#عکس_مکث
آینده نه چندان دور...😉
🌀مخاطب همیشه آنلاین است، از سرعت خود بکاهید
وقتی تابلوی راهنمایی و رانندگی هم متاثر از موبایل بازی های ما می شود...
@asrehooshmandi
#هدیه|کتاب
📚 دانلود رایگان کتاب الکترونیکی
«راهنمای والدین: انتخاب دیجیتالی مناسب سن فرزندان»
📌فرزندانتان در ایام قرنطینه چقدر از بازی های دیجیتالی (رایانه ای ، موبایلی و ...) استفاده می کنند؟
📌قطعا در این ایام یکی از سرگرمی های مناسب فرزندانمان این بازی ها هستند. البته به شرطی که بازی مناسب سن فرزندما نیز باشد.
📌از کجا بدانیم چه بازی مناسب سن فرزندمان است؟
📌آیا بازی که الان مشغول آن است، مناسب سنش است؟
🔷اگه می خواهید بدانید چگونه می توانید بازی مناسب سن فرزندتان را تشخیص دهید کافی است فقط چند دقیقه وقت بگذارید و این کتاب الکترونیکی را به رایگان دانلود کنید.
http://vmojahed.ir/?p=7059
@asrehooshmandi
⚠️هشدار!
🔻مراقب مدعیان ظهور سید یمانی و خراسانی باشید
✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانهای
🔸چندی است که شخصا درگیر مراجعه متعدد افرادی با پوشش حامیان سد یمانی و البته سیدخراسانی در قالب ارسال صوت و کتاب برای پذیرش اعتقاداتشان هستم. تجربه زیسته این مدت نشان میدهد این افراد به شکلی سازمان یافته و هدایت شده درصدد فعالیت جدیتر و پررنگتر از قبل برای ایجاد شبهه، تغییر باورهای دینی و جذب افراد مخصوصا قشر جوان هستند.
🔸مروجان این تفکر برای تاثیر بر مخاطبان، آنها را به نوعی شستوشوی مغزی میدهند که نتیجه معمول این حرکت ایجاد غفلت از اسرار درون این جریان انحرافی فکری و نیز سبب گرایش مضاعف مخاطب به سمت این تفکرات میشود. در دو مورد ذکر شده در بالا، مروجان با استناد به برخی آیات و البته روایات و به کارگیری ادبیاتی که به مخاطب نسبت به پذیرش ادعا کمک میکند، سعی در گیرانداختن مخاطب در دامی که پهن کردهاند، دارند.
🔸مساله مهم که در لایههای زیرین تمام پیامهای ارسالی این افراد در گروهها و برای افراد مختلف وجود دارد، هدف #مغزشویی و #تبعیت_محض افراد در مقابل تعالیم این گروهها و ایجاد هویتهای جدید و جدایی فرد از خانواده و محیط اطراف خود میشود.
🎯اما نشانههای فرآیند #شستشوی_مغزی چیست؟ در واقع میتوان ۵ شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد:
1️⃣تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار میشود تا کاملا ملکه ذهن شود.
2️⃣ترسآفرینی از دیگران: ایدهها و دیدگاههای متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سوءنیت، سادهدلی یا فریبکاری متهم میشوند.
3️⃣ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیقتر از شستشوهای احساسی و شورانگیز استفاده میشود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکلتر میشود.
4️⃣قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما میگذارد اما در واقع تمام انتخابها به یکی ختم میشوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخابهای فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم میشوند. ایده اصلی در لباسهای متفاوت پیش روی شما گذاشته میشود.
5️⃣ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایدههای متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی میشود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود.
💢و اما چند نکته:
✅بینشانی و ابهام اطلاعاتی وجه بارز این ادعاهاست. هیچگونه تصویر یا زندگینامهای از افراد مدعی منتشر نشده و معمولا در پاسخ به این سوال گفته میشود به اذن پروردگار این اطلاعات پاک شده است!
✅به نظر عدم نظارت و کنترل کافی در فضای مجازی باعث رونق این گروهها که اتفاقا با برنامه و دست پر درصدد ایجاد شبهه در ذهن مخاطب هستند، میشود.
