eitaa logo
دبیرخانه کانون های خدمت رضوی شهرستان شهرضا
450 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
836 ویدیو
129 فایل
کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان شهرضا جهت ارتباط با ادمین کانال و مسول کانون به آیدی ها زیر جهت پاسخ به هر گونه سوال پیام دهید @ashegeyar @admin137000 کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرضا
مشاهده در ایتا
دانلود
بنام خدا. با عرض سلام و تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی خدمت خادمیاران گرامی. شما دعوتید به مراسم سوگواری و سینه زنی در جمع عزاداران هیئت عاشقان ثارالله(ع) زمان: ساعت ۹ صبح روز عاشورا مکان: محوطه سپاه شهرضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢وفاداری علمدار کربلا‼️ ✳️بعد از واقعه عاشورا، لشکریان عمرسعد، وسایل غارت شده شهدای كربلا را نزد یزید بردند. در میان آن وسایل پرچم بزرگی بود. ✔️یزید و وزیران ومشاوران ،همه نسبت به این پرچم بهت زده بودند چون همه جای چوبه پرچم، سوراخ شده و آسیب دیده و تنها جای یک دست بر روی چوبه آن سالم بود. ✔️یزید از روی حیرت و تعجب پرسید: این پرچم را چه كسی حمل می كرد؟ گفتند: عباس بن علی (علیهما السلام) (ابوالفضل العباس). ✔️یزید از روی تحیر و تعجب برای تجلیل از پرچمدار كربلا سه بار برخاست و نشست. سپس رو به حاضران كرد و گفت: "به این پرچم بنگرید كه بر اثر صدمات و ضربه ها، هیچ جایش سالم نمانده است؛ جز دستگیره پرچم. این نشان از وفاداری علمداری دارد که تحت هیچ شرایطی علم را رها نكرده است. ✔️درس ولایتمداری قمر بنی هاشم در تمامی ماموریت هایی که بر عهده داشت اعم از علمداری، سقایی ، حافظ خیام و جان اباعبدالله بودن الگوی همگان بویژه در شرایط سخت ودشوار امروز جامعه ماست. ✳️درس ولایتمداری از عاشورائیان دشت کربلا را باید در ماندگاری بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی دانست که رمز آن اتصال امت به امام بوده است . ✔️به نقل از یکی از بزرگان : اگر امت بی امام خطر ندارد واگر امام بی امت اقتدار ندارد اما قطعا امت متصل به امام شکست ندارد . این تجربه موفقیت آمیز ، بیش از چهل سال است که انقلاب اسلامی ایران در اوج دشمنی ها وکینه توزی های دشمنانش، با خود به همراه دارد و با افتخار به پیش می رود.
امشب شهادت نامه عشاق امضا میشود فردا ز خون عاشقان این دشت دریا میشود امشب کنار یک دگر نشسته آل مصطفی فردا پریشان جمعشان چون قلب زهرا میشود امشب .. حتی اگر این خیمه خون خدا فردا به دست دشمنان برکنده از پا میشود امشب صدای خواندن قرآن به گوشهایت ولی فردا صدای الامان زین دشت برپا میشود امشب کنار مادرش لب تشنه اصغر خفته است فردا خدایا بسترش آغوش صحرا میشود امشب که جمع کودکان در خواب ناز آسوده اند فردا به زیر خارها گمگشده پیدا میشوند امشب رقیه حلقه زرین اگر دارد به گوش فردا در این گوشوار از گوش او وا میشود امشب به خیل تشنگان عباس باشد پاسبان فردا کنار الغمه بی دست سقا میشود امشب که قاسم زینت گلزار آل مصطفی فردا ز مرکب سرنگون این سرو رعنا میشود امشب بود جای علی آغوش گرم مادرش فردا چو گلها پیکرش پامال اعدا میشود امشب گرفته در میان اصحاب ثارالله را فردا عزیز فاطمه بی یار و تنها میشود امشب به دست شاه دین باشد سلیمانی نگین فردا به دست ساربان این حلقه یغما میشود امشب شهادت نامه عشاق امضا میشود فردا ز خون عاشقان این دشت دریا میشود
نقل کرد. کلام آن جناب در دل او اثر کرد. پا برهنه دوید تا به خدمت آن حضرت رسید و بر دست آن جناب توبه کرد و ترک خانه و زندگى گفت و پیوسته پا برهنه راه مى رفت به جهت آن که به این حال به سعادت و خدمت امام رسیده بود و به این سبب او را حافى لقب دادند و او را سه خواهر بود و هر سه بر طریقه او بودند و صوفیه را اعتقاد تمامى است به او. در این روز سنه 352ه‍، معزالدّوله دیلمى مردم بغداد را امر کرد که دکاکین و بازارها را ببندید و طباخین طبخ نکنند و قبه هایى در بازار نصب کنند. پس زن ها با موهاى آشفته بیرون شدند و لطمه بر صورت زدند و اقامه ماتم براى جناب حسین بن على (ع) نمودند و این اول روزى بود که نوحه گرى شد براى آن حضرت در بغداد."9" در این روز سنه 656ه‍، هلاکو وارد بغداد شد و واقعه او در بغداد معروف است"10" و در روز بیست و هشتم به آن اشاره خواهد شد. "1-کافی،ص2،ص578. 2-بحار الانوار،ج45،ص42-43. 3-مثیر الاحزان،ص68. 4-اقبال الاعمال،ص573. 5-بحار الانوار،ج45،ص54؛اللهوف،ص124-125. 6-وسایل الشیعه،ج14،ص509؛مستدرک الوسایل،ج10،ص315. 7-شیخ فرموده که به قدر کمی تربت تناول کنند. 8-مصباح المتحجد،ص783. 9-البدایه و النهایه،ج11،ص276. 10-جمال السبوع بکمال العمل المشروع،ص9"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ فرازی از معروف‌ترین سخنرانی شهید مطهری درباره حادثه کربلا تحت عنوان «شعارهای عاشورا»
☑️سلام های ویژه بر اعضای امام حسین علیه السلام ☑️یکی از ويژگى‏هاى امام حسين عليه السلام اين است كه بر تك تك اعضايش سلام داده مى‏شود، موضوعى كه در مورد ساير معصومان علیهم السلام سابقه ندارد: 1. السَّلَامُ‏ عَلَى النَّحرِ المَنحُورِ؛ سلام بر آن گلوى بريده شده. 2. السَّلَامُ‏ عَلَى النَّحرِ المَقطُوعِ؛ سلام بر آن گلوى قطع شده. 3. السَّلَامُ عَلَى الْخَدِّ التَّرِيبِ؛ سلام بر آن گونه ‏هاى به خاك رسيده. 4. السَّلَامُ عَلَى الشَّيْبِ الْخَضِيبِ‏؛ سلام بر آن موهاى خضاب شده. 5. السَّلَامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلِيبِ‏؛ سلام بر آن بدن لخت و عريان. 6. السَّلَامُ عَلَى الثّغَرِ المَقرُوعِ؛ سلام بر آن دندان‏هاى چوب خرده. 7. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المَجرُوحِ؛ سلام بر آن جسد پر از زخم. 8. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المَطرُوحِ؛ سلام بر آن جسد رها شده. 9. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المُقَطّعِ؛ سلام بر آن جسد قطعه قطعه. 10. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المَرضُوضِ؛ سلام بر آن جسد خرد شده. 11. السَّلَامُ عَلَى الجَسَدِ المُتفَرَّقِ؛ سلام بر آن پيكر از هم‌گسيخته. 12. السَّلَامُ عَلَى الْأَعْضَاءِ الْمُقَطَّعَات‏؛ سلام بر آن اعضاى قطعه قطعه شده. 13. السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الرَّأْسِ‏ المَقطُوعِ؛ سلام بر آن سر بريده. 14. السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الرَّأْسِ‏ الْمَرْفُوع‏؛ سلام بر آن سر بر نيزه شده. 15. السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الرَّأْسِ‏ المَنصُوبِ؛ سلام بر آن سر نصب شده. 16. السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الرَّأْسِ‏ المَوضُوعِ قُدّامِ يَزِيد؛ سلام بر آن سر قرار داده شده جلوى يزيد پليد. 17. السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الرَّأْسِ‏ المَوضُوعِ قُدّامِ ابنِ زِياد؛ سلام بر آن سر نهاده شده مقابل ابن زياد. 18. السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الرَّأْسِ‏ المَصلُوبِ عَلَى الشَّجَرَة؛ سلام بر آن سر آويزان بر درخت. 19. السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الرَّأْسِ‏ المَصلُوبِ عَلى بابِ دمشق؛ سلام بر آن سر آويزان بر دروازه دمشق. 20. السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الرَّأْسِ‏ المَصلُوبِ عَلى بابِ دارِ يَزِيد؛ سلام بر آن سر آويزان بر در يزيد پليد. 📚منابع: 📙 بحارالانوار مجلسی؛ 📙 خصائص الحسینیة شوشتری؛ 📙 ویژگیهای امام حسین علیه السلام
﷽ در روایتی از امام باقر(ع) پرسیده شد که در روز عاشورا چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟ حضرت فرمودند: بگوئید: "أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع)"؛ خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام مهدی از خاندان محمد(ص)، به خونخواهی او برمی خیزند.
🔴 دیندارانِ دنیاپرست !!! 🔹 در روز عاشورا عده ای از ظاهرالصلاح ها و به ظاهر مومنین که علاقه ای هم به امام حسین (ع) داشتند در بالای تپه ای ایستاده بودند و قتال کربلا را تماشا می کردند!! ؛ دست ها را بالا برده و متضرّعانه از خدا پیروزی مولا و امامِ زمانشان را استدعا می نمودند اما هیچ گاه وارد میدان کارزار نشدند و تا آخر کار هم به یاری امامشان نرفتند که نرفتند!!! 🔺بیاییم با خودمان روراست باشیم. نکند عزاداری های ما هم در محرم ، عافیت طلبانه باشد! نکند دعای فرج های ما هم منفعت طلبانه باشد! آیا برای امام زمانمان به میدان آمده ایم یا فقط برایش دل سوزانده ایم؟!! 🔺وقال الحسین(ع) : «الناسُ عَبیدُ الدّنیا و الدّین لَعِق علی السِنَتِهم یحوطونه مادرَّت مَعایشُهم فاذا مُحِّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»  «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.»
*پویش نذر کریمانه با شور محرم* کمک های مؤمنانه ی خادمیاران شهرضایی به پادنا نیز رسید. در ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در سومین مرحله از مواسات مؤمنانه تعداد ۱۵۰۰ قرص نان با کمک خادمیاران رضوی و خیرین شهرضایی ، تهیه, بسته بندی و بین فقرا و نیازمندان شهرضا و منطقه پادنای سمیرم توزیع گردید.
🏴 أعظَمَ الله اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالحُسَينِ وَ جَعَلَنا وَ إياكُم مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَأرِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الإمام المَهدِيِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ عليهم السلام ◾️فرارسیدن عاشورای حسینی و سالروز شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش را تسلیت عرض می‌ کنیم. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بنام خدا و سلام. شما خادمیار گرامی دعوتید به جلسه قرائت زیارت ناحیه مقدسه.
بنام خدا و سلام. برنامه امشب خادمیاران رضوی شرکت در جلسه عزاداری و شام غریبان در مسجد فاطمه الزهرا(س) سروستان. ساعت ۲۰/۳۰
# گستردگی و اهمیت عزاداری مکتب امام حسین (علیه السلام) نقش در بیداری ملت ها در سطح جهانی دارد. در میان معرکه‌ی جنگ میان مکتب فکری (حق و باطل) حلوا خیرات نمی کنند تا می توانند می‌تازند. بنا هم نیست استکبار جهانی به جنگ نظامی تمام شده در دهه شصت و شکست فجیعانه شان اکتفا کند. گاهی بمب افکن های سیاسی و رسانه ای شان را فعال می کنند و گاهی به عرصه اقتصادی طمع می ورزند و گاهی هم وسط میدان علیه فرهنگ و اعتقادات می تازند. در میانه‌ی میدان حق و باطل مهم حرکت جهان تشیع است که دشمن را به لرزه انداخته است. و این عاشورای حسینی هم مصداق اعظم این حرکت جهانی است. که فقط بیداری اسلامی را پیش نمی‌برد و امروز شامل بیداری دیگر ملت های غیر جهان اسلام هم می باشد و این عظمت این شور و شوق هوشیار کننده را می رساند. امروز سردمداران مکتب فکری لیبرالیسم می ترسند و می لرزند که پس از گذشت 13 قرن نه تنها آتش عشق اباعبدالله (علیه السلام) و معارف قیامش خاموش نشده است که هیچ بلکه هر روز شعله ورتر و پهناور تر نیز می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قافله سالار محرم ۹۵.mp3
3.36M
🖤 السلام علیک یا اباعبدالله 🔊 صوت های مجلس روضه امروز رو با حال مناسب و در خلوت گوش کنید 🕯 ویژه 🙏🏻 التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . *اما* این معنا به دلایل زیر اشتباه است. *آیا* واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ *آیا* اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا* روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس *العاشوراء؛* جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و *عاشورا* مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا می‌رود. *تاسوعا* روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی *نهم* را از دست می‌دهد. *اتسع* به فتح الف یعنی ، گروه‌های ۹ نفره شدند. اما *اتسع* به کسر الف یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. *اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت . اتساع شرائین یعنی ، رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. *التاسوع* یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛ و بالاخره ، *التاسوعا* یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و *تاسوعا* این معنی را پیدا می‌کند؛ *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد* این دو نام از ابداعات *امام سجاد (ع) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنی‌امیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (ع) است. اما ، در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا* خیلی عاشقانه است... *برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن*