eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.3هزار عکس
41.6هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
51.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از مجموعه برنامه های ؛ با حضور استاد قسمت اول | فایل دوم
روشنا_قسمت اول.mp3
9.24M
از مجموعه برنامه های ؛ با حضور استاد قسمت اول | فایل کامل (صوتی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تذکر رهبر انقلاب در پرهیز از دوقطبی های کاذب ما چیزی به نام اصلاح طلب اصولگرا قبول نداریم فقط یک تقابل حق است: تقابل حق و باطل تقابل طرفداران انقلاب و ضدانقلاب طرفداران شریعت و سکولارها طرفداران مقاومت و صهیونیستهای خسته طرفداران جهاد تبیین و طرفداران فتنه ۸۸ طرفداران اربعین و مریدان یزید طرفداران اسلام و نوکران استعمار مومنین انقلابی و غرب پرستان ناهیان منکر کشف حجاب و ماله کشان فساد و مروجان بی غیرتی
✍️ مجتبی زارعی ؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی : برای کیهانی ها که در بین سخنان واعظ محترمی به ایشان ظلم شد ! 🔺️فقدان روش و غلبه هیجان برای طرح بحث درسپهر عمومی همواره خسارت باربوده است ؛ در آخرین فقره ، این کاستی ازیک سو موجب خود زنی ها شد از دگر سو نیروهای انقلاب را به یکدیگر مظنون کرد، از سویی خطاب کردن دکتر قالیباف درجلسه ای که جناب رئیس جمهور هم حضور داشتند مجددا موجب حملات غیر منصفانه علیه وی شده و به رقابت های پیشا انتخاباتی دراردوگاه اصولگرایان دامن زد؛ 🔺️اما بخصوص به کیهان که در سه دهه اخیر ازتدارک کنندگان جبهه عقل در برابر جبهه غوغا بود ظلم شد ؛ من کسی نیستم ولی دلم برای ۳۰ سال مجاهدت حاج حسین شریعتمداری ،مرحوم شایانفر، جناب صفار هرندی و آقا محمد ایمانی ، مهدی محمدی ، سعدالله زارعی و مرتضی قمری وفا و... درکیهانِ متآخر سوخت ؛ آن وقت که برخی وعاظ محترم تازه پای در میدان گذاشته بودند این برادران هرروز آنها را در مقابل شارلاتانیسم رسانه ایِ قطبی ساز تدارک فکری می کردند ؛ 🔺️دوست محترم و واعظِ ما می گوید قطبی سازی نکنیم؛ اما چه چیز را، کدام بحت را با کدام مکانیسم و روش قطبی سازی؟! قطب ها یک وقت معنای قرآنی و اصیل دارند یک وقت طرحی حیدری _نعمتی است وگاهی دیگرجزو صنعت دیو سازی و دلبر سازی و وقتی دیگر برای راهزنی درمسائل اجتماعی است ؛ 🔺️طرح بحث درسپهر عمومی قدرت علمی و فلسفی می خواهد نباید بجای جهاد تبیین ،سبب تولید سوء تفاهم درقرارگاه و جبهه ملی شد؛ فاش می گویم هیچ وقت کرسی های هیجانیِ غیر حِکمی را دوست نداشتم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تذکر حجت‌الاسلام نبویان به واعظ معروف : نزاع جلیلی_قالیباف را تمام کنید! این اختلافات حتی اگر نادانسته باشد به نفع دشمن و ضدانقلاب است...
