eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
610 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بیماری های روحی نیاز به درمان جدی تری دارند! ✍استاد متفکر 🔸داستان خیلی معروفی در كتب تاریخ نقل می كنند: در زمان یكی از خلفا، مرد ثروتمندی غلامی خرید. از روز اولی كه او را خرید، مانند یك غلام با او رفتار نمی كرد، بلكه مانند یك آقا با او رفتار می كرد. بهترین غذاها را به او می داد، بهترین لباسها را برایش می خرید، وسایل آسایش او را فراهم می كرد و درست مانند فرزند خود با او رفتار می كرد، گویی پرواری برای خودش آورده است. غلام می دید كه اربابش همیشه در فكر است، همیشه ناراحت است. بالاخره ارباب حاضر شد او را آزاد كند و سرمایه ی زیادی هم به او بدهد. 🔸یك شب درد دل خود را با غلام در میان گذاشت و گفت: من حاضرم تو را آزاد كنم و این مقدار پول هم بدهم، ولی می دانی برای چه این همه خدمت به تو كردم؟ فقط برای یك تقاضا. اگر تو این تقاضا را انجام دهی، هرچه كه به تو دادم حلال و نوش جانت باشد و بیش از این هم به تو می دهم. ولی اگر این كار را انجام ندهی، من از تو راضی نیستم. غلام گفت: هرچه تو بگویی اطاعت می كنم، تو ولیّ نعمت من هستی و به من حیات دادی. گفت: نه، باید قول قطعی بدهی، می ترسم اگر پیشنهاد كنم قبول نكنی. گفت: هرچه می خواهی پیشنهاد كنی بگو تا من بگویم «بله» . وقتی كاملاً قول گرفت، گفت: پیشنهاد من این است كه در یك موقع و جای خاصی كه من دستور می دهم، سر مرا از بیخ ببری. 🔸گفت: آخر چنین چیزی نمی شود. گفت: خیر، من از تو قول گرفتم و باید این كار را انجام دهی. 🔸نیمه شب غلام را بیدار كرد، كارد تیزی به او داد و با هم به پشت بام آن همسایه ها رفتند. در آنجا خوابید و كیسه ی پول را به غلام داد و گفت: همین جا سر من را بِبُر و هرجا كه دلت می خواهد برو. غلام گفت: برای چه؟ گفت: برای اینكه من این همسایه را نمی توانم ببینم. مردن برای من از زندگی بهتر است. 🔸ما رقیب یكدیگر بودیم و او از من پیش افتاده و همه چیزش از من بهتر است. من دارم در آتش حسد می سوزم، می خواهم قتلی به پای او بیفتد؛ راحتی من فقط برای این است كه می دانم اگر اینجا كشته شوم، فردا می گویند جنازه اش در پشت بام رقیبش پیدا شده، پس حتماً رقیبش او را كشته است و آبرویش می رود و من مظلوم جلوه می کنم و او ظالم. اگر چنین چیزی شود، من راحت شده ام. بعد رقیب مرا زندانی و سپس اعدام می كنند و مقصود من حاصل می شود! 🔸غلام گفت: حال كه تو چنین آدم احمقی هستی، چرا من این كار را نكنم؟ تو برای همان كشته شدن خوب هستی. سر او را برید، كیسه ی پول را هم برداشت و رفت. 🔸خبر در همه جا پیچید. آن مرد همسایه را به زندان بردند. ولی همه می گفتند: اگر او قاتل باشد، روی پشت بام خانه ی خودش كه این كار را نمی كند، پس قضیه چیست؟ معمایی شده بود. وجدان غلام هم او را راحت نگذاشت، پیش حكومت رفت و حقیقت را این طور گفت: من به تقاضای خودش او را كشتم. او آنچنان در حسد می سوخت كه مرگ را بر زندگی ترجیح می داد. وقتی مشخص شد قضیه از این قرار است، هم غلام و هم مرد زندانی را آزاد كردند. 🔹شما بیماری از این خطرناک تر سراغ دارید؟ این بیماری ها؛ نیاز به درمان ندارد؟ این بیماری ها با قرص مداوا میشود؟ اینها را باید با دستورات قرآن درمان کرد. 📚مجموعه آثار شهید مطهری( ج٢٣، ص ۱۰۵) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ٢۶ سوره آل عمران) 💠ناگفته پیدا است منظور از اراده و مشیت الهى در این آیه این نیست که خداوند؛ بدون حساب و بى دلیل، چیزى را به کسى مى بخشد و یا از او مى گیرد، بلکه مشیت او از روى حکمت و مراعات نظام و مصلحت و حکمت جهان آفرینش و عالم انسانیت است، گاه این حکومت ها به خاطر شایستگى ها است، و گاه حکومت ظالمان هماهنگ ناشایستگى امت ها است ⁉️سؤالی اینجا مطرح میشود که آیا خداوند به ستمگران حکومت مىبخشد؟یعنی ممکن است؛ کسانى از آیه فوق چنین نتیجه بگیرند که: هر کس به حکومتى مى رسد و یا از حکومت، سقوط مى کند، خواست خدا بوده، و نتیجه این سخن، امضاى تمام حکومت هاى جباران و ستمگرانِ تاریخ از قبیل حکومت معاویه؛ تا چنگیز و هیتلر و... مى باشد، و اتفاقاً در تاریخ نیز مى خوانیم که یزید(لعنه الله) هم، براى توجیه حکومت ننگین و ظالمانه خود به این آیه استدلال کرد 💠 توضیح اینکه:خداوند یک سلسله عوامل و اسباب براى پیشرفت و پیروزى در این جهان آفریده است، و استفاده از آثار این اسباب، همان مشیت خدا است. حال اگر افراد ستمگر و ناصالحى از آن وسایل و اسباب استفاده کردند و ملت هاى ضعیف و زبون و ترسو، به آن تن در دادند و حکومت ننگین آنها را تحمل کردند، این نتیجه اعمال خود آنها است، که گفته اند: هر ملتى لایق همان حکومتى است که دارد. 💠و اگر ملت ها آگاه بودند و آن عوامل و اسباب را از دست جباران گرفته و به دست صالحان دادند، و حکومت هاى عادلانه اى به وجود آوردند، باز نتیجه اعمال آنها است که بستگى به طرز استفاده از عوامل و اسباب الهى دارد. معنای مشیت الهی این است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.safaee_gheflatTSB-2.mp3_98385.mp3
