🔴 چهار شرط ظهور / آیا ظهور صرفاً متوقف بر وجود 313 نفر است؟
✍️ مصطفی امیری
▪️تربیت نیروی زمینهساز و «اقتدار نظامی» محور شیعی باید فراهم شود.
▪️همچنین تا کعبه برای امام عصر ایمن نشود، ظهور محقق نخواهد شد.
✅ در کنار 313نفر یار امام زمان، چهار شرط #ظهور:
1. اقتدار شیعی و اجتماع قلوب مومنین
2. امنیت کعبه: محل ظهور
3. هرج الروم: سنت الهی برای تضعیف قدرتهای بزرگ
4. فروپاشی و نابودی اسرائیل: فروپاشی دشمن اصلی امام عصر
▪️مکان ظهور در کنار کعبه خانه خداست، نقطه ظهور باید امن شود. و راهبرد رسیدن پیروزمندانه به کنار خانه خدا، محو اسرائیل به عنوان کانون محور ابلیس است. بنابراین نقطه ظهور، کعبه و راه رسیدن به آن، قدس است.
▪️هیچ یک از ائمه ما پس از ولایت امام علی(ع) به حج نرفتند مگر اینکه در تقیه بودند و زیر یوغ حکومت جور و اگر در شرایطی که آلسعود بر مکه و مدینه حاکم و مسلط است، امام زمان در مکه ظهور کند ایشان را در همانجا به شهادت میرسانند؛ اگر امام زمان(عج) بخواهد بیاید باید شرایط در حجاز نیز فراهم شود و لازمه آن تضعیف، اختلافات داخلی منجر به سقوط حکومت عربستان است.
▪️بنابراین، در کنار تشکیل «حکومت شیعی مقتدر»، مقدمه ظهور امام زمان، «فروپاشی اسرائیل» و «تضعیف حکومت عربستان» نیز است و تا این دو امر اتفاق نیفتد، منطقه برای ظهور امام زمان، امن نیست.
▪️این دو شرط را باید شیعه فراهم آورد. و برخلاف این نگاه اشتباه (که ما مینشینیم و خودت ظهور کن)، شیعه باید علاوه بر ایجاد جامعه زمینهساز، مسیر «کربلا تا قدس» را برای حضرت هموار نماید.
▪️به حوادث ظهور نباید به مثابه «فرایند جَبری» نگریست. با این نگاه، فرداها خواهند گفت: بگذاریم خود حضرت بیاید و کارها را سامان ببخشد. همان عقیده که در قرآن مذمت و نکوهش شده است: «فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ» خودت و پروردگارت بجنگ ما اینجا نشستیم.
▪️تامین امنیت کعبه در عربستان و فروپاشی اسرائیل، دو شرط اصلی ظهور و شیعه باید این وظیفه را انجام دهد تا مکان ظهور، امن شود.
▪️آیا با وجود اقتدار مطلق و بلامنازع آلسعود، مکه برای امام عصر، امن است؟
▪️مگر قرار است همه بار سختی و جنگ را بر دوش حضرت بگذاریم. یادمان نرود نماز امام عصر در فلسطین اقامه میشود. آیا امکان دارد این قوم یهود لجوج عنود برپایی نماز وحدت ادیان در بیتالمقدس را به شیعیان اجازه دهند؟
▪️و اما هرج الروم: سنت الهی بر این تعلق گرفته است که قدرتهای بزرگ در اثر مکر الهی در دوران قبل ظهور، تضعیف شوند و الا مگر میشود امام عصر، انقلاب نوپای خویش را از مکه آغاز کند و قدرتهای جهانی، تماشاگر باشند؟
▪️حضرت یار و یاور و تربیت نیرو میخواهد. اقتدار شیعی لازم است تا در برابر دشمنان که عزم قتل امام و آخرین ذخیره الهی را دارند، بایستند و این مهم جز جنگ با دشمنان حضرت و به ضعف کشاندن آنان قبل از ظهور میسر نیست.
▪️زیرا دیگر قرار نیست برای امام زمان، تجربه جدشان امام حسین تکرار شود. آخرین ذخیره الهی دیگر قرار نیست به شهادت برسند. باید «اقتدار شیعی» حاصل شود تا «موانع» ظهور برطرف شود.
▪️در واقع، قبل ظهور، اراده الهی بر این تعلق گرفته که برای طلوع «خورشید ولایت عظمی»، شیعیان در «جغرافیای ظهور»، از نظر نرمافزاری و سختافزاری «اقتدار شیعی» در برابر جبهه باطل فراهم شود.
✅ بنابراین از مهمترین شروط ظهور:
1. زمینهسازان (تربیت مهدییاوران و اقتدار نظامی محور شیعی)
2. امنیت کعبه (حفظ جان و امنیت امام عصر)
3. هرج الروم (سنت الهی و مکر الهی برای تضعیف جبهه باطل)
4. فروپاشی اسرائیل (کانون محور ابلیس)
▪️«تربیت نیرو و عِده و عُده برای حضرت»: زیرا دیگر نباید تجربه کربلا تکرار شود.
▪️«اقتدار نظامی»: باید دشمن از جغرافیای ظهور، بیرون رانده شود.
▪️«سنت مکر الهی»: با وقوع هرج الروم، قدرتهای جهانی تضعیف خواهند شد.
▪️«اقتدار امنیتی»: باید جان حضرت در کنار کعبه محفوظ باشد.
#پازل_ظهور
#شرایط_ظهور
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
⭕️ ظهور امام زمان هیچ شرطی ندارد؟
چنین مطرح میکنند: «آمدن امام هیچ شرطی ندارد جز اینکه شاهد یک انقلاب انسانی جهانی باشیم»؛ «امام زمان که امام ایران یا عربستان نیست که به خاطر اتفاقاتی در این کشورها بیاد».
✍️مصطفی امیری
پاسخ این است: اگر شیعیان هیچ وظیفه ای ندارد. پس بفرماید: اهالی چین و یا زلاندنو، آیا وظیفه دارند؟
1. مبداء و آغاز و زمینه سازی حکومت امام عصر از سوی قوم مشرق است: «المهدی ... مبدؤه من قبل المشرق» (الغیبه نعمانی، ص۳۰۴).
2. این انقلاب قوم مشرق است که در نهایت پرچم انقلاب خویش را به نشانه بیعت و اطاعت تقدیم امام عصر خواهند کرد: «بقوم قد خرجوا بالمشرق ... لایدفعونها الا الی صاحبکم» (نعمانی، الغیبۀ، ص۲۷۳) تقدیم پرچم و بیعت در اصطلاح به معنای دراختیار قرار دادن کلیه امکانات سختافزاری و نرمافزاری برای یاری و نصرت امام عصر است.
3. امام عصر با سلاح شیعیاناش میجنگد: «مهدیا من ولد الحسین ... بسیوفه اولیائه» (بحرانی، تفسیر البرهان، ج۱، ص۳۶۸)؛ به واسطه شیعیان است که امام حق یاری میشود: «بهم ینصر الله امام الحق» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۹۷).
4. در اقصی نقاط جهان اسلام، «محور مقاومت شیعی» است که برای مقدمات ظهور حضرت تلاش میکنند (کلیپ) و آنگاه بعد از ظهور با امام عصر در کنار کعبه بیعت میکنند: «یبایع له ... عصائب اهل العراق، ابدال الشام، نجباء اهل مصر، تصیر اهل الیمن» (طبری، دلائل الامامة، ص۴۶۶).
5. این تفکر که امام عصر، ناگهان بدون هیچ نشانه و مقدماتی از مکه قیام میکنند و شیعه هیچ وظیفه ای ندارد، تفکر یهودیان زمان حضرت موسی است که در میان برخی شیعیان رواج پیدا کرده است.
✅ عناوین مرتبط:
🔸شروط ظهور: زمینهسازان، امنیت کعبه، هرج الروم، فروپاشی اسرائیل
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ قدرتنمایی «بازوان نیابتی» محور مقاومت شیعی در «عربستان» بعد خروج سفیانی
از شروط ظهور صحبت گردید از جمله امنیت کعبه برای امام عصر و بیان شد: «تا کعبه امن نشود، ظهور رخ نخواهد داد؛ زیرا قرار نیست آخرین حجت الهی به شهادت برسد».
اما اشکالی مطرح گردید: در احادیث از قتل و شهادت نفس زکیه در مکه سخن به میان آمده است درحالیکه شما میفرمائید: مکه باید برای حضرت امن شود. ضمن اینکه امام فرار میکنند. پس چگونه از «امنیت کعبه» برای امام عصر سخن میگوئید؟
✍️مصطفی امیری
🔹اشکال شما در واقع تاییدی بر سخنان ما است. آری؛ امام خائفا یترقب به تعبیر شما فرار میکنند اما از کجا؟ از مدینه به مکه حرم امن الهی، پناه میبرنند.
🔸شهر مدینه قطعا امن نیست. زیرا لشکر سفیانی به این شهر حمله میکند و حتی شیعیان در مدینه قتلعام میشوند.
🔹ضمن اینکه مقصود، وجود امنیت نسبی در مکه، است. زیرا دستور اهلبیت است که التحاق و محل تجمع و تمرکز شیعیان در مکه باشد. بنابراین بسترهای لازم نیز باید فراهم شود. امر و دستور صریح امام معصوم است: «علیکم بمکة فانها مجمعکم» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۱). فضای مکه در سال ظهور با مکه در دوران حکومت ناصبی وهابی سلفی، فرق دارد. ضمن اینکه قرار نیست در آستانه ظهور، بافت شهر مکه، شیعی شود. بلکه مقصود بعد ندای آسمانی، بازوان مقاومت شیعی در حجاز فعال و فعالتر خواهد شد.*
*پاورقی: پیشبینی آیت الله خامنه ای از سرنوشت محتوم حکومت عربستان (لینک)
🔸البته هرچند تسلط نسبی از سوی شیعه برای تامین امنیت جان امام عصر، در مکه حاصل خواهد شد و لیکن بقایای حکومت ضعیف شده آلفلان، موفق میشوند نفس زکیه را به شهادت برسانند.
🔹قتل نفس زکیه، «اتمام حجتی» است برای برچیدن حکومت آلسعود در عربستان و 15روز بعد، ظهور و قیام امام عصر اتفاق میافتد و کادر اصلی 313اصحاب خاص امام عصر در کنار ایشان قرار خواهند گرفت.
🔸فعالیت محور مقاومت شیعی در عربستان، بعد خروج سفیانی، آغاز و بعد شهادت نفس زکیه، اوج میگیرد.
🔹ضمن اینکه بعد ندای آسمانی، قیامهای شیعی در مدینه، شکل گرفته و بازوان نیابتی شیعه در حال برنامهریزی هستند.
🔸تا اینکه نفس زکیه توسط نظامیان حکومت ضعیفشده آلفلان به شهادت میرسد (در ماه ذیالحجه، 15 روز قبل عاشورای ظهور و قیام).
🔹بعد شهادت نفس زکیه، اتمام حجتی است از سوی جبهه حق، آنگاه کعبه و مکه توسط شیعه تصرف میشود. دستور امام معصوم است که مکه محل تجمع شیعیان باشد: «عَلَيْكُمْ بِمَكَّةَ فَإِنَّهَا مَجْمَعُكُم» (نعمانی، الغیبة، ص301)
🔸بدینسان امام عصر،با امنیت و آسایش کامل، ظهور و قیام خویش را اعلام خواهند کرد.
🔹البته بقایا حکومت آل فلان و نظام ناصبی در عربستان، به حملات ایذایی خویش ادامه خواهند داد و حتی نمایندگان حضرت را به قتل خواهند رساند. بنابراین به دلیل وجود بافت وهابی ناصبی سلفی در عربستان، در بستر «فرایند تدریجی»، پاکسازی این کشور، شکل خواهد گرفت.
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ حمله ایران به عربستان، قبل ظهور؟
سوال مهم و کاربردی است. باید از میراث حدیثی، شواهد آورد.
از شروط ظهور صحبت گردید از جمله امنیت کعبه برای امام عصر و بیان شد: «تا کعبه امن نشود، ظهور رخ نخواهد داد؛ زیرا قرار نیست آخرین حجت الهی به شهادت برسد». بنابراین باید بسترهای لازم را فراهم کرد
✍️مصطفی امیری
1. آیا ایران مستقیما یا نیابتا برای تامین امنیت کعبه، به عربستان حمله خواهد کرد؟ تا موجبات فروپاشی حکومت آلسعود را بیش از بیش فراهم آورد که در اثر اختلافات داخلی، قتل و کشتار بین شاهزادگان، بشدت تضعیف شده است؟
2. آیا در زمره حوادث منتهی به ظهور، قیامهای شیعی در عربستان رخ خواهد داد؟
🔹بحث مفصل و گستردهای است. لکن در این وجیزه، صرفا بهاجمال بیان خواهد شد.
🔸شواهدی از میراث حدیثی وجود دارد ازجمله:
🔹بعد خروج سفیانی، توجه و محل حضور شیعیان باید به سوی صاحبتان امام عصر باشد. و از طرفی میدانیم محل ظهور امام عصر، مکه است: «إذا خرج السفياني ... فانفروا إلى صاحبكم» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۵۰).
🔸و عملیات مسلحانه در حجاز برای دفاع از جان امام عصر، اجازه داده شده است: «فإذا رأيتمونا قد اجتمعنا على رجل فانهدوا إلينا بالسلاح» (نعمانی، الغیبة، ص۱۹۷).
🔹بدینسان، احتمال حضور نیابتی محور مقاومت شیعی در حوادث عربستان قبل ظهور، تقویت میشود.*
*پاورقی: پیشبینی کارشناس عربستان: در جنگ آینده، برای اولین بار در تاریخ، مکه در اختیار ایرانیها قرار خواهد گرفت (لینک).
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ بررسی دیدگاه آقای طائب درباره نابودی اسرائیل
در مورد اینکه آزادی کامل فلسطین، قبل ظهور یا بعد ظهور است؟ بیان گردید کارشناسان اختلافنظر دارند.
✍️مصطفی امیری
✅ آقای طائب: نابودی اسرائیل، قبل ظهور است
🔹جناب آقای طائب میفرمایند: «با استناد به سخنان امام خمینی ثابت میشود که نابودی اسرائیل، در دوران قبل از ظهور است (لینک)؛ زیرا امام فرمود: اسرائیل باید از صحفه روزگار محو شود. ایشان این سخن را بیهوده نفرمودند بلکه در راستای ماموریت شیعه بیان کردند».
🔸«در واقع امام، تکلیفی را بر دوش سپاه و شیعه میگذارد درحالیکه امام خمینی نمیتواند در دوران بعد از ظهور به امام معصوم از امر و دستور استفاده کنند. پس این «باید»، قبل از ظهور قرار است محقق شود».
🔹ایشان در سخنانی دیگر، بیان کردند: «مکان ظهور در کنار کعبه خانه خداست، نقطه ظهور باید امن شود. و راهبرد رسیدن پیروزمندانه به کنار خانه خدا، محو اسرائیل است؛ حکومت عربستان، قویترین حامی اسرائیل در منطقه است. بنابراین نقطه ظهور کعبه و راه رسیدن به آن قدس است» (لینک). «هیچ یک از ائمه ما پس از ولایت امام علی به حج نرفتند مگر اینکه در تقیه بودند، و اگر در شرایط امروز که آلسعود بر مکه و مدینه حاکم است، امام زمان در مکه ظهور کند ایشان را در همانجا به شهادت میرسانند. اگر امام زمان (عج) بخواهد بیاید باید شرایط در حجاز نیز فراهم شود و لازمه آن کنار رفتن آلسعود است؛ در واقع مقدمه ظهور امام زمان، نابودی اسرائیل و آلسعود است و تا اسرائیل نابود نشود منطقه برای ظهور امام زمان امن نیست» (لینک).
✅ نقد و بررسی
1. علاوه بر تحلیل حدیثی و علمی که پیش از این بیان کردیم (لینک)
2. امام خمینی فرمودند: اسرائیل باید محو شود، اما نگفتند: قبل از ظهور باید محو شود. بلکه شیعه آنقدر قدرتمند شود که توانایی حذف رژیم صهیونیستی را کسب کند تا در نبرد نهایی به فرماندهی امام زمان این اتفاق بیفتد.
✅ نکته پایانی
3. اما اگر فرمایش ایشان این است که: محور مقاومت شیعی، قبل ظهور، اسرائیل را به مرز فروپاشی و اضمحلال میرساند تا اینکه بعد از ظهور، امام عصر، آخرین ضربه را به یهود صهیونیسم وارد خواهد ساخت و فلسطین برای همیشه آزاد خواهد شد. ما نیز با آقای طائب همنظر هستیم.
✅ دیدگاه برگزیده
«ریشهکنی یهود معاند، #بعد از ظهور انجام خواهد شد اما دولت صهیونیستی به معنای فعلی #قبل ظهور، فرو خواهد پاشید».
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ مقاومت کنید. تنها چند قدم مانده به ظهور
🔹و الله ما بهترین نسل شیعه در طول تاریخ هستیم.
🔹شیعه هیچ گاه مثل الان مقتدر نبوده. شعب ابی طالبها را باید تحمل کنیم تا به فتح مکه برسیم.
🔸پس اگر ما در دوران پیامبر بودیم، چه قدر اعتراض ها که نمیکردیم.
🔹«الغارات» دوران امام علی را مطالعه کنید. مردم همراهی نکردند. حکومت معاویه تداوم یافت. و حسین بن علی به شهادت رسید.
🔸اما قبل ظهور، چون مردم همراهی میکنند، فرزند معاویه (سفیانی) دیگر کوفه را تسخیر نخواهد کرد. و با شکست مواجه خواهد شد.
🔹چه بزرگانی که آرزوی زندگی در آستانه ظهور داشتند اما اجل و مرگ مهلت نداد و از دنیا رفتند.
🔸فتنهها، آزمایشها، ابتلائات در راه است. باید صبر کنیم و بشر الصابرین.
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ الغارات و «تکرار تاریخ» قبل ظهور؛ اما اینبار سربلندی و پیروزی
متأسفانه آن چیزی که افکار عمومی از حکومت امیرالمونین(ع) در یاد دارند و در رسانه ها به آن پرداخته میشود، کامل نیست و نیمه دوم حکومت حضرت که به دورۀ «غارات» مشهور شده و از جهاتی مهمتر و درسآموزتر از نیمۀ اول حکومت ایشان است و همیچنین تناسب زیادی نیز با شرایط و اتفاقات کنونی ما و منطقه دارد، مورد غفلت قرار گرفته است.
1️⃣ کلید حل معماهای دوران حیات امیرالمؤمنین
🔹شناختن صحیح، جامع و دقیق اسلام، بدون مطالعۀ تاریخ پیامبر، ممکن نیست. حتی فهم کامل قرآن و کلمات معصومین(ع) هم بدون درک دقیق تاریخ پیامبر اکرم(ص)، به دست نمیآید.
🔸در مطالعۀ تاریخ حیات پیامبر اکرم(ص) با مسائل و معماهایی مواجه میشویم که کلید حل آنها در دوران حیات مظلومانۀ امیرالمومنین(ع) است. بنابراین، بدون درک دقیق تاریخ حیات امیرالمومنین(ع)، نه تاریخ زندگی پیامبر اسلام(ص) به درستی فهمیده میشود و نه شناخت اسلام تحقق پیدا میکند. همانطور که نبوت بدون امامت ناتمام میماند، فهم رسالت نبوی نیز وابسته به فهم وقایع دوران امامت امام علی(ع) است.
2️⃣ راز رنجهای پیامبر و رمز غربت امیرالمؤمنین
🔹در تاریخ حیات امیرالمومنین، بیتردید مهمترین بخش، پنج سال آخر حیات آن حضرت و دوران حکومت ایشان است که با فهم آن، میتوان به یک جمعبندی صحیح از تاریخ صدر اسلام رسید. چرایی و چگونگی نبردهای سهگانۀ امیرالمؤمنین راز تمام رنجهای رسول خدا و رمز غربت امیرالمؤمنین است و تنوع این نبردها ابعاد مختلف حقایق دین را به نمایش میگذارد.
3️⃣ رازگشایی از تمام اسرار صدر اسلام در نیمۀ دوم حکومت امام علی
🔸اما جمعبندی نهایی و رازگشایی از تمام اسرار تاریخ صدر اسلام، در نیمۀ دوم حکومت امام علی است؛ زمانی که دیگر کسی از فرمان امیرالمؤمنین(ع) اطاعت نمیکرد و غارتهای متعدد در مناطق مختلف مملکت اسلامی توسط سربازان شوم معاویه، امیرالمؤمنین را به ستوه آورده بود. این دوران که دو سال منتهی به شهادت امام علی(ع) را تشکیل میدهد، به دوران غارات مشهور شده است که نه تنها اسرار گذشتۀ تاریخ اسلام را در خود دارد، بلکه رازهای سر به مهر حوادث پس از شهادت امام علی(ع) تا امروز را برملا کرده است؛
🔹به گونهای که اگر ما بخواهیم مقدمهساز ظهور باشیم، باید بتوانیم از مشکلاتی که امت اسلام در دوران غارات به آن مبتلا بودهاند به سلامت عبور کنیم.
4️⃣ فلسفۀ ابتلای مردم به غارات معاویه
🔸شاید فلسفۀ ابتلا به غارات در پایان دوران تاریخ پرتلاطم صدر اسلام این بوده است که نشان دهد آیا غایت هدف ارسال پیامبران و بعثت انبیا تحقق پیدا کرده است یا نه. در آیهای از قرآن کریم که هدف ارسال رسولان از زاویهای بسیار مهم بیان شده آمده است: «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم به عدالت قیام کنند.» یعنی پیامبران آمدهاند که مردم خودشان احساس مسئولیت کرده و قسط را در میان خود اقامه کنند. و در ادامه آمده است: «وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ؛ تا خداوند بداند چه کسى او و رسولانش را، بدون آنکه او را ببینند یارى مىکند.» (سوره حدید، آیه 25)
🔹در امتحان بسیار پیچیده و مهم غارات در پایان دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) معلوم شد که مردم هنوز احساس مسئولیت لازم را ندارند و علیرغم همۀ حوادث تلخ گذشته، لزوم نصرت امام را درک نکردهاند.
5️⃣ تفاوت مهم غارات با سایر جنگهای امیرالمؤمنین
🔸اساساً سه جنگ امیرالمؤمنین(ع) با جهادهای پای رکاب رسول خدا(ص) متفاوت بود؛ بهگونهای که بسیاری از مسلمانان و پیروان پیامبر اکرم(ص)، نه تنها حاضر به جهاد پای رکاب امیرالمؤمنین(ع) نشدند، بلکه در جبهۀ باطل و مقابل آن حضرت قرار گرفتند.
🔹نوع جهاد در ماجرای غارات، با سه جنگ دیگر حضرت هم متفاوت بود؛ مردمی که به شیوۀ مدیریت خلفای سابق عادت کرده بودند، در جمل و صفین با آن حضرت همراهی کردند، اما وقتی در ماجرای حکمیت دیدند که امیرالمؤمنین(ع) نه آنها را به کاری اجبار میکند، و نه با ابزار پول و قبیلهگرایی به انجام کاری سوق میدهد، فهمیدند که میشود روی حرف حضرت حرف زد و به دستورات او عمل نکرد. این یعنی امیرالمؤمنین(ع) تنها به احساس مسئولیت خود آنها تکیه کرده است.
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد
6️⃣ احساس مسئولیت؛ نقطۀ نهایی انسان مؤمن
🔸در چنین شرایطی سپاهیان آن حضرت از همراهی و پیروی ایشان سرباز زدند. به همین دلیل است که میبینیم بسیاری از کسانی که در نبردهای قبلی پای رکاب امیرالمؤمنین(ع) جنگیده بودند، اما در امتحان غارات در سالهای پایانی حکومت، مردود شدند. آری؛ این احساس مسئولیت است که نقطۀ نهایی است که انسان مؤمن باید به آن برسد.
🔹در مقابل، تکیۀ معاویه بر تهدید و تطمیع و استفاده از نظام قبیلهگرای حاکم بر عرب بود، و به همین دلیل دوران غارات، پایان دردآوری برای حکومت امیرالمؤمنین(ع) شد و زمینههای سلطۀ معاویه بر تمام جهان اسلام را فراهم کرد.
7️⃣ تأثیر عجیب جنایات معاویه بر مردم
🔸عجیب آن است که جنایتهای معاویه در دوران دوسالۀ غارات، به جای اینکه باعث افزایش نفرت عمومی نسبت به او شده و عزم مردم را برای مقابله با او بیشتر کند، موجب سستی بیشتر مردم و فرار آنها از رویارویی با حملههای معاویه میشد. گویی معاویه به خوبی از عدم مسئولیتپذیری مردم، که عمق ولایتمداری است باخبر بود.
8️⃣«مدافعان حریم اهلبیت»؛ مژدهدهندگان نزدیکی ظهور
🔹آنچه امروزه برای ما مژدۀ نزدیک شدن ظهور و فرج امت اسلامی است، رفتار دلاورمردان بابصیرتی است که تحت عنوان «مدافعان حرم» توانستند از امتحان ابتلا به غارات سربلند بیرون بیایند. ما اگر بتوانیم در این مسیر، در مقابل انواع غارات و فتنهها مقاومت کنیم و به اشارات امام امت، موجبات نابودی غارتگران را فراهم آوریم، دیری نخواهد پایید که کوفه مجدداً محل استقرار حکومت ولی الله الاعظم(ع) و پایان یافتن دوران غربت امیرالمؤمنین(ع) میشود.
9️⃣ مقتل غارات؛ مقدمۀ فهم مقتل عاشورا
🔹باید مقتل غارات را برای خود، مقدمۀ فهم مقتل عاشورا قرار دهیم تا بدانیم چگونه کسانی که در جریان غارات سستی کردند، مبتلا به بلای عظیم یزید شدند و رذالتشان به جایی رسد که نه تنها در مقابل دیدگان آنها خیمههای امام غارت شد، بلکه خودشان به غارت خیمههای اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.
🔟 قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد
🔸شهید سلیمانی، کتاب غارات را یک مقتل کامل و «آینه» تکرار تاریخ میدانست. او و همرزمانش در جریان مقابله با تروریستهای غارتگر، دقیقاً در همان مناطق غارات در زمان حکومت امیرالمومنین، به ندای امام علی لبیک گفتند و از غربت تاریخی امیرالمؤمنین علی(ع) غبار غم زدودند.
🔹به گونهای که اگر ما بخواهیم مقدمهساز ظهور باشیم، باید بتوانیم از مشکلاتی که امت اسلام در سالهای پایانی حکومت خویش به آن مبتلا بودهاند به سلامت عبور کنیم. «الغارات» دوران امام علی را مطالعه کنید. مردم همراهی نکردند. حکومت معاویه تداوم یافت. و حسین بن علی به شهادت رسید.
