eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
614 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم 🍃وَ الَّذينَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ لَمْ يُصِرُّوا عَلي ما فَعَلُوا وَ هُمْ يَعْلَمُونَ (آیه ۱٣۵ آل عمران) #ترجمه 🍃وکسانی که زمانی که کار ناشایست انجام دهند یا ظلمی به نفس خویش کنند،خدارا به یاد می آورند و برای گناهان خود طلب آمرزش می کنند،و چه کسی جز خداگناهان را می آمرزد؟ و آنها اصرار بر اعمال قبیح خود ندارند،چون به زشتی عمل معصیت آگاه هستند. #شرح_کوتاه 🔹در آیه فوق اشاره به یکى دیگر از صفات پرهیزکاران شده ؛ که اگر مرتکب گناهى شوند به زودى به یاد خدا مى افتند و توبه مى کنند. 🔹از تعبیرى که وارد شده چنین استفاده مى شود که انسان تا به یاد خدا است مرتکب گناه نمى شود آنگاه مرتکب گناه مى شود که به کلى خدا را فراموش کند و غفلت تمام وجود او را فرا گیرد، اما این فراموشکارى و غفلت در افراد پرهیزگار دیرى نمى پاید، به زودى به یاد خدا مى افتند و گذشته را جبران مى کنند، آنها احساس مى کنند که هیچ پناهگاهى جز خدا ندارند و تنها باید آمرزش گناهان خویش را از او بخواهند کیست جز خدا که گناهان را ببخشد 🔹 در ذیل این آیه از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمود: اصرار بر گناه این است که انسان گناهى کند و دنبال آن استغفار ننماید و در فکر توبه نباشد این است اصرار بر گناه. 🔹از امام صادق(ع) روایت است که هنگام نزول این آیه ناله وفغان شیطان بلند شد زیرا با استغفار و توبه انسان تمام تلاشهای ابلیس پایمال ونابود میشود. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_حکمت ٢٢٢ نهج البلاغه و قال (علیه السلام) : 🍃مِنْ أَشْرَفِ أَعْمَالِ الْکَرِیمِ غَفْلَتُهُ عَمَّا یَعْلَمُ.  یکى از باارزش ترین کارهاى کریمان 🍃تغافل از چیزهایى است که از آن آگاهند(و سرپوش گذاشتن بر آن لازم است) #شرح_حکمت 🔹کمتر کسى است که عیب پنهانى یا آشکارى نداشته باشد و کمتر دوستى پیدا مى شود که درباره دوستش کار نامناسبى، هرچند به عنوان لغزش انجام نداده باشد یعنی عملی که باب میل دوست او نبوده و ناخوشایند طبع او بوده است. افراد بزرگوار و باشخصیت کسانى هستند که عیوب پنهانى افراد را نادیده مى گیرند و از لغزش دوستان چشم پوشى مى کنند و هرگز به رخ آنها نمى کشند. یعنی اهل تغافل هستند. 🔹 این کار، اولاً سبب مى شود که آبروى مسلمان محفوظ بماند; آبرویى که ارزش آن به اندازه ارزش خون اوست. 🔹ثانیاً سبب مى شود فرد خطاکار یا صاحب عیب جسور نگردد و از همه اینها گذشته سبب مى شود رابطه مسلمان ها با یکدیگر محفوظ بماند. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_صحیفه_سجادیه 🍃كان من دعائه عليه السلام في الاستعاذه ؛ مِنَ الْمَكَارِهِ وَ سَيِّئِ الْأَخْلَاقِ وَ مَذَامِّ الْأَفْعَالِ (دعای ٨) در پناه جستن به خداوند از ناملایمات و اخلاق ناستوده و كردارهاى ناپسنديده. #شرح 🔹حضرت فرمودند: «اَللَّهُمَّ إِنيِّ أَعُوذُ بِكَ؛ خدايا، من به تو پناه مىبرم»، این کلمه برای شما شناخته شده است، یک واژه‌ی قرآنی مورد استفاده قرار گرفته است. در جایی که مضطرّ می‌شوید، می‌ترسید و احساس خطر می‌کنید، درست مثل بچه‌ای که وقتی احساس خطر می‌کند، بی‌درنگ خود را در آغوش مادر یا پدرش می‌اندازد، این حالت را پناهنده شدن می‌گویند و در آنجا این کلمه به کار می‌رود. 🔹کلمه‌(اعوذ بک) هیچ ربطی به لفظ ندارد.از الان تا قیامت، بگو: «أَعُوذُ»، «أَسْتَعِیذُ»، هیچ خبری نمی‌شود تا آن اتّفاق اصلی نیفتد. برای مثال، جلوی یک شیر وقتی در حالت حمله است، با لفظ؛ طلبِ پناهندگی ‌کن، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید بدوی، باید خودت را به پناهگاه برسانی. 🔹در این دعا ۴۴ خطر بیان شده است که از آنها به آغوش رحمت حق می‌گریزیم و به سوی خدای متعال فرار می‌کنیم. بخشی‌شان از قبیل مکاره به معنی امور ناپسند هستند که گاهی از بیرون به سر ما آمده است؛ مانند غلبه‌ی شیطان یا سلطان که قدرت شوم بیرونی بر انسان مسلّط می‌شود و شما به خدا پناه می‌برید. یا ممکن است از قبیل ابتلائات باشد، مانند فقر؛ یا از قبیل امتحان‌ها باشد، مانند بیماری. 🔹«سَيِّئِ الْأَخْلَاقِ»، درونی است؛ از درون ما می‌جوشد و به اخلاق مربوط است. «مَذَامِّ الْأَفْعَالِ»، مربوط به رفتارهای بیرونی است که افعال ناپسند میباشد @sh_enayatnejad