حاشیه سازی پدر و پسر
ایام ربيع الاول: شادی یا عزا ❌ ⛔️۴ دلیل بر غلط بودن سقط حضرت محسن در ربیع الاول ⛔️ 🚫آیا باید همه ایام را عزاداری کرد⁉️ (توضیح: مرتضی کهرمی ) ▬▬▬▬▬▬▬▬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ همه خوبن، دوقطبی نکنید! خطّی که معاویه ترویج می‌کرد... قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
این اولین دو قطبی ایشون نیست قبلا هم در ایام کرونا ایشون دو قطبی دیگری ایجاد کرد که بدلیل عدم تحلیل درست خواص و عوام و غیر قابل باور بودن برای بعضی از مردم چرا که وقتی یک کسی مثل ایشون شهرت پیدا میکنه و چهار تا حرف خوب ازش شنیدن باورشون نمیشه که با برنامه اومده جلو و برای آینده هم برنامه داره لذا تا حرف زدیم گفتن عه آقای پناهیان ؟😳😳 نه اصلا امکان نداره ❌ ایشون کانال تنها مسیر رو داره ، کلی دنبال کننده نه نه امکان نداره این تهمته و..... اما حقیر یادم نمیره چون کارم اینه و غصه ها شو هم بتنهایی خوردم و کسی زیر بار نرفت اینکه میگم اینا پیش زمینه داره برای این میگم 👇 چینش رو ببینید : در ایام کرونا ایشون به تبعیت از تبریزیان خائن بعد از انتشارعکسش با تبریزیان شروع کرد به جا انداختن برای کاربران خودش مسئله غیر باور داشتن کرونا رو و شروع کرد نقد والبته اتهام به حاکمیت مبنی بر اینکه هر کس مردم رو توصیه به رعایت پروتکل های وزارت بهداشت بکنه دستش با سازمان بهداشت جهانی یهود یعنی VHOدر یک کاسه است خوب چه کسی مردم رو به رعایت پروتکل ها ترغیب و توصیه میکرد ؟ ✅رهبری هم خودشون ماسک میزدن ✅هم پروتکل هایی مثل عدم برگزاری سخنرانی بصورت عمومی ✅موافقت با بستن حرم ها خای در ماه رمضان و شبهای احیا که اگر خاطرتون باشه هم ایشون جلسات شون رو بصورت انفردای برگزار میکردن و هم اعلام کردن مردم پای تلویزیون هاشون بنشینن و مراسم اخیا رو در خانه هاشون برگزار کنن ✅موافقت با نرفتن مردم به کربلا در یک مقطع کوتاه و ....... بعد ایشون در ایام اربعین رفت کربلا و اونجا این افاضات رو کرد و گفت الان مردم عراق تو مراسم اربعین اومدن و هیچ اتفاقی هم نیفتاد و به عدم شرکت مردم دراربعین آن سال معترض شد و به حاکمیت حمله کرد و افاضات ایشون شد دستمایه ضد انقلاب ، ضد واکسن های تبریزیان پرست با شعار طب اسلامی و شبکه های معاند اونور آبی و..... افرادی مثل تبریزیان و تمام شاگردانش از صحبتهای ایشون استقبال و اونها هم حاکمیت رو محکوم کردند و کار رو بحایی رسوندن که گفتن رهبری باید بیان در حضور ملت از همه عذر خواهی کنن چرا؟ چون آقای تبریزیان و پناهیان گفتن کرونا دروغی بیش نیست و حاکمیت مردم رو الکی به زدن ماسک ، واکسن و سایر پروتکل ها ملزم کرده و رهبری باید پاسخگو باشه و این یعنی اینکه اینها خودشون رو فهیم تر ، متخصص تر و دلسوز تر از رهبری به مردم می‌دونن الان هم هر چه حضرت آقا مردم ، دولت ، مجلس و.....رو دعوت به آرامش میکنن میفرمایند لجن پراکنی ، نا امید کردن مردم ممنوع انگار نه انگار و ایشون و چند نفراز سخنران های مشهور دیگه همچنان بر طبل فتنه می‌کوبند و گوششان بدهکار فرمایشات رهبری نیست که نیست ❌❌ ✅ بعنوان نمونه همین سخنرانی فتنه آمیز ایشون که در این ایام حساس و در حضور سران دو قوه مقننه و مجریه صورت گرفته و به خودش اجازه داده به رییس مجلس دستور بده که کیهان رو مسدود کنه متاسفانه چند روز کشور رو به ناآرامی و آشوب در فضای حقیقی و مجازی کشونده و حالا پدر و پسری به میدان آمدند و پدر متقاضی بستن روزنامه کیهان و پسر متقاضی رفع خصر از سران فتنه شده است معنای جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اینه؟ ادامه دارد .........
‌ 🔴 دربـاره آقـای پـنـاهـیـان ➖ هجمه به کیهان انتقاد نبود ، با ادبیات دشمن‌پسند، صورت گرفت. 🌀 پرسش های جامعه دینی از حجت‌الاسلام پناهیان ▪️مشکل این نیست که چرا آقای پناهیان به بچه‌حزب‌اللهی‌ها انتقاد کرد چرا که نقد عالمانه و مستدل نه تنها بلا اشکال هست بلکه لازم هست اما پرسش ما از این بزرگوار آن است که چرا آقای پناهیان با ادبیات دشمن و اتهام تندروی و افراط و و مورد نهی رهبر انقلاب، با جامعه انقلابی صحبت کرد؟ (ادبیات آقای پناهیان در برابر نشریه کیهان هم از همین قبیل است). ▪️همچنین ایراد به آقای پناهیان این نیست که چرا در بزنگاه‌ها سکوت پیشه می‌کند، چرا که مردم آگاه، در هیچ بزنگاهی، انقلاب را محتاج چهره‌ها و عنوان‌دارها نمی‌گذارند، بلکه پرسش این است که چرا همین سکوت را نسبت به جریان ضد انقلاب، ادامه نمی‌دهد و فقط صدایش در برابر انقلابی‌ها بلند می‌شود ؟ این حرکت بازی‌درزمین‌احزاب به بهانه جهاد تبیین است و مسئله این است اما با کمال تاسف مردم ما فکر میکنن از اساتید بنام مثل ایشان نمیشود انتقاد کرد اما ایشان و بعضی از سخنرانانی که در همین حکومت رشد کردند ، شهرت پیدا کردند می‌توانند هر زمان و با هر ادبیاتی وبه هر کس لگد پراکنی کنند
سوال 5️⃣2️⃣ برای خواص فعلا جای تبریک گویی نیست چون هنوز هم نمیتوان در بین( عوام) غم و غصه‌ی لای در ماندن و آسیب مرگ وار مادر و سقط سادات محسنی اش را فریاد کرد،😭😭 🍂🍃
نتیجه سوال بالا: ما نباید ماه ربیع الاول رو تبریک بگیم چون غصه‌های ما تموم نشده و باید برای فاطمیه آماده بشیم و برای محسنیه گریه کنیم و مراسم عزا بگیریم تبریک بعد از اتمام ماه صفر، معنایی ندارد و عزاداری تمام نشده است
پاسخ سوال 5️⃣2️⃣ 👇👇👇
👈توصیه اهل بیت علیهم السلام و بزرگان دین به چنین چیزی نیست وگرنه در هر روز مصیبتی بر اهل بیت علیهم السلام وارد شده و هر روز این دنیا، پُرست از غم و غصه اما ما چنین توصیه‌ای نداریم که هر روز موظف به عزاداری و غصه و اندوه باشیم بلکه برای مصیبت کربلا و عاشورای حسینی، توصیه به ده روز عزاداری داریم از اول ماه محرم تا روز عاشورا متاسفانه چند سالی است، عده‌ای معلوم الحال، به خلاف سیره علما و بزرگان، اصرار به تداوم عزاداری دارند و هر روزی را به بهانه یک مصیبت و غصه‌ای که بر اهل بیت علیهم السلام وارد شده، روز عزای عمومی اعلام کرده و دعوت به عزاداری می‌کنند سوال قبلی و پاسخش اینجا
ایام محسنیه ⭕️ در مورد ایام محسنیه امسال هم مثل هر سال بحث‌هایی در فضای مجازی پیش میاد که خوبه چند نکته در موردش مطرح بشه. 👇👇👇 🔶 بنابه منابع تاریخی چند مورد حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها شده که 👈هجوم آخر موجب شهادت فرزند حضرت میشه. 👈 این هجوم حدودا 50 روز بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اتفاق میفته. 🔺 برای همین اکثر مراجع و تاریخ نویسان میگن اصلا 👈در ایام اول ربیع اتفاقات مربوط به شهادت حضرت زهرا رخ نداده.❌️ 👈 چون حضرت به مدت 40 شب به منزل مهاجرین و انصار میرفتن تا برای امیرالمومنین علی علیه السلام یار جمع کنند. ⭕️ در مجموع عزاداری ایام محسنیه بدعتی هست که از حدود 200 سال قبل پیدا شده و در سال‌های اخیر هم تشیّع انگلیسی این بدعت رو پر رنگ کرده و 👈 برای ضربه زدن به حاکمیت شیعه در ایران، چنین دهه‌ای رو طراحی کردن که همه مومنین باید مراقب باشند که در دام فرزندان انگلستان نیفتند. 👈 بدعت نوپدید ادامه عزاداری بعد از ماه صفر
سوال 4️⃣2️⃣ آیا حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که می‌فرماید: «هر کسی مرا بخروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم». درست است؟ 🍂🍃
پاسخ سوال 4️⃣2️⃣ 👇👇👇
چنین گفتاری صحیح نیست و سندیت ندارد!. آنچه در احادیث آمده است: 👈بشارت بهشت به جناب ابوذر در ماه آذر رومی هست نه در ماه صفر!. و این بشارتِ شخصی به ابوذر، عمومی نیست. در بیان روایات همواره درستی آن را از طریق عالمان دینی باید جویا شد تا خدای ناکرده در دام بدعت‌ها و برخی از خرافات گرفتار نشویم. اما آنچه زمینه ساز آن شده تا چنین مطلبی از سوی برخی بیان شود را در ادامه مطرح خواهیم کرد: 👇👇👇
1️⃣-حدیث با لفظ «من بشّرنی بخروج صفر بشّرته بالجنّة». الف)- جناب میرداماد در الرواشح السماویة ص ۲۸۷ به ضعیف بودن این حدیث اشاره دارد. ب)- در کتاب مستدرک سفینة البحار نوشته الشیخ علی النمازی الشاهرودی اینچنین آمده:‌…وعن کتاب عجائب المخلوقات قال : روی عن النبی ( صلی الله علیه وآله ) إنه قال : من بشرنی بخروج صفر أبشره بالجنة . مستدرک سفینة البحار ، ج ۶ ص ۲۹۳. همانطور که می‌بینید بدون سند و با لفظ«روی» آمده است. ج)-در کتاب المراقبات ( أعمال السنة ) – میرزا جواد آقا الملکی التبریزی – ص ۳۷ این حدیث بدون سند آمده است. د)- ملا علی القاری از علمای اهل سنت این حدیث را جعلی می داند.حدیث : من بشرنی بخروج صفر بشرته بالجنة».لا أصل له» الأسرار المرفوعة فی الأخبار الموضوعة ( الموضوعات الکبری ) ، ص ۳۲۴
2️⃣ حدیث با لفظ «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة». آمده که نیاز به توضیح دارد 🔸️الف) برای فهم روایت لازم است متن کامل حدیث را طبق نقل شیخ صدوق (ره) ببینیم: متن عربی حدیث: «عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ" 📚منابع: علل الشرائع – الشیخ الصدوق – ج ۱ ص ۱۷۶/معانی الأخبار – الشیخ الصدوق – ص ۲۰۴ .
ترجمه روایت: ابن عبّاس گوید: روزی پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وی بودند فرمود: نخستین شخصی که اکنون بر شما وارد شود مردی از اهل بهشت است، چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهی از ایشان برخاسته و بیرون رفتند، و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتی گردد، پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پی‏ برد، و به باقیمانده اصحابش که نزد وی بودند فرمود؛ بزودی چند تن بر شما وارد می‏شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یک دیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذر» مژده دهد اهل بهشت است. سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبو ذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماههای رومی بسر می‏بریم؟ ابوذر گفت: یا رسول اللَّه آذر بپایان رسیده است. پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله فرمود: ای أبا ذرّ آن را می‏ دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردی از اهل بهشت می‏باشی، و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدلیل علاقه‏ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگی خواهی نمود، و تنها خواهی مرد، و قومی که عهده‌دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانی که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.» (معانی الأخبار ص۲۰۵، علل الشرایع ج۱ ص۱۷۵)