🔸اما قبل ظهور، چون مردم همراهی میکنند، فرزند معاویه (سفیانی) دیگر کوفه را تسخیر نخواهد کرد. و با شکست مواجه خواهد شد.
منبع: (لینک)
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
عصر ظهور | ASRZOHUR
⭕️ قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد 6️⃣ احساس مسئولیت؛ نقطۀ نهایی انسان مؤمن 🔸در چنین شرایطی سپاهیان آن
⭕️ سخنرانی امام علی هنگام حمله داعش
🔹وقتى خبر تهاجم سربازان معاويه به شهر الانبار در مرز عراق و سوریه به امام علی رسید، ایشان خطبه و سخنرانی مهمی داشتند:
🔸آگاه باشيد! من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شاميان دعوت كردم و گفتم پيش از آن كه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد، به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. امّا شما سستى به خرج داديد، و خوارى و ذلّت پذيرفتيد، تا آنجا كه دشمن پى در پى به شما حمله كرد و سرزمينهاى شما را تصرّف نمود. و اينك، معاويه با لشكرش وارد شهر الانبار شده است و به من خبر رسيده كه مردى از لشكر شام به خانه زن مسلمان و زنى غيرمسلمان كه در پناه حكومت اسلام بوده، وارد شده و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشوارههاى آنها را به غارت برده است، در حالى كه هيچ وسيلهاى براى دفاع، جز گريه و التماس كردن، نداشتهاند. لشكريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اين كه حتّى يك نفر آنان، زخمى بردارد، و يا قطره خونى از او ريخته شود، اگر براى اين حادثه تلخ، مسلمانى از روى تأسّف بميرد، ملامت نخواهد شد، و از نظر من سزاوار است! (نهج البلاغه، ص69)
#پینوشت:
🔸اگر امروز نیز امام علی در میان ما بود و حمله معاویهصفتان داعشی را به الانبار و موصل و قتل و غارت و کنیزی دختران مسلمان و غیرمسلمان را میشنیدند آیا جز این سخنرانی، میفرمودند؟
🔹آیا حشد الشعبی شیعیان عراق با حمایت سپاه قدس و لشکر ایرانیان، جز به دستور امام علی در نهچ البلاغه، عمل کردند؟
⭕️ امنیت کعبه، شرط ظهور؟
امام عصر هرگز تجربه جدشان در «العجل العجلهای بدون پشتوانه» را تکرار نخواهند کرد. باید «اقتدار شیعی» حاصل شود تا «موانع» ظهور برطرف شود.
✍️مصطفی امیری
🔹«ما یک کار باید برای امام زمان انجام بدهیم که توقع ظهور صددرصدی بشه الان توقع بی توقع، توقع الان آرزو هست، باید تبدیل به واقعیت بشه اون چیه؟ باید محل ظهور امام زمان را امن کنیم این کارو بکن بعد توقع داشته باش. امام دیگر هرگز تجربه جدشون را تکرار نمیکنند، دیگه فريب العجلها را نمیخورند. آخرین ذخیره الهی دیگر قرار نیست به شهادت برسند».*
*پاورقی: مسیر فرایند ظهور، از راه معجزه نیست همانطور که برای پیامبر و امام حسین از راه معجزه پیش نرفت (حدیث پیامبر احق و اولی بود به این مسائل). جز ندای آسمانی که آن هم تبلور زمینیاش نیز باید با قدرت شیعی گسترش یابد (حدیث ندای آسمانی من المشرق)
و اما عبارت «فریب العجلها ...» اشاره کنایی به احادیثی است که مدعیان ظهور، گاهی دشمنان ظهور میشوند و اشخاصی عبدالشمس و القمر هستند، اما در زمره ایمان آورندگان به امام عصر قرار میگیرند (حدیث) و نیز احادیثی که اشاره دارند اگر درخواست ظهور را دارید، درخواست با عافیت باشد (حدیث). به همین خاطر صلوات را با عجل فرجهم و فرجنا بهم باید بگوئیم.
🔸در زمان امام حسین، مشکل این بود که قبل از اینکه شیعیان، کوفه را از اختیار دشمن و نمایندگان یزید خارج کنند، امام را دعوت کردند.
🔹اما در زمان ظهور باید این تجربه تکرار نشود. زیرا متواتر بین مسلمین است، امام زمان وقتی می آیند، میروند کنار کعبه خانه خدا، خوب آیا اکنون با وجود اقتدار مطلق و بلامنازع آلسعود، مکه برای امام عصر، امن است؟
🔸فرض کنید بیست نفر باهم کنار حجرالاسود یکصدا فریاد بزنند ای اهلعالم ما منتظران امام عصر و منجی اسلام هستیم تا ظالمان و کلیداران کعبه و حکومت وهابی عربستان را مجازات کنیم، به نظر شما چه اتفاقی میافتد؟ آیا کسی سالم بیرون میآید؟ بنابراین به طریقاولی در وضعیت فعلی، اکنون کعبه برای امام عصر، امن نیست.*
*پاورقی:
امام خمینی: «با برپايى جشن پيروزى حق بر جنود كفر و نفاق و آزادى كعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهيم شد» (امام خمینی، صحیفه امام، ج21، ص76) (لینک).
بن سلمان ولیعهد عربستان و ترس از وعده امام خمینی مبنی بر آزادی کعبه و مکه (لینک).
✅ اشکال
🔹در احادیث ذکر شده است: «آن حضرت به سخن گفتن پرداخته و ميفرمايند ايها الناس آخرین ذخیره الهی هستم. منم پسر پيغمبر خدا صلّي الله عليه و آله دعوت ميكنم شما را به آنچه پيغمبر خدا دعوت ميكرد».
🔸در ادامه حديث فوق آمده: «پس هجوم ميآورند كه او را بكشند پس سيصد و سيزده تن از او دفاع ميكنند» (مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۰۶).
✅ پاسخ
🔹دفاع 313 اصحاب خاص، نماد «قدرت اسلام» است که به پشتوانه «محور مقاومت شیعی» آنجا گرد هم آمدند. در واقع زیرساختهای حمایتی، تامین شده است والا همه میدانند که این تعداد کم، یارای مقاومت در برابر انبوه قدرت نظامی حکومت عربستان را ندارند مثل یاران امام حسین که به یک روز نرسیده، ایشان و اصحاب، همگی شهید شدند.
🔸و این حدیث، شاهد خوبی است بر گفتار ما که باید «اقتدار شیعی» در مکه حاصل شود تا امنیت امام عصر، تامین شود.
✅ عناوین مرتبط
🔹قتل نفس زکیه، نشانه عدم امنیت در مکه؟
🔸شروط ظهور: زمینهسازان، امنیت کعبه، هرج الروم، فروپاشی اسرائیل
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ راه شناخت امام زمان هنگامه ظهور
1. ازجمله راههای شناخت امام زمان، از مسیر پرچمهای هدایت قبل ظهور میگذرد: «الْيَمَانِيِّ ... يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُم» (نعمانی، الغیبة، ص۲۵۶).
2. و راه شناخت یمانی، همپیمانی با ایرانیان زمینهساز در عراق برای مقابله با حمله لشکر سفیانی موردحمایت غربیها است: «خُرُوجُ السُّفْيَانِي ... فَبَيْنَمَا هُمْ عَلَى ذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ خَيْلُ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِي» (مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۷۴).
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ نقض مبانی «عدم مشروعیت» قیام در عصر غیبت
در باب مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت، تاکنون دو دیدگاه وجود داشته است. و اما «دیدگاه سوم»، مورداتفاق موافقین و مخالفین است.
✍️مصطفی امیری
✅ دیدگاه اول و دوم:
الف. «مشروعیت» قیام در عصر غیبت
ب. «عدم مشروعیت» قیام در عصر غیبت
✅ دیدگاه سوم:
ج. مشروعیت قیام و انقلاب «زمینهساز» ظهور
🔹به عبارت دیگر: مخالفین انقلاب امام خمینی حتی اگر قائل به دیدگاه دوم باشند، بالاخره طبق احادیث معتبر از جمله در کتاب الغیبة نعمانی، قیامی قبل ظهور شکل خواهد گرفت که آرمان این انقلاب، تقدیم پرچم به امام عصر است:
🔸«كأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ»: قومی در ارض مشرق، قیام و انقلاب میکنند ... و پرچم حکومت خویش را به امام عصر(عج) تحویل میدهند و کشتههای این انقلاب، شهید محسوب میشوند (نعمانی، الغیبۀ، ص۲۷۳).
🔹حتی قائلین به «دیدگاه اول»، مجبور هستند، قدر متیقن «دیدگاه سوم» را بپذیرنند. زیرا ناگفته پیداست به قرینه «لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم و قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء»، تایید و مشروعیت قیام در عصر غیبت با هدف زمینهسازی ظهور اثبات میگردد. (آگاهی بیشتر: کتاب خاورمیانه عصر ظهور، ص۲۸-۳۱).
✅ عناوین مرتبط:
🔸سخنی منصفانه با «مخالفین» انقلاب امام خمینی
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110