فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در فتنه 88، آموزش دیده بودند که چطور بچه ها رو گوشه خیابان قفل کنند و وحشیگری شون رو به نمایش بزارن
◀️ سالها باید بگذره تا بصورت شفاف و دقیق، گفته بشه سردار شهید همدانی، در سوریه چه کار بزرگی را در مقابله با داعش انجام داد
🔸 بی شک اگر اقدامات زیر بنایی این شهید بزرگوار نبود، ما در سوریه دستاورد چندانی را در مقابل داعش نداشتیم
🔹 کمی تحقیق و مطالعه کنید پیرامون اقدامات دو سردار شهید ما در سوریه ( شهید شاطری و شهید همدانی) تا به بخشی از اقدامات ارزشمند این دو عزیز پی ببرید و به عمق کینه دواعش وطنی و خارجی نسبت به شهداء خط مقاومت پی ببرید
◀️ یکی از بزرگترین و ارزشمندترین اقدامات سردار شهید همدانی در سوریه، تشکیل نهضت دفاع مردمی سوریه( مشابه بسیج مردمی در کشور خودمان و حشدالشعبی عراق) بود.
🔹 این نهضت مردمی، عملا رمز موفقیت و ستون فقرات خط مقاومت در سوریه و عراق بود.
🔹 در حقیقت شهید همدانی، سوریه را از سقوط حتمی نجات داد
🔸 سالها باید بگذرد تا عظمت اقدامات سردار شهید همدانی در خط مقاومت برای مردم بازگو شود.
اینم گوشه ای از لشکر تبلیغاتی فتنه سبز که در هیبت هنرمند در کف خیابان فعالیت میکردند
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #ببینید | سه مولفه نئولیبرالیسم
⁉️ چگونه ارتباط با #آمریکا ، مشکلات ما را حل میکند؟!
⁉️ اصلاح ساختاری، چگونه؟!
__________
🔶 برشی از گفتگوی #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🟢 تلاشهای امام سجاد(ع) برای زنده نگاهداشتن قیام عاشورا
🔹برای علی بن الحسین(ع) فرصتی نظیر فرصت امام اباعبدالله(ع) پدر بزرگوارش پیدا نشد، همچنان که فرصتی نظیر فرصتی که برای امام صادق(ع) پدید آمد پیدا نشد، اما برای کسی که میخواهد خدمتگزار اسلام باشد همه مواقع فرصت است ولی شکل فرصتها فرق میکند.
🔸ببینید امام زین العابدین(ع) به صورت دعا چه افتخاری برای دنیای شیعه درست کرده؟! و در عین حال در همان لباس دعا امام کار خودش را میکرد.
🔹 بعضی خیال کردهاند امام زین العابدین(ع) چون در مدتی که حضرت بعد از پدر بزرگوارشان حیات داشتند قیام به سیف نکردند، پس گذاشتند قضایا فراموش شود.
🔹ابدا! از هر بهانهای استفاده میکرد که اثر قیام پدر بزرگوارش را زنده نگه دارد. آن گریهها که گریه میکرد و یادآوری مینمود برای چه بود؟ آیا تنها یک حالتی بود مثل حالت آدمی که فقط دلش میسوزد و بیهدف گریه میکند؟! یا میخواست این حادثه را زنده نگه دارد و مردم یادشان نرود که چرا امام حسین(ع) قیام کرد و چه کسانی او را کشتند؟ این بود که گاهی امام گریه میکرد، گریههای زیادی.
🔸روزی یکی از خدمتگزارانش عرض کرد: آقا! آیا وقت آن نرسیده است که شما از گریه باز ایستید؟ (فهمید که امام برای عزیزانش میگرید.) فرمود: چه میگویی؟! یعقوب یک یوسف بیشتر نداشت. قرآن عواطف او را اینطور تشریح میکند: «وَابْیضَّتْ عَیناهُ مِنَ الْحُزْنِ» (یوسف/۸۴). من در جلوی چشم خودم هجده یوسف را دیدم که یکی پس از دیگری بر زمین افتادند.
📗 استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار(ع)، ص۱۰۳-۱۰۲
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
✋
سردار باعزت و پرافتخار
🔹تغییر بیلبوردهای شهر تهران بعد از اهانت بیشرمانه میرحسین فتنهگر به سردار شهید حسین همدانی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
روزمان را با قرآن آغاز کنیم
✅مبانی نهضت عاشورا در قرآن(۲)
2⃣یاری دین خدا
الأنفال
وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ إِلَّا عَلَىٰ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُم مِّيثَاقٌ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
✅ و اگر (مؤمنانِ تحت فشار، براى حفظ دينشان) از شما يارى طلب كردند، بر شماست كه ياريشان كنيد، مگر در برابر قومى كه ميان شما و آنان پيمان (ترك مخاصمه) است، و خداوند به آنچه انجام مىدهيد بيناست.(۷۲)
✅پیام:
اگر مسلمانانِ ديگر مناطق، تحت فشار كفر قرار گرفتند، نسبت به استمدادشان نبايد بىتفاوت بود. «إِنِ اسْتَنْصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ
✍#رجبعلی_بازیاد
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️🍃
🍃
[• #استورے_موشن 📱 •]
🔰امام خامنهای(حفظهالله):
🔻اگر همه ما عاشورایی باشیم،
زمینه ظهور ولی مطلق حق فراهم
خواهد شد🚩
▪️ #محرم #امام_حسین(ع)
▪️ #ما_ملت_امام_حسینیم
🖇 #تبیین #جهاد_تبیین #ثامن(۲۴)
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
♦️در حادثه کربلا با سه نمونه شخصیت روبرو میشویم.
⚪️اول: حسین(ع)
حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود. تا آخر میایستد.
خودش و فرزندانش شهید میشوند.
هزینه انتخابش را میدهد
و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد.
از آب میگذرد، از آبرو نه...
⚫️دوم: یزید
همه را تسلیم میخواهد.
مخالف را تحمل نمیکند.
سرِ حرفش میایستد.
نوه پیغمبر را سر میٔبرد.
بی آبرویی را به جان میخرد
تا به چیزی که میخواهد برسد
⚫️سوم: عمرِ سعد
به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است.
هم خدا را میخواهد هم خرما،
هم دنیا را میخواهد هم آخرت.
هم میخواهد حسین را راضی کند هم یزید را.
هم اماراتِ ری را میخواهد، هم احترامِ مردم را.
نه حاضر است از قدرت بگذرد، نه از خوشنامی.
هم آب میخواهد هم آبرو.
دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد.
نه سهمی از قدرت میبرد نه از خوشنامی
🔸ما آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و ارادهِ حسین شدن را داریم،
نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را
اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست!
⚠️ *بیش از همه از عمر سعد شدن باید ترسید* 🚫
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
17.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: خداوند جواب اخلاص شهید همدانی را در همین دنیا داد
◽ فیلم حضور رهبر انقلاب اسلامی در منزل سردار شهید حاج حسین همدانی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داریوش سجادی، تحلیلگر سیاسی ساکن آمریکا: مسیح علینژاد، یک بیمار است و باید درمان شود!
♦️ این زن شرافت ایرانی بودن خودش را به قیمت اخذ ملیت آمریکایی فروخته و سوگند خورده در راستای منافع آمریکا و ضد ایران فعالیت کند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
تجمع بزرگ مردمی دارالجهاد همدان در محکومیت فتنه و توهین به شهدای مدافع حرم
زمان:پنجشنبه ۲۰ مرداد ساعت ۱۱
مکان:میدان امامزاده عبدالله
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
📂 امر ولیّ جامعه به جهاد تبیین + P D F
🔻رهبر معظم انقلاب: «من از این جمله استفاده کنم برای بیان این مطلب که شما جوانان عزیز و دانشجویان عزیز که به معنای واقعی کلمه میوهی دل ملّت و امید آیندهی این کشورید، به مسئلهی «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراهکنندهای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها، «حرکت تبیین» خنثیکنندهی این توطئهی دشمن و این حرکت دشمن است.» ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
🔗 دانلود فایل از طریق لینک زیر👇
https://basirat.ir/fa/news/339098
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
💠 نامه میرحسین داد عباس عبدی را هم درآورد
♨️ عباس عبدی تحلیلگر اصلاحطلب در نوشته کوتاهی در نقد نامه اخیر موسوی نوشت: میپرسند در باره متن موسوی چرا نظر نمیدهم؟
🔻 تناقضات و مشکلات فراوان حکومت بجای خود، ولی اصلاحطلبان با مجموعهای از تناقضات وارد 88 شدند و شدآنچه که نباید میشد. در دی 87 مفصل پیامدهای این وضعیت را تقدیمشان کردم البته وقعی ننهادند.
🔴 از 88 تاکنون غرق در این تناقضات پایانناپذیرند و اکنون نمیدانند چه باید کنند. خرداد 1400 آخرین حلقه این تناقضات را دیدیم. نامه مهندس موسوی نیز بازتابی است از این تناقضات. به فضای عمومی نگاه کنید. هر کس فحش دهد و تندش کند یک گام جلوتر است. خوشبختانه فضای واقعی عاری از این است.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
.
