5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰قرن؛ قرن اسلام است و کانون اصلی اش هم این جاست. آینده از آن شماست
🎬 #امام_خامنه_ای
🔻 عزیزان من؛ استقامت یعنی ایستادگی کردن. ادامه دادن؛ راه را دنبال کردن؛ متوقف نشدن! این رمز کار است. بابد پیش برویم. این حرکت، حرکت موفقی است؛ چون آفاق روشنی دارد؛ و این ملت ایستاده است.
🔻این قرن، قرن اسلام است. این قرن، قرن معنویت است. اسلام؛ عقلانیت را و معنویت را و عدالت را مجد و شکوه امت مسلمان را به ملتها هدیه می دهد؛ اسلامِ عقلانیت، اسلامِ تدبر و تفکر، اسلامِ معنویت، اسلامِ توجه و توکل به خدای متعال، اسلامِ جهاد، اسلامِ کار، اسلامِ اقدام؛ اینها تعالیم خدای متعال و تعالیم اسلامی است به ما.
🆔 @ashora_karbala
7.mp3
10.63M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی"
تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/ جریان اختلاط حق و باطل و تفکیک آنها بوسیله رسولان الهی
☑️ فلسفه تاریخ نگاه کلی به جریان عالم دارد و ابتدا و انتهای آن را روشن کرده و مسیری که عالم طی می کند را روشن می کند. این نگاه در ادبیات دینی گاهی با ادبیات تفکیک بیان شده است که جریان حق و باطل اختلاطی پیدا کرده اند و در مسیری که درگیری و ابتلائات است تفکیک رخ خواهد داد.
☑️این مسیر به ظهور و اظهار دین و اتمام نور ختم می شود و مسیر آن هم تلاوت حضرت بر کتب قیمه است و انتهای این تفکیک هم در عوالم بعدی به خلوص محض و بهشت و جهنم ختم می شود....
7⃣ جلسه هفتم
⏰ مدت: ٧٨:۵۴ دقیقه
📶 حجم: ٩ مگابایت
🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢٩ مهر ماه ٩۵
🆔 @ashora_karbala
صدحاشیه بر گام دوم.pdf
3.39M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"جهاد تمدنی جوانان" صد حاشیه بر بیانیه گام دوم انقلاب؛ با ترسیم هندسه بیانیه و تحلیل آن؛ برگرفته از بیانات #امام_خامنه_ای
✍مؤلف: حسین بغدادی
📘 قصد بر این بوده تا این نسخه فشرده به شکل یک "درسنامه بیانیه" در آورده شود. لذا شرح و بسط بیشتر و دقیقتر محتوای بیانیه با گزینش و استفاده از متون کلیدی رهبر انقلاب تا پیش از صدور بیانیه می باشد. یعنی متن بیانیه؛ از زبان مقام معظم رهبری شرح و تفسیر می شود؛ تا کسی در دام تحلیل های تحمیلی و یا ابهام های متنی گرفتار نشود. به همین دلیل تمرکز کار در این نسخه روی گزینش نقاط حساس و مهم و یا پر ابهام بیانیه بود تا به کمک دیگر بیانات مقام معظم رهبری آن ابهام ها رفع گردد.
📘 بنابر این برای درک بهتر روح حاکم بر بیانیه در ابتدای آن به کمک یک نمودار و چند توضیح کوتاه به ترسیم «هندسه بیانیه» اقدام نموده و در انتها نیز طی ده گام به «تحلیل بیانیه» پرداخته است. از حیث محتوا نیز حاشیههای بیانیه به سه دسته تقسیم میشوند، یک دسته تکرار متن، یک دسته تشریح متن و دسته سوم نیز مکمل متن هستند. و هدف آن بوده که با حاشیههای دسته اول نشان داده شود که اندیشههای بیانیه گام دوم به طور مکرر در گام اول نیز توسط مقام معظم رهبری بیان شده که در واقع محکمات انقلاب و اندیشههای مستمر و لا یتغیر ایشان میباشد.
📘 نکته دیگر اینکه؛ تمرکز بر تحلیل بیانیه در بستر نظام فکری ایشان می باشد و پرداختن تفصیلی به راهبردها و راهکارهای عملیاتی و تحقق توصیه ها کاملا مد نظر قرار گرفته است.
🆔 @ashora_karbala
🔰انتظار چیست؟
✍ #امام_موسی_صدر
🔸 عقیدۀ به مهدویت، مؤمنان را واداشته است تا همواره در آمادگی کامل بهسر برند. ما به انتظار ایمان داریم. انتظار چیست؟ انتظار به معنای آمادگی است. اگر اکنون شما با کسی قراری داشته باشید و موعد شما ساعت نُه صبح باشد، و به خانهاش بروید و ببینید که وی هنوز روی تختش دراز کشیده و برنخاسته است و لباسش را نپوشیده و آمادۀ بیرون رفتن نشده است، آیا چنین شخصی میتواند بگوید که من منتظر شما بودم؟ این انتظار نیست.
🔸 انتظار یعنی اینکه شخص در لحظۀ مشخص آماده باشد و نه اینکه شما در را بزنید تا او آماده شود. این مفهوم درست انتظار است. در ادعیهای که دربارۀ مهدی وارد شده و از جمله در دعای عهد این امر واضح و روشن است، چندانکه گویی وی شمشیرش را کشیده است. شخص منتظر باید آمادۀ خروج باشد.
🔸 به یاد میآورم که در زمان کودکیام در شهر مشهد خراسان ساکن بودیم. پدرم که از علمای بزرگ بود، شمشیری بلند داشت -در آن زمان کلاشینکف وجود نداشت- اکنون باید کلاشینکف داشته باشیم. مؤمنان همواره آمادۀ قیام بودهاند. مفهوم انتظار همین است، نه آنکه ما کاری نکنیم و منتظر بمانیم تا امام زمان بیاید و همه چیز را اصلاح کند. این انتظار نیست. چنین فهمی از انتظار همانند تحریفی است که در مفاهیم اسلامی دیگر رخ داده است. عقیدۀ مهدویت مبتنی بر امید و آمادگی است. عقیدۀ درست مهدویت این است.
📚 مسیره الامام السید موسی الصدر؛
ترجمه مجید مرادی صفحه ۴٩۶
🆔 @ashora_karbala
🔰 هیچ کس به من نگفت...
🔹 شکایت از نوجوانیم را به چه کسی عرضه کنم؟ چه کسی حاضر است این شکایت را از من بشنود؟
خدای مهربان در قرآن و پیشوایان دین در کلمات نورانی شان همه آنچه را که زمینه پرواز انسان را فراهم کند گفته اند.
اما گاهی این گفته های نورانی، به گوش من و شما نمی رسد. مقصر کیست؟! کاری نداریم، اما این را باید دانست که
نوجوانی همان دورانی است که قلب، تشنه نور است و در تب و تاب آن می سوزد، اگر نور نیامد و انتظار نوجوان بی پاسخ ماند، ظلمت قدم زنان وارد می شود، چرا که خانه قلب از مهمان خالی نیست.
🔹 من از کسانی هستم که از نوجوانی شان شکایت دارند، چرا که به من نگفتند. دنبال مقصر نمی گردم و گناه را بر گردن کسی نمی اندازم اما...
🔹 هیچ کس به من نگفت که... غیبت شما، به معناي نبودن نیست، بلکه به معناي ندیدن هم نیست، چرا که تو روي فرش مجالس ما، قدم می گذاري، در
بین مائی، ما را می بینی و میشناسی؛ ما هم تو را می بینیم، ولی نمی شناسیم. مگر نه این است که شما را تشبیه کرده اند به
یوسف (ع) که برادران را دید و شناخت، ولی برادران، او را با اینکه دیدند نشناختند.
🔹مگر نه این است که در دعای ندبه می خوانیم، اي غایبی که غایب از ما نیستی؛ فدایت شوم، ای دور از مایی که از ما دور
نیستی. مگر نه این است که وقتی می آیی، خلایق انگشت به دهان می مانند که ما این آقا را نه یک بار، بلکه بارها دیده ایم، پس تو این جایی در بین ما، ولی غایبی، یعنی ناشناخته ای، نشناختن هم گناه ماست، مشکل تو نیست، تو براي من غایبی که نمی شناسمت.
📚 کتاب هیچ کس به من نگفت؛ حسن محمودی ص ۱۱ و ۱٢
🆔 @ashora_karbala