎ ‎‏حد ندارد.  شما می بینید که اگر چنانچه انسان یک‏‎ ‎‏خانه ای پیدا بکند، دنبال این است که یکی دیگر هم پیدا کند. اگر‏‎ ‎‏یک کشوری هم پیدا بکند دنبال این است که یکی دیگر هم پیدا ‏‎ ‎‏بکند. اگر همۀ دنیا هم تحت سیطره اش باشد به فکر این است که‏‎ ‎‏در کرۀ قمر هم شاید باشد، در مریخ هم باشد، برود‏‎ ‎‏آنجا 🔹 محدود نیست، نه شهواتش محدود است که با یک حد‏‎ ‎‏خاصی بسازد، یکی، دوتا، ده تا، صدتا، و نه طمَعش محدود است‏‎ ‎‏که به یک کشور، ده کشور اکتفا کند؛ انبیا آمدند‏‎ ‎‏محدودش کنند؛ یعنی مهارش کنند. این حیوان  افسار  گسیخته؛ که به‏‎ ‎‏هیچ حدی از حدود محدود نیست، اگر آزاد بگذارند و این را‏‎ ‎‏تربیتش نکنند افسار گسیخته است. به طوری که همه چیز را برای‏‎  ‎‏خودش می خواهد و همه کس را فدای خودش می خواهد 🔹 انبیا‏‎ ‎‏آمدند که این افسار گسیخته را مهارش کنند و بیاورند تحت ضوابط‏‎ ‎‏و بعد از اینکه آن مهار شد، راه نشانش بدهند برای اینکه تربیت‏‎ ‎‏بشود، یک تربیتی که برسد به آن کمالاتی که تا آخر برای او ‎‏سعادت است 📚اهداف حکومت در اسلام 🆔 @ashora_karbala