🗓۳۰ دسامبر ۲۰۰۶
🏳هلاکت صدام
💠امام خمینی:
‼️هیچ فرقی بین محمدرضا و صدام و آلسعود نیست، همهشان نوکر آمریکا هستند! ۶۶/۵/۱۲
💠رهبرانقلاب:
‼️کسانی که خیال میکنند قدرتشان ابدی است، صدام و محمدرضا را ببینند که چگونه خدای متعال نابودشان میکند! ۸۲/۹/۲۵
‼️در طول دوران حکومتهای کودتائىِ عراق که آخرینش صدام بود محنتی را که امروز مردم عراق دارند از دست امریکاییها میکشند، تا حالا تحمل نکرده باشند. زن و مرد عراقی تحقیر میشوند. جوان امریکایی چکمهاش را میگذارد پشت گردنِ یک جوان عراقی؛ چرا؟ چون از خیابان عبور میکرده و به او مشکوک شده؛ او را میخواباند و جلوی چشم زن و بچهاش، صورتش را به خاک فشار میدهد. یا مرد را جلوی چشم زن خانه کتک میزنند؛ مردها زن خانه را به اسم توسعه و پیشرفت و به اسم نجات ملت عراق بازرسی بدنی میکنند. ۸۶/۲/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۳۱ ماه دسامبر سال ١٨۶۳ م
🏳اعلامیه دروغین آزادی بردگان
🏴توسطرئیسجمهورآمریکا،لینکلن/۲
💠رهبرانقلاب
‼️یکی از ماجراهای گریهآور تاریخ که نظام سلطهی آمریکا و امثال آن دوست ندارند این داستان احیا بشود، مسئله برده گرفتن مردم آفریقا است؛ کشتیها را از اقیانوس اطلس میآوردند، در سواحل کشورهای غرب آفریقا مثل گامبیا و امثال اینها نگه میداشتند، بعد میرفتند با تفنگ و سلاحهایی که دست مردمِ آن روز از این سلاحها خالی بود، صدها و هزارها پیر و جوان و مرد و زن را میگرفتند، با شرایط بسیار سختی با این کشتیها برای بردگی به آمریکا میبردند. انسان آزاد را که در خانهی خودش زندگی میکرد، در شهر خودش زندگی میکرد، به اسارت میگرفتند؛ الان سیاهانی که در آمریکا هستند، از نسل آنهایند. چند قرن آمریکاییها این فشار عجیب را آوردند که در این زمینه کتابها نوشتهاند که این کتاب ریشهها کتاب مغتنمی است برای نشان دادن گوشهای از این فجایع. انسانِ امروز چطور میتواند اینها را فراموش کند؟ با همهی این حرفها هنوز هم در آمریکا بین سیاه و سفید تبعیض هست! ۹۲/۸/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۳۰ دسامبر سال ۱۹۴۴
🏳درگذشت رومن رولان
💠رهبرانقلاب
‼️من شاید چهل سال پیش یا بیشتر، اولین ترجمه کتاب زندگینامه گاندی بقلم رومن رولان را با ترجمه مرحوم محمد قاضی خواندم که هم کتاب، کتاب بسیار ممتازی است، هم ترجمهی محمد قاضی حقاً ترجمهی برجسته و ممتازی است! ۸۸/۲/۲۴
‼️رومن رولان یک رمان نویس خوب و هنرمند و مسلط است و کتابی که درباره گاندی نوشته رمانی است کم حجم و مفید البته درباره گاندی کتابهای مفصلی نوشته شده چون من سی و چندسال پیش راجع به هند کار کرده و غالب این کتابها را خواندهام لکن هیچ کدامشان بهتر از رمان زندگی گاندی بقلم رومن رولان نمیشود چراکه رولان این کتاب را از روی شیفتگی نسبت به گاندی نوشته، شما هم باید با یک بیان شیرین ادبی و هنری همچنین تصویری از شخصیت امام راحل ترسیم کنید! ۷۲/۹/۱۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۰ دی ماه سال ۱۳۵۶ ش
🏳ورود کارتر به تهران و
🏳آغاز اوجگیری نهضت امام
🏳به دنبال خشم ملت ایران
🏳بعلت ملاقات شاه با کارتر
💠رهبرانقلاب
‼️در دهم دی ماه سال ۵۶، رئیسجمهور آمریکا آمد در تهران و یک نطق غرّائی کرد در تمجید اغراقآمیز و دروغین از محمّدرضا. در این نطق غرّاء گفت «ایران جزیرهی ثبات است»؛ یعنی چه؟ یعنی خیال آمریکا از ایرانِ وابسته و مسئولان نوکرمَآب ایران آسوده است؛ اینجا جزیرهی ثبات است -این مال دهم دی ماه است- دَه روز نشده بود که قضیّهی قم اتّفاق افتاد و نوزدهم دی ماه مردم قم قیام کردند، حرکت کردند، با جان خود، با تن خود علیه آن رژیم ظالم و وابسته و فاسد به میدان آمدند. دستگاه محاسباتی آمریکا و غرب این است؛ این را توجّه کنید. خود غربیها، خود آمریکاییها میبالند به قدرت محاسباتی خودشان، به قدرت تحلیل خودشان، به آیندهنگری خودشان، و اینجا هم یک عدّه غربزدهی آمریکازده پُز قدرت محاسباتی آمریکا را میدهند که «آمریکاییها این جور گفتند، فلان دانشمند آمریکایی، فلان مرکز پژوهشی آمریکایی این جور گفته، این جور دنیا را شناخته، این جور آینده را تصویر کرده». قدرت محاسباتی آمریکا این است که میگوید «اینجا جزیرهی ثبات است»، کمتر از دَه روز بعد معلوم میشود که جزیرهی ثبات یعنی چه؛ قیام قم، بعد قیام تبریز، بعد حرکت عظیم، بعد آن طوفان زیر و رو کنندهی انقلاب اسلامی و نابودی رژیم وابستهی سرسپردهی طاغوت و پهلوی رخ میدهد؛ این قدرت محاسباتی، این توانایی محاسباتی تا امروز همان جور است! ۹۷/۱۰/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۳۱ ماه دسامبر سال ١٨۶۳ م
🏳اعلامیه دروغین آزادی بردگان
🏴توسطرئیسجمهورآمریکا،لینکلن/۱
💠رهبرانقلاب
‼️امروز متأسّفانه در دنیای غرب بیاعتنای به ارزشهای معنوی خیلی زیاد است که مشاهده میکنید. حالا بامزه اینجا است که در آمریکا که به اصطلاح رئیس جمهور هم یک سیاه پوست است، در عین حال نسبت به سیاه پوستان این حالات و این کارها دارد انجام میگیرد، بمناسبت اینکه یک روزی بردهداری را یک رئیس جمهوری حذف کرده است، جشن میگیرند که آن هم محلّ اشکال است؛ آن هم محلّ ایراد اساسی است؛ یعنی آبراهام لینکلن که میگویند این را حذف کرده است، بر حسب دقّتهای تاریخی واقعیّت قضیّه این نیست؛ مسئله مسئلهی حذف بردگی نیست؛ مسئله مسئلهی شمال و جنوب بود و جنگهای دامنهدار و ریشهدار چندسالهی شمال و جنوب آمریکا و بحث دعوای بین زمینداری و کشاورزی از یک طرف و صنعت از یک طرف؛ دعوا سر این حرفها بود؛ بحث این نبود که واقعاً بخاطر احساسات انسان دوستانه باشد! ۹۴/۲/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | دردی که #حاج_قاسم را میکُشت!!
⁉️ دغدغه فکری #شهید_سلیمانی چه بود؟
💢 عاملی که موجب میشود انسان دق کند!
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽عدم رودربایستی در مقابله با فساد اخلاقی!
🎙رهبر معظم انقلاب:
⭕️با فساد اخلاقی و فساد در زمینهی فرهنگ هم بیرودربایستی مقابله کنید و مبارزه کنید!
یعنی واقعاً این جوری باید برخورد بشود.
💬 همه زنان ایران مادر آرتیناند
📝 #روایت_دیدار ۱۰۰ دقیقهای خانواده شهدای شاهچراغ با رهبر انقلاب
🔻 ... "خانمی که لیست خانوادهها را دارد و جلوی اسمها تیک میزند، با لبخند میگوید: «داخل کاغذ و خودکار هست!» و به سمت میز پذیرایی هدایتم میکند که همان دم در ورودی است.
🔹آرتین یکی یکی شیرها را برمیدارد، نگاه میکند و میگذارد سر جایش. به شیر توی دست من هم نگاه میکند و میگوید: «شیرکاکائوهاشو تو خوردی؟» میگویم: «شیرکاکائو نداشت پسرم. خیالت راحت!» خواهر آرتین ماسکی را میزند روی صورت آرتین و بندهایش را جایی لای فر موهایش، به پشت گوشها وصل میکند. آرتین مقاومت میکند. خواهرش میگوید: «باید بزنی مامان جان.» یعنی حتی خواهر آرتین هم مادر آرتین است؟!
🔹 با پارتیشن، قسمت کوچکی از جلوی سن حسینیه را جدا کردهاند که بهاندازه جمعیت دیدار صمیمانه امروز باشد. دورتادور، پتوهای سفید انداختهاند و پشت پتوها یک ردیف صندلی گذاشتهاند. یک صندلی شبیه همه صندلیهای دیگر هم هست که در نزدیکترین حالت به جمعیت و رو به آنها گذاشته شده است."...
🔍 متن کامل روایت👇
https://khl.ink/f/51599
23.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده آیتالله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله علیه). ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
💻 Farsi.Khamenei.ir
📜 #سخن_هفته | مردم ایران، شجاع و با ایمان در میانه میدان
👈 نقش مردم در نقشبرآبکردن نقشههای دشمن در فتنههای مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟
🔺 پویایی انقلاب و درک مردم از فتنههای دشمن
🔹 از شاخصههای مهم پویایی انقلاب اسلامی در طول ادوار مختلف، درک اقشار مردم از فتنههای مهیاشده توسط دشمن است. آخرین نمونه این پدیده، «در اغتشاشات [۱۴۰۱] آمریکا نقش روشنی داشت... برای تهران، برای شهرهای بزرگ، برای شهرهای کوچک نشستهاند نقشه کشیدهاند، برنامهریزی کردهاند.» ۱۴۰۱/۸/۱۱ «انگیزهی آنها این است که احساس میکنند کشور در حال پیشرفت به سمت قدرت همهجانبه است و این را نمیتوانند تحمّل کنند... برنامهریزی کردهاند برای دانشگاه، برنامهریزی کردهاند برای خیابان... اینها کارهایی است که برای این دارد ایجاد میشود و تحریک میشود که حرکت پیشروندهی کشور را متوقّف کنند.» ۱۴۰۱/۷/۱۱ اما «ملّت در این حادثه هم مثل حوادث دیگر کاملاً قوی ظاهر شد؛ مثل همیشه، مثل گذشته ...آن که بیش از همه سینه سپر میکند و بیش از همه اثر میگذارد، ملّت شجاع و مؤمن ایران است؛ وارد میدان میشوند؛ و وارد میدان شدند.» ۱۴۰۱/۷/۱۱ بهجهت این فهم عمیق ملی در اغتشاشات ۱۴۰۱ « بحمدالله دشمن شکست خورده[است]. قصد دشمن این بود که مردم را وارد میدان کند، مردم نشان دادند که با دشمن همراه نیستند. البتّه دشمن در رسانهها لشکرسازی میکند؛ لشکرسازی کاذب، انبوهسازی دروغ ... آنچه انبوه است، آنچه عظیم است، حضور مردم در خدمت انقلاب و در میدانهای انقلاب است؛ این بله، این خیلی عظیم است؛ امّا آن طرف نه. خواستند مردم را وارد کنند، [امّا] مردم زدند توی دهنشان.» ۱۴۰۱/۸/۲۸
🔺 پیشینه ممتاز مردم ایران در رخدادهای فتنهانگیز
🔹 مواجهه هوشمندانه مردم ایران در قبال حوادث فتنهگون، پیشینهای ممتاز در طول انقلاب اسلامی به خود اختصاص داده است که ویژه اقشار یا مناطق خاصی نبوده و عامه مردم در تقابل مدبرانه با دشمن، سهیم بودهاند. در سالهای ابتدایی انقلاب، «در فتنهی خلق مسلمان، خود تبریزیها [در صحنه] بودند... و امام این را همان وقت گفتند؛ گفتند کسی نمیخواهد دخالت بکند، خود مردم تبریز جواب آنها را خواهند داد» ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ «آن کسی که علاج کرد فتنه را خود مردم تبریز بودند» ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ این رویه و ایفای نقش اساسی مردم نسبت به وقایع و بحرانها، در پیشامدهای پس از آن نیز بهگونهای مستمر به وفور مشاهده میشود. در سال ۱۳۷۸، «در فتنهی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنهگران فتنهی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیمِ ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند» ۱۳۹۰/۷/۲۰ «مردم آمدند در خیابانها، توطئهی دشمن را که سالها برایش برنامهریزی کرده بودند، در یک روز باطل کردند. آن روز گذشت. موج دوم، باز یک برنامهریزی دهساله بود تا سال ۸۸. به نظرشان فرصتی به دست میآمد. به خیال خودشان زمینهها را آماده کرده بودند. مطالباتی هم مردم داشتند - مردمی که وابستهی به نظامند، وفادار به نظامند - فکر کردند از این مطالبات بتوانند استفاده کنند؛ لذا آن قضایای سال ۸۸ به وجود آمد... اینجا هم مردم آمدند توی میدان. بعد از آنکه باطنها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواستههاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسهی نُه دی را به راه انداختند ،نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور، میلیونها نفر در روز نهم دی، بعد هم بلافاصله در بیست و دوی بهمن آمدند توی میدان، غائله را ختم کردند. این، هنر مردم است» ۱۳۹۰/۳/۱۴ بنابراین در این کشمکش سیاسی، اتفاق پراهمیتی که ساختار واقعی ارتباط مردم و انقلاب را نشان داد، آن بود که «ناگهان حرکت عمومی نهم دی همه را مبهوت کرد.!» ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ و دلیل وقوع آن اتفاق ملی، نهادینهشدن مردممحوری در روح انقلاب اسلامی بود و بهعبارتی دیگر « ۹ دی یک نمونهای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفهی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند. با این حرکت مردم، آن حجم عظیم تبلیغات دشمن که میخواست فتنهگران را مردم ایران معرفی کند و اینجور نشان بدهد که مردم ایران از انقلابشان، از نظامشان برگشتند، بکلی نقش بر آب شد؛ ... تحلیلگران خارجی وقتی نگاه کردند، گفتند از بعد از رحلت امام بزرگوار، یا شاید بعضی گفتند از بعد از حرکات اول انقلاب، هیچ اجتماعی با این بزرگی، با این تپش، با این شور و هیجان وجود نداشته، که مردم وارد میدان شدند.
ادامه👇