6.45M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : غفلتها و غرورها(٢) ☑️غفلت، بالاتر از جهل است زیرا غفلت پس از علم است و جهل قبل از علم و عامل غفلت هم خود ما هستیم 2⃣جلسه دوم 🕗 مدت: ٢۶:۵۰ 📶حجم: ۶ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🆔 @ashora_karbala
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در ابتدای جلسه درس خارج فقه: ⛔ هیچگونه مذاکره و در هیچ سطحی بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد 🔻 حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‌برانگیز مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته، تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی دانستند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از #ترفند_مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری #فشار_حداکثری بر ایران خواندند و تأکید کردند: 👈 سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد. ۹۸/۶/۲۶ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❌ سخن‌نگاشت | علاج مشکلات کشور دست بیگانگان نیست 🔺️ رهبرانقلاب، صبح امروز: علاج کارهای گوناگون، مشکلات گوناگون کشور دست مردم است. به بیگانه نباید نگاه کرد. به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست. به نشست و برخاست با این و آن نبایستی اتکال کرد. اشتباه نشود. ما نمیگوییم باب مراوده را با دولتهای عالم ببندیم. نه، نه‌خیر. بنده سالها رئیس جمهور این کشور بودم. اهل مراوده و اهل گفتگو و اهل نشست و برخاستیم. منتها نشست و برخاست‌کردن یک چیز است، کارهای کشور را به نشست و برخاست با این و آن موکول‌کردن یک چیز دیگر است. این دومی همان چیزی است که ما ازش نهی میکنیم، منع میکنیم. هر چه میتوانید از امکانات دنیا استفاده کنید. اما بدانید #علاج_مشکلات در #داخل_کشور است. حل مشکلات به دست این مردم است. از بیگانگان به نفع جمهوری اسلامی که راه نویی را در دنیا به وجود آورده است، نمیشود امید کمک داشت. ۹۸/۶/۲۶ 💻 @Khamenei_ir
🔰دوای جهل بشر... ✍ #علامه_جعفری دواي جهالت هاي بشري، سؤال است. بياييد آنچه را نمي دانيم ، سؤال كنيم؛ و تا بتوانيم، سؤال ها را بي جواب نگذاريم.  📚تفسير و نقد و تحليل مثنوي 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰"ایمان زاینده همراه با تعهدات عملی" (مبحث چهارم _ بخش سوم) 🔹من روی سخنم را به خودمات برنی گردان؛ می گویم؛ آیا من و شما میتوانیم معتقد باشیم و مطمئن که شیعه هستیم؟ مگر ما به تعهدهای شیعه بودن عاملیم؟ مگر ما پایبندیم؟ و سخن قرآن دراین باره روشن و بی تردید و بی ابهام است. 🔻صریحاً نفی می کند ایمان را از آن کسانی که به طور مطلق پایبند به تعهدات ایمانی خود نیستند؛ بنابراین ایمانی که در اسلام معتبر است -و اینها از اصول اعتقادی اسلام و تشیع است_ و تعهد آفرین است. 🔹آن ایمانی است که با تعهدهای عملی همراه باشد، اگر همراه نبود، منتظر نتیجه هایش هم نباش، منتظر در دنیا نباش، منتظر امنیت در دنیا مباش."الَّذِینَ آمَنُوا وَ لَمْ یلْبِسُوا إِیمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ"(انعام/٨٢) 🔻آن ایمانی که تعهد در کنارش نیست، نصرت به مؤمن نمی دهد، پیروزی او را تضمین نمیکند، یاری خدا و یاری ذرات طبیعت و تکوین را برای او به ارمغان نمی آورد، خوشبختی و رستگاری دنیا و خلاصه یک کلام، بهشت دنیوی و اخروی را به او نمی دهد. 🔹پندهای بیهوده ناشی از ؛ ضد این را به ما تلقین می کند. یک صفتی است در انسان که همیشه دنبال کارهای راحت تر می رود، حالت سهولت طلبی، در انسان هست. بین دو کار اگر مخیّرش کنید، هرکدام آسانتر است، هر کدام تلاش کمتری، مایه کمتری می برد، آن را انسان انتخاب می کند. 🔻 این ویژگی به ما می گوید راه آسانتر را بپذیر، راه کم خرج تر را، راه بی تلاش تر را، از طرفی می گوید؛ بهشتت از دست رفت. برای اینکه هم سهل گرایی به جای مانده باشد، هم بهشت از دست نرفته باشد، مجبوریم بنشینیم فرمول درست کنیم، فرمول هایی که نتیجه می دهد؛ رفتنِ آدمِ بیکاره ی تنبل را به بهشت!! 🔹 پای فرمول ها می ایستیم، گیر هم می دهیم تا آخر هم نمیفهمیم؛ فقط وقتی به نرفتیم، میفهمیم که فرمول ها غلط بود. من می گویم حالا یک بکنیم، ببینیم آیا واقعاً این فرمول ها درست است؟ ♻️ادامه دارد... --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala