🔰 رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی صلای استقلال و عزتش دنیا را فرا گرفته است.
🌷 #روز_جمهوری_اسلامی 🇮🇷
💻 @Khamenei_ir
10.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #فیلم_نوشت | رهبر انقلاب: ما باید نگذاریم که موفّقیّتهای #جمهوری_اسلامی مکتوم بماند؛ این یکی از مسائل واقعاً مهم است.
🔻ما امروز در مسائل اقتصادی مشکلاتی داریم؛ فرض کنید مسئلهی تورّم، مسئلهی گرانی بعضی از اجناس، معیشت مردم بخصوص طبقات ضعیف، مشکلات بانکها، مشکلات مالیاتی و امثال اینها؛ خب اینها مشکلات ما است.
⚠️ بعضی، این مشکلات را آن چنان بیان میکنند که گویا هیچ موفّقیّتی در جمهوری اسلامی اتّفاق نیفتاده و [آنها را] مکتوم میکنند.
👈 دهها موفّقیّت در بخشهای مختلف نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که بنده در بیانیّهی گام دوّم به بعضی از اینها اشاره کردهام.
👈 ما بایستی این موفّقیّتهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی را بگوییم و به یاد مردم و به یاد کسانی که غفلت میکنند بیاوریم. ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
🌷 #روز_جمهوری_اسلامی 🇮🇷
💻 @Khamenei_ir
🔻خطیب جمعه قم در واکنش به اهانت به ساحت امام خمینی(ره):
✳️ تعرض به ساحت امام (ره) کار رذیلانه و پستی بود/قم قهرمان ساکت نمیشنید/12فروردین یوم الله عظیم است
□ اتفاق شبانه و مفتضحانهای که در تعرض به ساحت امام (ره) رخ داد که این امر زنجیره دسیسههایی است که سلطنت طلبان و منافقان برای خدشه وارد کردن به صفوف ایران دنبال میکنند. این کار رذیلانه و پستی بود.
🗓۱۳ فروردین ماه سال ۱۰۸۰ ش
🏳رحلت استادالفقهاءوالمحدثین
🏳فقیه ، ادیب و محدث گمنام
🏳شاگردبرجسته علامه مجلسی
🏳علامه سیدنعمةالله جزایری/۱
💠رهبرانقلاب
‼️مرحوم سید نعمةالله جزایری یک شخصیت گمنام است، گمنام از این جهت که اگر چه مرحوم سیّد نعمتاللّه جزائری با دو کتاب معروف است: زهر الرّبیع و انوار نعمانیّه، لکن شأن مرحوم سیّد نعمتاللّه خیلی بالاتر از اینها است. ایشان، هم فقیه بودند ــ فقیه ماهری است مرحوم سیّد نعمتاللّه ــ و هم محدّث خبیر و متوسّعِ در کتابهای اخبار بودند، هم ادیب بودند. جالب اینجا است که خانوادهی اینها یک خانوادهایاند که علاوهی بر فقاهت و حدیث، اهل ادب و لغت و اینها هستند؛ مرحوم سیّد نورالدّین ــ پسر ایشان ــ کتاب معروف فروق اللّغات را نوشته که فقط یک کتاب لغت نیست، معنایش تسلّط کامل بر لغت عربی است؛ نوهی ایشان هم مرحوم سیّد عبداللّه جزائری است؛ یعنی سه نسلْ پشت سرِ هم جزو علمای برجسته و معروفند، در حوزههای علمیّه شناخته شده هستند. البتّه هر سه بزرگوار اخباریاند؛ مرحوم سیّد عبداللّه بیشتر، سیّد نعمتاللّه و سیّد نورالدّین کمتر؛ لکن مرحوم سیّد نعمتاللّه با اینکه اخباری است، به آراء و نظرات اصولیّین توجّه دارد و کتابی هم ایشان دارد - من حالا اسم کتاب یادم نیست - (بنظرم کتاب "منبع الحیاه فی اعتبار قول المجتهدین من الاموات" باشد) در لزوم رجوع به کتب فقها؛ که مراد ایشان از فقها، طبعاً فقهای اصولی هستند. ایشان مرد بزرگی است! ۹۱/۱۲/۱۰
📸مزار مرحوم سیدنعمةالله جزایری، پلدختر لرستان
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۳ فروردین ماه سال ۱۰۸۰ ش
🏳رحلت استادالفقهاءوالمحدثین
🏳فقیه ، ادیب و محدث گمنام
🏳شاگردبرجسته علامه مجلسی
🏳علامه سیدنعمةالله جزایری/۲
💠رهبرانقلاب
‼️آثار و تألیفات ایشان زیاد است. حالا جنابعالی فرمودید حدود شصت تألیف؛ من حالا آن طور که در ذهنم بود، میدانستم ایشان حدود سی چهل تألیف دارند؛ که در بین اینها شروح مهمّ کتب اربعهی ما هست - یعنی ایشان شرح تهذیب دارد، شرح استبصار دارد، بهنظرم شرح کافی دارد - شرح بسیاری از کتابهای صدوق را دارد - مثل توحید صدوق و مانند اینها. یعنی یک شخصیّت بسیار برجستهای است ایشان در تبحّر و احاطهی بر حدیث شیعه؛ و همراه با نگاه دقیق فقهی، نه فقط حدیث. ایشان شاگرد علّامهی مجلسی است. خب، علّامهی مجلسی مرد خیلی بزرگی است، یعنی کسی نگاه کند به بیانهایی که ایشان در بحار - در ذیل روایات - دارد، میفهمد که این مرد هم فقیه است، هم متکلّم است، هم اهل عقلیّات است. مجلسی خیلی بزرگ است، منتها فقط به حدیث معروف شده؛ در حالی که اینجور نیست. ایشان محدّث هم هست - خب کتاب حدیث ایشان، بحارالانوار، کتاب بزرگی است - لکن فقیه متکلّم صاحبنظر است گاهی اوقات ایشان یک آراء بسیار برجستهای در مسائل کلامی و عقلی - در ذیل روایات - دارد که اینها خیلی برجسته است. مرحوم سیّد نعمتاللّه شاگرد یک چنین کسی است، شاگرد مرحوم علّامه مجلسی. شاگرد فیض ظاهراً، به نظرم ایشان شاگرد فیض هم بوده است. به هر حال شخصیّت برجستهای است! ۹۱/۱۲/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۳ فروردین ماه سال ۱۰۸۰ ش
🏳رحلت استادالفقهاءوالمحدثین
🏳فقیه ، ادیب و محدث گمنام
🏳شاگردبرجسته علامه مجلسی
🏳علامه سیدنعمةالله جزایری/۳
💠رهبرانقلاب
‼️کتاب زَهرُ الرّبیع ایشان با اینکه یک کتابی است که در حوزههای علمیّه به عنوان یک کتاب فکاهی معروف شده، لکن نشاندهندهی این است که فقهای ما، بزرگان ما، علمای ما، در عین کارهای عمیق علمی و فقهی به این جور مسائل هم توجّه داشتند. یعنی ایشان در اوّل زهر الرّبیع میگوید که دیدم طلبهها احتیاج دارند به یک تفنّنی و تفکّهی، این کتاب را برای آنها نوشتم؛ این کتاب را برای آنها نوشتم؛ حالا ما اینجا خشک بنشینیم، تا یک کسی آن طرف یک شوخیای کرد فوراً به ما بربخورد! اینجوری نبودند علمای ما؛ آن هم عالمی مثل سیّد نعمتاللّه که اخباری و متصلّب است دیگر؛ امّا این چیزها را هم داشتند. به نظر من این تفنّن علمای گذشتهی ما خیلی مهم است؛ به هر حال به نظر ما شخصیّت برجستهای است مرحوم سیّد نعمتالله. خاندان ایشان، خاندان علماند، بحمدالله تا امروز هم این خاندان، خاندان علم بودهاند، و امیدواریم همیشه همینجور باشد. و تجلیل از ایشان تجلیل از علم است و تجلیل از معارف الهیّه است؛ این بزرگواران معرفی بشوند خیلی خوب است. بخصوص اگر بتوانید، کتابهای ایشان را تحقیق بکنید، چاپ کنید. انوار نعمانیّه مکرّر چاپ شده البتّه، آن کتاب کتاب معروفی است، لکن کتابهای دیگر ایشان در دسترس نیست، یعنی کمتر توجّه شده به کتابهای حدیثی ایشان و شروحی که ایشان بر احادیث نوشتند که لازم است توجه شود! ۹۱/۱۲/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
حق رفراندوم!
✍️ نویسنده: حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم
❌شبهه
[فیلم؛ امام خمینی]: اگر سلطنت رضا شاه فرض بکنیم که قانونی بوده، چه حقی آنها داشتند که برای ما سرنوشت معین کند؟ هر کسی سرنوشتش با خودش است. مگر پدرهای ما ولیّ ما هستند؟
الان هم بر فرض چهل سال پیش مردم به جمهوری اسلامی رای دادند، ما الان جمهوری اسلامی را نمی خواهیم
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 آنچه مسلم و واضح است اینکه در هیچ جای دنیا نمی پذیرند که پس از گذشت هر چند سال، یک همه پرسی جدیدی برگزار شود که ببینند آیا نظر مردم تغییر کرده یا نه. (چنین چیزی در دنیا مسبوق به سابقه نیست) وگرنه هر انتخاباتی اعم از ریاستجمهوری و مجلس و.... که برگزار شود، پس از مدتی با تشکیک چند نفر (که نظر مردم عوض شده)، باید انتخابات جدید برگزار کرد و نتیجه این میشود که کار کشور میشود فقط برگزاری انتخابات!!
