💢 نگاه به خانه همسایه
⁉️ سؤال:
خانه ما به خانه همسایه، مشرِف است و می توانم خانه آن ها را ببینم. و چند بار نیز این کار را انجام داده و نامحرم را در خانه همسایه دیده ام. حکم این کار و راه جبران آن چیست؟
✍️ پاسخ:
🔹 در فرض مذکور، مرتکب معصیت شده اید و باید از آن توبه نمایید و استغفار کنید و توبه از گناه هم با استغفار و پشیمانی از گناه و تصمیم جدّی بر تکرار نکردن آن حاصل می شود.
📚 پی نوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله خامنه ای.
📎 #احکام_گناهان
📎 #احکام_نگاه
┄┅─✵🍁✵─┅┄
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahkam
💠 پاکیِ محلّ سجده
✅ پاسخ:
مهر یا چیز دیگری که بر آن سجده میکنید باید پاک باشد؛ ولی اگر مُهر را روی فرش نجس بگذارید یا یک طرف مُهر نجس باشد و پیشانی را برطرف دیگر بگذارید، اشکالی ندارد. به شرطی که نجاست به پیشانی سرایت نکند.
#احکام_نماز
#احکام_سجده
◀️ پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
🍁🍂 سایت اسک احکام
www.askahkam.ir
🆔eitaa.com/ask_ahkam
🆔 Sapp.ir/ask_ahkam
🆔 t.me/ask_ahkam
🆔 www.instagram.com/ask_ahkam/
هدایت شده از سرود، مولودی، مداحی
1_7267050183.mp3
5.81M
عاشقتم
هر چند که بشم محکوم
عاشقتم
ای مقتدر مظلوم
#حسین_طاهری🎙
━━━⊱🌺🌸⊰━━━━─
🎤ارائه سرود، مولودی، مداحی مناسبتی
💢@ask_20
💠 مانع بین پیشانی و محل سجده
#احکام_نماز
#احکام_سجده
___________
❓سؤال: اگر هنگام سجده، چادر یا کلاه روی صورت بیفتد و پیشانی با واسطه چادر یا کلاه روی مهر قرار بگیرد، چه وظیفه ای داریم؟
✅ پاسخ:
باید بدون بلند شدن از سجده، مانع ـ چادر ـ را کنار بکشید تا پیشانی بر مهر قرار گیرد یا پیشانی را به طوری که سر بلند نشود، بر چیزی که سجده بر آن صحیح است، قرار دهید.
_____________
◀️ سایت آیت الله خامنه ای/ کانال فقه و احکام
💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید
www.askahkam.ir
🆔eitaa.com/ask_ahkam
🆔 Sapp.ir/ask_ahkam
🆔 t.me/ask_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از کودکی
عاشقت بوده ام💚...
@ask_ahkam
💢 پوشیدن کفش و یا روسری رنگی
🔶 حدیث: رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) به حولا فرموند: روسرى خود را که جلب نظر مى کند نشان مده اگر چنين کني دينتان را تباه و خدا را به خشم آورده اي.
مستدرک وسایل الشیعه، ج 14، ص 231
💠 سوال:
دختری جوان هستم می خواستم بپرسم پوشیدن کفش و یا روسری رنگی چه حکمی دارد؟
✍🏻 پاسخ:
حجاب و پوشش، باید به گونه ای باشد که علاوه بر این که تمامی بدن زن (بجز صورت و دستها تا مچ که استثناء شده) را بپوشاند، توجه نامحرم را هم جلب نکند.
🔺 آیت الله خامنه ای- پایگاه اطلاع رسانی .leader.ir
📎 #احکام
📎 #احکام_خانواده
📎 #احکام_حجاب
💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید
www.askahkam.ir
🆔eitaa.com/ask_ahkam
🆔 Sapp.ir/ask_ahkam
🆔 t.me/ask_ahkam
لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون..... .
