eitaa logo
اسرار پیدا
287 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
269 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
⭕️ یک محموله سنگین سلاح در میدان ۷۲ تن قم کشف شد 🔸«حجت الاسلام منتظری»، دادستان کل کشور: 🔹 یک محموله سلاح در میدان ۷۲ تن قم با گلوله‌های ویژه کشف شد که برای استفاده در درگیری‌ها و تجمعات آبان‌ماه و گرفتن جان مردم در حال انتقال به تهران بود اما با هوشمندی دستگاه امنیتی ناکام ماندند. @jaarchi
💢 مصاحبه جدید حقانی: فراماسون‌ها همه‌کاره رضاخان بودند رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر: 🔹ترکیب‌های سیاسی، فرهنگی فراماسونری در ایران شامل اقلیت‌های دینی، فرق ضاله، سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها هستند. 🔹اولین فراماسون ایرانی فردی به نام «میرزا ابوالحسن خان ایلچی» است که متعلق به خانواده کلانتری است که در زمان اینها یهودیان وارد دستگاه شدند و قصد داشتند ایران را به تصرف خود درآورند. 🔹بعد از مشروطه، فراماسون‌ها همه کاره مملکت بودند، رضاخان را ماسون‌ها برای کودتا انتخاب و یک نگهبان ساده را به شاه کشور تبدیل کردند. 🔹۵۳ ماسون ایدئولوژی شاهنشاهی را برای رضا پالانی تعیین می‌کردند. 🔹وقوع انقلاب اسلامی باعث تعطیل شدن لژهای فراماسونری در ایران شد اما تفکر فراماسونری در قالب‌های لیبرالیسم، پلورالیسم، نسبی گرایی و... ترویج شد و هنوز هم به قوت هر چه تمام‌تر ترویج می‌شود. fna.ir/ddtwce @rayehe313
هدایت شده از حوزه انقلابی
توضیحات ارسالی از مدرسه علوی درموضوع این برنامه : 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 بسم الله الرحمن الرحیم با موضوع «»، با سخنرانی ، روز چهارشنبه 27 آذر در برگزار شد. ✅ ایشان ضمن بیان حدیث «من طلب باب من العلم لیحیی به الاسلام کان بینه و بین الانبیاء درجه فی الجنّۀ» به جایگاه رفیع طالب علم پرداخته و افزودند: «طلبه ها باید قدر خود را بدانند چراکه مشمول این حدیث هستند» ✅ در ادامه ایشان به بررسی اهمیت پژوهش پرداخته و به توضیح حدیثی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) پرداختند: «ثلاث تخرق الحجب و تنتهی الی ما بین یدی الله صریر اقلام العلماء و وطی اقدام المجاهدین و صوت مغاذل محصنات؛ یعنی سه چیز است که حجاب ها را پاره کرده و از زمین به بالا میرود، تا میرسد کنار خدا. این سه چیز عبارتند از؛ صدای قلم علماء که کنایه از پژوهشگران است و صدای قدم مبارزان و مجاهدان و در نهایت صدای چرخ نخ ریسی پیرزنان که شاید کنایه از کسانی باشد که در راستای استقلال یک کشور کار میکنند.» ✅ ایشان در ادامه به بیان ضرورت توجه جدی طلاب به علم آموزی، افزودند: «برای خوب درس خواندن بهانه هم نداریم. با همه اشکالاتی که در معیشت طلاب، کتب و تدریس ها و حتی برنامه ریزی های کلان وجود دارد؛ اما در تاریخ هیچ زمانی به اندازه الان زمینه برای علم آموزی نبوده است». ✅ آقای علیدوست در تکمیل سخنان پیشین خود، خطاب به حضار جلسه گفتند: «امروز اسلام، تشیع، نظام، انقلاب و کشور به عالمان جامع نیاز دارند یعنی کسی که از طرفی متزلع باشد-مبانی دستش باشد-، هنجار شناس، جامع و صاحب فکری بروز باشد.» ❇️ در ادامه ایشان در پاسخ به سوالی در مورد علت حضورشان در «»، ضمن گلایه از کسانی که به از این ماجرا پرداخته و ایشان را متهم به اعمال دوگانه کردند، بیان کردند: «نشست اساتید ابتدائا برای مقابله با مسائلی مثل ورود رسائل در مدارس که بعضی دغدغه داشتند که این مسئله باعث از بین رفتن آزادی حوزه میشود ایجاد شد. بعدتر با آقای مقتدایی و مسئول آموزش صحبت شد و قرار شد این کار نشود. بعد از این مسائل عده ای از اساتید گفتند نشستی صنفی داشته باشیم و این شد که آرام و آرام نشست اساتید شکل گرفت. بعدا حرف و حدیث هایی گفته شد که این برنامه برای آنتی تز انقلاب و... ایجاد شده است. بنده تا الان به این نرسیده ام» 🔵 در ادامه خاطر نشان کردند: «به برخی از بزرگان گفته ام که اگر بنده بفهمم ساعت نه صبح که این نشست را دوست ندارد بنده 9:05 دیگر در آن نیستم.» 🔴 ایشان ضمن بیان این نکته که «بعضی از افراد منصوب به نشست حرکاتی دارند که بنده نپسندیده و تضاد هم دارم با آنها» افزودند: «بنده احساس میکنم حضورم موثر بوده و هست.» 🔶 در انتها ایشان خطاب به منتقدان خود گفتند: «هنر ما نباید طرد باشد، این به نفع نظام نیست. احتمال جدی بدهید که دشمن پشت این کار است.»
💢سؤال‌هایی درباره‌ی فرمایش استاد علیدوست: نکته‌ی مهم و ارزشمندی در فرمایش استاد علیدوست هست که بد نیست به ابعاد آن بپردازیم تا اصل نکته‌سنجی ایشان بتواند به دیگر اساتید هم کمک رساند : در ادامه خاطر نشان کردند: 🔹«به برخی از بزرگان گفته ام که اگر بنده بفهمم ساعت نه صبح که این نشست را دوست ندارد بنده 9:05 دیگر در آن نیستم.» 🌷 نکته شایسته تقدیر و استقبال عمومی این است که تمایل حضرت آقا معیار و محور ایجاد تشکل‌های بزرگ در حوزه دانسته شده است و طبعاً به اقتضای اهمیت ملی و حتی فراملی این امر، فراتر از تعدد نگاه‌های رایج مراجع عظام مورد اشاره قرار گرفته است. 🔹اما این نکته تکمله‌ها و سؤالاتی را به دنبال دارد.از آن جمله: 1️⃣. از کجا باید فهمید که آقا رضایت دارند یا نه؟ 2️⃣. اگر نفهیمیدیم ایشان رضایت دارد یا نه، آیا نمی‌توان با ارزیابی عملکرد و کارکرد نشست به نتیجه رسید؟ حتماً استاد علیدوست بزرگوار این راه را نمی‌بندند. 3️⃣. بخشی از عملکرد نشست اساتید، معطوف به تصدی قسمتی از مدیریت حوزه است. مانند تلاش پیشین برای محوریت دو سه مدرسه خاص. دادن شهریه به اساتید، تنظیم برنامه تدریس و ... آیا این موارد از مصادیق مدیریت در مدیریت، و تضعیف مدیریت حوزه علمیه نیست؟ 🔹مهم آن است که مدیریت در مدیریت ایجاد نشود. 🔹بعید است کبرای این قضیه را استاد علیدوست بزرگوار و بسیاری از اساتید نفی کنند. اما مناقشه در برخی مصادیق هم نمی‌تواند مانع از حساسیت به اصل کبرا شود. 4️⃣. آیا اگر شبه‌نهادی مانند نشست دوره‌ای در مسیر مرجع‌تراشی و نه کمک به مرجع‌شناسی حرکت کند، نمی‌تواند از کارکرد منفی برخوردار شده باشد؟ این کبرا هم بعید است مورد عنایت این بزرگوار و دیگران قرار نگیرد. 5️⃣ اگر شبه‌تشکلی‌ که پیش‌تر متکی بر حمایت یا استقبال سه مرجع بود و اینک، دست‌کم حمایت و حتی استقبال آیت الله العظمی مکارم شیرازی را از دست داده است، نیاز به ارزیابی مجدد درباره‌ی کارنامه‌اش نیست؟ 6️⃣ آیا کیفیت شرکت اساتید عزیز در جلسه‌ای معنوی با حضور مراجع عظام، نباید مورد ارزیابی انتقادی قرار گیرد؟ به‌طور نمونه، چقدر مجموعه اساتید بزرگوار در جلسات این نشست از نشستن برخی کنار مراجع و هزینه‌کردن آنان برای گرفتن چند عکس و زمینه‌سازی برخی برای مرجعیت‌های خودخوانده رضایت دارند؟ و آیا نباید برای آن راه چاره‌ای اندیشید ؟ 7️⃣ آیا اگر پیش‌تر مدیریت حوزه توان پاسخ به نیازهای صنفی را کم‌تر داشت، باز هم باید از الگوی مدیریت در مدیریت، یا مدیریت دوگانه برای پوشش این نیازها و خواسته‌ها بهره گرفت؟ ♻️با تشکر از اشاره‌ی استاد علیدوست که زمینه ی این دوباره‌اندیشیدن را فراهم آورد. ذبیح الله نعیمیان 💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰از همان اول به کلمه "منوپل" ایراد گرفتند (درس های دیروز برای سیاست امروز) دکتر موسی نجفی ✅در تاریخ نهضت دخانیه یا همان قیام تحریم تنباکو ( به سال ۱۲۷۰ هجری شمسی مطابق ۱۳۰۹ هجری قمری) در زمانی که بین علمای دینی و دولتیان جلسه ای برای فیضله یافتن قرارداد رژی گذاشتند اتفاق جالبی رخ داد که کاش این نحوه غیرت و سخت گیری در مسائلی مثل برجام و یا هر نوع قراردادی با خارجیان رخ دهد ۰ تاریخ بیداری ایرانیان در صفحه ۵۰ در گزارش،این جلسه می نویسد : 🔵شروع به خواندن امتیاز نامه کردند اولین کلمه منوپل بود اولیای شریعت نخست از معنی این کلمه پرسش نمودند ؟ جواب گفته شد این کلمه لفظی است فرنگی و بر حسب وضع این لغت در اصل معنی انحصار و امتیاز است منوپل خرید و فروش تنباکو یعنی انحصار معامله تنباکو و توتون مملکت به شخص صاحب امتیاز به طوری که معامله این اجناس مخصوص او باشد ۰ 🔴پس از شرح و تفسیر این کلمه ، علما فرمودند که این نخستین الزامی است که در این امتیازنامه برخلاف شریعت و اصول مسلمه ملت واقع شده بنای حک و اصلاح باشد این کلمه اول باید حک شود ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴امام جمعه پردیسان خطاب به اصلاح‌طلب‌ها: 🔺می‌گویند چرا در پردیسان به اصلاح طلبان می‌گویند منافق. سند 77 امضایی اصلاح‌طلبان سند حقانیت خطبه‌های ماست. می‌گویند اگر می‌خواهید از این وضعیت اقتصاد نجات پیدا کنید بروید در اردوگاه دشمن! این مزخرفات چیست که بافتید؟ این امضاهای کیست؟ 🔺من زمانی علیه بنی صدر سخنرانی میکردم نیمی از جمعیت میرفت! میگفتند این خیلی تند است. الآن بنی صدر کو؟/ 1398/9/29 مسجد جامع پردیسان-قم @MASJEDPARDISAN
هدایت شده از سنگرشهدا
#هر_کسے_خواست طولانے بودن شب یلدا را بداند بگو از غواص هاے عملیات کربلاے ۴ بپرسد . #شبی_کہ_هنوز_هم_ادامہ_دارد ... iD ➠ @sangarshohada🕊🕊
هدایت شده از فارس پلاس
▪️لوح | مجذوب رزمندگان 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «جوانهای حزب‌اللهی و مبارز و اینهایی که اهل جبهه و جنگ و میدان جنگ و مانند اینها بودند، با ایشان مأنوس بودند. و چیز عجیبی است: پیرمردی که مثلاً حدود هفتاد [سال] یا بیشتر سنّش است، دوروبرش تمام، این جوانهای علاقه‌مند و عاشق جبهه و مانند اینها [بودند]. و اینها اقناع میشدند؛ ببینید این مهم است. روحانی خوب، عالم دینی خوب، این‌ جوری است که مثل یک خورشیدی میدرخشد؛ وقتی می‌آیند نزدیک او، به ‌طور طبیعی نورانی میشوند؛ و ایشان این ‌جور بود.» ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ @Fars_plus
هدایت شده از روزنه
⚫️انا لله و انا الیه راجعون⚫️ روح ملکوتی حضرت آیت‌الله سیدمحمدمهدی موسوی خلخالی به ملکوت اعلی پیوست 🔻آیت‌الله موسوی خلخالى، فقیه برجسته و شاگرد مبرز اعلام حوزه مقدسه نجف، از نظریه‌پردازان #ولایت_فقیه بود. 🔻علت غربت این فقیه پارسا و انقلابی در محافل قبیله‌گرای مدعی آزاداندیشی مسمی به #سکولارهای_حوزوی را باید در همین حضور و همراهی همیشگی در میدان انقلاب اسلامی جست. @rozaneebefarda
✏️چرا مردم را شکنجه می‌کنند؟ 🔸پندار برخی این است که آنچه این ایام بر مردم ما می‌گذرد، محصول بی‌تدبیری است. اما یک نظر دیگر وجود دارد که می‌گوید فجایع اجتماعی، می‌تواند محصول تدبیر باشد. 🔹نائومی کلاین در شاهکار خود، کتاب ""، به خوبی اثبات می‌کند که طراحی شکنجه‌های اجتماعی، ابزار شناخته شده لیبرال‌هاست که از طریق آن، به دنبال دست کشیدن مردم از باورهایشان و تن دادن آنها به نسخه‌های کذایی این جریان هستند. اگر طرح مباحثی نظیر مذاکره و رفراندوم را با فجایعی نظیر ماجرای افزایش قیمت بنزین جمع بزنیم، سخنان کلاین ملموس‌تر می‌شود. 🔹کلاین می نویسد: "طبق یکی از کتاب‌های راهنمای سازمان سیا، هدف از شکنجه، ایجاد نوعی توفان شدید ذهنی است: پس از شکنجه، زندانی به قدری از نظر روانی به قهقرا رفته و وحشت زده است که دیگر قادر نیست منطقی فکر کند یا حافظ منافع خود باشد. تحت تأثیر چنین شوکی، بیشتر زندانیان آنچه را که بازجویانشان می خواهند در اختیار آنان قرار میدهند- به ویژه اطلاعات، اقرار، و رویگردانی از باورهای پیشین‌شان را. در جریان شکنجه، فاصله زمانی فوق العاده کوتاهی وجود دارد که در آن، فرد زندانی دچار نوعی حالت تعلیق بین زندگی و مرگ می شود و شخصیت شکل گرفته و فرهیخته‌اش، فرو می‌ریزد... در این حالت، هم دنیای آشنا برای فرد شکنجه شده و هم جایگاه خود وی در آن دنیا، متلاشی می‌شود. بازجوی مجرب این حالت را هنگام ظهور آن خوب می شناسد و می داند که منبع اطلاعاتی مقاوم در آن لحظه، در مقایسه با پیش از تجربه شوک، بسیار پذیرای سازش است و احتمال تسلیم و تبعیتش خیلی بیشتر شده است. و این لحظه‌ای ست که شکنجه گر بی صبرانه منتظرش بوده است. 🔹دکترین شوک نیز دقیقا همین روند را تقلید و تکرار می‌کند و سعی دارد در مقیاسی کلان و اجتماعی، به همان چیزی دست یابد که شگردهای شکنجه گران در سلول بازجویی، تک تک، بر سر افراد می آورد. 🔹دکترین شوک اینگونه عمل می‌کند: در اثر فاجعه اصلی (مثلا فروپاشی بازار)، یک حالت شوک همگانی بر تمام جمعیت مستولی می شود. درست همان گونه که موزیک کرکننده و ضربات درون سلول بازجویی، زندانی را سست می کند و به راه می‌آورد، فجایع اجتماعی نیز در خدمت سست کردن و به راه آوردن کل جامعه قرار می‌گیرد. درست مثل زندانی وحشت زده ای که نام رفقایش را لو می دهد و از باورهایش رویگردان می شود، جوامع شوکه شده نیز غالبا از چیزهایی که در حالت عادی سرسختانه از آنها محافظت می کردند دست بر می دارند". 🔹لیبرال‌ها یقین دارند آن "لوح سپید نانوشته"ای را که در آرزویش هستند تا آنچه می‌خواهند رویش بنویسند، فقط گسستی بزرگ می‌تواند برای آنها ایجاد کند. 🔹آیا مردم ایران توسط لیبرال‌ها برای دست برداشتن از انقلاب‌شان شکنجه می‌شوند؟
هدایت شده از مصباح دوستان
چند نکته از زندگی علامه طباطبایی@almorsalat.mp3
2.54M
💠صوت کمتر شنیده شده از علامه مصباح در مورد استادش ... ✅ چند نکته از زندگی علامه طباطبایی 🔸نظم زیاد، سختی زیاد، مخالفین زیاد، برکت زیاد @mesbahedustan
هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤مارک گرشت(مأمور سابق CIA در غرب آسیا): ⚠️ بگذارید راحتتان کنم، تنها مانع ما برای ایجاد دموکراسی ایران آیت الله مصباح یزدیست، فقط آیت الله مصباح یزدی. او تنها کسیست که دموکراسی را به چالش می کشد. ✍️ علامه بصیرت، ترس دشمن از شما مایه مباهات و افتخار ما و سندی بر صراط مستقیم بودن راهی است که در رکاب ولی می‌پیمایید. بی جهت نیست که منافقین داخلی از شما کینه‌ای دیرینه دارند. . . ✔️ پی‌نوشت: ما دموکراسی که غرب تعریف می‌کند را اساسا قبول نداریم چون الحادی،دروغین و به عبارتی ابزاری برای استعمار فرانو است. ما قائل به مردم سالاری دینی هستیم.