💢 کِی شکست می خورد؟ ♻️ بعید میدانم در جنگ اقتصادی که آمریکایی ها راه انداخته اند حریف جمهوری اسلامی شوند، هرچند سختی هایی تحمیل می کنند اما دوره کوتاهی است که می گذرد. بعیدتر آنکه در جنگ نظامی بتوانند انقلاب را تسلیم کنند هم قدرت نظامی ما ارتقا پیدا کرده و هم دشمن آن برتری سابق را ندارد. ♻️ اما وقتی هر روز دانش آموزان زیادی پیام میدهند و میپرسند اعتقادم به خدا از بین رفته است؟ معلم دینی سوالتمان را درست جواب نمیدهد! وقتی دانشجو میگوید جنگ در کربلا برسر قدرت بوده و ما خودمان اساطیر ایرانی داریم! وقتی نوجوان ۱۲ ساله از علت حرام بودن همجنس بازی در اسلام می پرسد و دختر نوجوان در مدرسه از من از تناقض در قرآن سوال میکند؟ وقتی رضاشاه دیکتاتور را مصلح و قهرمان می دانند چون چند کلیپ در اینستاگرام و مستندی از شبکه من و تو دیده اند. وقتی متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ نسل تربیت شده در فضای مجازی هزاران سوال بی جواب در اعتقادات دارند یعنی نسلی در حال تربیت است که ده سال دیگر بدون حمله نظامی و اقتصادی دشمن از درون پوسیده میشویم. ♻️ اصل جنگ اینجاست، حوزه، مساجد، مدارس، دانشگاه، رسانه، هیاتها و... خط مقدم جنگی هستند که برای آن آمادگی ندارند، به روز نیستند، تنوع و جذابیت ندارند. نه بنیان مطهری را داریم، نه مدیریت بهشتی و نه هنر آوینی را. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5919995398239290584.pdf
7.33M
📚پیشنهاد ✍ حقوق بگیران انگلیس در ایران 🔹 نویسنده: اسماعیل رائین 📝 توضیحات: کتاب حقوق بگیران انگلیس در ایران به معرفی عوامل و جاسوسان انگلیس در دوره قاجار از جمله میرزا ابوالحسن خان ایلچی و... و عملکرد افراد خائن در دربار و عملکرد جاسوسان انگلیس در ایران در دوره قاجار می‌پردازد. همچنین رائین به معرفی خانواده‌های خائن ایرانی و درباریان خائنی که خود را به دولت انگلیس فروخته بودند می‌پردازد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃وَ اذاسَئَلَكَ عِبادی عَنّی فَاِنّی قَریب اُجیبُ دَعوَةَ الدّاعِ اِذا دَعان فَلیستَجیبُوالی وَ لیؤمِنُوا بی لَعَلَّهُم یرشُدُون (بقره آیه ۱٨۶) #ترجمه ای پیامبر! هر گاه بندگان من از تو در مورد من سؤال كردند بگو ؛من بسیار نزدیكم، هر گاه كسی مرا بخواند، اجابت می‌كنم پس به ندای من پاسخ دهند و به من ایمان آورند تا راه راست یابند. #تفسیر 🔹مفسّر بزرگ قرآن علامه طباطبایی این آیه را یكی از زیباترین و لطیف‌ترین آیات قرآن در زمینه دعا می‌داند. خداوند در این آیه هفت بار لفظ _مَن_ را بكار برده است. 🔹 این آیه در وصف رابطه خدا با بندگان ؛مسأله دعا و نیایش و ضمانت كردن استجابت دعای ایشان است در اين آيه روى سخن را به پيامبر كرده، مىگويد  هنگامى كه بندگانم از تو در باره من سؤال كنند بگو من نزديكم (وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ) نزديكتر از آنچه تصور كنيد، نزديكتر از شما به خودتان و نزديكتر از شريان گردنهايتان چنانكه در جاى ديگر مىخوانيم: وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ میفرماید من دعاى دعا كننده را به هنگامى كه مرا مىخواند اجابت مىكنم أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ  پس بايد بندگان من دعوت مرا بپذيرندفَلْيَسْتَجِيبُوا لِي و به من ايمان آورند وَ لْيُؤْمِنُوا بِي باشد كه راه خود را پيدا كنند و به مقصد برسند لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ 🔹امام صادق(ع) :زياد دعا كنيد زيرا دعا كليد بخشش خداوند و وسيله رسيدن به هر حاجت است ، نعمتها و رحمتهائى نزد پروردگار است كه جز با دعا نمى توان به آن رسيد! و بدان هر در را كه بكوبى عاقبت گشوده خواهد شد @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا