eitaa logo
🇮🇷 رسانه تخصصی فقه و احکام 🇵🇸
6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
485 ویدیو
25 فایل
✔️سبک نوین پاسخگویی به سوالات شرعی ✔️ارسال سوالات #احکام از طریق آیدی زیر: @Pasokhgoo_ahkam ❌ #تبادل پیام ندین❌ لینک گروه اقایان https://eitaa.com/joinchat/899350551C822ecf2997
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 خمس برنجی که مصرف نشده 🔹 〰️🔹〰️🔹〰️🔹〰️ 🔷 سوال: ما برنج مصرفی هر سال را در فصل برداشت برنج می خریم؛ مثلاً ۱۰۰ کیلو برنج در شهریور، سال خمس ما اوّل آبان است و تقریباً چیزی از این برنج را هنوز مصرف نکرده ایم. آیا باید خمس آن را بدهیم؟ در صورتی که مازاد مصرف سالانه خرید نمی کنیم؟ 🔷 پاسخ: 👇 هر مقدار از مواد مصرفی ـ مانند برنج ــ که با درآمد تهیه شده و تا سررسید سال خمسی مصرف نشده است، خمس دارد. 〰️🔹〰️🔹〰️🔹〰️ 🔷 سایت آیت الله خامنه ای/ کانال فقه و احکام 💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید www.askahkam.ir 🆔eitaa.com/ask_ahkam 🆔 Sapp.ir/ask_ahkam 🆔 t.me/ask_ahkam
♻️ مخارج کفن و دفن میت♻️ ❓سوال: مخارج کفن و دفن میت بر عهده کیست؟ ❇️ پاسخ: ✍🏻 آیت الله خامنه ای :‌ هزینه تجهیز و تکفین و نیز بدهی میت و هزینه های بیمارستان و واجبات مالی مانند حج و خمس و زکات از اصل ترکه(اموال و حقوق بر جاى مانده از میت) کسر مى شود. و نیز اگر وصیت مشروعى باشد، بر ارث مقدم است. اما هزینه های مراسم ترحیم و بزرگداشت از ترکه محسوب نمی شود. ✍🏻 آیت الله مکارم: مخارجی که مربوط به میت می شود مانند خرج بیمارستان و مراسم ختم از اصل مال او برداشته می شود.بدهکاری و حج واجب و خمس و زکات و مانند آن را باید از اصل مال بدهند، اگر چه وصیت نکرده باشد وچنانچه چیزی اضافه بیاید هرگاه وصیتی کرده باشد که ثلث یا مقداری از ثلث را به مصرفی برسانند باید بهوصیت عمل کنند و اگر کسی وصیت نکرده باشد ثلث برای او نیست و آنچه بعد از ادای دین اضافه می ماند مال ورثه است. ✍🏻 آیت الله سیستانی: مخارج حال حیات همه از اصل ترکه داده می شود ولی مخارج بعد از فوت فقط به مقدار متعارف برای کفن ودفن وتجهیز او از اصل ترکه داده می شود واما مجلس ختم وامثال آن باید بعد از جدا کردن سهم صغیر باشد. اگر خمس بده بوده است خمس آن چه را نداده باید بدهند اما اگر خمس بده نبوده لازم نیست بدهند بلکه از مال صغیر جایز نیست ورثه ای که بالغ اند می توانند برای برائت ذمه او از حصه خود بپردازند. 💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید www.askahkam.ir 🆔eitaa.com/ask_ahkam 🆔 Sapp.ir/ask_ahkam 🆔 t.me/ask_ahkam
💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید www.askahkam.ir 🆔eitaa.com/ask_ahkam 🆔 Sapp.ir/ask_ahkam 🆔 t.me/ask_ahkam
💢 فهماندن مطلبی به دیگران هنگام نماز ✍🏻 اگر كلمه‌ای را با قصد ذكر بگويد، مانند اینکه بگويد: «الله اكبر» و موقع گفتن آن، صدا را بلند كند تا مطلبی را به ديگری بفهماند، اشكال ندارد ولی چنانچه به قصد اینکه مطلبی را به كسی بفهماند ذکری بگويد؛ اگرچه قصد ذكر هم داشته باشد، نماز باطل می‌شود. ❇️ نکته: حرکت دادن دست یا چشم و ابرو اگر مختصر و به نحوی باشد که با استقرار و آرامش و یا صورت نماز منافات نداشته باشد، موجب بطلان نماز نمی گردد. 🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای مسأله ٣٢٨ 📎 📎 📎 💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید www.askahkam.ir 🆔eitaa.com/ask_ahkam 🆔 Sapp.ir/ask_ahkam 🆔 t.me/ask_ahkam
💢 وضو گرفتن قبل از نماز به نیت نماز 💠 سوال: اگر شخصی صبح ساعت هشت مثلا برای نماز ظهر و عصر وضو بگیرد صحیح است؟ 💠 سوال: ❇️ آیات عظام خامنه ای و مکارم شیرازی: اگر وضو را به نيت نماز واجبي بگيرید تنها در صورتي صحيح است که وقت نماز نزديک باشد. (مثلا 10 الي 15 دقيقه قبل از اذان) اما اگر وضو را در هر زماني به نيت طهارت بگيرید صحيح است و مي توانید با آن نماز بخواند. ❇️ آیات عظام سیستانی و شبیری: انسان مى‌تواند قبل از وقت نماز، به قصد نماز یا با طهارت بودن وضو بگیرد و با همان وضو نماز بخواند. ------------ 🔺 استفتا از سایت مراجع عظام 📎 📎 📎 💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید www.askahkam.ir 🆔eitaa.com/ask_ahkam 🆔 Sapp.ir/ask_ahkam 🆔 t.me/ask_ahkam
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 در آستانه شب و روز جمعه که منتسب به زیارت امام حسین علیه السلام است، در صورت تمایل و اقبال روحی، ببینید و نشر دهید. ✳️ با انتشارش در ثواب اشک شریک شویم.... . ⭕️ روضه خوانی وجود مقدس حضرت علی اصغر علیه السلام، توسط حجت الاسلام والمسلمین رفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب زیارتی امام حسین(ع) 👌 تو هــــــفته شب ها، خـــراب، دوست دارم💔🤲😭 🎤 💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید www.askahkam.ir 🆔eitaa.com/ask_ahkam 🆔 Sapp.ir/ask_ahkam 🆔 t.me/ask_ahkam
💢 نگاه مرد به زن و زن به مرد 💠 نگاه کردن مرد به بدن زن نامحرم چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است و نگاه کردن به صورت و دستها اگر به قصد لذت باشد حرام است ولی اگر بدون قصد لذت باشد مانعی ندارد. ✍🏻 نگاه کردن زن به بدن مرد نامحرم حرام می‌باشد و نگاه کردن به صورت و بدن و موی دختر نابالغ اگر به قصد لذت نباشد و به واسطه نگاه کردن هم انسان نترسد که به حرام بیفتد اشکال ندارد، ولی بنابر احتیاط باید جاهایی را که مثل ران و شکم معمولا می‌پوشانند نگاه نکند. 🔺 بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📎 📎 📎 💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید www.askahkam.ir 🆔eitaa.com/ask_ahkam 🆔 Sapp.ir/ask_ahkam 🆔 t.me/ask_ahkam
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴🏴 در آستانه شب شهادت غمبار وجود مقدس حضرت امام کاظم علیه السلام؛ در صورت تمایل و اقبال روحی، ببینید و نشر دهید. 💔ذکر مصیبت توسط حجت الاسلام استاد رفیعی در حرم مطهر دختر امام: خانم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ⭕️ با انتشارش در ثواب اشک شریک شویم.... .