🎥 نقد سریال #بازی_مرکب (squid game)
با رویکرد بررسی استکبار جهانی
📆 روز پنجشنبه، ۱۳ آبان ماه
🕘 از ساعت ۲۱ در بستر اسکای روم
👤 با حضور جناب سعید مستغاثی
مستند ساز و کارشناس برجسته
لینک شرکت در برنامه به عنوان مهمان:
https://www.skyroom.online/ch/naslesarnevesht/beheshti-sho-8
#ایران_قوی
بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان 💫
✅ @uisb_ir
💢متاورس؛ دروازه دیجیتال آینده/ با دنیای آینه وار اینترنت آشنا شوید
🔻یکی از موضوعات داغ ۲۰۲۱ توسعه متاورس است. این فناوری تمام جوانب دنیای واقعی را در بر خواهد گرفت و مانند شبکه های اجتماعی انقلابی در زندگی روزمره و کسب و کار انسان ها ایجاد می کند.
🔻با جستجوی اصطلاح متاورس در اینترنت چند تعریف مختلف از آن ظاهر میشود. ویکیپدیا آن را بهعنوان یک فضای اشتراکی مجازی جمعی تعریف میکند که در نتیجه همگرایی واقعیت فیزیکی تقویتشده و محیط مجازی است و در حقیقت از مجموعه جهانهای مجازی، #واقعیت_افزوده و اینترنت به وجود آمده است.
🔻هم اکنون #متاورس یک محیط مجازی اشتراکی بین افرادی است که آواتارهای دیجیتالی دارند. این دنیای مجازی براساس تصمیمات و اقدامات جامعه های موجود در آن تکامل مییابد و رشد میکند. به تدریج افراد میتوانند وارد متاورس خود شوند تا با کمک #واقعیت_مجازی و واقعیت افزوده با بخشهایی از فضای فیزیکی اطرافشان ارتباط برقرار کنند.
در این لینک درباره موضوعات زیر بیشتر بخوانید:
▫️اینترنت فضایی نقطه اوج گیری فناوریهای امروز
▫️رهاورد متاورس برای برندها و صنایع مختلف
▫️متاورس و چالش حریم شخصی کاربران
▫️آثار روانشناختی و حقوقی اینترنت آینده
▫️متاورس، مانع جدی بر سر راه امنیت ملی
✅#عصر_هوشمندی، مجمموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
💢ایجاد «سپر دفاع سایبری قدرتمند» ضرورتی غیرقابل مسامحه
▫️تهران- ایرنا- یک مدرس و پژوهشگر سواد رسانهای درباره حملههای سایبری و ضرورتهای انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه گفت: حمله سایبری اخیر به بخش توزیع سوخت کشور نشان داد ایجاد سپر دفاع سایبری قدرتمند و ارتقای سواد رسانهای برای سه گروه مردم، مسئولان و رسانهها ضرورتی غیرقابل انکار و مسامحه است.
▫️معصومه نصیری افزود: اساسا یکی از وجوه تقویت حکمرانی سایبری کشورها تقویت امکانات فراهم آورنده و تامینکننده امنیت سایبری و زیرساختهاست در غیر این صورت شاه راههای کلیدی کشور به راحتی قابل مخدوششدن خواهد بود.
plus.irna.ir/news/84526170/
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
♦️ساخت انسان های دیجیتال برای پروژه بزرگ فیسبوک
🔹شرکتی در اوکلند انسان های دیجیتالی را ساخته است که در متاورس به عنوان نیروی کار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
بیشتر بخوانید👇
entekhab.ir/002iN3
#عصر_هوشمندی؛ مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢متاورس؛ رؤیای دیجیتال یا کابوس؟
به زبان ساده، متاورس یک فرادنیاست. یک دنیای مجازی که افراد میتوانند در آن با هم ارتباط برقرار کنند، کار کنند یا برای بازی دور هم جمع شوند. کمی پیچیدهتر: یک فضای مجازی موازی با واقعیت که در آن مردم میتوانند در قالب آواتار با هم تعامل کنند.
چه طور ممکن است؟ با در هم آمیختن واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و البته واقعیت فیزیکی. با ما همراه شوید تا برایتان بگوییم، متاورس چیست و آیا تحقق یک رؤیاست یا آغاز یک کابوس.
#عصر_هوشمندی؛ مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
#کودکان🔸 بازیمرکب نتفلیکس
▫️گزارش واشنگتنتایمز
گزارشهایی مبنی بر تمدید #سریال پرخشونت #بازیمرکب (Squid Game) توسط #نتفلیکس برای فصل دوم، ناظران رسانهها را نگران تأثیر سریال کرهای بر کودکان آمریکایی کرده است.
ناظران رسانهها گفتند کودکانی را در سرتاسر کشور پیدا کردهاند که از سناریوهای زنده ماندن به سبک بازیهای گرسنگی؛ نمایش دیستوپایی تقلید میکنند، مانند شخصیتهای سریال در هالووین لباس میپوشند و خشنترین کلیپها را در #تیکتاک و #یوتیوب مشاهده میکنند.
@asrehooshmandi
عصر هوشمندی
#کودکان🔸 بازیمرکب نتفلیکس ▫️گزارش واشنگتنتایمز گزارشهایی مبنی بر تمدید #سریال پرخشونت #بازیمرکب
#کودکان🔸 بازیمرکب نتفلیکس
▫️گزارش واشنگتنتایمز
#ملیسا_هنسون، مدیر برنامهریزی "شورای تلویزیون، رسانه و والدین" در این باره گفت: علیرغم محبوبیت بسیار زیاد بازیمرکب، خشونتهای تصویری مکرر، برهنگی کامل، و فحاشیهای پرتکرار که در فصل اول وجود دارد باید به والدین این هشدار شدید برای توقف و جلوگیری از تماشای این سریال توسط کودکانشان را داده باشد!
خانم هنسون افزود، گروه والدین مستقر در لسآنجلس از نتفلیکس خواسته است تا اطمینان حاصل کند که سریال پربیننده بازیمرکب برای کودکان عرضه نشود.
#ملانی_همپ، که یک برنامه استفاده سالم از رسانههای تصویری را برای والدین در سازمان غیرانتفاعی مدیریت خانوادهها برعهده دارد، در خصوص نگرانیها از سریال مذکور گفت: بازیمرکب نگرانیهای همیشگی را زنده میکند که محتوای ویدیویی خشونتآمیز "ناحیه لیمبیک مغز را تحریک و #آدرنالین را تحریک میکند" بهگونهای که پرخاشگری، رفتارهای تهاجمی و اضطراب را در کودکان افزایش میدهد.
خانم همپ گفت: مصرف محتوای رسانهای خشونتآمیز در دوران کودکی بیش از آنچه که اکثر والدین تصور میکنند آسیب میرساند. آنچه ممکن است برای بزرگسالان سرگرمی تلقی شود، ممکن است در ذهن کودک وحشتناک باشد. بچهها آنچه را که میبینند تقلید میکنند، آنها توانایی مغز برای فیلتر کردن تأثیرات مخرب را ندارند.
آسوشیتدپرس گزارش داد که، #هوانگ_دونگهیوک خالق بازیمرکب گفته است که این سریال برای فصل دوم در نتفلیکس تمدید شده است، اگرچه نتفلیکس این خبر را تأیید نمیکند.
وبسایت این سرویس پخش میگوید این نمایش حول محور ۴۵۶ شرکتکننده ناامید در بدهیهای مالی عمیق میچرخد که در یک سری بازیهای مرموز و کشنده از دوران کودکی مانند چراغ قرمز، چراغ سبز» برای برنده شدن ۴۵.۶ میلیارد وون کره جنوبی (حدود ۳۹ میلیون دلار) با یکدیگر رقابت میکنند.
هر کدام از شرکت کنندههایی که در روند بازی میبازند، به شکلی خاص به قتل میرسند و زمانی که بازی مرکب به پایان میرسد، تنها یکی از شخصیتها زنده میماند.
#آفریکا_یون، فعال کرهای-آمریکایی، نویسنده کتاب خاطرات "کرهایها" گفت: این نمایش به ناامنی مالی که بیشتر در سطح جهان با آن مواجه هستند، اشاره میکند. همچنین این امکان را به آنها میدهد که همزمان با دوران کودکی و بازی در ارتباط باشند. او همچنین به واشنگتن تایمز گفت که این نمایش فرهنگ کره جنوبی را که قبلاً از طریق موزیک ویدیوهای کی-پاپ و سریالهای پربیننده کوریانولا در سرویسهای اینترنتی نمود ملموستری یافته بود، بیشتر محبوب کرده است. فارس
@asrehooshmandi
💠 دبیرخانه همایش بین المللی «مقاومت اسلامی در نظر و عمل» با همکاری اندیشکده راهبردی مقاومت برگزار میکند:
🔰 پیشنشست هفتم:
🔻 فضای مجازی و محور مقاومت؛ فرصت ها و تجربه ها
🔹️ دکتر لیلا وصالی _ مدرس دانشگاه و معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران با موضوع «الگوهای کنشگری هوشمند جبهه مقاومت در فضای مجازی»
🔹️ دکتر معصومه نصیری _ مدرس دانشگاه و معاون باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو-ایران با موضوع « فضای مجازی و مؤلفه های قدرت نرم در جبهه مقاومت»
🔹️ دکتر رامین شمسایی نیا _ مدرس دانشگاه و پژوهشگر سیاست گذاری فرهنگ و ارتباطات با موضوع «ساختار و عناصر حکمرانی فضای مجازی در نظریه مقاومت»
🔹️دبیر علمی: دکتر علی اسکندری
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
⏰ زمان: ۲۴ آبان ماه ساعت ۱۸
🌐 لینک جلسه: https://vc.isu.ac.ir/ch/resistance-studies
@icir1400
@asrehooshmandi
*"ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه"*
*✒فصل دوم*
🔹 درگاههای پخش 👇
◀️ رادیو گفت و گو، موج FM ردیف 103.5 مگاهرتز
◀️ اپلیکیشن ایرانصدا: iranseda.ir
◀️ تارنمای رادیو گفتوگو: radiogoftogoo.ir
📣 شما به دنیای شناختی قدم گذاشتهاید و در هوایی تازه نفس میکشید.
ما را در تلگرام هم به نشانی olomeshenakhti@ دنبال کنید
@asrehooshmandi
عصر هوشمندی
«جنگ روایت ها» منتشر شد
کتاب «جنگ روایت ها» بازاندیشی در شناخت و عملکرد رسانه های معاند، تالیف معصومه نصیری با مقدمه دکتر حسن بشیر و به اهتمام معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران ـ رادیو گفت و گو منتشر شد.
بر اساس این گزارش، «چیستی جنگ روایتها و روشهای قلب واقعیت درباره ایران»، «نگاه به جنگ رسانهای علیه ایران با تأکید بر تشریح تکنیکهای رسانهای»، «واکاوی گفتمان جبههی معارض علیه جمهوری اسلامی»، «واکاوی جنگ شناختی و هیبریدی علیه ایران و رویکرد جمهوری اسلامی در قبال آن»، «آسیبشناسی و ارائه راهبرد جریان رسانهای ایران در قبال رسانههای معارض»، «گونه شناسی و جریان شناسی رسانهای علیه جمهوری اسلامی ایران» و «بررسی کارنامه رسانههای معاند در قبال جمهوری اسلامی ایران» سرفصل های کتاب جنگ روایت ها هستند.
دکتر حسن بشیر در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: « پاسخگویی به روایتهای رسانهای رسانههای معاند و کلیه رسانههایی که تلاش میکنند گفتمان و روایت خود را از حوادث و مسائل جهانی بهعنوان روایت غالب قلمداد کنند و افکار عمومی جهان را تسخیر کنند، راه مقابله نباید در مواقع لازم فراموش شود، اما مهمتر از آن راهاندازی ضدجریان هایی است که میتوانند گفتمان سازی کرده و روایتهای غالب خود را درصحنههای ملی، منطقه و جهانی منتشر نمایند.
بنابراین، میتوان به چند نکته بهعنوان راهحلهای کلان برای آینده در اینجا مطرح کرد که در طی زمان نیز میتوانند غنیسازی شوند.
۱ : تفکیک راهحلهای مقابلهای با راهحلهای ایجاد ضد جریانها
۲: تاکید بیشتر روی ایجاد ضد جریانها بهجای جریانهای تقابلی
۳: فهم و شناخت دقیق و عمیق گفتمانهای مقابل که بر پایه آنها روایتها ساخته میشوند.
۴: تلاش در گفتمان سازیهای کلان و موردی برای ایجاد جریان سازی هدفمند.
۵: تقویت و بهکارگیری راههای گوناگون نشر گفتمان هدفمند در سطح جامعه.
۶: شناخت هر چه عمیقتر و کارآمدتر فضای مجازی برای فهم چگونگی جریان سازی مؤثر.
۷ : توانمندسازی جامعه در برابر جنگ روایتها با بهکارگیری راههایی از قبیل «آموزش سواد رسانهای» در سطح وسیع جامعه.
۸: هکارگیری عملیات روانی هدفمند برعلیه دشمنان.
۹: بهکارگیری رسانههای غیر ایرانی برای گفتمان سازی، جریان سازی و روشنگری خبری.
۱۰: تنوع سازی در طرح روایتهای رسانهای خودی در برابر دشمنان.
کتاب «جنگ روایت ها» از طریق لینک https://fidibo.com/book/123408 در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
@asrehooshmandi