✅#جای_خالی_حوزویان بشدت در این زمینه احساس میشود. شبهات جدی دینی مطرح شده توسط این گروهها برای ایجاد اقناع در مخاطب به متخصص برای نقض و پاسخگویی نیاز دارد.
✅روش قالب این گروهها ارسال متنهای تنظیم شده با بالاترین حد از اقناع برای مخاطب عام است. این افراد بیشتر کتابهای کوتاه با ادبیات ساده و همه فهم و سراسر از مفاهیمی که روح بشر امروز تشنه شنیدن آن است بهره میگیرند تا ادعای دروغین خود را باورپذیرتر کنند. به نظر میسرد رسانه غالب این افراد کتاب و بستر بازنشر آن شبکههای اجتماعی است.
✅به نظر میرسد علاوه بر وظیفه مسوولان امر برای پاکسازی فضای مجازی، نیاز است مخاطبان در معرض قرار نگیرند چراکه این افراد برای رها نکردن مخاطب تا حصول نتیجه مورد نظر، آموزش دیدهاند و روی سادهانگاری و زودباوری مخاطب نیز حساب ویژهای باز کرده اند.
✍️پیش از این نیز مقاله علمی _پژوهشی با عنوان «شیوههای تبلیغاتی معنویتهای نوپدید در رسانهها و نقش سواد رسانهای در مصونسازی خانوادهها» ( نگاشته شده توسط معصومه نصیری ـ حجتالاسلام و المسلمین حسین عرب _مرتضی چشمه نور) به همایش سواد رسانهای و خانواده ارائه شده است. این مقاله به آگاهی خانوادهها جهت صیانت از فرزندانشان در مقابل فرقههای نوظهور کمک میکند.
@asrehooshmandi
💢نگاهی به بایسته های برنامه سازی مناسبتی ماه رمضان و جایگاه سبک زندگی اسلامی _ایرانی در آنها
🔻گفت و گوی خبرگزاری حوزه با معصومه نصیری_عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانهای ایران
https://www.hawzahnews.com/news/898963/%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AC-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7
@asrehooshmandi
🔻سواد رسانهای+استراتژی صحیح اطلاعرسانی= جلب اعتماد مردم به اخبار
✍️دکتر مسعود کوثری ـ رئیس شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹در زمانهای به سر میبریم که بهآرامی قدرت شبکههای اجتماعی از رسانههای جمعی سنتی مثل مطبوعات و رادیو و تلویزیون در حال بیشتر شدن است. به عبارت دیگر، منبع خبر بسیاری از مردم و حتی مسئولان شبکههای اجتماعی هستند که در آنها گردش اخبار بسیار سریعتر از گردش اخبار در شبکههای خبری سنتی است.
🔹داشتن سواد رسانهای موجب افزایش قدرت تشخیص مردم در برابر شایعات و اخبار نادرست که بهویژه در شرایط بحرانی در شبکههای تلویزیونی خارجی یا شبکههای اجتماعی گسترش پیدا میکنند، میشود. البته سواد رسانهای باید با یک استراتژی درست اطلاعرسانی همراه شود تا بتواند اعتماد مردم را به آنچه از طریق رسانههای جریان اصلی پخش میشود، جلب کند.
@milconf3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جنگ_کرونایی
قسمت هشتم: تصور ما از خودمون، از کجا میاد؟🧐
♦️حواسمون به خود انگاره هامون باشه!
#آنتی_کرونا
#سواد_رسانه_ای
#باشگاه_سواد_رسانه_ای
#المپیاد_سواد_رسانه_ای
#مخاطب_فعال
#کرونا
@asrehooshmandi
" تروریسم و مفهوم جدید حاکمیت در رسانه "
مراد یشیلتاش
موسسه آینده پژوهی جهان اسلام
.رسانه ها در سال هاي اخير گسترش قابل ملاحظه و البته، كاركردهاي مختلفي يافته اند. رسانه هاي اجتماعي با قابليت هاي فوق العاده خود برخي مفاهيم رايج و غالب علوم سياسي و روابط بين الملل را دچار تحول ساخته و بر آن اثرگذاشته اند. از جمله مهم ترين كاركردهاي اين رسانه ها كه اتفاقاً بر اهميت آنها نيز افـزوده است، استفاده در تحولات اجتماعي و جنبش ها و انقلاب ها، یا استفاده ابزاری از این رسانه ها توسط گروه های تروریستی، به خصوص در منطقه ی خاورمیانه است. یادداشت پیش رو، برگردان بخشی از کتاب "بازیگران غیر دولتی در خاورمیانه" است که به کوشش مراد یشیلتاش در سال 2017، به چاپ رسیده است. نویسنده در این بخش از کتاب در صدد پاسخ دادن به این سوال است که مفهوم حاکمیت رسانه، که پیشتر تنها برای دولت ها استفاده می شد، چگونه امروزه به گروه های تروریستی هم قابل بسط است.
لینک دسترسی در وب سایت موسسه
https://b2n.ir/258551
"ژئوپلیتیک رسانه"
@asrehooshmandi
💢 ورودیهای ذهنتان را کنترل کنید!
🔻 اگر یکروز یا یک هفته غذایی جز ماست نخورید، حتما سردی بر بدنتان غلبه خواهد کرد و کمرمق خواهید شد. اگر باز یکروز یا یک هفته فقط زنجبیل بخورید، حتما گرمای بدنتان غیرطبیعی میشود و بیمار خواهید شد!
🔻 فکر و روح شما نیز به تنوعی از خوراکها نیاز دارد تا سالم بماند.
🔻 حجم بیش از حد اخبار منفی، فکرتان را فسرده و انگیزه های نشاط را در شما کاهش میدهد.
🔻 برای سلامت روحتان، مراقب باشید تحت تاثیر چه پیامها و خبرهایی هستید.
#آسیبهای_رسانه
#آداب_مصرف
#نسرا
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅ای کسانی که ایمان آوردهاید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن #تحقیق_کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید!
🔻نکته:
✅به منبع خبر دقت کنیم. چه کسی میگوید، چرا میگوید و...
✅مؤمنان، موظف به بررسى درستى گزارشهاى شخص فاسق و اکتفا نکردن به صرف خبر دادن او هستند.
✅ترتیب اثر دادن به خبر فاسق، بدون تحقیق و بررسى، عملى جاهلانه و ندامت بار است.
آیه شش سوره الحجرات
#ماه_رمضان
#منبع_خبر
#سوادرسانهای
@asrehooshmandi
💻وبینار سواد رسانه ای «توانمندسازی فعالان فرهنگی»
🕰پنجشنبه ۱۸اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰الی ۱۶
🏢 این دوره مجازی توسط دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار میشود.
#معصومه_نصیری #مجید_بایرامی #فاطمه_مرادی
@asrehooshmandi
🔻درباره جهان فراواقعی
#ژان_بودریار جامعهشناس و فیلسوف فرانسوی به واسطه ایدههایی همچون «وانموده» و «ابر واقعیت» شهرت یافت.
بودریار معتقد است انسانها دیگر در زندگی خودشان هم دخالتی نمیکنند. در مقالهای که با عنوان «بعد از خوشگذرانی چه کار میکنی؟» منتشر کرد به این مطلب اشاره میکند که چگونه نیروهای آزادشده #مدرنیسم - یعنی آزادی جنسی و نژادی، #آزادی_بیان و الغای امتیازات طبقاتی- به تدریج در پیوند با یکدیگر #جامعه_نمایشی را ساختهاند و در این جامعه به ضد آن چیزی که در اصل انتظار میرفت بدل شدهاند.
بودریار معتقد است #جهان_پسامدرن #جهان_وانموده است و ما وارد #جهان_فراواقعی شدهایم.
به عبارت دیگر #واقعیت تولید میشود ولی از قدرت ما خارج است. آنچه که ما از واقعیت و جهان واقعی میبینیم در واقع تصویری است که به ما نشان داده میشود.
#رسانه به صورت دریچه نگاه ما به جهان عمل میکند. حتی وقتی که در صدد مخالفت با این نظام سرمایهداری پیشرفته باشیم بلافاصله به بخشی از آن تبدیل میشویم.
از نظر بودریار، پیروی #عقل_ابزاری از شیوههای زندگی بشری موجب #انحلال #سوژه_اجتماعی و #خصوصیشدن #بعد_سیاسی شده است.
این انحلال که همراه با انحلال کامل #سوژه_هگلی به دنبال نقد نیچهای از #متافیزیک است، متفکران پسامدرن را به سوی نوعی #نسبیگرایی_فرهنگی سوق میدهد که همراه با پلورالیسمی افسونزدا، سقوط #ایدئولوژیها و #نگرشهای_سهوگرایانه را فراهم میآورد.
@asrehooshmandi
📢مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای به ۵ #تیر ۱۳۹۹ موکول شد.
📌شامگاه یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، در گفتگوی زنده اینستاگرامی دکتر سید بشیر حسینی رئیس شورای سیاستگذاری المپیاد سواد رسانه ای و دکتر محمدصادق باطنی دبیر المپیاد، جزئیات جدیدی از برگزاری چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای مطرح شد و به سؤالات مخاطبین این گفتگوی زنده پاسخ داده شد.
⭕ دکتر محمدصادق باطنی گفت: «با توجه به ادامه وضعیت کرونایی کشور و درخواست های مکرر معلمان، دانش آموزان و مدارس از دبیرخانه المپیاد برای تمدید مهلت ثبت نام و تعویق زمان برگزاری مرحله اول، برگزاری مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای به ۵ تیر ۱۳۹۹ موکول شد.
داوطلبین شرکت در المپیاد میتوانند تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ برای ثبت نام در این رویداد به دو صورت فردی و جمعی به سایت باشگاه سواد رسانه ای مراجعه نمایند.»
🔴 برای خواندن گزارش کامل این خبر، آشنایی با سامانه آزمون برخط و مدل برگزاری آزمون مرحله اول و همینطور دریافت اپلیکیشن imlo (نسخه بین المللی اپلیکیشن المپیاد مورد استفاده در مراحل بین المللی) به سایت imlc.ir مراجعه فرمایید.
@asrehooshmandi
#کلاهبرداری_تلفنی
شما برنده شده اید تحت عناوین
قرعه کشی
مسابقه رادیویی
مسابقه تلویزیونی
فریب چرب زبانی فرد تماس گیرنده را نخورید.
نیازی نیست به دستگاه عابر بانک مراجعه کنید.
به پیامک های ارسالی با این عناوین توجه نکنید.
#پلیس_فتا
#کلیک_امن
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کپی کردن اشیای واقعی با موبایل و پیست کردن اونها در فتوشاپ در دموی جالبی از Cyril Diagne با استفاده از تکنولوژی های #واقعیت_افزوده
@asrehooshmandi
📻در برنامه هشتگ گفت و گو با موضوع «رو در رو بدون خط قرمز» بررسی #لایو_اینستاگرام مطرح شد:
🔻#سرهنگ_علی_محمد_رجبی: بسیاری از جرائم ذیل کامنت لایوهای افراد معتبر و شناخته شده رخ می دهد. برای مثال فروش مواد مخدر، سلاح و مفاسد اخلاقی در صفحات پر مخاطب رخ می دهد. متأسفانه تعداد زیادی پرونده در پلیس فتا دال بر این موضوع وجود دارد و متاسفانه امکان نظارت در اینستاگرام هم وجود ندارد.
🔻#معصومه_نصیری: لایو ها از وجود مخاطبان اعتبار می گیرند، یعنی هر ورودی به لایو سبب افزایش اعتبار برگزارکننده می شود؛ بنابراین اگر مراقبت صورت بگیرد و مخاطب بتواند مطالب، صفحه و محتوای مطلوب را دریافت کند، می تواند منجر به گفت و گو و تولید دانش در حوزه های تخصصی شود.
🔻#محمود_کبیری: در حوزه لایوهای اینستاگرامی با یک ابر پروژه روبرو هستیم که به دنبال تغییر رفتار در حوزه ادراک سازی مخاطبین خویش است. لایو های اینستاگرامی برای گروه سنی متولد سال دو هزار به بعد به وجود آمده است، یعنی متولدین هزاره سوم که تصوری از زندگی بدون رسانه ندارند.
✅متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
http://fna.ir/ex4n6k
@asrehooshmandi
🔖 کودکان کارِ دیجیتال
— آیا والدین حق دارند عکس و ویدیوی کودکانشان را در شبکههای اجتماعی منتشر کنند؟
🎯 «آن پسربچه قربانی جاهطلبی پدرش شده». چندوقتی است در شبکههای اجتماعی از این دست انتقادها به گوش میرسد. عدهای طرف بچه را میگیرند و میگویند «بیچاره حق داشت دوران کودکیاش را آزادانه بگذراند». یکسری هم میگویند که «با این سن کم درآمد خوبی دارد و لیونل مسی برایش پیام میفرستد. چه موفقیتی بالاتر از این؟». گرچه داستان انتشار عکس و ویدیوی کودکان همیشه به چنین جاهایی ختم نمیشود، اغلب والدین اینستاگرامی آرزوی چنین دستاوردی را دارند. آیا میتوان دربارۀ درست یا غلطبودن کار آنها تصمیم گرفت؟
📌 برای خواندن مطالب این پرونده به لینک زیر بروید:
http://tarjomaan.com/report/9723/
@asrehooshmandi
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔔#جدیدترین_اخبار سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
🔹افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانه ای» و اعطای جوایز نقدی به برگزیدگان
▫️دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی از افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانهای» به محورهای این همایش خبر داد.
▫️دکتر محمدصادق نصراللهی اظهار کرد: به مقالات برگزیده در دو سطح مقالات علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی #جوایز_نقدی تعلق خواهد گرفت و برای #چاپ_مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی کشور نیز تلاش خواهد شد.
▫️جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی به پنج مقاله برتر با شرح ذیل اهدا شود:
سطح اول: پنج مقاله در سطح علمی ـ پژوهشی:
- مقاله اول: ۳ میلیون تومان
- مقاله دوم: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
- مقاله سوم: ۲ میلیون تومان
- مقاله چهارم: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
- مقاله پنجم: یک میلیون تومان
-
- سطح دوم: پنج مقاله در سطح علمی ـ ترویجی
- مقاله اول: یک میلیون تومان
- مقاله دوم: ۸۰۰ هزار تومان
- مقاله سوم: ۶۰۰ هزار تومان
- مقاله چهارم: ۴۰۰ هزار تومان
- مقاله پنجم: ۲۰۰ هزار تومان
وی از دریافت مجوز ISC برای همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی خبر داد.
جزئیات بیشتر را در سایت همایش به آدرس milconf.ir ملاحظه بفرمایید.
🆔 @milconf3
🌿🌺میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی(ع) مبارک باشد🌺🌿
🔷تامل بر برخی احادیث امام حسن(ع) و تاکید مجدد بر بایستههای سواد رسانهای
✍ معصومه نصیری_ مدرس و پژوهشگر سواد رسانهای
🔺توجه به مضامین و محتواهای رسانهای
امام حسن (ع) فرمودند: تعجّب مي کنم از کسي که در فکر خوراک و تغذيه جسم و بدن هست ولي درباره تغذيه معنوي روحي خود نمي انديشد، پس از غذاهاي فاسد شده و خراب دوري مي کند و عقل و قلب و روح خود را کاري ندارد - هر چه و هر مطلب و برنامه اي به هر شکل و نوعي باشد استفاده مي کند. (در معرض چه محتواهای رسانهای قرار میگیریم)
🔺اهمیت طرح سوال
امام حسن(ع) می فرماید: «حُسْنُ السِّؤالِ نِصْفُ الْعِلْمِ؛ کسی که عادت سؤال و حالت پرس وجو دارد، مثل آن است که نصف علم ها را فرا گرفته باشد». (این پیام را چه کسی ارسال کرده و چرا این پیام اسرال شده است و...)
🔺مکث، تفکر و بعد انتشار
امام حسن(ع) می فرماید: «إنّ الْحِلْمَ زینَهٌ، وَالْوَفاءَ مُرُوَّهٌ، والْعَجَله سَفَهٌ؛ شکیبایی زینت شخص، وفای به عهد علامت جوان مردی، و عجله و شتاب زدگی [در کارها بدون اندیشه] دلیل بی خردی می باشد». (قبل از بازنشر مطالب تامل و تفکر کنیم)
🔺ضرورت خواندن سطرهای نانوشته پیامها
امام حسن(ع) می فرماید: «عَلَیکم بِالْفِکرِ فَاِنَّهُ مَفاتیحُ اَبْوابِ الْحِکمَةِ؛ بر شما [شیعیان] لازم است که اندیشه کنید؛ زیرا فکر کلیدهای درهای حکمت است». (درباره پیام های رسانه، مهندسان آن و بازیگران اصلی آن فکر کنیم)
🔺نه به «میگویند»، «شنیدم» و «گفتند» در فضای رسانهای...
- قالَ امام حسن(ع): بَيْنَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ أرْبَعُ أصابِع، ما رَأَيْتَ بَعَيْنِکَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَيْکَ باطِلاً کَثيرا.
فرمود: بين حقّ و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه که را با چشم خود ببيني حقّ است؛ و آنچه را شنيدي يا آن که برايت نقل کنند چه بسا باطل باشد. (ضرورت بررسی پیامها از منابع معتبر و تلاش برای کشف حقیقت و پرهیز از انتشار شایعات)
🔆در جود و عطا دستِ خدا هست حسن
دستِ همه را وقتِ كرم بست حسن
نوميد نگردد كسي از درگهِ او
زيرا كه كريم ِ اهلبيت است حسن🔆
@asrehooshmandi
🔻دشمن آگاهی،
نادانی نیست بلکه
توهم دانایی است.
از آفتهای این روزهای همه ما #همهچیزدانی رسانهای است که مولود شبکههای اجتماعی و #مطالعات_سطحی و اطلاعات با #عمق_یکبندانگشت است. این روزها همه درباره همه چیز متخصص هستند و این آفتی است که گریبانگیرمان شده است.
@asrehooshmandi
🔳 از الزامات تربیت رسانهای است:
1️⃣ بدون اجازه وارد گوشی همراه فرزندانتان نشوید!
2️⃣ با فرزندان خود در فضای مجازی همراهی کنید اما نه برای مچگیری
3️⃣ برای زمان استفاده از رسانه فرزندانتان قانون تعیین کنید.
4️⃣ برای اوقات فراغت فرزندانتان برنامهریزی کنید تا صرفا سرگرم رسانه نباشند.
5️⃣ قبل از هر امر و نهیای برای مصرف رسانه خودتان عملکننده به آن باشید.
6️⃣ گناه یا خطای رسانهای فرزندتان را در لفافه و غیرمستقیم تذکر بدهید.
#تربیت_رسانهای
#آداب_مصرف
#نسرا
@asrehooshmandi
🎯#جهان_پساکرونا از نگاه یک آیندهپژوه: آموزش دیجیتال جا میافتد/ پوپولیستها بازنده اصلی خواهند بود
🔹ماتیاس هورکس، آینده پژوه سرشناس آلمانی، با اشاره به بحران برآمده از شیوع ویروس کرونا، مینویسد: «این روزها اغلب از من پرسیده میشود که "دوران کرونا کی به پایان میرسد و ما به شرایط عادی برمیگردیم؟" من میگویم هرگز. برخی مقاطع تاریخی وجود دارند که مسیر آینده را تغییر میدهند. ما از این مقاطع به عنوان "#بحران_عمیق" نام میبریم. ما اکنون در این بزنگاه قرار گرفته ایم.»
🔹او معتقد است که در دوران کرونا، دنیایی که خیال میکردیم آن را میشناسیم فرو ریخته است. این دیدگاه بی شباهت به حرف یورگن #هابرماس سرشناس ترین فیلسوف در قید حیات آلمان نیست. او گفته است: «کرونا باعث شد ما بفهمیم چقدر نمی فهمیم». هورکس بر گفته خود می افزاید: «اما پشت ریزش جهانی که خیال می کردیم میشناسیم، جهان دیگری در حال جوش خوردن است.»
🔹هورکس میافزاید: «ما تعجب خواهیم کرد که چگونه تکنولوژی #فرهنگ_دیجیتال در عمل جا باز کرده است، اغلب همکارانی که پیش از کرونا نسبت به کنفرانسهای ویدئویی از راه دور دافعه داشتند و پروازهای ماموریتی را ترجیح می دادند، حالا متوجه می شوند که آن روش عملی تر و سازنده تر است.
🔹آموزگاران درباره آموزش از طریق اینترنت بسیار آموخته اند، کار از خانه برای بسیاری یک امر طبیعی شده است. در مقابل تکنیک های فرهنگی کهنه شده دستخوش رنسانس شدهاند، انسان ها وقتی تلفن می زنند، به جای پیام گیر صدای اصلی صاحب خانه را می شنوند. ویروس فرهنگ مکالمات طولانی تلفنی را همراه آورد. پیامها، ناگهان معنایی تازه یافتند. انسان بار دیگر ارتباط با یکدیگر را جدی گرفت. فرهنگ تازه "در دسترس بودن و تعهدات متقابل" دوباره زنده شد. جوانانی که معمولا از چنگال شتاب و اضطراب رهائی نداشتند، ناگهان به قدم زدن های طولانی آغاز کردند. کاری که پیش تر بیگانه بود. کتاب خواندن ناگهان به فرهنگ روز تبدیل شد.»
🔻متن این آینده پژوهی را در آدرس زیر بخوانید:
👉 http://asrehooshmandi.ir/
@asrehooshmandi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴فضای مجازی رهاشده امنیت روانی و جانی خبرنگاران و اساتید رسانه ای را هم تهدید میکند
خانم #دکتر_معصومه_نصیری خبرنگار و مدرس سواد رسانه ای نوشت:
چند روز قبل زیر توییت حساب کاربری دفتر رهبری کامنت گذاشتم. براندازان حمله کردند و بعد از کلی فحش، آدرس خونه قبلی ما رو دادند و تهدید کردند. مدیونید فکر کنید در عصر اینترنت و شبکههای اجتماعی، شما حریم خصوصی و امنیت دارید. همش حرفِ، در عمل همگی در اتاق شیشهای نشسته ایم.
شبکه ملی اطلاعات به خدای احد و واحد واجبه. من نمیدونم کی قراره به این مسأله رسیدگی کنه اما مطالبه کنیم همگی. دوم اینکه وقتی زار و زندگی ما روی پلتفرم های خارجی است و اینترنت ما هم وصل به همان خارجی ها، حرف از امنیت سایبری عبث است.
اولین کشورهایی که شبکه ملی اطلاعات داشتند آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بودند
🔴 بیداری ملت
@bidariymelat
@bidariymelat
🎯 چرا اغلب احساس میکنیم در حال «از دست دادن» فرصتها هستیم؟
— «ترسِ از دست دادن»، شبکههای اجتماعی و زندگی واقعیمان را به یک اندازه تسخیر کرده است
📍دایرههای قرمز رنگی که رویشان اعدادی نوشته شده و کنار برنامکهای مختلف گوشی همراهمان ظاهر شدهاند؛ فرشتههای عذابی که یک دم از روی شانهمان پر نمیزنند. آنقدر وسواس انگشتزدن روی آنها گرفتارمان کرده که حتی در خوابهایمان میبینیمشان. چرا اعلانهای شبکههای اجتماعی یا زنگ یک پیامک یا تماس جدید اینقدر برایمان مهم شده؟ نگرانی برای ازدستدادن خبرها در روزگار شبکههای اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: فومو یا «ترس ازدستدادن».
🔖 ۲۸۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۷ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9725/
@asrehooshmandi