🔸 رسول اكرم صلى الله عليه و آله:
🍃 خَيرُ الرِّجالِ مِن اُمَّتىَ الَّذينَ لايَتَطاوَلُونَ عَلى أَهليهِم وَيَحِنُّونَ عَلَيهِم وَلا يَظلِمُونَهُم؛
🍃 بهترين مردان امّت من كسانى هستند كه نسبت به خانواده خود خشن نباشند و اهانت نكنند و دلسوزشان باشند و به آنان ظلم نكنند.
📚 | مكارم الأخلاق، ص ۲۱۶
🌐|@asrezanan_ir|
♦️ دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور با رهبر انقلاب
🔹در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا سلامالله علیها، جمعی از بانوان فرهیخته و فعال عرصههای فرهنگی، اجتماعی و علمی، چهارشنبه ۱۴ دیماه با حضرت آیتالله خامنهای دیدار کردند.
🔹 رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان محترم برای برگزاری یک دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا(س) فرمودند: «بانوان محترم از ما گلایه میکنند که این روز را باید به بانوان اختصاص میدادیم؛ حق هم با آنها است، منتها این جلسه، جلسهی ریشهدار و سابقهداری است و نمیشود این جلسه را دست کم گرفت؛ باید یک روزی را برای دیدار خانمها هم انشاءالله معیّن کنیم.»
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🔸 امام صادق عليه السلام:
🍃 إنَّ المَرءَ يَحتاجُ فى مَنزِلِهِ وَعِيالِهِ إِلى ثَلاثِ خِلالٍ يَتَكَلَّفُها وَإن لَم يَكُن فى طَبعِهِ ذلِكَ: مُعاشَرَةٌ جَميلَةٌ وَسَعَةٌ بِتَقديرٍ وَغَيرَةٌ بِتَحَصُّنٍ؛
🍃 مرد در خانه و نسبت به خانواده اش نيازمند رعايت سه صفت است هر چند در طبيعت او نباشد: خوشرفتارى، گشاده دستى به اندازه و غيرتى همراه با خويشتن دارى.
📚 | تحف العقول، ص ۳۲۲
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور با رهبر انقلاب 🔹در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا سلامالل
#روایت_یک_دیدار
#اختصاصی
♦️ "آنچه در دیدار ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ با رهبری گذشت"
✍🏼 | صغری عاشوری
🔅 از ابتدای صبح که اندک اندک جمع مستان میرسیدند، آنهم در هوای پر از دود و غبار تهران، گهگداهی نیز میان جمعیت خردسالانی دست در دست مادر در میان جمع مستان بودند. وقت قرار بود و صندلیها یک به یک پر شدند، پردهها کنار رفتند و آقا وارد شدند. یکدست جمعیت برخواست و شعارها برای عرض ارادت بلند شدند. نوبت به سخنرانی ۵۰ دقیقهای ۷ سخنران منتخبی رسید که هرکدام ۷ دقیقه فرصت برای سخنرانی داشتند. از دغدغههای یک زن خانهدار تا دغدغههای زنان در سازمانهای رسانهای یک به یک تبیین شدند. البته رسم نوینی که در کمتر سخنرانیهای مردمی و تریبونداری سخنرانان در مقابل رهبری انجام شده بود اینبار بنا گردید و آن به تریبون رفتن خانم دکتر عاطفه خادمی معاون وزیر ارشاد اسلامی بود که خود از صف اولیهای دارای تریبون میباشند؛ دومین رسم آنکه در میان ۱۰ سخنران اصلی یک زن تحصیل کرده از جامعهی علمی مطالعات زنان و خانواده حضور نداشت درحالیکه جامعهی نخبگان مطالعات زنان غنی از زنان تحصیلکرده، دغدغهمند، متدین و انقلابی است! زنانی که دلخوش به داشتن تریبون در جهت گفتن از چالشهایی که زنان ایرانی با آن مواجه هستند بودند و این دلخوشی از آنان دریغ گردید!
🔅 آنان که در میان پژوهشهای میدانی، فعالیتهای فرهنگی و علمیشان در میان جامعهی زنان مایل بودند به رهبری معظم انقلاب و سایر زنان دغدغهمند برسانند که زن در خانواده همسر و مادری است که فضای تنفس و حیات خانواده را فراهم میکند، قبل از رسیدن به این دو نقش، در نقش دختری وارد میگردد که اگر به سلامت نتواند این نقش را بگذراند آن موجود لطیف معطر و حیاتبخش تبدیل به گازی سمی چون مصی علینژاد میشود که خانوادهی خود، جامعه و جهان را به فساد میکشاند. هویتیابی دخترانه در اولین نقشی که هر زنی آن را طی میکند در دنیای امروز مورد هجمهی دشمن و بیتوجهی متولیان فرهنگی ذبح میشود و در غربت تمام هیچ سخنی از نقش دخترانگی و هویتیابی او از زنانگی نشد.
یا حتی در گزارشهای خانم دکتری که معیار سلامت زنان را طبق معیارهای جهانی صرفا در پروسهی بارداری تا زایمان زنان عنوان نمودند درحالیکه دختران نیز در دایرهی زنان میگنجند؛ سلامت دختران در دوران قاعدگی بر احتمال باروری و کیفیت گذران دوران باروری آنان موثر است!
🔅 در این میانه اما دخترکان کوچک میان صندلیها میدویدند، روی صندلی میایستادند و در دستانشان کاغذهایی بود که با خط مادرشان چند کلمه عرض ارادت به آقا حک شده بود و آنان با خوشحالی آن کاغذ را برای دیدن آقا بالا میگرفتند. مادرانی که تند تند روی کاغذ نکتهبرداری میگردند از سخنان آقا و خیالشان راحت بود از آنکه توبیخ و شرمندگی برای حضور در جلسه با فرزند خردسالشان داشته باشند. این دست زیباییها کم نبودند در حاشیهی این جلسه.
🔅 در مورد نکات ناگفته و خالی بودن جای پژوهشگران و فعالان انقلابی، متعهد، دانشمند حوزهی زنان که غالبا دانشآموختگان رشته مهم و استراتژیک مطالعات زنان هستند، آنچه امیدبخش است توجه رهبری به مباحث زنان نه در قالب شعارهای انتخاباتی بلکه در جایگاه پدری مسئولیت پذیر است؛ آنگاه که سال گذشته دلخوری زنان فعال و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده را من باب عدم دیدار رهبری با زنان در روز میلاد حضرت زهرا(س) را مطلع شدند بدون آنکه توجیهات معمول برخی صف اول نشستهگان را بیاورند، در نهایت تواضع ایرادات وارده را حق زنان را محق دانستند. امید میرود که ضعفهای اولین دیدار با زنان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در دیدارهای آتی مرتفع گردند.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#خبرنامه | #اختصاصی
♦️پارلمان اروپا بر سر دوراهی؛ کارجنسی، به منزله جرم یا نهاد حقوقی_اجتماعی؟!
💢 در پی اختلاف رفتار کشورهای اتحادیه اروپا برسر رسمیت یا عدم رسمیت کارجنسی، پارلمان اروپا درصدد یکپارچهسازی در به رسمیت شناختن کار جنسی است. اگرچه تبدیل نمودن کارگر جنسی به کارجنسی، مشمول حقوق، مسئولیتها و البته مصونیتهایی است حتی قتل!
📥 ادامه یادداشت
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی ♦️پارلمان اروپا بر سر دوراهی؛ کارجنسی، به منزله جرم یا نهاد حقوقی_اجتماعی؟! 💢
#خبرنامه | #اختصاصی
♦️ پارلمان اروپا بر سر دو راهی؛ کارجنسی، به منزله جرم یا نهاد حقوقی_اجتماعی؟!
▪️«برخی کشورهای اتحادیه اروپا همچون بلژیک، هلند، اتریش و آلمان کار جنسی را به عنوان یک شغل و نهاد حقوقی-اجتماعی به رسمیت شناختهاند و این درحالی است که سوئد و فرانسه کارجنسی را جرمانگاری نمودهاند. این اختلاف رفتار به پارلمان اروپا رسیده و درصدد یکپارچهسازی اروپا در نهادینه کردن کارجنسی است. طرفداران نهادینه کردن کارجنسی همچون سانچز معتقدند عدم به رسمیت شناختن این امر، سبب کساد شدن بازار روسپیان و به سبب آن باعث افزایش قاچاق زنان میشود، لذا به عنوان فمینیست باید کار جنسی را به عنوان نهاد حقوقی اجتماعی پارلمان اروپا به رسمیت بشناسد.»
▫️تبدیل نمودن یک انحراف جنسی تحت عنوان «کارگر جنسی sex worker» به یک نهاد حقوقی به نام «کار جنسی sex work»سبب میشود تا این نهاد مشمول حقوق و مسئولیت هایی گردد. از جمله حقوق این نهادها مصونیتهایی است که به موجب تامین نیازهای جنسی جامعه پدیدار میشود خواه این مصونیت قاچاق زنان و دختران طبقه های پایین جامعه با ترس، فریب، ربایش و... باشد و خواه ارتکاب جرایمی چون قتل باشد! همانگونه که در زمان پهلوی دوم، شهرنو و پری بلنده به عنوان نهاد کار جنسی توسط محمدرضاپهلوی شناخته شده بودند و در روسپیخانه شهر نو دختران و زنان جوان مورد پسند درباریان را یا با ارعاب و تهدید و یا با ربایش به کام تجاوز و سپس به دام روسپیگری میانداختند!
▫️همانطور که رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود در ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ فرمودند غرب با توجیه کاهش میل مردان به هوسرانی، در هوسبازیها رفت اما میل هوسرانی در مردان کم نشد بلکه افسارگسیخته گشت. اگرچه به نیت حمایت از زن این پدیده رخ داد اما قربانی افسارگسیختگی هوسهای مردانه، زنان گشتند و این در افزایش سرسامآور تجاوزهای جنسی به زنان و دختران کوچک قابل مشاهده است.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#اختصاصی | #یادداشت
🔘 «امالبنین استراتژیست جهانی برای تمام قرنها»
✍🏼| صغری عاشوری
▫️روز اولی که پا در خانهی امیرالمومنین(ع) گذاشت و خانم خانه شد، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بیمار بودند و در بستر بیماری خوابیده بودند. مادریاش از همان روز شروع شد، پرستاریشان کرد آن هم مادرانه وَ مشتاقانه بازگشت سلامتیشان را به تماشا نشست. انس و الفت مادرانهاش با فرزندان حضرت زهرا(س) با ادبی که ریشه در شرافت خانوادگی فاطمه کلابیه داشت به چندین صورت در طی دوران زندگی مشترکش با امیرالمومنین(ع) نمود پیدا کرد.
▫️اولین آن درخواستی بود از شوهر خود، امیرمومنان تا زین پس به نام امالبنین خوانده شود نه با نام فاطمه تا کودکان فاطمه شهیده(س) به یاد جفاهایی که در طفولیتشان، امت به مادرشان نمود نیفتند و پژمردهخاطر نگردند؛ گویی دل امالبنین بند شده بود به دل کودکان فاطمه شهیده(س)، طاقت پریشانحالیشان را نداشت حتی با یک اسم.
محبت بر فرزندان فاطمه(س) را بر فرزندان خودش مقدم میشمرد.
▫️شاید سوالی ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد؛ چه شد که محبت بسیار امالبنین به فرزندان فاطمه شهیده(س) سبب نشد تا پسرانش به برادران و خواهرانشان همچون برادران یوسف، حسادت ورزند؟! آنچه فهم من از کندوکاو روایتهای مکتوب از امالبنین به آن رسیده این است که او برای پسران خود تبیین کرده بود که حب به فرزندان فاطمه(س) فریضهی دینی است آنقدر که خداوند در قرآن به آن دستور داده است
" قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى". گویی امالبنین خود آموزگار عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) بود و شیوهی دلدادگی را به پسرانش عباس، عبدالله، جعفر و عثمان را هم در مقام عمل و هم در مقام ایمان آموخت.
▫️شجاعت امالبنین به گونهای بود که در خفقان ایجاد شده پس از عاشورا به دست بنیامیه و مروان لعنة الله علیهم اجمعین که شیعیان تفتیش عقاید میشدند و سرخی خونشان سپیدی شمشیر مروانیها را رنگین مینمود، بیواهمه در قبرستان بقیع تمثال چهار قبر به نشانهی قبور پسرانش را ساخته بود و شروع به روضهخوانی میکرد. او حتی در مبارزهی تبلیغیاش برای انتقال روایت عاشورا، شهادت مظلومانهی اباعبدالله(ع) و یارانش از رویکرد روضهخوانی حضرت زهرا(س) پیروی میکرد و حق را مطالبه میکرد، بدون آنکه از شهادت فرزندانش شکایتی داشته باشد! امالبنین حتی از بلاغت اشعارش نیز برای دفاع از مظلومیت اهل بیت(ع) فرو نگذاشت آنگاه که مردم به او از بابت سوگ پسرانش تسلیت میگفتند، میفرمود:
«تَدْعُوِنِّى وَیكِ ام الْبَنِین تُذَكِّرنِى بِلُیوثِ الْعَرِینِ
كانَتْ بَنُونَ لِى اُدْعى بِهِمْ وَالْیوْمَ اَصْبَحْتُ وَلا مِنْ بَنِینِ»
یعنى اى زنان مدینه! دیگر مرا امالبنین نخوانید و مادر شیران شكارى ندانید. مرا فرزندانى بود كه به سبب آنها امالبنینم مىگفتند، ولى اكنون دیگر براى من فرزندى نمانده است و همه را از دست داده ام.
▪️امروز سالروز وفات زنی بود که نه فقط الگو و مربی برای چهارپسرش بلکه برای تمام زنانی که میخواهند دامانشان محل عروج مردان باشند نیز الگو بود. به راستی اگر امالبنین نبود جملهی از دامان زن، مرد به معراج میرود کلیشهای جلوه مینمود اما امالبنین آمد، زیست و رفت تا یک استراتژی زنانه و جهانی را برای تمام عالم و تمام قرون بنمایاند.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#اختصاصی | #یادداشت
♦️ چگونه ابژگی میتواند تاریخ یک مملکت را دگرگون کند؟!
✍🏼|صغری عاشوری
▪️برخلاف آنکه جهانبینی اومانیسم برمبنای انسانمحوری است و افقهای فکری، حقوقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... غرب بر این مبنا نهاده شده است اما آنچه تا امروز، قرن ۲۱ ام میلادی، از سیاستهای اومانیستی حاکم در غرب و شرق نظام سرمایهداری تفهم می شود این است که در تفکر اومانیسم حتی انسان نیز محوریتی ندارد و آنچه محور و معیار سنجش است "شهوت" است. این شهوت در راستای هرچه فربهتر شدن خواهشهای نفسانی در انسان پیش میرود هرچند اگر افراطی و خودخواهانه باشد و سبب ایجاد آسیب برای یک انسان، چند انسان (نهاد خانواده) و یا یک ملت و تمدن گردد.
▪️در این راستا نگاهی همراه با تامل به تاریخ کشورمان در زمان پهلوی دوم بیاندازیم؛ دورهای که نظام حاکم بر کشور تحت امر نظام سرمایهداری به فرماندهی انگلیس و آمریکا بود. محوریت این پرداخت کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ است. کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شمسی نه به واسطهی آیزنهاور بلکه به واسطهی تحریک شهوت نفسانی و پروبال دادن به آن در مردان اوباش به سرکردگی شعبان بیمخ و زنان روسپی به سردستگی پری بلنده رقم خورد.
▪️وقتی سیر مبارزات مردم و برخی رجال سیاسی به رهبری مرجعیت، آیت الله کاشانی در راستای ملی نمودن صنعت نفت در اسفند سال ۱۳۲۹ به ثمر رسید، قدرت رژیم پهلوی متزلزل گردید و کشور در آستانهی تغییر نظام حکومتی از شاهنشاهی به جمهوریت بود تا استقلال ملی به طور کامل اعاده گردد، این پری بلنده ملقب به خانم رییس، سردستهی زنان روسپی شهرنو (محلهی زنان بدکارهی تهران) بود که همراه با زیر دستانش همقدم با الواط مست و خراب به سرکردگی شعبان بیمخ شدند، چماق به دست و عربده کشان ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شیشهی مغازهها را میشکستند و مردم را میترساندند، بر تانکها و جیپها سوار میشدند، فریادکشان راه کودتا را هموار میکردند و خود را تحت عنوان مردم حامی شاه و طالب آزادی! نمایان می کردند.
▪️نه تنها طمع پول بلکه طمع عیاشی با روسپیهای شهرنو پای شعبان بیمخ و الواط حلقه به گوشش را به میدان باز کرد. روسپیانی که همچون ملکه اعتضادی به دلیل زیبایی ظاهری طمع برخی افسران گارد شاهنشاهی را نیز برافروخته بودند و آنان را در صف براندازان دولت مصدق قرار دادند.
▪️غائلهی کودتاچیان ۲۸ مرداد آموخت که ابژه نمودن زن و ابزارشدگی بدن زنانه فقط منحصر در چهاردیواریهای شهر نو نمیماند، آتش برانگیختگی شهوت تنها دامان زنان روسپی خانهها را نمیسوزاند بلکه در تمام کشور همچون بیماری همهگیری به یکباره پخش میشود و سرنوشت مملکتی را سیاه میکند.
▪️دیگر نکته آنکه هرگاه کشور گامی در جهت کسب استقلال خود برداشت که دست استعمار را از بهرهوری از کشور کوتاه میکرد، شاهد اتحاد اوباش و تنفروشان به واسطهی غرب بودیم. اتحادی که گرم کنندهی آتش آن زنان تن فروشی چون پری بلنده و ملکه اعتضادی بودند. ثمرهی این آتش عقبگرد نه، بلکه عقبگرد به عقب آنچه قبلا بود میباشد و استعمارگر را درندهخویتر از گذشته به غارت اموال، نوامیس و شرافت ملت وا میدارد.
⁉️ حال سوالی که لازم است از مخاطب این سطور پرسید این است؛ آیا در ایران ۱۴۰۱ نیز آنچه در ابتدای روز ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رخ داد در حال وقوع است؟!
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#خبرنامه | #اختصاصی
♦️ زنان؛ مظلومترین قربانی الفاظ جنسی
▪️"برنامهی آمریکایی به نام Extra که با محوریت اخبار مشاهیر ساخته شده و روی آنتن میرود، این روزها به دلیل حاشیهسازی مجریاش در صدر اخبار آمریکا قرار گرفته است. فایل صوتی منتشر شدهای از «بیلی بوش» مجری این برنامه درحالی که با الفاظ رکیک جنسی درحال صحبت و خنده با «کندال جنر» است، اعتراضات گستردهای را برای تهیهکنندگان این برنامه تلویزیونی به دنبال داشته است. در نهایت تهیهکنندگان برنامهی اکسترا نیز در دفاع از مجری خود او را آدم خلاق و شوخطبع نامیدند که در جهت تنوع و شوخی نمایشی چنین الفاظی را به کار برده است."
▫️واقعیت این است که در دنیا فحشهای رکیک جنسی غالبا با محوریت تحقیر زن و بدن زنانه عنوان میشوند و بار معنایی جز تثبیت انگارهی جنس دومی بودن زن، آن گزارهای که غرب در تاریخ خود در نسبت با زن ساخته است نمیباشد. اما ظلم به زن فقط در گفتمانهای فحاشانهی جنسی ختم نمیشود بلکه فحشهای جنسی میتوانند ذهنیت افرادی که در معرض این الفاظ رکیک قرار میگیرند را به مرور در جهت اعمال جنسی چون تجاوز به زنان و کودکان قرار دهند.
▫️در آیهی ۳۲ سورهی مبارکه اسرا خداوند امر میکند به بندگانش که حتی به زنا نزدیک نشوید! شاید بتوان گفت الفاظ رکیک جنسی ولو به شوخی از مصادیق نزدیک شدن به زنا و فحشا میباشد، عملی که مظلوم ترین قربانی آن زنان و کودکان هستند.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی ♦️ زنان؛ مظلومترین قربانی الفاظ جنسی ▪️"برنامهی آمریکایی به نام Extra که با
فرق است میان نگاهی که برای بیان سبکی از برهنگی جاافتاده در فرهنگ غرب این همه سختی میکشد و قلبش آزرده میشود و در نهایت با هزار تاسف و شفقت به حال آن زنان، بیانش میکند تا نگاههایی که به بهانههای مختلف، چه دفاع از حریم عفاف!!! چه تخریب عفاف، زنهای متمایل به فرهنگ کمپوششی و خودنمایی جسمی را دستمایه تحقیر و تمسخر قرار میدهد.
اینجاست که غیرتورزی معنای دیگری مییابد و انسانها در سراسر جهان پی میبرند، زن و تکتک ساحات وجودش در نگاه رهبر انقلاب اسلامی محترم و ارزشمند است.
#زن_غربی
#انقلاب_اسلامی
#رهبر_انقلاب
@Safoora_AminJavaheri
عصر زنان
فرق است میان نگاهی که برای بیان سبکی از برهنگی جاافتاده در فرهنگ غرب این همه سختی میکشد و قلبش آزرد
💢 نظر یکی از مخاطبین عزیز و محترم نسبت به پست اخیر کانال👌👌
#خبرنامه | #اختصاصی
♦️ زن، تن، میانسالی؛
چالشی بیجواب پیشروی فمنیسم
💢 «گاردین» نوشتاری را در قسمت لایفاستایل و سبک زندگی خود منتشر کرده که طی آن گفتهشده زنان میانسال آمریکایی از اندام خود متنفرند.
💢 فرآیند خودشیانگاری و بمباران ذهنی دختران و زنان از کودکی آغاز، در جوانی به شکوفایی و در میانسالی به تنفر میانجامد.
📥 بیشتر بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#خبرنامه | #اختصاصی
♦️ زن، تن، میانسالی؛
چالشی بیجواب پیشروی فمنیسم
▪️ "از بدن پیرم متنفرم و با نفرت به آن نگاه میکنم!" ما از سنین پایین به واسطهی بمباران ذهنی از عکسهای زنان جوان و زیبا یاد میگیریم که جوانی با معیارهای خاص پوستی و اندامی زیبا، قابل دوستداشتن و احترام است اما افزایش سن دوستداشتنی نیست چون در کمین تصاحب این زیبایی است! با افزایش سن، ما به سراغ مواد پوستی و تغذیهای میرویم تا از زیبایی و دوستداشتهشدنمان حفاظت کنیم."
▫️فرآیند خودشیانگاری در زنان را از زبان یکی از زنان آمریکایی خواندید. میل به دوست داشتهشدن و در کانون توجهات بودن نیاز هر زنی است. نحوهی پاسخگویی به نیازهای بشر در هر کدام از دو جنس زن و مرد به قدری مهم است که در صورت پاسخ درست و منطقی نشاط، آرامش و کمال انسانی را برای آدمی در پی دارد اما اگر این نیاز منطقی پاسخ داده نشود، همچون خوداظهاری که زنان آمریکایی مسن و یا در آستانهی میانسالی میگویند، آنگاه انسان با خودِ نامتعادلی مواجه است که به جای داشتن آرامش، نشاط و کمال احساس یاس، ترس و پوچی میکند.
▫️مواجههی غرب با زن اینگونه است که اصل زن و زنانگی را در تراش بدن، استانداردهای صورت و مدلهای مو سال میداند و این را به واسطهی زنانی تراشخورده در ذهن تمام زنان آمریکایی از دوران خردسالیشان نهادینه کرده است. چنین زنی را مورد احترام و توجه قرار داده و زنان میانسالی که لطافتشان را از دست دادهاند، افسرده و تنها کنج خانهی سالمندان یا در منزل شان گذاشته است.
⁉️ اما سوال اینجاست؛ آیا زن تنها کارکردش تنانگیاش میباشد که با از دست رفتن جوانی، کارکرد انسانیاش نیز از دست برود؟! اگر پاسخ این سوال مثبت است پس دقیقا جنبشهای فمینیستی برای زن چه کردهاند و چه حقوقی از او را اعاده نمودهاند که او حتی در دوران میانسالی و کهولت، در جنس دومی که بیارزش و غیر قابل توجه است نمود پیدا کرده است؟ بدتر اینکه چرا زن غربی با وجود جنبشهای فمینیستی به نقطهای رسیده است که با رسیدن به میانسالی خودش از دیدن خودش نفرت پیدا میکند؟!
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی ♦️ زن، تن، میانسالی؛ چالشی بیجواب پیشروی فمنیسم ▪️ "از بدن پیرم متنفرم و با
♦️ این تصویر، نظر و پیام یکی از مخاطبین و همراهان عزیز کانال عصر زنان، پیرو تحلیل خبر «زن، تن، میانسالی» است که در ادامه نظر تیم عصر زنان نیز منتشر خواهد شد.
🍃سپاس از همراهی شما مخاطبین گرامی🍃
🌐|@asrezanan_ir|
🛑 ضمن عرض تشکر از مخاطب محترم جهت به اشتراک گذاشتن نظر خود با عصر زنان...
💢 در رابطه با تحلیل خبر "زن، تن، میانسالی" ذکر چند نکته به همراهان گرامی ضروری است:
1⃣ تحلیل صورت گرفته، در نسبت با خبر منتشر شده پایگاه خبری #گاردین و انعکاس نظرات زنان آمریکایی میباشد، طبیعی است که منطبق با شرایط اجتماعی و فرهنگی همان جامعه خواهد بود و نه در قیاس با ایران و شرایط زنان ایرانی.
2⃣ تحلیلهای انجام شده غالبا براساس نظریات علمی و اجتماعی انجام میشوند، لذا جنبهی شعارگونه ندارند و ما در عصر زنان تقریبا همیشه منتقد نقاط ضعف و تناقضات موجود در داخل نیز بودهایم. اما قطعا در کنار نقد سازنده به ساختارهای درونی، باید مانع بتسازی از شرایط زنان در بسیاری از کشورهای غربی باشیم و واقعیت آنها را هم بازنمایی کنیم.
3⃣ انتخاب خبر و ارائهی تحلیل در باب مسئلهی زن در غرب همچون خبر حاضر براساس تکرارهای فراوان در پایگاههای خبری ایندیپندنت، گاردین و امثالهم میباشد و این خود نشاندهندهی تکرار گزارهی "نفرت زن غربی از بدنش" و "نفرت زن غربی از پیری بدنش" دارد. توجه افراطی به بدن در زنان اما در کتابهای جامعهشناسان آمریکایی و غربی نیز به عنوان مسئله جدی زن غربی عنوان شده است، برای مطالعه بیشتر عناوین این کتابها بدین شرح میباشند:
🔹 ۱.مسائل اجتماعی، ریشه های نابرابری؛ نویسنده آنالئون گوررو.
🔹 ۲.آرایش، مد و بهره کشی از زنان؛ نویسنده جوزف هنسن، ایولین رید، ماری آلیس واترز
🔹 ۳. جنسیزدگی و خودشیانگاری در زنان( مجموعه مقالات)؛ جمع آوری شده توسط ریچالد ام کالوجرو، استیسی تنتلف دان، جی کوین تامپسون.
💠باتشکر از حسن همراهی شما
♦️تیم پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📣 #پوستر_شماره_۱
سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با محوریت نهضت روایت زن ایرانی منتشر شد.
✅️ سیزدهمین دوره این رویداد، با شعار نهضت روایت زن ایرانی، امروز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسیالکاظم(ع) شروع خواهد شد.
🔰 در راستای شعار محوریِ جشنواره از تصاویر زنان قهرمان ایرانی در طراحی پوستر استفاده شده است که توضیحات مربوط به شخصیت هرکدام بیان میشود:
🔺️مرضیه حدیدچی
(۱۳۱۸ – ۲۷ آبان ۱۳۹۵) که با نام طاهره دباغ نیز شناخته میشود، چریک مسلح ایرانی بود. او در زمان حکومت پهلوی زندانی سیاسی بود.از وی به عنوان نخستین و تنها فرمانده زن سپاه پاسداران یاد شدهاست.
🔺️طوبی کرمانی
استاد فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران و اولین زن فوق دکترای فلسفه در ایران و فارغ التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام و مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از جمله مسئولیتهای وی در دوران حیاتش بوده است.
🔺️مریم نقاشان
مریم نقاشان یکی از بانوان فعال، موفق و نخبه در رشته علوم قضایی و دارای مدرک دکتری از کشور آلمان و فعال در رشته های هنری و ورزشی و دارای مدال و مقام و مسلّط به چهار زبان عربی، انگلیسی، آلمانی و فارسی هستند.
🔺️مرجان نازقلیچ
مرجان نازقلیچ (زاده ۱۳۵۳ - درگذشته ۱۳۹۴) فرماندار بندر ترکمن بود. او پیشتر سمتهایی چون بخشدار مرکزی بندر ترکمن و مشاور زنان فرماندار این شهرستان را بر عهده داشتهاست. او نخستین فرماندار زن، ترکمن و اهل سنت در استان گلستان و نخستین فرماندار زن در شمال ایران بود.
🔺️خیرالنساء صدخروی
از روستای صد خرو سبزوار است که منزلش را در زمان جنگ پایگاه مردمی پشتیبانی جبهه قرار داده بود. او مدیر بزرگترین پایگاه پشتیبانی جنگ در شهرستان سبزوار بودهاست.
🔺️عصمت احمدیان
بانو عصمت احمدیان از زنان شجاع و زحمت کش زمان جنگ که به دوخت لباس های بسیجیان در زمان جنگ مشغول بوده، بعد از جنگ نیز به سر و سامان دادن زندگی مردم و ایجاد شغل های مستقیم و غیر مستقیم پرداخت.
🔺️هاشمیه متقیان
هاشمیه متقیان معاوی (متولد ۱۳۶۵ خوزستان) ورزشکار دو و میدانی ایران در دو رشته پرتاب دیسک و پرتاب نیزه است. او موفق شد در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ضمن شکستن رکورد جهان به مدال طلای رشته پرتاب نیزه دست یابد. این مدال اولین مدال طلای رشته دو و میدانی بانوان ایران در پارالمپیک است.
🔰 جشنواره مردمی فیلم عمار
✅ @AmmarFest
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🔻
#نشست_تخصصی
📌 «تأملی بر بیانات رهبری در جمع بانوان»
•پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار میکند.
✅ با حضور کارشناسان و فعالین حوزه زنان:
🔸 آقای دکتر ابوالفضل اقبالی
🔸 سرکارخانم مهدیه منافی
🔸 جناب آقای محسن آقایی
🔸 سرکارخانم فاطمه عربزاده
🔸 سرکارخانم الهه سادات شفیعی
🔸 سرکارخانم فاطمه داداشی
📅 زمان: پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱
⏱ ساعت ۱۰ الی ۱۲
📍مکان: قم، خیابان هنرستان، موسسه شناخت
🔴 ظرفیت به تعداد محدود برای شرکت #حضوری فراهم است.
جهت فرآیند ثبت نام به آیدی زیر در ایتا پیام دهید:
@Asrezanan_admin
🔴 همچنین این نشست به صورت زنده از کانال ایتا عصر زنان به نشانی @asrezanan_ir پخش خواهد شد.
♦️ پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔻 #نشست_تخصصی 📌 «تأملی بر بیانات رهبری در جمع بانوان» •پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان با همکاری موسس
♦️ نشست فردا در زمان و ساعت مقرر برگزار خواهد شد♦️
عصر زنان
🔻 #نشست_تخصصی 📌 «تأملی بر بیانات رهبری در جمع بانوان» •پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان با همکاری موسس
✅ ضمن عرض تشکر از دوستان و همراهانی که علاقمند به حضور در نشست بودند،
♦️ به افرادی که حضورشان در نشست تایید شد، اعلام و آدرس دقیق ارسال شد.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 نشست «تاملی بر بیانات رهبری در جمع بانوان»
✅ پارت اول
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 نشست «تاملی بر بیانات رهبری در جمع بانوان»
✅ پارت دوم
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 نشست «تاملی بر بیانات رهبری در جمع بانوان»
✅ پارت سوم