فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماوا | ویژه #شب_جمعه
▪️با دست لرزونش، میدوخت یه پیراهن
▪️با هر نخش، گریه میکرد، خیره میشد به من
▪️میگفت یه روز، این پیرهنو، با کینه میدزدن
🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی
#گزارش_تصویری 📸
🔺با همت خادمیاران و یاوران کانون رضوی شهرستان شهرضا مراسم چهارشنبه های امام رضایی همراه با عزاداری حضرت فاطمه زهرا «س» برگزار شد.
💠💠💠💠💠💠
#همه_خادم_الرضائیم
#کانون_رضوی_شهرستان_شهرضا
#کانون_خبر_و_فضای_مجازی
#دبیرخانه_کانونهای_خدمت_رضوی_اصفهان
فاطمیه آمده آن همدم و مونس کجاست؟
شمع میپرسد ز پروانه گل نرگس کجاست؟
در عزای مادرت یابن الحسن یک دم بیا
تا نگویند این جماعت بانی مجلس کجاست؟
#السلام_علیک_یا_فاطمه_الزهرا_س
#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عج
مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها
پنجشنبه و جمعه ۱۷و۱۸ آذر ساعت۱۸/۳۰ حسینیه شهدا شهرضا
●➼┅═❧═┅┅───
امشب منتظر حضور برادران و خواهران خادمیار و یاور رضوی هستیم.
کانون مرکزی خدمت رضوی شهرضا
#اطلاع_ࢪسانے
خادمیاران ارجمند
با سلام و احترام
به اطلاع می رساند با توجه به در دسترس قرار گرفتن سامانه خادمیاری و فراهم شدن امکان انتخاب کشیک حرم مطهر، از تاریخ ۲۲ اذر ماه رزرو کشیک فقط از طریق سامانه خادمیاری توسط خود خادمیاران انجام خواهد شد.
با تجدید احترام
#معاونت_ خادمیاری
#روابط_عمومۍ
#دبیࢪخانھ_کانونهاے_خدمت_رضوے_اصفهان
✴️ آغاز ثبتنام جذب اعضای هیأت علمی دانشگاهها از ۲۶ آذر
معاون مرکز جذب وزارت علوم:
🔸 فراخوان جذب اعضای هیأت علمی از ۲۶ آذر ماه آغاز میشود داوطلبان میتوانند تا ۷ دی ماه ۱۴۰۱ برای ثبتنام به سامانه جذب وزارت علوم مراجعه کنند.
━━⊰❀❀⊱━━═━⊰❀❀⊱━
بنام خدا
با سلام خدمت کلیه خادمیاران گرامی. بدینوسیله به استحضار می رساند که امکان اعلام آمادگی خدمت جهت تعیین مصداق وهمچنین ثبت گزارش در سامانه خادمیاری فراهم گردیده است.ـ
.لذا از خادمیارانی که طی ماه های گذشته اعلام آمادگی خدمت و یا ثبت گزارش ننموده اند تقاضا می گردد نسبت به این امر اقدام فرمایند.
با عرض سلام و ادب خدمت همه عاشقان حضرت رضا علیه السلام
در صورتیکه در زمان ورود به سامانه با پیغام خطای syntax error مواجه شدید ، مرور گر رو تغییر بدین (پیشنهاد می شود از مرورگر کروم استفاده کنید) و یا از مسیر دیگر وارد شوید: 👇🏻👇🏻
مسیر اول : khademyar.razavi.ir
مسیر دوم : 👇🏻👇🏻 https://khademyar.razavi.ir/panel/f
╰─┅🍃🌸☘️🍁🌸🍃─╯
# حکم شرعی خالکوبی و تتوی ابرو
# امروزه خالکوبی در جامعه فراگیر شده و زنان بیشتر ابروان و خطوط مژه و لبهای خود را تتو میکنند.
مردان هم بیشتر به ایجاد نقش و نگارهایی روی بازو، ساعد و کتفهای خود تمایل دارند.
برای بررسی اینکه این عمل از نظر شرعی چه حکمی دارد و احکام موضوعات مرتبط با آن در وضو و غسل، اطلاع از نظر و فتوای مراجع تقلید لازم است.
بر همین اساس پاسخ استفتای برخی مراجع معظم تقلید جهت اطلاع ارسال می شود.
# حضرت آیت الله خامنهای؛ خالکوبی حرام نیست؛ به شرط آنکه ترویج فرهنگ غیر اسلامی نشود.
وضو و غسل آن هم صحیح است.
# سوال: بعضی از قسمتهای بدنم خالکوبی (تتو) شده است، گفته میشود که غسل و وضو و نمازم باطل هستند و نمازی از من پذیرفته نمیشود. امیدوارم مرا در این باره راهنمایی فرمائید.
# جواب: اگر خالکوبی تنها رنگ باشد و یا در زیر پوست بوده و بر ظاهر پوست چیزی که مانع از رسیدن آب بر آن شود وجود نداشته باشد، وضو و غسل و نماز صحیح است.
# سوال: کاشت و هاشور ابرو اشکال دارد؟ آیا لازم است از نامحرم پوشانده شود؟
# جواب: اگر به گونهای باشد که مانع رسیدن آب به پوست یا ابرو شود، وضو و غسل صحیح نیست و اگر زیبایی و زینت محسوب شود، باید از نامحرم پوشانده شود.
# حضرت آیت الله سیستانی؛
# سوال: حکم خالکوبی یا تاتو (تتو) یا هاشور ابرو برای خانمها چیست؟ آیا مانع غسل و وضو است؟ آیا نشان دادن آن به نامحرم جایز است؟
# جواب: خالکوبی زیرپوست فی حد ذاته اشکال ندارد و مانع وضو و غسل نیست، ولی اگر عرفا زینت به حساب بیاید زن باید آن را از مرد نامحرم بپوشاند.
# سوال: من یک پسر جوان هستم دوست داشتم روی دستم خالکوبی کنم آیا حرام است و آیا غسل و وضویم مشکل دارد و آیا پس از مرگ باید آنها را بتراشند؟
#جواب: فینفسه اشکال ندارد.و خالکوبی زیر پوستی مانع غسل و وضو نمیشود، و تراشیدن لازم نیست.
# سوال: تتو کردن ابروها و لبها چه حکمی دارد؟ و آیا تتو مانع غسل و وضو میشود؟
# جواب: خالکوبی زیر پوست فی حد ذاته اشکال ندارد و مانع وضو و غسل نیست ولی اگر عرفا زینت به حساب بیاید زن باید آن را از مرد نامحرم بپوشاند.
# سوال: کاشتن ابرو برای زنان اشکال دارد یا خیر؟
# جواب: کاشتن ابرو اگر رشد نداشته باشد به جهت وضو و غسل اشکال دارد ولی اگر ابروی کاشته شده مانند ابرو طبیعی رشد میکند اشکال ندارد.
# حضرت آیت الله مکارم شیرازی
# سوال: اخیراً برخی از بانوان نسبت به ابرو یا دور لب، عملیّات تتو انجام میدهند، (پر رنگ کردن دور ابرو و لب با خال کوبی که طبعاً زینت تلقّی میشود و گاه پوشاندن آن نیز مقدور نمیباشد) لطفاً حکم این عمل را بیان نمائید؟
# جواب: این کار در صورتی که آرایش تند محسوب نشود و منشأ فسادی نگردد جایز است؛ و در هر حال برای وضو و غسل اشکالی ندارد، زیرا چیزی نیست که روی پوست را بپوشاند. و اگر روی پوست باشد، باید در صورت امکان به هنگام غسل و وضو برطرف گردد.
# سوال: اگر ابرو یا لب تتو شود برای غسل چه حکمی دارد؟
# جواب: این کار در صورتی که آرایش تند محسوب نشود و منشأ فساد نگردد جایز است و در هر حال برای غسل اشکالی ندارد، زیرا چیزی نیست که روی پوست را بپوشاند و اگر روی پوست باشد باید در صورت امکان به هنگام غسل برطرف شود.
# نکته مهم: یاد آور می شود که براساس ضوابط و شرایط خادمیاری، تتوی ابرو و خالکوبی مجاز نیست و افرادی که به این عمل اقدام نمایند از توفیق شیفت حرم رضوی محروم خواهند شد.
کانون بانوان و خانواده رضوی شهرضا
حکم شرعی لیفت و لمینت مژه
یکی از مدل های آرایشی و زيبايي که اخیرا در بین خانمها محبوبیت پیدا کرده لیفت و لمینت مژه است.
در ادامه نظر مراجع تقلید را در خصوص حکم شرعی لیفت و لمینت مژه جویا شده ایم.
نکته: مراجع در خصوص اصل این عمل اتفاق نظر دارند که اشکالی ندارد ولی چیزی که باعث سؤال مي شود این است که آیا بعد از انجام لیفت و لمینت مژه، وضو گرفتن و انجام غسل دچار مشکل ميشود یا خیر؟ آیا لیفت و لمینت مژه مانع رسيدن آب به پوست مي شود یا خیر؟ نظرات مراجع تقلید در این خصوص به شرح زیر میباشد:
حضرت آیتالله العظمی خامنه ای:
درصورتی که درآوردنش موقع وضو و غسل براي او ممکن بوده و حرج و سختی نداشته باشد، وضو و غسل با وجود چنين مانعى باطل است و درصورتی که درآوردنش ممکن نباشد و یا همراه با سختی باشد، ایجاد چنين مانعى که موجب تغییر وظیفه وضو و غسل به وضو و غسل جبیره اى مى شود، اگر در غیر وقت نماز باشد، مانع ندارد ولى در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد بعد اقدام به ایجاد مانع نماید، و اگر نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند و یا بر طرف کردن مانع مشقت داشته باشد، باید به وظیفه غسل و وضوى جبیره اى عمل کند؛ یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید.
نظر آیتالله جوادی آملی:
اگر این مواد طوری با پوست درگیر شود که سبب ایجاد یک لایه روی پوست شود یا این که این مواد چرب باشد، براي وضو و غسل اشکال دارد، ولی زمانیکه با موادی مانند مواد کراتینه یا رنگ این عمل صورت گیرد اشکالی ندارد، برای این که که این مواد صد در صد حالت روغنی ندارند.
حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی:
درصورتی که در اکستنشن موادی استفاده شود که در مجموع به میزان یک عدس باشد جایز است و مانع رسيدن آب به اعضای غسل و وضو نمی شود اگر بیش تر از اندازه یک عدس باشد و مانع رسيدن آب به بدن شود، اشکال دارد و جایز نیست.
نظر آیتالله وحید خراسانی:
درصورتی که چیزی روی خود مژه نباشد و این تغيير حالات و تغيير رنگ مژه به وسیلۀ موادی باشد که این مواد مانع رسيدن آب بخود مژه ميشود براي وضو و غسل اشکال دارد.
حضرت آیتالله العظمی سیستانی:
درصورتی که مانع رسيدن آب به مژه ها هر چند به نحو جزیی شود مجاز نیست.
حضرت آیتالله العظمی نوری همدانی:
اگر مانع وصول آب به پوست و مواضع غسل یا وضو باشد اشکال دارد و براي غسل یا وضو باید پاکسازی شود.
حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی:
اگر مانع از رسيدن آب در وضو و غسل به بدن باشد حرام است ولی در صورت ارتکاب، باید علاوه بر وضو و غسل جبیره ای احتیاطاً تیمم بدل از غسل یا وضو هم بنماید.
کانون بانوان و خانواده رضوی شهرضا
بنام خدا و سلام.
دوستانی که مایل هستند در مراسم ختم پدر خانم آقای براتی شرکت کنند، راس ساعت ۱۵ درب حسینیه قائمیه حضور بهم رسانند. تشکر