⭕️ #لاریجانی در واکنش به نمایندگان مخالف تصویب یکی از لوایح چهارگانه #FATF با نقل قولی از #رهبر_انقلاب، نامه دفتر رهبری درباره کنواسیون های مجلس را قرائت کرد:
جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس
با سلام و تحیت
در پی استفسار تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با بررسی لوایح 4 گانه و کنوانسیون ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال فرمایشات معظم له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح 4 گانه و کنوانسیون ها گفتم مربوط به اصل کنوانسیون ها بود، نه کنوانسیون خاص؛ لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند، موارد استفسار نیز به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده و آقای حجازی این نامه را ابلاغ کردند.
📣 اگر امام حسین(علیهالسلام) امام تو است باید راه او را بروی
◾ متأسّفانه مسئلهى پيشوایی و پيشروى در مورد امام، امروز در معارف فرهنگ شيعى ما هيچ مطرح نيست. تا میگویی امام حسين (علیهالسّلام) در فلان موقعيّت يک چنين عملى انجام داد، اميرالمؤمنين (علیهالسّلام) چنان و... ميگويد: آقا! اينها امام بودند. خب، به دلیل اینکه اینها امام بودند، بايد تو پيروى كنى.
يعنى چه که بگویی او چون امام است، پس من نميتوانم پسِ كار او و دنبال راه او را بگيرم؟ در حالى كه اين خطاى خيلى بزرگى است، وقتى كه ما امام را به امامت شناختيم، بايد راه امام و خطّسير زندگى او را هم بفهميم و بدانيم؛ تا بتوانيم دنبال اين خطّسير را بگيريم و عمل كنيم.
▫️اميرالمؤمنين (صلواتاللهعليه) فرمود: «ألا وَ إنَّ لِكُلِّ مَأمومٍ إماماً يَقتَدِى بِه»؛ هر مأمومى امامى دارد كه به آن امام اقتدا ميكند، دنبالهرو آن امام است و بايد دنبال آن امام برود؛ والّا امامِ او نيست و او هم مأموم او نيست. پس مسئلهى اقتدا كردن و دنبال خطّسير و زندگى امام رفتن، مطلبى است لازم و مقتضاى لفظ امام و مأموم.
📚 کتاب #همرزمان_حسین(علیهالسلام)؛ سخنرانیهای آیتالله خامنهای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران
پ ن: اون دفعه برای برجام گفتن امضای جان کری تضمینه!!! مشکلات کشور با برجام (لعنتی) حل میشه تحریما برداشته میشه!!! اون از آب در اومد، اقتصاد کشور رو به فنا داد!!!!! وای به حال این یکی که ظریف میگه ما اصلا تضمین هم براش نداریم!!!!!!!!
یعنی نماینده های موافق و لاریجانی و دولت خائن ترین افراد به کشور در دوران معاصرن!!
.
.
اینهمه سال بعد از انقلاب با اینهمه فشار از طرف آمریکای خون خوار رو پای خودمون وایسادیم. تحریم بودیم، پیشرفت کردیم حالا ظریف میگه اگه این لایحه تصویب نشه آمریکا بهانه داره مشکلات مارو افزایش بده!!! اون شُتُر که اولا هیچ غلطی نمیتونه بکنه دوما مشکلات کشور خودِ شمایی آقای ظریف!! تو و دولت و لاریجانیِ خائن و اون نماینده های منافق! مشکلات کشورید!!
.
.
شما نباشید کشور روی آرامش میبینه و پیشرفت داره... خدا ازتون نگذره .
خدا ازتون نگذره که با برجام اقتصاد رو نابود کردید با FATF میخواید امنیت کشور رو نابود کنید!
بَدا به حال شما که اینطور به کشور و مردم خیانت میکنید. مطمئنا یک روز در محضر خدا باید پاسخگوی این خیانتتون باشید!
#یکشنبه_سیاه_مجلس
#موافقان_خائن
#ذلت_برای_ملت
#خیانت_لاریجانی
#دار_المنافقین
#شخصیت_کمیل_بن_زیاد_نخعی
🤔#پرسش
❔لطفا در مورد شخصیت کمیل بن زیاد توضیح دهید ❗️برخی در #وثاقت او تشکیک می کنند که او با امام علی مخالفت می کرده است و می گویند ما چگونه دعای کمیل چنین فردی را می خوانیم ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌كميل بن زياد نخعى از ياران نزديك اميرمؤمنان على عليه السلام است و دعاى بسيار پر محتوايى كه اميرمؤمنان در اختيار او گذارد تا به وسيله او به شيعيانيش برسد دلالت بر #فضل او دارد که جهت بررسی سندی دعای او ، پاسخ گذشته ما را مطالعه کنید ؛
❕سخنانى نيز، امام عليه السلام در ضمن كلمات قصار (كلمه 147) خطاب به او فرمود كه مطالب بسيار بالا و #عميقى دارد و حاكى از عنايت خاص امام به اوست، به ويژه اينكه براى بيان اينگونه سخنان اسرارگونه او را با خود به بيرون شهر برد سپس آهى كشيد و خطاب به او فرمود: «يَا كُمَيْلُ إِنَّ هَذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِيَةٌ»
👌 از سويى ديگر مطابق نقل بحار الانوار اميرمؤمنان على عليه السلام روزى به كاتب خود ابن ابى رافع فرمود ؛ ده نفر از افراد مورد #وثوق من را حاضر كن. ابن ابى رافع عرض كرد: اى اميرمؤمنان نام آنها را ببر. امام نام جمعى را برد كه يكى از آنها كميل بن زياد بود.
📚بحار الانوار ج 30 ص 7
❕بنابراين وثاقت كميل چيزى نيست كه #مخفى باشد . مرحوم ديلمى نيز در كتاب ارشاد داستانى نقل مى كند كه آن نيز حاكى از جلالت مقام كميل است، مى گويد: اميرمؤمنان شبى از مسجد كوفه خارج شده به سوى خانه خود مى رفت، كميل بن زياد از شيعيان خوب و دوستان آن حضرت با او بود .....
📚بحار الانوار ج 33 ص 399
🔸شيخ مفيد در كتاب اختصاص مى گويد او از پيشگامان #مقرب نزد اميرمؤمنان على عليه السلام بود.
📚معجم رجال الحدیث ج 14 ص 128
👌كوتاه سخن اينكه قراين و شواهد فراوانى بر جلالت مقام كميل داريم كه كيفيت #شهادتش نيز يكى از آن شواهد مهم است.
❕مرحوم مفيد در ارشاد مى گويد: هنگامى كه حجاج زمامدار (كوفه) شد به سراغ كميل بن زياد فرستاد و او فرار كرد. حجاج حقوق اقوام و بستگان او را از بيت المال قطع كرد. هنگامى كه خبر به كميل رسيد گفت: من پيرمردى هستم كه عمرم رو به پايان است سزاوار نيست اقوام و #بستگان من از حقشان محروم شوند. از مخفيگاه بيرون آمد و نزد حجاج حاضر شد. حجاج گفت: من دوست داشتم كه تو را پيدا كنم (چه بهتر كه خودت آمدى) ... مى دانم كه تو جزو قاتلان عثمان بودى. دستور داد گردنش را زدند. در اين حديث آمده است كه اميرمؤمنان على عليه السلام پيش از اين به او خبر داده بود كه به دست حجاج شهيد مى شود.
📚 بحار الانوار ج 42 ص 148
❕البته کمیل جزء #معترضان خلافت سلطنتی عثمان بوده است نه قاتلان او ، اما حجاج به بهانه اینکه قاتل عثمان بوده ، او را شهید کرد . ابن ابی الحدید معتزلی تصریح می کند که او به خاطر شیعه علی بودنش #کشته شد .
📚شرح نهج البلاغه ج 17 ص 149
🔸#ادامه 👇👇
🔸#ادامه 👇
👌آنچه تحت عنوان مخالفت کمیل بن زیاد با علی علیه السلام عنوان شده است اشاره است به جریانی که در نامه 61 نهج البلاغه به آن اشاره شده است .اين نامه نامه #عتاب آميزى است كه امام عليه السلام به كميل بن زياد كه فرماندار منطقه آبادى در اطراف بغداد و در نزديكى شهر انبار بود مرقوم داشت، زيرا او مرتكب يك خطاى نظامى شده بود و مناطق حساس تحت نفوذ خود را رها كرده و به سراغ مناطق ديگرى رفته بود و همين امر سبب شد كه غارتگران لشكر شام و معاويه ضربه سنگينى بر مردم منطقه وارد سازند.
🔸ماجرا به گونه اى كه «ابن اثير» مورخ #معروف در كتاب «كامل» نوشته است چنين بود ؛
«در سال 39 هجرت، معاويه، سفيان بن عوف را با شش هزار مرد جنگى به مرزهاى عراق فرستاد و دستور داد به سراغ منطقه «هيت» بيايد و آنجا را از مناطق ديگر جدا سازد سپس به سراغ شهر «انبار» و بعد «مدائن» برود و ضرباتى بر مردم آنجا وارد سازد (و گروهى از اهل آنجا را به قتل برساند و خونهاى بى گناهان را بريزد) سفيان هنگامى كه به «هيت» آمد كسى را نديد كه از آنجا دفاع كند. به «انبار» آمد كه در آنجا يكى از پادگانهاى على عليه السلام براى حفظ مرزها مستقر بود و پانصد نفر از آن نگهدارى مى كردند در حالى كه بيشتر آن جمعيت پراكنده شده بودند و سبب پراكندگى آنها اين بود كه به «كميل بن زياد» خبر رسيد گروهى از اهل «قرقيسا»؛ (يكى از شهرهاى شام نزديك مرزهاى عراق كه مركز تجارى مهمى ميان عراق و شام محسوب مىشد) مى خواهند به «#هيت» حمله كنند او بدون كسب اجازه از اميرمؤمنان على عليه السلام به سوى «قرقيسا» رفت و «هيت» را خالى گذارد و همراهان سفيان آمدند و جنايات زيادى در آنجا مرتكب شدند؛ اموال زيادى را از انبار غارت كردند و به سوى معاويه برگشتند.
به محض اينكه اين خبر به على عليه السلام رسيد، گروهى از سپاهيان خود را به تعقيب آنها فرستاد؛ ولى آنها منطقه را ترك كرده بودند. »
📚کامل ابن اثیر ج 3 ص 376
👌امام عليه السلام كميل را #سرزنش كرد و نامه مورد بحث را براى وى مرقوم داشت و فرمود ؛
« اما (بعد از حمد و ثناى الهى) تضييع انسان چيزى را كه بر عهده او واگذار شده و اصرار بر انجام آنچه وظيفه او نيست يك ناتوانى آشكار و فكر باطل و هلاك كننده است. مشغول شدن تو به حمله به اهل قرقيسيا و رها ساختن پادگان هايى كه حفظش را بر عهده تو واگذار كردهايم- در حالى كه هيچ كس از آن دفاع نمى كرد و لشكر دشمن را از آن دور نمى ساخت- يك فكر نادرست و پراكنده و بيهوده است. (بدان) تو در حقيقت پلى شده اى براى #دشمنانى كه مى خواستند بر دوستانت حمله كنند. تو نه بازوى توانايى نشان دادى و نه هيبت و ابّهتى در دل دشمن ايجاد كردى؛ نه مرزى را حفظ نمودى و نه شوكت دشمنى را در هم شكستى؛ نه اهل شهر و ديارت را حمايت كردى و نه امير و پيشوايت را (از دخالت مستقيم در منطقه) بى نياز ساختى. »
❕بعيد به نظر نمى رسد كه ماجراى كار «كميل بن زياد» در اين حادثه، از جانب عوامل نفوذى معاويه در تشكيلات او صورت گرفته باشد؛ بدين نحو كه او را تشويق كردند كه براى ايجاد وحشت در دل شاميان و حاميان معاويه به قرقيسيا حمله كند و در نتيجه منطقه تحت #فرمان او خالى بماند و داستان را به معاويه خبر دهند تا به آنجا لشكركشى كند و بى گناهان را كشته و اموالى را غارت نمايد، منطقه را ناامن و مردم را وحشت زده سازد.
🔸امام عليه السلام در واقع با اين چند جمله مى خواهد صفات لازم را براى يك حكمران و فرمانده خوب بيان كند و بگويد وى بايد در برابر دشمنان بازويى توانا داشته باشد و هيبتش در دل دشمن #وحشت ايجاد كند؛ از مرزها به خوبى دفاع كرده، شوكت دشمن را در هم بشكند و منطقه تحت نظارت خود را كاملًا حفاظت كند و به گونه اى عمل نمايد كه امير و زمامدار خود را مجبور به دخالت مستقيم در منطقه ننمايد و اضافه بر اينها از كارهايى كه به طور مستقيم و يا غير مستقيم به سود دشمن است و او را در شيطنت خود يارى مىكند جدّاً بپرهيزد.
👌البته كميل همواره چنين ضعفى از خود نشان نمى داد و گرنه امام هرگز او را براى چنين منصبى انتخاب نمى كرد، بلكه در اين واقعه يا بر اثر اشتباه در محاسبه و يا به واسطه عوامل نفوذى، گرفتار چنين خطايى شد. ساير مقاطع زندگى اين مرد بزرگ مخصوصاً شجاعت و استوارى و #صلابتى كه در برابر حجاج خونخوار نشان داد شاهد این مدعاست .
❕بنابراین نامه عتاب آميز فوق كه از اشتباه كميل در يك مقطع از مديريتش در سرزمين «هيت» حكايت مى كند از مقام و #شخصيت او نمى كاهد، زيرا افراد غير معصوم پيوسته در معرض پاره اى از اشتباهات هستند.
📚پیام امام امیر المومنین ج 11 ص۲۲۶
#ذو_الشهادتین
🤔#پرسش
❔در تاریخ نقل است که خزیمه بن ثابت به نفع پیامبر شهادت داد با این که جریان را مشاهده نکرده بود اما پیامبر شهادتش را قبول کرد و به او لقب ذو الشهادتین را داد ❗️آیا از لحاظ #اخلاقی بر فعل پیامبر که شهادت الکی و نادیده به نفع او داده بود ،نقص در دین اسلام و پیامبر آن نیست ❕❕
💠#پاسخ💠
👌نام او خزيمة بن ثابت انصارى و كنيه اش ابو عمار و از كسانى است كه در #مدينه به پيامبر اكرم پيوست. در مورد اين كه چرا به نام ذو الشهادتين لقب داده شده، ابن اثير در اسد الغابه مى نويسد ؛
« پيامبر اكرم اسبى از سواء بن قيس محاربى خريدارى كرده بود. سواء معامله را انكار كرد. خزيمة بن ثابت به نفع پيامبر گواهى داد. پيامبر اکرم فرمود با اين كه در جريان معامله حضور نداشتى چگونه شهادت دادى؟ عرض كرد: ما در (مسائل بسيار مهمترى مانند) وحى الهى تو را تصديق كرديم و مى دانيم جز حق نمى گويى (چگونه در موضوع كوچكى گواهى به صدق تو ندهيم؟) رسول خدا فرمود ؛ هركس خزيمه به نفع يا زيان او گواهى دهد همان يك #شهادت او كافى است.»
📚اسد الغابه ج 2 ص 114
❕مورد نقل مورخین آن است که پیامبر گرامی حکم کردند که از این پس شهادت خزیمه به عنوان دو شهادت #محسوب شود و البتّه اين يك استثناست به دليل ايمان محكم خزيمه و شايد به اين دليل كه گواهى او سبب علم قاضى مى شد .
🔸نقل مورخین تصریح ندارد که پیامبر گرامی به خاطر شهادت نادیده خزیمه ، اختلافی که بین ایشان و دیگری ایجاد شده بود را به نفع خود #اعلام کردند . اشتباه از اینجا ناشی شده است که گمان شده پیامبر بر اساس شهادت خزیمه ، جریان مذکور را به نفع خود #خاتمه دادند ، در حالی که چنین چیزی در نقل های مذکور تصریح نشده است .
❕اگر هم بپذیریم که پیامبر گرامی بر اساس شهادت خزیمه جریان مذکور را به نفع خود خاتمه دادند باز هم اشکالی مطرح نمی شود زیرا این خاتمه دادن از این جهت بوده است که خزیمه به عنوان #قاضی و بر اساس علم خودش حکم به حقدار بودن پیامبر گرامی کرده است و بر این مطلب شهادت داده است و روشن است که قاضی می تواند بر اساس علم #قطعی خود بدون آنکه بینه ای ارائه شود ، نسبت به مطلبی حکم کند .
📚وسائل الشیعه ج 27 ص 274 باب 18
❕او در بسيارى از جنگهاى اسلامى حضور داشت و ابن عبد البرّ در استيعاب مى نويسد او در صفين در #رکاب علی علیه السلام نبرد کرد ، هنگامى كه عمار شهيد شد سخت برآشفت، شمشير كشيد و آن قدر پيكار كرد تا به شهادت رسيد .
📚استیعاب ج 1 ص۲۶۸
⚡️جلسه استیضاح مجریان FATF را برگزار کنید!
🔹یکی از مصایب تصمیمگیری در مجلس ما این است که برخی نمایندگان محترم اغلب درباره آنچه رای میدهند یا حتی در مخالفت یا موافقت با آن سخن میگویند، اطلاع دقیقی ندارند.
🔹اظهارنظرهایی که تاکنون از طرف تعداد قابل توجهی از نمایندگان درباره FATF شده است، یک شاهد ملموس بر این مدعاست. یکی از پیوستن و الحاق به FATF میگوید، دیگری کاهش پنجاه درصدی قیمت دلار با اجرای FATF را وعده میدهد، آن یکی به شکلی دیگر...
🔹در این میان، این پرسش چونان پتکی سهمگین بر فرق آدمی فرود میآید که چرا نمایندگان محترم به جای این اظهار نظرهای شاذ، از دولت نمیخواهند که درباره نتایج اجرای ۳۷ بند از ۴۱ بند برنامه اقدام FATF یک گزارش دقیق به مجلس ارائه کند؟ اگر اجرای دستورات FATF بناست مشکلات بانکی ما را حل کند، تاکنون با اجرای بخش اعظم این دستورات در سیستم بانکی، باید بخش اعظم این مشکلات نیز حل شده باشد.
🔹سخن منتقدان کاملا روشن است. منتقدان میگویند هدف از اجرای استانداردهای FATF، تفکیک میان بخش تحریمی و غیرتحریمی اقتصاد ایران برای طرفهای خارجی است؛ به نحوی که طرف خارجی یقین حاصل کند بخش تحریمی از معامله با آن منتفع نخواهد شد؛ چرا که بیم دارد توسط آمریکا جریمه یا تحریم شود. لذا عملا از بخش امنیتی کشور(وزارت اطلاعات) تا بخش دفاعی(وزارت دفاع) تا بخش فرهنگی (وزارت ارشاد) و... که در لیست SDN آمریکا قرار دارند، امکان معامله مستقیم یا غیر مستقیم با خارج را نخواهند داشت. نامه شماره ۶۲/۲۰۷/۱۸۰ بانک کشاورزی به شعب خود در تاریخ هشتم خرداد ۹۶ که ارائه خدمات ارزی به لیست SDN را ممنوع کرده، یکی از شواهد بزرگ این مدعاست که قطعا در دبیرخانه بانکهای دیگر نیز مشابه آن وجود دارد.
🔹چرا نمایندگان محترم از دولت سوال نمیکنند که چرا بانکهای ایرانی تحریم شدگان آمریکا را تحریم میکنند؟ چرا سوال نمیشود که با کدام مجوز تحریمهای آمریکا به داخل مرزهای کشور امتداد یافته است؟
🔹بحث بر سر کنوانسیونهای تکلیفی FATF یعنی پالرمو و TF یک بحث انحرافی است. بحث واقعی باید بر سر فاجعهای باشد که با اجرای بخش اعظم FATF اتفاق افتاده است. دولت باید استیضاح شود که چرا با افشای هویت ۴۰۰ صرافی آنها را از معامله با خارج محروم کرده است؟
🔹ظاهرا مرتب باید این را تکرار کرد: کار FATF در ایران تقریبا تمام شده است. کاری که مجلس باید انجام دهد، استیضاح مجریان پروژه خودتحریمی و تصویب یک قانون مسدودساز برای عدم تبعیت از تحریمهای آمریکا در داخل ایران است. از اروپا میخواهیم از تحریمهای آمریکا تبعیت نکند، بانکهای خودمان مجری تحریمهای آمریکا شدهاند و مجلس ما ساکت است. بر سر دو کنوانسیون جنجال به پا کرده اند که کسی درباره اجرای FATF از آنها سوال نکند.
لاریجانی رئیس کوفه شد
۱۴۳ وطن فروش در کوفه
⭕️مجلس به شفافیتی رای داد که همان پاسدارانی را که پارسال جان خود را برای مجلسیها فدا کردند تروریست میخواند.
#خیانت_FATF
🔴شعر میلاد عرفان پور درخصوص تصویب CFT توسط نمایندگان مجلس
تصویب شد به هلهله ما را فروختن
پنهان دسیسه کردن و پیدا فروختن
از مُرده-مَردهای سیاست بعید نیست
میراث زندهی شهدا را فروختن
جان را فروختن به اماننامهی یزید
دل در قمارخانهی دنیا فروختن
تصویب شد چِرای علفهرزههای غرب
وانگاه مفت ، گندم اعلا فروختن
تصویب شد مطابق تقویم دشمنان
امروز را به وعدهی فردا فروختن
تصویب شد فروختن عزت وطن
بیدردسر چنان که مربا فروختن
هنگام رزم، ملعبهی دشمنان شدن
شمشیر آهنین به مقوا فروختن
لبخند را ز چهرهی مردم ربودن و
آن را به نیشخند اروپا فروختن
بین دو چای، چالهی برجام کندن و
بین دو چُرت، جام مطلا فروختن
اینگونه مفت، ننگ خریدن برای خود
اینگونه بیتعهد و امضا فروختن
آخر حراج واژهی غیرت شروع شد
این راه میرسد به الفبا فروختن
کم نیست حرمت شرف و غیرت و وطن
آسان مباد این همه یکجا فروختن
#کوفه_دوباره_تکرار_شد
#ثبت_در_تاریخ
#سیاسی
دوستان ازامروز کانال های بنده درتمام شبکه های مجازی تعطیل میباشد.
وصرفا کانالها برای اطلاع رسانی جلسات بازهستند البته بدون ادمین.
حلالم کنید.
⚫️ ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه پیامبراکرم صلی الله علیه واله وسلم
🎬 باتوجه با ایام عزاداری سید وسالار شهیدان امام حسین علیه السلام وتقاضای شما برآن شدیم کلاس شرح زیارت عاشورا را باحضور استاد گرامی خانم توانا برگزار کنیم .
☑️ زمان برگزاری دوره : ازدوشنبه آینده ۲۳ مهر الی پنجشنبه۲۶ مهر بمدت ۴شب همزمان بانمازمغرب وعشاء
☑️ مکان : خیابان آیت الله عبادی ره
بلوار فاطمیه بین فاطمیه ۱۷ و۱۹ مجتمع فرهنگی روضه النور وابسته به فاطمه الزهرای توس
⚫️ ورودی کلاس برای طلاب عزیز جهت کل دوره ۵ روزه ۱۰۰۰۰ تومان وآزاد ۱۵۰۰۰تومان می باشد.
جهت ثبت نام به آیدی زیر مراجعه فرمایید وثبت نام خودراقطعی کنید.
این دوره تکرار ندارد
@afsharmahdiye
☑️ آخرین مهلت ثبت نام تا یکشنبه شب هفته آینده
☑️ درصورت استقبال شما شرح زیارت اربعین نیز برگزار خواهدشد.
♣️ منتظر قدوم شما هستیم. ♣️
آدرس صفحه ی اینستاگرام فاطمه توانا:
Https://www.Instagram.Com/fateme_tavans_m