eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
610 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 پله؛ پله؛ تا خدا ✍آیت الله #حائری_شیرازی 💠به ما گفته اند لقمه را کوچک بگیرید و خوب بجوید، بعد بخورید. «توبه» هم همینطور است. ذره ذره؛ خرده خرده. چرا وقتی زیاد تمرین خط میکنی، هر چه بیشتر مینویسی بدخطتر میشوی؟ کم بنویس اما خوب و با تأمل بنویس؛ توبه ی یک شبه، یک شبه هم از بین میرود. 💠بارانی که شدید و سریع می آید، سیل میشود و از بین میرود. چه بارانی در زمین فرو میرود؟ بارانی که ملایم میبارد، دو شبانه روز، سه شبانه روز، هفت شبانه روز میبارد، یواش، یواش در زمین فرو میرود و سطح آب چاهها را بالا می آورد، سیل نمیشود؛ میرود در منزلگاه خودش قرار میگیرد. 💠توبه؛ مثل نردبان؛ پلّه پلّه است؛ اگر چند تا از تخته ها را برداشتی آیا میتوانی از این نردبان بالا بروی؟ تقریبا غیر ممکن میشود بالا رفتن از این نردبان 💠بشین تأمل کن، با خدای خودت صحبت کن؛ بگو میخواهم ذره ذره درستش کنم. امروز یک تکه اش را تکرار نمیکنم؛ بعداً یک تکه ی دیگر هم اضافه کن؛ نه قولی بدهی که نتوانی عملی کنی. 💠بسیاری وقتی یک مقدار تنبّه پیدا کردند بلافاصله میگویند من هر شب باید پا بشوم و نماز شب بخوانم. تو همچین حرفی را نزن. بگو نه من نمیتوانم هر شب پا بشوم؛ من عادت کرده ام هر شب بخوابم. بگو من هفته ای یک شب پا میشوم؛ من از این نماز شب دو رکعتش را میتوانم بخوانم. بعدش این را بکن چهار رکعت؛ بعد بکن هفته ای دو شب. 💠تو پلّه اول را برو؛ در پله اول که رفتی حالا پایت به پله دوم میرسد، به دومی که رسیدی پایت میرسد به سومی و همینطور در ادامه به چهارمی. پله! پله میروی بالا.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ادامه تفسیر آیه ۱۱۰ سوره آل عمران) 💠در آیه میفرماید ویژگی این امت امر به معروف است؛ اما مقصود از معروف چیست؟ امر به معروف یعنی چیزی را انسان به عنوان معروف شناخته و یافته به دیگران امر کند. معروف از ماده معرفت و عرفان است و معرفت یعنی حقانیت آن امر برای او به اثبات رسیده و مشاهده شده باشد 💠این امت خدا را و آنچه منسوب به اوست معروف یافته و به میزان شدت عاشقی، این یافته‌ها را اظهار می‌دارند. زمانی که عاشق؛ معشوق را صاحب همه کمالات یافت، به دیگران نيز این عاشقی را توصيه می‌کند. لذا مؤمنین دیگران را امر به ایمان به خداوند (که همان امر به معروف است)؛ دعوت میکنند 💠 در رأس منکر هم شیطان و شیطنت قرار دارد. در نهی از منکر نیز فرد می‌یابد که شیطان با نظام عالم سازگار نیست و همگان را از پیوست به این وجودی که به انسانیت ضرر می‌زند باز می‌دارد 💠 اما شرط ابتدایی امر به معروف چیست؟ این است که خود آمِر ؛ متصف به آن معروف باشد و شرط ناهی از منکر این است که منصرف از آن منكر باشد؛ چون معنا ندارد کسی متصف به منکر باشد و دیگران را از آن منکر باز دارد 💠 مثلاً نمیشود که یک بی حجاب کنگره حجاب بگذارد یا یک شیاد و مفسد اقتصادی کنگره مبارزه با فساد برگزار کند. اینجا هم همینطور است انسان باید خودش اهل معروف باشد یعنی اهل الله 💠(لَكانَ خَيْراً لَهُمْ) خدا به آنها میفرماید شما هم؛ به امت پیامبر که بهترین امم هستند بپیوندید این برای شما بهتر است از مادیات (حب ریاست و مقام ) که بخاطر آن تن به این خیر نمی دهید دست بردارید. 🌐 @ashora_karbala
🔰راه مبارزه با منكَر، مقابله با آن دستگاهي است كه منكَر را اقامه مي‌كند. ✍ استاد سید محمّدمهدی 🔘انبياء قبل از اين‌كه در كفِ خيابان بیایند و با اين آدمي كه گناه مي‌كند مقابله كنند، با فراعنه مقابله مي‌كردند. حضرت ابراهيم مي‌روند بتكده را خراب مي‌كنند و با نمرود مي‌جنگند. موساي كليم با فرعون مي‌جنگد. اين‌طوري مي‌شود جامعه را اصلاح كنيد و الا اگر فرعون سر جاي خودش باشد و كارش را بكند و ما بیاييم در كف جامعه با اين‌هايي كه گناه مي‌كنند و مشرك هستند، مبارزه كنيم، کار پیش نمی‌رود. 🔘هميشه اين‌طوري است كه راه مبارزه با منكَر، مقابله با دستگاهي است كه منكَر را اقامه مي‌كند. اولياءِ طاغوت و سلطه و آن نظام باطل، محورِ اقامه است و اصلِ باطل خودِ آن‌ها هستند. 🔘اگر به من بگويند شرّ‌ِ اصلي را در عالم نشان بده، مي‌گويم شرّ‌ِ اصلي سران استكبار هستند. اين فرعون‌هاي سياسي و فرهنگي و اقتصادي _ که خيلي وقت‌ها با هم هستند _ شرّ‌ِ اصلی هستند. 🔘 فرعون و قارون و هامان اصلِ شرّ هستند و شما بايد با اين‌ها و دستگاهشان بجنگيد. هم بايد با فرعون بجنگيد و هم بايد با قارون و دستگاه اقتصادي‌اش بجنگيد و هم باید با هامان و هم با مثلِ بلعمِ باعور بجنگید. اين‌ها هستند که منکر را اقامه مي‌كنند. 🔘نمي‌شود که شما اين‌ها را رها كنيد و بعد خيال كنيد که مي‌شود جلوي فساد اخلاقي را در جامعه بگيريم و جلوي بي‌حجابي را بگيريم، ولي با آن‌هايي كه اقامه مي‌كنند، مقابله نكنيم. 🔘 او آن طرفِ جهان نشسته و براي اين‌كه عالم را تحتِ سيطره خودش دربياورد، برنامه‌ريزي مي‌كند و مي‌خواهد فرهنگ مادی را گسترش بدهد، مثلاً فرهنگ بي‌حجابي و فرهنگِ برداشتنِ فاصلهٔ بين اقشار و غيره؛ هنر و رسانه و دانش و دانشگاه را در خدمتِ اين كار مي‌گيرد و بعد شروع به گسترش بي‌حجابي می‌کند و مي‌آيد 🔘مثلاً شبكه ماهواره‌اي به نام من‌وتو راه می‌اندازد و فيلم‌ها و برنامه‌هایی را براي تغيير فرهنگ جامعه نشان مي‌دهد و در اين فيلم‌ها قُبح دوست‌يابيِ چندجانبه براي زن‌هايي كه خداي‌نكرده همسر هم دارند را مي‌ريزد. شما با اين‌ها بجنگيد 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درس بزرگی که (ع) به ما آموخت.... 🌑 ◾️امام جواد(ع) مانند دیگر ائمه معصومین برای ما و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. ◾️امام جواد (ع) مظهر مبارزه با بود، او کوششگر برای بود. برای خدا و قرآن مبارزه می‌کرد، از قدرت‌ها نمی‌ترسید ◾️ ایشان در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سال‌هایی کوتاه، جهادی فشرده با دشمن خدا کرد به طوری که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند. ◾️همان‌طور که ائمه دیگر ما (علیهم‌السلام) با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشه مهمی از جهاد همه جانبه اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. ◾️آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرت‌های و قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرت‌ها برانگیزیم. اگر دشمن، و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسان‌تر است. ◾️اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می‌آراید، شناختن او برای مردم مشکل است. در دوران ما و در همه دوران‌های تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کرده‌اند؛ وقتی از مقابله رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیله ریاکاری و بزنند. ◾️امام جواد می‌خواست به مردم بگوید که من طرفدار اسلام و طرفدار خاندان پیغمبرم. امام علی‌بن‌موسی‌الرضا و امام جواد (صلواةالله‌علیهم) همت بر این گماشتند که این و ریا را از چهره‌ی مأمون کنار بزنند و موفق شدند. ⬅️بیانات در خطبه نماز جمعه، ۱۸ مهرماه ۱۳۵۹ 🌐 @ashora_karbala
🔰جنگ اقلیت فاسد با اقلیت صالح ✍ #علی_صفایی_حائری 🌒دویست سال پیش هیچکس احتمال نمی داد که سَری باز بشود و پایی لُخت و عریان؛ همین طور که امروز احتمال نمی دهیم که بتوان این لختی ها را جمع و جور کرد و پوشانید. 🌒 ولی آن روز بر روی اکثریت کار نکردند و با بی تفاوت ها وقت را تلف ننمودند ، بلکه بر روی یک عده #اقلیت کار شروع شد ؛ از آخوندزاده بگیر و طالبوف تبریزی و میرزا خان کرمانی و ... و از تقی زاده ها شروع کن و به این تیپ ادامه بده . 🌒 این ها بودند که حربه های سنت و عقل و مذهب را شکستند ، آن هم نه با فُحش و داد و بیداد ، بلکه حتی با شرکت در روضه خوانی ها و همراهی کردن سنت ها. 🌒 اما در همان موقع از فرانسه و بریتانیا و آلمان و ... می گفتند ، از رشد آن ها و در ضمن از وضع زندگی آن ها که همه نجسند و تارک الصلوة و بی بند و بار ولی همه مترقی و پیش رفته و مرفه و باسواد . 🌒 هنگامی که سنت ها را شکستند و شخصیتهای اجتماعی یک نسل را خورد کردند معلوم است که #غرب_زدگی رو می نماید و کار به آن جا می رسد که باید سر تا پا غربی بشویم . 🌒 و هنگامی که عقل در ادبیات ما به چوب بسته شد؛ معلوم است که غرائز حاکم می شوند . و هنگامی که مذهب عامل رکود و انحطاط معرفی شد معلوم است که مکتب ها سبز می شوند و در یک چنین زمینه ای معلوم است که چه تخمی می روید و سبز می شود و بارور می گردد 📚 روش برداشت از قرآن ، ص ۱٢٢ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"از آن روز بود که نقش را همچون داغی بر پیشانی ما زدند و من نعش آن بزرگوار را بر سر دار همچون پرچمی می دانم که به علامت استیلای غربزدگی پس از دویست سال کشمکش بر بام سرای این مملکت افراشته شد" ۱ 🔰به مناسبت سالروز شهادت 👤نادعلی، پیشکار مخصوص شیخ، می گوید: 🔸بعد ازظهر سیزده رجب، شیخ را برای محاکمه به عمارت گلستان بردند و در تالار آن، "شیخ ابراهیم زنجانی" شروع به محاکمه کرد. 👈جالب اینجاست که وقتی محاکمه صورت می گرفت، در بیرون مشغول آماده سازی جایگاه اعدام وی بودند. هنگامی که می خواستند او را برای اعدام ببرند، اجازه ی خواندن نماز عصر را به وی ندادند و ایشان را به سوی جایگاه اعدام راهنمایی کردند. وقتی به در نظیمه رسید رو به آسمان کرد و گفت: (افوّض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد) 🕣حدود یک ساعت و نیم به غروب روز سیزده رجب ۱٣٢٧ قمری بود. مهرهای خود را به مستخدمش داد تا خرد کند تا به دست نااهلان نرسد و نتوانند سند سازی کنند. پس از آن عصا و عبایش را به میان جمعیت انداخت و روی چهارپایه رفت و قریب ده دقیقه برای مردم صحبت کرد و فرمود: 💠خدایا، تو خودت شاهد باش که من آنچه را که باید بگویم به این مردم گفتم خدایا تو خودت شاهد باش که من برای این مردم به قرآن تو قسم یاد کردم، گفتند قوطی سیگارش بود. 💠خدایا تو خودت شاهد باش که در این دم آخر باز هم به این مردم می گویم که مؤسس این اساس "لامذهبین" هستند که مردم را فریب داده اند این اساس مخالف اسلام است. 💠 محاکمه ی من و شما مردم بماند پیش پیغمبر محمد بن عبدالله(ص). آن گاه عمامه را از سر برداشته و فرمود: از سر من این عمامه را برداشتند، از سر همه بر خواهند داشت. ⭕️طناب دار به گردن وی انداخته شد و لحظاتی بعد پیکر بی جان وی برفراز دار باقی مانده بود. پس از این که آقا، جان تسلیم کرد، دسته موزیک نظمیه پای دار آمد و همان جا وسط حلقه شروع کرد به زدن و مردم؛ از جمله پسر شیخ کف می زدند و شادی می کردند و چه بی احترامی هایی که به جنازه ی شیخ نکردند. ⭕️ مجاهدین با تفنگهایشان همین طور می رقصیدند. شنیدم که بعضی ها می گفتند: "شیخ فضله به درک رفت!" ⭕️در اثر تلاطم و طوفان که دائماً جسد را بالای دار تکان می داد، یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش گُرپی به زمین افتاد! جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه؛ همه می خواستند خود را به جنازه برسانند؛ دور نعش را گرفتند؛ آن قدر با قنداقه تفنگ و لگد به نعش آقا زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهنش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد. هر که هرچه در دست داشت می زد؛ آنهایی که دستشان به نعش نمی رسید، تف می انداختند. ⭕️یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین، مرد تنومند و چهارشانه ای بود، وارد حیاط نظمیه شد. جلو آمد و بالای جنازه ایستاد، این بی حیا هنوز نرسیده، جلوی همه دگمه های شلوارش را بازکرد و روبروی این همه چشم شرُ شُر به سر و صورت آقا........ ٢ 🔘 💢باید دشمنیها را شناخت؛مشکل ما این است. اینکه بنده مسئله‌ی را برای تکرار میکنم، به خاطر این است. گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنیهائی که با اساس دارد میشود؛ اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. 💢ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند؛ که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند ٣ 💢 اینها ندیدند توطئه‌ای را که آن روز و به اصطلاح که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛ توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزه‌ی با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند. 💢 نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید؛ مثل مرحوم شیخ فضل‌اللَّه نوری؛ جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضل‌اللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم. ۴ 📚منابع: ▫️۱_ جلال آل احمد - خدمت و خیانت روشنفکران ▫️٢-شيخ فضل ا... نوري؛ از نقش آفريني در نهضت تنباکو تا شهادت براي اجراي شريعت ▫️٣-مرحوم آسید عبداللَّه بهبهانی و مرحوم سید محمد طباطبایی و شیخ ابراهیم زنجانی‌ و ... ▫️۴-بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری۱۳۸۸/۱۲/۰۶  🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃پیامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله) فرمودند: 💠 مثلی و مثلکم کمثل رجل أو قد نارا فجعل الفراش و الجنادب یقعن فیها و هو یذبّهنّ عنها... و أنا آخذ بحجزکم عن النّار و أنتم تفلتون من یدی؛ 💠 حکایت من و شما چون مردى است که آتشى بیفروخت و پروانه ها و ملخ ها بنا کردند در آن بیفتند و وى آنها را از آتش نگه می داشت... من کمر بندهاى شما را گرفته ام که شما در آتش نیفتید و شما از دست من در می روید. 📚 نهج الفصاحه / ح254 🌐 @ashora_karbala