eitaa logo
آتش به اختیار
438 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
6 فایل
محتوای فرهنگی،سیاسی،اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅️ اسرائیل در حال بمباران سوریه ایـه که دیگه ربطی به اسد نداره... 🔹️مشکلشون، حکومت اسد یا غیر اسد نیست، 🔸️ با تفکر ضدصهیونیستی ... با جغرافیای کشورهای بزرگ منطقه... با روحیه استقلال‌مردم ... مشکل دارند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبکه بریتانیایی فارسی زبان سر سقوط اسد هم پیام ميدند که مردم خوشحال اند و هم اینکه سوری ها منتظر جنگ داخلی بزرگ باشند. دیگه آروم آروم بی بی سی داره غیر مستقیم میگه که سوریه نیازمند کنترل یه قدرت بزرگ خارجی هست تا تمام گروه ها زیر نظر اون بیاند. اما نمیدونند که جریان مقاومت مساله رو طور دیگر حل خواهند کرد.
🔻اونایی که دم از روشنفکری و این جور چرت و پرت ها میزنن... 🔸حجاب قبل از اسلام در ایران باستان مهد تمدن دنیا
🔻پرداختن به مسئولیت آقایان در موضوع حجاب و عفاف: مسئله عفاف از مردان آغاز می‌شود و اگر قرار باشد ما نسبت به جامعه‌ای حساسیت داشته باشیم و فرهنگ عفاف را گسترش دهیم، وظیفه مردان در این زمینه جدی‌تر است اصولاً مسئله عفاف از مردان آغاز می‌شود و اگر قرار باشد ما نسبت به جامعه‌ای حساسیت داشته باشیم و عفاف را گسترش دهیم، وظیفه مردان در این زمینه جدی‌تر است. درست است که خداوند به زنان نعمت زیبایی را بیشتر از مردان داده و جذابیت‌های مختلفی برای آن‌ها قرار داده است، اما اینجا با واژه‌ای به نام غیرت مواجه هستیم. غیرت یعنی احساس مسئولیت مهربانانه‌ای که مرد در قبال ناموس خود دارد. مردی که عاشق همسر و دختر خود باشد برای علاقه خود از همسر و دختر خود مراقبت می‌کند
🔻چرا حجاب؟ بى حجابى يا بدحجابى يعنى: تنزّل شخصيت زن پاسخ به شبهات 1⃣آزادى، كلمه مقدسى است، ولى هر چيزى داراى حدّ است، مثلاً آيا انسان آزاد است غذاى مسموم بخورد؟ آيا آزاد است چند برابر غذاى معمولى بخورد؟ آيا آزاد است نصف شب كه همسايه‌ها در خواب هستند با بلندكردن صداى طبل آنها را بيدار نمايد؟ آيا...؟ آيا...؟ قطعاً آزادى داراى مرز و حدّ است، آن آزادى مقدّس است كه موجب ضرر و زيان و باعث سلب آزادى ديگران نشود،همه انديشمندان با انصاف معتقدند كه آزادى بر دو گونه است. ۱- آزادى صحيح ۲- آزادى غلط ما با دليل و منطق ثابت كرديم كه آزادى زنان به اين معنى كه بدون پوشش اسلامى و مَلا عام آشكار شوند، آزادى غلط است، و هرگز عقل و علم چنين آزادى مفسده انگيز را نمى پذيرد. 2⃣درست است كه زنان نيمى از جامعه هستند،و بايد در همه صحنه هاى زندگى تلاش داشته باشند، ولى پوشش اسلامى هرگز آنها را منزوى نمى كند و هرگز دست و پاگير نيست در حدّى كه آنها را از تلاش در صحنه هاى كار و فعاليت باز دارد. زيرا حجاب، به معنى پرده نشينى نيست، بلكه به معنى يك پوشش معقول است، اگر ما در گذشته در پاسخ به اين اشكال، نياز به استدلال داشتيم، امروز پس از جهمورى اسلامى در ايران، ديگر نياز به استدلال نيست، چرا كه آشكارا مى بينيم زنان در تمام صحنه ها،از مجلس قانون گذارى گرفته تا ادارات و بيمارستانها و راديو و تلويزيون و فروشگاه‌ها و.. در عين حفظ حجاب اسلامى، مشغول كار و تلاش شبانه روزى زندگى هستند. زن مى تواند با لباسهاى بلند و پوشش كامل اسلامى به تلاش زندگى بپردازد، و در موارد ديگر با چادر كه لباس برتر و پوشش عاليتر است در صحنه‌ها ظاهر شود، آرى وضع موجود، پاسخ دندان شكنى به اشكال فوق است، چنانكه فلاسفه گفته اند: بهترين دليل بر امكان چيزى وقوع آن است به زبان معمولى هر آنچه كه عيان است چه حاجت به بيان است 3⃣ اين اشكال نيز بى اساس است زيرا پوشش در اسلام به معنى محروميت زن و مرد از اشباع غريزه جنسى از راه صحيح نيست، تا موجب عطش بيشتر و انفجار گردد، اگر آنچه را كه اسلام درباره ازدواج و آسان گيرى در تحقق آن فرموده، اجرا گردد، غريزه جنسى از راه صحيح اشباع شده و هيچگونه اشكالى پيش نمى آيد. بنابراين بى بندوبارى و بى حجابى عطش جنسى زن و مرد را بيشتر خواهد كرد، و حجاب و مقّيد بودن به حفظ حريم حجاب و عفاف، تباهى و فساد را از بين مى برد. و آمارهاى قطعى نشان مى دهد كه فساد در كشورهاى بى حجاب اسلامى به مراتب بيشتر است، از فساد در كشورهايى كه در آن رعايت حجاب مى شود، اينها شواهد عينىِ خلل ناپذيرى است كه بيانگر فوايد حجاب، و بازدارندگى آن از بسيارى از تباهی ها است، و به عكس بى حجابى و بى بندوبارى وسيله نزديك و عامل مؤثر براى افزايش فساد و گسترش دامنه انحرافها خواهد بود. 4⃣در پاسخ چهارم بايد گفت: اولاً: پوشش براى زنان، داراى فوايد و مصلحت هاى بسيار مهم براى آنها و جامعه است، كه هرگز به خاطر بعضى از مصلحت هاى فرضى و جانبى نمى توان از آن دست كشيد. ثانيا: در آن مواردى كه مصلحت مهمترى در ميان باشد، اسلام پوشش را در آنجا لازم نمى داند، بلكه گاهى عدم پوشش را واجب مى داند، به عنوان مثال: اگر مردى در حال غرق شدن يا سوختن است، و در آنجا مردى كه او را نجات دهد نيست، ولى زنان نامحرم در آنجا هستند، بر آنان واجب است گرچه موجب كنار رفتن پوششان گردد آن مرد را نجات دهند. در اين مورد پيامبر صلّى الله عليه وآله امر كرده كه خواستگار، دختر مورد نظرش را بنگرد.بنابر اين با رعايت پوشش اسلامى، و دستورهاى اسلام، هيچ گونه مصلحتى از دست نمى رود.
مساله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست . اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملا غلط وانحرافی است. حجاب به هیچ وجه مزاحم ومانع فعالیت های سیاسی واجتماعی وعلمی نیست.
🔻سوریه به دست جوانان غیور سوری آزاد خواهد شد✌🏻