واقعا قابل تقدیر بشری نیست؛ ان شاء الله آیه مبارکه بالا، شفاعت کننده تان باشد که به آن عمل کردید..... .
🌺🇮🇷🍃☘️🍃🇵🇸🌺
📌 صدای حقیقت را از اینجا بشنوید؛ به «در جستوجوی حقیقت» بپیوندید: 👇👇👇
@jostojou
خمس رهن خانه.mp3
795.3K
📚 خمس پول پیش
💠 سؤال: آیا پولی که مستأجر ناچار است برای اجارهٔ خانه به موجر قرض (رهن) دهد، خمس دارد؟
#احکام_خمس
#خمس_پول_پیش
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahkam
حکم پوشیدن شلوارک برای آقایان
➖➖➖➖➖➖➖
1️⃣➖ پوشیدن شلوارک (شلوار کوتاه تا روی زانو یا یه کم یایین تر) برای آقایان در عمومی(کوچه، خیابان و مهمانی های عمومی ) چه حکمی دارد ؟
2️⃣➖ با توجه به اینکه بعضی از آقایان رعایت نمی کنند و تذکر برای آنها فایده ای ندارد تکلیف و وظیفه خانم چیست نگاه به پای این افراد بدون قصد لذت و به صورت معمولی چه حکمی دارد ؟
🔶🔶🔶🔶🔶🔶
✅ آیت الله خامنه ای:
♦️ 1- مردان اگر بدانند که هرگاه بدنشان لخت باشد زن های نامحرم به آنان نگاه میکنند، احتیاط واجب آن است که غیر از سر و گردن ودستها را بپوشانند.
♦️2-نگاه زن به سر و صورت و گردن و دستهاى مرد نامحرم، تا جايى كه معمولاً نمىپوشانند بدون قصد لذت و ريبه اشكال ندارد؛ و در غیر این صورت جایز نیست
🔶♣️♣️♣️♣️♣️♣️🔶
✅آیت الله مکارم شیرازی:
♦️1- مردان مي توانند سر و گردن و مقداري از سينه و دستها و پاها را نپوشانند، ولي بقيه بدن که معمولا پوشانده مي شود را بايد بپوشانند.
♦️2-نگاه کردن به بدن مرد نامحرم به آن مقدار که معمولاً آن را نمى پوشانند مانند سر و صورت و گردن و مقدارى از پا و دست اگر به قصد لذّت نباشد و مايه فساد و گناه نگردد اشکال ندارد.
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahkam
💢 عدالت امام جماعت
⁉️ سؤال:
اگر کسی امام جماعتى را مىشناسد و مىداند که او شخصى بزرگوار و عادل است، ولى یکى دو مورد از او غیبتى سر زده، آیا این کار باعث سقوط عدالت او مىشود؟
✍️ پاسخ:
🔹 آیتالله خامنهای: تا برای شما احراز نشود که عمل آن امام جماعت که شما آن را غیبت میدانید، با علم و اختیار و بدون مجوّز شرعی بوده، مجاز نیستید که حکم به فسق امام جماعت نمایید.
🔹 آیتالله مکارمشیرازی: باید این موارد استثنایى را توجیه کرد، شاید او معتقد بوده که در موارد فوق، فردِ غیبت شده جایز الغیبة بوده، هر چند در اعتقاد خود خطا کرده باشد.
📚 پینوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله خامنهای
📎 #احکام
📎 #احکام_جماعت
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahkam
هدایت شده از سرود، مولودی، مداحی
مداحی_آنلاین_جونه_جونه_جونه_زینب_محمود_کریمی.mp3
8.93M
جونه جونه جونه زینب
نم نم بارونه زینب
درد عالمه فقط میدونه زینب
#سرود🔊
#میلاد_حضرت_زینب(س)🌸
#محمود_کریمی🎙
─━━━⊱🌺🌸⊰━━━━─
🎤ارائه سرود، مولودی، مداحی مناسبتی
💢@ask_20
به ما بپیوندید ❤️👆
💠 #احکام | روش محاسبۀ خمس مواد مصرفی
⁉️ سؤال:
خمس مواد مصرفی که سر سال خمسی در منزل باقی مانده مثل برنج، روغن، چای، قند، مواد شوینده و... چگونه محاسبه میشود؟
✍️ پاسخ:
🔹 آیت الله خامنه ای: اگر از موادی است که تهیۀ آن به صورت فله و غیربسته بندی ممکن است (مانند حبوبات، گوشت)، بايد خمس مقدار باقی مانده محاسبه شود و اگر تهیۀ آن به صورت بسته بندی است و به مقدار نیاز خريداری شده، بستهای که مقداری از آن مصرف شده است، خمس ندارد.
آیت الله سیستانی:
مسأله 603. اگر سر سال از کالاهای مصرفی زندگی - مانند مواد خوراکی، عطر، لوازم شوینده و بهداشتی، دفتر و دفترچه - مقداری اضافه مانده باشـد، چنانچه مقدار باقیمـانده اصلاً قیمـت و ارزش مالی نداشته باشد، خمس ندارد؛
امّا اگر قیمت و ارزشی داشته باشد - هرچند اندک - دو صورت دارد:
الف. فرد نمیتوانسته کمتر از آن مقدار را تهیّه نماید و به تعبیری آنچه خریداری شده از نظر مقدار، کمترین اندازهای است که در بازار فروخته میشود؛ مثلاً کوچکترین عطر موجود در بازار را که مورد استفادهاش بوده خریده؛ در این صورت، مقدار باقیمانده خمس ندارد.
ب. فرد بیشتر از مقدار مذکور در قسمت «الف» را تهیّه کرده و مقداری اضافی آمده؛ در این صورت، مقدار باقیمانده خمس دارد.
حکم مذکور در این مسأله، در مورد اشیایی که به فرد هدیه شده نیز جاری است.
📚 پینوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله خامنهای.
📎 #احکام_خمس
┄┅─✵🍁✵─┅┄
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahkam
💠 تکبیر بعد از نماز
♻️ برخی فکر می کنند پس از پایان نماز باید صورت خود را به طرف راست و چپ بگردانند. در حالی که این عمل جزء واجبات نماز نیست بلکه جزء مستحبات سلام نماز است که بهتر است انجام شود.
--------------
عروه الوثقی ج 1 ص93 فی التعقیب
#احکام_نماز
🍁🍂 سایت اسک احکام
🆔eitaa.com/ask_ahkam
🆔rubika.ir/pasokhgoo_ahkam
🆔 Sapp.ir/ask_ahkam
🆔 t.me/ask_ahkam
هدایت شده از سرود، مولودی، مداحی
1401090804.mp3
10.49M
🔊 #صوتی | #شور
📝 عاشقی اگه بلد باشی
👤 کربلایی #حسین_طاهری
🌺 ویژه ولادت #حضرت_زینب
─━━━⊱🌺🌸⊰━━━━─
🎤ارائه سرود، مولودی، مداحی مناسبتی
💢@ask_20
به ما بپیوندید ❤️👆
💢 سلام بی جا
❇️ اگر در جایی که نباید سلام نماز را بگوید، سهواً بگوید: «السلام علینا و علی عباد اللَّه الصالحین» یا بگوید: «السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته»، بنابر احتیاط واجب باید دو سجده سهو به جا آورد؛ ولی اگر سهواً مقداری از سلام را بگوید، احتیاط مستحب آن است که دو سجده سهو به جا آورد.
❇️ اگر در جایی که نباید سلام دهد، سهواً هر سه سلام را بگوید، به جا آوردن دو سجده سهو کافی است.
🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای/ مسأله ۳۹۴
📎 #احکام
📎 #احکام_نماز
📎 #سلام_بیجا
⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahkam
💠 #احکام | وقت نماز صبح
⁉️ سؤال:
آیا مراعات ده دقیقه احتیاط برای نماز صبح بعد از اذان واجب است یا مستجب؟
✍️ پاسخ:
🔹 آیت الله خامنه ای: مقتضی است که مؤمنین محترم جهت رعایت احتیاط (واجب) حدود پنج الی شش دقیقه بعد از اذان (حدود ده دقیقه از اوّل اذان صبح)، شروع به ادای فریضه صبح نمایند.
🔹 آیت الله مکارم: هنگام شروع اذان، می توانید نماز را شروع کنید اما در مورد نماز صبح، احتیاطا 5 دقیقه بعد از تمام شدن اذان، نماز بخوانید.
معیار این است که انسان ظن قوی به به دخول صبح پیدا کند هر چند بدون رعایت این احتیاط باشد که معمولا بدون رعایت این احتیاط کمتر یقین حاصل می شود.
🔹 آیت الله شبیری: نسبت به طلوع فجر، اطمینان با تأخیر 15 دقیقه از اذان رسانه حاصل می گردد. البته برای خواندن نماز صبح در خصوص شبهای مهتابی (12 تا 25 ماه قمری) باید تا روشن شدن سپیدی ( یعنی حدوداً 25 دقیقه از اذان رسانه) صبر نمود.
📚 پینوشت:
استفتا از سایت مراجع عظام
📎 #احکام_نماز
💥 به پایگاه تخصصی فقه و احکام بپیوندید
www.askahkam.ir
🆔eitaa.com/ask_ahkam
🆔 Sapp.ir/ask_ahkam
🆔 t.me/ask_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ | پیروزی جبهه حق قطعی است
┄┅─✵🍁✵─┅┄
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahkam
💠 نقص مبیع در فروش اینترنتی
♻️ سوال:
*غش در معامله یعنی فريب دادن ديگران، از راه بهتر يا بيشتر وانمود كردن كالا که میتواند از اسباب تحقق فسخ عقد شود.
حال سوالی که مطرح میشود این است:
در فروش اینترنتی کالاهای دست ساز، خریدار فقط عکس جنس را می بیند و سفارش می دهد، آیا در صورت وجود اشکالات جزئی در کالا، معامله و درآمد حاصل از آن حلال است؟ش در معامله یعنی فريب دادن ديگران، از راه بهتر يا بيشتر وانمود كردن كالا که میتواند از اسباب تحقق فسخ عقد شود.
✍🏻 پاسخ:
چنانچه عرفاً معیوب محسوب نشود و مصداق غش در معامله نباشد، اشکال ندارد.
--------------
سایت آیت الله خامنه ای/ کانال فقه و احکام
#احکام_معاملات
📡
💠 حکم دروغ گفتن به شوخی
#احکام_اعتقادی
#احکام_دورغ
#احکام
_______
❓سؤال: آیا دروغ گفتن به شوخی گناه دارد؟
✅ پاسخ:
✍️ اگر انسان خبری خلاف واقع بدهد و مقصودش این باشد که مخاطب، آن را جدی بگیرد حرام است، اما اگر در آنچه که میگوید قصد جدی ندارد و نمیخواهد خلاف واقع مطلبی بگوید مثل این که به شوخی از زبان شخص یا حیوانی مطلبی را نقل میکند، حرام نیست.
_________
◀️ رساله آموزشی 2 – آیت الله خامنه ای - احکام کذب و دروغ
♻️⭕️♻️⭕️♻️
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahka
💢حکم دروغ شوخی
❓سؤال: آیا دروغ گفتن به شوخی گناه دارد؟
🔹پاسخ:
اگر خبری خلاف واقع بدهد و مقصودش این باشد که مخاطب آن را جدی بگیرد حرام است، اما اگر در آنچه که می گوید قصد جدی ندارد و نمی خواهد خلاف واقع مطلبی بگوید مثل این که به شوخی از زبان شخصی یا حیوانی مطلبی را نقل می کند، حرام نیست. [1]
❇️توضیح:
مسئله دو صورت دارد:
🔹یکی آنکه در مقام شوخی و به قصد خنداندن دیگران، به صورت جدی از وقوع چیزی که واقع نشده خبر دهد، مانند آنکه در موقعیتی که فردی منتظر بازگشت مسافری است، کسی به دروغ، آمدن مسافرش را خبر میدهد تا او را بفریبد و حاضران را بخنداند.
🔸و دیگری آنکه سخنی را به قصد شوخی ادا کند، بدون آنکه قصد اخبار از واقع داشته باشد، حاضران نیز از این قصد وی آگاه باشند. صورت نخست، مصداق دروغ و حرام است؛ بر خلاف صورت دوم که نه مصداق دروغ و نه حرام است.
❇️نکات اخلاقی :
شوخی کردن در صورت عدم آلودگی به سخن زشت و ناسزا، مستحب است. از امام صادق علیه السّلام نقل شده است: هیچ مؤمنی نیست مگر آنکه بذله گو و شوخ طبع باشد. [2]
شوخی زیاد، جز در سفر، نکوهیده و مکروه است. [3]
دروغ گفتن به شوخی، کم کم انسان را بر دروغ جدی جرأت می دهد.
حضرت علی (ع) میفرمایند: «لا یجد عبد طعم الایمان حتی یترک الکذب هزله و جده [4]
هیچ بنده ای طعم ایمان را نمی چشد، مگر این که دروغ را چه شوخی و چه جدی ترک کند.»
امام زین العابدین (ع) به فرزندش فرمود: «اتقوا الکذب الصغیر منه و الکبیر فی کل جد و هزل [5]
از کوچک و بزرگ و جدی و شوخی دروغ بپرهیز.»
------
[1]. پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
[2]. هدایة الأمّة، ج۵، ص۱۶۲-۱۶۳.
[3]. هدایة الأمّة، ج۵، ص۱۶۴.
[4]. اصول کافی، ج 4، باب الکذب، ح 11.
[5]. اصول کافی، ج 4، باب الکذب، ح 2.
♻️⭕️♻️⭕️♻️
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahka
💢 نماز در محدودۀ حد ترخص
⁉️ سؤال:
مسافری که به قصد پیمودن مسافت شرعی از وطن خارج میشود از چه زمانی نمازش شکسته است، همچنین وقتی به سوی وطن برمیگردد از چه زمانی نمازش تمام است؟
✍️ پاسخ:
🔹 هنگام رفتن، با گذشتن از حد ترخصِ وطن، نمازش شکسته است و هنگام برگشت نیز با رسیدن به حد ترخص، نماز تمام است؛ هر چند احتیاط مستحب است که در حد فاصل بین حدّ ترخص و وطن، نماز را به صورت جمع بین شکسته و تمام بخواند.
🔸 حد ترخصِ یعنی از آخرین خانۀ وطن به اندازهای دور شود که صدای اذان متعارفِ شهر را بدون بلندگو نشنود؛ خواه دیوارهای شهر را ببیند یا نه.بر اساس تحقیقات انجام گرفته حدود ۱۳۵۰ متر پس از آخرین نقطۀ شهر، حدّ ترخص میباشد.
📚 پینوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله خامنهای
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/news/314143
📎 #احکام_نماز
📎 #نماز_مسافر
♻️⭕️♻️⭕️♻️
✳️ شناسه پایگاه تخصصی فقه و احکام در ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و...
🆔 @ask_ahka
🔶🔷🔶🔷
فرمانده ها و نیروهایشان را که برای تمرین میبردند پیاده روی، بعد از چندین ساعت، یک استراحت پنج دقیقه ای به آنها میدادند. همان را هم بچه ها سعی میکردند به بهترین نحو استفاده کنند. هر کس میافتاد گوشه ای، یکی چرت میزد یکی بدنش را کش و قوس میداد یکی از دیگری در خواست میکرد بدنش را ماساژ بدهد.
داوود با همه فرق میکرد کوله پشتی اش را باز میکرد قرآنش را در می آورد و مشغول میشد به خواندن؛ در همان پنج دقیقه.
شهید #داوود_دانایی
🇮🇷🇵🇸 🇮🇷🇵🇸 🇮🇷🇵🇸
🔎 صدای حقیقت را از اینجا بشنوید؛ به «در جستوجوی حقیقت» بپیوندید: ♨️
@jostojou
♻️ مخارج کفن و دفن میت♻️
❓سوال:
مخارج کفن و دفن میت بر عهده کیست؟
❇️ پاسخ:
✍🏻 آیت الله خامنه ای : هزینه تجهیز و تکفین و نیز بدهی میت و هزینه های بیمارستان و واجبات مالی مانند حج و خمس و زکات از اصل ترکه(اموال و حقوق بر جاى مانده از میت) کسر مى شود. و نیز اگر وصیت مشروعى باشد، بر ارث مقدم است. اما هزینه های مراسم ترحیم و بزرگداشت از ترکه محسوب نمی شود.
✍🏻 آیت الله مکارم: مخارجی که مربوط به میت می شود مانند خرج بیمارستان و مراسم ختم از اصل مال او برداشته می شود.بدهکاری و حج واجب و خمس و زکات و مانند آن را باید از اصل مال بدهند، اگر چه وصیت نکرده باشد وچنانچه چیزی اضافه بیاید هرگاه وصیتی کرده باشد که ثلث یا مقداری از ثلث را به مصرفی برسانند باید بهوصیت عمل کنند و اگر کسی وصیت نکرده باشد ثلث برای او نیست و آنچه بعد از ادای دین اضافه می ماند مال ورثه است.
✍🏻 آیت الله سیستانی: مخارج حال حیات همه از اصل ترکه داده می شود ولی مخارج بعد از فوت فقط به مقدار متعارف برای کفن ودفن وتجهیز او از اصل ترکه داده می شود واما مجلس ختم وامثال آن باید بعد از جدا کردن سهم صغیر باشد. اگر خمس بده بوده است خمس آن چه را نداده باید بدهند اما اگر خمس بده نبوده لازم نیست بدهند بلکه از مال صغیر جایز نیست ورثه ای که بالغ اند می توانند برای برائت ذمه او از حصه خود بپردازند.
✍🏻 آیت الله شبیری: بدهی های میت و نیز مخارج تجهیز وی(اعم از کفن و دفن) به مقدار متعارف از ترکه میت پرداخت می شود البته احتیاط آن است که مقدار مستحب و مقدار احتیاطی کفن را از سهم صغیر بر ندارند و همچنین در این مقدار رضایت دیگر ورثه
💢 نماز با غسل جنابت احتياطی
⁉️ سؤال:
اوائل سن بلوغ به خاطر جهل، غسلها را به نیّت غسل جنابت انجام داده و بدون وضو نماز میخواندم، آیا باید نمازهای گذشته را قضا کنم؟
✍️ پاسخ:
🔹 به طور کلی به نظر رهبری غیر از غسل جنابت، باقی غسلها کفایت از وضو نمیکند؛ لذا هر مقدار از نمازها را که میدانید با غسلی که یقین به تحقق جنابت آن نداشتهاید (و بدون وضو) خواندهاید، باید قضا کنید و نسبت به مقدار مشکوک، تکلیفی ندارید.
📚 پینوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله خامنهای
📎 #احکام_غسل
📎 #احکام_وضو
🔹 رسانه نشر احکام در شبکه های اجتماعی
@ask_ahkamm