بود كه اصلاً مغز هايمان كار نمىكرد و هيچ تصميم درستى نمىتوانستيم بگيريم. كيسه گونى ها را خاك كرديم و داديم گذاشتند وسط جاده و بعد گفت:« يك مرد مىخواهد كه بيايد و در كنار تير بار كمك من باشد.» يكى از بچههاى بسيجى كه كم سن و سال بود به كمك ايشان رفت. چند دقيقه از شليك آقا مهدى نگذشته بود كه ديديم عراقى است كه به هلاكت مىرسد وبه زمين مىافتند و همه را درو مىكرد. بعد خودش آمد طرف ما گفت:« نارنجكها را آماده كنيد كه اين قسمت را با نارنجك باز كنيم.» بالاخره به جرأت مىتوانم بگويم ظرف نيم ساعت طول نكشيد كه كارى كرد دشمن پا به فرار گذاشت و آن خطى كه آن قدر دشمن آتش مىريخت و ما هيچ كارى قادر نبوديم انجام بدهيم آرامِ آرام شد.
عصمت ميرزايي صفي آباد :
يك بار مهدى در جبهه از ناحيه پا و سر مجروح و جهت درمان به بيمارستان منتقل شده بود. سرش از تركش پر بوده مقدارى از آن ها را در بيمارستان بيرون آورده بودند و مقدارى هم هنوز در سرش بود. وقتى ايشان از بيمارستان مرخص شده بود و به خانه آمد به من مىگفت:« بيا تركش ها را از سرم بيرون بياور.» من هم با گيره مشغول شدم و چند تايى را بيرون آوردم در همين حالت به من گفت:« هر چه تركشها بيشتر شود آدم پختهتر و آبديدهتر مىشود! »
عليرضا يوسفي :
اولين بارى كه من به جبهه رفته بودم، يك روز صبح رئيس ستاد تيپ 21 امام رضا (عليه السلام) در ميدان صبحگاه قرارگرفته بود و ضمن خواندن روضهاى از امام حسين (عليه السلام) گفتند:« براى تخريب، نيرو مىخواهيم...» و مقدارى از خصوصيات كار را در اين واحد براى نيروها توضيح داد. با شنيدن صحبتهاى ايشان من تصميم گرفتم به واحد تخريب بروم. وقتى به واحد تخريب رفتيم ما را براى آموزش جدا كرده و به قرارگاه كربلا فرستادند. مدّتى را در آن جا مشغول آموزش تخريب بوديم. اما به دليل كلاسيك بودن آموزش چيزى ياد نگرفتيم و پس از اتمام آموزش ما رابه محل استقرار تخريب تيپ كه در «كاتر پيلار» مستقر بود آوردند و گفتند:« مسئول تخريب برادر ميرزايى هستند. شما همين جا باشيد تا ايشان بيايد و بگويد كه چه كار كنيد.» دو روزى آن جا بوديم تا اين كه اعلام كردند جمع شويد كه آقاى ميرزايى آمدهاند و مىخواهند براى شما صحبت كنند. ساختمان تحتانى كاترپيلار محوطه باز و يكسرهاى بود. ما را به ستون به خط كرده و از جلو نظام دادند و در همان جا نشستيم و بعد يك برادرى آمد و گفتند که ايشان آقاي ميرزايى هستند. آقاى ميرزايى جلوى ما چهار زانو نشستند و گفتند:« بسم اللَّه الرحمن الرحيم. برادران خيلى خوش آمديد. قدمتان روى چشم ما. برادران مىدانند كجا آمدهاند؟ اينجا تخريب است. تخريب يعنى اولين اشتباه، آخرين اشتباه. آقاياني كه تا به حال به تخريب آمدهاند، هيچ كدام سالم برنگشتهاند يا پايش قطع شده يا دستش و اين افراد خيلى شانس داشتهاند و الّا بايد پودر مىشدند. هر كس در تخريب مىآيد بايد اينها را ببيند...» گفت:« اين خصوصيات كادر تخريب است؛ هر كس نمىتواند همين الان بلند شود و برود. براى تخريب هم نيرو مىآيد. شما نگوئيد كه نيرو هست يا نيست.» خيلى خودمانى اين حرف را زد اما كسي از آن جمع بلند نشد و همه مانديم. بعد كه ديد همه ماندند گفت:« آقايان همه تا هستيد ديگر به شهرستان هايتان بر نمىگرديد. يا بايد جنازتان را بر گردانند يا اين كه با دست و پاى قطع شده بر گرديد.» بعد هم ما را به خرمشهر بردند و چون شب بود خوابيديم. صبح با تعدادى ديگر از نيروهاى قديمى كه آن جا بودند گفت:« آقايان مىخواهم به شما آموزش بدهم.» در يك محلى همه را جمع كرد و يك تشت گذاشت و تعدادى هم از مينهاى موجود آن زمان آورد و گفت:« آقايان اين را مىبينيد؟ اين مين گوجهاى است. اين پايى جاى چاشنى اش است. اين سوراخ را مىبينيد؟ اين چاشنى اش است كه پيچ مىشود. اين چاشنى بسته مىشود و مين مسلح مىشود. وقتى آن را باز كنيد خنثى است و خطرى ندارد. وقتى بسته باشد مسلح است. تا فشار دهيد منفجر مىشود.» در همان تشت خاكى با سر نيزه چالهاى كند و روى آن خاك ريخت و گفت:« اين را مىبينيد؟ فرض كنيد زمين است اين مين الان كاشته است. شما وقتى مىخواهيد مين را خنثى كنيد، با زاويه ْ45 درجه ميخك مىزنيد و مين را در مىآوريد.» نحوه ميخك زدن را هم به ما ياد داد. ما ديديم مين خنثى كردن چقدر آسان بوده ولى در قرارگاه آن قدر كلاسيك و مشكل تدريس مىكردهاند. مين دوم را آورد. مين لغزنده بود گفت:« اگر اين مين بلغزد، نوك چاشنى مىشكند و انفجار صورت مىگيرد.» نحوه ميخك زدن را به ما ياد داد. يكى دو نفر را بلند كرد و آمدند و كار را انجام دادند. بعد پرسيد:« ياد گرفتيد؟» گفتيم:« بله.» براى اين كه ترس ما بريزد گفت:« آقايان من اين مين را مىاندازم به سه شماره متفرق شويد.» مين را مىانداخت، ما هم متفرق مىشديم و انفجار صورت مىگرفت. حدود نيم ساعتى بيشتر طول نكشيد كه ما نحوه ي كاشتن و خنثى كردن اين
چهار پنچ نوع مين را ياد گرفتيم و مسلّط شديم. يكى دو شب پشت ساختمان دژ مشهد در محيط مين ايجاد كرد و نحوه ميخك زدن را به ماد ياد داد. ما هم شروع به ميخك زدن كرديم. مين را خنثى كرده و در مىآورديم. بعد گفت:« آقا تمام ميدانِ مين، مين است.» صبح ما در ميدانهاى مين جفير شلمچه برد، ميدان مين عريض و طويل مربوط به عمليات بيت المقدس بود. هر نفر از ما روى نوارى از ميدان مين گذاشت و گفت:« خنثى كنيد.» خود آقاى ميرزايى هم يك ساعتى ايستاد ببيند ما داريم چه كار مىكنيم. وقتى فهميد ما ياد گرفتهايم؛ رفت تا ظهر كه دنبال ما آمد حدود 500 الى 600 مينِ ضد نفر را خنثى كرده بوديم و ظهر با خوشحالى از اين كه خنثى كردن مين را ياد گرفته بوديم با ميرزايى برگشتيم.
مهدي ميرزايي :
يك خاطره اي را مي خواهم براي شما نقل كنم:
يكي از نيروها در عمليات بيت المقدس (فتح خرمشهر) شهيد شده بود. براي شركت در مراسم تشييع و تبريك و تسليت به خانواده اش به مشهد رفتيم ـ منزلشان بالاي شهر در احمد آباد بود ـ ابتدا كه وارد خانه شديم، چون شهيد از خانواده مرفّهي بود تعجّب كرديم. با خود گفتيم:« الان اگر به خانواده تبريك يا تسليت بگوئيم، پدر و مادرش ما را نزنند و بگويند شما فرزند ما را برداشتيد و برديد در جبهه كشتيد و حالا آمده ايد تبريك و تسليت ميگوئيد.» وقتي وارد منزل شديم ابتدا پدر و مادر شهيد پذيراي خيلي گرمي از ما كردند. بعد پرسيديم: «شهيد در كدام اتاق زندگي مي كرده است؟ مي خواهيم آن جا را ببينيم و از آن جا درس بگيريم. مي خواهيم ببينيم در اين اتاق و در طي مدت بيست و دو سال عمرش چه كاري كرده است كه اين گونه توانسته خودش را بسازد.» همين طور كتابهاي شهيد را داشتيم مطالعه مي كرديم كه به يك دفتر برخورد كرديم. دفتر صد برگي با دستخط خود شهيد بود. اول هر صفحه نوشته بود اعمال هفته، وسط دفتر نوشته بود جرايم هفته همين طور كه اين دفتر به يك جرياني برخود كرديم. روزي اين شهيد در اتاقش مشغول مطالعه بوده است كه ما درش با يكي از خواستگارهايش وارد اتاق مي شوند و ضمن احوال پرسي در آن جا مي نشينند و قليان مي كشند و شروع به صحبت مي كنند تا اين كه صحبت كشيده مي شود به اين جا كه فلاني پايش كج است، دستش كج است، دزدي مي كند و صحبت هايي از اين دست. در حيني كه شهيد مشغول مطالعه بوده است تصميم مي گيرد به صحبت هاي اين ها گوش كند تا ببيند چه مي گويند. بعد به خاطر اين كه صحبت هاي اين ها را گوش كرده است، تصميم مي گيرد خودش را تنبيه كند. در صورتي كه آن فرد را كه مورد غيبت واقع شده است، نمي شناخته است، اما به خاطر تنبيه نفسش دو روز روزه مي گيرد. وقتي جمع بندي كرديم ديديم در يك ماه چهارده روز را اين بنده ي خدا روزه گرفته است. 14 روز با نفسش مبارزه كرده است. بعد اين موضوع را با خانواده اش در ميان گذاشتيم و پرسيديم كه آيا شما از روزه گرفتن ايشان اطلاعي داشتيد كه چطوري روزه مي گرفته است؟ با اين كه ظهرها هم به خانه مي آمده و پيش پدر و مادرش بوده است پاسخ دادند كه نه ما خبر نداشتيم. همين فرد از بچه هاي تخريب بود. برويد از بچه هاي تخريب بپرسيد كه ايشان در جبهه چه كار مي كرد. در عمليات بيت المقدس به ايشان گفته شده بود كه شما بايد برويد و تا جاده آسفالت هويزه آن جا را مين گذاري كني و برگردي با اين كه مي دانست امكان شهيد شدنش هست اما امر فرماندهي را اطاعت كرد و رفت و 24 ساعت در خط دشمن مانده بود و كارش را انجام داده بود بعد به عقب آمد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾ إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾ فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾ وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾ وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾ عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾ إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣﴾ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥﴾ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾ أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾ نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٩٦﴾
☘التماس دعا
4_5994655669444149739.mp3
971.1K
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
💐سورهمبارکه واقعه هدیه بهجمیع شهدای اسلام💐
💐یکی از دوستان شهید محسن اسدی(از شهدای عرفه) نقل میکرد که در خواب محسن را دیدم که میگفت: هر آیه قرآنی که شما برای شهدا میخوانید در اینجا ثواب یک ختم قرآن را به او میدهند و نوری هم برای خواننده آیات قرآن فرستاده میشود💐
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🤚✅خدایا
به دشمنانمان خوشی های بزرگ عطا کن تا دست بردارند از حسادت به دلگرمیهای زندگی ما.
🍃سلامت عقل و شرف داشتن را درکنار سلامتی جان هایمان محفوظ بدار تا از یادمان نرود انسانیت، درستی و گذشت را.
🌷خدایا هرکه با ما بد کرد و بدی را نشانمان داد
تو خوبی را نشانش بده و معجزه ی بزرگ محبت را.
🌷خدایا! صبری طولانی در دیده و دلهایمان قرار ده
تا یک عمر از یاد نبریم برای گذشتن از هر طوفانی باید صبور بود و طاقتهای بسیار به دوش کشید.
شبتون سرشار از آرامش✨
1_12519061.mp3
2.07M
💠 #دعای_عهد
✳️تغییر مقدرات الهی با مداومت بر خواندن دعای عهد...
🌸امام خمینی ره:
اگر هرروز (بعد از نماز صبح) دعای عهد خواندی، مقدراتت عوض میشود...
✨دعــــای عهــــد ✨
بسم الله الرحمن الرحیم
💠اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
💠اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.
💠اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ
💠حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
ِ
🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
بسم الله الرحمن الرحیم
امروزثواب تلاوت روزانه مان را به پیشگاه منور وملکوتی حضرت ولی عصر ارواحنافداه تقدیم می کنیم ص ٢٢۴ س هود
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
«٢٤» ﻣَﺜَﻞُ ﺍﻟْﻔَﺮِﻳﻘَﻴْﻦِ ﻛَﺎﻟْﺄَﻋْﻤَﻲ ﻭَﺍﻟْﺄَﺻَﻢِ ّ ﻭَﺍﻟْﺒَﺼِﻴﺮِ ﻭَﺍﻟﺴَّﻤِﻴﻊِ ﻫَﻞْ ﻳَﺴْﺘَﻮِﻳَﺎﻥِ ﻣَﺜَﻠﺎً ﺃَﻓَﻠَﺎ ﺗَﺬَﻛَّﺮُﻭﻥَ
ﻣَﺜﻞِ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ (ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻭﻣﺆﻣﻨﺎﻥ،) ﻫﻤﭽﻮﻥ «ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﻭ ﻧﺎﺷﻨﻮﺍ» ﻭ «ﺑﻴﻨﺎ ﻭ ﺷﻨﻮﺍ» ﺍﺳﺖ، ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﺭ ﻣَﺜﻞ ﻳﻜﺴﺎﻧﻨﺪ؟ ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﭘﻨﺪ ﻧﻤﻲ ﮔﻴﺮﻳﺪ؟
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺑﺪﻥ ﭼﺸﻢ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺩﺍﺭﺩ، ﺩﻝ ﻭ ﺭﻭﺡ ﻧﻴﺰ ﭼﺸﻢ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺩﺍﺭﺩ. ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﻭ ﻧﺎﺷﻨﻮﺍ ﻣﺤﺴﻮﺳﺎﺕ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﺩﺭﻙ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻟﺬّﺕ ﻧﻤﻲ ﺑﺮﻧﺪ، ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻟﺠﻮﺝ ﻧﻴﺰ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺩﺭﻙ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻭ ﻟﺬّﺕ ﻧﻤﻲ ﺑﺮﻧﺪ.
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﺵ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺑﻪ ﻣﺤﺴﻮﺳﺎﺕ ﻣﺎﺩّﻱ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﻳّﺖ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﻧﺒﻴﻨﺪ، ﻛﻮﺭ ﺍﺳﺖ. «ﻣﺜﻞ ﺍﻟﻔﺮﻳﻘﻴﻦ ﻛﺎﻟﺎﻋﻤﻲ ... ﻭ ﺍﻟﺒﺼﻴﺮ»
٢- ﺩﺭ ﺗﺒﻠﻴﻎ، ﺑﺎ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﺳﺆﺍﻝ، ﻭﺟﺪﺍﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﺑﻄﻠﺒﻴﻢ. «ﻫﻞ ﻳﺴﺘﻮﻳﺎﻥ»
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام و علیک یا ابا عبدالله الحسين ✋
سلام بر سیدالشهدا ✋
هر روزمان را متبرک کنیم
با سلام دادن به آقا ابا عبدالله الحسين...... ✋
طبق هرروز
بردن نام حسین بن علی میچسبد:
👏السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَعَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
با سلام.
دوستان امروز جلسه شرح زیارت جامعه کبیره واقع در فلسطین ۲۶ چهار راه اول سمت راست داخل میلان سمت چپ قطعه دوم منزل کرم زاده راس ساعت ۶ عصر برگزار خواهد شد،
لطفا در گروه های خود اطلاع رسانی بفرمایید .با تشکر
🔴 هادی غفاری؛ فعال سیاسی اصلاحطلب : من واقعاً نميدانم کدام خدابیامرزی این نظارت استصوابی را مطرح کرد. اصلاً مردم شاید دلشان بخواهد به شمر و خولی رأی بدهند.
✍ یا شیخ !
◽ اولا، نظارت استصوابی را #عقل خدابیامرز مطرح کرد. در اکثر جوامع #حیوانی نظیر مورچه و زنبور هم که بصورت دسته جمعی زندگی میکنند؛ گروههای نظارتی وجود دارد چه رسد به جوامع #انسانی، آنهم جوامع مدرنی که دروغ و دوز و دغل و کلک از در و دیوارش می بارد. مگر بدون #نظارت هم میشود؟
◽ ثانيا، ما صدها هزار #شهید داده ایم که شمرها و خولی ها بر مصدر نشینند_هرچند که گاهی در لباسهای ظاهرالصلاح؛ در بعضی ارکان نفوذ پیدا میکنند_، اما اگر شماها و مردم طرفدار شماها بخواهید #شمر و #خولی را بر مصدر بنشانید؛ باید از راههای دیگری غیر از نظامات جمهوری اسلامی وارد شوید. هزینه/فایده کنید، اگر می صرفد؛ بسم الله.
#ما_هم_برای_دفاع_آماده_ایم
✍🏻
*ارسالی از ارتشی بازنشسته حاج ذبیح الله روزبهانی:*
*درپاسخ به ادعای بعضی*
*احمق های خائن*
که حرف دشمن را تکرار می کنندوبه *سپاه* متلک گفته و خیلی حرفهای ناپخته واحیانا" دشمنانه می زنند.
اگر *سپاه نبود*، امروز باید برای سفر به اهواز، به ایلام، به کرمانشاه، به سنندج و ارومیه، در صف طولانی مقابل در سفارتخانههای ایالتهای جدید، ساعتها برای دریافت «ویزا» گردن کج میکردیم و معطل میشدیم!
☑ اگر *سپاه نبود،* هواپیماهایمان ربوده میشدند و در تلآویو و پاریس و بغداد و ریاض و واشنگتن بر زمین مینشستند!
☑اگر *سپاه نبود*، خیلی زودتر از اینها در «دشت مغان» و در جنوب رود ارس، حکومت دوم صهیونیست یا همان «تلآویو ثانی» تشکیل شده بود!
☑اگر *سپاه نبود،* «عبدالمالک ریگی»های معدوم، الان به جای جهنم، در خیابان «پاستور» دفتر نمایندگی «جندالشیطان» را افتتاح میکردند!
☑اگر *سپاه نبود*، تانکهاونفربرهای مریم و مسعود رجوی که فقط یک روز تا تهران و رژه نظامی در میدان آزادی فاصله داشتند، الان به عنوان سمبل فتح پایتخت، وسط میدان شهدا تبدیل به تندیس و یادمان شده بودند.
☑اگر *سپاه نبود،* کودتای سال ۸۸، به حمام خون مبدل میشد و جوخههای ترور ۳۰ تیرماه ۶۰بار دیگر و این بار عظیمتر تکرار میشد!
☑اگر *سپاه نبود*، با جنگیدن به روش های «اشکانیان»، هنوز در کف خیابانهای تهران، با دیکتاتور دیوانه حزب بعث «صدام» دست به گریبان بودیم، از بس زمین داده و زمان خریده بودیم.
☑اگر *سپاه نبود،* امروز نام بسیاری از «آقازادهها»، بویژه آقازادههای ساکن در جمهوری لیبرال- دموکراتیک تهران شمالی، جاسم و عبود و ابوبکر الطهرانی و... بود.
☑اگر *سپاه نبود،* داعش و تکفیریون الان تشکیل حکومت شام و ایران و عراق را جشن گرفته بودند.
☑اگر *سپاه نبود،* روستاهای محروم و دورافتاده ما،کجا راه،جاده،آب و برق، مسجد، مدرسه،درمانگاه و امنیت به خود میدیدند؟ دولت بروکراتیک فربه و سنگین منتخب شما که حال تکان خوردن نداشته و ندارد!
☑اگر *سپاه نبود*، از سربند زلزله «بم» ، کرمانشاه تا همین امروز، بایدچشممان به دست سازمانهای بینالمللی بود و منتظر دریافت صدقه کشورهای ثروتمند بودیم و جنازههای آوارگان بیپناه و هراسان و داغدار مدتها بر زمین و در زیر آوارها باقی میماند
☑اگر *سپاه نبود،* امروزبایدآقازادههای عافیتطلب و اشرافی و فرنگ درسخواندهٔ حضرات و خو باختگان فرهنگ غربی،اقتدار و اعتبار این ملت رابخاطر مانور تجمل هرزگی، و فساد طلبی در اختیار دشمن قرار می دادند.
☑اگر *سپاه نبود،* آثار شنی تانکهای «مرکاوا»ی اسرائیلی در سال ۲۰۰۶ بر پیکرهای خونین فرزندان حزبالله در جنوب لبنان، برجای مانده بود!
☑اگر *سپاه نبود*، ناموس این ملت مؤمن مادران،زنان و دختران آزاده، به بردگی و اسارت و «جهاد نکاح» رفته بودند و در سنگرهای گرگهای گرسنه، هتک و دست به دست میشدند!
☑اگر سپاه نبود، آب را هم باید مثل خودروهای لوکس چند میلیاردی حضرات، وارد میکردیم
⚪از تربیت نوجوانان مؤمن در مساجد کشور تا تقویت زیرساختهای مهم علمی و آموزشی و دفاعی این آب و خاک....
🔴بله! *حق دارند به سپاه حمله کنند!* حق دارند سپاه را بکوبند، حق دارند پاسداران نجیب اسلام و انقلاب را *سرزنش کنند!*
*سپاه بی دلیل نیست که خار چشم دشمنان شده است۰*
اگر *سپاه نبود* دین اسلام مانند دین مسیح فقط تشریفاتی می شددرخدمت حکومتهای کفر،
اگر *سپاه نبود* امروزداعش درخیابانهای شهرهای ماسرمی بریدو ترامپ می خندید.
اگر *سپاه نبود* امروزسوریه وعراق ویمن ولبنان وغزه سقوط کرده بودندو آمریکا و اسرائیل همه کارهٔ خاورمیانه بودند.
اگر *سپاه نبود* جان دادن درراه خدا وآزارگی وجودنداشت وبی ارزش می شد.
اگر *سپاه نبود* فرصت طلبان،رفاه طلبان وغرب گرایان داخلی بادشمنان اسلام برروی یک سفره درتهران حکومت می کردند.
اگر *سپاه نبود* جبهه مقاومتِ روسیه،سوریه عراق،ایران.یمن .لبنان.وفلسطین بوجودنمی آمد.
اگر *سپاه نبود* آمریکابه تمام اهدافش درجهان دست می یافت وپلیس جهانی می شدوهرشخص آزاده و مبارز رادرهرنقطه ازجهان به آمریکامی بردبرای مجازات و....
اگرسپاه نبودامروز قدرت واقتداردفاعی ما به این اندازه نبود.
ا☑اگر *سپاه نبود* سیل شمال کشور وزلزله کرمانشاه وپارس جنوبی وقاجاق سوخت و.... را چه کسی مدیریت میکرد وبه داد کشور میرسید
✅ بله، چه زیبا فرمود *امام خمينی* رحمة الله علیه که : *«اگر سپاه نبود کشور هم نبود»*🌹❤🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ც.ʝ.gɦ56):
علت حمایت #آمدنیوز از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری
#روح_الله_زم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یکی از سوابق روح الله زم!
🎥⭕️ روح الله زم: من در سال ۸۴ رئیس بخش جنگ روانی ستاد آقای هاشمی رفسنجانی بودم
مدعیان دروغین.mp3
168.6K
🌟🌟کوتاه و شنیدنی🌟🌟
🎙مدعی دروغین
✅ حاج آقای قرائتی
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداَهُم أجْمَعِینَ🌹
✅درنشرمعارف اهل بیت سهیم باشیم.
❇️ هشت ویژگی مؤمن
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: يَنْبَغِي لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَكُونَ فِيهِ ثَمَانِي خِصَالٍ وَقُوراً عِنْدَ الْهَزَاهِزِ ، صَبُوراً عِنْدَ الْبَلَاءِ، شَكُوراً عِنْدَ الرَّخَاءِ ،قَانِعاً بِمَا رَزَقَهُ اللَّهُ، لَا يَظْلِمُ الْأَعْدَاءَ وَ لَا يَتَحَامَلُ لِلْأَصْدِقَاءِ، بَدَنُهُ مِنْهُ فِي تَعَبٍ وَ النَّاسُ مِنْهُ فِي رَاحَةٍ.
🔻امام صادق(ع) فرمود: شایسته است مؤمن هشت ویژگی داشته باشد:
1⃣ در ناملایمات روزگار، سنگین(باوقار) باشد
2⃣ در هنگام نزول بلا بردبار باشد
3⃣ هنگام راحتی شکرگزار باشد
4⃣ به آنچه خداوند به او داده قانع باشد
5⃣ به دشمنان خود ظلم نکند
6⃣ بار خود به دوش دوستانش نیفکند
7⃣ بدنش از او خسته؛
8⃣ مردم از دست او آسوده باشند.
📚 کافی، ج۲، ص۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فيلم
🔴شکست حصر رسانه ای اربعین؛ مقدمه تحقق مطالبه رهبری برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن در گام دوم انقلاب
🔸آمارهايي جالب درباره #حب_الحسين_يجمعنا
◀️ مسلم معين، مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج در گفت و گوي زنده تلويزيوني برنامه سلام صبح بخير شبكه سه:
🔹حصر رسانه ای اربعين در سال جاری با جهاني شدن
"حب الحسين يجمعنا" به عنوان نخستين كليدواژه پر تكرار جهان در شبكه هاي اجتماعي، شكسته شد
🔹نقطه عطف ايجاد موج در شبكه هاي اجتماعي پيرامون اربعين، سخنان رهبر انقلاب در دانشكده افسري امام حسين(ع) بود كه اشاره كردند «اربعين رسانه بي همتاست»
🔹این مقدمه ای برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن به عنوان مطالبه رهبری در گام دوم انقلاب است
🔹وقتي رسانه هاي بين المللي، پدیده بزرگ اربعين حسيني (ع) را سانسور ميكنند اما مردم در شبکه های اجتماعی جهان حرف پرتکرارشان می شود: "حب الحسین یجمعنا" دو پيام دارد:
نخست اينكه اين رسانه ها بي اعتبار هستند و از سوي ديگر به هيچ وجه نماينده افكار عمومي در جهان نيستند
📝
❇️
🌾🍃🍂🌱🍁🌷🍃🍁🥀🍂🍃🕊
🌷🍃🍁🌾
🌱🍁
🥀
🔴 نهضت امام حسین(ع) هر سال يک پيروزى جديد به دست مىآورد
🔷اگر ما مبارزه حسين بن على عليه السلام را با لشكريان يزيد و ابن زياد از جنبه نظامى، يعنى از نظر ظاهرى و صورى، در نظر بگيريم امام حسين(ع) شكست خورد و آنها پيروز شدند؛ اما اگر ماهيت قضيه را در نظر بگيريم، فكرى و اعتقادى است، يعنى حكومت يزيد سمبل جريانى بود كه مىخواست فكر اسلامى را از بين ببرد و امام حسين(ع) براى احياى فكر اسلامى جنگيد، در اين صورت بايد ببينيم آيا امام حسين(ع) به مقصودش رسيد يا نرسيد؟
🔶آيا توانست يک فكر را در دنيا زنده كند يا نتوانست؟ مىبينيم كه توانست. هزار و سيصد سال است كه اين نهضت هر سال يک پيروزى جديد به دست مىآورد؛ يعنى هر سال عاشورا، عاشوراست و معنى «كلّ يوم عاشورا» اين است كه هر روز به نام امام حسين(ع) با ظلم و باطلى مبارزه مىشود و حق و عدالتى احياء مىشود.
🔷اين پيروزى است و پيروزى بالاتر از اين چيست؟ يزيدها و ابن زيادها مىروند ولى حسينها و عبّاسها و زينبها باقى مىمانند، البته به عنوان يک ایده نه به عنوان يک شخص، بلكه به عنوان يک صاحب اختيار و حاكم بر جامعه خويش. آرى، آنها مىميرند اما اينها زنده و جاويد باقى مىمانند.
📚 شهید مطهری، کتاب نبرد حق و باطل، ص۴۱
💥
✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨
✨لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَي أَكْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ (7)
إِنَّا جَعَلْنَا فِي أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلاً فَهِيَ إِلَي الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ (8)
/یس
🍁به يقين فرمان (عذاب) بر بيشتر آنان سزاوار گشته است پس ايشان ايمان نمى آورند.
🍂به راستى كه ما در گردن هاى آنان غل هايى قرار داديم، كه تا چانه شان را مى پوشاند در نتيجه سرهاى آنان بالا مانده است (و نمى توانند اطراف و پيش پاى خود را ببينند).
🍃
🔹«اذقان» جمع «ذقن» به معناى چانه و «مقمحون» از «قمح البعير» به معناى سر بالا كردن شتر است. يعنى همان گونه كه به شتر آب عرضه مى شود ولى او سر خود را بالا مى برد، به اين مردم نا اهل نيز حقّ ارائه مى شود، امّا آنان سر خود را بالا گرفت و در برابر حقّ سر تعظيم فرود نمى آورند.
🔻مراد از زدن غل بر گردن آنان، يا كيفر آخرت آنهاست، نظير آيه ى «اذ الاغلال فى اعناقهم»(591) و يا مراد وجود عقايد خرافى است كه همچون غل هاى سنگين بر گردنشان است، نظير آيه 157 اعراف كه مى فرمايد: «يضع عنهم اصرهم و الاغلال الّتى كانت عليهم» كه از وظايف انبيا برداشتن خرافاتى است كه همچون غل هاى سنگين آنان را به بند كشيده است. آرى، انبيا مى خواهند غل ها را بردارند ولى خود مردم نمى خواهند.
🔸مراد از «القول» به قرينه آيه 13 سوره سجده كه فرمود: «و لكن حقّ القول منّى لاملئنّ جهنّم من الجنّة و النّاس اجمعين»، فرمان خداوند در مورد عذاب پيروان شيطان است.
591) غافر، 71.
🍃
🔴- اكثر مردم غافل، به حقّ گرايش ندارند. «فهم غافلون لقد حقّ القول على اكثرهم»
🔷- مخالفت اكثريّت، نبايد مبلّغ و رهبر را دلسرد كند. «اكثرهم... لايؤمنون»
🔶- غفلت، زمينه ى كفر است. «فهم غافلون - فهم لا يؤمنون»
💥- گرچه خداوند بر گردن كافران غل هايى مى نهد، ولى زمينه ى آن را خودشان فراهم كرده اند. «لا يؤمنون انّا جعلنا فى اعناقهم اغلالاً»