eitaa logo
آتش به اختیار فرهنگی
41 دنبال‌کننده
251 عکس
192 ویدیو
9 فایل
تبادل نظر در خصوص مسائل فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبر فوری قم
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم رنگی شده مربوط به مراسم ظهر عاشورا سال ۱۳۱۰ خورشیدی 🔸تهران، حوالی سبزه میدان، بازار تهران ------------------------------------- ☑️اولین نفر از قم با خبر شوید اخبارموثق |جذاب |فوری قـم👇 💢 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
سخنرانی_01.mp3
45.36M
📆شب اول محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲ 🎤 با سخنرانی: 📌 هیأت یادگاران امام اصفهان 🥀 📤 @mahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
Fadaeian_Shab01Moharam1402_00.mp3
42.91M
💡 سخنرانی حجت الاسلام 📆 شب اول محرم 1402 - 1445 📌 هیأت فدائیان حسین اصفهان 📎 📤 @mahdavi_arfae
هدایت شده از بهتر از امروز
💢سلام توی کشوری که جمهوری است اغلب مشکلات، با کمک مردم حل میشه. 🕋اجتماع مسلمانان همیشه و همجا پر برکت بوده. 🏴وقتی همه زیر یک بیرق سینه می زنیم باید حاصل جمع ما به حل مشکلات ما کمک کند. 🇮🇷در این شرایط، کشور به افسران جنگ اقتصادی نیاز دارد که در دامن هئیت ها رشد کنند . 🕌در جنگ اقتصادی هیئت ها سنگراند شما چقدر برای افسر جنگ اقتصادی شدن آموخته اید؟ 🔷 در این نذر فرهنگی مجموعه آموزشی بهتر از امروز با ویژگی های افسر جنگ نرم آشنا شوید و هیئت را سنگر اقتصاد کنید 📚مهمان نذر فرهنگی ما در کارگاه آموزشی "کسب و کار های هیئت محور" باشید مشاهده فیلم این کارگاه از لینک زیر👇 https://www.aparat.com/v/8Ps1f 📚با آموختن دنیا خودت را بهتر از امروز کن https://zil.ink/behtar_az_emroz اقتصادی 🔄در ثواب انتشار این نذر سهیم باشید 📣به کانال ایتا ما بپیوندید https://eitaa.com/behtarazemreoz/363
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
8.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی درباره تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ 🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم . 🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم. هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست. 🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم. 🔻اگر ما به کسی گفتیم را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما یرا اطاعت نکرد. این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee virasty.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ◾امام صادق صلوات‌الله‌علیه: 🏴هرکه در ایام عزای جدم حسین (صلوات‌الله‌علیه)، بر درب خانه‌‌‎ یا پشت بام خانه‌اش، آویزان کند، مادرمان فاطمه (سلام‌الله‌علیها) برای او و خانواده‌‎اش صبح و شب دعا می‌فرمایند... ❕ ◾مَنْ علّقَ علماً اسوداً علی بابِ دارِهِ أوْ سَطحِ بیتِهِ فی ایّامِ عزاءِ جدّی الحسین صلوات‌الله‌علیه دَعَتْ لهُ ولأهلهِ أمُّنا فاطمةُ سلام‌الله‌علیها صباحاً ومساءً.◾ 📙مقتل مبکی العیون، محمدحسین بن محمدابراهیم گیلانی، ص۱۱۱. 🔶 @drmahdikhanloo Drmahdikhanloo.com
بشنوید گفتگوی رادیویی این هفته را با موضوع "معجزه شکرگذاری" 👇
شب حضرت علی اصغر روضه لازم نیست.. مرد کریمی ۵۲ ساله ای برای تامین جرعه ای آب برای طفل شیرخوارش در مقابل قومی قرار گرفته که شکمشان از حرام پر شده و حرف نمی شنوند.. این دیگر روضه نمی خواهد.. مستمع یا با تصور این صحنه گریه می کند و بی تاب می شود یا اگر بخواهی با تبین ابعاد سه شعبه و چگونگی استخراج تیر از گلوی شیرخوار از او اشک بگیری احتمالا در طول عمرش به حرمله شدن دچار می شود و علی اصغر هایی را نمی بیند این مستمع بعید نیست در بیمارستان پدر گرفتاری را که پول درمان فرزندش را ندارد ببیند و بی تفاوت رد شود هیچ بعید نیست مادری را که پول شیرخشک شش ماهه اش را ندارد را در خیابان ترد کند و یا مسخره کنه.. واقعیت این است که اگر علی اصغر به غیر سه شعبه و به دست غیر حرمله هم شهید می شد، ما باید همین قدر بی تاب می شدیم. دیگر نیازی به بیان روضه بیشتر ندارد. باید از قساوت این قوم خون گریه کنیم و به خود شش ماهه پناه ببریم که ماهم حرمله ای بشویم در این روزگار... اگر صاحب الزمان را صاحب مجلس بدانیم با روضه مکشوف نمک به زخم دلش می زنیم تا از دل سنگ شده اشک بگیریم.. این کوفی بازی بلاخره کار دستمان می دهد... با این مکشوف خوانی، حسینی نمی شویم.. هر سال روضه را بازتر می کنیم و مخاطب برایش عادی تر می شود حسین اینقدر به ما لطف داشته که از فکر کردن به مهربانی اش اشک هایمان سرازیر شود. اگر اینطور نیستیم به توصیه علما ذکر استغفار بگیریم و صدقه بدهیم. با ریش کردن دل رباب و مادرش زهرا اشک گرفتن ، با کوفی شدن و حرمله بودن خیلی فاصله ای ندارد... شمر مرو به قتلگاه.. فاطمه می کند نگاه.. مادرش فرمود برای فرزندم گریه کنید نگفت با کالبدشکافی زخم های تنش و یادآوری جسارت ها به زخم دلش به دلش بزنیم.. کجا پیش خانواده داغ دیده از زوایه های مختلف حادثه صحبت می کنند؟ از جسد و پیکر متوفی تعریف می کنند حسین اینقدر مهربانی و کرامت داشته که از کم لطفی کردن به او گریبان چاک کنیم و اشکمان بند نیاید.. اگر پدرش ساقی کوثر است و مادرش صاحب چشمه اشک... دلت را صاف کن تا رزق اشک در چشم هایت جاری شود در غیر محرم هم حسینی باش و ابوالفضلی دستگیری کن تا محرم خودش دعوتت کنند و با اشک پروبالت بده در آخر هم سرت را بر دامنش بگذارد.. اگر در مجلس حسین احساس کردیم حسینی نمی شویم از این زاویه به عزاداری هایمان نگاه کنیم.. شهیدانه زیستن.. حسینی بودن.. حسنی بخشیدن و ابوالفضلی دست گیری کردن را امشب از باب الحوائج شش ماهه بخواه... التماس دعا