eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
613 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
Pas_az_panjah_sal.pdf
2.78M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (پس از پنجاه سال) که قیام تاریخ‌ساز کربلا را؛ از منظر جامعه‌شناختی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. ✍مؤلف: سید جعفر شهیدی 📘کتاب پس از پنجاه سال، پژوهش تازه پیرامون قیام امام حسین (ع) از جمله کتاب‌های مطرح درتحلیل واقعه عاشورا است که به رخدادی که در سال ۶۱ هجری و درست پنجاه سال پس از وفات پیامبر در سال ۱۱ هجری اتفاق افتاد، می‌پردازد. 📘در این کتاب بیش از آن‌که در جست‌وجوی چگونگی آن رخداد عظیم باشد، به دنبال چرایی حادثه عاشورا بوده است؛ «مقصود من از نوشتن این یادداشت‌ها مقتل‌نویسی، تبلیغ مذهبی و حتی نوشتن تاریخ نیست. من کوشیده‌ام تا خود بدانم آن‌چه رخ داد، چرا رخ داد؟ 📘کتاب سی فصل دارد. سیزده فصل نخست آن برای ورود به جزئیات حوادث سال‌های ۶۰ و ۶۱ ه.ق و بیان وقایع نهضت سیدالشهدا (ع)، حکم مقدمه‌ای را دارد که هر چند مقدمه است، اما جان کلام و کلید تحلیل حادثه را در خود جای داده است. سیزده فصل نخست، عهده‌دار بیان حقایق پشت پرده حادثه عاشورا است، یعنی روشن ساختن تحولاتی که یکی پس از دیگری بر جامعه ساخته و پرداخته رسول خدا وارد آمد و آن را آن‌گونه دگرگون ساخت که پس از پنجاه سال، یزید بر جایگاه پیامبر (ص) تکیه زد و بر قتل حسین (ع) فرزند همان پیامبر فرمان راند. ✍نویسنده در این اثر سؤالاتی را طرح می‌سازد که ذهن هر انسان کنجکاوی را درگیر خود می‌کند که از جمله: «چه شد اجتماع مسلمان آن روز در مقابل این حادثه تا آن حد خونسردی و بی‌اعتنایی نشان داد؟ حسین و یاران او چه جرمی مرتکب شده بودند که فقه مسلمانی کیفر آن را قتل می‌دانست؟ 🆔 @ashora_karbala
🔰تحریف باطن دین (الوهیت و ولایت) به مظاهر دین (شریعت) 👈حتما مطالعه کنید! ✍استاد سیدمحمدمهدی 💢 به دنيا اساس این است. نفس پرستي انسان را از اولياء خدا جدا مي كند و بلكه آدمی را در مقابل اولياء خدا قرار مي دهد تا آنجا که حتی ممكن است انسان براي کسب مطامع دنيا، خيمه هاي سيدالشهداء(ع) را به آتش بكشد و اهل بيت ایشان را هم به اسارت ببرد. مگر اينها همان كساني نبودند كه خون خود را در ركاب رسول الله(ص) نثار می کردند؟ پس چگونه دنياپرستي در آنها رسوخ كرد؟ چه شد که امت رسول الله(ص) به دنيا چنان تعلقی پيدا كرد كه حاضر شد براي آن، اين ننگ را به جان بخرد و اين رسوايي را به بار آورد؟ 💢 پاسخ اين سؤال در يك كلمه؛ اين است كه دستگاه دين را به شکلی تحريف كرد که مي شد هم دين داشت و مسلمان بود و هم خون سيدالشهداء (ع) را ریخت. اين مهم ترين تحول وانحرافی بود كه در امت رسول الله (ص) پيش آمد. 💢سِرّ دين است اما اين الوهيت چگونه در جامعه و ارواح جاري مي شود؟  طريق جريان الوهيت؛ خلافت الهي و ولايت اولياء معصوم (ع) است. تنها از این طريق است كه جريان توحيد در عالم جاري مي شود. اگر گفته می شود امام است به همين معناست؛ معناي «بنا عُرف الله، بنا عُبدالله» همين است؛ اگر گفته می شود امام وجه الله و جنب الله و باب الله و باب توحيد است، مقصود همين است. كتب روايي شیعه مالامال از اين معارف است 💢امام(ع) طريق تحقق توحيد در عالم است. اگر امام(ع)  نبود، هرگز توحيد در عالم محقق نمي شد. نماز، روزه، حج، جهاد و عمل به واجبات و ترك محرمات مناسك دين داري  هستند.اين مناسک شُعبي هستند كه انسان را به حقيقت توحيد و ولايت مي رسانند؛ رشته هاي اتصال به امامت هستند. فرموده اند: «نَحْنُ أصْلُ كُلِّ خَيْرٍ وَ مِنْ فُرُوعِنَا كُلُّ بِرٍّ»؛ سپس فرمودند: «صلاه، حج، جهاد»؛ همه اينها از فروع معصوم(ع) هستند. نقطه آغاز انحراف آنجایی است که جایگاه فروع با اصول عوض شود. 💢تحريفی كه در سقيفه اتفاق افتاد اين بود كه حلقه اتصال توحید و شریعت با توجیه پرستش خدا از طریق شریعت حذف شد؛ گفتند: [حسبنا كتاب الله] به اين ترتیب حلقه اتصال شريعت به توحيد برداشته شد و شريعت به دست مصادره شد؛ نماز دكّان نفاق شد؛ وقتی اين حلقه اتصال برداشته شود، شريعت به يك پوسته تبدیل می شود. پوسته ای که می توان آن را در جريان نفاق قرار داد. 💢اگر دين به شريعت محدود شود انحراف حتمی است. حذف ولايت موجب تغییر معناي توحيد مي شود و هر كسي راهي مخصوص به خود برای رسیدن به خدا تصویر می کند. «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق» و این اول انحراف است که بگوئیم؛ به تعدا خلایق راه است برای رسیدن به خداوند؛ همان كه امروز از آن به كثرت گرايي و پلوراليسم تعبير مي شود. وقتي ولايت حقه برداشته شود، صراط هاي مستقيم پدید می آید. اما با وجود ولايت تنها یک صراط به سوی خدا خواهد بود؛ «عَلِيٌّ هُوَ الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِيمُ» 🗓تاسوعای حسینی ۱٣٩۰ دفتر مقام معظم رهبری در قم. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ٩۶ سوره اعراف) 💠برکات جمع برکت است و به موهبت هاى ثابت و پایدار گفته مىشود. البته در معناى برکت، کثرت، خیر و افزایش وجود دارد و شامل برکتهاى مادّى و معنوى مىشود، مثل برکت در عمر، دارایى، علم و امثال آن  ⁉️سؤال: اگر ایمان و تقوا سبب نزول برکات است، پس چرا کشورهاى کافر، وضع بهترى دارند و کشورهاى اسلامى با مشکلات فراوانى روبرو هستند؟  ✅پاسخ: 🔹اولاً اغلب کشورهاى اسلامى تنها نام اسلام را با خود دارند و قوانین و رهنمودهاى دین اسلام در آنجا حاکم نمىباشد 🔹ثانیاً ؛گاهى رفاه مادّى، نوعى قهر الهى است ؛ «فلمّا نسوا ما ذکّروا به فتحنا علیهم أبواب کلّ شىء» چون تذکّرات الهى را فراموش کردند، درهاى همه چیز را به رویشان گشودیم تا سرمست شوند.  💠در قرآن، دو نوع گشایش براى دو گروه مطرح است: 1⃣رفاه و گشایش براى خوبان که همراه برکات است، «فَتَحنا علیهم برکات». 2⃣رفاه و گشایش براى کفّار و نااهلان که دیگر همراه برکت نیست «فَتَحنا علیهم ابواب کلّ شىء» زیرا چه بسا نعمتها، ناپایدار و سبب غفلت و غرور و طغیان باشد. خداوند، این رفاه و گشایش کفّار را وسیله ى مهلت و پُر شدن پیمانه ى آنان قرار داده است.   💠بنا به تعابیر بعضی تفاسیر؛ از مصادیق بارز این آیه، دوران ظهور حضرت مهدى (عجّل اللّه تعالىفرجه) است که به گفته ى روایات، در آن زمان برکات از آسمان و زمین سرازیر مىشود. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سعی کن گریه کنی … ✍ آیت‌الله العظمی #بهجت ▪️آیت‌الله بهجت (قدس‌سره) شیر آب حیاط را به‌اندازۀ یک شیر سماور باز کرده بودند و داشتند وضو می‌گرفتند. گفتم: آقا، محرم دارد می‌آید و من یک ماه برای تبلیغ می‌روم. سفارشی کنید که آویزه گوشم کنم. همان‌جور که وضو می‌گرفت، تکیه داد به دیوار و آهسته گفت: «آسید محمد! سعی کن هر شبانه‌روزی یک‌مرتبه برای امام حسین علیه‌السلام گریه کنی...» 📚برگرفته از کتاب ردپای سپید، ص۵٧ (براساس خاطره یکی از شاگردان) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16-safaye_de_55488.mp3
3.63M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری موضوع: چگونگی همراهی با امام حسین(ع) ✔️حسین(ع) خواستنی است.  حسین(ع) دوست داشتنی است. باور کنید من عاشق پیشه نبودم من احساس عشق تو زندگیم نکردم ولی گاهی حسرت این رو می خورم که اون دستی که رو سر جون و حُر کشیده شد و اون حرارت ، اون گرمی و طراوت رو احساس کنم. ⏰ مدت: ٣۰:۱۵ 📶حجم: ۴ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ایمان آگاهانه (بخش دوم) 🔹 این یک حقیقت و یک نکته مسلّم است در اسلام؛ برادران! ایمان ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان تؤام با درک و شعور است، ایمانی است که از روی بصیرت، با چشم باز، بدون ترس از اشکال، به وجود آمده باشد. 🔻 آن ایمانی که فلان مرد مسلمان دارد، که برای نگهداشتنش باید بگوییم روزنامه نخوانند، فلان کتاب را نخوانند، در کوچه بازار؛ راه نروند، با فلان کس حرف نزند، سرما و گرما نخورد، آفتاب و مهتاب نبینند تا بماند؛ این ایمان متأسفانه نخواهد ماند. 🔹 ایمانی لازم است که آن چنان آگاهانه انتخاب شده باشد که در سختترین شرایط هم آن ایمان از او گرفته نشود. "اِلَامَن اُکرِهَ وَ قَلبُهُ مُطمِئن بِالایمانِ" 🔻درباره عمّار یاسر، آیه قرآن میگوید: اگر در زیر شکنجه، برای خاطر آنکه دشمن را از خود لحظه ای منصرف کنی، یک جمله گفتی، بگو، ایمان تو ایمانی نیست که با شکنجه از قلبت زائل بشود. آن ایمانی که خَبّاب بن اَرَت دارد، آهن را داغ میکنند به گردنش می چسبانند، شوخی نیست، آهن گداخته را به بدنش نزدیک میکردند و به پوست بدنش می چسبانیدند، این به خاطر آن ایمان آگاهانه عمیقش، دست برنمیداشت، ایمان این است. 🔹ایمان از روی روشنی، از روی درک، از روی فکر، با محاسبه های صحیح وقتی که انجام گرفت، آنوقت لازم نیست ما این ایمان را در پارچه و در کهنه و در صندوقچه و در صندوقخانه بگذاریم که مبادا گرما و سرما و گردوخاک و غبار به آن آسیب برساند؛ آسیبی به آن نمیرسد. این ایمانهای ناشعورانه است که آدم مدام دلدل دارد، مبادا، مبادا، مبادا. 🔹اگر بخواهیم ایمانها استوار باشد، اگر بخواهیم ایمانها زائل نشود، اگر بخواهیم ایمان، ایمان آگاهانه باشد، باید دائماً آگاهی بدهیم به آن کسانی که میخواهیم مؤمن باشند. از آگاه شدن اینها واهمه نکنیم، از چشم و گوش بسته ماندن اینها لذت نبریم. 🔻راهش این است تا خوب مایه آگاهی در مغزها و دلها و فکرها به وجود بیاید و با آن آگاهی، یک ایمان صحیح، مستحکم، یک بتن آرمه در دل او بنا بشود، آنوقت با توپ شرپنل هم به قول جوانهای قدیمی، زائل شدنی نیست. 🔻اسلام میگوید ایمان، آگاهانه باید باشد. این آیاتی که در آخر سوره آل عمران است، ایمان آگاهانه را به ما معرفی می کند. --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا