eitaa logo
عصر ظهور | ASRZOHUR
3.6هزار دنبال‌کننده
162 عکس
116 ویدیو
57 فایل
◄ آینده پژوهی مهدوی ◄ مباحث تخصصی مهدویت 🔺کانال «ایتا»: https://eitaa.com/asrzohur110 🔹کانال در تلگرام: https://t.me/asrzohur110 ✅ارتباط: @mamiri110 ▪️این کانال همچون «کتابی» است که اگر فصل‌های اولیه را مطالعه نکنید، فهم فصول بعدی، دشوار خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مقاومت کنید. تنها چند قدم مانده به ظهور 🔹و الله ما بهترین نسل شیعه در طول تاریخ هستیم. 🔹شیعه هیچ گاه مثل الان مقتدر نبوده. شعب ابی طالب‌ها را باید تحمل کنیم تا به فتح مکه برسیم. 🔸پس اگر ما در دوران پیامبر بودیم، چه قدر اعتراض ها که نمیکردیم. 🔹«الغارات» دوران امام علی را مطالعه کنید. مردم همراهی نکردند. حکومت معاویه تداوم یافت. و حسین بن علی به شهادت رسید. 🔸اما قبل ظهور، چون مردم همراهی می‌کنند، فرزند معاویه (سفیانی) دیگر کوفه را تسخیر نخواهد کرد. و با شکست مواجه خواهد شد. 🔹چه بزرگانی که آرزوی زندگی در آستانه ظهور داشتند اما اجل و مرگ مهلت نداد و از دنیا رفتند. 🔸فتنه‌ها، آزمایش‌ها، ابتلائات در راه است. باید صبر کنیم و بشر الصابرین. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ الغارات و «تکرار تاریخ» قبل ظهور؛ اما این‌بار سربلندی و پیروزی متأسفانه آن چیزی که افکار عمومی از حکومت امیرالمونین(ع) در یاد دارند و در رسانه ها به آن پرداخته میشود، کامل نیست و نیمه دوم حکومت حضرت که به دورۀ «غارات» مشهور شده و از جهاتی مهم‌تر و درس‌آموزتر از نیمۀ اول حکومت ایشان است و همیچنین تناسب زیادی نیز با شرایط و اتفاقات کنونی ما و منطقه دارد، مورد غفلت قرار گرفته است. 1️⃣ کلید حل معماهای دوران حیات امیرالمؤمنین 🔹شناختن صحیح، جامع و دقیق اسلام، بدون مطالعۀ تاریخ پیامبر، ممکن نیست. حتی فهم کامل قرآن و کلمات معصومین(ع) هم بدون درک دقیق تاریخ پیامبر اکرم(ص)، به دست نمی‌آید. 🔸در مطالعۀ تاریخ حیات پیامبر اکرم(ص) با مسائل و معماهایی مواجه می‌شویم که کلید حل آنها در دوران حیات مظلومانۀ امیرالمومنین(ع) است. بنابراین، بدون درک دقیق تاریخ حیات امیرالمومنین(ع)، نه تاریخ زندگی پیامبر اسلام(ص) به درستی فهمیده می‌شود و نه شناخت اسلام تحقق پیدا می‌کند. همان‌طور که نبوت بدون امامت ناتمام می‌ماند، فهم رسالت نبوی نیز وابسته به فهم وقایع دوران امامت امام علی(ع) است. 2️⃣ راز رنج‌های پیامبر و رمز غربت امیرالمؤمنین 🔹در تاریخ حیات امیرالمومنین، بی‌تردید مهمترین بخش، پنج سال آخر حیات آن حضرت و دوران حکومت ایشان است که با فهم آن، می‌توان به یک جمع‌بندی صحیح از تاریخ صدر اسلام رسید. چرایی و چگونگی نبردهای سه‌گانۀ امیرالمؤمنین راز تمام رنج‌های رسول خدا و رمز غربت امیرالمؤمنین است و تنوع این نبردها ابعاد مختلف حقایق دین را به نمایش می‌گذارد. 3️⃣ رازگشایی از تمام اسرار صدر اسلام در نیمۀ دوم حکومت امام علی 🔸اما جمع‌بندی نهایی و رازگشایی از تمام اسرار تاریخ صدر اسلام، در نیمۀ دوم حکومت امام علی است؛ زمانی که دیگر کسی از فرمان امیرالمؤمنین(ع) اطاعت نمی‌کرد و غارت‌های متعدد در مناطق مختلف مملکت اسلامی توسط سربازان شوم معاویه، امیرالمؤمنین را به ستوه آورده بود. این دوران که دو سال منتهی به شهادت امام علی(ع) را تشکیل می‌دهد، به دوران غارات مشهور شده است که نه تنها اسرار گذشتۀ تاریخ اسلام را در خود دارد، بلکه رازهای سر به مهر حوادث پس از شهادت امام علی(ع) تا امروز را برملا کرده است؛ 🔹به گونه‌ای که اگر ما بخواهیم مقدمه‌ساز ظهور باشیم، باید بتوانیم از مشکلاتی که امت اسلام در دوران غارات به آن مبتلا بوده‌اند به سلامت عبور کنیم. 4️⃣ فلسفۀ ابتلای مردم به غارات معاویه 🔸شاید فلسفۀ ابتلا به غارات در پایان دوران تاریخ پرتلاطم صدر اسلام این بوده است که نشان دهد آیا غایت هدف ارسال پیامبران و بعثت انبیا تحقق پیدا کرده است یا نه. در آیه‌ای از قرآن کریم که هدف ارسال رسولان از زاویه‌ای بسیار مهم بیان شده آمده است: «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم به عدالت قیام کنند.» یعنی پیامبران آمده‌اند که مردم خودشان احساس مسئولیت کرده و قسط را در میان خود اقامه کنند. و در ادامه آمده است: «وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ؛ تا خداوند بداند چه کسى او و رسولانش را، بدون ‏آنکه او را ببینند یارى مى‏‌کند.» (سوره حدید، آیه 25) 🔹در امتحان بسیار پیچیده و مهم غارات در پایان دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) معلوم شد که مردم هنوز احساس مسئولیت لازم را ندارند و علی‌رغم همۀ حوادث تلخ گذشته، لزوم نصرت امام را درک نکرده‌اند. 5️⃣ تفاوت مهم غارات با سایر جنگ‌های امیرالمؤمنین 🔸اساساً سه جنگ امیرالمؤمنین(ع) با جهادهای پای رکاب رسول خدا(ص) متفاوت بود؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مسلمانان و پیروان پیامبر اکرم(ص)، نه تنها حاضر به جهاد پای رکاب امیرالمؤمنین(ع) نشدند، بلکه در جبهۀ باطل و مقابل آن حضرت قرار گرفتند. 🔹نوع جهاد در ماجرای غارات، با سه جنگ دیگر حضرت هم متفاوت بود؛ مردمی که به شیوۀ مدیریت خلفای سابق عادت کرده بودند، در جمل و صفین با آن حضرت همراهی کردند، اما وقتی در ماجرای حکمیت دیدند که امیرالمؤمنین(ع) نه آنها را به کاری اجبار می‌کند، و نه با ابزار پول و قبیله‌گرایی به انجام کاری سوق می‌دهد، فهمیدند که می‌شود روی حرف حضرت حرف زد و به دستورات او عمل نکرد. این یعنی امیرالمؤمنین(ع) تنها به احساس مسئولیت خود آنها تکیه کرده است. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد 6️⃣ احساس مسئولیت؛ نقطۀ نهایی انسان مؤمن 🔸در چنین شرایطی سپاهیان آن حضرت از همراهی و پیروی ایشان سرباز زدند. به همین دلیل است که می‌بینیم بسیاری از کسانی که در نبردهای قبلی پای رکاب امیرالمؤمنین(ع) جنگیده بودند، اما در امتحان غارات در سالهای پایانی حکومت، مردود شدند. آری؛ این احساس مسئولیت است که نقطۀ نهایی است که انسان مؤمن باید به آن برسد. 🔹در مقابل، تکیۀ معاویه بر تهدید و تطمیع و استفاده از نظام قبیله‌گرای حاکم بر عرب بود، و به همین دلیل دوران غارات، پایان دردآوری برای حکومت امیرالمؤمنین(ع) شد و زمینه‌های سلطۀ معاویه بر تمام جهان اسلام را فراهم کرد. 7️⃣ تأثیر عجیب جنایات معاویه بر مردم 🔸عجیب آن است که جنایت‌های معاویه در دوران دوسالۀ غارات، به جای اینکه باعث افزایش نفرت عمومی نسبت به او شده و عزم مردم را برای مقابله با او بیشتر کند، موجب سستی بیشتر مردم و فرار آنها از رویارویی با حمله‌های معاویه می‌شد. گویی معاویه به خوبی از عدم مسئولیت‌پذیری مردم، که عمق ولایت‌مداری است باخبر بود. 8️⃣«مدافعان حریم اهل‌بیت»؛ مژده‌دهندگان نزدیکی ظهور 🔹آنچه امروزه برای ما مژدۀ نزدیک شدن ظهور و فرج امت اسلامی است، رفتار دلاورمردان بابصیرتی است که تحت عنوان «مدافعان حرم» توانستند از امتحان ابتلا به غارات سربلند بیرون بیایند. ما اگر بتوانیم در این مسیر، در مقابل انواع غارات و فتنه‌ها مقاومت کنیم و به اشارات امام امت، موجبات نابودی غارتگران را فراهم آوریم، دیری نخواهد پایید که کوفه مجدداً محل استقرار حکومت ولی الله الاعظم(ع) و پایان یافتن دوران غربت امیرالمؤمنین(ع) می‌شود. 9️⃣ مقتل غارات؛ مقدمۀ فهم مقتل عاشورا 🔹باید مقتل غارات را برای خود، مقدمۀ فهم مقتل عاشورا قرار دهیم تا بدانیم چگونه کسانی که در جریان غارات سستی کردند، مبتلا به بلای عظیم یزید شدند و رذالتشان به جایی رسد که نه تنها در مقابل دیدگان آنها خیمه‌های امام غارت شد، بلکه خودشان به غارت خیمه‌های اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند. 🔟 قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد 🔸شهید سلیمانی، کتاب غارات را یک مقتل کامل و «آینه» تکرار تاریخ می‌دانست. او و همرزمانش در جریان مقابله با تروریست‌های غارتگر، دقیقاً در همان مناطق غارات در زمان حکومت امیرالمومنین، به ندای امام علی لبیک گفتند و از غربت تاریخی امیرالمؤمنین علی(ع) غبار غم زدودند. 🔹به گونه‌ای که اگر ما بخواهیم مقدمه‌ساز ظهور باشیم، باید بتوانیم از مشکلاتی که امت اسلام در سالهای پایانی حکومت خویش به آن مبتلا بوده‌اند به سلامت عبور کنیم. «الغارات» دوران امام علی را مطالعه کنید. مردم همراهی نکردند. حکومت معاویه تداوم یافت. و حسین بن علی به شهادت رسید. 🔸اما قبل ظهور، چون مردم همراهی می‌کنند، فرزند معاویه (سفیانی) دیگر کوفه را تسخیر نخواهد کرد. و با شکست مواجه خواهد شد. منبع: (لینک) ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
عصر ظهور | ASRZOHUR
⭕️ قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد 6️⃣ احساس مسئولیت؛ نقطۀ نهایی انسان مؤمن 🔸در چنین شرایطی سپاهیان آن
⭕️ سخنرانی امام علی هنگام حمله داعش 🔹وقتى خبر تهاجم سربازان معاويه به شهر الانبار در مرز عراق و سوریه به امام علی رسید، ایشان خطبه و سخنرانی مهمی داشتند: 🔸آگاه باشيد! من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شاميان دعوت كردم و گفتم پيش از آن كه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد، به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. امّا شما سستى به خرج داديد، و خوارى و ذلّت پذيرفتيد، تا آنجا كه دشمن پى در پى به شما حمله كرد و سرزمين‏هاى شما را تصرّف نمود. و اينك، معاويه با لشكرش وارد شهر الانبار شده است و به من خبر رسيده كه مردى از لشكر شام به خانه زن مسلمان و زنى غيرمسلمان كه در پناه حكومت اسلام بوده، وارد شده و خلخال و دستبند و گردن‌بند و گوشواره‌‏هاى آنها را به غارت برده است، در حالى كه هيچ وسيله‌‏اى براى دفاع، جز گريه و التماس كردن، نداشته‌‏اند. لشكريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اين كه حتّى يك نفر آنان، زخمى بردارد، و يا قطره خونى از او ريخته شود، اگر براى اين حادثه تلخ، مسلمانى از روى تأسّف بميرد، ملامت نخواهد شد، و از نظر من سزاوار است! (نهج البلاغه، ص69) : 🔸اگر امروز نیز امام علی در میان ما بود و حمله معاویه‌صفتان داعشی را به الانبار و موصل و قتل و غارت و کنیزی دختران مسلمان و غیرمسلمان را می‌شنیدند آیا جز این سخنرانی، می‌فرمودند؟ 🔹آیا حشد الشعبی شیعیان عراق با حمایت سپاه قدس و لشکر ایرانیان، جز به دستور امام علی در نهچ البلاغه، عمل کردند؟
⭕️ امنیت کعبه، شرط ظهور؟ امام عصر هرگز تجربه جدشان در «العجل العجل‌های بدون پشتوانه» را  تکرار نخواهند کرد. باید «اقتدار شیعی» حاصل شود تا «موانع» ظهور برطرف شود. ✍️مصطفی امیری 🔹«ما یک کار باید برای امام زمان انجام بدهیم که توقع ظهور صددرصدی بشه الان توقع بی توقع، توقع الان آرزو هست، باید تبدیل به واقعیت بشه اون چیه؟ باید محل ظهور امام زمان را امن کنیم این کارو بکن بعد توقع داشته باش. امام دیگر هرگز تجربه جدشون را تکرار نمی‌کنند، دیگه فريب العجل‌ها را نمی‌خورند. آخرین ذخیره الهی دیگر قرار نیست به شهادت برسند».* *پاورقی: مسیر فرایند ظهور، از راه معجزه نیست همانطور که برای پیامبر و امام حسین از راه معجزه پیش نرفت (حدیث  پیامبر احق و اولی بود به این مسائل). جز ندای آسمانی که آن هم تبلور زمینی‌اش نیز باید با قدرت شیعی  گسترش یابد (حدیث ندای آسمانی من المشرق) و اما عبارت «فریب العجل‌ها ...» اشاره کنایی به احادیثی است که مدعیان ظهور، گاهی دشمنان ظهور میشوند و اشخاصی عبدالشمس و القمر هستند، اما در زمره ایمان آورندگان به امام عصر قرار میگیرند (حدیث) و نیز احادیثی که اشاره دارند اگر درخواست ظهور را دارید، درخواست با عافیت باشد (حدیث). به همین خاطر صلوات را با عجل فرجهم و فرجنا بهم باید بگوئیم. 🔸در زمان امام حسین، مشکل این بود که قبل از اینکه شیعیان، کوفه را از اختیار دشمن و نمایندگان یزید خارج کنند، امام را دعوت کردند. 🔹اما در زمان ظهور باید این تجربه تکرار نشود. زیرا متواتر بین مسلمین است، امام زمان وقتی می آیند، می‌روند کنار کعبه خانه خدا، خوب آیا اکنون با وجود اقتدار مطلق و بلامنازع آل‌سعود، مکه برای امام عصر، امن است؟ 🔸فرض کنید بیست نفر باهم کنار حجرالاسود یکصدا فریاد بزنند ای اهل‌عالم ما منتظران امام عصر و منجی اسلام هستیم تا ظالمان و کلیداران کعبه و حکومت وهابی عربستان را مجازات کنیم، به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا کسی سالم بیرون می‌آید؟ بنابراین به طریق‌اولی در وضعیت فعلی، اکنون کعبه برای امام عصر، امن نیست.* *پاورقی: امام خمینی: «با برپايى جشن پيروزى حق بر جنود كفر و نفاق و آزادى كعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهيم شد» (امام خمینی، صحیفه امام، ج21، ص76) (لینک). بن سلمان ولیعهد عربستان و ترس از وعده امام خمینی مبنی بر آزادی کعبه و مکه (لینک). ✅ اشکال 🔹در احادیث ذکر شده است: «آن حضرت به سخن گفتن پرداخته و مي‌فرمايند ايها الناس آخرین ذخیره الهی هستم. منم پسر پيغمبر خدا  صلّي الله عليه و آله دعوت مي‌كنم شما را به آنچه پيغمبر خدا دعوت مي‌كرد». 🔸در ادامه حديث فوق آمده: «پس هجوم مي‌آورند كه او را بكشند پس سيصد و سيزده تن از او دفاع مي‌كنند» (مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۰۶). ✅ پاسخ 🔹دفاع 313 اصحاب خاص، نماد «قدرت اسلام» است که به پشتوانه «محور مقاومت شیعی» آنجا گرد هم آمدند. در واقع زیرساخت‌های حمایتی، تامین شده است والا همه می‌دانند که این تعداد کم، یارای مقاومت در برابر انبوه قدرت نظامی حکومت عربستان را ندارند مثل یاران امام حسین که به یک روز نرسیده، ایشان و اصحاب، همگی شهید شدند. 🔸و این حدیث، شاهد خوبی است بر گفتار ما که باید «اقتدار شیعی» در مکه حاصل شود تا امنیت امام عصر، تامین شود. ✅ عناوین مرتبط 🔹قتل نفس زکیه، نشانه عدم امنیت در مکه؟ 🔸شروط ظهور: زمینه‌سازان، امنیت کعبه، هرج الروم، فروپاشی اسرائیل ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ راه شناخت امام زمان هنگامه ظهور 1. ازجمله راه‌های شناخت امام زمان، از مسیر پرچم‌های هدایت قبل ظهور می‌گذرد: «الْيَمَانِيِّ ... يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُم»‏ (نعمانی، الغیبة، ص۲۵۶). 2. و راه شناخت یمانی، همپیمانی با ایرانیان زمینه‌ساز در عراق برای مقابله با حمله لشکر سفیانی موردحمایت غربی‌ها است: «خُرُوجُ السُّفْيَانِي‏ ... فَبَيْنَمَا هُمْ عَلَى ذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ خَيْلُ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِي»‏ (مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۷۴). ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ نقض مبانی «عدم مشروعیت» قیام در عصر غیبت در باب مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت، تاکنون دو دیدگاه وجود داشته است. و اما «دیدگاه سوم»، مورداتفاق موافقین و مخالفین است. ✍️مصطفی امیری ✅ دیدگاه اول و دوم: الف. «مشروعیت» قیام در عصر غیبت ب. «عدم مشروعیت» قیام در عصر غیبت ✅ دیدگاه سوم: ج. مشروعیت قیام و انقلاب «زمینه‌ساز» ظهور 🔹به عبارت دیگر: مخالفین انقلاب امام خمینی حتی اگر قائل به دیدگاه دوم باشند، بالاخره طبق احادیث معتبر از جمله در کتاب الغیبة نعمانی، قیامی قبل ظهور شکل خواهد گرفت که آرمان این انقلاب، تقدیم پرچم به امام عصر است: 🔸«كأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ»: قومی در ارض مشرق، قیام و انقلاب می‌‏کنند ... و پرچم حکومت خویش را به امام عصر(عج) تحویل می‌‏دهند و کشته‌های این انقلاب، شهید محسوب می‌‏شوند (نعمانی، الغیبۀ، ص۲۷۳). 🔹حتی قائلین به «دیدگاه اول»، مجبور هستند، قدر متیقن «دیدگاه سوم» را بپذیرنند. زیرا ناگفته پیداست به قرینه «لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم و قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء»، تایید و مشروعیت قیام در عصر غیبت با هدف زمینه‌سازی ظهور اثبات می‌‏گردد. (آگاهی بیشتر: کتاب خاورمیانه عصر ظهور، ص۲۸-۳۱). ✅ عناوین مرتبط: 🔸سخنی منصفانه با «مخالفین» انقلاب امام خمینی ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ شرکت «اصحاب خاص» امام زمان در سپاه اعزامی ایرانیان به عراق 🔹وظیفه شیعیان، پیوستن به زمینه‌سازان و ملحق شدن به پرچم‌های هدایت قبل از ظهور (پرچم یمانی و خراسانی) است. 🔸به همین دلیل برخی از اصحاب خاص امام عصر، سخن معصوم را تمکین کردند و در سپاه اعزامی ایرانیان به عراق برای مقابله با دشمن، حضور دارند: «يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ ... فَبَيْنَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ ... وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰). 🔹بیشتر منظور این است اگر قیام و انقلاب در عصر غیبت، مطلقا مشروعیت ندارد؛ این دیدگاه قطعا نقض می‌شود. زیرا چگونه «اصحاب القائم» در سپاه اعزامی ایرانیان به عراق در دوران قبل ظهور، حضور و مشارکت دارند؟ 🔸ضمن اینکه از کشته‌های قیام زمینه‌ساز به شهید یاد شده است: «قتلاهم شهداء» (نعمانی، الغیبة، ص۲۷۳). چگونه به قیامی که مشروعیت ندارد، امام معصوم توصیف به «مقام شهید» داشتند؟ ✅ عنوان مرتبط: 🔹نقض مبانی «عدم مشروعیت» قیام در عصر غیبت ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ طرح «فقط یک کتاب» بسته پیشنهادی و سیر مطالعاتی مهدویت ✍️ مصطفی امیری 🔹اگر قرار است شما فقط «یک کتاب» معرفی کنید در موضوع مهدویت، چه کتابی را معرفی می‌کنید؟ 🔸اگر فرزند شما بگوید: پدر عزیزم. مادر عزیزم. فقط یک کتاب به من معرفی تا مطالعه کنم. چه کتابی معرفی می‌کنید؟ در رده های سنی مختلف و مخاطبان گوناگون؟ 1. کتاب درس‌نامه آموزشی معارف مهدویت، نشر مرکز تخصصی مهدویت (ویژه مربیان مهدکودک و پیش دبستانی) 2. کتاب مسیر یاری، نشر مرکز تخصصی مهدویت (جوان و دبیرستان) 3. کتاب دانشنامه مصور مهدویت ، بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان، نشر مرغ سلیمان (جوان و دبیرستان) 4. کتاب پرسمان مهدوی، محمدصابر جعفری، نشر زائر رضوی (جوان و دبیرستان) 5. کتاب پیش به سوی ظهور، اصغر بهمنی، نشر بکاء (رمان و داستان) 6. کتاب داستان ظهور، مهدی خدامیان آرانی، نشربهار دلها (رمان و داستان) 7. کتاب آخرین منجی، قنبرعلی صمدی، نشر مرکز تخصصی مهدویت (طلاب، دانشجو، عموم) 8. کتاب اطلس مهدویت، محمدعلی رضایی، نشر مرکز تخصص مهدویت اصفهان. 9. کتاب موعودشناسی و پاسخ به شبهات، علی‌اصغر رضوانی، نشر جمکران (طلاب، دانشجو، عموم) 10. کتاب مهدویت پرسش‌ها و پاسخ‌ها، موسسه آینده روشن (طلاب، دانشجو، عموم) 11. کتاب دانشنامه امام مهدی جلد اول، محمد محمدی ری‌شهری، نشر دارالحدیث (طلاب، متخصصین) 12. کتاب مهدویت از دیدگاه اسلام و ادیان، علی ربانی گلپایگانی، نشر رائد (طلاب، متخصصین) 13. کتاب نگین آفرینش، نشر مرکز تخصصی مهدویت (عموم) 14. کتاب فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی، علی کورانی، نشر جمکران (طلاب، متخصصین) 15. کتاب گزیده دانشنامه امام مهدی، دو جلدی، محمد محمدی ری‌شهری، نشر دارالحدیث (طلاب، متخصصین) 16. کتاب اطلس سیرة الامام المهدی، نشر موسسه مسجد السهله (طلاب، متخصصین، عربی) ✅ پیشنهاد شما شما چه کتابی را معرفی می‌کنید؟ ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
✅ آخرین حکومت در «عربستان» قبل ظهور اختلاف و قتل بین حکومت آل فلان؛ آیا مکه و مدینه، در اختیار محور مقاومت شیعی قرار خواهد گرفت؟ ✍️مصطفی امیری ✅ سناریوی که برای آینده عربستان قبل ظهور، متصور است: 1. قدرت صبی (فرزند پسر) در خاندان آل‌فلان 2. تشدید اختلاف آل فلان 3. قتل پانزده نفر از شاهزاده‌های مخالف 4. قتل پادشاه بعد از سلطنت 5. ورود به مرحله «ملک الشهور» و تزلزل حکومت 6. شهادت نفس زکیه توسط نظامیان آل بنی فلان 7. درخواست کمک از سفیانی موردحمایت غربی‌ها و ورود نظامیان خارجی به عربستان در آستانه ظهور برای حمایت از حکومت اما در منطقه بیداء بین مکه و مدینه، دچار خسف می‌شوند (برای آکاهی بیشتر: کتاب خاورمیانه عصر ظهور، ص۱۴۸-۱۵۹). ✅ بعد از جنگ جهانی، اختلاف شدید در آل‌سعود عربستان رخ خواهد داد و جنگ داخلی بین شاهزادگان به اوج می‌رسد.* *پاورقی: پیشگویی سیدحسن نصرالله از آینده حکومت عربستان (لینک). ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ رویای باطل؛ رونمایی معبد سلیمان و تخریب مسجد الاقصی؟ 🔹پرسش مهم و اساسی این است: قبل از فروپاشی یا نابودی رژیم اسرائیل، آیا یهودیان صهیونیست، موفق به تخریب «مسجدالاقصی» و جایگزینی «معبد سلیمان» در فلسطین، خواهند شد؟ 🔸در فرض صحت وقوع، آیا قبل از ظهور است یا بعد از ظهور؟ 🔹چه ارتباطی با «جنگ جهانی» دارد؟  آیا این رخداد، موجب برپایی «جنگ آرماگدون» خواهد شد؟ ✍️مصطفی امیری ✅ دیدگاه اول: تخریب مسجد الاقصی، قبل از ظهور قائلین این دیدگاه، به مواردی استناد می‌کنند ازجمله: 1. در «خطبۀ البیان»، به تخریب مسجد الاقصی اشاره شده است: «يأمر العلج‏ الكسكس‏ ان يخرب بيت المقدس فإذا أذعن لأوامره و سار بمعسكره و أهال بهم الزمان بالرملة» (عاشور، ماذا قال علی عن آخرالزمان، ص۲۵۸). 2. در کتاب مفاجاة نیز بیان شده است، یهود از فرصت هرج و مرج جنگ جهانی، سوءاستفاده کرده و معبد سلیمان را رونمایی خواهد کرد: «يأفك كاهن اليهود الإفك الأكبر و يعلو بناء كنيس اليهود بحجر أزفر و القتل بيوح‏ في‏ أهل‏ الدار دائم‏ لايفتر، فتخرج من القلوب مسيرات الرايات تنصر اللّه في قدس اللّه و تخرج من خراسان رايات سود فلا يردّها شي‏ء حتى تنصب في إيلياء .. و اعلموا أنه تقذف العراق ببيضة الهلاك كما يظهر السفياني على الشام»‏ (محمد عیسی بن داود، المفاجاة، ص۳۱۷). 3. اما واقع امر این است که جملات فوق‌الذکر، از منابع ضعیف و غیرقابل اعتماد هستند زیرا سند معتبری بر آنها نقل نشده است و در کتب معتبر نیز ذکر نشده است. بنابراین اصلا در «مرحله استناد» قرار نمی‌گیرند اما توجه باشد که هر حدیث ضعیفی همچون خطبة‌البیان، الزاما همه محتوای آن، جعلی نیست. 4. البته در حدیثی از امام علی به «کشف الهیکل» اشاره شده است(۱) که ممکن است مقصود معبد سلیمان باشد(۲). لکن باید توجه داشت که این روایت، «حدیث مُنفرد» است و اولین‌بار در کتاب «سرور أهل‌الإيمان» نیلی نجفی  -حدود ۸قرن بعد از امام علی- نقل شده است و مشابه آن در کتب قدما وجود ندارد اما احتمال دارد مؤلف، این احادیث را از كتبى كه در دست وی بوده -اما به دست ما نرسیده است- نقل کرده باشد؛ البته احتمال تحریف و زیادت در متن حدیث نیز وجود دارد؛ زیرا فرازهایی از این حدیث در کتاب مختصرالبصائر نیز وجود دارد(۳) اما عبارت «کشف الهیکل» در آن نیست. 5. با فرض اینکه قبول نمائیم، این بخش پایانی، جزو حدیث و مقصود از هیکل نیز معبد سلیمان است؛ اما همچنان دلالت، واضح نیست. زیرا صرفا به آشکار کردن هیکل اشاره شده (کما اینکه اکنون تمام موارد زیربنایی احداث معبد سوم سلیمان توسط یهود اسرائیل انجام شده و حتی آن را در مرآء و منظر جهانیان قرار دادند و اگر «رونمایی» صدق کند) اما اینکه موفق به «تخریب» مسجدالاقصی نیز شوند، تصریحی نشده است (تصویر). 6. البته باید توجه داشت، سالها است که یهودیان صهیونیست با حفاری در زیر مسجدالاقصی، مدعی کشف بقایای معبد سلیمان هستند و از طرفی «مسیحیان انجیلی» معتقد به جنگ آرماگدون (جنگ با مسلمانان)، تخریب مسجد الاقصی را به منزله «ساعت صفر» ظهور منجی خویش می‌دانند. از این‌رو هرچند معبد ادعای یهود در میراث اسلامی، اصالت ندارد اما متاسفانه «یهود اسرائیل» و «مسیحیت انجیلی» در پیمانی «مشترک» اما با هدف «متفاوت»، درصد تعبیر «خواب آشفته» خویش در فلسطین هستند. 7. ضمن اینکه در ادامه آیات سوره اسراء بیان می‌شود: در مجازات دوم بعد از ظهور، محور مقاومت شیعی و جنگجویان مسلمان بر هر آنچه که از آثار و اماکن منسوب به یهود و صهیونیست‌ها در فلسطین دست ‌یابند، را نابود می‌کنند: «وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبيراً» (سوره اسراء، آیه۷) و اگر فرض بر این باشد که فاعل «ما علوا»، مراد بنی‌اسرائیل است؛ در نتیجه معنای آیه «ما علوا» به معنی «آنچه بنی‌اسرائیل مرتفع ساخته و بلند کردند»، یا با عنایت به تمرکزی که در آیات بر علو بنی‌اسرائیل به عنوان جوهره افسادشان وجود دارد به معنی «آنچه بنی‌اسرائیل به عنوان نشانه‌هایی از علو و تکبرشان، مرتفع ساخته و بلند کردند» می‌باشد(۴). 8. از این‌رو، به قرینه حدیث «کشف الهیکل» و تفسیر فوق از عبارات آیات فساد یهود در سوره اسراء در معنای «ما عَلَوْا تَتْبيراً»، احتمال دارد هرچند یهود موفق به رونمایی از معبد سلیمان گردد اما دیری نمی‌پاید که بعد از ظهور، بساط یهود فاسد صهیونیست -که به دروغ خویشتن را به حضرت سلیمان، منتسب می‌کنند درحالیکه به پیامبران بعدی (حضرت عیسی و حضرت محمد) ایمان نیاوردند- برچیده خواهد شد و مظاهر علو و فسادشان توسط مجاهدان مسلمان به فرماندهی امام مهدی در معیت حضرت عیسی(۵)، نابود خواهد شد (وَلِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبيراً). 🔲 بخش دوم (لینک) ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
9. قائلین این دیدگاه بیان می‌کنند: معبد سلیمان با تخریب مسجدالاقصی، بعد ورود مارقۀ الروم به فلسطین رخ می‌دهد (هیکل سلیمان بعد ورود مارقه الروم به فلسطین و قبل ظهور، رونمایی خواهد شد). بنابراین ترتیب چنین است: تشکیل رژیم صهیونیستی، جنگ شیعه با اسرائیل و مارقة الروم، تخریب مسجد الاقصی، فتنه سفیانی، ظهور، جنگ شیعه با اسرائیل، تخریب معبد سلیمان. 10. اشکال: مطابق ظاهر آیه هفت سوره اسراء، مسلمانان و شیعیان وارد قدس و فلسطین خواهند شد و نقشه‌های یهود برای رونمایی از معبد سلیمان، خنثی خواهد شد و بیانگر این است تخریب مسجدالاقصی، ناتمام باقی خواهند ماند. زیرا مطابق ظاهر آیه، از وجود «مسجد الاقصی» در هر دو انتقام، سخن به میان آمده است (وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ). 11. اما بیان می‌شود: مراد از مسجدالاقصی در آیات سوره اسراء شامل تمام بیت‌المقدس است که در عصر معاصر شامل مسجد قبةالصخره با گنبد طلایی، دیوار براق (دیوار ندبه)، محل معراج پیامبر و ... است (کلیپ)؛ ضمن اینکه در آیه فوق، سخن از ورود شیعه به قدس و فلسطین است و سخنی از حفظ و ابقای امکان مقدسه به میان نیامده است. 12. بنابراین هرچند از ورود جنگجویان و مجاهدان محور مقاومت شیعی به قدس، سخن به میان آمده است لکن الزاما به این معنا نیست که برخی آثار تاریخی و امکان مقدسه در فلسطین از گزند حوادث در امان خواهد بود. به‌هرحال، قضاوت در این‌باره، مشکل است و نمی‌توان نظر قطعی بیان نمود؛ والله العالم. ⭕️ اشتباه معرفی مسجدالاقصی با گنبد طلایی 🔹آیا مسجد با گنبد طلایی در فلسطین، قداست ویژه‌ای برای شیعیان دارد؟ 🔸خیر؛ بلکه مسجدالاقصی قرآن همان بیت‌المقدس است و نه صرفا مسجدی با گنبد طلایی. 🔹البته به دلیل بنا شدن این مسجد در حریم مسجدالاقصی، و از آنجا که در محدوده قبله اول مسلمانان بنا شده است، از احترام برخوردار است و در این‌باره کسی تردیدی ندارد. 🔸بنابراین، قبةالصخره (با گنبد طلایی)، تنها بخشی از محدوده حرم شریف و مسجدالاقصی است و به عبارت دیگر، محدوده‌ای که به‌عنوان مسجدالاقصی در رسانه‌ها مشهور است، فقط یک مسجد نیست، بلکه چندین مسجد و امکان مقدسه دیگر نیز در این مکان، واقع شده است(۶)؛ مسجدالاقصی که در قرآن ذکر شده و خداوند درباره آن فرمود: «بَارَکْنَا حَوْلَه»(۷) تمام منطقه بیت‌المقدس است و نه فقط گنبد طلایی(۸) (کلیپ). 🔲 ادامه بخش اول (لینک) ✅ عناوین مرتبط: 🔸تخریب مسجد الاقصی، آرمان مشترک «یهود صهیونیسم» و «مسیحیت انجیلی» 🔹طنز بزرگ تاریخ: پیوند بین یهود و مسیحیت 🔸یهودیان صهیونیست و مسیحیان انجیلی: دشمنان هزارساله، پیمان «مشترک» اما هدف «متفاوت» برای آگاهی بیشتر: 🔹حوادث برای تحقق مراحل هفت گانه پایان تاریخ و مقدمه ظهور مسیح 🔸دلیل حمایت ابدی آمریکا از اسرائیل 🔹آخرالزمان در نگاه مکتب صهیونیسم مسیحی، فصل‌نامه مشرق موعود، ش۱۴ پاورقی: (1). نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان فی علامات الظهور، ص۵۱؛ مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۷۳. (2). مهدی‌پور، روزگار رهایی، ج۲، ص۶۹۲. کورانی، المعجم الموضوعی، ص۵۵۹. (3). حلی، مختصر البصائر، ص۴۶۹. (4). رضایی‌کهنمویی، فصلنامه مطالعات تفسیری، ش۳۸، ص۲۱۵. (5). در کتاب انجیل، ویرانی هیکل سلیمان از نشانه‌های ظهور حضرت عیسی، ذکر شده است: «پس چون مكروهِ ويرانى را كه به زبان دانيال نبى گفته شده است در مقام مقدّس برپا شده بينيد- هركه خوانَد دريافت كند- آنگاه هركه در يهوديه باشد به كوهستان بگريزد» (متی، ۲۴، ۱۵-۲۵) به نقل از: ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۱، ص۱۰۷. (6). ماذا تعرف عن المسجد الأقصى، شبکه الجزیرة (لینک)؛ یوتیوب (لینک). (7). سوره اسراء، آیه۱. (8). طباطبایى، المیزان فى تفسیر القرآن، ج۱۳، ص۶ و ۲۱، طبرسی، مجمع‌البیان، ج۶، ص۶۱۲. مرتضی عاملی، مختصر مفید، ج۱۳، ص۲۵۵-۲۵۷. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110