eitaa logo
اسرار پیدا
285 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
271 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سامانه ناظر، سامانه‌ای عالی برای کشف حجاب که ۹۰٪ مومنین از آن اطلاعی ندارند. 🔹 با فعال کردن سامانه ناظر، می توانید با مشاهده کشف حجاب خودرویی، گزارش کشف حجاب را خودتان با گوشی همراهتان بدهید. 🔹 پس از ثبت گزارش توسط شما، بلافاصله برای صاحب خودرو متخلف پیامک می رود. 🔹 پیامک اول حاوی اخطار پیامک دوم حضور و تعهد در امنیت اخلاقی در وهله سوم ثبت توقیف برای پلاک خودرو در صورت تکرار نیز پرونده قضایی تشکیل می شود و به دادسرا فرستاده می شود. 🔹 برای فعال سازی این طرح، باید از طریق گروه و سازمان و نهاد مورد تایید، اسمتان را به امنیت اخلاقی استان تان ارسال نمایید. 🔹 این طرح، دلمان را گرم می کند و یقین می کنیم، حکومت هنوز پای کار حجاب هست. هرچند برخی افراد کت و شلواری برای خود سخن برانند و یا در عمل خلاف اسلام عمل کنند. 🚨 با تماس با ۱۹۷ از این طرح تشکر کنید. تعداد حامیان را بیشتر کنید تا صدای شاکیان کمرنگ شود. https://eitaa.com/joinchat/911081556C963c6f7595
هدایت شده از روزنه
پرونده ویژه کانال روزنه به مناسبت برکناری منتظری از قائم‌مقام رهبری 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متن کامل نامه«۱/۶» امام خمینی خطاب به آقای منتظری پایان قائم مقامی آقای منتظری؛ عزل یا استعفا؟! متن نامه ۱/۸ امام خمینی خطاب به آقای منتظری و موافقت با استعفای وی تاکتیک های سه گانه جریان آقای منتظری در مواجهه با نامه ۱/۶ امام ماجرای عزل آقای منتظری از زبان آیت الله إبراهيم امینی یادکردی از «رنجنامه» حاج سید احمد خمینی (درنگی در مواجهه بی لکنت و انقلابی سیداحمد با آقای منتظری!) متن كامل رنجنامه سید احمد خمینی خطاب به آقای منتظری رنجنامه آقایان سیدحمید روحانی، امام جمارانی و کروبی خطاب به آقای منتظری منتظری و حمایت از سازمان مجاهدین! وقتی آقای منتظری بخاطر حمایت از سازمان مجاهدین به زندان رفت! امام با نشر درس‌های نهج‌البلاغه منتظری هم موافق نبود ماجرای قائم‌مقامی منتظری و تناقض‌هایی که همیشه پابرجا ماند! سخنرانی سیاه منتظری در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سبب صدور منشور روحانیت امام! تناقض گویی های آقای منتظری از نگاه سید احمد خمینی (وقتی منتظری خواستار اعدام شریعتمداری شده بود!) ماجرای فریب‌ منتظری درباره شکستن فک ۳۰۰ زندانی! حریت، تعصب و تهور در پژوهش! (منتظری و کتاب شهید جاوید) ماجرای عزل منتظری به روایت آیت‌الله خامنه‌ای پنهان کاری عجیب هاشمی رفسنجانی نسبت به نارضایتی امام از انتخاب منتظری بعنوان قائم مقام رهبری (وقتی حتی آیت‌الله خامنه‌ای هم از نارضایتی امام خبر نداشت!!) ماهیت مخوف برخی اعضای بیت منتظری از زبان مقام معظم رهبری؛از فحاشی به مطهری و بهشتی تا نقشه نابودی جامعه مدرسین قم امام مدتها قبل از عزل، منتظری را از عدالت ساقط می دانستند! ( خاطره خواندنی مقام معظم رهبری) بی‌اعتنایی آقای منتظری به فرمان امام و عتاب آیت‌الله خامنه‌ای به وی! دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست (نامه امام به نمایندگان مجلس و وزرا پیرامون برکناری آقای منتظری از قائم مقامی رهبری) 📹فیلم|| اسدالله بادامچیان: حاج احمدآقا گفت: امام در جلسه‌ای گفتند من آقای منتظری را فاسق، فاجر ، فاسد و مفسد می‌دانم! 📹فیلم||خاطرات شنیدنی مرحوم روح‌الله حسنیان از آقای منتظری به منتظری گفتم اصلا امام را نشناختید!(مروری بر گفتگوی صریح آیت‌الله یزدی با آقای منتظری) لیچارگویی هم حدّی دارد! (روایت صادق طباطبایی از دیدگاه جالب حسن حبیبی پیرامون شخصیت منتظری و مسأله جانشینی امام!) نامه سرگشاده حجةالاسلام جعفری گیلانی به آقای طاهری اصفهانی (پاسخ به برخی شبهات امام جمعه مستعفی اصفهان در باب عزل و حصر آقای منتظری) دستور میرحسین موسوی برای به زیر کشیدن تصاویر آقای منتظری از ادارات و سازمان‌های دولتی در سراسر کشور دستور عبدالله نوری و محسن رضایی نسبت به جمع‌آوری فوری تصاویر آقای منتظری از مراکز سپاه پاسداران در سراسر کشور وقتی آیت‌الله یزدی شهریه آقای منتظری را تحریم کرد! وقتی منتظری، مقام رهبری را از همه چیز مهمتر می‌دانست و دیگران را به حفظ عظمت رهبری و سازش ناپذیری با آمریکا توصیه می‌کرد! بازخوانی نامه تاریخی امام به منتظری و درخواست پایان دادن به حمایت از مهدی هاشمی! ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
✍️ نقدی بر یادداشت آقای میلاد دخانچی؛ سوژگی فقه در ابژه سکولاریزاسیون! 🔹اصلا ، همان که شما می گویید(!): ➖گرایش سلطه گر نسبت به زن! ➖ زن گریز یا حتی زن ستیز! ➖ گریز از سوژگی و هیاهو و تشویق های زنانه تا همه آنچه شمرده اید! (بحثش بماند برای بعد) 🔸به تصریح تان از تا اقتصاد و فرهنگ و سیاست هم زیر چتر این فقه است که خسارت همه را برای او فاکتور کرده اید! و نوشته اید: "برای دفاع از الهیات خود دست به دامن فلفل می شود. بنابراین ماجرای فلفل، نه نتیجه عملکرد سهوی فلان کارگزار و یا بدسلیقگی در اجراست. فلفل اسلحه ایست که فقه زن گریز (اگر نگوییم زن ستیز) برای دفاع از کیان خود در دست میگیرد"! اما بنظرتان، فقه و بانیان آن مقصرند چون خود را با توسل به قوه قهریه دولت مدرن جبران می کنند، اینجاست که "فلفل" متولد میشود! ❓ از خود نپرسیدید: 1️⃣این فقهِ فهم شده شما با آن تسلطش بر فرهنگ و سیاست در ایران، چطور با اینهمه در کاری ندارد و فقط به دیدن چند سانت ساق پای لخت مردان در نمای دور ورزشگاه و احیانا استماع چند فحش گیر داده است؟!! 2️⃣پخش ورزش های بانوان و دهها کار و فریبا از دختران و زنان در مثل برنامه و دهها برنامه دیگر، سوژگی و عاملیت زنان نیست؟! یا این استاندارد های دوگانه و تناقض ها ریشه در جایی غیر از و مرجعیت دارد؟! 3️⃣اگر حداقلِ کار این فقه در دفاع از کیانش و بیرون نیافتادن از قدرت، ورزشگاه مشهد است چرا رسانه ملیِ تحت سیطره خود را از سوژگی های نو به نوی زنان پالایش نمی کند؟! و حتی به اطوار جدید سوژگی زنان با روی خوش جایزه و نشان می دهد؟!! 🔹بنظرم از میانه راه به خطا رفته اید! ➖ظاهرا جریانی و کاملا هوشیار دارد این تناقض ها و استانداردهای دوگانه را مدیریت می کند و به جایی رهسپار است! ➖با یک دست در اصلی ترین ابزار سوژگی (رسانه) فقه زدایی می کند و تماشاگر میلیونی می افزاید و با دستی دیگر پشت درب ورزشگاه، زنان را به و مرجعیت فقهی می کشاند! 🔴 اینگونه هر روز سیل مهاجم بیشتری به فقاهت تولید می شود! 🔹این روند به گذر بیشتر جامعه از فقه (بالقوه و بالفعلش) می کشد! به جای ، عرف یا تفقه عرفی می نشیند! دقیقا این، تامین نیاز همان دولت مدرن و همسو کردن حکمرانی مدرن با تئوری های مدرن(عرفی سازی و ) می باشد! 🔸با این تدابیر، مرجعیت سنتیِ تضعیف شده در جامعه هم دیگر نمیتواند در روندهای قدرت و ، مؤثر و مراقب باشد! فرداها بهتر می توانند ولایت فقیه را از ولایت فقه به ولایت یک معمم عرفی اما مسلط به دولت مدرن تنزل دهند! (مباد آن روز) بلاتشبیه؛ ملکه و سلطنت هم متعلق به قرون میانه است که سایه اش در دولت مدرن مانده است! 🔹و دقیقا ردپای همین تناقض ها را در سیاست و اقتصاد هم می بینید: ➖ حرمت نزول خواری سنتی اما آزادی و خلق پول بانکهای تجاری! ➖ وجوب بر پس اندازهای سالیانه خانواده برای خرید خانه و ماشین، اما معافیت عملی از خمس و بعضاً مالیات برای معادن واگذاری شده! ➖ و... ⬅️ جریان عینی ، فقه را هم در ذهنیت خود عرفی و سکولار می خواهد تا یک دستیِ دولت مدرن با تئوری های مدرن را موجب شود. سراغ کنشگران میدانی این جریان را باید در نظام دیوانی و حتی انتظامی_امنیتی (کشوری و لشکری) گرفت! 🖊محسن قنبریان 🆔 @sedayehowzeh
✍️ حوزه علمیه انقلابی از این سه جریان شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی رنج می برد. 🔸چون تئوری را حضرت امام خمینی (رض) اعلام کردند؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ لذا لازم دانستم مطلبی در باب صیانت اندیشه ای از جمهوری اسلامی به عنوان الگوی حکمرانی ایران اسلامی عرض کنم و اینکه جمهوری اسلامی با جریان محافظت می شود؛ نه سه جریان دیگر در حوزه های علمیه یعنی شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی. 🔹 مقصود از واژه «شبه» یعنی همه مختصات جریان را نداشتن و به برخی از ویژگی های آن بسنده کردن. 1️⃣ یعنی مدرن شدن و مدرن دارای سه مولفه اومانیسم و سوبژکتیویسم و سکولاریسم است و به تعبیر دکارت و کانت گوهر مدرن، عقلانیت خود بنیاد یا سوبژکتیویسم است؛ اما جریان شبه روشنفکری حوزوی به تبعیت از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی تنها به بسنده کردند و ذره ای از عقلانیت خود بنیاد بهره نبردند. پس جریان شبه روشنفکری در حوزه های علمیه با تقلید از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی، سکولار و با چند واسطه غرب زده اند؛ نه غرب گرا. 2️⃣ جریان شبه انقلابی، تنها به چند ویژگی انقلابی گری بسنده می کنند و با تفسیر مُضیّق از انقلابی گری، جمع کثیری از انقلابیون را غیر انقلابی می پندارند. 🔹شبه انقلابی، انقلاب را تنها در تفسیر خاصی از معنا می‌کند و باندی از سیاست‌بازی را جایگزین انقلابی‌گری واقعی در نظریه نظام انقلابی می سازد و دایره انقلابیون را تنگ‌تر و تنگ‌تر می کند و همین تفسیر مُضیّق از انقلابی‌گری باعث می شود که این طایفه نسبت به برخی سخنان و حمایت های رهبری در تردید قرار گیرند و اینکه چرا رهبری چنین فرمود و چنان حمایتی کرد. «الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ واللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ» 3️⃣ جریان نیز به معنای تمسک به بخشی از ماموریت حوزه علمیه مقدسه عصر معصومان و علمای متقدم و معاصر است؛ حوزوی بودن در آیه مبارکه نفر و سایر آیات قرآن به خوبی تبیین شده است: فهم جامع از ابعاد فردی و اجتماعی اسلام، هدایت گری در عرصه های فردی و اجتماعی جامعه و غیرت دینی داشتن و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودن و عقاید و احکام و اخلاق را در جزم و عزم، در تفقه و تقید مهم شمردن. 📎 این متن را نگاشتم تا باب گفتگو فراهم شود و بدون متهم ساختن افراد به این سه جریان، به تبیین بیشتر حوزه علمیه انقلابی پرداخته شود. 🖋استاد عبدالحسین خسروپناه 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
طالبان کشت خشخاش در افغانستان را ممنوع کرد رهبر طالبان: 🔹کشت خشخاش در تمام افغانستان ممنوع است. 🔹همچنان در سراسر کشور استعمال و انتقال، خرید و فروش، واردات و صادرات و کارخانه‌های تولید هرگونه مواد نعشه‌آور مانند شراب، هروئین، شیشه وغیره ممنوع است. @jaarchi
هدایت شده از  مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
🔹 قطار اینستاگرام از حذف محتوای مربوط به حاج قاسم به ایستگاه حذف محتوای مرتبط با امام خمینی رسید و این قطار تا حذف هرگونه محتوای دینی ادامه می یابد. او گام به گام ذائقه کاربران را براساس اهداف خود تغییر می‌دهد. وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم 🔹رهبری یک دهه است لزوم سلب سلطه دشمن از فضای مجازی را فریاد می‌زنند. امیرالمؤمنین علیه السلام: مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ/ کسی که از یاری ولی خود غفلت کند، با لگد دشمن متنبه می‌شود. ✍محمد کرباسی @Masafe_akhar
باسمه تعالی توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره)، مصداق بارز توهین به تراث گرانقدر شیعی و اسلامی است. دشمنان اسلام و انقلاب و مزدورانشان بدانند با این توهین ها راه به جایی نخواهند برد و اراده خدای متعال مبنی بر پیروزی کامل انقلاب اسلامی محقق خواهد شد: «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُون» (الصف: ۸) ✔️ ابوالقاسم علیدوست ۱۴٠۱/٠۱/۱۲ ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
8.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرحوم # در اواخر عمر و توصیه های اخلاقی ایشان .💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر
بیانیه جمعی از اساتید حوزه علمیه قم درپی هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام خمینی ره در میدان مرجعیت قم بسمه تعالی مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْ موصِرُونَ(سوره بقره/آیه17) امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است. (مقام معظم رهبریدام ظله) آتش فتنه ای که رشیدی مطلق و اربابانش به واسطه جسارت و توهین به حقیقت همیشه زنده تاریخ در زمان طاغوت بر افروختند، تا از آن شعله، راه نجاتی برای خاندان منحوس پهلوی پیدا کنند، نه تنها راهی برایشان نگشود بلکه آتش افروزان درظلمت فرو رفتند و چیزی جز سیاهی و تاریکی به همراه سوختن تمام تاروپود طاغوت، برای آتش افروزان باقی نماند. این بار نیز آتش افروزان میدان مرجعیت قم، به قصد توهین و جسارت به چهره نورانی آن " حقیقت همیشه زنده " بدانند، همچون خاندان منحوس پهلوی، نه تنها جز تاریکی و ظلمت نصیبشان نخواهد شد، بلکه در این سیل خروشان مردمی حاصل از عشق به خمینی(ره)، نه تنها نابودی آنان بلکه نابودی همه رژیمهای منحوس و شیطانی در جهان رقم خواهد خورد. کوردلان وابسته بدانند که شعله عشق به خمینی و راه پر افتخار او امروز در قلب صدها میلیون انسان آزاده در سراسر جهان پر فروغتر از همیشه روشن است. ما امضا کنندگان این نامه از مسئولان مربوط درخواست می کنیم که با سرعت و قاطعیت به این موضوع که موجب خشم و ناراحتی شدید مردم ولایتمدار قم شده است رسیدگی کنند و عاملان و آمران این جسارت را به سزای اعمالشان برسانند. 1. نصرالله آقاجانی 2. عبدالمجید ابراهیمی فر 3. مصطفی اسکندری 4. مهدی اسلامی 5. محمد رضا باقرزاده 6. رضا برنجکار 7. احمد پروایی 8. محمدباقر تحریری 9. مجید تلخابی 10. علی ثقفی 11. سیدحبیب الله حسینی 12. حسن خیری 13. علی رحمانی سبزواری 14. کاظم سپاسی 15. سیدحسن سعیدی 16. مهدی سلیمانی اردهالی 17. جواد سلیمانی 18. علی اصغر شیرین آبادی 19. سید کاظم ‌رجائی 20. داود رجبی نیا 21. احمد فرخ فال 22. فلاح شیروانی 23. احمد قدسی 24. حاج ابوالقاسم دولابی 25. فرهاد عباسی 26. هادی عباسی 27. حسن غفاری فر 28. محمد مهدی گرجیان 29. محمدحسین گلی شیردار 30. نعمت الله لطفی نیاسر 31. ولی الله لونی 32. علی محبی 33. غلامحسین محرّمی 34. مهدی محسنی 35. شمس الله مریجی 36. عبدالمجید مقامی 37. غلامعلی معصومی نیا 38. محمود مقدّمی 39. عباسعلی مقدم 40. سیدحسین مومنی 41. سیدمحمد میراحمدی 42. سید حسین میرمعزّی 43. ذبیح الله نعیمیان 44. احمد علی یوسفی .💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر
هدایت شده از فصل هم‌اندیشی
. 〽️ منزلت اجتماعی روحانیت (1) 🔰 از «روایت» تا «فَرا روایت» به‌نظر می‌رسد قاطبه روحانیون، متدینین و مخالفین و معاندینِ روحانیت، درباره روحانیت، به یک باور مشترک در طیف‌های گوناگون رسیده‌اند و آن‌هم «کاهش منزلت اجتماعی روحانیون» است. در این‌باره چندین نکته و نظر وجود دارد که إن‌شاءاللّٰه تلاش خواهدشد تا به‌مرور زمان، به آن‌ها پرداخته شود. در این مرقومه، تلاش دارم تا نگاهی به نسبت بین این «روایت» و «سنجش‌ها»ی مستند آن، بیافکنم. سنجش‌ها، حتی از نوع علمیِ آن، در چند نقطه می‌توانند دارای سوگیری باشند: «نظریه پشتیبان»، «گویه‌های برآمده از آن»، «نوع نمونه‌گیری» و «دستگاه تحلیل داده‌ها». ازاین‌جهت، اگر پژوهش‌گر، اهل بی‌تقوایی در پژوهش باشد، یا اگر دقت کافی در هرکدام از موارد فوق را از دست بدهد، امکان «روایت‌سازی غیر واقع»، در آن وجود دارد. به‌نظر می‌رسد اگر روایت برآمده از یک سنجش را نتوان به‌صورت پسینی، مؤید به ادلّه، شواهد و قرائن نمود، استناد به آن، جای تأمل دارد؛ به‌خصوص اگر استناد به چنین روایتی، جهت «سیاست‌گذاری کلان» یا «شکل‌دهی به فرهنگ عمومی و باورهای رایج»، صورت پذیرفته باشد. سنجش‌های علمی و یا ارتکازی موجود، باید بتواند به‌صورت پسینی، از روایت ارائه‌شده که «کاهش منزلت اجتماعی روحانیت» است، دفاع نماید. برخی از پرسش‌ها و چالش‌هایی که این روایت را محتاج استناد پسینی می‌سازد، از این‌قرار است: 1️⃣⟩ «منزلت اجتماعی روحانیت» با «قداست اجتماعی روحانیت» چه نسبتی دارد؟ آیا لزوماً کاهش قداست اجتماعی، با کاهش منزلت اجتماعی همراه است؟ (ادبیات نظریِ پشتیبان و گویه‌های سنجش) 2️⃣⟩ بین منزلت اجتماعی روحانیت و نقش‌های جدیدِ تعریف‌شده برای روحانیت، چه نسبتی برقرار است؟ به‌صورت روشن و شفاف، آیا انتقال و انقلاب در «پرسش‌گری و مطالبه‌گری مردم» از سؤالات و مطالبات پیرامون طهارت، صوم و صلاة، به پرسش‌ها و مطالبات حاکمیتی و تمدنی که از نظر کمّی و کیفی، قابل‌مقایسه نیستند، نشان‌دهنده کاهش منزلت اجتماعی است؟ (ادبیات نظری پشتیبان) 3️⃣⟩ روایت پیشینی قالب و غالب در بین مردم از نارضایتی از روحانیون چه تأثیری در «باز سنجش‌ها» و «بازخوردگیری‌ها» داشته و دارد؟ به‌شکل واضح و روشن: وقتی به‌هر علتی، در یک همراهی بین سه قشر پیش‌گفته («روحانیون»، «متدینین»، «مخالفین و معاندین») گزارهٔ نارضایتی، روایت قالب و غالب شده است، در سنجش‌های جدید، به‌صورت فزاینده، این گزاره تأیید نخواهد شد؟ (گویه، جامعه آماری، دستگاه تحلیلی) 4️⃣⟩ نقض تحلیل: قریب‌به‌اتفاق کسانی‌که در تحقیقات اجتماعی با آن‌ها روبرو شده‌ام، علی‌رغم «نقد بنیادین»،‌ «تخریب» و «تهاجم» به روحانیت، یک گزاره را مطرح می‌کردند که دالّ بر حاکم‌بودن یک «فراروایت»، بر روایتی با اشکالات فوق‌الذکر بود. تمامی این افراد اذعان می‌کردند که «مسئول روحانی، دوست و یا دوستانی روحانی دارند که استثناء محسوب می‌شوند و بسیار آدم‌های شریفی هستند». ⁉️ به نظرتان: تکرار حداکثری و چه‌بسا کامل این گزاره، نشان‌دهنده چه چیزی است؟ آیا چنین نمی‌نمایاند که گویا همهٔ مردم، علی‌رغم ناراضی‌بودن و ناراحت‌بودن از «جامعه روحانیت»، اما همه‌شان یک یا تعدادی روحانی می‌شناسند که مورد قبول و وثوق‌شان است و این‌ها را استثناء می‌کنند؟! ➕ به‌نظر می‌رسد که با پاسخ به پرسش‌های فوق و ارائه تناقضات موجود در تحلیل‌های رایج در این‌باره، می‌توان به فراروایتِ روایتِ مذکور پی بُرد. 🔸 پ.ن: ⟨1⟩ نگارنده، به «کاهش نسبی قداست اجتماعی روحانیت» که از قضا آن‌را مثبت می‌داند، «وجود مطالبه‌گری شدید مردم از روحانیت» که آن‌را نشانه‌ای بر ارتقاء کیفی منزلت اجتماعی روحانیت می‌داند و «وجود نارضایتی شدید در بخشی از جامعه نسبت به روحانیت» قائل است و در این یادداشت، تنها درصدد ارزیابی روایت فوق‌الذکر است. ⟨2⟩ وقایعی مانند حمله تروریستی حرم مطهر و تلاش در جهت قراردادن آن در طول روایت فوق‌الذکر و پخش کلیپی از سوی شخصی مجهول‌الهویه (حجت‌الاسلام ذکایی) جهت بازگویی رسانه‌ای و عوامانه روایت فوق و…، نشانه‌هایی از وجود چنین فراروایتی است. ✍️ عبدالحسین مشکانی 🆔 @F_HamAndishi
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آنکه باد بکارد، طوفان درو کند! این مقبره مجلل و یکصد میلیون دلاری «عباس اَفندی» (ملقب به عبدالبهاء)، پسر حسینعلی نوری (ملقب به بهاءالله)، از بنیانگذاران فرقه ضاله و صهیونیستی بهائیت است که از قضا، سه روز است در شهر عکا، در میان سکوت مرگبار رسانه های بین المللی، در آتش می سوزد و هیچ رسانه ای در جهان جرأت پوشش خبر این افتضاح امنیتی اسرائیل و بهائیان را ندارد. ⁦⁦⁦⁦🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
👈 حکمرانی اختاپوس دارو و بیماران بی پناه 🔻حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی از اساتید حوزه علمیه قم به گرانی دارو واکنش نشان داده و در یادداشتی آورده است: 🔹بسم الله الرحمن الرحیم گرانی موریانه ای و سپس افعی وار دارو در کشور،‌ مردم و بیماران را زمین گیر کرده است. آیا روسای قوای سه گانه و وزرا و سایر مسئولان امور سلامت و تامین اجتماعی از افزایش چند برابری داروهای خارجی و گرانی نامعقول داروهای ایرانی خبر دارند؟ چرا باید بی سر و صدا به افزایش قیمت دارو در کشور اقدام شود و پس از اعتراض چند روزه تعدادی از نمایندگان مجلس، بدبختی بیماران و مردم بی پناه به فراموشی سپرده شود؟ دارو گران می شود و بیمه زیربار آن نمی رود و آنانکه باید کمر خم کنند، مردم بی پناه این سرزمین هستند. رؤسای محترم جمهور و مجلس شورا و قوه قضاییه، آماری از هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی بگیرید تا بدانید بیماران چه می کشند. یک بار بروید منزل بیماران خاص تا قلبتان به درد آید، شاید فکری برای حکمرانی دارو در کشور بکنید. آیا وضعیت دارو با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی منطبق است؟ آیا قوانین کشور و نظارت مجلس، روند رو به رشد قیمت دارو را تایید می کند؟ کشور فاقد حکمرانی دارو است و به عبارت دیگر، اختاپوس دارو و شبکه مافیای متشکل از باندهای مختلف سیاسی برای شما و مردم و بیماران، حکمرانی می کند. مگذارید تجربه امپریالیسم دارو در جهان در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود. اجازه بدهید این کمترین شما روسای قوای سه گانه را که مسئول حکمرانی دارو در کشور هستید، به بخشی از عهدنامه مالک اشتر در سفارش به مردم یادآوری کنم. امیرالمومنین روحی له الفداء می فرماید: «أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًی مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ إِلَّا تَفْعَلْ تَظْلِمْ وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللَّهِ کَانَ اللَّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ وَ مَنْ خَاصَمَهُ اللَّهُ أَدْحَضَ حُجَّتَهُ وَ کَانَ لِلَّهِ حَرْباً حَتَّی یَنْزِعَ أَوْ یَتُوبَ» داد خدا و مردم و خویشاوندان نزدیکت را از خود بده، و آن کس را که از رعیت خویش دوست می داری، که اگر داد آنان را ندهی ستمکاری، و آن که بر بندگان خدا ستم کند خدا به جای بندگانش دشمن او بود، و آن را که خدا دشمن گیرد، دلیل وی را نپذیرد و او با خدا سر جنگ دارد. «وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْیَکُنْ صِغْوُکَ لَهُمْ وَ مَیْلُکَ مَعَهُمْ» و همانا آنان که دین را پشتیبانند، و موجب انبوهی مسلمانان، و آماده پیکار با دشمنان، عامه مردمانند. پس باید گرایش تو به آنان بود و میلت به سوی ایشان. امیدوارم راهکار حکمرانی دارو یعنی حاکمیت نظام مند در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی در عرصه دارو سامان یابد و اقتدار این امر از مافیای دارو به دلسوزان مردم منتقل گردد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم 🆔 @rasanewsagency