✨﷽✨
۱. در نقلهای متواتر آمده است که حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام در مسیر مکه به سمت کوفه، بسیار آرام حرکت کردند و در این مدت، با افراد فراوانی مواجه شد و افرادی همچون زهیر سقیفهای را جذب کاروان سعادت نمود و به قله رساند؛ برخی نیز در همین فاصلهی طولانی، فرصت ریزش پیدا کردند، که چه بسا اگر حضرت سریعتر طیّ طریق میکردند، اینان فرصت فکر و تردید نمییافتند و همراه حضرت به شهادت میرسیدند.
▪️حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام چهارده قرن است که آرام آرام در پهنای تاریخ، از مکهی عبادت فردی به سمت کوفهی سیاست و عبادت اجتماعی گام برمیدارد و جامعهی انسانی را نهیب میزند، که فقط کسانی عارف به شریعت و طریقت و حقیقت هستند که مبدء سلوکشان عبادت فردی شود و مقصد سلوکشان شکوه عبادت اجتماعی؛ مبدء عزمشان حرکت از مدینهی خود به سوی مکه خدا باشد، و مقصد همّتشان، حرکت در میان خلق برای دستگیری به سوی حضرت معشوق.
🌟هان! که این فرصت طولانی، سبب تردید و ریزش نشود. کاروان اباعبدالله الحسین علیهالسلام فقط اهالی صبر و بصر را دربر میگیرد و بقیه حیران و سرگردان در بیابان تاریخ، شبانه از سیطرهی رأفت نور به ظلمات بردگی و غربپرستی و غربگدایی خارج میشوند. وای به حال من و تو اگر وهب مسیحی، لیاقت همراهی امامالمسلمین یابد و من و تو که نام خود را شیعه و موالی حسین علیهالسلام گذاشتهایم، از این کاروان بهشت جا بمانیم.
۲. برخی در این مسیر، از جان و مال و آبروی خود میگذرند و حبیبوار اجازهی ورود اهلبیت را به میدان کارزار نمیدهند و تا جان به تن دارند، خود را درگیر با دشمن میکنند.
برخی دیگر، فقط امکانات خودشان را نثار امام میکنند و سخن که به جان میرسد، دریغ کرده و جان امام را کممایهتر از جان خود میانگارند.
گروه سوم در میادینی حضور مییابند که اصلا دشمنی در آنجا نیست؛ البته دست به دعا برمیدارند که امامی که در کارزار است، به سلامت بماند!
گروهی نیز خودشان را نوکر خود خود امام میدانند و نمایندهی امام برایشان هیچ است.
گروه پنجمی هم هستند که امام حاضر در صحنه را مذمت کرده و بخاطر اینکه قصد کوفهی سیاست نموده است، مذمتش نموده و دنیاطلبش میخوانند. افّ بر این چهار گروه!
.
🌟هان ای نفس! ببین در کدامین جمع نشستهای؟
▪️اگر در میدان مبارزه هستی و تیرهای پرتابشده، قامتت را خم نکرده و مایهی زخم امامت نشدهای، زهیروار و سلیمانیوار، مدافع امام زمانت هستی.
فرود تیرها نگرانت نکند، که اگر دشمن در مقابلت نبود، تیری هم به سویت پرتاب نمیشد. پس تیرباران به سوی تو علامت درستی اقدام تو و درستی جا و مکان تو است. طُوبی لَکَ و حُسنُ مَآب!
▪️اگر در میدان مبارزه، فقط آمادهی خدمات مالی هستی و جان خودت را شیرینتر از خدمت به امام میبینی، همان عبیدالله حر جعفی هستی که اسبش را لایق خدمت به امام میدید، نه خودش را! و نه خودش و نه اموالش به درد امام نخورد و بیبرکت شد.
▪️اگر در میدان مبارزه نیستی و دعاگو و ثناگوی امام حاضر در صحنهای، و زمانی که مسئولیت دفاع از جامعهی اسلامی متوجه تو میشود، به کُنجی میخزی و مشغول ذکر میشوی، به جایی کوچ کن که ندای طلب یاری امامِ حاضر در صحنه به گوش تو نرسد، وگرنه شریک قتل امام و مقام امامتی.
▪️اگر مانند سلیمان صُرَد خزاعی، مطیع شخص امام هستی و تکبر به تو اجازه نمیدهد که مطیع نائبش شوی، سرانجامت در بهترین حالت مثل سلیمان میشود که تائب میشوی و خونت بدون هیچ فایدهای برای اسلام ریخته میشود، و در بدترین حالت، مثل منتظری میشوی که توفیق توبه هم برایش معلوم نشد و تا آخرین روزهای عمر، نوکری بیبیسی برایش ماند.
▪️و اما آن که دین را جدای از دنیا و سیاست میپندارد و امام جامعه را از ورود به سیاست پرهیز میدهد و او را از فرجام تلخ سیاست کربلایی نگران میکند و شربت خنک مذاکره را به امام پیشنهاد میدهد، از محرومین اولین و آخرین است. چنین کسی در مکهی عبادات فرعیاش جا میماند و به کربلای تاریخ حیاتش نخواهد رسید.
#سیداحمدغفاری
ادامه دارد...
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجتماع مردم همدان در پی توهین میر فتنه به شهید سردار همدانی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
.
✨﷽✨
⚜ سهنکتهی تبیینی در بررسی دیدگاه دکتر عبدالکریم سروش دربارهی عاشورای حسینی
#بخش_دوم
قیام امام حسین علیهالسلام؛ قاعده یا استثنا؟
در بخش دیگری از تحلیل دکتر سروش، مشاهده میشود که او قیام امام حسین علیهالسلام را به مثابهی یک استثنا و برخلاف قاعدهی رایج در میان اهلبیت علیهمالسلام توصیف می کند و آن را از جایگاه الگوبخشی به حرکتهای اجتماعی، تهی میکند.
دکتر سروش در تحلیل خود، با نگاهی انتقادی به رویکرد دکتر شریعتی در نقد نگاه سنتی به واقعه عاشورا، دکتر شریعتی را سبب ترویج قاعدهانگاری اقدام امام حسین علیه السلام معرفی کرده و روحانیت معاصر شیعی را متأثر از رویکرد دکتر شریعتی معرفی می کند.
در بررسی این نگرش، ابتدا به این نکته دقت میکنیم که دکتر سروش به دلیل عدم همشکلی رفتار امام حسین علیه السلام با سایر ائمه طاهرین، اقدام حضرت سیدالشهدا علیهالسلام را اقدامی استثنایی و برخلاف قاعده توصیف می کند؛ حال آنکه اگر این نگرش درست باشد، آنگاه باید به همه اقدامات و رویکردهای امامان معصوم تعمیم داده شود و همه آنها استثنایی تلقی شوند؛ به عنوان نمونه، رفتار سیاسی امام رضا علیهالسلام و پذیرش ولیعهدی مأمون، باید رفتاری استثنایی تلقی شود چرا که سایر امامان معصوم چنین رفتاری نداشته اند، و اگر چنین نگرشی را بپذیریم، دیگر قاعده و الگویی نمیماند تا رفتار امام حسین را برخلاف قاعده معرفی بکنیم.
نکته دیگر در نقد نگرش دکتر سروش، عدم التفات این روشنفکر به اقتضائات زمانی و مکانی و تناسب اقدام با بستر زمان و مکان است؛ بیتوجهی کنشگر به عنصر زمان و مکان، سبب عدم استحکام در کنش می شود؛ همچنین، چنانچه پژوهشگر به این دو عنصر در تحلیل حرکت اجتماعی کمتوجهی بکند، در این صورت نمیتوان تحلیل او را تحلیلی همهجانبه و قابل دفاع دانست.
سیدالشهدا علیهالسلام در بستر زمانی دهه ۶۰ و در مواجهه با عنصر حکومتی آن روز و با توجه به تضعیف جایگاه دین در اثر اقدامات تخریبگر معاویه و یزید، و با وجود یاران باوفایی که هم در میان خانواده خویش و هم در میان دوستان خویش سراغ داشت، بهترین اقدام را انتخاب کرد و توانست منشاء حرکتی اجتماعی بشود که پس از ۱۴۰۰ سال ، همچنان الهامبخش حرکت های اجتماعی در میان امت اسلامی است.
از سوی دیگر، متاثر دانستن روحانیت معاصر شیعه از دکتر شریعتی در تلقی انقلابی از حرکت امام حسین علیه السلام را صرفاً باید حاصل حدس و گمان و تخیلات غیر پژوهشی این روشنفکر سالخورده دانست ؛ روحانیت معاصر شیعه با رویکرد متنمحور و با التفات به وجود پارادایمی کاملاً منظومهوار در حرکت اهل بیت علیه السلام در طول ۲۵۰ سال، به درکی منظومهای و چند بعدی و عمیق از شخصیت متعالی اهل بیت علیهم السلام دست یافته اند که در این پارادایم، هم قیام معنا پیدا میکند و هم تقیّه. هم انقلاب اسلامی امام خمینی معنادار می شود و هم سکوت برخی فقیهان مجاهد و انقلابی مانند مرحوم کاشفالغطاء در برابر برخی پادشاهان پیشین.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi