📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۶
💠رهبرانقلاب
‼️با دریافت نامه کوفیان توسط سیدالشهدا، حضرت هم راه میفتد به سمت کوفه اما تمام کسانیکه در مکه مدینه افراد نام و نشانداری بودند و حقیقت قضیه را نمیفهمیدند با این کار حضرت مخالفت میکردند، کسانی مثل محمد حنفیه و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس مخالف بودند، چون محاسبه میکردند که حضرت که به حکومت نمیرسد پس به شهادت میرسد لذا خودشان که نمیرفتند در قیام حضرت هم اشکال میتراشیدند اما سیدالشهدا علی رغم همه این نصیحتهای بظاهر عاقلانه قیام کردند! ۶۱/۸/۴
‼️قیام عظیم حسینی هم علیه حاکمیت طاغوتی بود و هم علیه روحیه راحت طلبى فسادپذیرِ؛ این کار مهم حضرت است، اگر امام حسین قیام نمیکرد، آیا روحیه تنبلی و گریز از مسؤولیت تبدیل به روحیه ظلم ستیزی و مسؤولیت پذیری میشد؟! چراکه وقتی امام حسین، از مدینه که مرکز بزرگزادگان اسلام بود، به مکه رفت. فرزند عباس، فرزند زبیر، فرزند عمر، همه اینها در مدینه جمع بودند و هیچکس حاضر نشد در آن قیام تاریخی، به حضرت کمک کند. ۷۱/۱۱/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۵
💠رهبرانقلاب
‼️شکی نباید داشت که عبدالله بن عباس به امیرمومنان و خاندان پیامبر وفادار بود یعنی بنابرآنچه که من در تاریخ زندگی عبدالله بن عباس نگاه کردم، تردید ندارم که او مخلص و مرید اهلبیت و مخالف مخالفان اهلبیت بود اما در زمان قیام حسینی، تمام افراد نام و نشان داری که در مکه و مدینه بودند، حقیقت قیام حضرت را نمیفهمیدند و با این کار حضرت مخالفت میکردند، مثل ام سلمه همسر پیامبر و محمد حنفیه برادر حضرت و عبدالله بن عباس پسرعموی حضرت و عبدالله بن جعفر پسرعموی حضرت و شوهر حضرت زینب، اینها مردمان خوب و محترمی بودند اما از روی علاقه بحضرت با حضرت بحث و محاجه میکردند و نمیگذاشتند امام به کربلا برود گرچه خودشان مخالف یزید بودند اما نه خودشان قیام میکردند و نه اجازه قیام بحضرت میداند و نه به قیام میپوستند، لذا فرق امام حسین با آنان همین بود که آنها صرفا علیه یزید حرف میزدند! کتاب قیام حسینی ص۴۷ ۶۳/۷/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۷
💠رهبرانقلاب
‼️دشوارترین مبارزه، مبارزه غریبانه است. کشته شدن در میان دوستان و تحسین مردم، چندان دشوار نیست. دشوار آنجاست که وقتی انسان به سمت میدان نبرد میرود، آحاد جامعه نسبت به او یا منکرند، یا غافلند، یا کناره میجویند و یا در مقابلش میایستند. تعداد کمی هم که قلباً وی را تحسین میکنند جرأت ندارند زبانی به تحسینش بپردازند. در قیام حسینی، حتی کسانی مانند عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر که خودشان جزو خاندان بنیهاشم و از همین شجره طیّبهاند، جرأت نمیکنند در مکه یا مدینه بایستند، فریاد بزنند و به نامِ امام حسین شعار بدهند. چنین مبارزهای، غریبانه است و مبارزه غریبانه، سختترین مبارزههاست. چنانکه به یکی از آنها فرمود بیا به من کمک کن. و او به جای کمک، اسبش را برای حضرت فرستاد، غربت از این بالاتر و مبارزه از این غریبانهتر؟! ۷۳/۳/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۳
💠رهبرانقلاب
‼️قیام سیدالشهدا نه برای حکومت بود و نه برای شهادت بود؛ اینها از نتایج قیام حضرت بود نه هدف قیامشان، هدف قیام انجام یک واجب اسلامی بود که این واجب متوجه تمام مسلمین در تمام طول تاریخ است؛ این واجب باید به وسیله امام حسین انجام میگرفت تا درسی عملی برای مسلمانان در طول تاریخ باشد. این واجب عبارت است از اینکه هر وقت ارکان حکومت اسلامی دچار فساد شد، آن وقت امت اسلامی باید برای اصلاحش قیام کنند؛ این درسی برای همه تاریخ مسلمین و تاریخ بشر تا ابد شد. در آن موقع هم کسانی به امام حسین میگفتند: شما در مدینه و مکه، محترمید و در یمن، آن همه شیعه هست. به گوشهای بروید که با یزید کاری نداشته باشید، یزید هم با شما کاری نداشته باشد! عبادت و تبلیغ کنید! چرا قیام کردید؟ اینها حرف عبدالله بن جعفر و محمد حنفیه و عبدالله بن عباس بود، اینها همه دینشناس، آدمهای عارف، عالم و چیزفهم بودند اما نمیفهمیدند که این تکلیف، تکلیفی نیست که با خطر برداشته شود، این مطلب اساس معارف حسینی است! ۷۴/۳/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۴
💠رهبرانقلاب
‼️درپی نامه کوفیان و عزم سیدالشهدا بر قیام، نزدیکان امام، ایشان را نصیحت میکردند که قیام نکنید این کوفیها با پدرتان و برادرتان آنجور عمل کردند حالا اگر شما هم قیام کنید به نتیجه نمیرسید و کشته میشوید، این حرف محمد حنفیه و عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر بحضرت بود، این حرف عاقلان و خردمندان و ریش سفیدان و آدمهای معتدل و چیزفهم بود که نه داغ بودند و نه جوان بودند، آنوقت حضرت در جواب این اظهارات پوچ و باطل و ناآگاهانه ذیل خطبهای در حین خروج از مکه به کوفه فرمود اینقدر مرا از مرگ نترسانید، ای ابن عباسها، ای ابن جعفرها، اینقدر به حسین نگویید قیام نکن تا کشته نشوی، مرگ برای حسین حق است همچنانکه بر جد او و پدر و مادر و برادر او حق بود، مرگ اجتناب ناپذیر است، مرگی خوب است که یک مرگ شرافتمندانه برای خدا و در راه اهداف اسلامی باشد که نام آن مرگ در قاموس اسلام "شهادت" است! کتاب دو امام مجاهد ص۲۳۷ ۵۲/۱۱/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۹
💠رهبرانقلاب
‼️اگر قیام حسینی نبود، تمام زحمات پیغمبر و امیرالمؤمنین و امام حسن همه از بین میرفت؛ شكی در این نداشته باشید. قیام عاشورا در سختترین شرایط کاری که اینقدر حساس است، همین قدر سخت هم هست. باورکردنی است که حسین بن علی حدود پنج ماه بین مدینه و کربلا سرگردان بود همه فهمیدند، کوفی ها فهمیدند، عراقی ها فهمیدند، حجازی ها فهمیدند؛ اما سرانجام در کربلا با ۷۲نفر بماند؟ چون همه این ۷۲ نفر از آغاز که نبودند؛ ۳۰ نفر آنها شب عاشورا یا صبح عاشورا آمدند. کار سخت بود. سختیش به این نبود که شمشیر تیز در انتظار است، سختیش به این بود که قیام در مقابل آن چنان ظلم همه گیر و مسیطر، دل میخواهد. مثل زمان پیغمبر نبود. آن زمان پرچم دست خود پیغمبر بود و همه با نفس گرم پیغمبر راه میافتادند؛ اما در کربلا عبدالله بن عباسها و عبدالله بن جعفرها سرشان را زیر عبا پنهان کردند؛ اقوام پیغمبر هم بودند. خیال نكنید بین عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس با دیگران فرق است. همه تخلف کردند. ۶۳/۸/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۸
💠رهبرانقلاب
‼️نکته مهم در نهضت حسینی که خیلی مهمّ است اینستکه در هیچ حادثهای از حوادث خونبار صدر اسلام، به اندازه حادثه کربلا، غربت و بیکسی و تنهایی وجود نداشته، هیچ حادثهای مثل حادثه کربلا نیست؛ چه در جنگهای صدر اسلام و جنگهای پیغمبر و چه در جنگهای امیرالمومنین که سربازانی که به میدان جنگ میرفتند، تشویق پیغمبر یا امیرالمؤمنین بود. چقدر از جوانان ما حاضر بودند برای یک پیام امام، جانشان را قربان کنند! اما در حادثه کربلا سیدالشهدا و یارانش غریب محضند. بزرگان دنیای اسلام در آن روز، کسانی بودند که بعضی از کشته شدن حسین بن علی غمشان نبود؛ چون حضرت را برای دنیای خودشان مضرّ میدانستند! عدهای هم که غمشان بود، آن قدر اهتمام به این قضیه نمیکردند. مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس. بعد از کشته شدن هم کسی برای آنها یک فاتحه نمیگرفت. بنابراین، یکی از خصوصیات قیام حسینی غریبانه بودن آن است! ۷۲/۱۰/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۱
💠رهبرانقلاب
‼️قیام حسینی و عاشورا یک واقعه استثنایی بود. لُبّ و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمو فساد گرفته بود، حسین بن علی برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچکس به او کمک نکرد! حتی دوستانشان، که هر یک میتوانستند جمعیتی را به این میدان مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذری، از میدان گریختند! ابن عباس یکطور؛ عبدالله بن جعفر یکطور؛ بزرگان باقیمانده از صحابه و تابعین یکطور، این در حالی بود که هنگام حرف زدن، همه از دفاع از اسلام میگفتند. اما وقتی نوبت عمل رسید و دیدند که دستگاه یزید، دستگاه خشنی است؛ رحم نمیکند و تصمیم بر شدّت عمل دارد، هرکدام از گوشهای فرار کردند و امام حسین را در صحنه تنها گذاشتند. حتی برای اینکه کار خودشان را توجیه کنند، خدمت حسین بن علی آمدند و به آن بزرگوار اصرار کردند که آقا، شما هم قیام نکنید! آنجاکه بزرگان میترسند، آنجاکه دشمن چهره خود نشان میدهد؛ آنجاست که باطن افراد شناخته میشود. این عبرت عجیب تاریخ است ۷۱/۴/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۰
💠رهبرانقلاب
‼️خدا میداند در طول تاریخ هیچ قیامی به شکوه و عظمت حسینی نیست، حسین بن علی در یک دنیای تاریک که هیچکس با او نبود قیام کرد، چراکه عدهای از نزدیکانش در مدینه و مکه همچون بزرگ خاندان پیامبر عبدالله بن جعفر پسر عموی حضرت و همسر حضرت زینب و محمد حنفیه برادر و عبدالله بن عباس صحابی ممتاز و معروف بحضرت میگفتند که نرو، یعنی اینقدر حضرت تنها بود! ۶۳/۷/۱۵
‼️قبل از حرکت به کربلا، بزرگانی مثل ابنعباس و ابنجعفر و چهرههای نامدار صدر اسلام، که ادعای فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگی و امثال اینها را داشتند، گیج شدند و نفهمیدند چهکار باید بکنند؛ ولی زینب کبری گیج نشد و فهمید که باید این راه را برود و امام خود را تنها نگذارد؛ و رفت. نه اینکه نمیفهمید راه سختی است؛ او بهتر از دیگران حس میکرد. او یک زن بود؛ زنی که برای مأموریت، از شوهر و خانوادهاش جدا میشود؛ و به همین دلیل هم بود که بچههای خردسال و نوباوگان خود را هم به همراه برد؛ حس میکرد که حادثه چگونه است! ۷۰/۸/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۱
💠رهبرانقلاب
‼️قیام حسینی و عاشورا یک واقعه استثنایی بود. لُبّ و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمو فساد گرفته بود، حسین بن علی برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچکس به او کمک نکرد! حتی دوستانشان، که هر یک میتوانستند جمعیتی را به این میدان مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذری، از میدان گریختند! ابن عباس یکطور؛ عبدالله بن جعفر یکطور؛ بزرگان باقیمانده از صحابه و تابعین یکطور، این در حالی بود که هنگام حرف زدن، همه از دفاع از اسلام میگفتند. اما وقتی نوبت عمل رسید و دیدند که دستگاه یزید، دستگاه خشنی است؛ رحم نمیکند و تصمیم بر شدّت عمل دارد، هرکدام از گوشهای فرار کردند و امام حسین را در صحنه تنها گذاشتند. حتی برای اینکه کار خودشان را توجیه کنند، خدمت حسین بن علی آمدند و به آن بزرگوار اصرار کردند که آقا، شما هم قیام نکنید! آنجاکه بزرگان میترسند، آنجاکه دشمن چهره خود نشان میدهد؛ آنجاست که باطن افراد شناخته میشود. این عبرت عجیب تاریخ است ۷۱/۴/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۴
💠رهبرانقلاب
‼️متاسفانه مسئله استقامت، مفهومی خیلی پیش پا افتاده تلقی میشود؛ استقامت، یک مفهوم بسیار مهم و حساسی دارد، استقامت، یعنی پافشردن بر طریق مستقیم؛ امام حسین، در قیام خود هدفی روشن وجود داشت؛ اما دیگران در این هدف، مرتّب خدشه میكردند. آنها آدمـهای کوچكی نبودند؛ آقازاده های درجه یک دنیای اسلام مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس بودند، آنها یكی یكی با امام حسین بر سر این هدف خدشه وارد میکردند و آنقدر هم برای اثبات شواهدشان شواهد داشتند که هر کسی را تكان میداد میگفتند: شما فرزند پیغمبر باشید و احكام الهی را بگویید. آیا این بهتر است، یا اینكه کشته شوید؟ اگر ۲۰سال دیگر از خدا عمر بگیرید، شما در این ۲۰سال چقدر معارف خواهید گفت. لذا حضرت از لحظه خروج از مدینه تا آمدن به مكه، از خروج از مكه تا رسیدن به کربلا مرتب بامصلحت اندیشان مواجه است اما حضرت در مقابل اینها استقامت میورزد؛ امام ما هم از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در مقابل خدشهها استقامت میکرد! ۷۶/۱۰/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۳
💠رهبرانقلاب
‼️کاری که امام حسین کردند، یک کار فوقالعادهای است. یعنی ابعاد آن از آنچه که ما امروز محاسبه میکنیم، خیلی بالاتر است. ما ریزه کاریهایش را غالباً ندیده میگیریم. من یکبار در یک صحبتی، صبر امام حسین را تشریح کردم. صبرش فقط این نبود که بر تشنگی و کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها صبرِ آسان است. صبرِ سختتر اینستکه دوستان محترم و آگاه هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هی ایجاد تردید کنند. افرادی مثل عبدالله جعفر، عبدالله زبیر، عبدالله عباس؛ این شخصیتهای برجسته بزرگ آن روز دنیا، آقازادههای مهم اسلام، هر که باشد، اگر چنانچه آن عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که من دیگر تکلیفی ندارم، آن که در مقابل این تردیدافکنیها، راه شرعی درست کردنها استقامت کند، او همان کسی است که میتواند این تحول عظیم را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت به جدشان اقتداء کردند! ۹۰/۴/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳با عدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۷
💠رهبرانقلاب
‼️از جمله تاثیرات توحید در روح موحد اینستکه ریشه ترس را در او میخشکاند و این از تاثیرات مهم توحید است، شما در طول تاریخ نگاه کنید و ببینید که چه چیزی موجب شد که طرفداران حق در اقلیت قرار بگیرند و مردم دنبال حق نروند، وقتی تحقیق و مطالعه میکنیم، میبینیم که منشا آن ترس است، ترس از مرگ، ترس از قدرت طاغوتی، ترس از دست دادن مقام و...، مثل عبدالله بن عباس، ترس او موجب شد علی و فرزندانش حسن و حسین را در روز حادثه تنها گذارد، البته دلش هم از این امامان خون بود چراکه حضرت امیر او را بخاطر تقصیرش توبیخ کرده بود، لذا من میگویم عبدالله بن عباس توحید درستی نداشت چراکه اول اثر توحید در روح انسان اینستکه در راه انجام تکلیف الهی از دشمنان نهراسد! ۵۳/۷/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۵
💠رهبرانقلاب
‼️یک درس مهمى که ما از درسهای بيشمار قیام حسینی میتوانیم امروز برای پیشرفت انقلابمان استفاده کنیم، اینستکه مقاومت در برابر قدرتهای شیطانی، زمان و مكان و قشر معینی از جامعه و شرایط گوناگون اجتماعی و جهانی نمیشناسد. این رازی است که به سبب عدم توجه به آن، خیلیها در تاریخ دچار سازشكاری در برابر قدرتها شدند؛ در همین ماجرای عاشورا، وقتی حسین بن علی قیام کرد، عده ای میتوانستند با پیوستن به امام حسین آن نهضت را به یک انقلاب سازنده دربیاورند، نه یک نهضت خونین، اگر آن روز این چهار عبدالله یعنی عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عمر و عبدالله بن زبیر با امام حسین همراه شده بودند، بی شک دشمنان قدرت ایستادگی در مقابل این حرکت را نداشتند و مسیر تاریخ اسلام عوض میشد. بجای دو قرن اختناق، حكومت خاندان پیغمبر بوجود میامد و اسلام در دنیا اوج میگرفت و امروز تمدن، صنعت، تكنولوژی، علم و فرهنگ بكلی غیر از اینكه شما امروز میبینید، میبود. ۶۴/۸/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🗓با عدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۶
💠رهبرانقلاب
‼️مهم اینستکه ما صحنه را درست بشناسیم و این درصورتی است که نقشه دستمان باشد، نقطه ضعف خواص در عاشورای حسینی، نقشه دستشان نبود یک عده حسین بن علی را در لحظه حساس دریافتند؛ یک عده کنار نشستند، چه کسی میتواند بگوید عبدالله بن عباس و عبدالله جعفر محب خاندان پیامبر نبودند، اینها در دامان آل پیغمبر بزرگ شده بودند، اما نقشه اشتباه در دستشان بود؛ نمیدانستند آن نقطه ای که باید برایش فداکاری بشود، کجاست؛ در مدینه نشستند به امید اینكه چهار تا مسئله بگویند، درحالیکه اسلام مجسم را، قرآن ناطق را، حسین فاطمه را تنها گذاشتند. خیلیها بودند در طول تاریخ که ندانستند کجای اسلا دفاع کردنی است. خیلیها بودند آن وقتی که بنا شد از اصالتهای اسالم، واجبترین و ضروريترین دفاعها انجام بگیرد، نشستند و دفاع نكردند. امروز هم در دنیا بسیاری از کسانی که دم از اسلام میزنند اما نمیدانند اسلام کجاست و در چه صحنه ای باید از آن دفاع کرد. هنر بزرگ، شناختن صحنه است. ۶۴/۷/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆بمناسبت ۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳عدمنصرت بزرگان از حضرت
🏳از جمله عبدالله بن عباس
🏳عبدالله بن زبیر بن عوام
🏳عبدالله بن عمر بن خطاب
🏳عبدالله بن جعفر بن ابیطالب
🏳و نقش آنان در غربت حضرت
📲۲۰ پست در کانال قرار گرفت!
⚠️مطالعه مطالب از تصویر پیوست!!!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳با عدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۸
💠رهبرانقلاب
‼️اولین درس بزرگ عاشورا، درس فدا شدن در راه خداست، حتی در سخت ترین شرایط؛ این روشنترین درس عاشوراست. حسین بن علی به همه مسلمانان، بلكه به همه آزادگان عالم این درس را داد که اگر شرف و آزادگی انسان، و دین در معرض خطر قرار گرفت، دفاع از دین در سخت ترین شرایط و با سخت ترین مقدمات، فریضه اسلامی و انسانی است. نگویند شرایط دشوار است، نگویند نمیشود؛ میشود. از دین همیشه میشود دفاع کرد؛ با اراده راسخ و با روح فداکاری و شهادت طلب حسین بن علی در شرایطی این دفاع را انجام داد که در دنیای بزرگ آن روز، تنها بود. بزرگان بنی هاشم و بزرگان قریش و آقازادگان اسلام در مدینه مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عمر و در مكه عبدالله بن عباس و عبدالله بن زبیر، کسانی که پدرانشان نام آوران صدر اسلام بودند و چشم توده ي مردم به آنها بود، کسانی بودند که مردم امیدشان را به آنها بسته بودند، در مقابل ظلم یزیدی حاضر نشدند ایستادگی کنند و حاضر نشدند به جگرگوشه پیغمبر کمک کنند! ۶۷/۵/۲۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳با عدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۹
💠رهبرانقلاب
‼️زیرکترین انسانها کسانی هستند که اولیاءالله را الگو قرار میدهند، خصوصیت اولیاءالله اینستکه تا آن حد شجاعند که میتوانند امیر نفس خود باشند. لذا حادثه کربلا برای کسانيکه میخواهند امام حسین را الگو قرار دهند، درس است. امام حسین در روز عاشورا با یک لشكر روبه رو نبود با جهاني انحراف و ظلمات روبه رو بود که آن جهان همه چیز داشت؛ پول، زر و زور، شعر، کتاب و محدث و آخوند داشت. وحشت انگیز بود. تن حتي آدم فوق معمولی میلرزد و تردید میکند، کما اینكه بارها گفته ام عبدالله بن عباس که شخصیت بزرگ است و آقازاده های قریش مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر نیز اینگونه بودند البته اینها آدمهای با غیرتی هم بودند اینها همان کسانی بودند که در مقابل تهاجم مسلم بن عقبه، در فاجعه حره جنگیدند، اما شجاعت ورود در میدان جنگ، یک مسئله است و شجاعت مواجه شدن با یک دنیا، یک مسئله دیگر است! ۷۵/۹/۲۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆چهارشنبه۸ ذیالحجه سال۶۰
🗓قیام حسینی از مکه به کربلا
🏳با عدم نصرت بزرگان از حضرت/۲۰
💠رهبرانقلاب
‼️اگر کسی موطّن در لقاءالله است و بر لقاءالله توطین نفس کرده است، «فلیرح معنا» : باید با حسین راه بیفتد. نمیشود توی خانه نشست. نمیشود به دنیا چسبید و از راه حسین غافل شد. باید راه بیفتیم. این راه افتادن از درون و از نفس ما، با تهذیب نفس شروع میشود و به سطح جامعه و جهان میکشد. اینها باید بیان شود. اینها هدفهای امام حسین است. اینها جمع بندیهای نهضت حسینی است. جمع بندی نهضت حسینی این است که یک روز امام حسین در حالی که همه دنیا در زیر سیطره ظلمات ظلم و جور پوشیده و محکوم بود و هیچ کس جرأت نداشت حقیقت را بیان کند، قیام کرد. شما نگاه کنید، ببینید عبدالله بن جعفر و عبدالله عباس با امام حسین نیامدند. عزیزان من! معنای این، چیست؟ این نشان نمیدهد که دنیا در چه وضعی بود؟ در چنین وضعیتی، امام حسین تک و تنها بود. البته چند ده نفری دور و بر آن حضرت ماندند؛ اما اگر نمیماندند هم، آن حضرت میایستاد. مگر غیر از این است!؟ ۷۴/۳/۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🟢 دیدگاه شهید آیتالله مطهری درباره ملکیت بینالمللی اسلامی کعبه و حریم آن
🔸از آیات قرآن برمیآید که این خانه و حریم آن محل امن و امان است. در کعبه و بلکه در حریم کعبه به نام حرم کسی حق تعرض به صید و هیچ شکاری تا چه رسد به انسان ندارد، که آنجا بست کامل و آزادی و امنیت کامل و حریت بیان و عقیده کامل و عدم تعرض کامل برقرار است.
🔹این خصوصیت حرم مؤید این است که حرم باید متعلق به همه مسلمین باشد نه به دسته مخصوص. این خانه و بلکه حرم نباید مالک خصوصی داشته باشد، مال خداست یعنی مال همه است. در حدیث وارد شده که کسی حق ندارد مردم را مانع شود از ورود به مکه به عنوان اینکه اینجا شهر ما و وطن ما و مملکت ماست.
🔸کعبه و مسجد و بلکه حرم متعلق است به هرکس که اهل توحید و عبادت خدا و بر ملت ابراهیم باشد. مثل این است که از طرف ابراهیم این محل بر اهل توحید و عبادت خدای یگانه وقف شده است ولی وقف نیست، نوعی دیگر از ملکیت است خاص خود که همان «ملکیت بینالمللی اسلامی» است.
📝 استاد مطهری، حج، ص۴۷-۴۶ (با تلخیص)
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مضامین دعای عرفه را به شعر در بیاورید
🔻توصیه رهبر انقلاب به شاعران آیینی درباره دعای عرفه: شما میتوانید مضامین دعای عرفهی سیدالشهداء (سلام الله علیه) را به شعر بیاورید. دعای عرفهی امام حسین عاشقانه است. حضرت سجاد هم برای روز عرفه دعا دارند - در صحیفهی سجادیه، دعای چهل و هفتم، دعای روز عرفه است - آن هم بسیار دعای پرمغز و پرمضمونی است؛ اما دعای امام حسین عاشقانه است، یک چیز دیگر است. اگر چنانچه آشنا بشوید، انس پیدا کنید، دقت کنید، از یک فقرهی این دعا میتوانید یک قصیده، یک مجموعه، یک قطعه، یک غزلِ خیلی قشنگ از آب در بیاورید. ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔹نماهنگ شهادت
🔹حضرت مسلم بن عقیل (ع)
🔹حاج میثم مطیعی
❗️غریب گیر آوردنت
شب عرفه را قدر بدانيد!
حاج آقا مجتبی تهرانی (ره):
از غروبِ شبِ عرفه تا غروبِ روزِ عرفه، زمان بسيار بزرگی است. اين را گفتم كه شب عرفه موقعيت بسيار خوبی است، هم دعا كنيد و هم به اعمال صالحه مشغول شويد! اين را هم بدانيد دعاهايی كه می كنيد اگر برای ديگران باشد، چيز بيشتری نصيبتان می شود. خدا كند يكی از آن كسانی كه شما دعا می كنيد من باشم.
💠مقام معظم رهبری:
روز #عرفه را قدر بدانید؛ خود را برای ورود به درگاه خشوع در مقابل پروردگار آماده کنیم. روز بزرگی است روز عرفه.
ما دچار غبارگرفتگی و زنگ زدگی در دلهایمان میشویم؛ تضرّع، خشوع، ذکر، توسّل، این زنگها را و این غبارها را میزداید و روزهای مشخّصی، فرصتهای برتری برای این زنگ زدایی و رنگ زدایی و غبارروبی هست که از جملهی برترینِ آنها عرفه است.
روز عرفه را قدر بدانید.از ظهر عرفه تا غروب عرفه ساعات مهمّی است؛ لحظه لحظهی این ساعات مثل اکسیر، مثل کیمیا حائز اهمّیّت است؛ اینها را با غفلت نگذرانیم.
یک نمونه [از اعمال]، این دعای عجیب امام حسین (علیه السّلام) در عرفه است که مظهر خشوع و تذلّل و ذکر و مظهر ابتهال در مقابل پروردگار است. یک نمونهی دیگر دعای امام سجاد (سلام الله علیه) در صحیفه ی سجّادیّه است. اینها را با تأمّل و با تفکّر بخوانید؛ این توشهی شما است.
۱۳۹۴/۰۶/۲۵