در این صورت، نه تنها ثبات سیاسی، اقتصادی و... در جامعه به خطر میافتد، بلکه اساساً جامعه را به ورطهی نابودی می کشاند چرا که هر گروه و مکتبی مدعی آن می شود که باید جانشین نظام قبلی گردد و از این رو احتمال جنگ داخلی، تجزیه طلبی، تهاجم بیرونی و ... بسیار شدت می یابد.
🔹با این وجود، راه های معقول و سالمی وجود دارد که می توان بر اساس آن، میزان پایبندی و اعتماد مردم به نظام فعلی را سنجید. همایش های ملی همچون 22 بهمن یا روز قدس یا تجمعات مناسبتی مانند 9 دی 1388 و مهمتر از آن برگزاری تقریباً هرساله انتخاباتی که در همه آنها بیش از 50 درصد (و در برخی موارد تا 80 درصد و بیشتر) مردم شرکت کرده اند، (البته غیر از انتخابات اخیر که هم شرایط خاص کرونایی بر آن حاکم بود و هم یک مورد نمی تواند ملاک قضاوت باشد) نشانه های واضحی است که می تواند به شکل غیر مستقیم، نظرسنجی و همه پرسی نیز محسوب گردد.
🆔 @shobhe_shenasi
🔹اما در خصوص سخن امام خمینی باید گفت که ایشان جمله ی فوق را در شرایطی بیان کرده اند که نه تنها اساس شکل گیری پهلوی غیرقانونی و به صورت کودتا بوده است، بلکه در آن زمان اکثریت مردم مخالفت خود را با رژیم شاه اعلام کرده بودند.
بنابراین مقایسه وضعیت فعلی با سخنان امام راحل از دو جهت مخدوش است:
اول اینکه جمهوری اسلامی نه تنها بر پایه مشروعیت الهی شکل گرفته، بلکه با رای مستقیم مردم و صددرصد قانونی بوده است. در حالیکه رژیم پهلوی غیر قانونی شکل گرفته بود.
دوم اینکه در بحبوحه ی انقلاب اکثر مردم با وجود همه خفقانات و حکومت نظامی هایی که از سوی رژیم اعلام می شد، در تمام شهرهای ایران مخالفت خود را با با رژیم شاه اعلام کرده بودند، اما در حال حاضر خوشبینانه ترین جمعیتی که برای تجمعات مخالفان نظام می توان گفت چیزی نزدیک به صد هزار نفر در کل کشور بوده است.
🔹بنابراین، برفرض اینکه اگر شرایط مانند دوران انقلاب شود که اکثریت مردم نه تنها در همه پرسی های غیر مستقیمی مانند انتخابات شرکت نکنند، بلکه ابراز مخالفت نمایند، می توان از نظام انتظار داشت که به رفراندوم تن در دهد، در غیر این صورت به صرف اینکه چند نفر وابسته در توئیتر یا شبکه های اجتماعی دیگر درخواست رفراندوم کنند، دلیلی برای تن دادن به این خواسته ی غیرمنطقی و هرج و مرج ایجاد کننده وجود ندارد.
🌺 روز #جمهوری_اسلامی گرامی باد
#جهاد_تبیین
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
✳️ دو نمونه از دو نوع منافقین 👇
🔴منافقین و ضد انقلاب
1⃣ اوایل پیروزی انقلاب منافقین و ضد انقلاب، لیبرال ها و کمونیست ها و... علیه شهید بهشتی که رییس قوه قضائیه بود خیلی شعار می دادند
2⃣ خب مشکلاتی هم در کشور وجود داشت،
جماعت ضد انقلاب و کمونیست ها و... می گفتند مقصر همه مشکلات ایت الله بهشتی است و به امام خمینی(ره) فشار میاوردند که اقای بهشتی را عزل کند تا مشکلات حل شود
3⃣ امام خمینی(ره) محکم و قاطع از شهید بهشتی دفاع کردند، و بعدا معلوم شد چه کسانی عامل مشکلات بودند و آیت الله بهشتی را به شهادت رساندند
🔴نفوذی های لیبرال ها و اصلاح طلبان
4⃣ در ورزشگاه مشهد نفوذی های لیبرال ها و اصلاح طلبان فتته ای درست کردند این منافقان که بفکر وطن فروشی و همکاری با امریکا هستند
تمام رسانه هایشان علیه آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد فحش و ناسزا و بد گویی می کنند
5⃣ این جماعت منحرف که ۸ سال به کشور خسارت وارد کردند و عامل این همه مشکلات هستند، میگویند اگر آیت الله علم الهدی عزل شود
همه مشکلات حل میشود
6⃣ بخوبی میتوان همسویی جریان اصلاح طلبان را با ضد انقلاب و سازمان منافقین تشخیص داد
سید حسین
1.55M
💠هتاکی به مقدسات و امام و... محکوم است.
نتیجه⬅️ موجب رسوایی منافقین و ضد انقلاب خواهد شد.
🎤سید حسین
💠دو نوع زن وجود دارد:
⭕️ زنانی که در اوج امنیت می جنگند، برای برداشتن تکه ای پارچه از سرشان!
✅ و زنانی که زیر بمباران می گردند ،به دنبال همان یک تکه پارچه برای حفاظت از شرافتشان...👌
🌷 آیت الله جوادی آملی میفرماید:
🔶حرمت زن، نه اختصاص به خود زن دارد، نه مال شوهر و نه ویژه برادران و فرزندانش می باشد.🍃
💢 همه ی اینها اگر رضایت بدهند، "قرآن" راضی نخواهد بود،😥
چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان "حق الله" مطرح است.😑
حجاب زن حقی است الهی🤫
عصمت زن حق الله است.🦋
✅ زن به عنوان امین حق الله، از نظر قرآن مطرح است.💫
- زن باید این مسئله را درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست🌼 تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم!🌈✨
🔸 حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم!⛔️🚫
🔺 حجاب زن مال خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت دهند...⚠️
✅ حجاب زن حقی الهی است...☺️
🔴 حادثه ورزشگاه مشهد و هتاکی به امام خمینی (رحمةالله) درقم از یک نقطه هدایت وبرنامه ریزه شده است
✍️ حجتالاسلام والمسلمین خسروپناه:
❇️ جمهوری اسلامی با جریان حوزه علمیه انقلابی محافظت می شود
◻️ جمهوری اسلامی با جریان #حوزهعلمیهانقلابی محافظت می شود؛ نه سه جریان دیگر در حوزه های علمیه یعنی شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی.
◻️ مقصود از واژه «شبه» یعنی همه مختصات جریان را نداشتن و به برخی از ویژگی های آن بسنده کردن.
◻️ جریان شبه روشنفکری در حوزه های علمیه با تقلید از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی، سکولار و با چند واسطه غرب زده اند؛ نه غرب گرا.
◻️ جریان شبه انقلابی، تنها به چند ویژگی انقلابی گری بسنده می کنند و با تفسیر مُضیّق از انقلابی گری، جمع کثیری از انقلابیون را غیر انقلابی می پندارند.
گوهر انقلابی گری به گمان نگارنده، جامعیت اسلام است؛ جامعیت عقل و وحی، جامعیت دنیا و اخرت، جامعیت دین و سیاست، جامعیت مدارا و اخوت و استکبارستیزی، جامعیت جذب حداکثری با بصیرت انقلابی.
◻️ شبه انقلابی، انقلاب را تنها در تفسیر خاصی از استکبار ستیزی معنا میکند و باندی از سیاست بازی را جایگزین انقلابی گری واقعی در نظریه نظام انقلابی می سازد و دایره انقلابیون را تنگتر و تنگتر می کند و همین تفسیر مُضیّق از انقلابی گری باعث می شود که این طایفه نسبت به برخی سخنان و حمایت های رهبری در تردید قرار گیرند و اینکه چرا رهبری چنین فرمود و چنان حمایتی کرد. «الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ واللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ»
◻️ جریان شبه حوزوی نیز به معنای تمسک به بخشی از ماموریت حوزه علمیه مقدسه عصر معصومان و علمای متقدم و معاصر است؛ حوزوی بودن در آیه مبارکه نفر و سایر آیات قرآن به خوبی تبیین شده است که عبارت است از: فهم جامع از ابعاد فردی و اجتماعی اسلام، هدایت گری در عرصه های فردی و اجتماعی جامعه و غیرت دینی داشتن و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودن و عقاید و احکام و اخلاق را در جزم و عزم، در تفقه و تقید مهم شمردن.
◻️ حوزه علمیه انقلابی از این سه جریان شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی رنج می برد.
◻️ این متن را نگاشتم تا باب گفتگو فراهم شود و بدون متهم ساختن افراد به این سه جریان، به تبیین بیشتر حوزه علمیه انقلابی پرداخته شود.
متن کامل:
https://hawzahnews.com/xbFsz
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه