eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
123 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.6هزار ویدیو
803 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹دلا باید بهر دم یا علی گفت نه هر دم بل دمادم یا علی گفت فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة؛ به خدای کعبه رستگار شدم» 🌹امام علی (ع) پس از آنکه در سحر ۱۹ رمضان سال ۴۰ هجری قمری شمشیر زهرآلود ابن ملجم فرق مبارکش را شکافت، فرمود: فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَه یعنی به پروردگار کعبه سوگند، رستگار شدم. ‏ 🟢همایش بزرگ مداحان *پیرغلامان*روحانیان*و هیئت امنای مساجد بخش پیربکران 🟢زمان و مکان : روز ۲۱ ماه رمضان از ساعت ۱۰صبح در جوار شهدای گمنام بخش پیربکران محله کرفشان بابا محمود شما هم دعوت هستید
هدایت شده از تورهای گردشگری زیارتی سیاحتی ثامن
تورریلی🚄 حرکت 6 الی 10 فروردین ماه هتل های: 📌سوییت یاسر 5800 📌هتل آپارتمان شهدا 5900 📌هتل آوازه 7200 ☎️شماره تماس:09130857625_09138677708 https://eitaa.com/joinchat/3070623745C5c521258d9
46.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆ببینید | فیلم اذان‌گویی آیت‌ الله مهدوی 🔹استاد سید ابوالحسن مهدوی: از همۀ عزیزان تقاضا دارم که به امیرالمومنین (علیه‌السلام) تأسی کنید و در وقت اذان با صدای بلند اذان بگویید و اذان‌گویی را ترویج کنید و دیگران را نیز برای اذان‌گویی جهت نزول برکت و رحمت در زندگی‌شان تشویق کنید.چهارده فایده دنیایی و آخرتی اذان‌گفتن برگرفته از روایات حضرات اهلبیت(علیهم‌السلام): 🔻فواید دنیایی اذان‌گفتن: ۱-شفای بیماری‌ها [در روایات بیماری لاعلاج نیز ذکر شده است]؛ ۲-شفای نازایی؛ ۳-طرد شیطان به‌خصوص از کودکان؛ ۴-تصدیق مؤذن توسط تر و خشکی و درختان؛ ۵-کسیکه با گفتار مؤذن نماز بخواند سهمی از ثواب را دارد و هرکس صوت او را می‌شنود حسنه برای مؤذن نوشته می‌شود؛ ۶-اذان‌گفتن سبب غفران گناهان گذشته و منت بر عصمت در آینده است؛ ۷-هفت‌هزار ملک بر مؤذن درود می‌فرستند و برای او استغفار می‌کنند. 🔻فواید آخرتی اذان‌گویی: ۱-وجوب بهشت برای مؤذن؛ ۲-مؤذن در محشر یک سر و گردن از همه بالاتر است؛ ۳-در محشر نوری دارد به اندازهٔ آسمان‌ها؛ ۴-در قیامت سکونت با حضرت ابراهیم علیه‌السلام دارد؛ ۵-مؤذن در روز قیامت می‌تواند چهل‌هزار گنهکار را شفاعت کند؛ ۶-در روز قیامت مؤذن در سایهٔ عرش الهی است تا حسابرسی اهل محشر تمام شود؛ ۷-مؤذن حشر با انبیا و صدیقین و شهدا و صالحین دارد. (علیه‌السلام) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💜 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 💜 https://eitaa.com/madahanpirbakran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 «نذر عشق»؛ نماهنگ فوق‌العاده زیبای کودکان «افغان» با طعم ۳۲۰۰۰ نان به نیت ۳۲۰۰۰ شهید غزه 🔹 مردم افغانستان به مناسبت ۱۵ رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در اقدامی ۳۲۰۰۰ قرص نان به نیت ۳۲۰۰۰ شهید مظلوم غزه طبخ کردند. آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد. 🌏 👇 🆔https://eitaa.com/atash_be_ekhtiar21
4_5951895009404912960.mp3
1.55M
دعای روز شانزدهم ماه رمضان اَللّهُمَّ وَفِّقْنی فیهِ لِمُوافَقَةِ الاْبْرارِ وَجَنِّبْنی فیهِ مُرافَقَةَ الاْشْرارِ وَآوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ اِلی دارِ الْقَرارِ بِاِلهِیَّتِکَ یا إلَهَ العالَمین. خدایا موفقم دار در این ماه به همراهی کردن با نیکان و دورم دار در آن از رفاقت با اشرار و جایم ده در آن به وسیله رحمت خود به خانه قرار و آرامش به معبودیت خود ای معبود جهانیان. https://eitaa.com/madahanpirbakran
سلام.پیام.تو فضای مجازی و پیامک بسته معیشی دولت گوشی حک می کنند وارد نشوید
جشن پوریم سال ۲۰۲۴ سرزمین های اشغالی واقعه تاریخی؛ هولوکاست ایرانیان به دست یهودیان در زمان خشایارشاه، یهودیان جزء اقلیت های مذهبی ایران بودند و همواره سعی در نفوذ در دربار شاه ایران داشتند. هامان صدراعظم خشایارشاه بدلیل نافرمانی یهودیان از دستورات و قوانین پادشاهی، از عدم پرداخت مالیات و سرپیچی از فرمان پادشاه این قوم ابراز نگرانی می کند و پادشاه را در جریان توطئه های یهودیان قرار می دهد و از پادشاه می خواهد تا پیش از آنکه این قوم علیه تاج و تخت شاه اقدامی کنند، با توطئه این قوم مقابله کند. مردخای رهبر یهودیان آن زمان ایران سرانجام با دسیسه های فراوان و فرستادن یکی از دختران یهودی به دربار، او را جانشین شهبانوی ایران که به جرم سرپیچی از دستور گستاخانه خشایارشاه برای نمایان کردن زیبایی های خود برای حاضرین در دربار شاه برکنار شده بود، می کند. با ورود "استر" دخترک جوان زیباروی یهودی به دربار، مردخای به راحتی نقشه های شوم خود را بوسیله استر و اغوای شاه ایران اجرا می کند. هامان نیز شاه را از توطئه مردخای آگاه می سازد و پادشاه دستور بر دار کردن مردخای را صادر می کند. اما استر که به شدت بر روی شاه سست عنصر تسلط یافته بود، با خائن جلوه دادن هامان و اینکه وی توطئه کشتن شاه را در سر دارد، هامان را بر دار می کنند. جشن پوریم سال ۲۰۲۴ سرزمین های اشغالی توطئه استر و مردخای با کشتن هامان پایان نمی پذیرد و آنها حکم قتل هر ۱۰ پسر هامان را نیز از پادشاه ایران می گیرند و در قدم بعدی ۱۰ پسر هامان نیز کشته می شوند. اوج دشمنی یهودیان با ایرانیان پس از کشتن هامان و ۱۰ پسرش آنجا بیشتر آشکار می شود که استر و مردخای با کشته شدن پسران هامان نیز راضی نشده و اجساد آن ها را در شهر بر دار می کنند تا میان ایرانیان رعب و وحشت ایجاد کرده و ناگفته سرنوشت دشمنان و مخالفان یهودیان را به نمایش بگذارند. هامان به جز این ۱۰ پسر، یک فرزند دختر نیز داشت که پیش از کشته شدن، خود کشی می کند. کشتار نیمی از جمعیت ایران پس از کشتن هامان، یهودیان مهاجر ساکن در ایران که اینک در دربار نیز راه یافته بودند، به هجوم به شهرهای ایران، دست به قتل عام گسترده ایرانیان می زنند. در ۱۲۷ استان ایران آن زمان، طی دو روز بیش از ۷۷ هزار ایرانی - و به روایتی دیگر ۵۰۰ هزار نفر - کشته می شود تبریک جشن پوریم توسط رضا پهلوی در کتب مربوط به یهودیان از جمله کتاب استر، یهودیان به کشتار ۸۰ هزار ایرانی اعتراف می کنند اما محققان مستقل این رقم را تا ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرده اند. در آن زمان ایران نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و با احتساب ۵۰۰ هزار نفر، بیش از نیمی از جمعیت آن روز ایران به دست یهودیان قتل عام می شوند. یهودیان با حمله به خانه های ایرانیان، مردان، زنان و کودکان را به قتل رسانده و بنا بر برخی از متون موجود اموال آن ها را نیز غارت می کنند. اما یهودیان در متون خود تنها به قتل عام ایرانیان اعتراف کرده و هرگونه غارت اموال آنان را تکذیب می کنند و آن را از افتخارات خود می دانند...!! منابع (۱) TB Taanit ۲۹a. (۲) Tosefta Sotah ۷. (۳) chevra kadisha. (۴) کتاب مقدس، سِفر تثنیه، باب۳۴، آیه۶. (۵) کتاب مقدس، کتاب استر، باب۹، آیه۱۸. (۶) TJ Megillah ۱:۱.
سلام دوستان وبسیجیان و مردم دیار خط شکنان را در کانال خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان دعوت کنیدبا بسیج نیوز به روز باشید https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این بیانات آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز درباره بی بند و باری افسار گسیخته در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز که البته شامل حال سایر اماکن به اصطلاح گردشگری نیز می گردد برسانید به گوش سمع میراث فرهنگی و گردشگری. ❌ بیچارگی یعنی که این به اصطلاح، صنعت به جای آشنا کردن مردم با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بشود تخریبگر دین و شرع و فرهنگ و البته پولِ کثیف پارو کند. 🔴 این نهیبهای آیت الله دژکام لازم است از حنجره سایر علمای عظام نیز در برابر ولنگاری و اباحه گری که این روزها در اماکن عمومی شاهدیم برخیزد نه اینکه مثل بعضی از بزرگواران، دنبال احتجاج شرعی بگردند که روحانیِ آمر به معروف و ناهی از منکر را تخطئه نموده و مقصر بپندارند. ✍ مریم اشرفی گودرزی
هدایت شده از یارب یارازق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باورتون میشه داشتن صدام رو اسیر میکردن! از دلاوری های محسن وزوایی کمتر شنیده ایم. ‌ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
آمریکا کجاست؟؟!!! آمریکا جاییست که بزرگترین کمدینش (رابین ویلیامز) ازفرط افسردگی خودکشی میکنه و ایران جاییست که افسرده ترین مردمانش 24 ساعته درحال جوک ساختن هستن!!!!!! تاحالا ازاین زاویه نگاشون نکرده بودم... آمریکایی های بدبخت 😀😂😂
آمریکا کجاست؟؟!!! آمریکا جاییست که بزرگترین کمدینش (رابین ویلیامز) ازفرط افسردگی خودکشی میکنه و ایران جاییست که افسرده ترین مردمانش 24 ساعته درحال جوک ساختن هستن!!!!!! تاحالا ازاین زاویه نگاشون نکرده بودم... آمریکایی های بدبخت 😀😂😂
آمریکا کجاست؟؟!!! آمریکا جاییست که بزرگترین کمدینش (رابین ویلیامز) ازفرط افسردگی خودکشی میکنه و ایران جاییست که افسرده ترین مردمانش 24 ساعته درحال جوک ساختن هستن!!!!!! تاحالا ازاین زاویه نگاشون نکرده بودم... آمریکایی های بدبخت 😀😂😂
🔴 یکسال گذشت.... یکسال از این ویراست عالی ترین مقام مسئول فرهنگی کشور گذشت. کاش میشد از ایشون و سایر مسئولین فرهنگی کشور تحقیق و تفحص کرد که در این مدت چه اقداماتی انجام داده اند که وضعیت فرهنگی و حجاب و عفاف کشور اینقدر فاجعه بار شده است.... شاید سال گذشته با یک سری اقدامات جدی امنیتی و قضایی و ..‌‌‌ میشد بساط بی‌حجابی را جمع کرد تا گسترش پیدا نکند اما اکنون کار از کار گذشته و نه اقدام فرهنگی جواب می‌دهد و نه اقدام امنیتی و قضایی....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | رسانه، قوی‌تر از موشک ✏️ بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره اهمیت قدرت رسانه در مبارزه با دشمن 💻 https://eitaa.com/samen_pirbakran
صراط: سیاه نمایی گسترده غرب علیه اسلام و ایران مهم ترین انگیزه ها و اهداف غرب از سیاه نمایی علیه اسلام و ایران (هر سه هراسی) از جمله تلاش برای منفور نشان دادن دین اسلام و مذهب تشیع، جلوگیری از گرایش روزافزون جوانان غربی به اسلام، منفعل نمودن ایران اسلامی در تحولات منطقه ای و جهانی، جلوگیری از گسترش نفوذ منطقه ای ایران اسلامی در خاورمیانه، فروش تسلیحات بیشتر به کشورهای منطقه و در نهایت به تسلیم واداشتن ایران است.   پس از فروپاشی نظام دو قطبی، نظام بین الملل در دوران گذار خود قرار دارد. در این دوران گذار، مدعیان فرهنگ غربی بر این ادعا هستند که دیگر جایگزینی جز لیبرال دموکراسی برای جهان وجود ندارد اما برخی نظریه پردازان این اندیشه را رواج دادند که پس از سوسیالیسم، این بار اسلام می تواند فرهنگ لیبرال دموکراسی را به چالش بکشد. در این خصوص، می توان به آرای نظریه پردازانی چون ساموئل هانتینگتون[1] اشاره کرد که نظریة «برخورد تمدن ها» را مطرح کرد. دشمنان در این روش از «سیاه نمایی» علیه اسلام، تشیع و جمهوری اسلامی ایران (هر سه هراسی) به منظور دست یابی به اهداف خویش سود می برند. در سیاه نمایی، بیش از آن که دشمن در جستجوی تغییر نگرش های مردم جامعة هدف باشد، به دنبال تخریب وجهة حاکمیت و حاکمان جامعة هدف در اذهان مردم است؛ اما اسلام هراسی[2] با حمله القاعده در سال 2001 میلادی به برج های دوقلو در آمریکا قوت گرفت و نیاز به داشتن دشمن برای ایالات متحده تأمین گردید. این بار مسلمانان و اندیشة اسلام به جای بلوک شرق به دشمن آمریکا تبدیل شدند و اسلام هراسی و تروریست خواندن مسلمانان به «گفتمان غالب» غرب به خصوص ایالات متحده آمریکا بدل گشت.[3] در خصوص شیعه هراسی و ایران هراسی باید گفت، غرب در یکی دو دهة گذشته از روش های سخت، نرم و هوشمندانه علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است. در روش سخت بیشتر از تهدید و فشار نظامی، حمله مستقیم نظامی مانند آن چه در سال 1981 میلادی در طبس اتفاق افتاد، ترور، حمایت از حملة کشوری ثالث و کودتا استفاده می شود؛ اما در روش هوشمندانه با استفاده از تربیت نیروی انسانی ماهر بیشتر از ابزار همراهی دیگر قدرت ها، استفاده از ابزارهای اقتصادی، استفاده از عناصر قدرت نرم و هم زمان تهدید به استفاده از قدرت سخت و نظامی سود برده می شود.[4] در سیاه نمایی، مهم ترین اهداف آمریکا علیه تشیع و جمهوری اسلامی ایران آن است که اولاً بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد نماید؛ ثانیاً جایگاه منطقه ای ایران را تنزل دهد و ثالثاً فروش تسلیحات خود را توجیه پذیر نماید. نکته حائز اهمیت این که استفاده از گروه های تکفیری در سیاه نمایی غرب جایگاه ویژه ای دارد. ریچارد هاس[5] در مقاله ای با عنوان «خاورمیانه جدید» می نویسد: «غرب این گونه نظر می دهد که ایرانِ در حال تبدیل شدن به قدرت منطقه ای، به دنبال آن خواهد بود تا با خارج کردن قدرت های فرامنطقه ای، خود جایگزین آن ها شود و دیگر دولت های منطقه را به پذیرش سیاست های خود مجبور نماید. از طرفی، قدرت هژمون هیچ گاه مایل نخواهد بود که هژمونی منطقه ای دیگری، آن هم در منطقة حساس خاورمیانه، شکل گیرد. هاس معتقد است عصر جدیدی در خاورمیانه آغاز شده که مهم ترین ویژگی آن پایان تسلط آمریکا بر این منطقه و تغییر آشکار موازنه قدرت به سود ایران است، تغییری که باید از گسترش آن جلوگیری کرد»[6]. همچنین پروژة ایران هراسی آمریکا در منطقه باعث شده است، برخی سران عرب علیه ایران موضع گیری کنند و یا خریدهای تسلیحاتی بی سابقه ای داشته باشند. کاریل مورفی[7]، تحلیل گر مسائل سیاسی، در مطلبی با اشاره به یکی از اسناد منتشر شده در ویکی لیکس در خصوص درخواست پادشاه عربستان از آمریکا برای حمله به ایران می نویسد: «ملک عبدالله پادشاه (سابق) عربستان سعودی، بارها از آمریکا خواست تا به برنامه های مشکوک به ساخت سلاح هسته ای ایران حمله کند»[8] بنابراین، می توان گفت ایران هراسی به بی اعتمادی، نفرت، انزجار، حسادت، تبعیض، تعصب، نژادپرستی، ترس یا بیزاری به ایرانیان به عنوان یک گروه نژادی، قومی، زبانی و مذهبی پذیرفته شده در سراسر جهان اشاره دارد. همچنین شیعه هراسی به مجموعه ای از مطالعات نظری و یا اقدامات عملی علیه شیعیان اطلاق می شود که در پی ممانعت از برقراری ارتباطی صمیمی و برادرانه و تحقق وحدت اسلامی میان شیعه و سنی است. در نهایت این که غرب سه پروژه اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی (هر سه هراسی) را هم زمان و با اهداف گوناگون دنبال می کند. از سوی دیگر، برخی کشورهای منطقه نیز هم سو با غرب پروژه های ایران هراسی و شیعه هراسی را دنبال و خواسته یا ناخواسته به اسلام هراسی غرب کمک می کنند. اهداف و انگیزه های غرب از سیاه نمایی گسترده علیه اسلام، تشیع و ایران 1- منفور نشان دادن دین مبین اسلام
سیاستمداران آمریکایی، همواره به دنبال القای مساوی بودن اسلام با تروریسم بوده اند. فرد هالیدی[9]، نظریه پرداز انگلیسی، معتقد است اصل اساسی در بحث اسلام هراسی به آمریکا و رابطة این بحث با مسائلی همچون حمایت های نفتی، سلاح های هسته ای و تروریسم برمی گردد. رخدادهای دهة هفتاد میلادی در آغاز تأسیس اوپک و افزایش قیمت نفت، انقلاب ایران، بحران گروگان گیری دیپلمات های آمریکا در تهران و تحلیل های متعصبانه منتشر شده توسط مطبوعات در مورد این وقایع، مهم ترین دلایل گرایش آمریکا به پیگیری پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی بوده است.[10] کشورهای غربی در بین نیروهای نظامی خود نیز اسلام هراسی را ترویج می کنند. به عنوان مثال، نیروهای نظامی آمریکا درباره یک جنگ تمام عیار در آینده علیه مسلمانان مطالعه می کنند که مدعی هستند در چارچوب مبارزه با تروریسم انجام خواهد شد. اسلام هراسی و ایران هراسی دولت های غربی تا حدود زیادی بر فکر و اندیشه غربی ها اثرگذار بوده است. بر اساس یک نظرسنجی، تنها 37 درصد آمریکایی ها دیدگاه مساعدی به اسلام دارند. طبق نظرسنجی یک مؤسسه، 22 درصد از آمریکایی ها نمی خواهند همسایه آن ها یک مسلمان باشد. طبق این نظرسنجی اسلام هراسی یا آن چه به عنوان «ترس اغراق آمیز، نفرت و دشمنی به اسلام و مسلمانان» نامیده می شود، در دهة گذشته به شدت افزایش یافته است.[11] 2- جلوگیری از به چالش کشیده شدن فرهنگ لیبرال دموکراسی توسط اسلام و گرایش مردم غرب به این دین با فروپاشی بلوک شرق، غرب بر این باور بود که دیگر هیچ فرهنگی در مقابل فرهنگ لیبرال دموکراسی توانایی مقابله ندارد و حتی برخی نظریه پردازان این مکتب از پایان تاریخ[12] سخن گفتند؛ اما تحولاتی در ادامه رخ داد که برخی دیگر از نظریه پردازان غربی همانند هانتینگتون طراح نظریه «برخورد تمدن ها»، را به این عقیده رساند که فرهنگ و تمدن اسلامی توان به چالش کشیدن فرهنگ و تمدن غربی را دارد. به چالش کشیده شدن فرهنگ لیبرال دموکراسی از سوی فرهنگ اسلامی، وجه دیگری نیز دارد و این وجه همان گرایش مردم غرب به پذیرش دین مبین اسلام در این کشورها است. بر اساس برخی آمارها در سال ۲۰۱۰ میلادی، حدود ۱۵ میلیون مسلمان در اروپا سکونت داشته اند که این رقم در سال ۲۰۴۰ میلادی به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید؛ بنابراین، هرگاه روند گسترش اسلام به ویژه در سرزمین های غرب شدت گرفته، در واکنش به آن تلاش ها برای مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمانان نیز تشدید شده است. یکی از نمایندگان پارلمان هلند دربارة موج اسلام گرایی در جوامع غربی از تعبیر «سونامی اسلامی» یاد می کند.[13] همچنین طبق پیش بینی های انجام شده، تعداد مسلمانانی که در قاره آمریکا ساکن هستند در 20 سال آینده دو برابر خواهد شد و از 3/5 میلیون نفر در سال 2010 میلادی به 9 /10 میلیون نفر در سال 2030 خواهد رسید.[14] بنابراین غرب تلاش می کند اولاً با موج اسلام خواهی در بین جوامع طرفدار آمریکا مقابله نماید؛ ثانیاً از گرایش مردم غرب به اسلام جلوگیری کند؛ و ثالثاً مانع از افزایش شمار مسلمانان در غرب و به چالش کشیده شدن فرهنگ لیبرال دموکراسی توسط فرهنگ اسلامی شود. 3- حضور نظامی در منطقه، ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی و حفظ امنیت متحدان منطقه ای حضور نظامی غرب در منطقه، سابقه ای طولانی دارد. اما یکی از دلایل توجیه کننده این حضور مجدد، ادعای وجود تروریسم بوده است. البته غرب در ورای این حضور به دنبال دست یازی به اهداف خویش از قبیل کنترل ایران، حمایت از دیکتاتورهای منطقه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، ایجاد اختلاف بین مسلمانان و. .. است. بنابراین آمریکا چون توانایی تغییر نظام ایران را ندارد، برای محدودسازی جدی ایران تلاش می کند. راهبرد محدودسازی ایران شامل اعمال تحریم ها و به راه انداختن جنگ روانی و جنگ فرهنگی است. در این خصوص، دیدگاه های ایالات متحده آمریکا با منافع رژیم صهیونیستی گره خورده است و به طور فزاینده ای تصمیم سازی های این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.[15] در این فرآیند، اسلام هراسی نقشی بی بدیل دارد، به خصوص آن که غرب با تبلیغات خود تلاش کرده است در بسیاری از برهه ها در اذهان عمومی، اسلام را مساوی با ایران و هر دو را برابر با تروریسم در اذهان عمومی ترسیم نماید. اما در ایجاد انگیزه مهم دیگر غرب از پیگیری پروژه اسلام هراسی و مساوی دانستن آن با ایران هراسی و شیعه هراسی، ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه دارای جایگاه برجسته ای است؛ به خصوص آن که برخی کشورهای منطقه بنا به دلایلی نگران اسلام هراسی غرب نبوده اند. یکی از مشاوران خانواده سلطنتی سعودی ها، نگرانی های عربستان را این گونه بیان می کند: «شیعیان در پی باز تولید سلسله صفوی، یا به عبارت دیگر، تشکیل هلال شیعی از پاکستان به ایران، عراق و لبنان و در نهایت عربستان هستند».[16]
همچنین در هِزاره جدید میلادی و به ویژه تحولات یک دهه اخیر، غربی ها به دنبال افزایش اختلاف بین ایران و برخی کشورهای منطقه بوده اند؛ بنابراین طبیعی خواهد بود که رهبران عربستان سعودی تمایل دارند ناآرامی های سیاسی اخیر را در چارچوب رقابت گسترده تر فرقه ای و استراتژیک با ایران تفسیر کنند.[17] بنابراین غرب با هدف حضور نظامی در منطقه، ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی و حفظ امنیت متحدان منطقه ای اش بر شعله های اسلام هراسی دامن می زند. برخی کشورهای منطقه نیز هیزم بیار این شعله های سوزان هستند. 4- جلوگیری از الگو شدن ایران اسلامی برای کشورهای منطقه و منفور نشان دادن مذهب تشیع. از دیگر مواردی که به ایران هراسی و شیعه هراسی غرب کمک کرده، وجود کشورهایی در پیرامون ایران با جمعیت شیعه و ترسِ از الگوگیری آن ها از ایران است. آن چه هویداست، توسعه اسلام هراسی و ایران هراسی در سطح بین الملل و شیعه هراسی و ایران هراسی در جهان اسلام است. این امر متمرکز بر تلاش هایی است که از ایران، تصویری منفی به جهانیان عرضه می کند. در چنین وضعیتی قدرت های برتر منطقه با حکومت های اسلامی مبتنی بر مذهب تشیع ایران یک علامت از اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی در جهان محسوب می شود. جدا از مسائل ملی و بین المللی موج بیداری اسلامی نیز سبب افزایش تمرکز بر این مسئله در جهان شده که فشارها را بر کشورهای در حال توسعه دو برابر کرده است.[18] از این منظر، تأثیر انقلاب ایران بر منافع قدرت های بزرگ در منطقه بیشتر خواهد بود. یکی از دیدگاه های مهم در عرصه بین الملل در حال حاضر روابط ایران و غرب و برخورد منافع آن هاست که روابط فرهنگی و سیاسی و روابط دوجانبه را تحت تأثیر قرار داده است. از دیدگاه برخی از نظریه پردازان غربی، درست از زمانی که انقلاب ایران به پیروزی رسید، قدرت های غربی و به ویژه آمریکا و انگلستان نگرش بدبینانه و مشکوکی به ایران پیدا کرده اند. آن ها ایران را متهم به صدور تروریسم، حمایت از گروه های شبه نظامی و... می کنند و حتی جورج بوش[19] در یکی از سخنرانی هایش ایران را محور شرارت خواند.[20] علاوه بر الگوگیری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی که باعث ایران هراسی شده، موقعیت جغرافیایی خاص کشورمان نیز در برهه هایی بر ایران هراسی و شیعه هراسی غرب تأثیرگذار بوده است؛ زیرا موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک ایران سبب شده تا این کشور به عنوان یک کشور بین المللی شناخته شود؛ به عبارت دیگر ایران به علت موقعیت جغرافیایی خود در تلاقی با قدرت های بزرگ قرار دارد.[21] 5- جلوگیری از نفوذ منطقه ای ایران و ایجاد ترتیبات امنیتی ضد ایرانی سیاست مهار از راهبرد کلان آمریکا منشأ می گیرد. براساس این راهبرد از ظهور هر قدرت منطقه ای در مناطق حساس جهان که بتواند برتری آمریکا را به چالش بکشد، جلوگیری شود. آمریکا در برابر ایفای نقش طبیعی ایران در حوزه های فرهنگی- مذهبی در سطح منطقه ای عاملی بازدارنده محسوب می شود و به همین دلیل ادراک مبتنی بر چالش گری و تهدیدگری سیاست های آمریکا، ادراک غالب دولتمردان ایران به شمار می آید؛ چرا که ایران بنا بر ماهیت ایدئولوژیک گرا و فرهنگ محور خود، ذاتاً به گسترش اسلام گرایی در فراروی مرزهای خود، برای ایجاد همگرایی منطقه ای تمایل دارد. به ویژه، تداوم طبیعی فرهنگ خود در خاک همسایگان شرقی و غربی را سرمایه ای ارزنده در این مسیر تلقی می کند.[22] از سوی دیگر غرب بر این عقیده است که اگر دولتی در منطقه خاورمیانه بسیار قدرتمند شود و یا اگر یک قدرت خارجی بتواند در این منطقه مداخله کند، ممکن است قادر باشد بر کشورهای تولیدکننده نفت سلطه پیدا و در عرضه انرژی مداخله کند که با منافع و خواست آمریکا تطابق نداشته باشد.[23] نوام چامسکی[24]، نظریه پرداز آمریکایی، معتقد است که بخش عظیمی از مخازن انرژی در خاورمیانه متمرکز بر منطقه ای است که برخی از آن با عنوان هلال شیعی یاد می کنند. وی معتقد است کنترل ایران بر این هلال، کابوسی وحشتناک برای آمریکا است. به باور چامسکی هلال شیعی مربوط به دوره جنگ سرد است. تهران مرکز این هلال است و حزب الله در جنوب لبنان و منطقه شیعه نشین در جنوب عراق و بخشی از سوریه را پوشش می دهد.[25] اما یکی دیگر از اهداف و انگیزه های غرب از پیگیری پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی، ایجاد ترتیبات امنیتی منطقه ای برای مقابله با ایران است. شکل‎ گیری شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود؛ اما جدیدترین مورد از تلاش در ایجاد ترتیبات امنیتی منطقه ای را می توان، تلاش های عربستان سعودی در این زمینه دانست.
عربستان سعودی در اوایل سال 2016 اعلام کرد که یک ائتلاف نظامی با مشارکت 34 کشور برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده است. محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور، اعلام کرد که این ائتلاف جدید نه تنها داعش بلکه پدیده تروریسم را در تمامی مناطق جهان اسلام هدف قرار خواهد داد.[26] آشکارا پیداست که مهم ترین هدف این گونه ائتلاف ها، مقابله با قدرت تهران است. به باور کار شناسان مسائل خاورمیانه، ریاض راهبردی گسترده را در دستور کار دارد که مبنای آن ایجاد یک بلوک از دولت ها و ارتش های سنی مذهب در منطقه است که با جمع شدن حول محور ریاض، با قدرت شیعیان (یعنی ایران، عراق و لبنان) به مقابله بپردازند. 6- تلاش برای ایجاد تغییرات در ساختار و یا رفتار ایران و ایجاد اختلاف در جامعه ایران به قدرت رسیدن جورج دبلیو بوش و پیوند معنایی و فکری وی با طیف نومحافظه کار بیانگر این واقعیت بود که ایالات متحده آمریکا، بی تردید در چشم انداز سیاست خارجی خود بر اتخاذ رویکردهای سخت افزاری[27] پافشاری خواهد کرد. این ارزیابی با تحولات و وقایع پس از ۱۱ سپتامبر به خوبی ماهیت تهاجمی راهبرد کلان آمریکا را در قالب اشغال نظامی افغانستان و عراق با توسل به «تئوری دومینو» به اثبات رساند. در تداوم چنین بستری، موضوع تغییر رژیم ایران نیز در محافل و مخازن فکری[28] وابسته به نومحافظه کاران در دستور کار قرار گرفت. در این زمینه، ریچارد پرل[29]، از چهره های سرشناس نومحافظه کار آمریکا، در یکی از مصاحبه هایش با رادیو فردا می گوید: «به نظر من، حکومت فعلی ایران نه می تواند خود را اصلاح کند و نه می خواهد که اصلاح شود. تنها تغییر رژیم از طریق حمله نظامی می تواند ضامن دموکراسی و احیای حقوق فردی در ایران باشد».[30]  غرب و در رأس آن ایالات متحده آمریکا برای رسیدن به این هدف یعنی تغییر رژیم در ایران با ابزار رسانه، ایران هراسی و شیعه هراسی را برای اقناع افکار عمومی منطقه و جهان دنبال نمود تا بتواند اقدامات احتمالی خود را در آینده علیه ایران توجیه نمایند؛ اما پس از شکست پروژه تغییر رژیم، همچنان ایران هراسی و شیعه هراسی با شدت بیشتری دنبال می شود. هدف بعدی غرب تغییر رفتار دولتمردان جمهوری اسلامی ایران بود. آن ها به دنبال این هستند که ایران اسلامی مطابق خواست و ارادة غرب رفتار نماید و برای واداشتن ایران به این تغییر رفتار، ایران هراسی و شیعه هراسی را دنبال می کنند. مراکزی نظیر مؤسسه بروکینز[31]، شورای غیردولتی روابط خارجی، مرکز نیکسون[32]، بنیاد کارنگی[33] برای صلح جهانی و مرکز بین المللی وودرو ویلسون[34] و محققانی چون جفری کمپ[35]، ری تکیه[36]، زبیگنیو برژینسکی[37]، ریچارد هاس[38] و هنری کیسینجر[39] نمایندگان رویکرد تعامل گرا و تغییر رفتار به شمار می روند. در این روش، غرب تلاش دارد از یک سو پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی و از سوی دیگر با نفوذ در برخی مراکز ایران، تغییر رفتار این کشور را دنبال نماید. شاید برجسته ترین موضع گیری های غرب در این زمینه درخواست از ایران و مقامات ایرانی برای داشتن رفتاری متفاوت است. غرب در کنار تلاش برای تغییر رژیم و همچنین تغییر رفتار ایران در ورای شیعه هراسی و به خصوص ایران هراسی، با تبلیغات ضد نظام جمهوری اسلامی ایران، به دنبال دو قطبی کردن جامعه و ایجاد اختلاف بین مردم و حکومت است. در این مرحله غرب با استفاده از ابزار رسانه به دنبال القای این اندیشه است که مشکلات ایران ناشی از عدم رابطه با غرب است و ایران هراسی در کار نیست، بلکه تبلیغ ایران هراسی زاییده توهم افکار و اندیشه های مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ به خصوص آن که نظام ایران نظامی دینی است و رفتار نمایندگان این نظام با مردم به گونه ای غیر مستقیم به معنای عملیاتی شدن واقعیت دین تعبیر می گردد. همچنین در پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی، غرب تلاش دارد تا به مردم ایران القا نماید که در کشور امنیت سیاسی وجود ندارد. امنیت سیاسی به معنای وجود فضایی سیاسی است که در آن مردم آزادانه و بدون ترس و وحشت بتوانند مواضع سیاسی و باورهای خود را هر چند مخالف دولت باشد، در چارچوب قوانین موجود بیان کنند. در حقیقت بین امنیت سیاسی و میزان استبدادی بودن رژیم سیاسی، رابطه ای معکوس وجود دارد.[40] در این مرحله از اقدامات، غرب تلاش دارد تا ملت ایران را از حاکمیت جدا نماید. همچنان که جورج بوش در سخنرانی 29 ژانویه 2003 میلادی بارها از تهدیدی به نام «جمهوری اسلامی» اسم برده و از ملت ایران به عنوان «ملت به گروگان گرفته شده» یاد کرده و هدف خود را به صراحت آزاد کردن این ملت گوشزد کرده است.[41]
در این راهبرد نظام سلطه تلاش می کند تا از راه های مختلف، ضمن گسست میان افراد جامعه، آن ها را به مسئولان بدبین و فضای یأس در جامعه ایجاد کند. این راهبرد که با استفاده از شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی، نشریات و... صورت می گیرد؛ دو راهبرد دیگر را دنبال می کند: در راهبرد اول تلاش می شود تا فرهنگ خودی را تخلیه کنند که این راهبرد از راه ایجاد تردید در بنیان های ارزشی، ترویج فساد، رواج فرقه گرایی، از خود بیگانگی و تقویت روشنفکری وابسته پیگیری می شود. راهبرد مرحله دوم نیز، جایگزین کردن فرهنگ بیگانه است که از راه ایجاد شبکه های ماهواره ای، تحریف تاریخ، تغییر خط و زبان و حذف و تبدیل میراث های فرهنگی پیگیری می شود.[42] پی نوشت ها: [1] Samuel Huntington [2] IslamoPhobia [3] فدراسیون بین المللی حقوق بشر هلسینکی.(1388). تبعیض و ناشکیبایی علیه مسلمانان در اتحادیه اروپا بعد از ۱۱ سپتامبر. ترجمه: علی مرشدی زاده. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ص 7. [4] قلخانباز. خلیل. (1390). کاربرد قدرت هوشمند آمریکا علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن. تهران: انتشارات حنیفا، ص 55. [5] Richad Haass [6] Richard. Haass .(November/December 2006). “The New Middle East”. Available at: http://www.foreignaffairs.com/articles/62083/richard-n-haass/the-new-middle-east [7] Caryle Murphy [8] Murphy. Caryle. (November 29, 2010). “WikiLeaks reveals Saudi efforts to thwart Iran” , Available at: http://www.globalpost.com/dispatch/saudi-arabia/101129/wikileaks-saudi-arabia-iran-king-abdullah [9] Fred Halliday [10] Shaded. w, p.s. Van. Koningsveld. (2002). “ the negative image of islam and muslims in the west/ leuven”, [11] Abdul malik. Mujahid (2011) “Islamophobia statistics ”. Available at: http: //www. soundvision.com/article/islamophobia -statistics-usa-2011 [12] فرانسیس فوکویاما در مقاله ای با عنوان «پایان تاریخ» به این موضوع اشاره نموده است. [13] جعفرپور، نجف. حسین، اسماعیلی.(31 مرداد91). "اسلام هراسی در سینمای هالیوود بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱". قابل دسترس در: http://www.siasatrooz.ir/vdcciiqm.2bqee8laa2.html [14] pewforum.org (27/1/2011). “The Future OF the Global Muslim Population”. Available at: http://www.pewforum.org/category/publications/polling-and-analysis [15] Dalia. Dassel. Kaye. Alireza Nader. (2011). “Israel and Iran”, Rand national defense institute. Available at: http://www.rand.org/nsrd/ndri.html [16] استنسلی. استیگ.(1393). جامعه شناسی سیاسی قدرت در عربستان. ترجمه: نبی الله ابراهیمی. تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی، ص150. [17] Daniel. Markey. (July.18.2014). “Saudi Arabia’s New Strategic Game in South Asia, the National Interest”, Available at: http://nationalinterest.org /feature /saudi-arabia%E2%80%99s-new-strategic-game-south-asia-10909 [18] Karimi. Gholamreza. Hossein Alitooti. (2014), “assessment of cultural activities of of Iran in Islamic world: suggestion of some suitable strategies”. the quarterly journal of political studies of Islamic world, 102. [19] Georg W Bouch [20] Behravesh. Maysam. (07/11 /2015). “The Hidden Enemy Out There: Western Iranophobia and Iranian Westophobia”. Available at: http://www.researchgate.net/publication/233778928. [21] جعفری ولدانی. اصغر. (1382)، روابط خارجی ایران (بعد از انقلاب اسلامی). تهران: انتشارات آوای نور ، ص23. [22] متقی. ابراهیم و پوستین چی. زهره. (1390). الگو و روند در سیاست خارجی ایران. قم: چاپ اول. انتشارات دانشگاه مفید، ص315. [23] - Walt. Stephen. (25/10/2013). “playing hard to get in the Middle East”. Available at: http://walt.foreignpolicy.com [24] Noam Chomsky [25] Ahmadi..A (2011). “Iran Islamic revolution and Shia Geopolitics”,publishing institute britg idea maker [26] خبرگزاری ایسنا. (24آذر94)."به نیت جنگ افروزی بیشتر؛ عربستان هم ائتلاف نظامی ضد ترور تشکیل داد". قابل دسترس در: http://www.isna.ir/fa/news /94092413586 [27] Hard Power [28] Think Tanks [29] Richard Perl [30] تارنمای رادیو فردا. (29اردیبهشت1386). "گفت وگوی ریچارد پرل با رادیو فردا"، قابل دسترس در: http: //www. radiofarda.com. [31] Brookings Institution [32] Nixon [33] Carnegie Corporation [34] Woodrow Wilson [35] Geoffrey Kemp [36] Ray Takeyh [37] Zbigniew Kazimierz Brzezinski [38] Richard Haass [39] Henry Alfred Kissinger
[40] امیرخانی. کاوه. (1390). "مکتب امنیتی امام خمینی(ره)". فصلنامه مطالعات راهبردی. سال چهاردهم. شماره چهارم. زمستان 1390 ، ص91. [41] آیتی. علیرضا. (1386). طرح ژئوپولیتیک جدید آمریکا- خاورمیانه و محیط پیرامونی، در کتاب خاورمیانه 1 ویژه مسائل و چالش های خاورمیانه. تهران: مؤسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران ، ص229. [42] مسگرنژاد. جلیل. (1373). جایگاه ادبیات و علوم ادبی در بازداری تهاجم فرهنگی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، ص291.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت ۸ فروردین سالروز پذیرش استعفای توسط امام خمینی ⚠️ هشدار: این ویدئو حاوی صحنه های دلخراش است. جریان اعدام‌های سال ۶۷ چه بود؟! ⁉️ چه کسانی را رقم زدند؟! ⁉️چه تعداد از کشته‌های عملیات مرصاد از زندان‌های جمهوری اسلامی آزاد شده بودند؟ این کانال مخصوص جهادگران تبیین است محتوای ثامن پیربکران https://eitaa.com/samen_pirbakran